Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Maidon tulosta: mulla alkoi viimeksi n. Vk 20 tissit vuotamaan. Tuli läpinäkyvää nestettä ja täysin valkoista nestettä. Nyt alkoi taas tulemaan. Tämä ei ole millään lailla vaikuttanut maidon määrään. Viimeksi maitoa eritttyi koko ajan vähän ja loppui kokonaan kun tyttö oli 3kk.

Mammuska ja masukki 19+1
 
Kai minäkin voisin liittyä tänne pinoon, elikkäs: Adela / 26v. / 1.lapsi / LA 29.9 / TAYS

Oonkin kirjoitellut tuolla lapsettomuushoitojen puolella, mutta ehkä nyt voisi alkaa keskustella myös täällä puolella :)
 
piupiuu: Mulla hemppa laskenu 143 -> 128 -> 116, sanoivat et vois alkaa rautaa ottamaan ja olisivat sen Obsidan-paketin antaneetkin mukaan mut haen apteekista nestemäistä jos tuo maha vaikka ei niin ottais nokkiinsa siitä.
 
piupiuu Miulta laski hemoglobiini 154 > 123 ja aloin syömään rautaa. Pari viikkoa sitten oli noussut 134. Maanantaina mitataan taas neuvolassa.

Terkkari sanoi että riippuu hieman mistä hb tippuu, milloin kannattaa alkaa ottaa lisärautaa.


hanja ja osmoheluna 21+5
 
Mulla oli hb alussa 140, sit 127 ja viimeks 115. Neuvolatäti suositteli lämpimästi rautavalmisteen käyttöä. Ostin iron vital f ja ei ainakaan oo vatsaongelmia tullu. :) Makukin on minusta ihan ok. Vaikutuksista en vielä tiedä miten on hb noussu kun vielä kolme viikkoo seuraavaan neuvolaan mut uskon että lähteny nousemaan kun olokin on kohentunut.

tiituli85 ja vaavi 20+1
 
Heippa.

Pitkä hiljaisuus mun puolelta. sen vähän mitä oon jaksanu kirjottaa on menny valitettavasti naamakirjan puolelle kun se vaan on niin paljon helpompi mulle. taustalla oon kuitenki lueskellu jonkin verran ehtiessäni.

Täällä kaikki ok, vaivoja on monenlaisia ja psyyke ei meinaa kestää... mut hiljalleen mennään eteenpäin. peläten ja toivoen... rakenneultraa odotellessa.

laskettu aika on siirretty 30.9. ja tyttöolo on edelleen... katotaan mihin se muuttuu ultrassa :D
 
Huhhuh, mikä viikko takana, ollaan oltu 3/4 perheestä kunnon flunssassa ja nyt eilen alkoi tuo nuorempikin yskimään siihen malliin, että saipa hänkin tän taudin... Paha vaan, kun useasti menee sitten niin tukkoon, että käydään sairaalassa saakka helpottamassa oloa... :/ No, toivotaan, ettei mene tällä kertaa niin pahaksi!

Maanantaina soittelin neuvolaan, niistä sokeriarvoista ja laittoivat lähetettä tuonne äippäpolille. Sieltä tulikin jo kirje torstaina ja aika olis 14.5!!! (pääsenpähän kurkkimaan tulijaa pari viikkoa odotettua aikaisemmin, kun rakenneultra on vasta 28.5. Mut eipä se mua haittaa ;) )Olipa todella nopeeta toimintaa!!! ;) Samalla avauduin (taas!) näistä kivuistani/olostani tädille (oli eri kuin omani) niin sanoi ihan samaa kuin omanikin, kuuluu asiaa... No, varmaan kuuluukin, mut ei tuo työ varmaan asiaa helpota! Aattelin avautua kyllä äippäpolillakin asiasta.

