Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Kirskis, voimia tähän hetkeen ja uskoa siihen, että päivä päivältä helpottaa :hug:

Täälläkin rakenneultra takana. Kaikki oli hyvin, vaikka niin kovin etukäteen pelkäsin. Edessä oleva istukka selittää sitä, etten oikein tunne liikkeitä. Viimeksi ylimääräisessä ultrassa sen kerrottiin olevan takana ja mainittiin, että mitään estettä siihen ei ole, että ihan lähiaikoina tuntisin liikkeitä, joten siksi olen niitä aika malttamattomana odotellut. Sukupuolestahan saatiin arvaus jo viime ultrassa, mutta nyt näkyi selvemmin ja samana pysyi - tyttöä odotan!

Minä olen niin neuroottinen tämän lapsettomuustaustani vuoksi, että haluan mennä vielä yksityiselle 4d-ultraan, mikä kuitenkin ymmärtääkseni on tarkempi. Jostain olin lukevinani, että Kela-korvauksen saisi ennen rv 24 tehtyä tutkimusta. Tarkoittaahan se siis, että korvauksen saa vielä viimeistään rv 23+6 tehdystä tutkimuksesta?

Ja sitten yksi tyhmä kysymys. Multa kysellään monennellako kuulla olen, enkä osaa siihen vastata :confused:. Miten siis nuo kuukaudet määritellään? Tänään on rv20+5, eli monennellako kuulla nyt olen? Viidennelläkö?

Onnea ultraan niille, joilla se on vielä edessä. Tulkaahan kertomaan kuulumisianne!
 
Ihania ultrakuulumisia :) Äkkiseltään vaikuttaisi,että paljon tyttöjä on tulossa.. Huhtikuisista kävin Mirkan innoittamana lueskelemassa juttuja, siellä taas ainakin tuli paljon poikia :)

Samaa olen miettinyt syysbeibin kanssa noista kuukausista, multakin monet tullu kysymään monennellako kuulla olen.. :LOL: Menen ihan lukkoon aina, kun en osaa laskea :D

Piupiuu 20+0
 
Kirskis, suuren suuret pahoittelut ja rutkasti voimia tulevaan. :hug::heart:

Onnea kaikille jotka olette saaneet hyviä ultrakuulumisia. Omaa rakenneultraa täällä edelleen jännäilen ja kovasti ootan.. 17. päivä voisi tulla jo!

Painontunnetta esiintyy täälläkin ja varsinkin illalla nukkumaan mennessä.
Masu on edelleen aivan pienen pieni, kummun tuntee kun makaa mutta ei ulkopuoliset kyllä arvais että raskaana olen...Koskakohan se tuolta pompsahtaa. Sekin on yksi syy miksi pelkään ettei kaikki ole hyvin, jos vaavi ei ole vaikka kasvanut niinkuin pitää ja siksi ei masukaan muotoudu vauvamasuksi. Sykkeen kuuntelen kyllä edelleen joka päivä ja vahvasti se sieltä kuuluu...
Liikkeitä tunnen myös parhaiten kun illalla nukkumaan menessä. Muuten niitä en vielä kauheasti tunne.

serenade ja mirjami 19+3
 
Yksi asia omasta olosta NÄRÄSTYS!

Niinkuin monet jo kommentoivat, 6. kuukausi viikot 20-24.

Ja mulla on poikaolo jos mahan koosta voi jotain päätellä ;) Ja niile jotka ihmettelevät omaa pientä mahaa, käykääpä kurkkaamassa NENJAN mahaa tuolta "loppupuoliskon masukuvia"- kansiosta ja siellä on kaikki ihan ok. Huimaa muten voi olla pieni :D

Mirka J. 22+5
 
Mirka J. kiitos kun vinkkasit... Lohdutti aika paljon :D Eli masu voi olla minimaalinen ja silti vauvalla kaikki ok. Oon vaan tälläinen stressailija kun km takana.
Ja onhan mun viikotkin vielä sen verran "vähäiset" ettei mitään jättimasua kai kuuluisikaan olla mutta haluisi sitä vaan jo kunnon vauvamasun. Taaksepäin kallistunut kohtu näemmä vaikuttaa ihan tosissaan.. :)

serenade ja mirjami 19+3
 
mulla maha on jo nyt yhtä iso kuin esikoisesta ihan loppuraskaudessa.. ei sekään ole kovin kivaa. Nyt alkanut ihan järkyttävät kivut nivusissa ja lonkissa :| Onko kellään muulla tällasia kipuiluja nyt jo vaivana?

