SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

En ole taas jaksanut kirjoitella hetkeen. Lukemassa olen käynyt kyllä, mutta ei ole vaan saanu aikaseks kirjottaa. =(
Tänään sai taas pitkästä aikaa oikein kunnon annoksen kunnon ruokaa syötyä. Tähän mennes hedelmät, viilit ja jugurtit on ollu ainoita kun on saanu syötyä hyvin. Aina kun koittanu kunnon ruokaa syödä, niin vatsaa menee ihan totaalisen sekasin ja tulee huono olo =(
Mut jos tää nyt tästä hiukan helpottuis, ettei ihan vararavinnolla mennä :D

kaneli87 Täällä ollaan kans menos sokerirasitukseen, tosin vasta myöhemmillä viikoilla.

Kantoliinoista oli myös puhetta ollut. Meillä on tuolla yks kudottu ja yks trikoinen odottamassa =)

Onko muuten muita jotka on miettiny kestovaippoja? Miehen kanssa jo aikaa sitten tosta puhuttiin, ja päätettiin että meidän lapselle tulee kestot. Mun hoitolapsilla on usealla ollut kestot ja on oon jo niihin niin tottunu et kertikset vaikuttaa ihan hirveiltä :D ite varmaan suurimman osan ompelen, mut osa ostetaan. =)

Jee, enää puoltoista viikkoa np-ultraan. Pääsee mieskin katsomaan pikkuista.
Meillä mies tulee varmaan olemaan paljon mukana lapsen hoidossa. Ei sillä oikein lastenhoidosta kokemusta vielä ole, mutta kait se sitten oppii. =)

Sain sitte alkuviikosta vihdoin kerrottua raskaudesta mun vanhemmillekkin =)
Hyvin ottivat vastaan. Äiti sitä aluksi kauhisteli, kun sillä aika nuorta kaveriporukkaa, että kun kaverit saa vasta lapsia niin hänestä tulee jo isoäiti.. :D

Niin joo, ja en muista ilmoitinko ikääni vielä, eli 25v. ni saa lisätä tuonne.

Santzuu ja pikkunen 9+6 (huomenna poksuu)

Kestovaipoista. Esikoisella käytettiin hieman, kakkosella miltein kaikki oli kestoja. Kodin ulkopuolella ei pahemmin kestoiltu vaippojen koon ja säilytyksen takia, mutta kotona yövaippaa lukuunottamatta oli kestot käytössä. Osa on edelleen tallessa ja varmasti käyttöön tulee. Uusiakin varmasti tulee hankittua kun suurinosa tuli myytyä pois (kuoret eivät varmaankaan olisi kestäneet 5vuoden säilytystä).

Santtu ja Pikkunen 9+1

Maximilian Meille tulee Chrysler Grand Voyager tänä keväänä. Meillä oli sellanen lyhyempi, ei siis grand, tossa joku vuosi sitten kun tyttö oli ihan vauva ja tykättiin siitä tosi kovasti, eli sellanen on ollut haaveissa isompana jo pitkään. Lisäksi mä saan oman "koppimopon" kunhan joku päivä saan tuon autokoulun koluttua loppuun ja kortin takataskuun :whistle:

R-M Aivan ihana ultrakuva, toinen pieni peukku suussa, aawww! Mulla maanantaina np-ultra, toivottavasti sais kans kuvia kotiin!

Mulla on ollu siis kamala flunssa ja 4 vuorokautta kuumetta!! Laskee vain pariksi tunniksi paracetamolilla ja nousee uudestaan. Eilenkin oli melkein koko päivän 38,5 ja olo sen mukainen. Tänään ollut vaan aamulla 37,5, mutta nyt on sit limanen kova yskä. Alkais jo riittää mulle tämä sairastaminen ja kökkö olo ja kuumeessa palelu ja täriseminen on ihan vihoviimeistä, brrrr!

Liikkeistä Tunsin tytöstä liikkeet vkolla 17+, mutta nyt on tuntunut pari kertaa sellanen tönäisy tässä muutaman päivän aikana, eikä varmasti ole ilmaa tai suolenliikkeitä! =) Ihania pieniä todisteita että siellä joku pikkukaveri puuhaa!

