Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Lista päivitetty, tervetuloa kaikki uudet!

Haperotalle toivon pikaisia vuotojen loppumisia, sillä 7 vuoden odotuksen voisi kyllä jo palkita sillä, että saatte syliinne vauvan!

Ja Jiina!!! Ihanaa, että pääsit tänne neljättä kuumeilevien joukosta :heart:

(.) Sain vihdoinkin kunnon plussan. KP 19 se antoi vielä vaalean viivan, mutta nyt, kun kp on 25, sain kontrolliviivaa vahvemman viivan ja voin hyvillä mielin siis lopettaa testaamiset tähän. Olen tukevasti raskaana :)



Ostin eilen AngelSounds kotidopplerin. Harjoittelin jo kovasti sen käyttöä ja omat sydänäänet löysin helposti :D Vauvan sydänääniä sillä ei näillä viikoilla vielä tietenkään kuule (vaikka vauvan sydän onkin jo alkanut muutama päivä sitten lyömään :heart:) vaan niitä voi yrittää etsiä, kun viikkoja on kasassa 10+. Ilmeisesti jotkut ovat saaneet sydänäänet kuuluviin jo viikolla 8+, mutta pääsääntöisesti vasta siellä 10+ - 11+ niiden voi olettaa kuuluvan. Eli ehkä jopa ennen ultraa. Se olisi kovin kiva :)

Tänään on se päivä, kun pahoinvoinnin pitäisi alkaa. Tai viimeistään huomenna. Vielä on onneksi hyvä olo. Ei muita oireita kuin ihan mielettömän kipeät rinnat. Olen viime päivät ollut 24/7 rintaliivit päällä, mutta viime yöksi jätin ne pois. Virhe. Teki melko kipeää.

Mulla on mielitekona appelsiinit. Niitä voisin ahmia vaikka koko ajan, mutta olen asettanut rajaksi 2 per päivä. Se saa luvan riittää, sillä jos (ja kun) mulle paukahtaa rd-diagnoosi, niin siinä kohtaa hedelmätkin ovat vähän pannassa.

Losa 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, vähään aikaan en ole jaksanut kirjoittaa, vointi ollut sen mukaista...pahoinvointia ja sairaan väsymystä.
eevan kiva että oli apua vaunu asiassa meillä mennään niin toisen kerran:)
suan tulee mullakin välillä mietittyä että mites tässä tulee sujumaan 3 alle 4v kanssa, mutta kyllä tässä on aikaa miettiä rauhassa ja sitten kun se pikku nyytti on sylissä kaikki muu huoli unohtuu ja asiat loksahtaa paikoilleen:) itse olen kasvanut suurpeessä ja lapsuuteni oli ihanaa ja nyt kun kaikki melkein ovat aikuisia ovat sisarukset kultaisia aina on ollut lapsesta lähtien joku jonka kanssa olla leikkiä ja keskustella. Ja nyt aikuisena aina joku on valmis kuuntelemaan tai auttamaan. Mulla on läheiset välit perheeni kanssa...:) on ihanaa että on meille suotu vielä 3 lapsi, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana sillä se on odotettu pieni ihme<3
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun mukaan.
Ikä 37, LA n. 20.9. P95, P97 JA P02, 4. lapsi, sairaala Kättäri

Ja oireina kuvotus iltapäivisin, väsymys, menkkamainen kipu ja rinnat arat.

Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
onnea uusille !

kauhukseni totesin ettei housut mahu enää jalkaan! siis perus farkut ei mene kiinni, paino on aivan sama mutta jotain on tapahtunu! onneksi mamma housut tuli postissa ja pelasti tilanteen ;) tosin HM malliston housut alkaa olemaan koossa 40 "ahtaita" vaikka muutoin koko 38 on sopiva? hassua.
 
tintta iita: Mä manailin jo kans samaa tuolla fb:n puolella! Laitoin torstaina töihin farkut ja heti kun menin istumaan niin jo ahisti niin paljon, että oli pakko avata nappi. Tänään on sit käyty H&Mssä sovittelemassa mammahousuja. Huomasin kans et aikalailla ovat pienet koot! Mä oon kans normaalisti 38 ja nyt ostin kyl kokoa 40.

Kävin muuten tänään puntarilla, jolla kävin viimeksi plussan aikoihin. Painoa oli tippunut 1kilo! Tuntuu et oon ihan plösö ja tosiaan masu turvottaa, mut vaaka sanoo toista. Oon tosin ollut käymättä salilla kun oon ollu sen verran flunssanen... Oon meinaan kyl ihan reippaasti syöny muutamaa viime päivää lukuunottamatta ja nytkin ihan ok. Tosin, mulle ei oo herkut oikein maistunu, et voihan toki olla sitäkin.. Tuntuu vaan hurjalta, kun todellakaan en painoa ajatellut raskaana tiputtaa..
 
