SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

voiks liikkeet oikeesti tuntee jo viikoilla 9+?! sehän on viel nii onnettoman pieni silloin :). mä tunsin esikon liikkeet varmaksi rv 18 muistaakseni..

tänään vietän ensmäistä päivää yksin kotona.. tyttö meni päiväks mummolaan, jotta äiti sais nukkuu. mut emmä taija osata nukkuu ku toinen "hoidossa". pitää varmaa yrittää siivota tai tehä jotain muuta hyödyllistä et ei ois nii huono omatunto.
no mut nyt aamupalalle ja kattoo sit mitä sitä keksii :). mukavaa päivää kaikille!

Mä tunsin esikoisesta muistaakseni (tästä on tosiaan jo kohta 15v. :D) n. rv 17 ja kuopuksesta rv 12-13. Tästä olen tuntenut ihan pieniä kuplia 9+ viikoilta ja nyt vaan vahvistunut. Eli 10+ ja 11+ viikoilla tuntu jo sellaisia pieniä tönäisyjä :heart:

Eikä kiinnosta, jos ei joku usko :D (tarkoitan neuvolaa tms... )

12+5 :heart::heart:

Viimeksi muokattu:
Eli meitä on jo useampi jotka ovat tunteneet liikkeitä varhain! Jee :D Mä en siis kuvittele ;) Hiukan antaa mielenrauhaa, kun tosiaan muuta todistetta testin lisäksi ei vielä ole.

Pissalla ramppaamisesta oli juttua, mä oon nyt jonkun yön saanut nukkua ilman vessareissuja. Päivisin kyllä ravaan ainakin tunnin välein ja useamminkin joskus. Päivällä tulee kyllä litkittyä paljon vettä, että ei ihme sinänsä :)

Ensi viikolla neuvolalääkäriin, vihdoinkin!

Mädchen :heart: 11+0

Santtu81, todellakin on :D

Ihania np-uutisia täällä taas! :)

Maarit*, mullakin havaittiin kysta (noin 4cm). Ei ne kyllä silloin mitään maininnut, että se mun pieni turhuttelu olisi siitä johtunut. No, nyt sitä kuitenkin tarkkaillaan ja rv 16 ultraan.

Ai, täällä liikkeitä jo tunnetaan :) Ihanaa. Odotan kovasti jo niitä, mutta saan varmaan odottaa vielä monta viikkoa :D Jännä, miten noin 5cm(rv 12) pikkuisen liikkeet voi jo tuntea :D

(.) Edelleen pahoinvointi jatkuu. Välillä oli jo parempi, mutta ei se sitten vielä loppunutkaan, huoh.

innoM + Pulla 13+1

Pissalla ramppaamisesta: Kuopuksesta en joutunut heräilemään vessaan kun vasta loppuraskaudesta. Mutta kuopuksen synnytyksen yhteydessä (ensin avautumisvaiheessa ja lopuksi se jäi kiireellisen sektion takia) laittoivat virtsakatetrin mulle ja kun olin niin huonossa hapessa sen shown jälkeen, niin mulla oli melkein viikon virtsakatetri. Tämän poiston jälkeen mulla on ollut pissahätä koko ajan. Siis ihan pienikin määrä virtsaa tuntuu, että on pakko juosta vessaan. Olen itse koittanut sitä määrää "kasvattaa" koittamalla pidättää mahdollisimman pitkään. Että virtsarakon tilavuus kasvaisi/venyisi ja tarvetta juosta vessaan ei olisi niin usein.

Viimeksi muokattu:
Noista liikkeistä vielä, en mä ainakaan niitä päivittäin tunne, ihan pari kertaa vasta. Ja tosiaan ekalla kerralla makoilin mahallani ja lattiaa vasten tuntui pikku tönäisyjä :heart: Kävi kai kaveri ottamassa vauhtia seinästä ;) Ilmakuplat ovat sitten ihan eri asia, niitä kyllä tuntuu päivittäin :D

Onko muita täällä jotka menee sokerirasitus testiin?? Mulla esissä siis parin viikon päästä.

