SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Siivouksesta kommentointia Meillä mies hoitaa imuroinnin ja lattian luuttuamisen n. kerran viikossa. Lapset imuroivat keittiön joka ruokailun jälkeen, siivoavat pöydän ja jäljensä. Minä hoidan pölyjen pyyhkimisen ja näin kevätauringossa tuntuu, etten ole tehnyt hyvää työtä :D

Pyykkiä pestään päivittäin ja lapset viikkaavat omansa ja usein meidänkin pyykit. Astianpesukoneen lataus ja tyhjennys on pääsääntöisesti lasten työtä kanssa (eläköön lapsityövoima! :LOL: ).

Vessojen ja kylppärin/saunan kuuraus on minun hommaani, mutta mies on saanut osallistua nyt niihinkin. Vessan pesen aina ennen suihkuun menoani eli aika usein. Lavuaarin pesen väh. kerran päivässä, kun inhoan lasten hammastahna jälkiä.

Ruokakaupassa käynti ja ruuan laitto on minun puuhaani, mies taas hoitaa keittiön kuntoon jälkeeni. Erinomainen sopimus mikä tehtiin heti yhteen muutettuamme liki 19v. sitten ja on toiminut.

Aina silloin tällöin saan siivous vimman, jolloin pistän kaappi kerrallaan kamat uusiksi ja osan lemppaan menemään. Sitä pitäisi tosin harrastaa useamminkin, kun kaappeihin hautautuu kaikkea tarpeetonta.

Maarit ja Niksu 7+1
 
Noopu: Hyvä, että kaikki oli kuitenkin kunnossa!

Autoista. Meillä on kaksi 5-sarjan bemaria ja ongelma on nyt se, että kumpikaan ei ole farmari ja vaunut ovat niin tilaavievät, etteivät mahdu toisen peräkonttiin kokonaisuudessaan. Ajattelin, että toisen voisi vaihtaa 3-sarjan vastaavaan, mutta farmariin. Ja huomenna mennäänkin yhtä ehdokasta katsomaan.

Sokerirasitukseen joudun minäkin, ikäni vuoksi. Mutta ei hajuakaan, milloin se on edessä.

Siivoamisen osalta olen aikalailla samanlainen kuin sariar. Mulla on varmaan jonkun sortin pakkomielle tuohon siivoamiseen.. ;) Imuroin joka päivä alakerran, yläkerran vain kerran pari viikossa, sillä se ei ole (vielä) kovinkaan paljoa käytössä. Täällä on melkeinpä jo sen takia pakko imuroida päivittäin, kun takan puut "roskaavat" oikeasti niin paljon. Kerran viikossa pesen lattiat. Keittiötä pidän ojennuksessa kans oikein urakalla, tasot pyyhin sata kertaa päivässä ja kaikki ylimääräiset romut laitan paikoilleen aina, kun niitä on pöydille kertynyt. Vessat putsaan/pesen myös monta kertaa viikossa.

Myös tuota yleistä paikkojen järjestyksessä pitämistä saa meillä tehdä kyllä tiuhaan, sillä mies ja poika levittävät tavaroita sitä mukaan, kun minä saan niitä paikoilleen. Olen tosi tarkka siitä, että tavarat ovat "oikeilla" paikoillaan, enkä voi sietää epäjärjestystä. Miestä varmaan tuskastuttaa tää mun ainainen paikkojen siistinä pitäminen, mut en mahda itselleni mitään, sillä pidän siististä ja järjestyksessä olevasta kodista ja olen kyllä sen eteen valmis touhuamaan. :D