Ja jälleen tervetuloa uusille!!!

Itse olen edelleen hämmentävän vähäoireinen, tai oikeastaan täysin oireeton... mutta pitäisi nyt vaan iloita tästä ajasta, kun tätä oireettomuutta ei ole enään jäljellä kuin viikko, max 2, jos vain siis raskaus etenee...

Ja jotenkin oon kyllä niin pöhkö, että vaikka eletään mitä epävarmimpia aikoja raskauden suhteen, niin silti yllätin itseni tilailemasta TENS:iä itselleni :0 siis vempelettä, jota tarvitsee sitten ehkä joskus syyskuussa, jos nyt kaikki hyvin menee :LOL: no, joo, onneksi havahduin ajoissa tekemisiini ja talletin vain sivun suosikeihin :D tilaillaan sitten joskus kesällä :)

ja vauvanvaatteita oon netistä surffailut, vaikka mä oon 10 vuotta säästellyt nuo kaikki vaatteet ja aina lapsi lapseltahan ne vaatteet on lisääntynyt, eli niitä ei ihan muutamaakaan ole :D tulispa nyt joku hyvä kaveri raskaaksi, niin voisin fiilistellä sille kaikkia juttuja ;)

Ai, niin, ja sellainen piti huikata, kun joku mainitsi, ettei saanut kalakeittoa kun oli kala vakuumissa, niin se vakuumipakattuhan on ihan ok, kunhan sen lämmittää yli 75 asteiseksi ja samahan koskee myös niitä pastoroimattomia maitotuotteita (tuorejuustoja/homejuustoja), eli bon apetit!! ;)

MimSe 5+1
 
moikka!

Pahoinvointi on alkanut tänään oli yökkö tosi lähellä.. hyvä niin tietää että masussa on kaikki hyvin. menkkamaista kipuilua ollut melkein päivittäin ja useasti. mutta ei vuotoa tms. jo 6+0 jee...

En ole vielä tehnyt vaateostoksia, paitsi kaksi pikku bodya kirpparilta.

joku oli ostanut kotidoblerin? onko se siis miten hyvä, että sillä saa kuulumaan sydän äänet niinku neuvolassa. ei ole koskaan ollut sellaista mutta nyt 4 lapsi siis ja todennäköisesti viimeinen raskaus joten toisaalta olisi kiva ostaa =).

vaunut ja sitteri pitää ostaa muuten kaikki muut on hoitopöytä ja pinnis. pitää vaan tuo 1v ja 4kk siirtää kesällä sit uuteen sänkyyn.
 
Sorruin sorruin sorruin! :D Ostin eilen mammafarkut hintaan 5e kirppikseltä! Ja käytiin tuttava pariskunnan luon kahvittelemassa (tietävät tulevasta vaavista) niin puhe kääntyi siihen mitä vielä tarvitaan. Paljastui, että sieltä saadaan uloskantohintaan emmaljungan yhdistelmät. Ei ihan uusin mali, mutta siistit enkä itse ole niin nirppis. Kunhan eteenpäin pääsee niin tuulessa kuin tuiskussa olen tyytyväinen :) Sitterin joutuu ostamaan uutena jahka jaksan perehtyä sen hankintaan tulevaisuudessa enemmän. :rolleyes:
Puuh..jo riittäisi tämä väsymys!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Losa
Hei! Ilmoittautuisin joukkoon.. Laskettu aika on näillä tietoa 12.9, synnytyssairaala SEKS ja neljäs lapsi on tämä tulokas :heart:

En vielä tiedä kuinka aktiivisesti kirjoitan kun on niin pieni edellinen vielä, ja jään helposti koukkuun tälläsiin palstoihin. Facebookis en uskalla liittyä vielä mihinkään ryhmään kun en halua että kukaan puolituttu saa tietää tästä vielä.. Niille kavereille kenen kans paljon ollaan tekemisissä ollaan kyllä jo kerrottu.

Isosiskoja tällä tulokkaalla on siis kolmin kappalein, vm. 06,07 ja 12.. Meillä "tehdään" siis sarjoja ;) No ei vaan, tämä lapsi on lahja ja tarkoitettu tulemaan nyt koska tiedän kyllä ettei lapsia tehdä vaan saadaan. Kolmatta yritettiin pari vuotta ja tämä tuli joko siitä kun pesin mieheni kalsarit tai siittiöt on eläneet yliluonnollisen kauan, tai jotain muuta yhtä mahrotoonta :LOL:

En ehtinyt lukea muiden kirjootuksia vielä kovinkaan paljon, perehdyn paremmin kun ehdin istua sohvalle.. Mutta mulla ei oo ollu oireita vielä yhtään mitään muuta, kun sen verran et toissapäivänä vihloi vasemman munasarjan kohtaa kun ajoin pienen kolarin.. Yks mies ajoi autolla mun eteen huoltsikan pihasta ja en saanu mitään vaikka löin jarrut pohjaan.. Vauva nyt on ihan suojassa, mutta sain melkeen paniikkikohtauksen, jonka sain kovalla työllä estettyä mut samantien tällin jälkeen alko mahakipu, voi olla säikähdyksen tai stressin takia mitä arvelette? Eli muita oireita ei oo ollu.. Ja nyt se kipu on jo poissa.. Tein eilen varmuudeksi testin vielä kun halusin nähdä onko viivat yhtä tummat.. Oli ne ;)

Kahdesta ekasta tytöstä oksensin ja voin pahoin, kävin ekasta tiputuksessakin kun aloin kuivumaan mut kolmas päästi jo helpommalla.. =) Kolmosesta ei myöskään ollut mitään oireita tässä vaiheessa mutta varasin yksityiselle ultraan ajan ens tiistaille kun haluan tietää onko pikkunen oikeassa paikassa..

Tulipahan pitkästi kirjotettua, mutta tällänen suupaltti mä oon :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: niinukka ja Losa
Kaneli87: Kyllä sen pitäisi olla yhtä hyvä, kuin mitä neuvolassa.

Ostin dopplerin käytettynä ja kysyin siltä myyjältä, että milloin hän oli saanut sydänäänet kuuluviin. Hänen mukaansa neuvolassa ne kuultiin viikolla 9 ja kotona hän löysi ne viikolla 11. Mutta tiedä sitten, että johtuiko siitä, ettei hän osannut kuunnella tismalleen oikeasta paikasta, vai onko laite kuitenkin hieman heikkotehoisempi, kuin mitä neuvolan laitteet?

Mutta omat sydänäänet löysin kyllä välittömästi, vaikka kokeilin ilman geeliä. Ja kun olen netistä googletellut kokemuksia, niin kyllä ne järjestäen ovat olleet positiivisia :)

Losa 6+0

Muoks: Tervetuloa RockMama, päivitin sut listalle :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RockMama
Kaneli 87 Mulla on AngelSounds kotidoppler ja se on ollu ihan hyvä ainaki.. Äänet alkoi kuulua kasiviikon kieppeillä satunnaisesti. Ihan kiva laite ja ei oo edes kallis :hug: Meillä tuleekin edellisille melkeen sama ikäero, meillä tulee kolmanteen 1v 3kk ikäeroa :heart:

*muoks. Vielä tuosta dopplerista et se pitää korviin ihan hirveää rätinää kun sitä liikuttaa ja aluks on tosi vaikee löytää vauvan syke kun sen sekottaa helposti omaan.. Mä kuuntelin omaani ensin viikon ja itkin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar
Kaipa sitä voisi tänne ilmoittautua ihan vain vertaistuen toivossa..

Eli siis viikkoja 4+6, kaksi kirkuvan punaista viivaa pärähti tikkuun (no okei, kolmeen tikkuun) ensimmäistä kertaa 7.1 ja vielä pari kertaa kiellon päälle nyt perjantaina 11. päivä. Eli kai se on viiteen raskaustestiin uskottava ja liityttävä onnellisten odottajien joukkoon.

Tämä kaveri on ollut täysin yllätys ja siis meille molemmille ensimmäinen. Laskettu aika on kuulemma 16.9, allekirjoittaneella ikää 24 ja synnytyssairaalasta olen ihan yhtä ulalla kuin neuvolantädin vitamiinivinkeistäkin :D

Ensimmäisen neuvola-ajan piti olla 7.2, mutta mies ilmoitti haluavansa ehdottomasti olla mukana tässä haastattelusessiossa, joten siirtynee joko edelliselle tai seuraavalle viikolla. Perjantaisidukka on jäänyt jääkaappiin ensi syksyä odottamaan ja keuhkot kiittäneet savutonta elämää jo muutaman päivän ajan.

PepsiMaxista en ole vielä kyennyt luopumaan ja noin kymmenet itkut on väännetty sen vuoksi, ettei raakaa kalaa saa syödä edes sushin päällä (veikkaan, että neuvolantäti pitää mua vähän yksinkertaisena) ja pihvitkin pitäisi syödä kypsänä..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vaan ja tere tulemas uusille myös tältä suunnalta.:flower:

Kyl munki täytyy myöntää et olen sortunut. Kirpparilta ostin mammalappuhaalarit viime viikolla. Kympin maksoivat, mut olivatki tosi hyvä kuntoset. Pikkuvaatteita kummasti silmät vilkuilee, mut pitänee oottaa ainakin sinne rakenneultraan saakka ennenku ostan mitään.

Huonoa oloa täälläkin on ja jatkuvaa syömistä. Useamman kerran olen joutunut oksentamaanki. Eilen nousin istumasta ja vatsassa tuntui tosi repivä kipu. Ei sellainen viiltely niinkuin yleensä. Meni onneksi ohitse nopeesti. Jotenki alko heti huolettaa et oliko se ns normirepäisy vai jotain muuta. Mut kai se normi oli kun vuotoa ei ole ilmaantunut jne. Tissejä tullutkin tänään hiplailtua ihan vaan siksi et pitää tarkistella et kai niitä vielä pakottaa. :LOL: Ja jos ei muuten kipeet olis niin vähemmästäki kourimisesta. :p

Minen taija kotidobleria ostaa, muuten olisin varmaan kokoajan kuuntelemassa niitä ääniä. Mut toisaalta, olishan se kiva vekotin ku mieskin voisi sillä kuunnella ja raskaus konkretisoituis sille erilailla.
Miten muilla joilla on ennestään lapsia, suhtautuuko mies nyt erilailla kuin eka kerralla? Oma kyllä on innoissaan raskaudesta, mut selkeästi realistisempi ku silloin eka kerralla. Välillä ihan rasittavan realistinen. Minä mielellään leijuisin pilvilinnoissa niin se aina palauttelee todellisuuteen ja muistuttelee vauva-ajan "ihanuuksista" kuten yövalvomiset ja väsymykset ja hampaan tulot ja loputon lista asioita.

*muoks* kiitos MimSe, niinhän se tosiaan oli sen vakuumipakatun kalan kanssa! :flower: Jes, mullon siis pakkasessa oottamassa uunilohitarpeet, jeee! :)

*muoks2* RockMama:LOL: Ihana juttu toi sun omien sydänäänten kuuntelu. Kirvoitti hyvät naurut. Onneksi lopulta ne vauvanki äänet kuului. <3
 
Viimeksi muokattu:
Nonni, mä tiesin et jään koukkuun kun tänne ilmottaudun :whistle:

Ja hei mun iän voi lisätä listaan, oon 25v :)

Kyllä mäkin oon naureskellu itelleni monet kerrat kun oon tehnyt tosissani jotain yhtä hassua kuin tuo omien sydänäänten liikuttunut kuuntelu :) Meillä mies on ollu aika vaisu, ei oo paljo kommentoinu mitään, kuuntelee vaan kun mä hössötän.. Tää on niin tuttua touhua jo sille.. Eikä muutenkaa oo sen tapaista kauheesti vouhottaa, ottaa sitten kantaa kun on oikeasti asiaa :D
 
miss_piggy
Uskaltaisko itekki...

miss_piggy, 31v, ensimmäinen lapsi, KPSHP, la joskus syyskuun lopulla?
:D

Vikat menkat oli 6.12, joten paljonkos niitä viikkoja nyt sitten on..5+3 varmaankin.

Puoli vuotta söin teroja kun on pco, tää on eka teroton kierto. Ja uutena vuotena eli kp 26 pätkähti ovistestiin plussa, toki hyödynnettiin, ja sitte mulla onki ollu kaikkia omituisia oireita, ja nyt eilen tuli r-testiin kaksi viivaa mitä en oikein usko vieläkään :D

Ajattelin huomenna neuvolaan soitella.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar
Tervehdys Syyskuiseen pinoon :wave:

Voisin kans liittyä tänne varovaisin askelin :D
Tässä alkuun tiedot: Delila 29v, LA 16.9 ja 4.lapsi

Synnytyssairaala pysyköön vielä salassa, ettei vain kukaan tuttu löydä mua täältä ;)
Hiljakseen mennään ainakin sinne 12 plus viikoille asti. Pari hyvää ystävää tietää, mutta muille ei vielä aiota kertoa. Oireita ei pahemmin ole...menkkamaista jomotusta sillon tällön ja ehkä mua janottaa tavallista enemmän.Muuten tasaista menoa ja totutellaan ajatukseen rauhassa :heart: Vielä kun kaikki menis hyvin!!
Pelottaa aina alussa, että oonko todella raskaana ja onko kaikki hyvin. Onneksi aika hyvin osaan itseni koota ja tää arki tasoittaa mielen eikä turhia ehdi panikoida.

mammavaatteita mulla ei oo yhtään enään jäljellä eikä oikein vauvanvaatteitakaan. Hankintoja tulee sitten aikanaan jonkin verran =) Kiva päästä shoppailemaan niitä pieniä vaatteita :heart:

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä pahoinvoiville :hug:

Delila rv????Täytyy laskea;)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusinatar

Yhteistyössä