Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Huomenta!
Muhun on iskenyt todellisuus, että pian alkaa yöheräilyt ja muutenki arki muuttuu :whistle: taas heräsin aikaisin ja täälä keittiössä aamupalaa nautiskelen pitkään yksinäni :D Onhan kello jo 7.30, mutta kuitenkin hetki sitten töissä vielä kun oli niin iltavuorot/vapaat teki mieli nukkua niin pitkään kun täälä sai mahdollisuuden. Ainakin sängyssä makoilla. Nyt jotenkin ihana herätä ja rauhassa nautiskella aamukahvit ja syödä :p vessareissujakin oon yön aikana tehnyt varmaan 7 . Unet on katkonaisia, mutta hyvin kuitenkin saan nukuttua nekin pätkät mitä nukun.

MirkaJ Ihanaa, kun oot päässy kotona käymään, vaikkakin päiväseltään =) ja onneksi viikotkin vierii, sullahan huomenna taas uusi viikko alkaa. Jännittävää :) edelleen voimia sinne sairaalassa makoiluun. Voi nuo lonkat on varmasti koetuksella seuraavat ajat, kun ei selällään pysty olemaan.

Mulla kans selällään nukkuminen on ohi. Heti alkaa tuntua, ettei pysty olemaan. Onneksi sentään joutuu vessas käydä öisin niin saa vähän oikoa paikkoja. Kylläsen lonkissa huomaa, että nukuttu on.

sairaalakassin oon aina pakannut varmaan paria viikkoa ennen LA:ta. Sellainen hetki vaan syttyy aina mun mieleen et nyt. Tai vauvan vaatteet ja omat sellaiset tarvikkeet mitkä voi jo pakata oon laittanut, mutta hammasharjan, harjan ja muut päivittäiset laitan vasta siinä vaiheessa, kun alkaa siltä tuntua et syntyy =) Mulla on ollu aina aikaa yöllä miettiessä, että onko tää nyt menoa vai ei pakkailla loput tavarat ja käydä suihkussa. Täytyy kyllä hyvissä ajoin kuitenkin valmistautua, matkaakin kuitenkin on synnärille.

Ihme juttuja noi neuvolakäytännöt miten ne vaihtelee eri paikoilla. Ja varmaan pk-seudulla tosiaan on ruuhkaa ja varsinkin kesällä, mutta onhan nyt kaikki raskauden ajan ja jälkitarkastusjutut tärkeitä. On kurjaa, kun palvelu ei pelaa :( Pienillä paikoilla on omat hyvät puolensa noiden suhteen....pääsee lääkärille ja ultrataan aina tarpeen mukaan. Jos ei täälä osata/onnistuta niin lähete äitipolille.

Nyt hakemaan päivän lehti ja kuppi kahvia :p

Delila 30+2
 
Kela osasi taas yllättää! Olivat TAAS tehneet vanhempainraha päätöksen vaikken vielä ole toimittanut kaikkia palkkatodistuksia. Eivätkä myöskään siis olleet tässä päätöksessä huomioineet niitä mitä olen jo toimittanut, AAARGH! En kyllä yhtään ihmettele jos niillä jotka paljon joutuvat Kelan kanssa asioimaan niin menee hermo. Ja kaiken huipuksi minun siis MINUN pitäisi tehdä kirjallinen valitus päätöksestä jonka he ovat tehneet väärin perustein. Siis nehän tekivät jo yhden hätiköidyn päätöksen jonka kävin ihan paikanpäällä selvittämässä, mutta ilmeisesti pitänee taas mennä paikanpäälle selvittämään asiaa,koska en aio nähdä vaivaa kirjalliseen valitukseen.
No, voihan sen seuraavan kotiloman käyttää Kelan toimistossakin.... £|}$?,?¥•~|>??'
 
Täällä myös kärvistelty pari yötä ja eilinen päivä menkkajomotuksien ja supistusten kanssa. Olin neuvolaan yhteydessä, kasvukipuja kuulemma ja supistukset ihan normaaleja kunhan ei kivuliaita. Jos muuttuvat kivuliaiksi, niin päivystykseen.