Mulla ei oo viel alkanu tulemaan nesteitä rinnoista, onneksi! Sitä tulee (tai ainakin ed kertoina tullu) ihan riittämiin! Molempia poikia imetin 10kk, esikko lopetti itse, kuopuksen imetyksen lopetin itte, kun alko tuleen liikaa allergioita, muuten olisin varmasti imettänyt pidempään. Saapi nähä miten tällä kertaa käy, en siitä ressiä aio ottaa, niin kauan imetän, kuin se on mahdollista.

karvoista mä en jaksa niistä(kään) ressata, kai niitä on tullu, mut ei se mun menoa haittaa, paidan alle ne kuitenkin jää ;)

äippähakemus mä varmaankin haen 6kk:n tulojen mukaan, kun sain "huikean" palkankorotuksen viime syksynä, kun tuli 10vuotta täyteen kunnanpalveluksia...

maha kai se alkaa näkymään, tänään näin yhden asiakkaan (lapsen äiti) kaupassa, ja näin että olis mieli tehnyt kysyä, muttei kehdannut ;) yhdelle vanhemmista olen asian kertonut, kun on "muualtakin" tuttu... Mut on tää kyllä sellasta salapoliisityötä "piilotella/salailla" kun en välttis vielä haluis kertoa kaikille ;) kysyköön jos on kysyttävää ;)

Mun tekis mieli kovasti ostaa pienelle jo jotain vaatetta, mut en oo löytäny oikein mitään neutraalia, joten on vielä kaikki vaatteet yms jutut kaupassa, no onhan tässä vielä aikaa :) vaunut aateltiin ostaa vasta eolkuussa, vaikka kovasti nekin tekis mieli jo ostaa, mut ei meillä oo viel niille paikkaa, missä säilyttää!

Täällä vaivaa myös koirakuume... MUTTA meille ei tuu nyt vähään aikaan MITÄÄN karvaista olioo, tuo yksi saa riittää ja PISTE! Hän on kuitenkin meitin 9v vanhus (vaikkei aina uskois...) ja kun hänestä aika jättää, MÄ haluun elää hetken (no se on varmaan yks viikko!) ilman mitään eläintä! Vaikka olenkin erittäin eläinrakas, mutta silti... Ja toisekseen meillä tuo nuorempi poika on sen verran allerginen, etten viitti hankaloittaa elämää... Vaikka lääkäri sanoi, kun todettiin nuo allergiat, että "talo täyteen kissoja ja koiria" niin kiitos ei! Mutta silti joka viikko huomaan kattelevani jotain koira/pentusivuja... Toinen "kuume" mikä meihin iski on armoton autokuume! Pakko olis saada uus, vaikka toikaan auto (seat altea xl) ei oo ollu kuin 1½vuotta meillä... mut mun tekis niiin mieli uutta autoo... Kun vähän arvelluttaa mahtuuko ;) tuohon autoon vaunut yms tavarat konttiin, vai miten mennään... Ja mahtuuko turvallisesti istuimet takapenkille... No, sen vois tietty kokeilla, mut... No, miestä ei tarttenu kauaa houkutella, sillä on ikuinen autokuume ;) (automekaanikko kun on ammatiltaan...)

Nyt mentävä nukkuun, että jaksaa huomenna herätä noiden riiviöiden kanssa, huoh!