Raisu 13+1
 
Siivous Mitä se on? En oikein oo koskaan tykänny siivouksesta ja sen näköstä meillä usein onkin. En kyllä myöskään ehdi siivoomaan niin paljon kuin haluisin, ainakaan ilman taaperoita yksi ja kaksi vee. Päivittäin koitetaan keräillä tavarat lattialta ja suunnilleen joka toinen päivä imuroin ainakin keittiön ja olohuoneen, mutta muuten... Plaah. Lisäksi mulla on lukuisia mystisiä romukoppua täynnä tärkeitä tavaroita. Jonain päivänä vielä setvin ne. Ehkä. En edes muista, koska mulla olis ollu aikaa pyyhkiä pölyjä.
Pyykkiä pestään päivittäin ja astianpesukone käy myös, sikäli että saan sen täytettyä. Meillä nuorempi on innostunu kiipeemään koneen sisään, joten en pysty tekemään mitään astioille sillon kun herra on hereillä. Ja nyt kun viimein oon saanu pojat nukkuun samaan rytmiin, niin en kyllä välitä siivouksesta pätkääkään vaan meen mieluummin päiväunille itekin, jos tollanen luksushetki tarjoutuu.
Ruuan laitan alusta itse lähes aina, usein sen kaks kertaa päivässä tai sitten niin, että tämän päivän päivällinen on huomisen lounas. Koitan tehdä helppoa perusruokaa ja välttää lisäaineita eli siis meillä taitaa maksalaatikko olla oikeastaan ainoita eineksiä, mitä syödään.
Meillä päivät saa hyvin helposti kulumaan ihan perushoidossa, vanhempi pojista kun täyttää tosiaan vasta kesänkorvalla sen kolme vuotta. Ulkoillaan tosi paljon, nyt pakkasilla on pakko ollut vähän vähentää, mutta kunhan kevät tulee, niin me muutetaan pihalle. (Tämä muuten tarkoittaa sitä, että syödäänkin ulkona :) Ainoastaan päiväunet tulee olemaan sisäilyhetki, en malta odottaa.

Kestoista Vanhemmalla käytin enimmäkseen kestoja, vaan öisin oli kerttis niin ei tarvinnu vaihdella. Kuopuksen rankat sairastelut vauvana vei multa niin mehut, että kestoilut jäi. Mutta jos poika vielä keväämmällä on vaipoissa, niin ajattelin kaivaa tuolta nuo veljensä vanhat kestot kaapista ja opetella loppuakin kuivaksi. Tosin voi olla, että saan tämän kaverin jo vaipattomaksi ennen kesää, käy omasta halustaan jo potalla "pissimässä" aina vaippaa vaihdettaessa, vaikka harvemmin ne vielä pottaan osuvat, mutta kuitenkin. Mielestäni ihan kohtuuhyvin, kun tyyppi täytti tässä kuussa sen vuoden.
Uudella tulokkaalla käytän varmaankin kestoja, varsinkin jos on vain yksi vaipatettava. Harsoilla olemme pärjänneet ensimmäiset kuukaudet esikoisenkin kanssa, että niillä varmaan aloitan ja katson sitten kuinka edetään.

Autosta Meillä on pakko vaihtaa auto, ei toivoakaan että tuohon farkkuun saisi kolmea istuinta taakse. Ja vaikka mahtuisikin, niin en kyllä jaksaisi ruveta kolmea lasta taakse änkeämään, sen verran hankalaa hommaa. Haluan tila-auton.

En jaksa nyt muistaa, mitä muuta on puhuttu... Parasta siis mennä nukkumaan.
 
R-M
Juuh kyllä tuossa miun ultrakuvassa varmastikin pikkusella peukku suussa. :) Ultraajakin sano et nyt sillä meni sormi suuhun ja otetaanpa kuva siitä. :heart:

Meillä meinataan pääasiassa kestoilla. Kertiksiä käytetään kyläillessä ja laiskuuden iskiessä. Kestot on mulle tuttuja, niin jotenkin luontevalta tuntuu alkaa käyttää niitä omallakin lapsella. Ja säästäähän siinä rahaakin, vaivaa vaan joutuu näkemään. Mun veljenpojalla ja pikkusiskopuolella on kestot käytössä niin niitten vanhoja sitten saadaan lainaan :)

Kovasti oottelen että alkais liikkeet tuntumaan! Vielä en oo ainakaan osannu kiinnittää erityistä huomiota mihinkään kuplimiseen. Ehkä mä vasta sit huomaan sen touhuamiset tuolla kun monottaa ihan kunnolla.. :D

Masu alkanut jo hieman näkymään. Onhan tuossa vielä turvotusta varsinkin iltaisin, mut pieni kumpu tuntuu makkaroiden takaa puskevan. :) Ne jotka ei tiiä raskaudesta, kattovat varmasti vaan et oon lihonnu tai muuten turvoksissa.