JA toinen kysymys Muita joille ruoka alkanut maistua paremmin?? Mä voisin syödä koko ajan tai siis että tuntuu kuin nälkä olis koko ajan =) Lieneekö jokin kasvu pyrähdys menossa tolla pienellä. nyt tsemppaan etten söis makeeta ja kaikkia herkkuja ettei sit ne rasituksen arvot olisi kauheita ei ne viimeksikään ollu mutta ettei tulis.

HUOMENNA miehen kanssa hotelli lomalle elokuviin ja syömään sit hotellissa saunaan ja nukkumaan.. ihanaa irtiooto arjesta.

Huomenna poksuu jo 10+0

Pakko tulla kanssa kommentoimaan noista liikkeistä, oon miettinyt et onko se mahdollista kun ihan kuin välillä tuntuisi sellaista pientä jytäilyä jo :D
edellisestä tuntui liikkeet vasta puolen välin jälkeen, tai että olin silloin ihan varma että ne ovat vauvan liikkeitä eikä vaan ilmaa :eek:
viikkoja tosiaan siis vasta 10+6.

Suolakurkkuja muuten on täällä vedetty jo purkkitolkulla :LOL:

kaneli87, olen menossa sokerirasitukseen, mut sillä ei kuulemma ole kiire eli ei ole viel edes varattu.. oon käynyt aiemmassa raskaudessa myös.

Viimeksi muokattu:
Minä menen sokerirasitukseen myöskin nyt alkuvaiheessa ja tiedän, että rd tulee tälläkin kertaa. Olen jo asennoitunut siihen niin.

Liikkeistä.. Esikoisesta tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 16+jotain. Nyt on menossa 11+risat ja eilen tuntui jotain, ihan hätkähdin. Olin makuullani ja kolme kertaa tuntui sellainen putputus. Mielestäni erilainen mitä muuten maha putputtaa. Laitan päivämäärän ylös ja seurailen rupeaako toistumaan. Voi kyllä ollakin vain jotain ilmakuplia, mutta eihän sitä tiedä, kerran muutkin huomanneet samaa..

Paha olo on vielä, mutta ei ihan joka päivä niin voimakkaana. Ruoka ei maistu vieläkään normaalisti, mutta nälkä on kokoajan.

Pakkastyttö 11+2 :heart:

Mulla on myös jo varattu aika sokerirasitukseen rv 15. Ja ihan varmasti se tälläkin kertaa paukkaa gestaatiodiabeteksen :/

Nousin ruokapöydästä puoli tuntia sitten maha täynnä ja nyt on muka NÄLKÄ! Ihan järjetöntä! Ja tosiaan ihan mitä vaan ei voi syödä, joistain ruoista ällöttää jo ajatuskin ja toisista taas ei saa tarpeekseen. Tää on kamalaa :D

M :heart: 11+0

Hitsi kun nuista liikkeistä täällä keskustelette niin pakko itsekin myöntää että jotain olen huomannut. Kävin toissapäivänä neuvolassa ja kun kuunneltiin sydänääniä ja se tötterö oli painettuna vatsaan kiinni niin tunsin liikahdukset. Neuvolantäti kuunteli sydänääniä jonkun 3 minuuttia ja sinä aikana sanoi varmaan neljästi että "no nyt se liikahti taas". Aina kun hän sen sanoi, huomasin että tunsin sen liikahduksen sitä tötteröä vasten. En tosiaankaan viittinyt sanoa sitä ääneen kun ajattelin että pitää mua aivan tärähtäneenä :ashamed: :D

Muuten en liikkeitä tunne mutta sen jälkeen olen painanut kohdunseutua kädellä varovasti ja odotellut.. muutama muljahdus on tuntunut. Ei käteen vaan vatsan sisäisesti. Kyllä mä kuitenkin odotan vielä muljahdusten voimistumista ennen kuin livenä kehtaan sen kellekkään kertoa =)

Ruutinen ja Morri 12+1

Liikkeistä,jotain pientä tuntui myös eilen täällä ku kuuntelin ääniä ja kun laitetta siirtelin,mut en nyt varmaksi menis sanoon ku muutenki tuota muljahtelua nyt...esikoisesta tunsin 16+

O&O mulla oli ainaki esikoisen aikaan tota poksahtelua,johtui ihon venymisestä...liekkö sit tuota samaa sulla mut siitä kyl ihan ääni kuului eikä mitenkää ihanalta tuntunu...