Vaipoista Mä en syttynyt kestoihin, vaan käytin ihan vaan kertiksiä ja luulenpa kallistuvani niihin tämänkin kanssa. Meillä tosin käytettiin vaippaa vain ekat 8kk, jonka jälkeen satunnaisesti lähinnä ulkoillessa/kyläillessä. Tyttö oli kotikuiva päivisin tolloin 9kk iässä, täysin päiväkuiva 1v8kk. (niin ettei tarvinnut varulta edes kantaa vaippoja kassissa) ja yökuiva 1v.10kk. Joku täällä kirjoittikin että aikoo pitää vauvaa mahd.paljon ilman vaippaa ja keskittyä vauvan viesteihin? Sellainen aikomus minullakin, niin hyvin meni tytön kanssa toi kuivaksi opettelu ja pottailu.

Me haettiin äsken Ikeasta makkariin valkoinen lipasto, saan työntää sinne noita vauva-kamppeita :) Oon ostanut jo keltaisen retrohkon-makuupussin, muutamia lakkeja ja kirpparilta tarttui mukaan ihana Tuttan valkoinen kevytvanupuku jonka hupussa on korvat. Ja tytön kanssa siivoiltiin sen lelulaatikoita ja yhteistuumin otettiin vauva-lelut pois ja pussiin. Se kun tykkää nykyään vaan noista barbeista ja poneista =) Kait sille jossain kohtaa pitäis kertoa että sisarus ois tulossa? Mä jo kattelin että meijän makkariin mahtuu oikein hyvin se uus lipasto ja sen lisäksi vielä pinnasänky, ilman sen kummempia mööpeleiden siirtoa.

Nyt odottamaan Putouksen alkua, saas nähdä voittaako Aku Hirviniemen hahmo taas kerran? =) Mukavaa viikonloppua kaikille!

miirikki ja pötsi 11+2

Huh, mullakin jäänyt kirjottelut erittäin vähälle nyt. Ollut tosi väsynyt ensin yli viikon verran ja nyt sitten puhkes flunssa mulle ja esikoiselle. Mies ja pienempi säilyny toistaseks terveinä *koputtaa puuta*.

Täälläkin kai tuntunut jotain liikkeitä, kun sellasta pientä muljahtelua, joka ei ole kyllä ainakaan ilmaa ollut :) Maanantaina np-ultra, niin siellä sitten varmistuu että vieläkö tuolla joku asustaa. :)

Paljon olis asiaa, mutta ei kyllä nyt pää toimi tarpeeksi hyvin, ihan suttua koko ajan vaan kun koittaa jotain ajatella. :( Eli joku toinen päivä sitten enemmän juttua. :)

Jave + Kirppu ja taas viikot sekasi

(.) tänään illalla sohvalla istuessa hulahti oikein reippaasti kirkasta verta housuihin.
Itkusena ja huolesta sekasin vietin pari tuntia päivystyksessä. Vauva voi kuitenkin toistaiseksi hyvin ja syytä vuodolle ei löytynyt. Sain sairauslomaa ens viikon ja pitää ottaa rauhallisesti...

Sokerirasitukseen pitäis mennä, mutta ei hajuakaan milloin :O Eiköhän se selviä, kun meen neuvolaan 21.3 :)

Liikkeitä odotan kovasti, mutta en vielä oo havainnut mitään (nyt rv 14) :) Esikoista odotan, joten en senkään takia niitä tuu varmaan vielä viikkoihin tuntemaan :)

Auto on nyt aika pieni 3 ovinen, mutta ollaan vaihtamassa sitä 5 oviseen :)

Kaikki "panikoijat", niin oletteko harkinneet kotidopplerin ostoa? En voi, kuin kehua laitetta! Keskenmenojen jälkeen aivan valtava mielenrauha tulee, kun kuuntelee pikkuisen sykkeen :heart: Hyvin on kuulunut 10+1 asti joka kuuntelu kerralla :) Eipä ole turhaa stressiä/panikointia näkynyt ja sen sykkeen kuuleminen on aina yhtä ihanaa :heart:

Joku pelkäsi, ettei kohtu kasva? Mites tämän kasvun sitten tuntee? En mä ainakaan oo tuntenut mitään erikoista "kasvamista" tähän rv 14 asti :D Ja onhan tuota elintasokumpuakin tossa, mutta silti. Eihän se kohtu näillä viikoilla oo kovinkaan iso :D

En usko, että täällä kestoillaan.

