Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Heippa!

Terveisiä täältä sokerirasituksesta, eka verikoe otettu ja litku juotu, vartin päästä uusi verikoe.. Litku oli ihan tosi helppo hörpätä ja määrä pieni, olokin vielä ihan hyvä! Tajusin vasta eilen että hitto mä jouduin turhaan tähän kokeeseen kun olen neuvolassa puhunut että MIEHEN äidillä DM2, niin mun papereissa sitten lukee että sukurasituksena DM2!! Muutkaan kriteerit ei täyty kun en ole yli 25.v ensisynnyttäjä ja olen alle 40v uudelleen synnyttäjä, bmi alle 25, eikä kumpikaan lapsista painanut yli 4,5kg.. Jäin kuitenkin tekemään kokeen ihan mielenkiinnosta jos kuitenkin jotain löytyisikin!

Tsempit sairaalassa pötköttelijöille, ei käy kateeksi! Vointi ollut hyvä, mutta pienellä jännityksellä odotan seuraavaa ä-pkl käyntiä joka parin viikon päästä...

Miksa ja tuplakuplat 28+6 ( jee, viikon päästä alkaa 30+ viikot!)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täällä jatketaan saikulla. Tilanne on pysynyt samana kun ottaa rauhallisesti :) Jatkan siis samaa rataa... Tänään mulla oli taas ihana neuvolalääkäri, joka tuntui oikeasti kuuntelevan mun juttuja. Sanoinkin heti että jäi oikein hyvä mieli :)

Vuodelepo ottaa varmasti hermoille, mutta lopputulos on varmasti vaivan arvoista! Voimia siis kaikille makailijoille!!!

Meidän murunen liikkuu aika vilkkaasti ja pökkii päällään virtsarakkoon. Vessassa tulee ravattua ja vettä juotua. Onneksi ilma on vähän viilentynyt niin ei ole niin tuskaisen kuuma.

Eipä tässä varmaan muuta :D Kesä tuntuu kuluvan viikkoja kerrytellessä.
Aatoksia ja muru 28+4
 
Huomenna alkaa rv29. Viime raskaus oli paljon helpompi ja tuntuu, että olen nyt suurempi kuin viimeksi lopussa. Vatsa tuntuu isolta selkävaivat vaivaavat. Tein tuossa suursiivouksen ja oli tuskaista herätä aamuyöstä ja käydä vessassa. On kesä, muttei oikein huvittaisi mitään tehdä kun makoilla :D Raskausarvilta olen säästynyt ainakin tähän mennessä ja tuo paino taisi lopettaa tuon nousemisen. En tosin uskaltautunut tänään vaa-alle, kun tuli juhlissa syötyä ties mitä herkkua ja varmasti turvotuksen johdosta paino vähän koholla :D.

Vauva on ihmeen rauhallinen. Ihmetyttää, jos joku kysyy, että saanko nukuttua potkujen takia. Ei ole kyllä täällä mitään ongelmaa :D...enemmänkin välillä vähän huolestun että onko kaikki ok, kun on niin hiljaista. Pakko myöntää, etten enään oikein nauti tästä raskausajasta. Tuntuu isolta, mikään ei mahdu päälle ja tuntuu niin turhalta ostaa mitään, kun ei tiedä, kuinka pian synnytys tulee.

Vauvalle pitäisi hankkia nyt ainakin kotoutumisvaatteet :) Siskoltansa on onneksi paljon noita pieniä ja vähän käytettyjä, että niilläkin pärjäisi.


Mona Lisa ja pikkuneiti 27+6
 
Mammuska83 Toivottavasti tämä meidänkin on vaan pieni kokonen.
Aikaisemmat lapset olleet 3 280g ja 4 170g.
Täytyis pysyä tuolla käyrällä nyt missä on, eli ei sais "tippua" noilta käyriltä enää lääkärin mukaan.

Passepartout Ompa lohduttavaa kuulla että jollain muullakin on vähä enempi tuota painon nousua:D Mulla noussu 20-25kg aikaisemmilla kerroilla.
Neuvolassakaan ei oo sanottu tuosta painon noususta, ennemmin se on mun ongelma :)

Huh, nyt alkaa tää koneella istuminen väsyttää ja janottaa sen verran että olis päikkäreitten aika.

