Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Vivid: Kerho tökkii aina silloin tällöin, ei mitään uutta kaksplus-palstalla...!
arianrhod : ompahan jo pömppö!
Itellä kans tuo maha levinny... Mut on ennestäänki ollu vähän makkaroita, ei oo noin söpöö pientä pömppöö, vaan näytän ihan muumilta... Mut ei ne onneks kaikki läskiä oo - moni jo kysynyt että oonko raskaana... Kohtu noussu jo niin hyvin, ja se on tossa jo aika pinnassa.

Sitte....

Mä sain tänä aamuna supistuksen! :'(
Ihan kamala päivä, ku oon vaan töissä koko päivän miettiny, että onkohan pikkukaverilla kaikki kunnossa... Soitin neuvolaankin, mutta se täti sano, että ei tarvi lääkäriin mennä ellei oo vuotoja tai ala kokoajan supisteleen... Vähän toivoin että se olis pyytäny ees siellä käymään. Olisin halunnu ees kuulla pienen sydänäänet... Tää on ihan kamalaa, ku nyt kokoajan sit on sillai, et tuntuuko kohtu ja kaikki paikat jotenki erilaiselta.... Tai mitä jos pieni ei ookkaa elossa? Hulluks tässä tulee ku miettii liikaa..! Vaik, ei kai supistus ny väldest aina mitään tarkota... Mut silti!!! Mulla jää kyllä nyt toi muuttohomma kokonaan - en ees pakkaa enää. Taitaa mennä pelkäks vuodelevoks koko vklp. Sunnuntaina pitäs vaa aamupäivällä muuttaa kaikki isot huonekalut, muut kamat ollaan roudattu pitkin viikkoa, ja huomenna vielä osa...
Mut... niin. Mä taidankin sitten jättää vastuun pakkaamisesta ja kaikesta yksin miehelle?. kamalaltahan se tuntuu, mut pitää ajatella nyt terveyden kannalta!

Kyllä ahdistaa ja ottaa päähän!!!!!! :(
 
Pahoinvoinnista: Mulla on helpottanut jonkin verran, mutta vain kotikonstein eli syön ½-1 tunnin välein. Mulla on töissä kylmälaukku mukana ja syön ihan leipää, jugurttia yms. Tuntuu ett vatsassa pitää olla koko ajan ruokaa, muuten oxe lentää. Mutt sit lentää myös jos vastaan tulee pahahaju kuten valkosipuli... sitä kun ne tunkee lähes joka ruokaan. Että näin meillä.
 
Roona82 Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miltä se supistus tuntui? En siis usko, että itsellä on ollut, mutta ei ole mitään käsitystä miltä se oikein tuntuu.. Toivottavasti kaikki on hyvin masussa.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa lääkärissä, jossa se tutki kuinka kohtu on kasvanut, kuunneltiin sydänäänet ja katsottiin ultralla. Kyllä siinä vain herkisty, kun ensimmäistä kertaa pääsi kurkkaamaan mitä se tuolla masussa puuhaa :) Ensi viikkolla on sitten ultrakäynti, josta saan sen riskiarvion (eli taitaa olla niskaturvotusultra?!).

Täälläkin on alavatsa turvonnut sen verran, että farkut ahistaa istuessa. Pitäis olla joku jatkokappale tuohon nappiin niin vois pitää varmaan vielä kuinka kauan tavallisia housuja :)

11+4
 
uneksija85: Mullakin eka raskaus, joten en ollut varma mitä se on, mutta epäilin supistusta, ja puhelimessa neuvolan hoitsu vahvisti epäilykset oikeaksi...
Eli siis alko menkkamaisena kramppina - kaikki jotenki kramppas ja puutu alapäässä, ja vatsaa vihlo... Se neuvolantäti kysy, että menikö kohtu kovaksi - sitä en muista, kun en osannut sellaista asiaa silloin aamulla tunnustella... Onneks ei ollut kun se yks episodi - joka kesti öö... 5-10min, ja sitten ei mitään. Nyt on pitkin päivää tuntunut kohtu ehkä vähän aralta... ja alaselkä vihloo... Vieläkin arpoo, että soittasko vielä johki vai ei, mut kunnallisella ne vaan sanoo, että neuvola hoitaa.... ja neuvolasta sanottiin et ei tarvi... mut... silti. Ku ahistaa niin paljon, ja haluis varmistaa et on kaikki ok. Mä tääl nyt varmaan murehdin ja itken koko vklp :(
Ku ei pitäs näillä viikoilla tuollasta tulla?!!
 
Gallup Kuinka moni värjää hiuksensa raskausaikana?

Mietin vaan, että en ole nyt raskausaikana värjännyt, haluaisin vielä yhden kerran värjätä ennen ku kesällä mennään naimisiin ja sillon värjäisin toisen kerran. En oo oikee uskaltanu :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Gallup Kuinka moni värjää hiuksensa raskausaikana?

Mietin vaan, että en ole nyt raskausaikana värjännyt, haluaisin vielä yhden kerran värjätä ennen ku kesällä mennään naimisiin ja sillon värjäisin toisen kerran. En oo oikee uskaltanu :/
Mä värjään ja ihan huoletta. Täällä oli jossain vaiheessa keskustelu aiheesta (odotus-puolella) ja siellä joku oli kysyny yliopistollisen sairalaan lääkäriltä tästä värjäys asiasta ni lääkäri oli huvittuneena tuumannu, että jos ei vois värjätä niin sitten pitäs kieltää kaikki rasvat ja dödöt yms. Samalla tavalla niissä kemikaaleja on ja niitä ei edes pestä iholta pois laiton jälkeen!

Värihän on päässä max. puol tuntia kerralla ja värjäys välikin saattaa olla 4-6 vkoa joten ei siitä voi haittaa olla. Esim. sitä kasirasvaa käytetään monta kertaa pvässä ja rasvataanhan sitä masuakin. =)

Että ihan huoletta voit värjäillä. (Eri asia jos värjää vaikka vkottain.)
Ja mä uskon että jos jotain tulee se tulee on ihan sama värjääkö vai ei tai tekis mitä tai jättäis tekemättä. Suurimmaks osaks sellasiin asioihin ei voi itse vaikuttaa mitenkään.


Mekin mennään naimisiin, tasan 3 kk kuluttua häät ja tasan värjään sillon ja ennen sitä ja sen jälkeen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Heipodei :) Täällä väsymys jo jonkin verran helpottanu mutta viimesen viikon aikana on tapahtunu ihan hirmuinen kasvupyrähdys! masukuva tässä http://www.aijaa.com/v.php?i=3742045.jpg :) Kotidopplerilla oon kuunnellu melkeen joka päivä oman mielenrauhan turvaamiseks ;) On se auttanu, ihana kuunnella :) Joskus liikkuu ihan mielettömästi! Vielä en oo tuntenu liikkeitä.

arianrhod + papana 14+1 :heart:


Ei aukee toi linkki. :/
 
roona82 mulla tuli viime raskaudessa tosi aikasin (ja nyt on ruvennu tulee kanssa) ns. harjotussuppareita, ja sun kuvailemalla tavalla. mutta myös että ihan selvästi kohtu menee kivikovaksi ja itellä tulee paineen tunne. kohtuhan supistelee tosi paljon normaalisti, osa vaan tuntee ne paremmin näin alussa. mulle lääkäri sanoi että 50krt päivässä on ihan normaali määrä, kunha ne eivät mene tosi kipeiksi, tule säännöllisin välein esim 5min välein, tai jos ei tule vuotoa.

tuohon kysymykseen että miltä supistus tuntuu niin itellä harjotussupparit just tuolta mitä kuvailin, mutta sit taas synnytyssupistus oli itellä ihan tosi helevetin kipeitä, ja tosi tosi voimakkaita, mutta sekin on niin yksilöllistä.. niinkuin koko raskaus.. ja synnytys.. jotkut ei tartte kivunlievitystä ja minulla taas synnytys eteni nopeasti ja tosi kivuliaasti, en ois voinu edes kuvitella että olisin ilman mitään lievitystä synnyttäny.
mutta kannattaa tietty varmuuden vuoksi tarkastuttaa, josko johonkin pääsisi käymään.

hiusten värjäyksestä kyllä mä olen ainakin värjänny..

krapula olo jatkuu..

t.hosso ja eemeli tasan 13 :heart:
 
Vivid
Hyvät viikonloput kaikille!

Me lähdetään huomenna Ikeaan shoppaileen. Jos löytyis vaatekaappi ja lipasto, jonka sit myöhemmin vois muuttaa hoitopöydäks.

Vivid ja Hippu 15+0
 
Tänään on ollu ihana päivä. mielialat vetäny monta pv iiihan laidasta laitaan, mut tänään onnellinen :heart:
Eilen huomasin alamahassa täysin selkeen pömpön, tai itseasiassa niin selkeä oli että äitinikin sen huomasi :)
Alkais jo kasvamaan. :D

dada ja pörriäinen 10+5
 
Hauska lukee, ku toiset oikeen jo toivoo massuu... Ite kyl toivoisin hiukan pienempää, siis näytän ihan viimäsillään olevalta jo! :/ (voin laittaa kuvaa tos joku päivä, ku saan aikaseks)

mama ja kääpiäinen 14+3
 
joo laiskuus iskeny tyttöki oli kipeenä mut joo eka ultra takana siellä sitä vilkuteltiin 12 ja risat nyt la pysy samana öö öö öö joo ja yks löytys vaan ei ollu niitä unien kaksosia. Siellä sitä polskuteltiin ja veivattiin niin maan pirusti että oikeen pelotti kun ei noi edellliset noin sambanneet....no joo jatketaan...