(.) vapaapv vietän,ihan hirvee olo,3pv ollu vatsa sekaisin,yöllä valvoin pari tuntia huonon olon takia ja aamulla iski migreeni mitä en ole sit kokenu reiluun vuoteen taas...noh menee vapaapv maaten =/ huomen aamulla töihin mut kattoo nyt miten tää olo helpottaa....

jiimii &asukki 11+6(huomenna poksuuuuu ;))

Perjantaita!!

Liikkeistä. Esikoisesta istukka oli edessä ja ekat liikkeet jotka tunsin oli selviä potkua ja viikkojakin silloin jo 19+. Kuopuksella istukka oli takana ja taisi olla viikolla 11+ kun ekat liikkeet tuntu. Niitä pieniä hipaisuja siis. Nyt oon parina päivänä ollut tuntevinani samankaltaisia hipaisuja, mutta oon päätänyt niiden olevan vaan ilmaa tms. Eihän tässä vaiheessa voi vielä tuntea mitään (muuta)!!

Syöminen/nälkä. Mullekin ruoka maistuu aikas hyvin, parin tunnin välein pitää syödä kun nälkä iskee. :D Töissäkin syön välipalaa aamupalan ja lounaan välissä ja hedelmän lounaan ja välipalan välissä :D (oon siis päiväkodissa töissä...) Muutenkin päivisin ruokahalu on paljon parempi kuin iltaisin. Päivällistä kun syö, niin jo pienen annoksen jälkeen tulee huono-olo. Toivottavasti tänään olisi poikkeus ja ruoka maistuisi, uunissa on meinaan Janssoninkiusaus kasviksilla :p

Santtu, joka kävi viime yönä 3 kertaa vessassa (ja kello soi sitten 05) sekä Pikkunen 9+0 :D

jeeni
Liikkeistä Kiva, että joku otti puheeksi. Monta kertaa olen meinannut tänne kirjoittaa, että tuntuu jo, mutta en ole sitten viitsinyt kun olen ajatellut, että eihän niitä vielä kai "pitäisi" tuntea. Varsinkaan esikosta. Mutta tuntuu kyllä. Ei joka päivä eikä koko ajan, mutta iltaisin useimmiten tai jos herää keskellä yötä. Toisaalta molemmissa ultrissa ollut tuolla mahassa hirveät bileet, että en ihmettele jos sieltä vähän jotain tunteekin. Ja tosiaan vatsan sisällä ne tuntee, ei kädellä mahan päältä.

Esimerkki tästä pari yötä sitten, kun koira herätti keskellä yötä haukulla. Masuasukki hakkas siellä kai seinää ja vaati hiljaisuutta :D Sen verran kovasti paukutti, että ei voinut olla pelkää kuvittelua.

Olo alkaa jo pikku hiljaa helpotta, pientä flunssaa vaan meinaisi tulla ja väsymys sitten siitä mahdoton. Mutta ei varmaan pahaa tee lepäillä, ettei tule kipeäksi. Onnneksi nyt on loma!

Ruoka
Maistuu aika huonosti. Nälkä on, mutta aika nirso olen sen suhteen mitä tekee mieli suuhunsa laittaa. 2 tuntia on sellanen väli, että jotain pitää suuhunsa saada, sitten kurnii ja tulee heikko olo jollei yö.