(.) Nyt, on taas ollut ihan hyvä olo jo pari päivää :) Väsymys painaa, mutta luulen, että se tulee olemaan seurana koko raskauden ja sen jälkeenkin :D

innoM + Pulla 13+3

(.) tänään illalla sohvalla istuessa hulahti oikein reippaasti kirkasta verta housuihin.
Itkusena ja huolesta sekasin vietin pari tuntia päivystyksessä. Vauva voi kuitenkin toistaiseksi hyvin ja syytä vuodolle ei löytynyt. Sain sairauslomaa ens viikon ja pitää ottaa rauhallisesti...
Onneksi pienellä kaikki hyvin. :heart: Nyt vain rauhallisesti lepäilet!

Monni: mä olen nyt jonkin aikaa löytänyt kohdun aina välillä. joku aamu heräsin ja mun alamasu oli toiselta puolelta hetken aikaa koholla/oudon mallinen ja selvästi tuntui kohdun yläreuna siinä. Sitte yhtäkkiä vatta oli taas ihan normaalin näköinen. En tiedä oliko vauva niin liike kannalla, mutta välillä kumpu löytyy oikealta ja sitten vasemmalta. Muutama viikko sitte en tuntenut vielä mitään ja masukin oli selälän ihan littana. Enää ei ole. vaan selälläkin masu vähän pullottaa. Ja mulla on myös tuota kumpua jo ennestää. Luulen, että tuohon vaikuttaa kohdun asento paljon.

Eilen illalla sain töytäisyn kädelle ja olen melko varma jotta pieni se oli. Sen jälkeen tuntui vielä sellaista mukellusta/huljuntaa ihan hetken ja sitte taas loppui. :heart: Silloin kun vähiten odottaa niin noita on tullut. Varsinkin iltaisin. Joku kyseli miten ne liikkeet erottaa esim. vattan väänteistä. Ite huomasin sen eron, että kun ilmakiertaa niin se kestää hiukka pidempään ja päätyy lopulta ilmana pihalle tai jää sellainen hieman tukala olo, kun taas tuo vauvan kuplinta on jotenkin lyhyempi kestoista ilman tukalaa oloa. Mulla ne on sellaisia hiukka napakampia kuin masun väänteet. No ota tuosta selityksestä jotain selvää sitten. Muistan esikoisesta vain ekan kunnon potkun rv17 ja mulla oli silloin istukka edessä. Ei siis haitannut mitenkään tahtia. Toisesta oli niitä pulputuksia rv12 eteenpäin ja rv14+ ekat töytäisyt. Ekassa en ilmeisesti osannut niitä pulputuksia havainnoida. Toisesta ja tästä jo osaa. Tällä kertaa istukka on takana ja hiukan vielä tulee myös etupuolelle. Kätilön mukaan muuttuu vielä kun kohtu kasvaa. =)

Meillä on kaksi farmari Opelia kumpikin, vielä ei olla kokeiltu mahtuuko isompaan nuo nykyiset kolme istuinta takapenkille (pieneen ei tule mahtumaan), eteen en vauvaa periaatteestakaan laita. Eikä meidän autoissa pysty turvatyynyn takia laittamaankaan. Edellisessä isommassa autossa sai turvatyynyn avaimella käännettyä pois päältä, mutta ei siltikään poikia ole eteen laitettu. Luulen, että istuimet mahtuu, meillä vain on tuo gragon alusta, joten saa nähdä miten sen kanssa käy. Luultavasti siirrytään keskimmäisen lapsen kanssa jo uuteen istuin malliin niin saattaa mahtua paremmin. Uusia autojakin on jo hieman katseltu . Autokuume tulee aina parin vuoden jälkeen kummasti...:whistle:. Muuten on kyllä tuo isompi auto tilava Opel vectra (olisko vm.2006, siinä tilava tavaratilan ja kaksoskärryjen lisäksi kyytiin mahtuu hyvin vielä tavaraa. Joskus niitäkin varmaan vielä tarvitaan kun tuo pienempi ei vielä jaksa mitään isompia matkoja pyörällä polkea. Onneksi on pieni kokoinen ei niin näytä hassulta isomies kärryissä (3v). :whistle: Meillä tuo isompi 4v istui mun lenkkien aikaan vielä hyvin kärryissä viime kesäänä. vähän lelua ja evästä niin pääsi äiti lenkille isin ollessa töissä. :D