Oma paino pudonnut kuten toivoinkin ja mielellään teen pitkiä lenkkejä koiran kanssa, hulluksi tulen jos kivut nyt jo alkaa liikkumista hidastaa...

loruliisa 20+5
 
Kirskis Voimia, ja kovasti tsemppiä teille raskaan päätöksen ja tilanteen edessä.

Täälläkin nyt rakenneultra takana, pieni ja reipas ihmisenalku siellä kovasti jumppaili, mutta piti silti jalkansa niin tiiviisti yhdessä, että sukupuolivahvistusta ei nyt saatu. Aivan oli isänsä näköinen, nöpönenäinen kaljupää ja painoakin jo 400g ja kaikki näytti normaalilta ja terveeltä. :heart: olo on niin onnellinen.

Plamsu75 ja Pieni 20+5
 
Kirskis :hug: Olen aivan sanaton ja varmasti kaikki sanat ovatkin turhia tällä hetkellä. *isovirtuaalihalaus*

KESÄ! Tänään se iski. Sain motivoitua itseni koiran kanssa mehtälenkille. Ylläni oli adidaksen ohuen ohut huppari ja sen alla pelkkä t-paita ja tajusin kesken lenkin, että minullahan on kuuma! Varovaisesti ajattelin itsekseni: "kyllä se kesä tulee" :) Kuljin loppu lenkin koiran kanssa hymyssä suin. Koira huomasi vielä sitruunaperhosen lenkillä ja sitähän piti koittaa jahdata. Pomppi kuin mikäkin aropupu perhosen perässä. Ihania, arvokkaita onnen tunteen hetkiä joita ei rahalla saa ostettua.

-Pöllönen & Parasiitti rv: 24+3
 
Osanottoni Kirskis:hug: Aivan hirvittävän surullista.

Täälläkin paineentunnetta ja supistelua..neuvolassa olisivat tarjonneet saikkua,mutta yritän roikkua töissä vielä. Luokanopena tää kevät on niin hektistä aikaa,et pakko painaa hommat kuntoon! Sitten voi jäädä saikulle hyvillä mielin,jos niikseen tulee.

Ompa tullut paljon tyttölupauksia:) Tässähän tulee melkein kateelliseksi,kun saatte ostella vaaleenpunaisia ihanuuksia:D

Terkuin Moonan&Napura 22+4
 
Kirskikselle voimiaa! :heart:

Voi voi tuntuu että kaikilla on viikkoihin nähdenkin aiemmin rakenneultra kuin itsellä. meillä vasta tasan kahden viikon päästä ja viikkoja sillon on 21+4 eli melkeinpä viimesenä mahdollisena päivänä.

Täälläkin on paineentunnetta ja välillä iskee pissahätä vaikka just on vessasta tullu, varmaan juurikin niitä potkuja virtsarakkoon. Täällä ei olla kauheesti liikkeitä tunnettu. Ihan muutama hassu hipaisu. Lukuunottamatta toissailtaa kun 'Pepillä' tais olla pileet menossa eikä ollu epäilystäkään mitä se kuplinta oli :) Viime torstaina kuitenkin oli neuvola ja ultrattiin ja täti sano että istukka on kohdun yläpuolella, ettei senkään pitäisi olla liikkeitä vaimentamassa. Tosin meidän neuvolatäti on jotain niin järkyttävää etten ihan kaikkia puheita ota tosissaan...

Rosalienism ja Peppi 19+4
 
Halauksia kaikille ikäviä uutisia saaneille!!!

Tänään on sitten omalta kohdalta Rakenneultrassa käyty :) Kaikki oli hyvin ja ultraaja oli mahtava tyyppi! Jäi tosi hyvä mieli koko toimenpiteestä. En muista että kahdesta aikaisemmasta lapsesta olisi katsottu noin tarkkaan kaikki asiat. Ultraaja vielä erikseen varmisti esim. että kaikki raajat liikkuivat.

Sukupuoli ei tullut selväksi. Ei löytynyt mitään miehisyyteen viittaavaa, mutta saattoihan muru pitää värkkinsä vain visusti piilossa ;) Jännitämme siis loppuun asti...

Tietääkö muuten joku lasketaanko äitiyspäiväraha (jos sen saa viimeisen 6kk:n mukaan) siitä edellisestä päättyvästä kuukaudesta vai äitiyslomaa edeltäneestä päivästä? En löytänyt vastausta kelan sivuilta :/ eli en vaan osannut etsiä...

Aatoksia ja muru 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
voi Kirskis, niin surullisia uutisia :( Voimia kovasti raskaisiin aikoihin! <3

Eilen ja tänään onkin moni käynyt rakenneultrassa ja aika monta tyttölupausta on vilkkunut, girl power! :D Meidän vuoro olis sitten huomisaamuna, jännää!! Toivottavasti muistan mennä, äsken nimittäin mietin huomisaamun ohjelmaa että mitä tehtäis pojun kanssa kunnes muistin että ultrareissuhan se ois edessä tärkeimpänä. Täytynee laittaa muistutus puhelimeen :D

Santta ja ylläri 20+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
kirskis voimia :hug:

Mullakin rakenneultra tänään ja kaikki ok =) Laskettu pysyi samana, vastasi viikkoja 22+0 ja tänään on 21+1, mutta hyvin sopivan kokoiselta kuulemma vaikuttaa ja arvio 470g :heart: ihanaa oli päästä näkemään pikkuinen. En kysellyt sukupuolta, selvästi haluaa pitää vauva itsensä piilossa, kun kasvojakaan ei suostunut näyttämään :D Kaikki kuitenkin saatiin katsottua mitä pitkin ja on kyllä hauska pitää vähän jännitystä ilmassa loppuun asti sukupuolen osalta. Pääasia, että kaikki hyvin.

Kovasti on tyttölupauksia tosiaan tullut =)


Delila& salaperäinen aarre 21+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kirskis: Osanotot suuren surun keskellä ja voimia tulevaan.

Hiukan oon kade kun moni on jo päässyt rakenneultraan. Itsellä vasta vk 22+0 eli 24.5. Esikoisesta rakenneultra oli jo 20+5. No ei se auta kuin odottaa.

Mammuska 83 ja masukki 19+4
 
Osanotot Kirskis, tuollaista ei toivoisi kenenkään kohdalle käyvän koskaan!

Täällä myös oli rakenneultra tänään ja kaikki oikein mainiosti! Vauvat oli lähes saman kokoisia mikä hyvä juttu! Ja tyttö sekä poikalupaus saatiin! Mikäli paikkaansa tämä lupaus pitää niin syksyllä meillä on 2tyttöä ja 2 poikaa, aika hienoa! (Toivottavasti punaiseksi värjäys onnistui..)

Kirjoittelen paremmin koneella lähipäivinä!

Miksa 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tarkoitin edellisessä viestissäni sitä,että menen lukkoon, jos joku kysyy että monennella kuulla olen, kun lasken itse viikoissa&päivissä :D

Aah, loputon nälkä ja jatkuva pissahätä!! Ihana kesäpäivä ollut, kaupungilla kun kävi, niin piti kokoajan pysyä wc-tilojen läheisyydessä jostain syystä.. :D
 
Kirskis Voimia :hug:

Oma olo on ollut jotenki iha voimaton ja pinna sen takia jatkuvasti kireellä. Nyt viikon verra satunnaisesti päätä jomottaa ja huonoa oloaki pitkin päivää. Ainoa milloin ei ole huono olo ni on ku syö mansikoita ja niihin nyt onkin kova himo :p Eilen oli neuvolakin 20+2 ja samallailla tässäki raskaudessa kuin edellisissä : verenpaineet matalalla ja hb laskee vaikka raudan syönnin alotin n.3 viikkoa sitten. Eli ei mikää ihme ettei oma olo ole mikään kovin mainio :( Onneks tää nelonen on kovin vilkasta sorttia ja pitkin päivää monotta oikein kovasti, ettei tarvi sen voinnista huolestua :) Ja ne ihanat raskaussäryt vaivaa päivittäin jossakin muodossa, niitä ei ole tosiaankaa ollu ikävä! Onneks maha on vielä suht pieni. Kireällä paidalla huomaa selvästi, mutta löysä huppari peittää vielä mainiosti!

Perjantaina olisi ultra ja silloin viikkoja 20+6..Toivottavati pikkunen näyttäis sukupuolensa ni uskaltais hankkia muitakin ku vain neutraaleja vaatteita ;)
 

Yhteistyössä