jeeni ja pikkuinen 12+3

Liikkeistä: Olen kysynyt kätilöltä toisen odotuksessa, että voiko olla, että tuntemukset masulla on liikkeitä n. 12+ viikolla. Olis silloin np ultrassa ja sanoi, että uudelleen synnyttäjät yleensä tuntevat liikkeitä jo silloin. Ennen tämän uuden odotuksen np ultraa sanoin miehelle, että jos tällä vauvalla on kaikki hyvin np ultrassa niin väitän kyllä, että olen jo vähän aikaa tuntunut sellaista outoa huljuntaa masulla. Ja niitä aina välillä siis tuntuu, ei mitenkään säännöllisesti. Pientä porinaa tuntuu välillä ja sellaista outoa lepatusta. Luulen siis, että pieni sielläpyörii vedessään. TOissa iltana olis suihkussa ja olin tuntevani pienen töytäisyn tuonne tosi alhaalle oikealle, mutta ei ole sen jälkeen tuntunut. En tiedä onko sitten sitä, mutta luulen että on. :heart:

Hyvää perjantai iltasta =)

Liikkeitä liikkeitä Edellisestä raskaudessa viikolla 9 tuntui jo ihan selkeät liikkeet ja samoin nytkin eli viikolla 9 ensimmäinen hepuli :heart: Ei ihan joka päivä huomaa liikkeitä, mutta useasti kuitenkin. Meinasin kanssa jo kysellä viime viikolla asiaa, ajattelin sitten että hulluna pidätte :D

Nyt on uutena vaivana tullut armottomat päänsäryt, joka päivä ja vähän väliä... Kuuluu lukemani mukaan "taudin" kuvaan... Voi kun vain keksisi keinot millä ne saa loppumaan... Pahoinvointi tuntuu olevan voitettu ja väsymys jo hallittavissa, pari päivää mennyt jo ilman päikkäreitäkin =)

Jääkaapin ovi varmaan jatkuvan aukeilun takia tipahtaa saranoiltaan kohta ja maustekurkut katoavat hyvin nopeasti iltapalaksi ihan sellaisenaan...

Täällä vältyttiin sokerirasitukselta, eivät katsoneet tarpeelliseksi vaikka nykyään melki kaikki siihen ohjataan... Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään siihen viittaavaa eikä suvussakaan sitä onneksi ole...

Olen nyt pari päivää miettinyt, joko sitä uskaltaisi isommillekkin kertoa vauvan tulosta... Vielä olen jänistänyt varmempia viikkoja odotellessa :ashamed:

Mutta nyt kuulen maustekurkkujen huutavan jääkaapissa poimijaansa eli väli iltapala kutsuu!

Hipsunen ja Vuokralainen 11+5 :heart:

InnoM mulla oli molemmissa munasarjoissa useita kystiä ja kaikki isoja. Lääkäri tykkäsi, että yksi niistä näytti tyhjenemään päin olevalta ja siksi epäili tiputtelen johtuvan siitä (sellaista ruskeaa vesimäistä tiputtelua).

Vauvan liikkeistä Uskon, että sen pulputuksen tunnistaa toisesta lapsesta alkaen paremmin ja kolmannen kohdalla itse ainakin tiesin jo miten liikeet kehittyvät. Aluksi todella on sellaista pientä satunnaista porinaa, parin viikon päästä jo pientä hipaisua ja siitä sitten kehittyykin pikkuhiljaa tönintälaji :D Uskoisin, että liikkeet tunnen nytkin jo parin viikon päästä. Viimeksi mulla oli istukka edessä eikä se haitannut menoa. Liikkeet vaan tuntui sisällä päin ja kesti pidempää ennen kuin mies ne tunsi. Lapset jo odottaa malttamattomana liikkeitä, reppanilla on vielä pitkä odotus edessä!

Mahan kasvu Mitenkä teillä on maha kasvanut? Mulla oli normaalia enemmän turvotusta kk pois jäännin aikaan ja se jäi päälle n. 1,5 vk. Sitten hävisi ja nyt olen jo muutaman päivän saanut kiskoa aikaisemmin löysää talvitakkiani mahan kohdalta kiinni. Ei mene vetoketju enää kiinni ja napit juuri ja juuri. Selvästi havaittava mahan alku siis on jo. Mulle aikaisemmin tullut raskausmaha yhdessä yössä, mutta huomattavasti myöhemmillä viikoilla. Ei tämä nyttenkään mikään raskausmaha ole, mutta selvästi muuta kuin turvotusta... saa nähdä miten iso olen loppuvaiheessa (lapsia kauhistuttaa ja naurattaa se jo nyt).