Jahans. Jos menis isännän herättämään. Ite olen ollut flunssan ja kuumeen takia raatona parina päivänä ja nyt kun on jo parempi, saa hän vuorostaan nukkua. Suotakoon se sille. Mä en muuten muista yhtään normaalia/tervettä/virkeää päivää plussan jälkeen, jos ei pahoinvointia niin sitten funssaa, kuumetta tai vattatautia. Tää vauveli imee kaiken vastustuskyvyn. Mä niin odotan niitä hehkeitä keskiraskauden päiviä. Onko joku nähnyt? Lähettäkää tännekkin. Mä en edes muista milloin olisin päässyt kunnolla pihalle. Pojat sairasti pitkään toista viikkoa ja silloin mentiin töihin sillä taktiikalla, että kun toinen tuli kotiin niin samalla oven aukaisulla toinen meni. Plaah. Mä niin odotan niitä äitiyslomapäiviä. :|

Leo rv13+5

Mä olen kans ollu laiska kirjoittaja vaikka olen käynyt lukemassa kyllä...
InnoM enpäs huomannutkaan tuota et alkaa kuulemaan vasta viimeisellä kolmanneksella, hyvä kun huomasit :)
Kohdun koosta, 11. raskausviikko, eli oma tilanne tällä hetkellä. Itse olen pitänyt juuri pieniä nipistelykipuja kohdun kasvukipuina.

Kestovaipoista en kyllä tosiaankaan jaksa alkaa sellaisten kanssa värkkäämään...
Sokerirasitus on joskus muistaakseni lähempänä 30 raskausviikkoa täällä meillä päin.
Autot meillä menee molemmilla vaihtoon.
Kotidoppleria taas mietin, mutta en sitten tiedä. Mies on sitä mieltä, ettei tarvita ja välillä tuntuu että lisäisi mun stressiä vaan :D

Ruokahalu on liiankin hyvä taas, tuntuu, että kaikki maistuu. Paino ei kyllä muutama pvä sitten onneksi ollut vielä noussut, mutta tarttee tässä alkaa kyllä kattoo mitä suuhunsa laittaa ja alkaa tekemään pitkiä kävelylenkkejä kun sääkin hyvin lauhtui. Ratsastamaan pystyn onneksi edelleen hyvin, joten saa siinäkin kulutettua joitakin kaloreita ja hikoiltua :) Pitkä kesäkin edessä herkkuineen, joten tarttee alkaa rajoittamaan...

Ultraan aikaa 5 päivää, näkee sitten onko siellä oikeasti joku eikä vain mielikuvitushahmo ja onko jollain kaikki myös ok....

Vaipoista käyttöön tulee ehdottomasti kestot, satunnaisesti toki kertiksetkin. Lisäksi vaippahätäviestintä niin ei tule niin paljon pyykkiä, tämmönen laiskalle sopiva juttu. Meidän kuopuksella on iho niin herkkä että kestoilu oli ainut vaihtoehto ja etelän reissullekin oli pakko ottaa kestoja mukaan. Ei olis pojan iho kestänyt semmosessa kuumuudessa kertiksiä viikkoa.

( . ) Mulla taitaa pahoinvonti helpottaa. Tyhmyyttäni eilen söin suklaata ja se tule heti ylös :headwall: muuten en ole oksentanut pian kokonaiseen vuorokauteen :D Ja huomenna alkaa arki ja työt, no eipä tartte kun 4 kk kärvistellä sitten kesälomalle ja siitä äippälomalle.

Onko muuten kukaan muu siirtämässä kesän lomia seuraavalle kesälle?. Mä aion tehdä niin, koska sillä lailla saa vauvan kanssa olla ihan hyvällä mielin vielä seuraavankin kesän kotona. Tai nyt kyllä olen aikonut olla pidempään kotona. Mahdollisesti parikin vuotta. Jos kunto ei kestä olla töissä loppuun asti niin sitten kunto ei kestä. Sitten pitää hakea sairaslomaa. Viime kerralla olin ihan loppuun asti töissä, oli kyllä fyysisesti helpompi työ. Nyt työskentelen vanhusten kanssa, joten hiukka rankempaa taitaa olla. Sen näkee sitten kesällä. Työtä helpottaa se, että mä olen osittaisella hoitovapaalla. Yksi vapaa lisää viikkoon tekee aika paljon kun ottaa vapaita listalla putkeen. :)

Viimeksi muokattu:
Noopu: Huh, onneksi kaikki oli hyvin! Nyt lepoa :)

Leo: Mun vastustuskyky on kans ihan nollissa :( Olen kyllä koittanut vitamiinit muistaa syödä mut esim. ulkoilu ja kaikki liikunta on ollut ihan minimissä tän sairastelun ja väsymyksen/selkäkipujen takia. Nehän ne auttaisi vastustuskyvyn kanssa. Tietääkö joku viisaampi, että saako nuita actimel -juttuja tms. juoda raskaana ollessa? Ne kun mainosten mukaan lisäisi tuota vastustuskykyä.

Zophie: Joo, lirutteluja käyn minäkin varmaan pöntöllä äkistelemässä sen 20 kertaa päivässä :D Mitään tulehdustakaan ei ole niin kai tämä ihan normaalia on.

Lueskelin tuota kesäkuisten pinoa joutessani ja siellä mammat puhuvat kovasti siivoamisesta ja ruuanlaitosta. Sain siinä lukiessani mielettömän siivouspuuskan ja kääräisin hihani heti :LOL: Tänään on flunssa jo vähän helpottanut eikä lämpöäkään enää ole, joten vähän uskalsin siis touhutakin. Nenu aukesi tosi hyvin ja räkäliina oli tissiliivien kupissa käden ulottuvilla :D Ukko tuli eilen illalla etuajassa ryyppyreissultaan (ois voinu kyllä olla koko viikonlopun siellä) ja nyt krapulassa sohvalta katteli monttu auki mun touhotusta.

Viime kesänä mulla yltyi tuo masennus tosi pahaksi ja silloin jäi siivouspuuhat tosi vähälle ja nyt se saamattomuus on jotenkin jäänyt päälle. Oikeasti meillä on välillä ihan &%#@#& paskaista ja siitä suurimmat riidat meidän parisuhteessa oikeastaan syntyykin. Nyt kun olen toipumassa depiksestä niin ajattelin että motivoisikohan mua (ja ihan meitä kaikkia) sellainen

KODINHOITOJUTTUJEN KERTOMINEN

Eli jos kertoisitte ihan omin sanoin teidän siivousrutiineista. Mitä teillä tehdään päivittäin/viikottain/kuukausittain? Kaikkia hyviä siivousvinkkejä olisi kiva myös lukea välineistä ja pesuaineista työnjakoasioihin.

Sit voitaisiin vähän kertoa että mitä ruokaa yleensä teillä tehdään ja millä lisukkeilla. Mä olen kova laittamaan ruokaa mutta jotenkin tuntuu että siinäkin asiassa on urautunut ja unohtanut jotain ihan helppoja ja hyviä (ja EDULLISIA) perusruokia. Ruokalista on aika tasaisen harmaa ja samat ruuat vaihtelee aina viikosta toiseen.

Miltäs kuulostaisi? Mä aloitan:

Kuten jo kerroin, siivoushommat ovat tällä hetkellä hyvinkin pakkopullaa ja välillä kaaosta katsellessa tulee sellainen epätoivoinen fiilis ettei edes halua aloittaa. Meillä ei siis mitään erityistä viikkosiivousta tms. ole harrastettu pitkään aikaan. Lähinnä mennään sillä taktiikalla et vähäsen silloin tällöin jos jaksaa.

Päivittäin meillä kyllä pyörii tiskikone. Noin kolme kertaa viikossa pestään pyykkiä (silläpä se kauhea pyykkivuori kertyykin) ja kuivausrumpu on ollut mun hermojen pelastaja jo vuosia. Imurointi suoritetaan myös kolmesti viikossa vaikka useammin pitäisi koska nuita lemmikkejä on niin monta. Nyt varsinkin kun vanhimmalla koiralla alkoi karvanlähtö, niin impparointi pitäisi ottaa ihan jokapäiväiseksi rutiiniksi. Meillä koirat tiputtaa karvansa fiksusti silleen peräjälkeen eivätkä kaikki kerralla. Karvarumbaa siis jatkuu näillä näkymin 3-5kk |O

Vessa pestään ehkä kerran viikossa jos jaksaa:ashamed:. Ja samoin lattioiden luutuaminen vain kerran viikossa. Pakko ois siinäkin ryhdistäytyä kun ollaan niin sottasta porukkaa että hirveitä tahroja lattiat täynnä. Joka kuukausi vaihdetaan lakanat ja pölyt pyyhitään jos jaksetaan.