Meillä on farmarimallin Seat, joka on muuten ihan ok kokonsa puolesta jne, mutta vähän reistailee. Huollossa kävi viime viikolla mutta eipä auttanu. :( Ei vaan ois varaa vaihtaa autoa kun on nyt tuo asuntolainakin...

Kotitöistä. Meillä siivotaan noin kerran viikossa. Sillon mä pyyhin pölyt, pesen vessan ja laitan muutenkin paikat kuntoon. Mies sitten imuroi ja pesee lattiat. Päivittäin kyllä järjestelen paikkoja, lakaisen lattiaa ja pyyhin pöytiä jne. Elukoista lähtee tuota karvaa melkoisesti, ja isoimpia villakoiria noukin nurkista aina kun niitä huomaan. Keittiötä puunaan vähän väliä, en kestä murusia pöydällä tai ruokaroiskeita hellalla tms.. Miehen jäljiltä joutuu aina siistimään keittiötä ku oon sen verran tarkka. :D Semmosta perussiisteyttä ja järjestystä piän yllä aina, niin ei tuu koskaan mitään kaaosta.. Mitään ylisiistiä täällä ei kuitenkaan ole! Pyykkiä pestään ku on tarvis, ehkä kerran-pari viikossa. Kahestaan kun vielä ollaan, niin pyykkiä ei tuu kovin paljoa.
Nyt kun mies on muutaman viikon lomautuksella, niin se hoitaa ruuanlaiton. :) Yleensä kun se on mun heiniä.. Muutenkin kun se on nyt päivät kotona niin se tekee enempi kotitöitä, silleen et mun ei heti tarvii töitten jälkeen alkaa siivoo sen sotkuja.

Ihan kauhee väsy päällä. Kolme työpäivää vasta takana, neljä eessä, hohhoi! :headwall: Sit kaks vapaapäivää menee juostessa paikasta toiseen että eipä sillonkaan pääse paljoa lepäilemään... : /

R-M & Touho 12+6. Huomenna poksuu! :)
 
Aika pelästyminen ollut Noopulla, lepoa vaan ja toivottavasti ei tule enää vuotoja!

Kotihommista: Siivotaan kerran viikkoon lattiat (imurointi, moppaus), tarpeen mukaan pölyt pois ja joka päivä paikkojen järjestelyä. Sauna/kylppäri tulee siivottua saunapäivinä, vähintään kerran viikkoon sekin. En tosin lauteita hankaa kuin suunnilleen kerran kuussa tai parissa. Vessan saatan pestä päivittäin. Tarpeen mukaan sekin. Tiskikone käy joka päivä ja pyykit muutama koneellinen viikossa. Ruokaa laitan sen 1-2 krt päivässä, joskus mennään helpomman kautta puolivalmisteilla/ pizzan tilauksella ja joskus tehdään alusta saakka kaikki itse. Ihan fiilispohjalta. Enimmäkseen mä tykkään kokata ja olen hyvä siinä :) Mutta aina ei huvita!

Vaipoista
käyttöön tulee kertikset, niillä on menty edellistenkin kanssa, enkä ala nyt viimeiselle hankkimaan kestoja. Pakkausta kun en aio ottaa tällä kertaa, niin ei edes niitä paria siinä olevaa kestovaippaa tule kokeiluun.

Mites muuten, haluaako Memelisa jatkaa päivittäjänä vai ottaisko joku muu homman välillä? Ei olisi yksi ihminen aina kiinni hommassa. :)

Mädchen :heart: 11+3
 
Siivous: Kyllä meillä taitaa mennä yleensä tasan. Kerran viikossa tulee imuroitua ja muut kotihommat siinä samassa. Tiskikonetta ei saatu laittaa muuttaessa, mutta ajattelin kohta taas kysellä miten sen laita on, kun ei ole vuokraemännän puolestakaan sitä näkynyt, vaikka puhetta olikin. Yritetään tiskata yleensä heti käytön jälkeen astiat, mutta aina ei jaksa ja sitten sitä tiskiä alkaakin kertymään. Pyykkiä pestään kerran viikossa. Perussiisteys meillä kuitenkin on AINA.