Tehilla: Paljon voimia ja jaksamisia! :hug:

Liikkeistä sen verran, että esikosta tunsin sitä "kuplintaa" rv 13+ alkaen. Tästä toisesta olen tuntenut jo viime viikolla ihan selkeitä tönäisyjä, ei siis ainoastaan sitä "kuplintaa". Ja olen ihan varma siitä, että nämä ovat nimenomaan niitä pikkuisen liikkumisen aiheuttamia tuntemuksia, vaikka moni ei sitä uskokaan. ;)

Mulla masun kasvun huomaa jo jollakin tavalla, varsinkin ilman paitaa. Se pahin turvotus alkaa onneksi olla jo jäänyt pois ja nyt masu alkaa olla sellainen "kova" eli varmaan se alkaa sitten olla jo sitä oikeaa raskausmahaa. Tosin omat vaatteet mahtuvat vallan hyvin edelleen, enkä ihan hetkeen ajatellut ostaakaan mitään äitiysvaatteita. Myös esikosta mahtuivat melkeinpä loppuun asti "normaalit" vaatteet päälle, enkä silloinkaan tainnut ostaa kuin ihan muutaman äitiysvaatteen.

(.) Nyt on takana kyllä aikamoiset pari viikkoa. Ensin oli tosiaan parin viikon ajan todella paha migreeni päällä, eikä siihen auttanut edes nuo uudet lääkkeet, jotka sain viikko sitten. Siinä samassa sitten tuli mukava flunssa ja eilen töiden jälkeen vihdoin kävin lääkärissä ja kaikki mahdolliset tulehduksethan mulla oli (poskiontelo, keuhkoputken tulehdus jne.). Sain onneksi antibiootit, sillä olo oli kyllä todella karsea eilen. Ja varmaan pääsi tuo tauti niin pahaksi äitymään, kun työkiireiden vuoksi oli pakko vain sinnitellä töissä. Mukava aloittaakin nyt talviloma sairastaen. Mut pääasia, et eilen alkoi loma! :)

Raisu 13+0

Huomenta!
Mä kävin keskiviikkona sokerirasituksessa, ja täysin normaalit arvot olivat. Onneksi!
Nyt on painokin lähteny putoamaan. Ihan ekojen viikkojen aikana tuli 2 kiloo lisää, mutta nyt alkaa olemaan lähtöpainossa. En syö kahden edestä, vähän vähemmän kuin normaalisti. Kaikki makee oksettaa, joten ei tuu herkkujakaan syötyä.

Liikkeitä oon kovasti yrittäny tunnustella, mutta ei niitä vielä tunnu... Lisäksi mulla on istukka edessä, joten ei varmaan vähään aikaan tunnukaan :( Mulla on neuvola vasta kuukauden päästä, joten yhtä piinaa tää kun ei taas saa tietää miten masussa jaksellaan...

Noopu ja Hipsu 12+6

Päänsärkyä ja kaameaa nuhaa on ollu täälläkin jo viimeiset kaks viikkoa. Todella ärsyttävää, kun tulee nukuttua niin huonosti, kun on nenä tukossa ja sit suu kuivaa ihan saharaksi... kuumetta olen mitannut, mutta ei ole... jokohan tästä kohta pitäis kuitenkin mennä käymään lekurissa, kun alkaa olla jo niin väsynyt tähän olotilaan...?

Voi vitsit täällä jo puhutaan liikkeistä! Mulla kun on esikoinen tulossa niin ei kyllä ole vielä mitään hajuakaan liikkeiden tuntemisesta, vaikka oon aikalailla pisimmällä raskaudessani tästä porukasta :/ Tahtoisin kanssa jo pian tunteakin jotain... oli ultrassakin ihan hassua, kun näki miten toinen siellä pyöri ja potki, eikä mitään tietoakaan liikkeiden tuntemisesta. No muutaman viikon päästä, jos sitten alkais jotain poreilua huomaamaan :D