Syysodotus84 29+0
 
Niin painosta munkin piti mainita että tällä hetkellä olen 15kg painavampi kuin raskauden alussa.. Neuvolassa ei ole mitään sanottu, mutta ekalla kerralla th kauhisteli kun kerroin lihoneeni edelliskerroilla 24 ja 26kg, alussa antoi painonseuranta lapun ja painonnousu tavoitteeksi +15kg.. ;) olen molempien raskauksien jälkeen laihtunut jopa pienemmäksi kuin ennen ja viime raskauden jälkeen laihduin tosi nopeasti vaikka en laihduttanut lainkaan ja siitä sitten tuli neuvolassa sanomista useaan kertaan. Normaalisti mulla bmi 18-21 välillä.
 
Mirka J:lle kovasti peukkuja pidetään täälläkin :)

Tossa pari viikkoa sitten oli tosiaan se kontrolli ultra missä katottiin aivoista se kysta, oli kadonnut sieltä niinkun ne siellä sanoikin että aika varmasti katoaa..
Eilen olikin sitte neuvola ja hemppa onneksi lähteny nousuun nyt se on 118 jo.. Painoa lähtöpainosta on tullu 13kiloo, mutta en lähde sitä stressaamaan meillä tää on ihan normaalia suvussa että tulee sitä 20-30kiloa :D hurjaltahan se kuulostaa kun aina ollu ika pieni kokonen..
Sf mitta huitelee kans ihan omissa maailmoissaan, 31,5cm oli se, vielä joutuu mahdollisesti yhteen ultraan missä se paino sitte arvioidaan jos tuo masun kasvu jatkaa samaa tahtia..

Mutta juu hyviä viikonloppuja kaikille mammoille.. Nyt mutustelemaan mansikoita :)

Takku-Tukka ja pikkuinen 30+4 (ainiin tulihan sitä ikääkin tuossa kesäkuussa lisää taas joten nykyään 22v :))
 
Rosalienism, minäkin olen miettinyt, että onpa hiljaista, mutta en ole paikannut tilannetta, sillä ei ole ollut mitään mainittivan arvoista omassa päässäni :).

Neuvolassa en käy, kun tosiaan käyn siellä äitipolilla, mutta siellä mulla on ollut muutaman kerran mieslääkäri. Kalvot viime synnytyksessä puhkaisi tuo samainen mieslääkäri, jonka vastaanotolla olen aiemminkin polilla käynyt. Tosi mukava tyyppi (ja erittäin tunnettu Suomessa). Teki kalvojenpuhaisuoperaatiosta tosi rennon tuntuisen tilanteen jutellessaan samalla :).

Helmitoivo, 29+2
 
Moi!
Mulla on ollu rempan, pakkauksen, muuton ja purkamisen vuoksi mehut ihan loppu. Onneks enää pari vk töitä ja sit lomille :)

Mulla tuntuu olevan vähän kaikkea kremppaa ja uusimpana ja ärsyttävimpänä on turvonneiden sormien lisäksi vasemman käden sormien kramppaaminen öisin ja sitä kautta nivelien kipeytyminen. Kädet puutuu monta kertaa yössä joten herään aika usein.

Noh mutta saa nähdä. Pääsen ens viikolla uuteen neuvolaan muuton vuoksi, joten täytyy katsoa mitä siellä sanotaan noista käsistä.

Mä oon 29 nyt tiedän hyvän syyn siihen miksi lapset kannattaisi tehdä parikymppisenä.. Kaikkien fysiikka on erilainen, ja luulin että omani on ihan ok. Mut ei näköjään ollut..
Tosta painosta kun on puhuttu, niin mulle on tullut varmaan melki 20kg :ashamed: =) mut ei se nyt niin kauheesti haittaa. Oon ollut aina normipainoinen, joten onneks ei neuvolassakaan ole juuri kommentoitu sitä.

Haettiin yks päivä meille varatut vaunut Hartan Topline X, valkoiset keinonahkaiset isoilla kennopyörillä. Voi jukra ne ovat hienot!! Kyllä kelpaa mennä meidän raitilla noilla :p

Vauva liikkuu tosi paljon ja pungertaa jaloilla palleaa ja siitä johtuen (tai luulen niin) on vaikea hengittää varsinkin kun istun töissä tai missä nyt vaan. Mut ihan huikean näköistä kun maha liikkuu fyysisesti noin paljon.