Ruuanlaitto: Tämäkin menee tasan. Jos lähdetään jossain käymään (toisessa kaupungissa tms) niin käydään yleensä syömässä jossain samalla, tai jos kovasti laiskottaa, niin myös silloinkin. Ihan peruskotiruokaa tehdään kotona. Tykätään tehdä perunamuussit yms ihan alusta alkaen.

Masu tainnut täälläkin vähän jo saada muotoaan(pyöristynyt!), tai sit mä vaan kuvittelen :D Kuitenkin tota omaakin on jonkun verran (ei tosin koskaan ollut mitään järkkyä pallomahaa tms), joten en sitten tiedä näyttääkö tämä jo raskausmasulta, mutta annan kyllä jo näkyä jos on näkyäkseen :)

(.) Väsymys on tosiaan seurana. Eilen olisin voinut vain nukkua, nukkua ja nukkua. Yön nukuin todella hyvin! Huono olo myös läsnä, mutta jo helpottanut sen verran, ettei tarvi kaikkea oksentaa ja välillä ei enää ollenkaan :)

innoM + Pulla 13+4
 
Auto: Meillä on nyt kaksi Opelia. Toinen on 7-paikkainen Zafira ja toinen Vektra-farmari. Autoja vaihdellaan elämäntilanteen ja tarpeen mukaan. Mies korjaa meillä autot ja autot valitaan varaosahintojen ja korjattavuuksien mukaan. Kulutus ja luotettavuus on myös kriteerejä. Olisko vuoden sisään autot vaihtunut 3 kertaa :D

Kunnon autohan on Amerikasta ja mielellään sieltä -50 luvulta, joten nämä kulkuvälineet saavat sitten olla mitä on. Harrastusautoja meillä ei ole. Kiihdytysautot ja -kisat on meidän perheen sydäntä lähellä, nyt vaan tämä vauva-arki on saanut senkin jäämään hieman taka-alalle..

Huldis ja pikkusiskoveli 13+1
 
Ihmettelen kun kukaan ei tee marraskuisten pinoa. 1.11 laskettu aika on varmasti jo jollakin ja hänellä on siis tänään jo 4+6... Kukaan ei vissiin uskalla avata suutaan, tai sitten helmikuussa ei ole harrastettu seksiä :D :D

Musta tuntuu, että me ollaan pidemmällä kun meidän jälkeen tulee muita pinoja ;)
 
Heippa vaan!

Päiväunet nro II otettu tälle päivälle :rolleyes:
Vuotoa ei oo onneks tullut enempää, eikä kipujakaan oo. Olo on siis varsin normaali. Nyt vaan pitäs muistaa kuitenkin olla aloillaan. Mun oli pakko viedä koira aamulla ulos, kun mies lähti niin aikasin töihin. Ja enköhän mä liukastunu ulkorappusissa :headwall: Onneks en menny ihan kumoon asti.

Siivoamisesta: Meillä pyritään imuroimaan ainakin sen kerran viikossa, samoin yleensä pesen lattiat samalla. Pyykkiä ja tiskejä pestään tarpeen mukaan, useemman kerran viikossa kuitenkin. Tavaroita meillä saattaa olla hujanhajan kyllä, kun meillä on tuo 1v koira joka tykkää kuletella kaikkea pitkin kämppää... sukat, kengät, postit, vessapaperirullat, vessaharja ym.ym. :LOL:

Laittelin neuvolan terkkarile sähköpostia, jos sillä olis aikaa kuunnella sydänäänet tällä viikolla... ei oo vielä vastannut.