 
Jospa tulisin tällekin puolelle moikaamaan! Olen juttujanne lueskellut jo alusta lähtien, mutta virtaa ei ole riittänyt kirjoittaa ja osallistua. Olen vain tuolla KM jälkeen plussanniessa kirjoitellut. :wave: Dada!

Siis mahtuuko mukaan? LA on 4.9. ja synnäri TYKS, toista odotan, kolmas raskaus.

Ihanaa lauantaita kaikille!

Kerttu ja Oliver 14+1
 
Hei , ja mukavaa vk.loppua kaikille!!
Mäkin huomasin tänään että masu on taas kasvanut alamasunkohdalta.. jännä kun sillon kun kävelen niin kohtu tuntuu ihan kovana mutta istuessa ja maatessa ei tunnu.. tai ei oo niin kova sillon.
Mua vähän mietityttää ku mulla on siis se ultra 19.päivä ja neuvolan hoitaja sanoi että mun seuraava aika olis 16viikolla ja ekan kerran olin siis ku oli tasan 9. kuuluuko olla niin harvoin neuvola käynti .. ja sit se lääkäri käynti.. missä vaiheessa se yleensä on? :)
kun siitä ei ollu sillon neuvolassa mitään puhetta.. :O

tiitu ja pieni 10+4
 
Olo alkaa olla jo ok, paitsi tuo väsymys ja saan saikkua niin paljon kun haluan, mulla on huippu lääkäri. Toistaiseksi olen ollut töissä, vaikka olen ihan raato.

Ensi viikolla on sokerirastus, seuraavalla tuo lääkäri ja nt-ultra :heart: Samalla saan varmaan veriseulan tulokset.

Jaksaisi muutaman päivän niin maanantai olisi vapaa jolloin aion maata kannat katossa.

Aria ja Papu 11+0
 
HEIPODEI!

täällä on käytetty mamma housuja kansa jo 2 viikkoa. Kun sain niin monet ostettua kaverilta, ja osissa se kirustys juttu, niin hyvin menevät, eikä tunnu pahalle missään asennossa housut.
Täällä on jo mahaa, mutta osittain johtuu varmaan syömisestä...mutta kyllä ne poiskin lähtee niinkuin viimeksi :D

esmeralda- + öttiäinen 14+5
 
Hello.

Kerttu. Lisäsin sut listaan, tervetuloa!

Mää kävin työterveyslääkärillä eilen illalla, valitin samalla kun selkä vihoittelee, ja kerroin tosta supistuksesta. Iski koko ens viikon saikkua ja käski lepää. Ei sen kummempaa. Sanoi vaan, et jos tulee uusia, tai alkaa vuotoa --> päivystykseen. Noh, ens viikolla neuvola, joten siellä varmaan kuunnellaan sydänäänet... niin helpottaa.
Aamulla heräsin ja tunsin taas kohdussa tuttua värinää.. Tais rontti herätä. Oon koko viime viikon ny tuntenu aina kun se heräilee ja liikkuu, oon aivan varma. **tut ne mitään ilmakuplia tai pieruja on, kyllä mä nyt sellaset erotan, sen v erran kuitenki ilmaa vatsassa tässä kiertäny! :LOL:
En mä mitään potkuja tms vielä tunne, mutta kyllä se siellä heiluu välillä, sen vaan tuntee erilailla silloin...!! Joka aamu töissäkin huomannu, alkanu kellosta kattoon, 7-8 aikaan joka aamu se alkaa... Heh.

Tänään onkin sitten täys muuttopäivä... Mies muutti ekan lastin: tilbehööriä, patjat, ja minut :x Se länäs patjat makkarin lattialle, laitto mun läppärin seinään, mokkulan kiinni ja käski tässä kölliä kun hakee lisää kamaa ja tuo lounasta. Vähän ottaa pannuun kun ei oo itellä mikään sairas olo... mutta silti ei saa tehdä mitään. Mutta pitää ny vaan miettiä pienen kannalta, että se saa nyt lepää, kun oon koko viime viikon vähän liiankin aktiivisesti jumpannut" sen kanssa, töissä 8h ja pakkaamista/purkamista joka ilta...

Tekis vaan mieli jo puuhaa ja sisustaa ja laittaa... ja SISUSTAA! Aargh...

Varmaan täällä käyn seilaamassa välillä :)

13+5
 

Yhteistyössä