Ja tein muuten ensimmäiset hankinnatkin tällä viikolla. Oli pakko jotenkin vähän keksiä piristystä ja ostin pienen bodyn ja töissä kävi leluesittelijä ja siellä ihastuin sellaseen pehmopupuun, joka on käsinukke samalla. Käy ainakin koristeesta, kun oli niin suloinen. Pupu pääsee piiloon kaalin sisään ja nousee sieltä ylös :D Vähän sekoa tiedän :D Rattaita olen myös kovasti tutkaillut ja jo vähän sänkytekstiilejä ja hoitoalustoja sun muita... ihanaa fiilistely'!

heinäneito ja Papunen 13+3

Liikkeistä Ekat liikkeet tunsin rv 11 ja olen ihan sata että oli vauva ei ilmaa mahassa :p Sen jälkeen ei ole mitään tuntunut ja luulen että rv 14 sitten vähän enemmän.

Mun vauvakamatkin (pinnis, turvakaukalo, sitteri, bumbotuoli ja vaatteita) palautuivat lainasta, olivat pari vuotta kaverin muksuilla. Näköjään olivat kasvaneet korkoakin koska mukaan tavarakuormaan oli tullut ihanat pinnasängynpehmusteet, mobile ja "vauvajumppa". Mulla ei ole yhdelläkään muksulla tommosta vauvajumppa härdelliä ollut, mutta varmaan vauva siitä tykkää. Samoin vaatteita palautui kyllä enemmän kun olen hälle antanut :D Ja vaikka noita vaatteita nyt on tekis mieli ottaa kuitenkin äitiyspakkaus, syystä että vähän kuluneita rupeevat olemaan. Suurin osa ollut kaikilla kolmella pojalla ja nyt vielä lainassa parilla vauvalla että olis mukava jos vauvalla olis jotain nukatontakin päällepantavaa. Jos äippäpakkauksen värit on hyvät niin taidan sen ottaa ja onhan siinä ihana fiilis kun se pakkaus tulee.

Niin ja sitten on se kaikkein isoin hankinta auto joka jää pieneksi. Autoista vaan tulee hirveet kulut :kieh: kun meillä on pakko olla kaksi autoa, mutta ei auta köyhän muuta kun maksaa. Minkäs moisia tila-autoja teillä mulla on?

Maximilian ja juustis 12+

Liikkeistä: En usko vielä tunteneeni mitään enkä vielä näillä viikoilla odotakaan. Esikoisesta tunsin liikkeet rv 15+ mikä oli jo aika aikaisin. Monet esikoista odottavat tuntee liikkeet vasta lähempänä rv 20. Riippuu tietysti paljon myös istukan sijainnista. Innolla pikkuisen liikkeita odotellaan kyllä=)

Tänään huomasin dopplerilla kuunnellessa että vauva on siirtynyt majailemaan ylemmäksi joten kohtu on varmasti taas ihan kivasti kasvanut. Maha ei oo paljoo kasvanut, illalla on turvotusta ja sillon maha on kun mikäkin pömppä, mutta aamuisin huomaa että ihan samanlainen maha se vielä on kuin ennenkin.

Mulla ei oo vieläkään mennyt näköhäiriö kokonaan pois, mutta näyttää siltä että se hiljalleen postuisi. Nyt on eilisestä lähtien ollut ihmeellinen haju nenässä, mikä viittaisi vähän tulevaan migreeniin. Muistan tämän hajun (sellanen pistävä haju) lapsuudestakin, mutta en tiedä tuliko se aina ennen migreeniä vai milloin. Inhottavaa kyllä :(

Casanna 10+6

Viimeksi muokattu:
Tervehdys taas :)

Täällä sairastetaan lähes koko perhe.. pienin sairastu eka ja sairasti yhden yön kuumeen ja sen jälkeen on ollu terve oma ittensä.. no samal sairastu tuo isompi ja on yhä kipeenä - käytiinki hakee torstaina lääkitys korvatulehdukseen.. ois menty päivystykseen jo keskiviikkona ku huus illan korvaansa - mut ei kuulemma täällä kuulu korvatulehdukset päivystykseen ennen ku korva valuu märkää tai verta.. oli se kiva yön kuunnella itkua ja huutoa - särkylääke autto 1,5-2h kipuun ja sais antaa 4h välein. Itel on räkä valunu ja kurkku tules.. nyt tuntuu et alkaa nuha helpottaa ja yskä tulos tilalle..