Noopu ja Hipsu 13+1
 
jeeni
siivoamisesta mä siivoan yleensä kun jään yksin kotiin. silloin kun siivoan, niin sitten siivoan kaikki paikat ja perusteellisesti. yleensä meillä mies siivoaa useammin, n. kerran viikossa, ja oikeastaan ehkä näyttääkin siltä, että mies on siistimpi. imuroi ja järjestelee, mutta pölyjä jää ja jos kunnolla katsoaa niin järjestyskin on "poissa silmistä, poissa mielestä". että sitten ei välttämättä mitään löydä, ei ainakaan oikeilta paikoilta :) vaikka pidänkin siisteydestä, niin en pidä siitä, että kaikki vapaa-aika menisi siivoamiseen ja kotona kun olen töiden jälkeen niin tykkään vain olla ja rentoutua. siivoaminen ei siis oikein mahdu tähän yhtälöön :D

Auto Täytyy hommata isompi. Nyt mun pikkuauto, jonka hommasin kaupunkiajeluun itselleni opiskeluaikana. Perhe kasvanut niistä ajoista miehellä ja melko isolla koiralla ja nyt tulossa sitten lapsikin :) koirakaan ei mahdu kyytiin, joillei penkkejä kaada takaa. farmari tai pikku-tila-auto on suunnitteilla.
 
Noopulle tsemppiä, onneksi kaikki on kuitenkin hyvin! :flower:

Siivouksesta: meillä ei yleensä ole kovin siistiä. Tykkään kyllä järjestyksestä ja puhtaudesta mutta kun molemmat käy töissä + minä parina iltana opiskelemassa ei aina jaksa tehdä sen eteen niin paljon kuin pitäisi. Mä en halua tuhlata elämääni kodin jynssäykseen - eikä siis haittaa jos joku muu tykkää siivouksesta, siitä vaan! Mulle se vaan on pakkopullaa. Yritän imuroida vähintään joka toinen viikko eli siinä vaiheessa kun villakoirat pyörii lattioilla. Lattiat pesen kerran parissa kuussa. Mies tiskaa melkein aina. Pölyjä pyyhitään silloin kun siltä tuntuu, ja pyykkiä pestään tarpeen mukaan, pari-kolme kertaa viikossa. Tavaroita ja vaatteita lojuu vähän siellä täällä mutta eipä ne meitä yleensä haittaa. Tehokkain motivaatio siivoamiseen on vieraat, ei kehtaa ihan räjähtäneeseen kotiin ketään kutsua. Mulle rakas harrastus on sen sijaan ruoanlaitto, laitan yleensä pari kertaa viikossa ruokaa enkä käytä ollenkaan eineksiä.

Auton ostin justiin, sellaisen kymmenen vuotta vanhan Peugeotin, ei ihan pieni mutta ei mikään isokaan. Sillä nyt aiotaan pärjätä, eipä täällä Helsingissä jättiautolla oikein kiva olisikaan liikkua.

Arminen 13+0 (viimeiset pari viikkoa on mennyt tosi nopeasti!)
 
siivous pääsääntöisesti pyrin että siivoan perusteellisesti kerran viikossa (imuroin ja pesen lattiat) mutta imurointia saa harrastaa sit useammin että 3-4krt viikossa joutuu sit imuiroimaan keittiön ja olohuoneen. vessat siivoan kun menee likaan. sit tiskikone käy KERRAN päivässsä ennen 2 mutta olen pyrkinyt ettei pyöri kuin sen kerran jottei vettä ja sähköö mene liikaa. Käytän taloyhtiön konetta joten siellä vuoro on varattu joka toinen päivä. siinäpä sitä sitten.

Ruoka
joo täälläkin kaivattais kotain kotiruoka vinkkejä tykkään leipoa ja laittaa ruokaa mutta mielikuvitus loppuu aina kesken ja tulee tetyä yleensä aina samoja ruokia ja sit ei enää muista että vois jotain vaihteluakin olla. JOTEN VOIS TOSIAAN TEHDÄ JOTAIN LISTAA MITÄ TEILLÄ SYÖDÄÄN NIIN SAIS VINKKEJÄ OMAAN RUOKA LISTAAN

Kestoista vielä en usko että koskaa tulee ees kokeiltua koska kertakäyttöset on niin helppoja..