tiggeri ja mur 18+4
 
Heipparallaa! Puoliväli häämöttää =) Kovasti täälläkin odotellaan rakenneultraan pääsyä, joka onkin jo keskiviikkona 8.5. Samalle kertaa tuli aika sitten lääkärille noiden supistusten takia. Saas nähä mitä sanovat. Tässä kun saikulla oltu viimeset 2kk aina viikko tai kaks kerrallaan, mutta kuitenkin yhtäjaksoisesti, alkaa hiljalleen tuntua, että saisivat kirjottaa kerralla pidemmästi, kun kuitenkin selkeesti raskaampi tekeminen, pidemmät automatkat ja nostelut aiheuttaa heti supistuksia ja kipuja, väsymyksestä puhumattakaan. Töissä kun ei ole mahdollista levätä tarpeen vaatiessa, eikä kevyempään työhön mahdollisuutta. Kaikki tekeminen nostelua, kurkottelua, ponnistelua..
Karvoista mies juuri pari päivää sitten ihmetteli lisääntyneitä karvoja vatsassani, itseäni ne ei haittaa ja hänkin pitää niitä lähinnä suloisina. Navan alla kasvaa yksi ihan musta pidempi karva jota hän aina pyörittelee, sekin ilmestynyt selkeästi tän raskauden aikana :D
Issias on alkanut taas vihoittelemaan, kuten esikoisenkin aikana, tässä puolenvälin tienoilla.
Maha tuntuu kasvaneen ihan älyttömiin mittoihin, tuntuu kuin se olis jo saman kokoinen kuin esikoisen syntyessä :D
Liikkeet tuntuu päivittäin, jos ei iltaan mennessä ole niin noteerannut niin huolestuu..
Esikoinen(kohta 5v) kovasti innoissaan tulevasta sisaruksesta, kovasti jo puhelee vauvalle, silittelee vatsaa, tahtois ostella kaikenlaisia ja värisiä vaatteita. Suunnitellut myös pinnasängyn paikan, josta hänen ja miehen on sit helppo vauvaa hoitaa, niin äiti saa nukkua :D
Yhdistelmät ollaan jo hankittu,sitteri, sekä yks aivan ihana fleeceasu, muutoin odoteltu tietoa kumpi tulee. Esikoiselta pinnasänkyä ja muutamaa vaatekertaa lukuunottamatta kaikki annettu eteenpäin.. Mutta nyt suihkuun ja hoitaan näitä kotitöitä tältäkin päivää pois alta =)
mammamammutti ja tirppana rv 19+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa kaikille vatsojen kasvattajille. Pahoitteluni ja osanottoni menetyksen kohdanneille.

Olen näistä pinoista ihan pihalla, joten en tiedä mitä kenellekin kuuluu. Miulla on ollut niin hirveetä kiirettä töiden, kuolun ja kaiken mahdollisen oheistoiminnan kanssa, ettei ole saunan jälkeen montaa hetkeä tarvinnut unta odotella. Päätettiin tuossa puolitoista kuukautta sitten järjestää häät kesäkuun alussa, joten se on tuonut lisäkiireitä jo muutenkin kiireiseen kevääseen. No mie lepäilen sit heinäkuussa, kun ovat kirjoittaneet miut pakkovapaalle (tai sit teen pihahommia oman jaksamisen mukaan...)

Mahassa kaikki hyvin. Kohdun kasvaessa istukka on siirtynyt eteen, joten ei tartte isän vielä pitkään aikaan edes haaveilla tuntevansa jälkikasvunsa liikkeitä :( En tosin pysty sanomaan tuntuuko liikkeitä, kun ei ole joutanut kuuntelemaan. Kai ne siellä potkii, kun välillä kuplii ja muljuaa vatsassa. Dopplerilla välillä olen kuunnellut ja kyllä siellä loiske käy ja korvat on kovilla kun anturiin monottavat. Maha ei ole mikään järjettömän iso (vielä) vaikka muutaman päivän yli puolenvälin ollaan menossa. on kyllä jo selkeä vauvamaha, että ei kenelläkään ole ollut tarvetta miettiä olenko vain lihonut. Kiloja on tullut vajaa 5. Oireita ei oikeastaan ole vieläkään väsymystä enempää, mitä nyt keskellä yötä herää järkyttävään närästykseen, onneksi menee vielä kahdella renniellä ohi.

Hipot kasvaa suunnilleen samassa tahdissa, mikä on oikein hyvä tässä yhden istukan raskaudessa. Seuraava ultra on viikon päästä maanantaina ja on se maaginen rakenneultra. Edellisestä ultrasta tuleekin tuolloin 3,5 viikkoa (vaikka seurannan piti olla noin 2 viikon välein...). Hipot ovat koko ajan olleet A oikealla ja B vasemmalla ja viimeksi A jalat alaspäin ja B pää alaspäin. Potkivat siis toisiaan päähän. Vilkkaita kavereita ovat ruudulla ja ihan normaaleilta näyttää. Sukupuoli ei ole vielä paljastunut, ei kyllä kysytäkään, jos ei selkeästi huomata, se on ihan sama ketä ne on kunhan vaan olisivat terveitä. Rakkaita meidän omia lapsia ne on joka tapauksessa, eikä heidän muuta tarvitse ollakaan.

