Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

gildanen ja KiaralA ONNEA kovasti pikkuisista :heart: ja voimia kasvuun/kehitykseen!! Onneksi molemmat voivat hyvin kaikesta huolimatta =)

Onpas todella hurjaa....enpä olisi arannut, kun koneelle tulen, että täälä jo ensimmäiset syysvauvat syntyneet :D hui sentään!! Toivottavasti ei kuitenkaan kovin suuri aalto vielä ole tulossa....saisivat vauvat viel kasvaa hetken masun suojassa ;) MirkaJ:llä kyllä jännät paikat ja ei muuta voi kun toivotella tsemppiä ja vointeja sinne sairaalaan!!

Mulla samat ajatukset, kuin Empuuulla etten osaa kuvitellakkaan, että vauva jo syntyis :O en oo tehnyt mitään valmisteluja....vauvan vaatteet,sänky ja kaikki viel laittamatta. Oon tässä vasta suunnitteilla mennä ostamaan pinnasänkyä ja alkaa jossain välis raivaamaan tilaa vauvan vaatteille et sais pestä ja laittaa valmiiks. Hoitoalusta myös hankittava,paikka sille on kodinhoitohuoneessa ja tilaakin oon jo tehnyt :) Huh sentään apua....tässä kun ajattelee ettei oo kuin pari kuukautta laskettuun....mulla on niin sekavat ajatukset, en voi uskoa että meille tulee taas pitkästä aikaa vauva, vaikka oon niin ihastunut tähän pieneen potkuttelijaan masus, joka kyllä ilmottelee itsestään ja siitä et tulossa on :heart: ei vaan osaa käsittää ennenku saa sen pienen ihmeen syliin.

Olossa ei mitään uutta. Mahassa käy ihana vilske päivin ja öin.....alkaa olemaan selviä nukkumis/hereilläolo jaksoja kaverilla :) Vaivoja ei ole luojan kiitos, saan nauttia olosta ja lomasta :) jaksaa myös tehdä noitten isompien kans kaikenlaista kivaa. Eihän tässä ole kuin kuukaus koulujen alkuunkaan....huomaa et on vähän mustasukkaisuutta ilmassa, kun tuleva 2.luokkalainen haluis olla vauva ettei tarvi kouluun. Tuleva eskarilainen taas kyselee miksi pikkuveljen ei tarvi enään mennä päiväkotiin ja hänen täytyy mennä eskariin : / ihanasti kuitenkin silittelevät masua ja juttelevat "hei vauva" jne. :)

Jos menis sitten pyykkivuoren kimppuun. Mukavaa viikonloppua kaikille ja voimia odotukseen kaikille :wave:

Delila 30+4
 
Onnittelut Gildanen ja KiaralA, voimia pienille! :heart:

Mirkalle tsemppiä ja voimia. Toivotaan että pieni jaksaa masusaa pysyä vielä hetken.

Täällä ei mitään uutta. Kovasti pieni potkii.. varsinkin aamuisin ennen kuin nousee sängystä ylös. Välillä tuntuu pelottavaltakin kun osa mahasta paljon kovempi ku muuten. Kai siinä sillä hetkellä on pienen selkä tai pää? Mieskin kokeili eilen ja oli ihan hädissään etttä pitääkö sen tuntua tolta :D

poksuttelee
rosalienism ja poitsu 29+0
 
Eipä sitä toisiaan eilen illalla osannut arvata, ku tuli palstaa lukemaan, että ensimmäiset jo syntyneet. Onnea ja tsemppiä kaikille jo syntyneille:heart:

Mayastina Ensikertalaisen en osaa sanoa liikkuvuudessa eroa tytön ja pojan välillä mutta meillä on sellainen adhd-liikkuja tulossa ja poikalupaus on annettu. Sykkeet ovat olleet 130-150 välillä. Nyt on ilmeisesti ollut muutaman kerran hikkakin ni tuntuu aika hassulta ku nytkähtelee rytmisesti.

Toivottavasti on poika ku on tullut hankittua jo kaikkea sellaista mikä sopii enemmän pojalle :LOL:

hanja ja osmoheluna 31+4
 
Heippa kaikille ja ONNEA PALJON Gildanen ja KiaralA!
Enpä oo tänne kirjotellu piiiitkään aikaan, kun en ikinä saa konetta avatuksi :DD
Mitäpä tänne, ihan tavallista pikkunen potkii ja pyörii minkä kerkee. Nukahtaminen on tullut hankalaksi, koska kun vaihdan asentoa vaihtaa pikkuinenkin. Sitten vaihdetaan taas asentoa ettei painaisi johonkin :)

Minäkään en oo vielä laittanu mitään valmiiksi ja pitäisi pienenpiä vaatteitakin ostaa, meillä muutto tämänkuun lopussa joten uuteen kotiin sitten laitan heti samalla valmiiksi, vaikka en todellakaan usko että tämä täältä tulisi ennen laskettua aikaa, uskoisin paremminkin että yli menee, mutta sitähän ei voi ikinä tietää. Mulla ei oo ollu mitään supistuksia eikä mitään muutakaan ns. Vaivaa (ainakaan vielä) :D

Baarbi ja prinsessa 30+5 Huhhuh ku aika menee nopeesti!
 
Ooh! Onnea vauvoista :) :heart:

Minä oon kyllä ihan varma et oma lapsukaiseni syntyy sitten kun se pakotetaan syntymään, ei hetkeäkään ennen, en tiedä miks mutta näin olen tämän asian ajatellut alusta asti. :D

Parin viikon päästä lähdetään yhden yön reissulle, ihanaa! Kovasti jo täpisen, kun pääsen pitkästä aikaa hotelliin ja shoppailemaan ja vähän kylpylöimäänkin hyvällä säkää. Jos tuon reissun aikana saatais miehen kans vauvalle nimet sovittua, kun ei olla oikeen asiaa vielä mietittykkään yhdessä. Mun tekis hirmusesti mieli repiä tapetit alas lastenhuoneesta, mutta taidan odottaa että uudet on ostettu ennenkun alan entisiä repiä.. ihan varmuuden vuoksi. Tuolta reissulta pitäis saadakin sitten paljon hankintoja tehtyä, mutta vaunut taitaa olla sellaiset mitä ei taida löytyä sieltä.. Käytettyjä olen katsellut, mutta en tosiaankaan 400e+ aio käytetyistä maksaa, kun uusiakin saa siihen hintaan.

Nyt nauttimaan kesästä!

Beibei & Ipana 29+2
 
Gildanen ja KiaralA lämpöiset onnittelut. Toivottavasti kaikki menee hyvin pienten vauveleiden alkutaipaleella. Voimia ja jaksamista teille!

Mirka J Paljon tsemppiä sulle myös! Toivotaan, että kaikki sujuu hienosti. Sinulla ei ainakaan asenteesta jää puuttumaan. En voi kuin ihailla miten hyvin jaksat olla positiivisella mielellä :).

Täällä on nyt tapahtunut ihan hurjasti asioita. Piti kirjoitella tänne kun on tässä sopiva hetki. Mutta se hetki menikin uusien uutisten lukemiseen eli palaan myöhemmin asiaan, sillä kohta pitää taas lähteä liikenteeseen.

Nopeasti kuitenkin omat kuulumiset: kaikki hyvin ja toka neuvolalääkäri takana. Tässä tietoja:
Sokerirasitus 4,8 (0 h) 7,6 (1 h) 5,9 (2 h) eli ok
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni 3 cm
Hb 117
Verenpaine 123/84 (nostan aina neuvolassa, kotona mitattuna alle 120/80)
Tarjonta RT
Syke 145

Kaikki siis hyvin. Poju liikkuu paljon (tai siis aamuisin ja iltaisin, päivisin on hiljaisempaa). Tämä on meidän ensimmäinen vaavi, joten ei ole vertailukohtaa, mutta potkut ja muutkin liikkeet ovat kyllä aikas voimakkaita. Monta viikkoa on jo potkut jysähtäneet niin, että näkyy aivan selvästi. Nyt varmaan aikaa pojulla tila käydä vähiin, sillä kääntyilemiset tuntuvat paljon selvemmin kuin ennen ja potkut nasahtavat kylkiluihin niin että tärähtää...

AnnMaria 29+1
 
Ultrassa kaikki ennallaan. Kohdunkaulaa paljon jäljellä ja on kiinni, vettä on vähän mutta ei kuulemma enään vauvan kannalta uhkaavaa näillä viikoilla. Kokoarvio on 1462g eli on viikoihin nähden PIENI! Ollaan kuitenkin sillä alimmalla käyrällä, vielä... Lääkäri kyseli että onko mies vaihtunut edellisten ja tämän välissä kun on niin eri koko luokkaa kuin edelliset ;) Pienuudelle ei nyt ainakaan tähän hätään löytyny selitystä... Istukka toimii moitteettomasti ja napanuorassa on hyvät virtaukset. Kasvua seurataan nyt hieman tarkemmin ettei vaan putoa käyrältä ;D

Mutta tärkein juttu: huomenna saan taas viettää koko päivä kotona rakkaitten kanssa!

Mirka J. 32+1 (tais olla edellisessä päivityksessä viikko vähemmän vahingossa)
 
  • Tykkää
Reactions: jenttu
Mirka J: hienoa et kaikki noinkin hyvin :) Nauti kotipäivästäsi :)

Ja poks 29+0. Viikko vielä ja sit mäkin pääsen kolmoskerhoon :) Olo on ollut tosi hyvä. Kumpa jatkuisi näin vielä monta viikkoa. Viikon päästä on seuraava kontrolli äippäpolilla.

Mammuska 83 ja masukki 29+0
 
Onnea synnyttäneille ja Mirka J:lle tsemppiä!

Vatsa kasvaa kasvamistaan ja olo on tukala, niin kuin varmasti monella muullakin odottajalla. :)

Tänne kuuluu hyvää ja huonoa, tai miten sen huonon uutisen nyt ottaa. Sokerirasitukset ovat takana ja molemmista selvisin puhtain tuloksin.

Sairauslomalle jäin omasta työstäni jo huhtikuun puolessa välissä ja kesäkuu oli kesälomakuukauteni. Kesäkuun viimeisellä viikolla oli lääkärineuvola ja ilman sen kummempia kyselyitä, lääkäri laittoi saikun jatkumaan varhennetun ä-vapaan alkuun asti. Syynä siis supistukset, joita on riittänyt ja nyt uusimpana kamalat selkäkivut. Fysioterapiasta sain onneksi hyviä jumppaohjeita selkään.

Riesanani on matalat verenpaineet; yläpaineet ovat lähes poikkeuksetta alle sadan. Hb on 105, eli ei hyvä sekään. Ei varmaan tarvitse edes kysyä, että huimaako usein. :whistle:

Muutama päivä sitten alkoi tulemaan hitusen veristä vuotoa ja siitä säikähtäneenä soitin ä-polille. Kävin tarkastuksessa ja luojan kiitos, kaikki oli edelleen kunnossa, vaikka paikat ovatkin jo pehmeät. Ainoa, mikä aiheutti järkytyksen oli se, että vauva on kääntynyt jalkatarjontaan!
Vauva on siis tähän asti ollut koko ajan kiltisti rt:ssä ja nyt sitten, kun rv.30 poksahti rikki, kääntyi ihan hassusti. :(

Jalkatarjonta on kaikista kurjin asento, se kun johtaa aina sektioon. Perätilassa olisi edes pieni mahdollisuus saada synnyttää normaalisti.

En ollut edes ajatellut sektion mahdollisuutta tähän asti, enkä missään nimessä haluaisi siihen joutua! Esikoisen (perätila, iso koko) kohdalla olen sektion kokenut ja kokemukseni oli niin negatiivinen, etten halua sitä uudelleen. Leikkaushaava tulehtui useasti ja söin kovia ab-kuureja, haava oli järkyttävän kipeä pitkään, ja mitään en voinut kivun takia tehdä. Myös vauva vietti kaksi ensimmäistä vuorokautta valvonnassa hapenpuutteen takia...

Toinen lapsi syntyi normaalisti ja vaikka synnytys oli kivulias, niin palautumiseni ja maidontulo oli ihan eri luokkaa kuin aiemmassa sektiossa. Kokemus oli myös aivan ihana!

Nyt olen stressaillut tämän kolmosen syntymää, kun toivon niin, että hän kääntyisi raivotarjontaan. Jos ei käänny, haluan, että kokeillaan ulkoista käännyttämistä. Olen jo suunnitellut akupunktiota ja vaikka mitä hädissäni. Asia on niin tuoreena mielessäni, eli pettymys on vielä valtavan kova.:|
Tiedän, pitäisi olla kiitollinen siitä mitä on, mutta kun olin henkisesti niin latautunut alatiesynnytykseen. Ja onhan raskaus vielä niin pienillä viikoilla, että aivan hyvin voi kääntyillä vielä paljonkin kohdussa.
Vauva tuntuu olevan muutenkin vilkasta sorttia ja pyörii kovin. :)

Kesäterveisin, huns 30+3
 
Onnea Gildanen ja KiaralA pienistä :flower:

Ite havahduin tänään siihen että miten pitkällä sitä onkaan jo, kohta pitää alkaa valmistelemaan kotia pientä varten. Pinnasänky on ainut mitä meillä täällä kotona on odottamassa.
Rauhallinen asukas tuolla mahassa, ei paljoa hötkyile, päivittäin kyllä tuntuu liikkeet mutta usein ei oo sellasta hirveetä myllerrystä.
Ehkä hän on yökukkuja ja myllää kun nukun :)

Täälläkin jännitän että millonhan tuo meinaa kääntyä rt kun on koko ajan vaan ollu pt, aina potkut tuntuneet tuolla alhaalla ja ultrissakin ollu aina pysty asennossa. Aikaisemmat olleet jo hyvissä ajoin raivotarjonnassa.

Syysodotus84 poks 30+0
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea vanhemmille jo syntyneistä vauvoista!

Huns, ei näillä viikoilla tarvitse yhtään kantaa huolta tuosta tarjonta-asiasta! Meidän kakkosemme kääntyili ihan loppuun asti: aamulla ennen synnytystä vauva oli vielä raivotarjonnassa, mutta muutamaa tuntia myöhemmin synnytyssalissa olikin perätilassa! No, ulkokäännös tehtiin, ja alateitse rv 39 syntyi kymmenen pisteen poika. 3,6 kiloa painava vauva siis käänsi tarjontaansa siis vielä viikolla 38+6! Että kyllä teillä voi kääntyä vielä moneen kertaan :).

Omasta voinnistani sen verran, että olen ihan hajalla tämän tilan kanssa. Kahdeksan viikkoa käynnistykseen tuntuvat ikuisuudelta. Pelkään aamusta iltaan, nukun yön levottomasti, kunnes on taas aamu ja uusi päivä kauhujen ja ahdistuksen kanssa elettävänä. Olen niin poikki :'(. Tämän vauvan kyllä haluan. Siksi pelot ovatkin niin voimakkaita. Mutta sen päätöksen tein, että kolmeen jää lapsilukumme.

Helmitoivo, 30+1
 
:heart: Onnea aivan huikeasti molemmille ensimmäisille syyskuun synnyttäjille :heart: !!! Oli kyllä mukavaa luettavaa, mutta toki toivoisin että kaikki tai tietenkin mahdollisimman moni sais synnyttää vasta pikkasen myöhemmin. Ja Mirkalta oli myös kivoja uutisia! Kestä nyt vielä vähän aikaa :)

Mulla oli torstaina eka aika uudessa neuvolassa. Neuvolan täti oli oikein kiva. Tuli vaan suuri pettymys kun täällä nykyisessä asuinpaikassa (viimeisessä) lääkärineuvolassa ei osata katsoa kokoa, eikä ultratakaan. Mua pelottaa tuleva synnytys ja siksi haluan tietää minkä kokoinen poitsu sieltä tulee. Tiedän ettei ne arviot ole 100% varmoja, mutta mä haluan tietää onko se 3kg vai 5kg!
Harkitsen yksityisen puoleen kääntymistä. Siitäkään ei vamaan saa kelan korvauksia kun ei ole lääketieteellistä perustetta.

Tukalaa oloa pukkaa täälläkin.. Edelleenkin on vaikea hengittää kun istun eli varsinkin töissä. Neuvolan täti suositteli raudan syömistä. Mulla oli hb 119, mutta on laskenut parikymmentä pykälää alkuvaiheesta, joten se varmaan aiheuttaa väsymyksen ja hengitysvaikeudet. Eli ei ole pelkästeen vauvan potkujen syytä :)

Vauvalla sykkeet 130-150 ja sf oli 27,5 ja hieman keskikäyrän yläpuolella. Ensin neuvolan täti ei saanut sykkeitä kuuluun, joka kyllä säikäytti :( mutta sitten kun sai niin hyvät oli! Ja tässä sykkeiden kuuntelu vaiheessa jvg:kin on yleensä viimeistään herännyt ja alkaa aina vähän muksimaan :) niin myös nyt.
Ehkä täällä on huonompi laite tai sit käyttäjä ei heti "osannut" löytää. Toisessa neuvolassa löytyi aina heti niin jotenkin en osannut odottaa ettei löydy.

Jvg on vilkas tapaus ja vääntää jaloillaan monta kertaa päivässä. Onneksi näin, ettei tarvitse huolestua liikkeistä. ( paitsi tänään kun oli muka liian kauan hiljaa). Mut kyllä se sieltä alkaa herään jos vähän tökkii tai syö pari palaa suklaata...

Mut tällästä tänne.

T. Allu13 ja jvg 30+2
 
Viimeksi muokattu:
No, kotiloma muuttui antibioottien tiputtamiseen aamuyöllä antamani lapsivesinäytteen perusteella :(
Sokerit ovat laskeneet,joten kahta antibioottia tiputetaan nyt ja käynnistys taitaa olla edessä... Vielä miettivät punktoivatko varmistuakseen asiasta. Kaksi asiaa joita en halua: lapsivesipunktio ja sektio. Nyt kun on sekin ääneen sanottu niin todennäköisesti molemmat koen ;) Joo ja tarkasti täytyy harkita josko lapsiluku jäisi tähän ;)

Mirka J. 32+2
 
Oho Mirka J. Nyt pistän sormet ristiin että kaikki menee loppuun asti hyvin :) !! :heart: ja kyllä muuten meneekin. Onpa täällä jännää..
Voi vitsit, jaksamista nyt vaan koitokseen :) kohta se palkitaan =)

T. Allu ja jvg 30+3
 
Mirka J paljon tsemppiä ja voimia!!!

Helmitoivo ihan sanattomaksi vetää tilanteesi kun ei pysty edes kuvittelemaan mitä olet joutunut kokemaan. Olet kyllä hienosti pärjännyt ja selvinnyt! Toivottavasti jossain vaiheessa olo helpottaisi, ainakin sitten kun saat pikkuisen syliisi. Kaikkea hyvää sulle!

AnnMaria 29+2
 
Moi!Hui kohta kole Syysnyyttiä :heart: Täällä ollaan aikas pihalla,äitipolilla selvisi että lapsivettä liian paljon joka on voinut aiheuttaa mulle ne supparit ja tuo vannemaisen kivun rintojen alapuolella.Se tarkoittaa että seuraan niitä ja päivystys ,voi tarkoittaa osastoa/lapsiveden poistoa :O AHDISTAA tää raskaus alkaa olee mulle sellainen olotila että stressi käyrä vaan nousee .......Onneksi vauvalla hyvin painoa 1460g . Mutta tuo vesimäärä tekee etten tunne kaikki liike ja se on kaikkein kamalin juttu tässä ...

äitiys ja onni ja Pätkis 30 +2 hui kolmenkymppin kerho :heart:
 
Mirkalle jälleen tsempitykset tulevaan! :)

Omaa oloa: närästää ihan hitosti, enää ei voi syödä kuin ihan pikku annoksia tai muuten närästys tulee vielä kovemmaksi. Liitoskivut vaivaa ja tuntuu että pitäisi koko ajan istua selkä suorana jotta vauvat mahtuu olemaan, hengittäminenkin ajoittain tuottaa tuskaa ja tämä ketutus on ihan valtavaa!!! Onneksi takana 2 tavallista raskautta, tietääpähän ettei tämä normaalisti ihan näin kamalaa ole!! Ensi viikolla taas uä, kiva nähdä pienet ja kuulla painoarviot yms..

Tuskastunut ja kärttyinen Miksa ja tuplikset 30+0
 
Paljon onnea ja voimia, Mirka! Kohta sulla on ihana vauva maailmassa.

AnnMaria, kiitos. Voimat on tosiaan ihan loppu. Tunnen syyllisyyttä ihan kaikesta, mitä teen tai jätän tekemättä. Ajatusketjuissani kaikki tehdyt ja tekemättömät asiat johtavat vauvan kuolemaan. En tee mitään oikein. Haluaisin vain itkeä lamaantuneena sängyssä, mutta se ei ole mahdollista. Ensinnäkin jo olemassaolevien lasten vuoksi on yritettävä näyttää parempivointiselta, mitä olen. Ja toiseksi tunnen syyllisyyttä makaamisesta. Mitään en tee sen vuoksi, että haluaisin tehdä. On niin paha olla, ja tunnen itseni totaalisen epäonnistuneeksi.

Helmitoivo, 30+2
 

Yhteistyössä