Autoista
ootte puhunu, meillä ei oo autoo ollenkaa joten kaupunksi reissut mennään paikallis linja autolla ja kauppa reissut hoidetaan ihan vaan kävellen ja rattailla... Vaunujen valinta siis vaikuttaa siihe miten paljon tavaraa mahtuu tavara tilaan ;)

Omassa navassa ei ihmeitä viel kaks viikkoo ennenku pääseee ultraan.
Kaneli ja pieni 10+2
 
Siivoamisesta: Mä myönnän olevani peruslaiska tuossa touhussa. Siivoan silloin kun siltä tuntuu, en muutenkaan ole mikään nipottaja luonne. (Mottona vois sanoo: mieluummin vähän p****aa nurkissa kuin puhdas helvetti.) Perussiistiä kyllä yleensä aina on, tosin joskus koirankarvapallerot saa vähän liikaa valtaa. Yläkertaa tulee harvemmin siivottua, kun siellä on vaan makkarit ja vieraita käy harvoin. Meillä muutenkin talo puolittain rempan alla, niin tavaraa on sit vähän joka paikassa liikaa...
Meilläkin tykkätään tehdä kotiruokaa. Mies on selkeesti mua parempi kokki ja se usein tekeekin kaikenmaailman omia ruokakokeilujaan. =)

Autoista: Meillä on saanut vallan jenkkiautot, joita tällä hetkellä löytyy pihasta 4 kpl. Pari on kesäkäytössä ja pari talviajokkia. Jenkkifarkut on mulle mieluisia käyttöautoja, mahtuu kyytiin tarvittaessa puoli omaisuutta. :p Ja vanhemman ikäpolven vehkeitä tietysti. Heräteostoksena hommattiin reilu vk sitten farkkuvolvo, mut saa nähdä kuinka kauan se meidän pihalla viihtyy. Meidä mittapuulla turhan uusi auto (90-lukulainen) ja oma totuttelunsa ajella etuvedolla, kun ei sellaista ole vuosiin ollut. Ja tuntuuhan tuo jenkkien jälkeen auttamatta niin pieneltä.... =)

Ai niin, meillä neuvolatäti laski lasketuksi ajaksi 18.9, eli hieman muuttui. Mut sielläkin arveli, et tulee muuttumaan vielä. Varmaan sit ultrassa 14.3 taas tarkentuu...

Horrorpop 11+0
 
Moikka kaikille!

Onnittelut niille joilla hienoja ultrauutisia ja :hug: niille joilla huonompia...

Oon ollut niin väsynyt että en oo jaksanut kirjoitella oikein, nyt alkaa hieman jo helpottaa.

siivouksest, tällä hetkellä mies on siivonnut useammin, tiskit pestään joka päivä (onneksi on tiskikone), pyykkiä pestään 2-4 kertaa viikossa. Imurointi väh. 1 kerran/vko, mopataan harvemmin. Pakko myöntää, että kevätaurinko on täälläkin paljastellut järkkyjä pölykerroksia kaappien päältä yms :ashamed: . Pitäis tehdä kunnon kevätsiivous kun alkaa vähän vielä tää väsymys helpottamaan.

Ruuanlaitto, ruokaa tehdään lähes päivittäin, tehdään melkein aina alusta loppuun. Joskus käytetään jotain puolivalmisteita, mutta nykyään aika harvoin. Tehdään melkein aina niin että riittää kahdeksi päiväksi.

Eka neuvolakin on ohitse, kokeiltiin jospa olis kuulunut sydänääniä, mutta ei vielä. En ota mitään stressiä asiasta, näinhän ne jo ultrassa aiemmilla viikoilla. Reilu parin viikon päästä sitten ultra.

(.) Ummetus on ihan järkkyä :kieh: eikö oikeesti muilla? Mikä auttais? Oon koittanut syödä luumuja ja päärynää, mutta eipä ole kovasti auttanut :( Pahoinvointi ja väsymys tosiaan helpottanut jo. Musta tuntuu että tää vatsa tulee ihan lähiviikkoina kunnolla esiin :) Oon koittanut tunnustella kohtua päivittäin, mutta ei ihan vielä tunnu vatsan läpi, miten muilla?

Mammaz85 + raksu 10+1
 
Mammaz: mä hain Levolacia apteekista, se autto hyvin. :) Sit ku pari päivää sitä otin niin ei tarttenutkaan enää "apuja". Karmee vaiva se kyl on!

Nyt on kivat närästykset ja päänsäryt, jeeeees. Voi että miten mä vihaan närästystä, en voi syödä mitään enkä juoda mitään.... :headwall:

Mutta muuten oon hengissä :) Oon ollu vaan niin kiireinen, etten oo ees ehtiny konetta avaamaan. Paremmalla ajalla pian taas. Voikaa hyvin!

tömpsis ja super 12+4
 
Siivoamisesta: Meillä imuroidaan (tai siis minä imuroin) noi 2-4 kertaa viikossa, riippuen kuin paljon kissat karvastaa ja kuljettaa hiekkaa pois vessasta. Mies siivoaa keittiön, eli tiskaa tarvittaessa ja imuroi samalla keittiön ja pesee tasot. Pyykkiä tulee pestyä todella paljon. Lattioita oon vähän laiska pesemään, niin niitä pestään ehkä se pari kertaa kuussa. Muutenkin ollu vähän laiska ton siivouksen suhteen viimeaikoina. =(

Autosta
Meillä on yks auto (miehellä kun ei ole korttia..) ja vaihdettiin se just joku aika sitten fiatin farmariin.
Miehen pitäis hommata ajokorrti nyt tän kevään aikana (ei ois muuta ku inssi hoitamatta ja sit ois kortti). Mut se vaan tuntuu olevan ihan helkutin laiska eikä saa aikaseks.

ruuanlaitto
Meillä tehään kumpikin miehen kanssa ruokaa. tykätään ruuanlaitosta ja leipomisesta =)
Eilen tuli kokeiltua linssikeittoa ja tuli kyl hyvää =) sitä sitte sekaleivän kanssa =)
Kana-kukkakaaligratiinia pitäis tehä huomenna ja kaalipataa viikonloppuna. Meilläkin tulee vähän tehtyä niitä samoja ruokia uudestaan ja uudestaan. Nyt ollaan hiukan koitettu löytää uusia ideoita =)
Pullaa tekis mieli leipoa =) En kyl varmaan pysty sitä syömään, mut leipoa halua :D
 
Hei! Meillä ultrassa käyty perjantaina ja kaikki hyvin :) Niskaturvotus oli 1,1mm ja pääperä mitta muistaakseni n. 5 cm. Ihanaa oli nähdä vihdoinkin pieni kun ei tosiaan missään ultrassa olla viel käyty.. Mieskin oli ihan intona.. Mua ihan hävettää kunka harvoin oon nyt käynyt kirjottelemassa, lukemassa tietty päivittäin kuitenkin. Ihan kaikki tuntuu niin ylivoimaiselta tän väsymyksen kanssa.. Mieskin on jo ihan tottunut etten tee töiden jälkeen muuta kun nukun iltaan asti ja sitten herään laittaa lapsille vaan iltapalan ja sit meenkin jo ite taas melkeen nukkumaan.. Oonkin miettinyt et miten jaksoin silloin viimeksi kun meillähän esikoinen oli vaan 3kk vanha kun aloin odottaa pikku kakkosta. Muistan kyllä et olin kun nukkuneen rukous koko raskauden ajan (ja jatkui kyllä siinä vaiheessa kun oli yksi juuri 1v täyttänyt ja yksi vastasyntynyt). Tällä kertaa siis pääsen huomattavasti helpommalla kun on vaan yksi vauva :) Isommathan on tuolloin jo 5v ja 6v.

Kerrottiin muutes eilen lapsille että tulee vauva. Esikoinen oli vähän hämmentynyt ja kysyi et "miksi?" ja oli selkeesti sitä mieltä et meilhän meni just nyt ihan hyvin ilman vauvaa.. Toinen lapsista (tyttö) oli heti sitä mieltä et pitäs lähtee ostaa ihana pieniä vauvanvaatteita :D Ja että "jee, hänkin saa kohta olla isosisko, eikä vaan pikkusisko"..

Olipas taas omanapaista.. Mutta sentään selviydyin kirjottelee pitkästä aikaa..

Jee ja huomenna on kuulkaas jo maaliskuu!! KYllä se syyskuu sieltä matelee :)

Ja tänään poks!

Kerran vielä, rv 12+0
 
Hellou ja np-ultrassa käyty. Paitsi että se ärsyttävä akka ei saanu mitattua turvotusta, nii 2 viikon päästä uudestaan.. Jäi tosi paha mieli siitä naisesta, en tykänny yhtään ja mieski haukku sen ku lähettiin ultrasta.. Mutta LA siirtyi TAAS, 18.9 tälläkertaa, jos sen vois päivittää. Toivottavasti ei enää muutu. :/

Eli yksi elävä sikiö oli, jonka pää-perämitta oli 44mm ja kauheet jumpat piti ultratessa ja saatiin 7 kuvaakin mukaan. :)

Jave + Kirppu 12+0 POKS, ja jos nyt pysyis viikoissa mukana :D
 
Heippa!

Pikaisesti tulin kertomaan kuulumisia ultrasta jossa siis eilen käytiin.
Kaikki oli oikein mainiosti, ja viikkojakin tuli yllätten yksi lisää :D
LA siis siirtyi viikolla ja on nyt 10.9., eikä siitä enää vaihdu.

Veriseulaan olin päättänyt olla menemättä, mutta kuulemma sitä ei olisi enää voitu tehdäkkään koska viikkoja oli jo 12+2 :confused:
Mutta niskaturvotus oli vain jotain 0,79 ja muutenkin vauvelilla kaikki ok :heart

Jos memelisa tai joku muu päivittää etusivua niin miulla LA 10.9., synnäri EKKS ja ikä 28, kiitoksia! :wave:

Miau 12+3
 
HUHUU MEMELISAAAA!!!???? Ooksie hengissä?? Viikkoon ollu kirjautuneena.

Haluaako joku muu laittaa maaliskuun pinon pystyyn, jos Memelisa ei jaksa/pysty? Kai se on ihan sama kuka päivittää, kunhan päivittää :D

Huldis+ pikkusiskoveli 13+2
 
Huomenta!
Se on tosiaan maaliskuu ja minäki sain aikaseksi soittaa eilen neuvolaan ja arvaatkaas miä... ensimmäinen neuvola-aika on vasta 30.3!!!!:O sen se teettää ku o niin hidas ja aikaansaamaton.... Mutta ultra-aika onki jo 18 päivä,viikkoja sillon 12+2. Siellä sit näkee,missä mennään... hiukan jännittää:)

siivouksesta :Meillä siivotaan perusteellisesti kerran viikossa,joko perjantaina minä tai lauantaina miehen kanssa yhdessä. Riippuu ,miten itse jaksan ja monelta pääsee töistä.Lapset siivoaa joka viikko yläkerran.
Imuroin talon n.3 kertaa viikossa.

Ruokaa meillä syödään aika kalapainoitteisesti.Viimeviikon aikana 2kertaa lohta ja kerran ahventa,joskus herkutellaan pizzalla ja muut ruuat on tyyliin,pasta ja jauheliha,jauhelihasta pihvejä,pullia,mureketta.... Nyt teen lasagnea illaksi itse.ei mitää kaupan valmisjauhepusseja,vaan juustokastikkeinen itse... joskus seitiä. kanaa kerran tai kahesti viikossa yleensä riisin kanssa,joskus muusin.
Salaatteja tehdään päivittäin.

Auto meillä on ihan farmari mersu.

Ummetusta mulla ei ole ollu vielä ollenkaan,mutta luulen sen johtuvan ruokavaliosta.Käytän paljon öljyjä,auringonkukka,rypsi.oliivi,avocado... syön päivittäin maustamattoman jogurtin kans kaikkea pähkinöitä,manteleita,pinjansiemeniä,kurpitsan,auringonkukan,seesamsiemeniä....
Syön vain itsetehtyä siemenleipää tai ruisleipää.Ja juomaksi alkalivettä ja kevytmaitoa,no mutta nythän te tiiätte ,mun täydellisen ruokavalionki...=)=) mutta voin sanoa että tähänku ollaan siirrytty,kokoperhe voi paljon paremmin..... =)
Joudun kyllä syömään paljon tiheämmin kuin ennen,yritän syödä pieniä annoksia kerrallaan ettei tule sen takia huono olo ja turvotusta.

Mutta nautitaampa näistä ihanista kevätpäivistä!!!

Voikaa hyvin!

Pai ja Luna huomenna 10...
 

Yhteistyössä