Vaunut olen alustavasti tilannut ja kunhan vaan saan vuorikankaan lähetettyä ja maksan vaunut niin 2-4 viikon sisällä tulee kotipihaan asti. Ora Landit on meille sopivin vaihtoehto kaikista tämän hetken markkinoilla olevista kaksosten vaunuista ja kun ovat kotimaiset niin se on pelkkää plussaa. Vaunut on uniikit kaikin puolin, mutta vain paras kelpaa meidän lapsille ;) tai siis miulle... :LOL:

Tänäaamuna pääskyset lentelivät ja käki kukkui. Kesä on täällä :)

Wiitahepo & Hipot 20+4
 
Moikka kaikille täällä olisi listaan vielä yksi odottaja lisää la 27.9. täytän heinäkuussa 20 ja esikoinen tulossa synnytyssairaala TAYS. Tyttöolo :)

Kaikille myös tervetuloa seuraamaan odotusblogiani jonka vasta aloitin, kaikki kiinnostuneet sinne vaan seurailemaan meidän odotusta :)

Littlebig
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa sunnuntaita mammat :)

Mulla on vähän olo helpottanut vaikka yhä oksettaa päivittäin ei kuitenkaan enää estä normi elämää ,työt nyt on jäänytkun sain pitkän saikun ja loppuu sopimus toukokuun loppuun eli tais minun mammaloma jo alkaa :)

Vitsi mua tympii kun se RU vasta puolentoista viikon päästä, viikotkin silloin jo 23... no onnekseni tunnen liikkeet jo selvästi, se helpottaa minun panikoimistani vaikka eihän sekään ole tae että kaikki ois kunnossa. Kuitenkin kaikki mennyt tosi hyvin että ei ole oikeaa syytä ees pelätä ikäviä yllätyksiä (näin koitan itteä rauhoitella :) ).

Tervetuloa mukaan uusille masunkasvattajille:wave:


Loruliisa ja papunen 20+3
 
Mukavaa sunnuntaita!

Täällä ei oikein tapahdu mitään erikoista, paitsi että edessä on kaks piinallista päivää odottelua, keskiviikkona on siis rakenneultra ja jännitän sitä aika lujaa! Ja LoruLiisaa lainatakseni, mitään syytä ei ole pelätä ku kaikki on tähän asti sujunu mallikkaasti, mutta eihän sitä koskaan tiedä kuitenkaan.. Yritän pitää itteni kiireisenä enkä ajatella liikaa!

susu_v 20+4
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :) Ja tsemppiä niille, joilla se vielä on edessä.

Käytiin viimeviikolla taas äippäpolilla, jossa lääkäri teki samalla siitten rakenneulran. Kaikki näytti vauvalla olevan oikeinki hyvin. Kovasti liikkui ja pyöri. Meni kauan mitatessa, mutta ei se mitään :) Vastasi viikkoja ja painoarvio siinä 350g paikkeilla.
Niin ja tyttölupaus saatiin. Aika selvältä näytti, mutta se nähdään sitten kuukauden päästä vielä uudestaan, kun on seuraava lääkäri ja ultra. Kanava oli pikkusen lyhentynyt, ei onneksi paljon, mutta lepo siis jatkuu täällä. Voi kun se pysyis nyt vaan pitkänä. Olis niin ihana vaan nauttia normaalisti tästä raskaudesta...Aina pieni pelko takaraivossa ja ne inhottavat supistukset heti kun jotakin tekee :( Ja niin, hormonipiikkien pistely jatkuu. Lisänä vielä supistuksenestolääkkeet,jos oikeen säännöllisesti supistaa eikä mene ohi. Eipäniistä suurempaa apua ole. Ehkä henkistä apua enemmän :D

Masu kasvaa. ihka oikea vauvamaha jo ;) Eipä sitä saa enää millään piiloon. Eikä tarvi saadakaan. Ihanaa kesä tulee! Auringossa tarkeni eilen ihan ilman takkia. Niin nautin!

seinis ja beib 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen kuulumisia..

Tervetuloa uusille! :)

Meilläkin oli rakenneultra maanantaina ja kaikki näytti olevan hyvin. Kokonsa puolesta kaksi päivää pienempi tyttö :heart: Kyllä mä sitä ultraa pelkäsin ja jännitin ja lupasin itselleni, että jos kaikki on hyvin, niin lopetan tämän älyttömän pelkäämisen.

Mullekin on tullut vatsaan vaaleita karvoja :LOL: Aika hyvin voin, mitä nyt jalkoja särkee työpaivän (seisomatyö) jälkeen. Ja rautaa otan tupla-annosta, muuten pyörryttää ja tuntuu että happi loppuu.
Vielä olisi kaksi kuukautta töitä, sitten kesäloman kautta äitiyslomalle, ihanaa!

Pinnasänky ja turvakaukalo meillä löytyy ennestään, mutta ainakin vaunut ja sitteri pitäisi hommata. Plus tietysti kaikki pikkusälä mitä ei ole enää jemmassa, kun esikoinen on jo viisivuotias.

Onko jollakin kokemuksia isommasta ikäerosta lapsilla? Meillä näille tulee 5 v 8 kk ikäeroksi, ja ovat vielä eri sukupuoltakin, niin mietityttää minkälainen suhde muodostuu. Ja miten lähemmäs kuusivuotias reagoi vauvaan..

Voikaa hyvin!

Nata 20+6
 
Kiitokset vastanneille hemoglobiiniasiaan :) Alkuviikosta muiden verikokeiden yhteydessä kysäisen hempan samalla, jos on tuosta 120:sta laskenut, niin pirautan neuvolaan ja kysyn "lupaa" saada aloittaa lisärauta.

Nyt on pakko avautua, anoppi töksäytteli. :mad:
Huomenna on rakenneultra, mies ei pääse sinne kun on huono kellonaika (klo 13) eikä saatu muutettua kellonaikaa aikaisemmaksi. No päätin sitten,etten ala myöhemmäksi enää tuota siirtelemään (olisi siirtynyt yli viikolla,malttamaton oon!! :D ) niin otan sitten äitini sinne tueksi ja turvaksi :) Anopin kuullen tuli puhetta tästä, niin totesi, että olisi hänkin voinut tulla. No sanoin sitten, että itselleni ultraäänitutkimukset on sen verran "intiimejä" ja henkilökohtaisia, että en voisi kuvitellakkaan ottavani ketään muuta mukaan sinne, kun mieheni tai äitini. No, siihen hän sitten tiuskaisi että ON HÄNELLÄKIN OIKEUS, SE ON HÄNENKIN LAPSENLAPSI!!!! Voitteko kuvitella!! Ihan kun olisin joku esine, johon muilla ihmisillä on oikeuksia. Voi vit** että pistää **tuttamaan. Huhhuh, kylläpä helpotti kirjoittaa ja purkaa tuntoja vähän :D

Piupiuu 19+5
 
Heippa!

Hemoglobiinista tuli mieleen, että mulla ei oo kertaakaan neuvolassa sitä mitattu, pitääkö sitä erikseen pyytää. Totes viimeksi, että oli seulonnan yhteydessä olleissa verikokeissa (n.3vkoa aiemmin) ollut hyvä, niin ei tarvi ottaa. Eikö se voi laskea aika nopsaankin?

Mulla on tullut väsymys vähän takaisin, onko muilla?

Tuntuuko kellään kohdunsuulla tuntemuksia joskus. Mulla eilen tuntui ja ihan säikähdin..

Muutoin täällä mennään ihan "mukavaa" keskiraskautta. Tänään ehkä saatoin tuntea liikkeitäkin vihdoin ja viimein. :D Mutta vauvamasua ei vielä näy, näkyykö teillä kaikilla jo? Mullahan on "hiukan" turhan paljon tuota vararavintoa, niin se on varmasti osasyy, mutta oudoksuttaa, ettei oikein minkäänlaista mahaa tuolta läskin alta vielä erotu.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, pakko lähteäkin nukkumaan, kun on huomenna töitä (sijaisuuksia teen vaihtelevasti)

Nimia 19+0
 
Heippa kaikille!

Hemoglobiinista, täällä se laski 128:stä aika alas, 87 näytti osastokeikalla, mutta virkistyksen jälkeen on taas ollut yli sata. Rautaa en ole syönyt kun ei oo mennyt alas, mutta nyt aion alkaa yrittää.

Karvoista, mulla on joka paikka ihan jäätävän karvainen, mutta etenkin maha :D en ressaa niistä, lähinnä naurattaa.

Väsymys on täälläkin tullu valitettavasti takaisin... Mutta ei haittaa yhtään, koska pahoinvointi on helpottanut! Tai no ei oikeastaan, koska paha olo on edelleen 24/7, mutta oon jo tottunut siihen ja oksentelu on helpannut! En oo nyt 3-4 päivään oksentanut :)

Mulle on tullut aikamoinen maha ja liikkeet tuntuu hyvin läpi, pari kertaa oikein näkynytkin. Rakenneultra oli torstaina ja kuultiin vauvan sukupuoli, mutta pidetään se vielä toistaiseksi salaisuutena :)

Äippärahoista en ota stressiä hakemisesta, koska saan taas sen minimin kuten esikostakin..... Opiskelujen kesken raskaaksi tulon plussapuolia, jippikaijee...

Nyt kun paha olo on helpannut, otin itseäni niskasta kiinni ja päätin alkaa ottaa niitä masukuvia, jotka ekasta raskaudesta puuttuvat kokonaan ja se harmittaa hirveästi. Tässä on ensimmäinen otos tältä päivältä, 20+4 :) No nyt on kyllä jo 20+5 kun kello on noin paljon :D



Onko teille tullut jotain outoja yliherkkyyksiä raskausaikana? Mä olen huomannut, että mulla menee maha sekaisin kuumennetuista maitotuotteista. Esim puurosta, velleistä ja piirakoista joissa on kermaa. Kuitenkin voin muuten syödä maitotuotteita ihan huoletta ja jääkylmä maito onkin yksi mun raskaushimoista. Mistä ihmeestä toi voisi johtua?
 
  • Tykkää
Reactions: LoruLiisa ja susu_v
Kiitokset vastanneille hemoglobiiniasiaan :) Alkuviikosta muiden verikokeiden yhteydessä kysäisen hempan samalla, jos on tuosta 120:sta laskenut, niin pirautan neuvolaan ja kysyn "lupaa" saada aloittaa lisärauta.

Nyt on pakko avautua, anoppi töksäytteli. :mad:
Huomenna on rakenneultra, mies ei pääse sinne kun on huono kellonaika (klo 13) eikä saatu muutettua kellonaikaa aikaisemmaksi. No päätin sitten,etten ala myöhemmäksi enää tuota siirtelemään (olisi siirtynyt yli viikolla,malttamaton oon!! :D ) niin otan sitten äitini sinne tueksi ja turvaksi :) Anopin kuullen tuli puhetta tästä, niin totesi, että olisi hänkin voinut tulla. No sanoin sitten, että itselleni ultraäänitutkimukset on sen verran "intiimejä" ja henkilökohtaisia, että en voisi kuvitellakkaan ottavani ketään muuta mukaan sinne, kun mieheni tai äitini. No, siihen hän sitten tiuskaisi että ON HÄNELLÄKIN OIKEUS, SE ON HÄNENKIN LAPSENLAPSI!!!! Voitteko kuvitella!! Ihan kun olisin joku esine, johon muilla ihmisillä on oikeuksia. Voi vit** että pistää **tuttamaan. Huhhuh, kylläpä helpotti kirjoittaa ja purkaa tuntoja vähän :D

Piupiuu 19+5
voi luoja, voin niin samaistua ja kuvitella kuinka oma anoppi olisi samanlainen. itseasiassa on ollu jo yli kuukauden vähän viileet välit anopin kanssa, kolme päivää virossa kyseisen ihmisen kanssa ei oikein päättyny hyvin...

Meillä rakenneultra 21. pvä sillon viikkoja 21+4. Mä oon niin varma että tyttö sieltä tulee, mies ei suostu käyttämään edes samaa nimeä jota itse tällä hetkellä käytän :)

Hemoglobiini: kävin mittauttamassa joskus syksyllä jo ennen raskautta ku aattelin että on anemiaa tms kun ei ruoka maittanu ja väsymys oli järkyttävä. sillon oli jotain lähempänä 150. nyt 122 oli ekalla käynnillä ja viime torstaina kun viikkoja oli 18+6. Meijän äiti on kyllä muistaakseni joutunu rautaa ottaan melkein jokasesta ku mulla on neljä nuorempaa sisarusta 13v 10v 8v ja 8kk :))

Täällä on tylsyyteen kuoleva mamma, valmistuin koulusta 5.4. eikä oo nyt mitään töitä enkä etsikkään aktiivisesti kun tässä tuli sellanen ilouutinen että mies hakee tampereelle töihin hyvillä mahollisuuksilla ja muutto pois täältä tuppukylästä saattaa olla lähempänä ku osasin odottaakkaan. Täällä kämpässä ois kyllä tekemistä. Oon tosiaan sisustaja ja osaisin tehä kaikki pintatyöt mitä täällä ois, mutta kun ei vaan saa aikaseks... Yritin että ukko ois hakenu siskoltaan pinnasängyn jo joka on tulossa meille nii oisin sen voinu enisöidä ja saanu siitä inspiraation.

Töitä mulla oli kyllä 3/12-3/13 viikonloppusin pubin tiskin takana, mutta alkuraskauden väsymyksen takia ei pää ja kroppa kestäny siellä... Onneks mies tienaa suhteellisen hyvin niin ei oo kyllä mitään ongelmaa toimeentulon kanssa.

Tulipas siinä omaanapaa :eek:

Rosalienism ja Peppi 19+2 (tai oikeestaan jo 3 ku kello on yli 12 :D)
 
Nimia millasta se sun kohdunsuun kipu oli? Itellä kanssa ollu muutamina päivinä semmosta kipua että joku tökkäis jollain terävällä. Kun oon lukenu asiasta ni puhuvat "sukkapuikko" kivuista. Ovat kai ihan normaalia? Kertokaahan jos joku tietää.. :)

Enään pari päivää ja RU, yey :D sitä ollaan odotettu kun kuuta nousevaa.
Täällä joku ilmoitti menevänsä naimisiin kesäkuussa.. Olemme miehen kanssa sopineet että kesäkuun alussa menemme mekin :) Nyt vain pieniä hääjärjestelyjä kaipaa, mutta eiköhän ne tästä. :)

Sieltä se kesä muuten tulee tällä viikolla viimeistään, jopa 20 astetta ovat meillekin päin luvanneet. Ihanaa kun aurinko alkaa paistaa! Hyvää tätä päivää kaikille kanssa odottajille :)

Metku 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Nimia, täällä ainakin ottavat hemoglobiinin joka kerta, kannattaa kysästä seuraavalla käynnillä voisko sen ottaa.

Tänään on rakenneultra ja jännittää aika paljonkin. Heräsin tosi aikaisin kun näin vaikka mitä vauvaunia. Mies ei pääse mukaan joten joudun menemään sinne ihan yksin.
En oo vielä kertonu lapsille meidän tulevasta vauvasta, tänään taitaa olla viimestään sen aika jos kaikki tuolla mahassa on hyvin.

Syysodotus84 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75

Yhteistyössä