Mirka J:lle jaksamista ja voimia sairaalamakoiluun! Toivottavasti pääsisit edes kotilomille. Tai toivottavasti tilanne muutenkin nyt paranisi!
Täällä oli joku muukin joutunut sairaalaan. Oliko susu? Jos niin jaksamista sullekin. Toivoisin että kaikkien vauvelit pysyisi nyt vielä jonkin aikaa masuissa.

Mut sellasta tänne. Meillä kotona nyt vielä pikku kaaos muutosta (1vk). Mut kyl se tästä.. Lomaa odotellessa :D

T. Allu ja jvg 29+3
 
Eilen illalla oli jännät paikat! Vauvan sydänäänet hävis monitorilta ja sitten kun ne saatiin takasin niin ne heitteli 190 ja 67 välillä :O

Kohta sitten huomasin, että huoneessa hyöri kolme kätilöä joista kaksi auttoi minulle leikkaussalipaitaa päälle ja yksi toi viereiselle sängylle ultrauslaitteen lääkäriä varten valmiiksi. Jos ei äänet olis tasaantuneet niin hätäsektioon olisi tieni vienyt... Ja kun se mitä viimeseks haluun on leikkaus :( No mut tietenkin jos vauvan sydänäänet laskee niin en käy sitten leikkauksesta kiukuttelemaan.

Lopulta makasin sitten käyrällä 4 tuntia jonka jälkeen mulla alko jo valumaan vettä sängylle (hyvä veruke pyytää nyt laitoshuoltajia vaihtamaan mulle puhtaat lakanat) ja jouduin käytännössä anelemaan et pääsisin vessaan :O No sit olin vielä sen jälkeen tunnin käyrällä ennenku lääkäri kerkes synnäriltä tulla kuittaamaan käyrän, HUH,HUH!

Voin lopuksi vielä kertoa,että kyllä nukutti viimeyönä hyvin!

Mirka J. 31+3
 
Hui kamalaa kylläpä MirkaJ olet "pyörityksessä" sielä sairaalassa . Menee vähän liian jännittäväksi. Vaikka en tiedä miten itse koet, mutta kuulostaa hurjalta/pelottavaltakin :( tsemppiä sinne makoiluun! Onneksi sielä pidetään hyvä huoli sinusta ja vauvasta :) Tässä on todellakin jo jännät paikat menossa millon eka syyskuinen syntyy :heart:

Painon noususta vielä et sehän on kans vähän niin että toiselle tulee ja toiselle ei paljo mitään. Osalla laskee paino raskauden aikana. No mulla on joka kerta tullut lähemmäs 20 kiloa, niin sillä "odotan" nytkin, mutta nyt kyllä havahduin et jos mulla tähän mennes tullut 6 niin ehtiiköhän enään tulla NIIN montaa? :D Vaikken mä niistä stressiä ota, imetys vie kilot mennessään ja syksyllä pääsee taas liikkumaan =)

Juon tässä aamukahvia kaikessa hiljaisuudessa, kun pojat vielä nukkuu. Pian kyllä heräävät, ei täälä kukaan nuku kasia pidempään koskaan. Aurinkoista sunnuntaita kaikille :wave:

Delila 29+6 :heart:
 
Mirka J.:lle paljon jaksamista! Varmaan ottaa koville tollanen sairaalassa makaaminen, ja vielä tollanen draama päälle niin voin uskoa että on rankkaa.. Toivotaan että kaikki sujuu jatkossa hyvin!!!!

Mä kävin lääkärissä selkä- ja lantiokipujen vuoksi. Luulin että pitäis liiotella ihan kamalasti, mutta en melkeen mitään ehtinyt sanoa kun alkoi jo kirjottaa sairaslomaa. Tosin menin tyhmänä sanomaan että en halua jäädä saikulle, teen mielummin kotoota töitä. Eli nyt sain kiristettyä työnantajalta luvan siihen, että käyn toimistolla vaan 2 kertaa viikossa. En tiiä mitä oisin muuten tehnyt, koska perjantaina töitten jälkeen yritin päästä olohuoneesta vessaan, noin 15 askelta, ja piti ottaa sohvasta tukea matkalla kun tuntu että ei muuten pääse eteenpäin. Mun pitäis hankkia sellanen kävelykeppi, niin raihnaseks mä oon tullu.. :p

Vauva on alkanut potkimaan niin että tekee kipeetä. Ja sen liikkeet näkyy tosi selvästi, välillä hävettää ihan kun maha muljuu, toivon että kukaan ei huomaa. Vaikka eihän siinä mitään hävettävää ole, mutta silti tuntuu itestäkin oudolta että joku muljahtelee mun mahassa...

Huomenna taas neuvola. Oma täti lomalla, saas nähä millanen henkilö sieltä huomenna ottaa vastaan.

Tuikku ja 626 31+2
 
mirka j hui kamala, varmaan säikähtää tuommoisen takia. Jaksamisia ja toivottavasti käärö pysyy vielä masussa. :)

helmitoivo mulla se 30 viikon paikkeilla oleva lääkäri on 24. Pvä niin on kuulemma miealääkäri ku ns. Oma lääkäri on lomalla vielä.

Täällä pikkuinen pitää kovaa myllerrystä. Mamman pitäis alkaa tavaroita pakkaileen pikkuhiljaa kun muutto on 10.8. Eilen sain aikaseksi muutaman pahvilaatikon täytettyä. Se on vaan niin kovin turhauttavaa hommaa kun pitäisi karsia turhia pois ja vielä ei voi kaikkea pakata :s tänään voisi keittiön kaapeista alkaa tyhjentämään vähemmällä käytöllä olevia pois...

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Rosalienism ja Poitsu 28+2 ?
 
Mirka, hurja tilanne sulla siellä, jaksamista ja toivottavasti muksu pysyis vielä masussa monta viikkoa!

Joku muisteli että mä olisin sairaalaan kans joutunu, onneks en :) Muutenki raskauden kanssa kaikki ihan mallillaan täälä, mitä ny alkanu väsyttää aika paljo enkä jaksa touhuilla entiseen malliin. Ens neuvolakäynnillä pitää pyytää hemoglobiinin mittaus ettei se vaan siitä johtuis..viime käynnillä ku ei mitattu ollenkaan

Masu on jo aika pinkeä enkä voi uskoa että sen pitäis vielä 10 viikkoa kasvaa - taitaa tulla aikamoinen jättipallo! Kilojakin tulee kohisten ja tuntuu, että ihan sama mitä syö tai ei syö, painonnousu jatkuu samaan tahtiin ku tähänki asti eli semmoset 600g/vko. En jaksa enää välittää, tulee mitä tulee!

susu_v 29+4
 
heippuli hei! Täällä ahkeroitu "aamusta" asti, eli 11 eteenpäin olen roudannut tomaattia ja melonia pihalle ja vähän nikkaroinut niille tukia. Ärsytti kun kaikki tuossa ikkunalaudoilla rehotti niin päätin sitten heittää ne ulkoruokintaan. Ja löysin muutaman kurkunkin jotka olen ihan itte kasvattanut :)

Mun napakolo on taipunu ylöspäin? Taitanee siis poksahtaa varmaan pihalle jossain kohdin, kovin on pinkeä maha.. Eilen vain sen huomasin kun menin töissä vaihtamaan vaatteita ja maha tuntui omituiselta.

Kesälomareissua ollaan suunniteltu, 4 tai 5 viikkoa vielä pitäis odotella! Tosin voidaan olla vain 1 yö, kun eläinlaumalle on vähän vaikea saada hoitajaa/hoitajia.. Mutta parempi sekin kun ei mitään, pääsenpähän ainakin Ikeaan törsäämään vauvakrääsään :)

Eilen ostin babysitterin, käytettynä tosin, mutta ihana oli! Sopii hyvin niihin väreihin millä olen ajatellut lastenhuoneen sisustaa, kun ei tiedä kumpiko on tulossa, niin voi sitten helposti lisätä jommankumman värejä lisäksi. Vielä olis vaikka ja mitä ostettavaa, mutta en jaksa stressata kauheasti, ostan sitä mukaa kun vastaan tulee.. Ja käytettynä ollaan ajateltu pelit ja vehkeet hommata.

Beibei & Ipana 28+4
 
Huomenet. Viime postaus jäi aika lyhyeksi, suorastaan vitutti se lääkäri jolla kävin. Oli tosi töykeän oloinen ja pahantuulinen. Sairaslomalappua kirjottaessa mainitsin, että tarvitsen sen B-lausuntona kelalle, niin lääkäri totes, että hän ei sitä viiti kirjottaa eikä kirjoitakkaan. Toki sen kuitenkin teki, mutta tuli vaan semmonen olo että se varmaan ajatteli mun hakevan ihan turhaan lomaa. Lisäksi odotushuoneessa itki pieni vastasyntynyt vauva, eikä meinannnut rauhoittua, niin lääkäri tokas siitäkin vihasena, että antas ny se äiti tuolle lapselle ruokaa että se hiljenee. Lisäks mikään tavara ei tän lääkärin mielestä ollut oikealla paikalla ja hoitajatkaan ei osaa työtään tehdä.. Noh, paikat mulla oli kiinni eikä ollu tulehduksista mitään merkkejä, kuitenkin määräyksenä hiljentää vähän tahtia ja jättää kävelylenkit vähemmälle iskiaksen takia. Vetää nimittäin välillä niin lujaa et meinaa lähtee jalat alta. Määräys fysioterapiaan oikeiden venytysten ja liikeratojen opetteluun, ei kuulemma olemalla vaan iskiaat helpota, eikä vastaavasti tuolla kävelyllä ole niihin vaikutusta.
Pikkusen iloisempaa asiaa. Meidän remontti alkaa pikkuhiljaa oleen paremmalla puolella. Kaks makkaria tapetoimatta ja vessaremontti enää eessä. Taidetaan kuitenkin saada nuo pois alta ennen esikoisen 5v synttäreitä. Esikoinen olikin muuten tuossa taannoin sitä mieltä, että vauva saisi jo syntyä, ei malttais odottaa että pääsee hoitaan ja että äiti jaksaa taas paremmin. Kovasti edelleen käy vatsaa suukottelemassa ja vauvalle puhumassa, samoin soittaa soittolelulla musiikkia.
Mieli on ollut hiukan parempi tässä muutaman päivän, paitsi tänä aamuna kun kissanpentu alkoi leikkimään klo 4 ja leikki siihen saakka kun noustiin ylös. Sitten tuo perkele meni ite nukkuun :kieh: Väsy painaa mua edelleen ihan maksimaalisesti, aamusin ei tahtois jaksaa nousta ylös ja päivisin tulee ihan kauhee väsymys, ajaa väkisin välillä petiin. Toivottavasti tuo rauta alkaa pian vaikuttaan. Joka tapauksessa vauva liikkuu taas hiljaisemman jakson jälkeen paremmin ja antaakin kunnon iskuja ja venyttelee oikein kunnolla.. (pari kertaa meinannut lirahtaa housuun kun toinen monottaa rakkoon :D ) SF-mitta taisi olla viime käynnillä 28cm eli yläkäyrän yläpuolella edelleen mennään ja aika isolta tässä tuntuukin.

Tsemppiä muillekkin vaivaisille, on tää kaiken tän prakaamisen arvoista! Tää lähtee nyt repiin nuo loput tapetit tuolta seiniltä ja sitte siivoaan tätä huushollia.

mammamammutti ja tirppana 28+4
 
Hei taasen,
täällä menee rauhallisemmin pienistä hankaluuksista huolimatta. Tein töitä vähän liian rankasti ja yksi ilta supisteli niin paljon, että olin ihan varma että tämä on menoa jo nyt. Onneksi se noin 4 tunnin päästä loppui ja olen nyt sairaslomalla. Kohdunsuu ei ollut tosin lähtenyt avautumaan, vaan oli siististi kiinni. Lääkäri jolla kävin muuten sanoi myös, että sitä voi myös itse tuntea, jos on herkkä tunto alarakenteissa. Lähinnä sitä että onko lähtenyt löystymään, ehkä ei pieniä muutoksia. En sillä etteikö kannattaisi näyttää jos tuntuu siltä että on joku vaara. Ei ollut myös tulehduksia eikä mitään vaaraa.

Nyt on sairaslomaa siis vielä viikon verran ja sitten koitan tehdä kuukauden verran vähän kevyemmin työtä. Työt menivät ihan hyvin siihen asti, kun minulle lykättiin 12 tunnin työvuoro ja sinä päivänä oli aivan älytön kiire. On ollut myös huimausta välillä, kun en ole päässyt (huom, päässyt, vaikka olen pyytänyt) syömään neljän tai viidenkään tunnin työssä olon jälkeen. Noh, yritän antaa anteeksi asioita ja pitää tämän jälkeen paremmin huolta, että lähden vaikka ulos ovesta jos en pääse tauolle ajoissa. Ei ole nimittäin mukavaa paahtaa ravintolassa jos tuntuu, että kohta pyörtyy.

Mutta siis, onneksi nyt on rauhaisampaa. Vauva kasvaa hurjaa vauhtia ja potkii paljon, paljon. On tuntunut, että olisi jo laskeutumassa alaspäin, koska hengittäminen on ollut paljon helpompaa, myös kevyt liikunta on ollut helpompaa, vaikka supistuksia nyt varonkin.

Yksi päivä tosin tuntui, että vauva vielä pyörähti ja muljahti jännästi mahassa tosi pitkään aikaan. Pääosin tuntuu kuitenkin että olisi jo pää alaspäin ja potkut tuntuu lähinnä kyljissä, tosin liikehdintää on paljon...

Vähän on kärsimättömyyttä jo ja odotusta niin paljon. Rakastan tätä lasta niin valtavasti, en jotenkin osaa olla rakastumatta joka kerta kun potkii. Painoa on tullut n. 10 kg lähtöpainosta, saa vähän tullakin vielä. Syöminen on yhä vähän hankalaa, mutta helpottunut jostain syystä paljon. Ehkä vauva on vähän laskeutunut ja vatsalaukussa on tilaa enemmän, en ole varma. No, syön ainakin nyt paljon enemmän ja voin siksi paremmin.
 
Lääkäri kierto ohi, eipä uutta minulle... Ainoa ettei lähetä estää jos tää tästä nyt itekseen alkaa syntymään ja sitten yllätyin kun käynnistykseen ei olekaan enään kuin 2 viikkoa ja 2 päivää. Mihinköhän tää aika on oikeen karannut?!?! Voisin vannoa että siihen rv 34 on vielä 3 viikkoa ;) Tänään kävi myös fysioterapeutti ja eipä tässä kyllä kauheasti pysty tekemään kun vuoteessa makaa,mutta ihan hyviä vinkkejä sain.

Mulla HB on 133 eli kyllä tosi hyvä, ottaen huomioon tuon verenvuodon :) Ja huomenna pääsen ehkä sittenkin kotilomalle, JIPPII!!!

Mirka J. 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mammuska 83
Huh, ihana kuulla etten oo ainoa jolle tuota painoa on "hiukan" kertynyt. :D Olen aina ollut tosi hoikka, enkä lihonnut vaikka syönyt mitä tahansa (suvussa kulkee,että kaikki on hirmu pikkusia), mutta nyt raskausaikana sitä painoa on kertynyt aivan järjettömän paljon. Lähtöpainosta on noussut n.14kg. Itse en nää tätä ongelmana vielä, mutta neuvolantäti jo jotain hiukan vihjasi että voisi nousta hiukan vähemmän viikossa tuo. Nooo.. Jospa se siitä, saahan tuon karistettuakin sitten synnytyksen jälkeen kun pääsee taas kunnolla liikkeelle. :)
Oubou & Muksutin 29+2
 
Haluaisiko joku valistaa milloin kannattaa alkaa pakkaamaan sairaalakassia ja mitä sinne olisi hyvä pakata mukaan?!

Jos aiemmin olen pähkäillyt sitä kun en oo sisäistänyt sitä että meillä asustelee kohta puolin pienokainen ni nyt se asia on muuttunut:LOL: Totuus iski tässä yks päivä kesken autolla ajamisen...En tiedä onko tuo maha-asukkikin päättänyt että äipälle pitää tehä selväksi että täältä minä tule kunhan on aika:D On sen verran taas menoa ja sen myötä joka paikka kipeänä.

Joo, ja sit kuvittelin että pääsen vaklaamaan minkälainen asukki siellä mahassa on ylimääräisiin ultriin...perjantaina tuli kutsu äippäpolille ja aika oli vasta elokuun lopussa. Eilen sitten piti sinne soittaa ja kysellä hieman asiaa että eikö aiemmin olekaan aikaa ni kätilö kertoi että ei ole muuta ku rv 38 (jolloin aika on) on se synnytystapa- arviointi. Seniori lääkäri oli katsonut minun paperit ja todennut ettei ole tarvettaa tutkia sen enempää sitä sf-mittaa (joka huitelee yläkäyrien yläpuolella). Sokeriarvotkin kun ovat normaalit.

Beibei Niin minunkin napakolo on ylöspäin ja joka aamu jännityksellä katson peilistä että joko on pulahtanut. Pienet on hauskuudet:LOL:

Tarttee käydä pitkälleen ku tuli tänään rehkittyä hiontahomman kanssa ni nyt kivistelee...mut on se niin kivaa kun on loma *huokaus*

Onko kenelläkään muulla "pää pehmennyt"? Tarkoitan sitä että huomaa tekevänsä jotain sellaista mitä ei aiemmin ole tehnyt...minun piti saada toinen pakastin jotta saan pakastettua marjoja. Koskaan ennen en ole sitä tehnyt saatikka edes ajatellut tekeväni :D Muutenkin olen huomannut että olen paljon rennompi eikä pipo kiristä päätä....ja mies kiittää tästä.

Nyt pitkällee.....

hanja ja osmoheluna 31+1
 
Hanja: Mulla ollu sairaalakassissa mukana joustavat imetysliivit ja kertakäyttöliivinsuojia, ristisanalehti ja kynä, omat lääkkeet, pesuaineet ja hiusharja, dödö, puhelimen laturi (!!!), huulirasva (!!!), hammasharja+tahna, kosteusvoide. Mies tuonu sit tarvittaessa lisää, mm. herkkuja, vissyä :LOL: Ja tuonut myös kotiutumisvaatteet vasta myöhemmin eli vauvan vaatteeet (body, potkarit, tumput, myssy, haalari tms.) ja mulle jotkut olohousut, alusvaatteet, paidan ja oman (yö)siteen.

Tänään neuvolassa kaikki ok, hieman hössö tuo kesätuurari mut ihan kiva. Painoa 1,2kg/3vko, hb 118 (6vko sitten 133), rr ok, sf 28cm, pikkunen kääntyny raivotarjontaan ja syke 155.

Eilen kävin jonottamas tk:n päivystyksessä kipeän silmän kans, silmäluomessa herpes. Lääkkeet suun kautta ja rasvana silmään varmuudeks. Helpotti jo eilen illalla oloa tuo rasva ku lakkas ne rakkulat raapimasta silmämunaa.

Täällä ei kans enää pääse polille ultraan vaiks rd-diagnoosi papereissa ja sf huitelee yläkäyrän yläpuolella jos kotimittaukset ok. Esikoista odottaes ramppasin loppuraskaudes viikottain ultras noiden takia :O Nyt pääsee neuvolaan ultralle jos th kattoo tarpeelliseks sillon rv 36, vai koska se lääkärineuvola nyt onkaan.

Jenni rv29+3
 
Täällä valvoo yksi uneton menkkamaisissa jomotuksissa! Neuvolassa kerroin tänään suppareista yms. vaivoista, mutta eivät ottautuneet niihin oikeastaan ollenkaan..Kuulemma suppareita voi tulla paljon ja plaa plaa. Nyt vielä näitä menkkamaisia jomoja alavatsalla on ja joutuu jo välillä puuskuttaa. Varasin sitten yksityiselle ajan perjantaiksi, en jaksa piipittää tuolla kunnallisella,kun mitään apua ei saa!
Viimeinen neuvolalääkäriaika annettiin sentäs ja voivoteltiin niiden olevan niin tiukassa. Kuulemma jälkitarkastuksia perutaan, kun ei ole aikoja! Raskaana olevat menevät niiden edelle. Siis what, ihan törkeää!! Kyllähän tuo jälkitarkastuskin olisi tarpeellista saada aikanaan! No,sain sitten sen lääkäriajan elokuun puoleen väliin, oli viimeinen aika mitä antaa..Terkkari sanoi,että menee kyllä vähän liian pitkälle,mutta ei maha mitään. Hohhoijaa,teki mieli sanoa,että katotaanpa oonko jo synnyttäny!!

Sorry tää "raivoaminen",kyllästyttää vaan tämä touhu täällä pk-seudulla:mad:
 
Tämäpä pääsi eilen käymään KOTONA! Olipa todella ihanaa vaikka siellä olo jäi jokseenkin lyhyeksi (sain olla siis pois vaan 7 tuntia)... No, toivotaan että uudestaan pääsisi jo viikonloppuna, koska suunnittelin jo lasten kanssa DVDn katsele päivää (kun ei siis muuta pysty/saa tehdä) :)

Enään eivät taida ultrailla, koska synnytystä ei aleta estelemään mikäli itsestään käynnistyy. Nyt siis vaan taas kulutetaan aikaa sängyssä maaten... Selällä makuukielto tuli eilen ja nyt onkin sitten yön jäljiltä lonkat TODELLA jumissa, kai joudun kohta lääkkeitä pyytämään :( No nyt vielä koitan kestää tuskan...

Mirka J. 31+6
 

Yhteistyössä