Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Oih, odotan into piukeena tämänpäiväisten rakenneultralaisten kuulumisia, ja pienoisessa paniikissa valmistaudun itse huomisaamuiseen rakenneultraan.

:p Huih, on tämä jännittävää aikaa.

Aurinkoista, ihanaa päivää kaikille!

Plamsu75 ja Pieni 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Nyt voi (ainakin hetkeksi) huokaista, rakenneultra onnellisesti takana :) Kaikki oli neidillä niinkuin pitääkin, hienosti liikkui ja heristi nyrkkejä :) Mitat sai oikein nätisti otettua, ei mennyt kuin vartti koko ultrauksessa. Vastasi viikkoja 20+1. Joka toisessa ultrassa on vastannut minun omia laskelmiani ovulaatiosta (eli 19+6) ja joka toisessa sitten näitä viikkoja.. :D Menen itse tuon oman laskelmani mukaan edelleen.
Tosiaan tyttöolon voi muuttaa tyttölupaukseksi.

Tiesinkin, miten päin tyyppi masussa on, kun potkut tuntuu tosi alhaalla ja monesti myös rakossa :LOL: Eli pää ylöspäin.

Piupiuu 19+6
 
Hep!

Nopsaan Natalle vastailen, et meillähän on tenavilla 7v ikäeroo ja ovat erisukupuolta.
Hyvin ovat tulleet toimeen, sisko on todellinen apuri ja voi luottaa heidän hetken pärjäävän kahden erihuoneessa/sisällä pikaisesti ulkona käydessä.
Nyt oottelee innolla toisen vilperin saapumista <3

Valtava möyrintä alkanut selkeesti tuntumaan päivittäin, samoin potkut on saanut voimaa :D Päällepäin en oo vielä nähnyt, onhan toi istukkakin tuossa etuseinämässä vaimentamassa.

-Dembsey ja ylläripylläri 21+1
 
Ultrassa käyty päivällä. Kaikki muutoin hyvin, paitsi sikiön aivoissa kysta. Kuulemma hyvin todennäköisesti katoaa raskauden edetessä, ei ole vaarallinen eikä aiheuta jatkoseurantaa. Painoarvio rapiat 400g ja tyttö tulossa. :heart: Ultraus kesti 30 min, koska vauva oli huonossa asennossa (selkä mun vatsaa vasten ja naama kohdun takaseinämässä olevassa istukassa). Pääalaspäin viihtyi. :)

Empuuu rv 21+0
 
Oi, niin kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! Itse kärvistelen täällä jännityksessä vielä :)

Onko muilla muuten sellaista kummallista paineen tunnetta masussa varsinkin iltaisin? Ihan tuolla alavatsalla, tuntuu ihan siltä kuin maha painaisi tosi paljon. Ei varsinaisesti satu mutta tuntuu aika epämiellyttävältä. Menee ohi itsestään, vaikkapa kuuma suihku tai pieni jumppa auttaa.. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole supistuksia kun masu ei tunnu kovalta. En ole varsinaisesti huolissani tuosta mutta aika ikävältä se tuntuu eikä varmaan helpota loppua kohti..

susu_v 20+5
 
Hyvä että muilla tähän mennessä hyviäkin uutisia ultrasta ja virtuaalihalaus :hug: pienen menettäneille. No nii nyt ois 2päivää itellä enää kauan odotettuun rakenneultraan :rolleyes: minua vanhaa konkaria jännittää iha mahdottomasti :) parin viikon päästä siitä ois sitte äippäneuvolaki.. :)

Mulla toi papana potkii hirmusesti alas, ns.virtsarakko alueelle ja sitte tuntuu saman aikasesti sivulla iskuja :D



kristyr & papana rv20+0 :heart: jes puoli väli!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Anopit on osaa olla kyllä ihania (kamalia), mulla on tässä nykyisessä elämässä kyllä maailman paras anoppi, ollaan niin samalla aaltopituudella kuin kaksi ihmistä voi olla, joilla yli 40 vuotta ikäeroa. Edellisessä elämässä on ollut hirvityksiä, mut ei niistä sen enempää. Nykyisen voisin kuvitella ottavani johki ultraankin mukaan, mikäli tosiaan mies, eikä äitikään pääsisi. (veikkaisin että tunne on molemminpuolinen)

Ei mtn tuntemuksia/oireita edelleenkään, mitä nyt heppaa ulkoiluttaessa välillä jotain pientä "vastahakoisuutta". (painon tunnetta/kiristystä), muutoin ei niitäkään. Äsken tongin 2 tuntia hiki hatussa pihalla, ihana suklaakirsikka tuli istutettua (pakkoa kehua) ja vähemmän ihana aronia siirretty taka-alalle... Vielä pitäs polkasta posti hakemaan laatikosta.

Viimeisen viikon aikana on tullut hankittua kaikenlaista vauvalle (käytettynä). En tohdi edes miettiä paljonko ois uutena mennyt rahaa... Brion yhdistelmät, emman syöttötuoli, itkuhälyttimet ja paaaljon vaatetta. Osaako kukaan muuten sanoa tyhmälle, et saanko jostain jalkapeitteen noihin brion kärryihin? Ovat siis kymmenisen vuotta vanhat. Vai pitääkö vaan mennä lastentarvikkeeseen kyselemään?

Minut voi nyt lisätä sinne viralliselle listalle, tähän asti olen vaan roikkunut ja huudellut omiani tänne väliin. Synnärin jätän edelleen mainitsematta... Mayastina / 26 v. / 1. lapsi / La 10.9, en osannut värjätä punaiseksi, pahoillani olen siitä.

Stina & Elämänvalo 21+
 
Tämän päivän aurinkoiset kuulumiset blogistani :) http://waitinglittlebig.blogspot.fi/ Eilen illalla oli kyllä Pepillä sellaiset pileet käynnissä ettei voinut erehtyä onko liikkeitä vai ei. Ulospäin ei kyllä vielä tunnu.

rosalienism ja peppi 15+3

aurinkoista viikonalkua kaikille syysmammoille! <3
 
Stina: Lastentarvikeliikkeestä on turha kysellä nimim. Kokemusta. Olisin pari vuotta sitte tarvinnu uuden kuomun vm.2007 oleviin brio noviin, ei saanu edes varaosana ku oli mallit muuttunu 2010 tai 2011. Kannattaa seurata tori.fi ja nettimarkkinat, niissä on välillä kaupan irtokankaita vanhempiin vaunuihin. Olisko ollu et 2003-2010 briot ovat yhteensopivia kankailtaan... Minkä väristä etsit? Ja mikä malli; kombi, nova, wave?
 
Päivittelen nopsaa neuvola kuulumiset

Painoa tullut 4kg lisää kaiken kaikkiaan. Hb tippunut "taas" 126, joten raudan syömistä voi/saa jatkaa. Pienen pieni sydän jyskytti:heart: ja välillä tuli potkuja tehosteeksi. On siellä todella vilkas kaveri kasvamassa:LOL:
Sf mitta menee ihan omia ratoja - on yläkäyrän yläpuolella - mutta kuitenkin tasaisesti omalla käyrällään etenee eli ei oo ihmekään että tuntuu että tuota mahaa on muodostunut.:D

Lomalta paluu töihin oli aika ankeaa..olisin voinut jäädä jo mammalomailee:LOL:

hanja ja osmoheluna 22+
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
susu_v Täällä on tuo sama painon tunne juurikin alavatsalla aina iltaisin, ja muutoinkin päivän aikana tuntuu vatsa kasvavan kaksinkertaiseksi ollen illalla aivan julmetun kokoinen. Epämiellyttävältä tuntuu, mutta makuulla, jalat ylhäällä olo on helpompi.

Aamuun asti täällä jännittää vielä, ihania nämä ultrakuulumiset :heart:


Plamsu75 ja Pieni 20+4
 
Pikainen tuulahdus täältä, (ennenkuin peli alkaa ;) ) flunssa senkun jatkuu, mutta tänään olin jo töissäkin, ei välttis ihan hyvä idea, mut en vaan jaksanu jäädä kotiinkaan... No, täytyy kattoo oman voinnin/kunnon mukaan miten jaksaa olla töissä. Mutta tuosta painontunteesta tulin sanomaan, että täällä myöskin on tuo "vaivana", välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mutta mulla on myös niitä sukkapuikkovihlaisuja. Yksi asia mikä ärsyttää ja haittaa eloa, on ettei pysty käveleen kovin nopeeta tahtia/juoksemaan, kun alkaa sattumaan kunnolla mahaan. Enpä sitten tiedä onko supistuksiakin (ok, on toki kolmas lapseni, mutten muista miltä ne supparit tuntu...) Asiasta meinaan kyllä kertoa ensi viikon äippäpolikäynnillä...

