Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Hmm--- niitä juttujahan siis ei pääse lukemaan muutakun jäsenet - eli jäsenhakemuksen kautta ja mun pitää hyväksyy sinne... Mut tosiaan - en tajuu miksei se ny onnistuis sitte sieltä?? Se taitaa muutenki vähän tökkiä koko homma välillä... niinkö nää kaksplussan sivut muutenkin välillä... Että koittakaa vaan uudelleen kirjautuu sinne ja hakee jäseneks, jos haluutte päästä kirjotteleen ja lukeen keskusteluja! Siellä on tällä hetkellä 5 jäsentä, eikä vielä ainakaan äskön näkynyt hakemuksia olevan jonossa... joten joku siellä jumittaa jos ootte laittanu hakemuksia. Toivottavasti alkais skulaan pian. Malttia :)

*muokkaus*

mii - nyt näky sun jäsenhakemus... eli pitäs toimii ny kaikki kun hyväksyin sut :)

Eli siis se pelkkä salasana ei riitä kun tutustumiseen - hakekaa jäsenyyttä jos haluutte päästä kerhoileen!
 
Nonnis, hyvähyvähyvä....

Kai se pitää palaa tonne sohvalle jatkaan pienen pipon neulomista :) ja kuorosotaa...
Aloin kans eilen huoltaan mun ompelukonetta... kuka siitä ny puhukaan et on ite tehny... Mäki ajattelin ehkä jotain kokeilla tehä sillä pienelle!

Ja sit nukkumaan... ja huomenna töihin klo 6.... BLÄÄH.

Sunnuntai-illan jatkot kaikille. - huomisiin
 
heipparallaa pitkästä aikaa! meillä oli eka ultra perjantaina, kaikki hyvin =) niskaturvotus oli alle millin ja kovin oli elinvoimaisen oloinen vauva. saatiin 3 kuvaa itselle. viikot täsmäs aika hyvin, pari pv vähemmän ku menkoista laskettuna mut LA ei muuttunut. isi oli innoissaan, kun pääsi kunnolla osalliseksi odotukseen, tuntuu todemmalta nyt! oireita ei enää oikeastaan ole, lievää väsymystä iltaisin! mites muilla?
 
Tulin vaan kertomaan että olen tänään menossa ekaan ultraan, ja jännittää ihan älyttömästi! Toivottavasti siellä on kaikki ok! Tulen sitten kertomaan mitä näkyi kun palaan takas kotiin! :) Kiitos muuten Roonalle uudesta pinosta! :)

hensku rv10+6 (neuvolan mukaan 11+3)
 
kiitos vastauksista pinniskysymykseen! =)

Hensku00:lle onnea ultraan!

miekin jätin just jäsenhakemuksen kerhoon. :D

ois se huominen jo.. niin pääsis kuikkaa että onko kaikki hyvin.. =)

t.hosso ja eemeli tänään tasan 12 :heart:
 
Heips vihdoin ja viimein uskallan taas tulla tänne kirjoittelemaan, oli niin kova pelko että onko mahassa elämää vai ei... Ja tänään sit näin pikkuisen ekaa kertaa, siellä se käsiään hetkisen heilutteli ja kävi sit nukkumaan eikä suostunu liikkumaan enää mihinkään..Oli kätilöl hiukan vaikeempi ottaa niskaturvotusta, mut sai sen kuitenkin ja ok oli... =) Uskomatonta kun kokoa on vain 5,5cm(pää-perä) ja silti se näkyi ultrassa niin selkeästi, et ihan sormetkin laskettiin..hih :) Mä oon saannu jonkun ihme vaiheen kun haluun neuloa pienen pieniä villasukkia ne on niin söpöjä (en oo kyl mikään hyvä neuloja ees)...
Asunnosta: me asutaan mieheni kanssa + 2 kissaa ja koira, 63m kt kaksiossa vuokralla ja tarkoitus olis ostaa oma isompi ja rt tai okt, vaikee vaan löytää sopivaa...
Jokos olette kertoneet kaikille läheisille raskaudesta??Mä en vieläkään ole maininnut asiasta omille vanhemmilleni, miehen vanhemmat kyl tietää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heissu:
Jokos olette kertoneet kaikille läheisille raskaudesta??Mä en vieläkään ole maininnut asiasta omille vanhemmilleni, miehen vanhemmat kyl tietää...
Meillä raskaudesta tietää vasta mun ja miehen vanhemmat. Ja mun yks kaveri, ku se pyys mua juopotteleen enkä halunnu valehdella. Mutta muille ei olla kerrottu ja voip olla ettei kerrotakkaan, saavat itte sit aikanaan huomata. =)

nöttis & kirppu rv 10+4
 
No nyt on ensimmäinen neuvola takana, sain sen aika myöhään verrattuna mitä muilta kuullu, mut johtu kaiketi siitä kun mul oli se yksi ultra jo aiemmin.
Paljon tuli tietoa, suurin osa jo ennestään omassa tiedossa..
mutta paras tieto olikin että Kättärin ajoista riippuen tulis ultra-aika n.viikon sisällä jo :D
Kuinka moni täältä meinaa osallistua tuohon down-seulontaan?
 
Heissan pitkästä aikaa. Pahoittelut kaikille menetyksen kokoneille....nielin itkua ku luin keiden nimet tuolla oli. :hug:

Enpä ole sitten näillä sivuilla paljon oleillut, mul on pahoinvointi ny varmaan sen 3 vk ollu ihan kauheeta joten en oo jaksanu ku juuri pakolliset, ny kolmas päivä menos....etten ainakaa viel ole oksentanu yhtään, et ehkä se tästä ny rupee helpottaan, ku rv 12+3 menossa.

Moni oli jotain "elohiiren"-tyylistä pulputusta tuntenu...samoin ihte olen nyt parina kolmena iltana selälläni makoillessa tuntenu ohimennen kuin elohiiren nykimistä kohdunkohdalla...jännityksissäni sit muka ootellut sitä uudelleen tuntevani mut ei sit enää ole uusiutunut samaan kertaan.

Onko jo tääl sellaisia, joil alkanu pahoinvointi hellittää? Keskiviikkona ois ihtel ensimmäinen ultra, vähän se kyl jännittää ja pelottaa kuiten taas...tärkeintä olis jotta että siel pieni liikkuisi ja sydän löisi. =)

 
elämänilo luulin pahoinvoinnin helpottaneen tänään, kun kello oli miltei 11, enkä ollut oksentanut kertaakaan.. valitettavasti ihan puun takaa yllätti tossa hetki sitten (olin puhelimessa!).. että ei oo helpottanu! |O

seulonnoista: down seulonta siis ilmeisesti eriasia kun np-ultra..? Ultrassa kävin, mutta ei meille ehdotettu ees sitä verikoetta, missä kaikki muut tuntuu käyneen? Ei taida olla täällä päin tapana.. En stressaa siitä, niskaturvotusta oli silloin 1,0 mikä on varsin normaalia. Seuraava seulonta on sitten rakenneultra 23.4! Mahdan pelätä itseni solmuun, kun se lähestyy :eek:

Keskiviikkona poksuis jo 14.rv.. niin se aika vaan menee.. :heart:
 
nöttiäinen onnea ultraan :flower:

Minä aattelin kanssa osallistua tuohon seulontaan.
Verikokeen ainakin haluan, sekä tietty että tuo turvotus mitataan niinkun tavallista,
muusta en vielä tiiä mutta annetaan ajan kulua :)
Oli ihana ylläri kun mieski oli mukana neuvolassa.
 
Heippa pitkästä aikaa! Mäkin kävin viime tiistaina nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin! LA muuttui viikon verran, eli uusi LA on 09.09.2009. Laitan Roonalle vielä tuosta yksityisviestiä, ettei jää huomaamatta. :) Samalla kävin myös labrassa verikokeissa ja äsken tulikin postia, että tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille. Seulassa siis kaikki hyvin! :heart: Seuraavaan ultraan onkin sitten melkein 2kk...

Muutenkin täällä kaikki ihan hyvin. Kerrottiin viime viikolla perheille ja muutamille ystäville vauvasta ja onnentoivotuksia sateli joka puolelta. Mun äiti varsinkin on ihan onnessaan. Töissä en ole vielä kertonut, ja taidan odotella vielä muutaman viikon, kun ei tässä mitään kiirettä ole.. Potkuja ja näkyvää masua odotellessa kai nämä tulevat viikot menevät..
 
sikiöseulonnoistaminä kävin nyt pelkässä np-ultrassa,verikokeissa en ole käynyt kahdessa viime raskaudessa,koska minulle tuli yhdessä raskaudessa väärä hälytys seulannoissa,menin lv-punktioon ja sen jälkeen tuli km vk 15,punktiossa tulleen bakteerin takia.jos niskaturvotusta olisi ollut paljon sitten olisin harkinnut asiaa uudelleen.
 
Mii26 auts...joo, no ei kiva yllätys tullut sielt puuntakaa. :D Taitaapa se jatkua minulkin mut onneks kuiten ny kolme päivää tai siis, tämä se kolmas.....et on niinkin hyvä olo etten oo oksentanu vaiks pahaa tehnykin pitkin päivää. Voi kun se tuntuu et sul on jo paljon ku sanot että ke paukkuu 14 täyteen. =)

Joku kyseli et onko kertoiltu jo ystäville jne...miu ystävät oikeastaan kaikki tietää ja samoin suurin osa sukulaisista...oli tos "sukujuhlat" joissa sit heti vatta "bongattiin" joten enää ei piilotella. Toivotaan vain et kaikki menee hyvin ja etovaolo antaa rauhan.




:)
 
Täällä ei enää sitä kauheeta pahoinvointia lainkaan! Ihanaa! Meillä sitten alkaa remontti yläkerrassa,tehdään uus huone järjestys niin että saadaan 2 makkarii lisää,sit on kaikille isommille omat huoneet.Alkavat vanhimmat kuiteki pikkuhiljaa lähestyy murrosikää joten oma rauha on varmasti tervetullutta. Onpahan sit tän raskauden myötä tullu ekaa kertaa selluliitit koipiin,mie hinkkaan hullun lailla saunareissulla et lähtis pois :LOL:
Vitsi kun tuli taas kauhee hinku saada tatuointi,mut joutuukyl oottaa,eikös niin oo ettei raskauden aikana saa ottaa? Vai onkohan se kuin paikasta riippuva,tietääkö kukaan? Miulla 4 ennestään ja seuraava isompi projekti on kylki/persaus mut myöhemmi. Kun vaan aattelin et jos täs naimisiin viel mennään ni olis ollu tarkotus ottaa samanlaiset tähdet tohon peukalon hankaan.Toisen napalävistyksen otin jo pois,kun näytti niin hassulta...

Voikun alkas toi nyytti jo liikkumaan!!!

Tepa75 12+5
 
Ultrassa käyty ja kaikki ok!! Siellä pikkuinen heilutteli kovasti raajojaan ja liikkui niin vimmatusti!! :D Koko vastasi minun laskelmiani, eli 10+6 mennään. LA siis 22.9. Oli kyllä mahtavaa nähä se pikkuinen siellä!! :) Ihmettelin vain että miksi eivät ottaneet sitä niskapoimu/turvotus lukua? Luulin että se kaikilta otetaan? Kun kysyin siitä sanoivat että se pitää käydä otattamassa omakustanteisesti. Saa nyt sitten nähdä, käynkö vielä sitten erikseen siinä niskapoimu ultrassa. Vaikka oon kyllä vähän miettinyt että jätän sen veriseulankin väliin, missä ne sitä downin syndroomaa ynnä muita koittaa tutkia. Kuulemma niin paljon hälyyttävät turhaan, että jätän menemättä, ettei tule turhaa pahaa oloa.

hensku rv10+6
 
Rosehip - vaihdoin sun tiedot... että ei tarvii YV laittaa... kun huomasin tuon tuossa.
Laitoin aiemmin myös idellan tiedot ajan tasalla :)
Sen takia nimenomaan kätevä laittaa yv, että voi sit samalla kertaa kaikki muokkaa, kun käy kattoon ne viestit... Noh, mutta toisaalta, eipä täällä varmaan lasketut ajat enää muutu niiden osalta jotka on ultran käyny, ja loputkin kohta varmaan alkaa olla niillä viikoilla että eka ultra pikkuhiljaA?

Vähän kivaa... ite en malttas millään odottaa rakenneultraan, että näkis taas pikkusen!! Tavallaan on vähän niinkuin "ikävä" sitä... siis, vaikee selittää, mutta tiedätte varmaan.
Mä aloin eilen tosiaan neulomaan pientä pipoa meidän paaperolle, mies sitte innostu että HÄN haluaa tehdä sitten tumput! hihi, saas nähä mitä siitä tulee :D

Nyt sitten odotellaan, että saahaan avaimet uuteen kotiin ja tänään päästään sinne viemään ekat kamat. Ihana kun on kk aikaa muuttaa, niin ei tarvi niska limassa rehkiä... meinaan käy selän päälle toi pakkaaminen, varsinkin kun on muutenkin selkä ja lonkat ja ja ja.... kaikki paikat vähän jomottaa välillä!!! Mutta tässä viikon ajan kun pakkailee ja pientä tavaraa vie, ja ens vklp pitäs roudaa isommat. Hävettää, kun täti ja sen mies tulee kantaan miehen avuks tavaroita... Mä en saa kuulemma kantaa mitään. Mitäs mä teen? Keitän kahvia ja tarjoilen voileipiä? Ärsyttävää.... :headwall:

Huomiseen

13 täynnä!! :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
Vitsi kun tuli taas kauhee hinku saada tatuointi,mut joutuukyl oottaa,eikös niin oo ettei raskauden aikana saa ottaa? Vai onkohan se kuin paikasta riippuva,tietääkö kukaan?
Mitään 100% varmaa tietoa ei ole, mutta taitaa aika yleisesti olla niin etteivät tee raskaana oleville tatuointeja. Mutta eihän tuonne syksyyn niin mahoton aika ole, saat rauhassa miettiä minkälaisen jälen ittees laitatat. =)

Mullakin on haaveissa tatuointeja. Yhen tiedän jo millasen ja minne, toinen on mietinnän alla että millanen ja minne. Ja sit ku ollaan tos 3kk päästä menossa naimisiin miehen kaa ni mekin ollaan mietitty jotain yhteistä, ei vaan olla vielä päästy yhteisymmärrykseen et mitä ja minne. :D

Mies puhunu niiiiiin kauan et haluu tatskan ni oonkin ajatellu ostaa sille huomenlahjaks lahjakortin tohon naapurin tatskaliikkeeseen. :heart: Tiedän et se tasan tulee tykkään siitä, tulee oleen ikuinen huomenlahja. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hensku00:
Ultrassa käyty ja kaikki ok!! Siellä pikkuinen heilutteli kovasti raajojaan ja liikkui niin vimmatusti!! :D Koko vastasi minun laskelmiani, eli 10+6 mennään. LA siis 22.9. Oli kyllä mahtavaa nähä se pikkuinen siellä!! :) Ihmettelin vain että miksi eivät ottaneet sitä niskapoimu/turvotus lukua? Luulin että se kaikilta otetaan? Kun kysyin siitä sanoivat että se pitää käydä otattamassa omakustanteisesti. Saa nyt sitten nähdä, käynkö vielä sitten erikseen siinä niskapoimu ultrassa. Vaikka oon kyllä vähän miettinyt että jätän sen veriseulankin väliin, missä ne sitä downin syndroomaa ynnä muita koittaa tutkia. Kuulemma niin paljon hälyyttävät turhaan, että jätän menemättä, ettei tule turhaa pahaa oloa.

hensku rv10+6

Hienoa että kaikki oli hyvin! :heart:

Kävit ilmeisestikkin tuolla Tapionkadulla siinä ultrassa? Todellakin, siinä ultrassa määritetään vaan tarkka LA, katsotaan onko sikiö elossa ja montako sikiötä masussa majailee. Nt:n voi sitten käydä omakustanteisesti yksityisellä mittauttamassa.

Itse pääsen mittauttamaan tuon nt:n ä-polille, oon muutenkin koko raskauden siellä seurannassa. Ä-polille pääsee vain jos raskauden kulussa on jotain häikkää, neuvolasta/lääkäriltä lähetteellä tai jos edellisessä/edellisissä raskauksissa on ollu jotain ni sit seuraavat tarkemmin.

Ajattelet aivan samalla tavalla kuin itsekin esikoista odottaessani. =) Mäkään en silloin käyny niissä veriseuloissa kun neuvolasta tuntuivat vaan painottavan sitä miten usein ne hälyyttää turhasta. No, nyt meen kyllä kaikki seulat läpi.

Oletko vielä miettiny rakenne-uä:hän menoa yksityiselle? Me käytiin esikoisesta rakenne-uä:ssä yksityisellä ja kyllä se oli rahansa arvoinen reissu, näki että pieni oli ainakin rakenteiltaan terve ja suurinosahan poikkeavuuksista näkyy päälle päin. Tässä raskaudessa pääsen rakenne-uä:hän ä-polille (mikäli sinne saakka nyt päästään). =)
 
hei kaikille pitkästä aikaa..
Täällä kaikki ihan hyvin pitäis olla.. ei oo pahoinvointia enään oikeestaa yhtään, välillä ei vaa maistu ruoka.
Viiko sitten oli eka neuvola ja tänään tuli postissa lappu ultraan joka ois 18.3.. kauhean pitkö aika siihen viel. :p tuntuu ainakin.. haluisin niin nähä jo pikkuisen.
Masu pömpöttää jo ja eräs tuttu tuli vk.loppuna sanomaa että söpö masu mulla.. eli kaipa se sit näkyy jo.. :O voiko olla mahd..??mulla on kyllä kohtu eteenpäin kallellaan..

mukavaa iltaa kaikille! :)

tiitu ja pieni 9+6
 
tatuoinnista...
Minä kävin tammikuussa tatuointiani parantamassa, kun se tehtiin joulukuussa ja osaan kohtaan ei muste kunnolla ollut jäänyt...en kyl sanonut mitn tatuoijalle et oisin raskaana..
Kun en ole koskaan keltään kuullutkaan moista että ei vois ottaa. Kyllä kaverini otti raskauden aikana aika isonkin tatskan....

Seuloista:
Kävin NP-ultrassa ja verikokeissa...ja lisää jotain verikokeita ottavat vielä ensi viikolla. silloin on viikot 15.. en muista mitkä kokeet ne nyt sit on.... :)

Roonalle kiitos uudesta kerhosta. Käyn tekee varmaan huomen aamulla sen esittelyn itestäni sinne... Tuleeko se siihen juttu osioon??vai minne?

esmeralda- öttiäinen 14+0
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola ja siellä otettiin papakoe. Nyt oon sitte koko illan kuulostellu ja tunnustellu, että onko mahassa mitään ihmeellisempää, mutta ei onneksi. Muuten oli kaikki kunnossa, syke löyty pikkuselta, vaikka kovin kiireiseltä tuntu. Mulla paineet ym ok.

Pahoinvointi ei ole helpottanu. Ehkä joku päivä..

Tuo kerho kyllä kuulostaa kivalta, mutta ko en oo täälläkään kovni aktiivinen niin häätyvi kuulostella. :)

Seulontoihin ei osallistuta.. Kyllä se luonto hoitaa, jos on jotain poikkeavaa. :)

Hemppu ja Eppu 13+3
 

Yhteistyössä