Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Kiitokset Roonalle tietojen muokkaamisesta ja salasanasta! Pitääkö tuolla kerhossa vielä hakea erikseen jäsenyyttä, että pääsee kesksuteluja lukemaan? En nimittäin päässyt vaikka yritin..

Omalle navalle kuuluu hyvää. Nyt on taas ollut ajoittain pahoinvointia, pääosin kuitenkin olo on ihan ok. Ens maanantaille varasin ajan ultraan yksityiselle terveydenhoitajalle. Tuli vaan semmonen tunne, että nyt on nähtävä sinne mahaan ja heti.. :ashamed: Sydänäänet kuuluu kotidopplerilla, mutta silti on semmonen pikku pelko, että onko kaikki ok. Vauvan potkuista en ole päässyt oikein selville, kun en oikein edes tiedä mitä kuulostella. Jonkinlaisia tuntemuksia kuitenkin on joiden epäilen olevan vauvan liikettä. 4D ultra ois sitten 6.5.
ja 6 viikon päästä ois jo viikko kesälomaa :heart:

-Usvatähti ja vauveli 17+5-
 
Hello...

Mua alkanu tosissaan ihmetyttään kun ei ole kuulunut kutsua rakenneultraan vieläkään... Kuitenkin tässä jo niin pitkällä, et luulis sieltä tulleen ajan jo mulle??!! :|
Yritin tänään soittaa sinne, mut soittoaika klo 10-11... Niinpä tietysti. Noh, täytyy huomiselle odottaa. Tahtois vaan pian nähdä pikkuisen, ja saada tietää kumpi tulee :)

Mulle tuli eilen hetkellinen pilkahdus todellisuutta, ekaa kertaa todella vahva tunne... Meille tulee vauva! Ihan mieletön tunne jostain pulppusi... ja jo nyt rakastaa sitä pientä niiiiin paljon. Tää on aivan ihanaa, vaikka onkin kaikkia vaivoja, ihanaa - ei vaan jaksais odottaa syyskuuta!!! :heart:

17+1

ps. usvatähti, joo, kerhoon pitää hakee jäseneks jos haluu kattoo ja julkaista kuvia ja osallistuu keskusteleen ym.
 
Laitoin tohon etusivun tekstiin vielä linkin, mistä sinne kerhosivuille pääsee... Sieltä pitää ikävä kyllä ettiä aina se kerho, siihen ei saa suoraa linkkiä. Mutta kyllä se sieltä hakemalla löytyy. Etusivulla myös lukee muu info siitä kerhosta.... siis miten toimii :)
 
Mie oon pikkuhiljaa alkanut tuntea vauvan liikkeitä :heart: Joka päivä en välttämättä tunne niitä, mutta harvakseltaan kuitenkin! Doppleriakin testailin taas ja sydänäänet kuulu hyvin ja liikkeet on voimistuneet! Ne kuuluu dopplerilla nyt paljon selkeämmin ja pari kertaa vauva tais monottaa suoraan laitetta kohti.. äänestä päätellen :D Oikein liikkuvainen pikku veijari siellä masussa majailee :)

Rakenneultrasta mie kävin np:ssä ä-polilla ja sen käynnin yhteydessä varattiin samantien rakenneultran aika. Eli mie oon ainakin tienny viikkokaupalla, että se on 22.4. Jännittää kamalasti!!!

16+6 huomenna poksuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Rakenneultrasta mie kävin np:ssä ä-polilla ja sen käynnin yhteydessä varattiin samantien rakenneultran aika. Eli mie oon ainakin tienny viikkokaupalla, että se on 22.4. Jännittää kamalasti!!!
Sama juttu, mäkin sain ajan samalla kerralla ja se on vasta 18.5. Että sitä ootellessa. Saa nähä vaihtavatko sittenkään tota mun LA:ta. papereiden mukaan se ois muka lokakuun alussa mutta kun se ei voi olla sillon vaan syyskuun puolella. No sama kai tuo...

Mut saanhan mie olla täällä syyskuisissa ku tiiän ettei tää masussa pysy lokakuuhun saakka???
 
odottava ja onnellinen huomasin sattumalta, että olit alottanu uuden ketjun tosta painoasiasta.. mieki koitin laittaa sinne viestin mutta kone sekos :/ piti vaan sanoa, että ei oo tullu kilon kiloa tännekään! Vaikka johan sitä aletaan olla miltei puoli matkassa :p Välillä häviää muutama kilo ja jossain vaiheessa ne tulee takas, mut missään vaiheessa ei olla menty yli lähtöpainon.

Oksenteluhan ei oo vauvalle haitallista, mutta entäs jos ei pahoinvoinnin takia tule syötyä mitään järkevää ja ulkoilukin jää kovin vähälle??? Se minuu hirvittää kyllä.. ruokavalio on melkoisen köyhä tätä nykyä! Syön kyllä raskausmultitabseja että jotain oleellisia vitamiineja saan elimistöön ja onneks maitotuotteet uppoaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Oksenteluhan ei oo vauvalle haitallista, mutta entäs jos ei pahoinvoinnin takia tule syötyä mitään järkevää ja ulkoilukin jää kovin vähälle??? Se minuu hirvittää kyllä.. ruokavalio on melkoisen köyhä tätä nykyä! Syön kyllä raskausmultitabseja että jotain oleellisia vitamiineja saan elimistöön ja onneks maitotuotteet uppoaa.
Se ei oo vaarallista sikiölle. Jokaisella naisella joka raskaaks tulee on kehossaan sen verran ravintoa että jos äiti ei oksentelultaan saa syötyä kummempia, sikiö ottaa äidiltä tarvitsemansa. Ja ainut, kuka tilanteesta siis "kärsii" on äiti itse. Että sen takia ei kannata olla sikiöstä huolissaan. =)

Mulla nimittäin aivan sama juttu. Mulla paino tippunu 1.5kg (mikä ei tosin oo paljoa), lisää ei oo tullu missään vaiheessa. Syön mitä kykenen, mutta aika köyhämnlaistahan se on. Oon oksentanu 2kk putkeen lukuunottamatta yhtä pvää. Saas nähä millon helpottaa. Neuvolassa sanottiin vaan että syöt minkä pystyt ja että jos oksentelu pahenee niin soittoa ja sit lääkärille et mitä asialle tehään. Mutta onneks tää ei oo enää sellasta vellovaa oloa 24/7 mitä se oli tuolla vkoilla 6-10. Nyt enää vaan aamulla-pvällä. =) Et ehkä se tästä.
 
Nöttiäinen niin sama juttu! Mie oon oksentanu 6-7viikoilta lähtien ja nyt siis 16+6! On miulakin pahin helpottanu, mutta päivittäistä tää silti on eikä mikään tunnu menevän alas muutaku väkisin! Nykyään tulee puklittua enää noin 2-5krt päivässä, mutta pahimmillaan se oli 30krt! Aivan hirveetä!

Mutta aivan loistavaa jos vauva saa miusta irti kaiken tarvitsemansa =) ihanaa, iso kivi putos harteilta, kiitos! :flower:
 
vielä tähän pinoon! huomenna kenties sit siihen huhtikuun pinoon! vatsa on jo somasti alkanu pyöristymään, ja alkaa tää odotuskin tuntumaan koko ajan todellisemmalta! vielä kun ne liikkeet alkais tuntumaan!
mut kaikki ok!
mitä ny ei ota huomioon tuota painon tunnetta alapäässä, joka johtuu siitä kohdunlaskeumasta, mut sekin nyt vähän parempi, kun kohtu alkanu nousta!

fiksu ja nuutti 14+5
 

Yhteistyössä