Lisäks täällä riesana hiivatulehdus... Onko muita? Kaks eri lääkekuuria jo takana lyhyen ajan sisään, jatkuu vaan. Tänään taas apteekkiin ja syömisiä tarvis tarkkailla, ei liikaa makeita tai sitä hiivaa sisältäviä.. Mies on hoidettu.

Me käytiin viime viikolla 4D-ultrassa, saatiin 100% tyttölupaus ja nähtiin hänen söpö naamakin <3 Painoarvio n. 1400 kg, hän kasvaa siellä vähän reippaammin.

serenade ja mirkku 28+4
 
Mirka J. tsemppiä! Tiedän tunteen. Oon nyt ollut pakko levossa viikon ja vielä pitäis jaksaa pari kolme viikkoa että tulee viikko 34 täyteen. Eilen oli ultra ja kanava oli kasvanut 2 senttiin ja suu ei ollut auennut enempää.

Sellaista täällä. Puhelimella ei jaksa aina kirjoittaa kuulumisia kun on niin hankalaa.


Sunshine ja pojat 31+4
 
Ensiksi MirkaJ:lle tsemppiä loppumetreille, ja toivottavasti pääset vielä sinne kotiin käymään ennen tositoimia!

Monet näyttävät kärsivän nyt menkkamaisista jomotuksista ja supistuksista, vähän samoissa tunnelmissa täälläkin mennään. Vauva pyörii edelleen masussa ylös alas, eli pään paikka vaihtaa vielä tiuhaan tahtia kylkiluiden välin ja alakerran välillä :attn: saisi jo vähän rauhoittua, mutta toisaalta hyvä kun liikkuu kun nyt vielä mahtuu.

Neuvolassa käyty tänä aamuna, ja painoa ei onneksi ole tullut juurikaan viime kerrasta. SF mitta 27,5 ja käyrillä ollaan nyt keskivaiheilla, eli tuntuu kasvu tasaantuneen. Vauvan syke oli 148 paikkeilla ja omat verenpaineet edelleen kohtuu alhaalla, mikä sinänsä ihan ok.

Neuvolan jälkeen matkasinkin töihin, jossa sitten totesin, että nyt on jotain hulahtanut ja oikein kunnolla ja sain passituksen äitiyspolille. Tietysti pelästyneenä, että vedetkö sieltä...sitten oltiin käyrillä seurannassa, ja lääkäriä tapaamassa, ja onneksi tällä erää väärä hältys, mutta säikäytti. Töissä alkaa kertyä ylikuormaa, ja stressi painaa, joten nyt sitä täytyy kai oikeasti alkaa miettimään itseään ja pienokaista, ettei ala oireilemaan vakavammin tässä. Ensi viikolla viimeistään suuntaan siis työterveyslääkärin pakeille, kun iltaisin työpäivän jälkeen ei tahdo eväänsä pystyä liikuttamaan, niin puhki ja kivulias sitä on.

Kurja lukea täältä näitä ikäviä kokemuksia neuvolatoiminnasta, kun itsellä ei tähän mennessä löydy mitään negatiivista kokemusta. Niin synnytyssairaalalla, luin naistenklinikallakin asioidessa on aina kohtelu ollut asiallista, ja ystävällistä. Tuntuu kurjalta, jos/kun neuvolassa ei asioita oteta vakavasti :( Tsemppiä Moonan!

Huomenna vaihdetaan taas viikkoa, ja pääsen minäkin poksumaan jo 30+0 :D

Plamsu75 ja Pieni 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Gildanen, Oih! Onnea pienestä tytöstä! Paljon tsemppiä ja voimia hänelle elämänsä alkuun. Paljonko sulla oli raskausviikkoja kun tyttö päätti tulla? Tiedetäänkö syy ennenaikaisuuteen?

serenade ja mirkku 28+5
 
Onnea Gildalle!
Huomenna pääsen ultraan :) Veden tulo
On nyt hiipunut mutta vielä aamuisin tulee verta ja lääkäri oli sitä mieltä että voisi jopa synnytys olla käynnistynyt :O Apua,en mä vielä haluu...
Toisaalta toivoisin että huomenna saan kulla pääseväni lopuiksi 2 viikoksi kotiin ;)

Mirka J. 32 (poks)
 
Gildanen oiih, kovasti onnea pienestä, sinä se sitten aloitit meistä ensimmäisenä! :heart: Kaikkea hyvää pienen prinsessan elämän ensi metreille, ja voimia vanhemmille!

Sittenhän tässä aletaan jännittämään syyskuisten porukassa, kuinka näitä pieniä alkaa syntymään.
:) Tästä eteenpäin luvassa jännittäviä aikoja.

Plamsu75 ja Pienimies 30+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
onnea gildanen <3 toivottavasti mirka sun vaavi vielä hetken malttais pysyä sisällä <3
mulla oli tänään äippäpolille kans aika koko arvio 29+5 oli nyt 1888 eli huiman kokoinen viikkoihin nähden.2 viikon päästä uusi kontrolli nyt kun aloitan insuliinin myös pistoksena,onneks kuitenkin vain iltaisin ja toivottavasti menis noin ihan loppuun saakka :)

pakko taas mennä muksut tappelee,pitää kirjoittaa kyll paremmin kun on vaan aikaa :)

-mirva ja justiina 29+5
 
Huui, täällähän on jo vauvantuoksua ilmassa! <3 Onnea kovasti!

Kerrottakoon nyt sitten vähän omiakin kuulumisia tässä samalla :) Sairauslomaa sain äitiysloman alkuun ja sitä nyt takana parisen viikkoa suunnilleen. Selkä on alkanut vihotella ja supistuksia tulee. Pääasiassa supparit ovat kuitenkin kivuttomia ja neuvolalääkärin tarkastuksessa ei ole paikat avautunu tai pehmentyny joten sinänsä tilanne on oikein hyvä. Onneksi! :) Vauva kasvaa hyvin, saimme rakenneultrassa aikoinaan tyttölupauksen joten sen voi päivittää tonne etusivulle :) Kätilö tosin ei 100% lupausta antanut eikä siihen olla sen suuremmin turvauduttukaan eli hankinnat tehdään kuitenkin unisex-meiningillä :) Vaunut (Brio Smile kovalla kopalla) + turvakaukalo (Brio Primo) + pinnasänky ja muita pienempiä juttuja on jo valmiina vauvalle :)

Kesä menee hirmuista kyytiä ja kohta tosiaan täälläkin alkaa kuulua enemmän ja enemmän vauvauutisia :) Toivotaan nyt että mahdollisimman moni vauva pysyisi vielä vatsan suojassa eikä hätäilisi liian pian ulos! :)

Ihanaa kesää teille kaikille! <3

Terkuin,
Suan ja Pulla 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Gildanen ja KiaralA vauvoista, paljon enkeleitä pienille kasvamiseen :heart:

täällä hiljaiseloa pietelty, tosin naamakirjassa aktiivisemmin. ompluksia ja piha hommia :)

eilen oli extra lääkäri reissu. hepatoosi siis tässäki raskauvessa :/ joten seurataan nyt. ultrassa paino arvio oli 2100g rv 33+1 hepatoosi nvuoksi ehkä viim käynnsitys 38+0

pelkopolillaki kääväsin ja synnytyksen kivinlievityksistä puhuttiin. epiduraali jätetään pois. kohdunkaulan puudutteet + TENS ja lupaus ettei päästetä yli 4kg....

tintta iita 33+2 huiiii
 
Voi mahdoton, nytkö niitä vauvauutisia alkaa tulla! :) Onnittelut gildanen ja KiaralA pienokaisistanne! Kaikkea hyvää vauvojen alkutaipaleelle. :heart: Kirjoitelkaahan kuulumisianne tarkemmin, kun vaan ehditte ja jaksatte! :)

Mirka J:kö sitten seuraavana? :)

Mä en osaa ajatella, että vauva syntyisi ennen syyskuuta, ja en toivokaan että syntyisi ennen sitä. Laskettu aika kuun puolessa välissä... vaan mistäpä sitä ikinä tietää. :O

Empuuu rv 30+3
 
Onnittelut Gildanen ja KiaralA!!!:flower: Huisia,että näin aikaisin saatiin tänne vauvauutisia! Onneksi kaikki taitaa olla siellä hyvin:)

Itse käväisin synnärillä tänään näytillä, kun menkkajomot alkoivat olla jo tosi kovia ja alapäästä tuli jotain keltaista/punaista limaa..Kaikki kuitenkin ok, lääkäri ihmetteli vuodon määrää ja vetisyyttä, vaikka testin mukaan ei onneksi ole lapsivettä. Turhaan en siis nuita vuotoja ole ihmetellyt, kun lääkärikin ihmetteli.
Paikat suht kiinni myöskin, joku reuna vähän pehmeä,mutta ei hätää kuiteskaan:) Ei pitäisi Napuran syntyä ihan vielä, mutta joudun nyt ottamaan rauhallisesti ja lääkäri käski sinnitellä viikolle 35:D

-Moonan&Napura 1700g ja 31+6-
 
Onnittelut ensiksikin vauvelin saaneille :)

Täällä aika tuntuu enemmänkin kuin matelevan, neuvolassa kaikki ok, pissa puhdas, paineet ja sykkeet hyvät, Käyrillä mennään kivasti ja liikettä on enemmän kuin laki sallii...

Lähestulkoon kaikkea saa edelleen tehdä mitä haluaa, kroppa tuntuu ottavan fyysisenkin kuormituksen (lapioinnin puutarhassa, hevonpaskan kärräilyn, heinäpaalien heittelyn, yms.) enemmän kuin hyvin vastaan. Mistään ei normaalia enempää jomota, särje, tai muutakaan. Eipä tunnu vaikuttavan elämään kyllä vällyjen välissäkään ;)

Täällä kun lueskelee, tuntuu, että suurimmalla osalla on jonkinlaista kremppaa ja vaivaa kropan kanssa, osa jo hyvinkin valmiita lähtemään synnärille? Oma pahin pelkoni on turvotus, jota ei ainakaan onneksi vielä ole kuulunut/näkynyt.

Vielä ois viimonen rutistus itellä edessä ennen äippälomaa, sekä hiukan kodinhoitohuoneen remppaa ja muuta pientä kivaa...

Mitenkäs te muut syyskuiset ensikertalaiset, sekä jo useamman saaneet. Onko poikalupauksen ja tyttölupauksen liikkeillä eroa? Onko jompikumpi liikkuvampaa sorttia? Ihan sillä tätä kyselen kun serkkujen perheisiin syntyi tyttöset ja nämä olivat kovasti rauhallisia, liiankin hiljaisia masussa eläjiä molemmat, sekä supistusoireita oli todella vähän. Itse mietin lähinnä sitä, että veljenvaimolla ja minulla taasen liikkeitä on enemmän kuin laki sallii ja suppareitakin sillon tällöin, että voisiko meillä olla pojat? Vai onko mitälie toiveajattelua tämä? Vaikka uusi neuvolantäti kyllä korttia korttia katsoessaan kysyi ensimmäiseksi, että onko tämä poika? Mistä he sen päättelevät? sykkeistäkö? Tämä pohdinta ihan sillä, että kiva kuulla muiden ajatuksia, varmuudella en itse halua edes tietää kumpi tulossa on, kunhan ois terve. Siksi emme ole sukupuolta selvittäneet.

Kivaa päivänjatkoa kaikille kanssa eläjille, tää/nää lähtee nyt lykkimään ruohonleikkuria :)

Stina & elämänvalo 31+
 
Jännittää ultra tai oikeestaan kokoarvio... Kun sillon pari viikkoa sitten oli 1300g ja tolla vierustoverilla samoilla viikoilla 1700g. Lääkäri mulle kyllä sano että on ok kokonen, mutta kyllä omaan korvaan kuulostaa pieneltä... Toisaalta olen tästä tehnyt johtopäätöksen että tyttö tulee ;)
Veden tulo on hiipunut :) Kätilön veikkaus on että vauva on jo niin alhaalla että pää on ikäänkuin tulppana ja vettä ei pääse valumaan. Josta lääkäri veti johtopäätöksen että synnytys olisi pikkuhiljaa käynnistymässä, IIK!

No lisää päivitystä iltapäivällä :)
Mirka J. 32+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä