Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Nöttiäinen pahoinvointi jatkuu, vaikkakin nyt on ollut jo pari tuntia päivässä hyvääkin oloa. yrjöt on alkanu tulla lähinnä aivan puun takaa, eli sadasosasekunnissa lentää, vaikka oliskin ollut melko normaali olo!? Kummalliseks menny. Painoa ei tippunut, mutta eipä sitä ole tullutkaan.

Selkäkivuista: täytyy kuulostella omaa oloa. Mie oon niin kauheen huono jäämään saikulle mistään, enkä oo edes tän 24/7 pahoinvoinninkaan takia jäänyt. veto on kyl täysin pois ja kauhea väsy painaa.. nyt päätin, että enää en aio kituutella töissä, jos heikommaks menee.. mieskin sanoi, et jos vauva aikoo jäädä saikulle, niin sit munkin pitää :D oman terveyden kustannuksella (typerää!) on tullu oltua kipeenä töissä, mutta vauvelin kustannuksella en aio olla. Katsellaan kuin sujuu :)

Miulakin on kotidoppler, angelsounds. En ole saanut muita kun istukan äänen kuuluviin. Ultrissa vauvan sydän kuitenkin lyö, eli on se siellä. nyt en ole vähään aikaan kokeillutkaan.. ehkä tänään..? Juuri poksui 13+ eli 14.raskausviikko :heart:
 
HEipähei taas...

Tuosta selkäkivusta vielä... Mäkin oon ihmetelly, että nyt on selkä kipee... Ku luulin et se tulee sitte ku maha kasvaa ja sen takia.... Vaik onhan toi kohtu jo noussu ja pömpöllään, mutta ei se ny niin iso oo! Ja varsinki ku niitä kipuja ollu jo pitkään... Mietin kans sitä, et ehkä se ei oo lihaskipua - ainakaan selkälihaksissa...? Vaan jos ne vaan on jotain kasvukipuja? Meinaan ku ei se hierontakaa siihen oikein auta... Se varmaan vaan ny jostain syystä säteilee mulla selässä...!

Mä oon niin kaivannu seisomatyötä! En osaa vaan istua jumittaa paikallaan 8h päivässä! Tulee selkä kipeeks, eikä saa enää sitä samaa hyötyliikuntaa mitä ennen sai - kun olin isossa myymälässä töissä kaupassa ja siellä piti kävellä koko pv ja purkaa tavaraa hyllyyn... Nyt on kauheen laiska olo ku istuu vaan kokoajan! :-/

Tuskin noissa duuneissa mitään rajoituksia sen kummemmin on... Jokainen tekee oman kunnon mukaan...! Eri asia sitten jos altistuu säteilylle tai kemikaaleille ym... Se tietty rajottaa. Mut tuskin muuten mitään. Mulle töissä lupasivat hommaa jonku kärryn sit ku en jaksa enää kantaa muotteja hyllystä työpisteelleni (n. 3m matka).... Kiva. Tulee vähän invalidi-olo!!
:LOL:

Ja taas pitäs ryhtyä muuttohommiin. Ei täältä vaan voi tietty pysyä pois koko päivää - heti aina kone päälle kun tulee töistä. Eka facebook, sähköpostit, kaksplus :D Yeah - onneks on elämää! hihi....

13+3
 
dada sama kuule täällä, kaksiviikkoa viellä täytyy odotella että pääsee ultraan ja kolmeviikko sitten oli varhaisultra ja välillä niin pelottaa että entäs jos kaikki ei olekkaan hyvin.. jne vaikka silloin varhaisultrassa oli.

Onko jo muilla masukasvanut.. mulla on jonkinverran ja tuli ihan tuttu sanomaan että onpa mulla söpö masu.. ja jotkut kuullemma jo miettii että olenko raskaana.. voiko jo tosiaan näkyä näin aikaisin.. kohtu eteenpäin kallistunut ja vatsa on aamusta iltaan samankokoinen. :)


tiitu ja pieni 10+1
 
tiitu87, jos kohtusi on eteenpäin kallistunut niin silloin masu alkaa näkymään varhaisessa vaiheessa, vaikka kyseessä olisikin esikoisraskaus. =) Toisella ja kolmannella kerralla jne. masu tuleekin sitten jo aikasemmin esiin. Että ihan hyvin voi näkyä. :) Itsestä varmaan ihanaa, mutta ei siinä mielessä jos haluaa vielä pitää asian salassa.

Mullakin näkyy jo ihan selkeesti masu, tosin mulla kyseessä jo kolmas raskaus. Onneks täällä kotosalla olessa ei tarvii keltään piilotella ja kavreitakaan en oo nähny viime aikoina juurikaan ettei oo tarvinu peitellä. =) Kk:n päästä on esikoisen synttärit et sit jos porukka arvaa ni saa arvata, muuten ei kerrota. Ja viim. kesän häissä arvaavat. =) :heart:
 
No, niin. Rankka työpäivä takana ja kun kotiin pääsin niin ykäkin lensi. :x
Tänään tulikin sitten viikkoja täyteen 13. =) Hieman tuo vatsakin jo pömpöttää (ei kyllä muulloinkaan mikään pyykkilautavatsa ole ) . Onneksi työvaatteet ovat niin löysät, ettei niiden alta mitään näy.

Muffa 13+0
 
nöttiäinen Okei, hyvä tietää että tää on normaalia.. :) Joo tässä sitä on sitten mietitty että odotetaanko me viel se kaksviikkoa vai uskaltaako jo kertoa.. kun en mä haluis mihinkään säkkiin pukeutuu ja jos pukeutuisin niin ihmiset jos siitäkin arvais että piilottelen jotain ku ei ihan sellanen ole mun tyyliä.. heh..
 
Tänään sain sitte tietää että en ole sairastanut parvorokkoa koskaan, joten on pelko tuolla persauksissa että se meille tulee tuolta päiväkodista :'( .... ja kun ei oikeasti tiedä kuinka vaarallisen se loppujen lopuksi on sikiölle jos se tulee. Pitänee soitella neuvolaan.....

Ihan kuin olisin tuntenu jo joitakin liikkeitä :eek: ??? voisko se olla mahdollista, aiemmin kun olen tuntenut vasta siellä 18 viikon tienoilla... Huomenna pärähtää pyöreät 14 viikkoa kehiin.
 
Kävin sit np-ultrassa tänää. Olihan se ihana nähdä pikkuinen heiluttelevan käsiään ja jalkojaan. Niskapoimua eivät mitanneet edes, sanoivat vain että näyttää ihan hyvältä ja että siel ei kuulemma nykyää enää mitata, ellei näy selvästi jotain poikkeamaa, kokoa kirpulla oli 58mm ja viikot vastas kuulemma tätä 12 + 5 eli la pysyi 11.9. Kyl tuli taas tyyni olo ku näki naperon. =)

 
Heippa pitkästä aikaa! :flower:

Pitelee niin kiirettä tuon 9,5kk esikoisen kanssa, ettei ehdi tännekään kirjottelemaan - hyvä, kun muistaa aika ajoin olevansa raskaana :LOL: On kyllä niin erilaista odottaa toista: ensimmäisestä kun koko elämä pyöri vain ja ainoastaan raksauden ympärillä ja nyt tosiaan pitää muistutella itseään, että pikkuruinen on kyydissä mukana!

Olette puhuneet erilaisista käytännöistä raskauden aikana, koskien siis terveydenhuoltoa.. Papaa eivät suostuneet ottamaan viime raskaudessa Kirkkonummella eivätkä tässä raskaudessa Turussa ja molemmilla paikkakunnilla lääkäri sanoi syyksi suuren riskin saada virhetulos. Sen sijaan kaveri asuu Espoossa ja siellä häneltä taas otettiin papa! Ihme touhua.. Veriseulasta taasen sanottiin täällä Turussa, että se verikoe pitää ottaa mahd. lähellä np-ultraa - mieluusti jopa samana päivänä - koska muuten tulos ei ole niin luotettava. Itse olenkin menossa verikokeeseen ensi perjantaina heti aamulla, kun aamupäivällä on ultra.

Pahoinvointia ei voi sanoa olleen tässä raskaudessa kyllä lainkaan, jos edelliseen vertaa, mutta toki tämä "kestokrapula" matkustaa kaverina enemmän tai vähemmän joka päivä :D Tosin kerran vaan olen joutunut oksentamaan, joten ei paha!

Mutta nyt iltapuuhiin! Öitä :wave:

Carmen ja Antero 10+5
 
Vihdoin ja viimein NP-ultra takana ja kaikki hyvin. LA:kin pysyi samana eli 15.9 :D Ihanaa oli päästä katselemaan miten toinen siellä käsiä ja jalkoja heilutteli, ja mikä parasta turvotusta ei ollut ja versiseulassakaan ei mitään häikkää ollut. Nyt voi sitten huokaista helpotuksesta ja nauttia täysillä raskaudesta. :heart:
Kerrottiin sitten tänään kavereillekkin ja anopille lätkästiin ultrakuva käteen kun mentiin lapsia sieltä hakemaan. Vähän tais olla yllättynyt, vaikka tuumailikin että hän vähän arvelikin jotain. :D

Nyt täytyy mennä nukuttaa meidän pikkuriiviö. Yritän tässä paremmalla ajalla lueskella teidän jutut kunnolla läpi. :ashamed:

Onnellinen Hikkis&Tirppa 12+1
 
Vivid
En oo oikein ehtinyt kirjotteleen, kun oon muka jotenkin ollut niin kiireinen, plääh. Nyt on taas ollut sellanen väsymys-kausi ja työmotivaatio on aika hukassa, johon tosin saattaa vaikuttaa sekin, että parin viikon päästä alkaa 2 viikon talviloma, jipii!

Maha toimii aika ärsyttävästi. Se kerää ilmaa ja ei tahdo toimia...välillä taas toimii liiankin hyvin. Todella kivaa...

Iltapalan kautta nukkumaan.

Vivid ja Hippu 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Ihan kuin olisin tuntenu jo joitakin liikkeitä :eek: ??? voisko se olla mahdollista, aiemmin kun olen tuntenut vasta siellä 18 viikon tienoilla... Huomenna pärähtää pyöreät 14 viikkoa kehiin.
Kyllä voi olla mahdollista. Mitä useampi raskaus, sitä aikasemmin voi liikkeet alkaa tuntumaan. =) Varmaan ihanaa, itse tuota vielä odottelen viikon jos toisenkin. :heart:
 
tiitu87: olen miettinyt tuota itekkin. itselläni on lähinnä lihonut olo, tavallaan, en osaa selittää. tuntuu vain siltä että jotakin on tapahtunut mutta mitään en näe vaik kuinka peiliin tuijotan. sen sijaan töissä tuijotetaan, arvaillaan ja kyselläänkin jo. Kai siellä jotain on.
Näetkö ite että masukka olis kasvanu?
Mulla myös eteenpäin kallistunut kohtu,

tämän pv puolella 10+4
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Näetkö ite että masukka olis kasvanu?
Mä ainakin huomaan ja kyllä se normivaatteista pitäisi muidenkin huomata. Töissä tietenkin työtakki hämää, mutta toisaalta miellä tietääkin jo kaikki työpaikalla. Iltaisin varsinkin sen huomaa, kun mahaa ei ole alkujaan ollut lähes yhtään. Mutta mulla itellä on kohtu taakse päin kallistuneena, joten "pullahdusta" odotellessa :LOL:

Liikkeistä: Mä oon aina välillä kuvitellut, että tunnen ne liikkeet ja sit taas hetken päästä en ookaan enää yhtään varma... Takana oleva kohtu ja eka raskaus varmaan aiheuttaa sen, että saan vielä muutaman viikon odotella. Mutta mikäs tässä odotellessa :p

Raskausarvet: Ootteko alkanut rasvailemaan mahaa mahd. raskausarpien ehkäisyksi? Mä oon rasvaillut aina suihkun/saunan jälkeen, sillä maha tuntuu jotenkin kiristävän silloin. Oon vedellyt jotain Biothermin bodylotioia, mutta pähkäilen tässä, että millähän tätä rasvausta olis hyvä hoidellla.. Monet puhuu Ceridalin öljystä, mutta musta itestä se tuntuu ihan liian rasvaselta, sillä mulla ei oo kuiva iho ja en halua, että joudun kuivatteleen mahaa hirveen kauaa.

Eilen jumpassa oli eka kerta, kun jouduin jättään mahallaan tehtävät selkälihasliikkeet tekemättä, kun maha tuntuu jo sen verran, hih ;)

Vivid ja Hippu 14+6
 
Heips kaikille!
Jännä juttu ku kaikkialla lukee et pahoinvoinnin pitäis helpottaa näillä viikoilla ja musta tuntuu et nyt se vast alkaa..plääh varsinkin yövuorojen jälkeen on pakko oksentaa :/ Pitäis vissiin ratsastuskin lopettaa kun kaikki vaan hokee miten vaarallista se on..Neuvolatäti sano et pitää kuunnella omaa kehoa eikä se ole viel mitenkään pahalta tuntunut. Pitää sit vissiin keksiä jokin uusi harrastus.
Mulla ei mahaa vielä näy eikä tunnu,joten en ole sitä rasvaillutkaan. Oikeestaan en ole ajatellut koko raskausarpia vielä.

Hauska juttu kun kerrottiin toissa päivänä miehen siskolle että siitä tulee täti syyskuussa, ni se sit eilen kertoi et miehestäni tulee eno syyskuussa ja meidän la on vain kolmen päivän heitto..Kyl elämä on ihmeellistä =)

Noh pitäis vissiin lähteä koiran kans lenkkeilee ku se sinne koko ajan vinkuu, ihanaa kun on naapuritalon nartut juoksullaan ni meitin uros on ihan sekaisin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Raskausarvet: Ootteko alkanut rasvailemaan mahaa mahd. raskausarpien ehkäisyksi?
En vielä.. Esikoisestakin aloin rasvaamaan vasta tuolla lähempänä rv 30 ku ei sitä ennen kiristäny ni sit se vaan aina jäi.. :ashamed: Tosin ei mulle tullu ku yks minimaalinen arpi masuu, muualle niitä sit tulikin sen eestä. Tosin muualta kaikki on kadonnu paitsi sisäreisissä näkyy edelleen. :( Mutta eipä nuo mua haittaa, elämän merkkejä joita ylpeänä kannan. =)

Mutta tarkotus ois jossain vaiheessa tuolla ceridal-öljyllä alkaa rasvaileen. Sillä samalla öljyllä voi rasvata sit välilihaakin. Kaikillahan rasvailu ei auta arpien ehkäisyyn/välilihaan, mutta mulla autto sillain ettei tarvinu leikata episiotomiaa (vai miten se kirjotetaan). =)
 
Dada, minullakin on tuo angelsound ja olen kuullut sykkeen sillä rv 10+1 lähtien. Välillä, jos ei heti ole kuulunut, niin olen liikkunut ja odottanut, että rakko täyttyy ja kuunnellut sitten uudestaan. Rakon ollessa täysi äänet kuuluvat paremmin, kun kohtu työntyy eteenpäin. :)

Minun kohtu tuntuu välillä kovana pallona, välillä ei ollenkaan. Hassua. :D Ostin kahdet äitiyshousut ja mukavaa kun ne ei paina. Normaali housut painavat ikävästi. Maha on kasvanut ihan selvästi. Tosin uskon, että paljon on vieläkin turvotusta. Pinkeä se kuitenkin on tuo maha. Liikettä ei vielä ole tuntunut.
Rv ois nyt 13+3 muistaakseni. :D
 

Yhteistyössä