Tämmöistä meidän laiskimusperheessä.. pistäkäähän paremmaksi :LOL:

Ruokahommista ehkä myöhemmin. Nyt pitää käyttää koirat ulkona.

Ruutinen ja Morri 12+3

Heippis vaan kaikille :wave:

Nolottaa jo valmiiksi ottaa siivous aihe esille, mutta kerran on "aikaa" niin mikäs siinä...

Meillä on oltu viime aikoina erittäin laiskoja! Normaalisti olen imuroinut vähintään joka päivä nyt tuntuu että kaksi kertaa viikossa on jo saavutus... Perheessä siis 3 koiraa joista 2 pitkäkarvaisia... Voi sitä karvan määrää välillä kun nurkkia katsoo... Onneksi noista pitkäkarvaisista ei VIELÄ lähde paljoakaan, mutta lyhyinen on aloittanut kunnolla karvan lähdön... Juuri katselin karvapalloja sängyn alla ja totesin, että kennelin perustaminen ei ole käynyt mielessä... :ashamed:

Alkuviikosta hyvien ultra kuulumisten innossa innostuin imuroimaan ja siivoilemaan enemmän... Kävin oman vaatekaapinkin läpi ja masennuin kun ei sinne mitään jäänyt päälle laitettavaksi... imuroin myös sohvat ymym ja lattiat luuttusin... Pyykkiä meillä saa pestä joka päivä sitä kummasti löytyy, kun neitinen vaihtelee vaatteita muutaman kerran päivässä, aina tuntuu olevan jos jonkinlainen prinsessa leikki menossa... Kiitän syvästi astianpesukoneen keksijää, päivieni pelastus, jos ei sitä olisi olisin varmaan tämän alku raskauden myötä löytänyt kaupasta kertakäyttö astiat :ashamed:

Josko pikku hiljaa jaksaisi siirtyä normaaliin päivä siivoukseen ja tarttua imuriin joka päivä, pölyjen ym pyyhinnät kerran viikkoon ja koittaa saada joka ilta roudatuksi kaikki omille paikoilleen niin kestäisi kulkea päivisin silmät auki :)

Päivittäin tehään "kotiruokaa" (tosin täytyy tunnustaa että kaikki puoli valmiit pussista on suosittuja kun ei toi ruuanlaitto ole suosikki hommia) ja lisuiksi mitä jääkaapista löytyy tai mitä minä olen himoissani kaupasta raahannut... En nyt tiedä onko niin terveellistä syödä maustekurkkuja naapureidenkin puolesta... Yleensä tarjolle löytää joku punajuurisalaatti ym vastaava kun lapset siitä tykkäävät...

Tässä siis meidän perheen laiskimus lista ei oo vaikeeta pistää paremmaksi :LOL:

Nyt tää lähtee noudattamaan Ruutisen "jalanjälkiä" ja pihalle koissujen kanssa... Siinä sitä saa taas liikuntaa ku nuo kolme tuonne pihalle raahaa...

Hipsunen + Vuokralainen 12+0 :heart:

Se olis sunnuntai ja ylimääräistä aikaa eli voin lemppari aiheeseen osallitua....siivous =)

Mutta ensin....nyt viikkoja 11+5 ja ylihuomenna istukkabiopsia!!!! jäniittää niin himskutisti sen otto ja tulokset! Saapi nähdä kuinka kauan menee kun tulokset saadaan!

Dopplerista sen verta että ostin huutiksesta nyt tässä raskaudessa ja on ollut huomattavasti enemmän iloa kuin harmia! Mutta pari kertaa on käynyt niin etten ole monesta yrityksestä huolimatta saanuut sydänääniä kuulumaan ja täytyy myöntää että hiukan epävarmuus kyllä iski....mutta onnellisesti sain kuulumaan kuitenkin sen jälkeen. Nyt päätinkin etten kokeile muutamaan päivään....mun hermot ei kestä sitä jos ei kuulukaan!!!

Mutta SIIVOUS!!!! Rakastan siistiä/puhdasta kotia :heart:

Imuroin joka aamu alakerran. Yläkerta n. 2-3 kertaa viikossa imurointi. Järjestelen paikkoja melkein koko ajan kun huomaan että jotain jossakin on. Vessat pesen 2-3kertaa viikossa. Lattiat pesasen n. 2-3 kertaa viikossa. Pyykkiä pesen 3-4 koneellista päivässä ja samanmoisen määrän viikkaan joka päivä. Petivaatteet vaihdetaan viimeistään parin viikon välein. Tiskikone 2-3 kertaa päivässä käy. Pölyt 2 kertaa viikossa pyyhkäisen......mitäs vielä..... Ja siltin meillä välistä on sekaista kun tekee jotain muuta ja lapset sekoittaa sillä aikaa:D

Tuosta ruuanlaitoista en tykkää sitten yhtään...ihan pakkopullaa ja perus kotiruuista tehdään....tänään grillattiin makkaraa lounaaksi ja päivälliseksi perunajauhelihasose laatikkoa =)

Ebayn kautta tilasin kotidopplerin Angel Sounds JPD-100S. En osaa noista linkeissä olevien dopplereiden eroista sanoa. Jotkut myy halvemmalla, kuin toiset. Tärkeintä on kattoa, että myyjän palautteet on hyvät (ei nyt tarvi täydet 100% olla) ja että toimittaa myös tänne. Paypal tilin kautta maksoin tuonkin, kuten muutkin ostokset mitä olen Ebayn kautta ostanut. Enkä osaa juuri yhtään kieliä ja sen takia olenkin käyttänyt tota todella "hyvää" Sanakäännös toimintoa :D

Tilasin myös nyt tuo dopplerin. Yritin viime viikolla ostaa täältä naapurikaupungin lastentarvikeliikkeestä, mutta ei ollut. Nyt on tilattu, tilasin kuitenkin tuolta raskauskeijun kautta. SIellä tarjouksessa 46e+postikulut yhteensä tuli hintaa 53e. Halvempi kuitenkin kuin kaupasta. Toivotaan, että pysyn järjissäni tuon laitteen kanssa. :LOL:

Siivouksesta kirjoitin pitkät pätkät ja ne katos....:kieh:.

Eli siivous on kyllä tällä hetkellä yhtä pakko pullaa, mutta tykkään järjestyksestä. Joka päivä kerään illalla tavarat lattianrajasta, jotta on sitten aamulla mukava herätä kun ei ole kaikki sekaisin. Pyykkien pesu on joka päiväistä, sen verran nuo lapset sotkee. Onneksi on kuivausrumpu, jota silloin tällöin käytän. Imuroin pari kertaa viikossa ja varmaan kun tästä piristyy, useammin. Ylensä tykkään kun esim. ikkunapinnat ja peilipinnat on puhtaita ja samoin lattiapinnat. Tuollainen Sinin kertakäyttömikroliina lastaan kiinni ja niin lähtee pölykerros tummalta parketilta ja tummilta tasoilta samanlaisella liinalla pyyhkien. Ne mitkä meillä jää yleensä siivoamatta on kodinhoitohuone, pesuhuoneen lattiat ja sauna... Sauna ei tule turhan usin pestyä. Yksi asia mitä inhoan, on puhtaiden pyykkien vieminen kaappiin ja isäntä hoitaa sen meillä innokkaammin. Astianpesukone pestään aina yöllä ajastimen avulla ja myös pyykinpesukone pyörii öisin. Käytetään siis hyväksi yösähköä, joka halvempaa. On sitten aamulla kone valmis kun herää ja ei kun tavarat kaappiin tai kuivumaan.

Ruoka: nyt kun tekee mieli kunnon kotiruokaa sitä meillä tehdään lähes jokapäivä, mutta kyllä tulee laitettua pinaatti ja verilättyjä, joskus hamppareita, puuroja, tilataankin pitsaa ym. Pikaisista ruoista koko perhe tykkää maggi mixin spagetti kastikkeesta. Sellainen jauhe joka sekoitetaan jauhelihaan ja tomaattimurskaan. Helppoa ja nopeaa ja hyvääkin vielä.

Leo

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä