Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Aku tulla tupsahti maailmaan kiireellisellä sektiolla 13.7.2013 klo.20:47, paino 1710g. Poika on nyt lastenklinikalla hoidettavana ja voi hyvin (huomenna tiedetään enemmän). Äitikin täällä toipuu sektiojärkytyksestä... Mies ei ehtinyt mukaan kun olin juuri sen passittanut kotiin lepäämään että jos vaikka yöllä aletaan synnyttämään ;)
No mies pääsi ensi töikseen katsomaan vauvaa ja minä joudun odottamaan aamupäivään :'). Vielä ei osaa iloita uudesta vauvasta kun sen on vaan nähnyt valokuvasta...

Mirka J.
Ps. Huomatkaa paljon kokoarvio hetti :O
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou ja Qevnie
Mielenkiinnosta suoritin pientä käsilypsyä heti näin aamutuimaan, kun mullahan on noissa edellisissä mennyt viikko ennenkun on mitään tullu. Mutta niin sieltä vaan nyt nousee heti tipat nännin päihin :) Täytyy nyt vaan lypsää hanakasti että pysyy maidontulo yllä.

Taidan nyt siirtyä hetkeksi taka-alle seuraamaan teidän muiden loppuraskauksia ;
Tsemppiä kaikille :)

Mirka J. & Aku 1pvä
 
Onnea Mirka J.! Voi hyvänen aika kun on söpö poika! En tiedä hämääkö tuo kuva, mutta ei se niiiiiiiiin pieneltä näytä, ihan on vauvanpulleroisen näköinen verrattuna moniin keskosiin, joilla on sellainen ihan paperisen näköinen ihokin. Voimia pienelle kasvuun ja äidillekin tsempit toipumiseen!

susu 30+4
 
Voi Mirka J onnea!!! Aivan ihana pikkuinen! :heart: Onnea koko perheelle!

Helmitoivo kun olisi edes jotain mitä pystyisi sanomaan niin, että lohduttaisi. Vaan kun en keksi mitään järkevää sanottavaa. Olet ajatuksissani ja toivon sulle voimia ja tukea! :hug:

AnnMaria 29+3
 
Onnea, Mirka, täydellisestä pienestä ihmisestä! Äkkiä aika kuluu niin, että pääsette kotiin.

AnnMaria, kiitos jälleen sinulle. Kauniit sanasi tuovat vähän lisää voimia jaksaa eteenpäin kohti syyskuuta ja synnytystä. Kyllä tämä olo sitten helpottaa. Vaikkakin kahdeksan viikkoa tällaisen lamaannuttavan pelkäämisen kanssa onkin tosi pitkä aika. Keskiviikkona on äitipoliaika, niin pääsee vähän juttelemaan asiasta. Oma terapeuttini palaa lomalta kolmen viikon päästä, mutta on mulla hänelle soittoaika reilun viikon päästä ja viikko sitten viimeksi puhuimme.

Rosalienism, mullakin tulee tuosta raudasta mahaoireita. Tai lähinnä ellottavaa oloa.

Psyykkisesti olen huonossa kunnossa, mutta niin olen fyysisestikin: kahtena peräkkäisenä päivänä on puoli-istuvassa asennossa alkanut koko maailma pyöriä karuselliä. Varmastikin matalan hb:n ja verenpaineen yhdistelmä aiheuttaa moista.

Helmitoivo, 30+3
 
Voi mikä suloisuus kuva tänne on ilmestynyt :heart: aivan itku pääs, kun katselee.....toinen onniin pieni, mutta kuitenkin hyvän kokoinen viikkoihin ja jotenkin niin voimaa täynnä olevan näköinen pieni kaikissa letkuissa. Oi hyvänen aika miten suloinen :heart: MirkaJ ONNITTELUT suuret halien kera pienestä pojasta!! Huh mikä koetus ollut,mutta palkinto on ihana :flower: voimia kovasti pienelle kasvuun ja äidille toipumiseen.

Nyt ei muuta ehdi.....vieraita tuli :wave:
 
Nyt uudelleen, kun saatu lapset nukkumaan ja saa hetken rauhoittua itsekseen =)
Pakko kyllä mennä pian nukkumaan, meinaa väsyttää kamalasti ja lisäksi mulla on ollut viimeset pari päivää ihan ihme oloa.....etovaa ja ihan niinku ällöttäiski ja mahakin outo. Tiedä sitten onko tuo vauva vaan niin kova potkimaan ja heilumaan mahassa, että vatsa ihan sekaisin siitä :whistle: en tiedä....ei nyt kiva ainakaan mitään mahapöpöjä olis saada tai jos alkaa joku loppuraskauden pahoinvointi....äh yök ei kiitos!

Ihana kyllä tuo MirkaJ:n vauva :heart: mulle tuli kyllä samat ajatukset mitä susu ja muut sanoi, että ei nyt ihan kovin pieneltä kuitenkaan näytä.....onko kuva stten jotenkin isomman oloinen ei tiedä, mutta pääasia että pikkuinen voi hyvin ennenaikaisuudestaan huolimatta ja on hyvässä hoidossa kasvamassa. Tsemppiä sinne!!

Mun pitäis päästä ostamaan se pinnasänky ja alkaa vähän laittamaan/pesemään vauvan vaatteita =) Turvakaukalo saatiin eilen, että se on nyt hommattu. Pikkuhiljaa täs alkaa näyttää siltä, että joku pieni tänne on saapumassa.....malttamattomana odotellaan :heart:

Delila 30+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mirka suloisesta pojusta!!

Täällä valvotaan närästyksen kera, max renniet syöty tältä päivältä.. Täytynee kysyä tiistaina ä-polilla jotain jytympää droppia josko olisi sellaista mikä sopii raskausaikana.

Miksa ja tuplikset 30+2
 
Ollaan päästy lisähapesta eilen aamuna pois ja poika osottaa jo mielenkiintoa syömiseen: suu käy kun vimmattu kun annan ruiskulla maitomaistiaisia :)
Tänään taidan uskaltaa jo ottaa vauvan syliin kenguruhoitoon.

Yllättävää miten nopeasti sektiokivut lieventyvät. Nyt meni klo.23-06 pelkkien iltalääkkeitten (burana ja panadol) voimalla :)
No taidan kuitenkin ottaa vielä tolle matkalle (naistenklinikalta lastenklinikalle) vahvemman lääkkeen.

Vauvasta vielä,että kuva kyllä hiukan vääristää mittasuhteita. Se oli kyllä paljon pienempi kuin mitä kuva antaa ymmärtää, mutta tosiaan siis kuitenki ihan hyvän kokonen, onhan niitä pienempiäkin.
Strategiset mitat 1710g, 39cm, pipo 30cm.

Mirka J. & Aku 2pvä
 
  • Tykkää
Reactions: jenttu ja Plamsu75
Onnittelut synnyttäneille! :heart: Kyllä meinasi silmät pullahtaa päästä kun tänne tulin, jo 3 syyskuista syntyneet! Ihanaa! :D Nyt aletaan kaikki jännittämään kuka seuraavaksi. Että eihän tässä enää pitkä taival ole eessä. :)
 
Aivan ihana vauva. Ja onnea myös kaikille muille vauvan saaneille.

Täällä on käynnissä jatkuva möyrintä mahassa ja potkuja tulee hyvinkin aktiivisesti. Olo vaihtelee päivittäin. Välillä on paljon energiaa ja saan paljonkin tehtyä asioita ja sitten taas väsähdän totaalisesti. Tänään yritin mennä mustikkaan, mutta käännyinkin puolimatkassa, kun tuli vain aivan tajuton nälkä. On vaikea pitää energiatasoa yllä, koska on paljon edelleen ruokahaluttomuutta ja välillä en muista syödä. Sitten taas on päiviä kun voisin syödä ihan mitä vaan ja kuinka paljon vaan, mutta eipä vatsaan kyllä hirveästi mahdu.

Olen tehnyt listaa siitä mitä kaikkea syön kunhan olen synnyttänyt. Pitsaa, irtokarkkeja, munakasta, kaikkea mahdollista, mikä tuntuu nyt vain lisäävän pahaa oloa jos alkaisin niitä syödä nyt. Vaikka tekee mieli KAIKKEA, erityisesti kaikkea epäterveellistä.

Supistuksia on välillä, mutta ne eivät tunnu vaarallisilta ja menevät ohi. Huimausta on myös mulla, rauta on ollut matalalla ja mulla on luonnostaan matala verenpaine. Olen huomannut, että jos ne on yhtä aikaa matalalla ja sitten on vielä syönyt huonosti niin ei todellakaan potkita kovin pitkälle. Olen syönyt nestemäistä floradix rautavalmistetta ja se sopii itselleni ainakin. Sitä saa luontaistuotekaupoista ja sokokselta ainakin. Se imeytyy ilmeisesti vähän helpommin kuin pillerit ja itselleni ei ole aiheuttanut vatsavaivoja.

Se on muuten jännä miten paljon nuo painoarviot tuntuvat ylipäätään heittävän. Olen kuullut monesti, että vauvan paino on arvioitu esim. 3-kiloiseksi ja onkin tullut yli neljäkiloinen vauva tai sitten toisinpäin. Täytynee siis enemmän vaan odotella kiinnostuneena minkälainen vauva sieltä tulee, ei sillä että sillä painolla varmaan ole niin kamalasti väliä, kunhan on normaalimitoissa.

Nyt menen syömään!
 
Täällä alkaa muuttokin pikkuhiljaa konkretisoitumaan kun varasin tänään uuteen neuvolaan ajan :) torstaina viedäänkin ensimmäiset tavarat uuteen kämppään ja samalla reissulla vauvan sänkykin haetaan mun kummisedältä. Turvakaukalo tulee myös käytettynä ja sekin on maksettu mutta vielä matkalla meille. Vaunut varattuna ja haetaan ne sitku muutto on tehty. Uus koti varmaan näyttääkin samantien siltä että vauva on tulossa mutta täällä kaaoksen ja laatikoiden keskellä ei näytä siltä.

Mitähän mä höpisen.

Ei mitään muuta uutta kun että eilen illalla poitsu potki ekan kerran sen verran kovasti etten meinannut saada nukuttua.

Täälläkin unohdan välillä syödä kun ei oikein tee mitään mieli. Toisinaan sitten taas syön jatkuvasti.

Rosalienism ja Poitsu 29+3
 

Yhteistyössä