SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Tehilla: iso rutistus

Meillä tänään np-ultra ja kaikki ok seuloja myöten. la muuttui 6.9 eli sen voi muuttaa. Pahoinvointi on nyt jäänyt pois, joten pikkuhiljaa voi nauttia raskaudesta.

Ikää mulla on 27 v. ja synnäri K-SKS, joten niitä voi päivitellä etusivulle.

Miehen osallistumisesta: ihan ok, mutta joskus voisi enemmänkin osallistua. Varsinkin vauva-aika tahtoo jäädä minun harteille, mutta kun lapset kasvaa, niin sitten enemmän ottaa osaa arkeen. Kylläpä nuo teidän ultrakuvat on ihania. me ei saatu oikein minkäänlaista kuvaa, kun vaavi ei suostunut näyttämään kasvojaan.

Tälläisia tältä erää.

viikuna ja nuppu 12+1
 
tehilla, kovasti jaksamisia sinne! :hug:

Zophie, tajusinko oikein, että tolla dopplerilla kuulee sydänäänet vasta rv 26? :O Huuto.netistä saa näitä kotidopplereita mielestäni ihan kohtuuhinnoin ja jos jaksat pari viikkoa odotella niin eBayn kautta saa alle 30€urolla :)

viikuna, ihania uutisia! :) Loppuispa tuo munkin pahoinvointi. Eilen illalla taas kykittiin pöntön äärellä :x

innoM + Pulla 13+0 :heart: (Ihanaa, kun viikot vaan menee eteenpäin!)
 
Kamalaa, miten aika rientää! Pari päivää mentiin nettipimennossa, enkä oo muutenkaan taas ehtinyt tänne lueskelemaan. On pikkusen tota kirittävää, että pääsen kaikkien kuulumisissa ajantasalle. :)

Meille tuli viimein aika np-ultraan Kotkaan. Vielä 2 viikkoa täytyy kärvistellä, mutta nopeestihan tää aika tuntuu kuluvan. Flunssa vaivaa edelleen ja sekin varmaan omalta osaltaan pahentaa väsymystä. Ehdin jo riemuita, ettei mun kohdalle lankea oksentelua, mutta viime viikolla se sitten alkoi. Tosin yskä varmaan edesauttaa sitäkin. Loppuis tää karmee räkäily jo!

Parempia vointeja ja aurinkoisia päiviä toivotellen,

Liinukka 9+3
 
Moi pitkästä aikaa. Kävin tänään neuvolassa uä:ssä lasketun ajan varmistamiseksi. Nyt olikin vasta rv 8+5 ja näin laskettu aika siirtyi yli viikolla ollen nyt siis 30.9. Tämän voi vaihtaa etusivulle. Huono näkyvyys oli neuvolen uä:ssä, mutta sydän sykki kovasti! Jännitti mennä ultraan, mutta nyt raskaudesta uskaltaa jo kertoa.
 
Moikka!

Tehilla: Oikein kovasti voimia sinne!:hug:

Maitohappoja en käytä säännöllisesti, vain jos on jotain oireita.

Hikoilusta-mua ei hikoiluta oikeestaan yhtään, ennemminkin palelee. Iltapaleleminen on edelleen jotain järkyttävää. Kun alan olemaan (liian) väsynyt niin palelu alkaa, samoin mulle tulee paha olo. Ja heti auttaa kun menee nukkumaan:D

Miehen osallistumisesta lastenhoitoon: Meillä mies on osallistunut pojan hoitoon todella hyvin. Sairaalassa jo vaihtoi vaippaa ja puki varmoin ottein-minä olin se joka pelkäsi vauvan menevän rikki tai tekeväni jotain väärin. Kun en enää imettänyt niin mies hoiti siitä lähtien lähes kaikki yösyötöt että mä sain nukkua. Mulla oli niin että jos nousin syöttämään pojan en saanut enää unen päästä oikein kiinni ja mies taas nukahti hetkessä niin sen takia tuo järjestely. Mies tekee aika pitkää työpäivää mutta kotiin tultuaan leikkii pojan kanssa, käyttää sen suihkussa ja muutenkin hoitaa iltapuuhat tai sitten tehdään kaikki yhdessä. Viikonloppuisin osallistuu kanssa paljon lapsen hoitoon. Ihana mies kaikenkaikkiaan:heart:

Tömpsis, musta ois jotenkin kauheeta jos neuvolassa/lääkärissä valitettaisiin painonnoususta. Täällä päin maailmaa ei ole ollenkaan neuvolasysteemiä, joten täällä käydään aina lääkärissä. Sitä ennen punnitaan ja tehdään kaikki muutkin rutiinijutut. Viime raskaudessa mulle ei missään vaiheessa kukaan huomauttanut painosta mitään-vain alussa kun olin hieman laihtunut niin sanottiin että se on normaalia kun on pahaa oloa. Tottakai painoa täytyy katsoa enemmän jos on jo ennestään ylipainoa tai raskauden varrella huomataan että painoa tulee liikaa lyhyessä ajassa. Mutta että sanotaan jotain yhdestä kilosta mikä on tullut koko alkuraskauden aikana..? Mulle paino oli esikoista odottaessa arka paikka varsinkin kun jouduin vielä makaamaan 2kk (eikä sitä ennenkään hirveesti urheiltu enää) eikä sillä makaamisella paljoo kaloreita päivittäin lähtenyt. Ruokakin maistui-sairaalassa ne oli varsinkin päivän kohokohtia kun muuten oli niin tylsää. Senkin takia oli tosi iloinen ettei kenelläkään ollut naputtamista vaikka sitä painoa reippaasti tulikin. Katotaan miten tässä raskaudessa, kun uusi paikkakunta ja uusi lääkärikin.

Mä siirsin muuten sitä mun np-ultraa viikolla. Kun se ois ollut vasta 17.3. rv 13+5. Vaikka sen voikin vielä silloin tehdä niin mietittiin miehen kanssa, että mitäs jos en vaikka jostain syystä pääsekään tuona päivänä lääkäriin niin sitten se alkaa menemään vähän liian täpärälle. Joten nyt se mulla viikkoa aikaisemmin rv 12+5 eli n.kahden viikon päästä. Oon tyytyväinen!

Tänään menen sitten neurologin vastaanotolle tämän näköhöiriön takia (on se kyllä paranemaan päin, onneksi).

Casanna 10+4
 
Heij taasen.

Nyt on pakko ruikuttaa, mulla on kamala flunssa :snotty: Olin alkuviikon tytön flunssan ja kuumeen takia pois töistä ja nyt sitten itteni takia. Eilen nousi kuume ensin 37.9, o
tin 500mg paracetamolia niin laski pariksi tunniksi ja nousi taas 38.1 ja sit otinkin yöksi 2 tablettia ja taas tänään aamulla 2 tablettia. Tuntuu että jokapaikkaan särkee, varsinkin pää ja hampaat! Ja tosta paracetamolista saa avun vaan hetkeksi. Pitäis olla kiellettyä tulla sairaaksi raskaana : / Kun ei saa mitään kunnollisia lääkkeitä edes ottaa. Pah. Ja sit kun ottaa edes tota paracetamolia niin tulee kauheen huono omatunto, kun nyt siitäkin oon lukenut ettei oliskaan hyvä raskauden aikana.

Mä käytän säännöllisen epäsäännöllisesti noita maitohappobakteereja. Välillä syön Activia-jugurtteja ja välillä popsin noita Rela-tabseja. Kyllä ne tuntuu vähän auttavan jos maha vaivaa...Nyt on muuten tullu apteekkiin noita Sana-sol merkkisiä maitohappobakteereja, jota on kuin valkosuklaata!! Nam! Niitä pitää ostaa kun lähdetään huhtikuussa etelään :)

Onko muita jotka matkustaa nyt raskauden aikana? Laskin että olen vkolla 20 ton matkan aikana, ja tosiaan mennään viikoksi Alanyaan miehen vanhempien kanssa. Lentomatka ei onneksi ole kamalan pitkä eikä siellä pitäisi olla kuin maks. +25 päivällä. Pitänee kuitenkin ostaa lentosukat ja alkaa popsimaan hyvissä ajoin ennen matkaa noita maitohappoja.

Miehen osallistumisesta Mun mies on osallistunut kiitettävästi tytön hoitoon ihan vauvasta lähtien. Minä en ole kylvettänyt tyttöä vauvana vissiin kuin kerran kun mies otti sen hoitaakseen. Ja mitä isommaksi tuo on kasvanut niin sitä enemmän mies on sen kanssa jaksanut puuhata ja varmasti kun vauva syntyy niin tuo isompi jää vielä enempi isin viihdytettäväksi. Meillä mies osallistuu kotitöihinkin tosi hienosti, pesee pyykkiä viikoittain ja pääsääntöisesti laittaa meillä ruuat. Niin ja tuli se noihin perhevalmennuksiin kun edellistä odotettiin ja nytkin oikein odottaa ja jännittää maanantain np-ultraa.


miirikki ja pötsi 11+0 *poks*
 
Moikka :)

Vieläkö pääsisi joukon jatkoksi?

Kolmas lapsi olisi näillä näkymin tuloillaan ja laskettuna aikana olis 17.9. Joskin neuvolan mukaan 13.9 mut mä tiedän millon ovuloin ja tämä kaveri pistettiin alulle :D joten pitää oottaa ultran varmistust viel... Enkä usko et menee ihan lasketulle ajalle, esikko synty 40+0 ja tosikko 39+2 ja tällä touhutätien aiheuttamalla stressillä ja liikunnan määrällä varmast supparit tulee täl kertaa ajois kuvioihin ja jouduttanevat toimintaa :D

Synnyttään mennään OAS:n puolelle, vaikka kovasti kaipaan vanhaa tuttua Oysia synnärinä mis kaks ekaa syntyi :)

Tosiaan kaks tyttöä olis jo kotosalla 02/08 ja 04/09. Eli kolmaski varmaan sit on tyttö.. tietty vähän pojasta salaa haaveilen.. viimeseks jää meil tähän hätään tämä kolmas... katotaa kymmenen vuoden pääst jos viel iltatähti tehtäs.. hmm..

Nyt hoivaamaan toviks korvakipuist esikkoa.. jospas nuo antibiootit koht vaikuttas ja helpottas oloa. Koko perhe karsees flunssas ja olo on sen mukainen - tietty miinus kuopus joka sairasti vajaan vuorokauden kuumeen ja on nyt pirtee ku peipponen...

Tuikku83 ja asukki 10+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa!! oon ollut itlaisin töiden jälkeen niin väsynyt, ettän ole lukemista kummempaa jaksanut... Miehen koneelta oon täällä kävässy lukemassa kun omaa ole jaksanut edes avata. Paljosta on ollut juttelua...

Alkuun Tehillalle :hug:

Sukupuolesta ollut juttua. Me aiotaan tällä kertaa ultrassa kysyä, jos vaikka näkyisi. Aiemmilla kerroilla ei olla kysytty ja päätettiin nyt kokeilla :D

Tämä odotettava lapsi on meille kolmas ja viimeinen. Armonaikaa on kuitenkin vielä 5v, silloin on sovittu miehen menevän steriloitavaksi. Kolmen kanssa kuitenkin mahtuu normi autoon ym...

Kantoliinoista ym ollut myös puhetta. Esikoiselle saatiin Baby Björnin rintareppu enkä tykännyt siitä yhtään!! Vauva tuntui roikkuvan irtonaisena ja omat hartiat ja selkä jumittui hyvin nopeasti. Kakkoselle ostettiin sitten 6m trikooliina ja siitä tykkäsin tosi paljon!! kietasuristi 2 oli munkin suosikki ;) Kun painoa alkoi 6kk iässä olla jo ihan mukavasti ja liina alkoi venyä liikaa, hommattiin Ergo (Manducan edeltäjä). Sitäkin käytettiin tosi paljon ja sekin on erittäin mieleinen! Myös mies tykkäsi käyttää Ergoa sen helppouden takia. Sekä liina että Ergo ovat edelleen kaapissa ja odottavat nyt tätä uuttaa käyttäjää.

Maitohappoja syön päivittäin, aamuin illoin.

Iltapahoinvointi alkaa taas nostaa päätään ja se väsymyksen lisäksi vie kyllä mehut ihan täysin. Kuulin töissä kolegan olevan myös raskaana ja la on myöskin syyskuussa :D vajaa 3 viikkoa on meillä eroa. Aikalailla vertaillaan olojamme tällä hetkellä ;)

Kauanko tää pissahätä muuten vaan lisääntyy?!? Nyt joudun käymään jo 2 kertaa yössä vessassa, muuten tuntuu että räjähtää :O Paljoa ei kuitenkaan kerralla tule, joten raskaus selvästi tekee tehtävänsä ;) Kovasti odottelen kohdun nousemista ja öiden rauhoittumista.
Kohta täytyy muuten jo suunnata housu ostoksille, eipä menee jalkaa enään muut kuin legginsit :D äippä housut on kuitenkin vielä liian isoja. Normi housut vaan alkaa painaa jo sen verran ja illasta maha turpoo ja silloin oon mieluiten ilman housuja ;) Pitkät paidat ja mekot on in ;) Kakkosen kohdalla paha tuli tosi nopeesti esille ja kauhulla odotan milloin se pompsahtaa niin ettei voi peitellä, josko nyt kuukauden ainakin pysyisi piilossa ;) Vaikka masukuvapinoa katsellessa en sitä kyllä oikein usko.

Nyt ruuan laittoon (vessan akutta;) )!

-Santtu ja Pikkunen 8+5 (ja huomenna alkaakin jo 10. viikko)
 
Tuikku83, tottakai pääsee ja tervetuloa mukaan! :)

2 kertaa yössä pissalla :D Kuulostaa ihanalta luxus yöltä! Käyn siis ennen nukahtamista vähintään kerran, yöllä vähintään 3-4 krt (joskus tunnin kahden välein), päivällä parin tunnin välein. Ei rakko tunnu räjähtävän, mutta oon aina ravannut vessassa pienen lirunkin takia. Vähän olisi ihanaa, jos ei tarvisi koko yönä käydä vessassa ja saisi nukkua sen 12h putkeen, mutta joo ei onnistu :D

innoM + Pulla 13+0 :heart:
 
innoM, mun yöhän on siis ruhtinaallinen :LOL: Toivottavasti pysyis tässä, enempää herätyksi en kyllä kaipaa... En yhtään musita miten nää yöpissailut oli aiemmissa raskauksissa.. :ashamed: Muistan vaan sen kakkosen loppuraskauden kun kokoajan sai vessassa ravata ja sit piti vielä hakea se asento mittä pissa tulee... Yöllä kun yritti pidättää niin tuntu että rakko unohtaa miten pissataan ja kun poika oli tosi alhaalla kokoajan niin paino virtsaputkea tukkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Leo81 Ihania ultra kuvia. Meillä kans ens viikolla seinäjoella käynti. Voi kun mekin saatais tuollainen 4D kuva:)
Toivotaan, että osuu sellainen kätilö. Olen ainakin ymmärtänyt, että tosi monelle sillä on näytetty, ellei ole ihan käytäntö. Meille sattui hyvä ja ennestään tuttu kätilö ja huokaisin helpotuksesta kun kasvot näin. (Ite siis tunnistin tämän, tuskin muistaa itse enää monen vuoden takaa.) Sattuu olemaan hiukka huonoja kokemuksia tuolta edellisen lapsen rakenne ultrasta. Oli kyllä niin tympeä kätilö kuin olla vain voi. :vampire:
 
Heipähei!

Tehillalle paljon haleja... odottaminen on kaikkein kurjinta :(

(.) Mä oon kyllä tosi laiska ollu kirjottelemaan.. Tuntuu et näin iltasin oon ihan tappoväsy... Edelleen on ajoittain hieman huono olo, ja silloin tällöin tulee oksukin. Mutta ei usein!

Töissä kerroin viimeviikolla ja kaikki ottivat tiedon hyvin :) Helpottaa oloa kummasti kun ei tarvii salailla.

Eilen olin sokerirasituksessa, ja kaikki arvot oli ihan jees. Että on helpottunu olo! Samoin tuli ultran yhteydessä otetusta seulasta vastaus, että kaikki on ihan normaalia. Mitään riskilukuakaan siinä ei ollu...

Noopu ja Hipsu 12+4
 
R-M
Heti alkuun Tehillalle voimia!! :hug:

Kauheen laiska oon minäki ollu tänne kirjottelemaan, päivittäin oon kyllä edelleen täällä käyny jutut lukemassa..
Tänään oli ultra ja lääkärineuvola. Touholla kaikki ok, niskaturvotus 1,1mm. Kovasti sätki ja vilkuttikin meille. Mittoja kun yritettiin saada niin millään ei aluks suostunut menemään asentoon missä sais mittoja otettua kunnolla. Jääräpää kuten äitinsä, heti pienestä pitäen. ;) Kuva saatiin mukaan missä pikkunen on peukku suussa. :) :heart: Ton ultran mukaan LA ois 3.9., varhaisultran mukaan 5.9. ja neuvolan mukaan 6.9. Ei siis suuria heittoja, joten pysytään tuossa 5.9. :) Rakenneultraan mennään sit 21.4.

Nyt lähettävä käväseen kaupassa, ihan pakko saaha iltapalaks jotain herkkupuuroa ja kiisseliä..

Voikaa hyvin! :)

R-M & Touho 12+3.
 
Matkustamisesta: meillä on viikon matka Italiaan toukokuun alussa. Olen silloin kai viikolla 24 tai 25 (en ole ihan tarkkaan vielä laskenut) ja odotan matkaa innolla! En usko että raskaus haittaa sitä mitenkään, jos tämä ihan normaalisti etenee - mahan ei pitäisi olla vielä niin iso että se liikaa rasittaisi esim. kävellessä.

Musta tuntuu että pahin pissarumba on ohi. Herään yleensä yöllä pissalle vasta puoli kuuden aikaan. Ja luinkin että neljännen kuukauden alussa kohtu nousee ylöspäin, joten ilmeisesti mulle on nyt käynyt niin! Mahakin alkaa näkyä...

Arminen 12+3
 
Koska teillä joilla on useampi synnytys takana, alkoivat tuntua liikkeet ? Siis edellisessä raskaudessa. Koska olin eilen illalla niin varma vauvan liikkeistä mahassa, etten paljon varmempi voisi enää olla. Mutta kun, viikkoja pitäisi olla vasta jotain kymmenen ja jotain, niin en oikein usko mahdolliseksi. Tai sitten tämä on pidemmällä kuin luulen, ou fuck, jos en paremmin sano...
Toisaalta esikoisesta tunsin selvät liikkeet jo raskausviikolla 17 ja kuopuksestakin viikolla 14, että ei tämä nyt tuosta edelliskerrasta ihan hirveitä jää.

Menen voimaan pahoin.

Carlotta ja Otava viikolla 11?
 
Viimeksi muokattu:
Carlotta: Mä kans koin tässä joku aika takaperin ton WTF-tunteen :D Makoilin lattialla ja yhtäkkiä mahassa tumautettiin kolmesti, eikä olleet ilmakuplia... Mä kans mietin, että oonko kuitenkin pidemällä, kun vikat menkatkin oli hiukan poikkeavat ajallisesti ja määrältään. Noh, se selviää ultrassa sitten. Aiemmista tunsin liikkeet joskus rv 19-20, mulla oli molemmissa istukka etuseinässä vaimentamassa.

Tänään posti toi uudet äitiyshousut, oli pakko tilata vaikkei asukkaasta ole 100% varmuutta, mutta kun alkaa housut olemaan liian ahtaat ja parhaat farkut ratkes persauksista kun yritin niitä jalkaani :LOL: Niin ja nuo äitiysfarkut ovat ihanat! Muita en jalkaani enää laitakaan, täytyy kai ostaa toisetkin =)
Tänään kaupasta lähti mukaan suolakurkkuja, nams :p ekat oikeat ruokahimot nostavat päätään! Naudan suolalihaakin olis pitänyt saada, mutta ei ollut semmoista mikä ois mulle kelvannut.

Tervetuloa mukaan Tuikku! :)

M :heart: 10+6
 
Matkustamisesta Ollaan ensi viikolla lähdössä Jenkkeihin viikon reissulle. Pitkä lento ja lentosukat tarkoitus laittaa jalkaan sekä muistaa verytellä/kävellä tasaisin väliajoin. On matkustanut aina raskaana ollessa ja esikoisen kanssa oltiin etelässä rv 24 tienoilla ja oli kovin kuumaa. Hyvin kuitenkin meni, kunhan muistaa katsoa mitä syö ja muistaa juomiset.

Koska teillä joilla on useampi synnytys takana, alkoivat tuntua liikkeet ? Toisen kanssa muistan tunnistaneeni ne rv 11-12 ja kolmanen kanssa jo rv 10+ ja uskoisin tunnistaneeni jo 9+, mutta en ole ihan 100% varma.

(.) Pientä tuhrua ollut, joten kurvasin sairaalassa käymään. Kaikki oli kunnossa ja vaavi vastasi rv 6+5. Munasarjoissa oli kystiä, sallituissa rajoissa (suurimmat 3cm), joten np-ultra vaihdettiin suoraan lääkäriultraksi, niin saavat seurata asiaa samalla. Kystistä se vuotokin kuulemma johtuu. Nyt siis helpottunut mieli eikä tarvinnut edes oottaa maanantaina ultraan.

Maarit ja Niksu 6+5
 
Heips!
Koska teillä joilla on useampi synnytys takana, alkoivat tuntua liikkeet ? Tytöstä alkoi tuntua rv16-18 tienoilla.

Tänään koko aamun tuntunut ihmeellistä poksuntaa vatsassa joka kuuluu myös.. Mistähän ihmeestä se vois johtua? :O

Muuten alkanut jo pahoinvointi ja etova olo siirtymään syrjään..

O&O+pikkuinen 11+6
 

Yhteistyössä