Mulla ei ole anoppia, kuoli pari kuukautta ennen meidän häitä 12vuotta sitten, mutta hän oli kyllä aivan ihana ihminen! Ja hänet kyllä olisin ollut valmis ottamaan ultraan mukaan! Appiukko meni kyllä uusiin naimisiin, mutta tätä "naikkosta" en todellakaan ottais mukaan mihkään!!! (mun veljeni oli aika karheena, kun eivät päässeet katsomaan kakkostamme tarkkailuosastollemme, sinne kun ei saanu viedä kuin vanhemmat, vauvan sisarukset ja isovanhemmat, ja tää "anoppi" pääsi, sanoi että milläs oikeudella hän sinne pääsee, kun ei oo mitään sukua! mutta tais enempi olla "vitsi" :D )

Täällä kun on moni koiraihminen, niin tuli tällainen asia mieleen, että jostain luin/kuulin aikoinaan esikon odotusaikana, että kannattaa viedä synnärille vauvan sänkyyn pyyhe/rätti tms ja ennen kotiinpaluuta vie sen sitten koiralle haisteltavaksi, niin mikseipä tätä samaa vois käyttää kissalle/kissoille?

tiggeri ja muru 18+6 (miks nää viikot ei kulu minnekkään!!!???)
 
Mulla on myös sitä paineen tunnetta, ja nyt on tullut niitä sukkapuikkosupistuksia ekan kerran tänään. Sekä kipeitä "normi" supistuksia. Aikaisemmin ollut vaan kivuttomia harkkasuppareita muutaman kerran.
Mut tosi inhottavia tunteita!!

Pitää nyt seurata tilannetta. Noiden lisäksi aamusta on huipannut ja jouduin lähteen siks pois töistä.

Meillä on pieni koira ja tuo tiggerin ehdotus tosta pyyhe asiasta on mun mielestä hyvä. Täytyypä tehdä niin :)

Tosta anoppiasiasta, mä ymmärrän kyllä täysin että kiukuttaa. Ihmiset on niin erilaisia. Toisten kanssa vaan kemiat kohtaa ja toisten ei. Ja sitten kun ei, ja on pakko olla tekemisissä, niin kyllähän siinä voi sattua ja tapahtua. Ite en myöskään ottaisi anoppia ultraan, neuvolaan, synnytykseen.. Siihen mulla on täysi oikeus ja oikeastaan vielä päteviä syitäkin.
Mutta onneks mun mies on päässyt kaikkiin ja tulee varmaan aikalailla pääsemäänkin.

Huomenna selviää meidän taloasia. Jännittävää :)

T. Allu13 ja Jvg 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Meitä onkin useampi menossa huomenna rakenneultraan =) ihanaa tää keskiraskaus....ja onnea kaikille ultrassa jo käyneille ;) onneksi on paljon hyviä kuulumisia ja tyttö/poikalupauksiakin tullut :heart: voi tuo mua jännittää huomenna näkyyköhän sukupuoli yhtään.....jos kaikki muuten hyvin, niin voisin kysyä saako ultraaja selkoa :whistle: olis se aika kiva tietää mitä väriä ostaa.....kun ei jaksais ihan vaaleitakaan vaan ostaa ja en pojalle halua kovin paljoo punasia ostella :D saas nähdä.

Ai niin aika on mennyt niin äkkiä, etten oo tainnut täälä uudessa pinossa vielä käydä kirjottelemassa....susu_v Kiitokset listan päivityksestä :flower:

Tänne ei mitään erikoista....työn touhussa menee päivät, mammalomaa odotellessa :D eka tietysti kesälomaa ootellaan ja siitä sitten mammalomaa. Hurjaa miten aika rientää.....=) Nyt täytyy keskittyä huomiseen ultraan... kaikille hyviä vointeja :hug:

Delila poks 21+0 :heart:
 
Tiggeri: Ihanaa, et en ole ainoa, joka ei muista miltä supparit tuntuu :p
3. täälläkin odotellaan ;) vasta synnyttämään lähtiessä alkoi supistukse aiemmista. Molemmilta kesto 6h molemmin puolin.

Painon tunnetta on välillä, liiasta rehkimisestä.
Enemmän kuitenkin ilmenee sellaista kiristävää tunnetta kylkien kohdalla, vatsan sivuilla.

Tuosta FB:stä on pitänyt kysellä, ku Suania ei ole täällä hetkeen näkyny, et onko hän ainut reitti päästä sinne mukaan?!
Laitoin yksäriä jo jokunen aika sitten hänelle, mut mitään ei oo kuulunu.

Nyt takaisin peliä seuraamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista =)

Tsemppiä lähipäivinä meneville :) itsekin liityn piinailijoihin, perjantaina on meidän vuoro. Pelottaa aina yhtä paljon kun pikkuenkelin menetys tulee niin vahvana aina mieleen :'(

kirskis olet ollut mielessä, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Orchid ja Taotao 19+5
 
Moi!

Täältäkin aamun ultrakuulumiset. Kaikki oli niin kuin pitääkin. Pikkuisen pienempi oli viikkoihin nähden, mutta la:ta ei lähdetty muuttamaan. Ja kuten moni muukin on tänään saanut, mekin saatiin tyttölupaus :heart:

Miltä teidän muiden tyttölupausten saaneiden haaroväli näytti? Meillä näkymä oli kutakuinkin tämänlainen:
22 Week Baby Girl Ultrasound

Mutta epäusko kalvaa, kun kaksi poikaa entuudestaan ja olin ihan varma, että tämäkin olisi poika :) sitä vain, että uskaltaisko jo oikeasti ajatella, että tosiaan on tyttö ja ehkä jotain pientä ostaakin?

suhveli 21+3
 
Heihei!

Minut voisi poistaa listalta. Tarkemmat tutkimukset eivät antaneet syytä iloon. :'( Meidän Namu sai synkän ennusteen eikä elinmahdollisuuksia juurikaan ole. Namu on vielä masussa ja lähiviikkoina on keskeytys edessä.

Toivottavasti te muut saatte iloisia uutisia ultrissa ja saatte pienet suloiset kääröt syliinne syksyllä! Tsemppiä kovasti kaikille! :heart:

Kirskis ja Namu
 
Ensinnäkin, suuri osanotto Kirskikselle, sanattomaksi vetää.. :'(

Ja kaikille onnittelut jotka ootte saaneet hyviä ultrakuulumisia! Tällä viikolla pitääkin olla päivittelyjen kanssa skarppina kun niin monella on rakenneultra :)

Mukava kuulla, että muillakin on paineentunnetta masussa, joten se varmaankin on ihan normaalia vaikkakin välillä epämiellyttävää. Ekaa odotellessa kun päässä pyörii välillä miljoona kysymystä eikä aina tiedä mitkä kolotukset on normaaleja ja mistä pitäis huolestua..

susu_v 20+5
 
Voi Kirskis, kamalaa :( :flower: Lähetän niin paljon voimahaleja :hug:

Suhvelille ja muille, meillä näytettiin kutakuinkin tältä http://4.bp.blogspot.com/_wj0vXjQjo_A/Sx0IVE8gP8I/AAAAAAAAAA0/eGbnYLqWhlE/s400/Baby_Girl_Kusmer_Genitals_120409.jpg

Piti kirjoitella vielä jotain, mutta Kirskiksen huonot uutiset vetivät sanattomaksi.. :( <3

Piupiuu 20+0 (25min päästä)

Muoks. Tosiaan, täälläkin sukkapuikkofiiliksiä tuolla ihan alhaalla, mitä ne tarkoittaa???
Myös kiristystä ja paineentunnetta masussa. 3kg tullut nyt painoa, todella hissukseen lisääntynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli niin kiireinen loppupäivä etten kerenny tänne rakenneultra kuulumisia laittamaan. Kaikki oli niinkuin pitikin, vastas vähän pienempää mutta en sitten tiedä vaikuttaako se laskettuun aikaan mitenkään...? Pitänee kysyä tuota neuvolasta seuraavan kerran.
Istukka sijaitsee oikeella etuseinässä joten se voi siis olla syy siihen etten oo liikkeitä hirveesti tuntenu.

Sukupuolta en halunnu tietää, mutta tuntuu että kolmas tyttö on meille nyt tulossa. Ei kahta ilman kolmatta :D

Syysodotus84 20+4
 
Kirskis osannottoni ja paljon voimia jatkoon :hug: sanattomaksi vetää :(


piupiuu kiitos, eli samansuuntaista kyllä... ja toisaalta meidän poikien vehkeet on aina ollut aika kookkaat, joten ihme olis, jos jotain ei ois näkynyt.. :D mutta kun ei sitä ikinä tiiä, vaikka siellä ois ollu pippeli piilossa vaikka reiden takana :)

Mulla oli ennen vappua vloppuna aika kovakin paineentunne alapäässä. Vähä kuin koko alapää ois kohta tipahtanut tai että sieltä tulee pian jotain ulos. Mutta yhdistin sen sitten rasitukseen, kun olin hullunlailla siivonnut ja lepo helpotti. Nyt taas ei ole ollut ainakaan niin voimakkaana. Googlettamalla selvisi, että paineentunnetta voivat aiheuttaa myös sisäiset suonikohjut, jotka rasituksessa paisuvat. Joten itsellä varmaan oli sitä, ehkä teillä muillakin? Seuratkaa, yltyykö rasituksessa.

suhveli 21+4
 

Yhteistyössä