raskaus etenee tai ei.. mul on kauhee fiilis et onko mitään matkassa. Viikol 8 sykki sydän ultrassa kyllä.. mut jotenki tuntuu et kohtu ei kasva (tietty tää runsas vararavinto voi vaikuttaa tuntemukseen), huono olo lähti pois yhtäkkiä jne.. Ja sain riesakseni hiivan :( ja tuo lääke sai aikaan toisena hoitopäivänä sellasen poltteen et pitää vissii käydä hakee toinen lääke.. pari viikkoa ois viel lääkärineuvolaan ja sais samal nähdä onko mitään hengissä.. mä oon aina kauhee panikoimaan ekan 15viikkoa :D

liikkeitä ei viel tunnu enkä vie odota tuntuvankaan. Esikost hoksasin vasta siel päälle 20 viikol ja tosikost sit joskus 16 viikoilla.. just pakkailin pienemmält neitilt 80 vaatet laatikkoon ja siirsin isomman kaapist 92cm oottaan pienemmän kaappiin ja laatikost hälle 98cm tilalle.. ja haaveilevasti pitää välillä vilkuilla äippäpakkauslootaa mis on kaikenlaist pienen ihanuutta :D mut mä en osta mitään varmast piiiitkään aikaan.. esikol taisin ostaa joskus 30+ jotain ja muutenki hyvin vähän ku niin paljon saatiin muualta ni ei ite tarvinnu hommata.. kauhul jo mietin et jos kolmas ois poika ni pitäs melkeenpä kaikki pistää kiertoon ku kummast tuo valikoima on punavoittoista :D

sokerirasitus ois eessä ens viikolla. Taustalla on kaks rd-raskautta insuliinihoidolla ni eiköhän se kolmas mene siihen samaan sarjaan. Pohjilla on kakkostyypin diabetes (ainaki välil narahdan testeis..) 8.3 oiski se lekurineuvola ja meinashan tuo terkka et ulrataan samalla. Ja vissiin tääl käytetää suht usein tota ultraa eli näkee pikkasen monasti :) tän vuoks jätin np:n välistä, koska ne kromosomit ei mua niin pelota vaan oon valmis ottaan vastaan myös downlapsen jos sellainen eteen tulee. Ja uskon, että suuremmat viat näkyvät myös neuvolan ultralla ja rakenteessa viimestään.

Tuikku83 ja asukki 11+0

No niin, eilen kävin kuunteluttamassa sydänääniä, kun kamala epätodellisuus on vaivannut, kun ei pienestä ole ollut mitään havaintoa ja heti löytyi oikein napakka syke, joka huiteli siellä 170 nurkilla :) :heart: Ultraan on vielä reilu viikko aikaa mutta nyt on paljon helpottuneempi ole sitä odotella. Tietää ainakin, että jotain siellä mahassa asustaa :)

Liikkeistä, mitään en ole tuntenut enkä osaisi niitä vielä moneen viikkoon odotellakkaan. Tuntuu sitten kun tuntuu....

Sokerirasitus myös minulla edessä 22-24 viikoilla. Eipä tuohon ole mitään muuta syytä kun ikä, jota tosiaan on se 26. En ole kovin innoissani asiasta mutta pitäähän se mennä omaksi ja vauvan parhaaksi...

Niin ja ruuasta! Voisin olla syömässä ihan koko ajan!!! Ja kaikki mistä normaalistikin pidän niin uppoaa nytkin. Ainoa ero on se, että ennen olen voinut vetää karkkia ihan tuhottomia määriä mutta nyt tulee raja vastaan melko nopeesti. Ja tämähän on vaan hyvä juttu :) mutta muuten joudun kyllä syömisiäni hillitä. En halua painon nousevan vielä pitkään aikaan.

Marsa 10+4

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä