SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

uni ei meinaa tulla. Se on raivostuttavaa jos menee miehen kanssa siinä 23 aikaa nukkumaan niin toinen nukahtaa alle vartissa ja minä pyörin n. 2 h ennenkuin uni tulee. Jos miehellä aamuvuoro (herää 5) niin havahdun hänen nousemiseen ja käyn vessassa. Ja jos omia aikoja herää niin kylkeä kun vaihtaa niin tietää että saa mennä samantien vessaan. Mutta silloin kun nukun niin uni on vielä melko hyvälaatuista.

liikkuminen ruokakauppaan n. 500m enkä mielelläni sinnekkään kävele. Tai jos johonkin kävelee niin vauhdin pitää olla todella rauhallinen ettei ala supistella.

siivouksen kanssa sama homma. Kyllä kun tän 104 neliöö imurin varressa heiluu niin seuraava tunti meneekin sohvalla maatessa.

muuttaminen ensi viikon perjantaina olisi se muuttopäivä. Välimatkaa on n. 100km. Tavaraa on kyllä viety niin paljon kun mahdollista. Muutetaan siis vielä puolet pienempään mitä tämä. Tulee kyllä kantamisen osalta helppo muutto :D

Rosalienism ja Poitsu 32+1
 
Päivää huomenta ja kiitos uudesta ketjusta! :)
Itellä on jotenki "vaikeaa" kirjotella tänne ku on tuolla facessa.. Mutta täällä on menny odotus ihan ok, miinus miehen tempaukset ja älyttömät liitoskivut vai mitä ne nyt oli!

Thyroxinia sain ku arvot oli päin pyllyä ja ens viikolla labraan kattomaan onko kaikki parempaan suuntaan jo.

Kuumuus on jotain käsittämätöntä ja hikinäppyjä on koko naama täynnä. :O Ei kiva!!
Liikkeet tuntuu enemmän ku hyvin vaikka oli hiljaista jonnin aikaa, nyt selkeet rytmit koska hereillä ja niinku sisaruksensakkin, antaa mun yön nukkua, ennen nukkumaan menoa myllää kuin viimeistä päivää ja aamulla ku herään ni siellä muljaa aamujumpat ja siitä melkeinpä tunnin välein myllää enemmän tai vähemmän :heart: Tuntuu jotenkin hullumaisesti nää liikkeet, ihan ku lapsivettä olis vähän tai muuten ku kyljestä voi tuntea jalan ku potkii :D

Tänään pitää siivoilla ja tehdä ruokaa ku tulee vieraita kylään :)

On kyllä hassua että kohta tämä odotus on jo ohi :O APUA!! Vauvan huone ei ole edelleenkään edes alotettu, hoitopiste on valmis mutta vielä pitäis tapetoida tehoste seinä ja muutenki fiksata, tällä hetkellä huone toimii lähinnä varastona!

Metis ja typykkä 35+5
 
Jenttu: vauva kasvaa yläkäyrällä ja lisäks vatsanympärys on iso, joten melko todennäköisesti joudutaan synnytys käynnistämään ennen laskettua aikaa mutta elokuun lopulla se varmistuu. Sain insuliinit mut meni pitkään ennen kuin ne alkoi tehomaan ylityksiin joten vauva kerkes kasvamaan kun sitä annostusta sai nostaa kolmen päivän välein sen kaks yksikköö. Nyt on onneks sopiva annos löytynyt eikä oo muutamaan päivään enää ylittyny sokeriarvot. :)

Mielelläni haluaisin ettei synnytystä käynnistettäis mut en sit tiiä että jos vaihtoehtona on synnyttää joku 5 kilon baby tai käynnistys alle nelikiloisena niin luulen että se käynnistys ois inhimillisempi. Tietysti pieni toivo on vielä että kasvu hidastuu eikä tartteis käynnistää.

Mulla tehtiin viime elokuussa keskenmenon takia lääkkeellinen tyhjennys eli cytotecia sinne jotta alkais vuoto ja sillon ei kyllä sattunu yhtään vaikka tosi monilla se sattuu ja joutuvat ottamaan särkylääkettä. Aika jännä. Olispa oikeekin synnytys yhtä helppoo...

tiituli85 33+1
 
Voi että se on tosiaankin ELOKUU!!! HUIIII!!! Kohta syysvauvoja alkaa syntymään, ihanaa!

Onnea Sunshinelle kaksosista!

Täällä oli eilen neuvola ja vihdoin oli oma neukkutäti paikalla! Kaikki oli ok, sf-mitta oli pysyny samana, eli oli nyt sen 31cm, palattu siihen yläkäyrälle, viime kertaisen ylityksen jälkeen :D Vauvan sydämensykkeet oli 140, niinkuin ennenkin... (sitä tässä vaan mietin, et pojista ollu 140-160 koko ajan, ja eikös tytöllä pitäis olla isompi Vai olenko ymmärtäny väärin? Verenpaine oli hyvä, hb oli 111, jos seuraavalla kerralla on alempi niin lisärautaa... Tosin nyt syön kyl noita monivitamiinitabuja (joissa siis rauta mukana), mutmut... No, katotaan nyt. Pääsin vauvaa kurkkimaan ultraankin, kun terkka epäili et vauva olis väärinpäin, ja niinhän hän sitten olikin... elikkäs nyt katotaan seuraavassa neuvolassa uudestaan, ja sitten lähetettä äippäpolille... Jonne joudun varmaan tuon korkean sf.mitan takia... (tosin voisko olla syynä tuohon korkeaan mittaan, se et vauva on perätilassa?) Meillä tuo nuorimmainen oli myös perätilassa pitkään, rv 35 on eka rt merkintä...

Täällä myös yks yökukkuja... Voi mennä puoltoista tuntiakin ennenkuin saan unen päästä iltaisin kiinni, ja sit klo 2-3 herään ja valvoskelen n 1-2tuntia... Ei kiva! Ja sit aamut alkaa tällä hetkellä klo 7-7.30, mut reilu viikon päästä pitäs saada esikko kouluun klo 8.25, eli herätys täytyy hoitaa varmaan klo 7 (viimeistään!) ja sit saada viel tuo toinen kiukkukalle mukaan... huoh! niin ja tietty aamupalat molemmille, kääk! Ja sit loppuyön käännän ja väännän ja pyörin hullunlailla, vaikkei mitään "vikaa" ookkaan...

kävelyt ei onnistu, paitti mummovauhtia... Alkaa ahdistaan ja supistaan herkästi ja olo tuntuu muutenkin kauhealta, jos kovempaa painelee...

käynnistys kakkosen kohdalla meinattiin käynnistää rv 37+6, mut vauva olikin "pienentynyt", joten sitä siirrettiin, no saman viikon pe hää päättikin ite tulla (rv 38+3) eli käynnistyksestä ei oo omakohtaista kokemusta, mut useat on siitä sanoneet, et tulee järkyttävät kivut, pahemmat kuin luomukäynnistyksessä... Mutta tiedä häntä, veikkaanpa et jokainen kokee kivut omalla tavallaan :)

siivous meillä mies hoitaa imuroinnin, koska mä INHOON imurointia ylikaiken! (mut sit taas tiskit ja pyykit on mun "alaa"...) Siivous on täällä ollu muutenkin "pannassa", kun en oo ton käden takia voinu mitään tehä, ensin siinä oli jännetuppitulehdus ja nyt ne ei enää tiedä mitä siinä on, mut särkee vaan niin pirusti!

kuumuus mä olin meidän terdellä tänään työkaverin kanssa noin puol tuntia istumassa ja sen jälkeen oli mentävä suihkuun, kun oli niiiin tukala olo... Mä en muutenkaan tykkää helteestä, joten viel nyt kun oon raskaana ärsyttää enemmän kuin koskaan toi lämpö!!!

Täällä alkoi miehellä kauan odotettu LOMA! (tosin ei oo kuin viikon, mut onpahan kuitenkin!) Ja huomenna olis tarkoitus lähteä reissaan itä-Suomeen, saapi nähä miten käy... Perjantaina pitäs olla kotona, kun ens viikonloppu on buukattu IHAN täyteen, on synttärii, messuja, illanistujaista, yleisurheilukisaa ja sit suiltana koulunsa aloittaville siunaustilaisuus... joten olis "kiva" olla pe kotona... (tosin voi olla et tullaan jo to-peyönä, riippuen miten reissussa menee, ja miltä musta tuntuu...)

Mut näin, piti vaan ihan pikaisesti laittaa jotain, mut... :D

tiggeri ja typy 31+4
 
En TAASKAAN saa nukuttua, joten olempa sitten netissä,huoh! Kello on tosiaan jo melkein puoli 5 aamuyöstä ja olen nukkunut tasan 0 minuuttia. Tää alkaa käymään aika raskaaksi,kun ei saa nukahdettua sitten millään. Kohta mies heräilee töihinsä, ehkä sitten joskus aamulla alkaa nukuttaa...Kiva unirytmi!! Piti lähteä asuntomessuillekkin aamupäivästä, mutta tuskimpa jaksaa zombina siellä laahautua, ihan perseestä. Saiskohan tähän jo jotakin troppia, pitää kysyy neuvolasta seuraavan kerran..
Tulipas taas valitusta, alkaa tää loppuraskaus olla pelkkää narisemista joka asiasta:/
 
Vieläkö teidän sakkiin mahtuu, vaikka ensimmäiset ovat saaneet jo vauvansa päivänvaloon?

Täällä kirjoittelee neljättä lastaan odottava äiti. LA on 13.9 ja poikaa meille on pariin otteeseen lupailtu. Tämä raskaus on ollut vähän erilainen aikaisempiin verrattuna. Liikkuminen on ollut vähän hankalaa liitos ja muiden kipujen vuoksi. Olin ensin sairaslomalla, nyt kesälomalla ja viikonpäästä alkaa äippäloma!

Muruski rv 34+2
 
Viimeksi muokattu:
moonan Täällä ihan sama tilanne, alkaa kierrokset nousta ja olo ihan yhestä paikkaa. Mitään ei jaksa tehdä, ja vaikka kuin paljon ois puuhaa. Eikä tämä helle kyllä yhtään taas tässä auta. Jaksuja sinne!

Ja tervetuloa Muruski joukkoon!

Plamsu75 ja Pienimies 33+3
 
tiggeri Ei tyttösikiöllä pidä olla yhtään sen korkeammat sykkeet kuin pojalla. :)

Muruski Haluatko vielä ilmoittaa ikäsi ja synnytyssairaalasi, niin lisään nekin tuonne listaan? Tervetuloa mukaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta ja onnea vaavin saaneille kovasti :)

Täällä hyvä meininki edelleen, vielä pitäs jaksaa kodinhoitohuoneen remppaa yms. pientä kivaa :) Meillä mennään jotakuinkin alakäyrillä, eli mitään jättiläistä ei pitäs olla luvassa ja rt on ollut kanssa jo kymmenisen viikkoa.

Pystyy kävelemään ja tekemään lähes kaikkea normaalisti :) Turvotuksiakaan ei ole tullut :) Ananasmehulla oon koittanut ennaltaehkäistä niitä ja ilmeisesti onnistunut kiitettävästi :) Ainoa miinus oikeastaan on tuo muidenkin mainitsema yöheräily, 2h välein pitää herätä pissille, hassua sinänsä et päivällä ei noin useasti tarvi käydä, ei edes silloin ku kiskoo 4h päikkärit :)

Vielä pitäs pihaakin hiukan ronkkia, vaan taitaa taas olla melko lämmin päivä tulossa :)

Uusi "elämänmuoto" nimeltä mammaloma on alkanut, hui :)

Stina & Elämänvalo 35+
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Lämmintä on....ihan kiva, mutta hieman alkaa hiki virrata, jos enempi touhuaa. Tässä päiväkahvia juon ja pitihän mun kaupasta sortua ostamaan suklaata :p on tää niin hyvää!! Tulee kyllä herkuteltua vähän liian usein,mutta ei mahda mitään....vaikeaa itsehillintä ja makeanhimo :ashamed:

yövalvojille voimia!! Onneksi tätä ei kestä enään hirveen kauaa, jos yhtään lohduttaa :whistle: uskomattoman äkkiä nää viikot vierii. On se kyllä ärsyttävää,jos ei nukutuksi saa. Sen tietää et sitten, kun vauva syntyy niin heräilyjä on tiedossa. Mut tää on ehkä sitä valmistautumista vauvan tuloon.

Mulla on nyt pari viime yötä menny paremmin. Mä saan kyllä nukuttua illalla hyvin, kun meen sänkyyn lukemaan ja sit alan nukkua.Heräilen kyllä MONTA kertaa ja vessassa täytyy käydä MONTA kertaa. Käyn kyllä päivisinki aika usein. Painaa tuonne alas jo sen verran, et tuntuu aina rakko täydeltä. Ihana helpotus synnytyksen jälkeen, kun ei tarvi jatkuvasti ravata pissalla....ja maha tuntuu niin tyhjältä, mahtuu ruokaakin taas paremmin :D

Nyt on jo niin täysinäinen olo mahassa kaiken aikaa. Aamulla hetki ennen aamupalaa on suhkot kevyt tunne, mut johan puuro ja kahvi saa aikaan mahan täytettä vauvan lisäks =)

Tänään tuli loput tilaamani pienet vauvan vaatteet ja laitoin pesuun. Ihana saada kaikki valmiiksi kaappiin ja muutenkin alkaa olla kaikki tehtynä. Ainut mikä mulla on kauhea siivousvimma. Pitäis siivota joka paikka kuntoon saunoja/suihkuja myöten. Sitten olis kiva tuoda vauva puhtaaseen kotiin :) oon kyllä vähän liian ylitarkka, ihan vaivaksi asti joskus tämä hysterisointi :ashamed: eikä liian puhdasta saa olla, sen kyllä noi pojat pitää huolen ettei täälä kerkiä liikaa paikat kiiltämäänkään. Mutta on kuitenkin sellainen pakkofiilis et mun on siivottava ja laitettava paikkoja kuntoon, kivempi sit tulla kotiin. Alkaa kyllä olla olo kankea niinku teillä muillaki. Mulla on sen puolesta hyvä olo ja jaksan kyllä tehdä, kun ei vaivoja, mutta välistä on pakko hidastaa tahtia ja muistutella itelle ettei ehkä kannata niin rehkiä. Väsymys on sitten aina palkka illalla kaikesta touhuamisesta :(

Taidan mennä nauttimaan ulkoilmasta nytkun sain kahvin juotua. Kaikille :hug: ja voimia viimeisille viikoille!

Delila 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Delila Sama juttu mulla, että herään siihen, että kai supistaa. Tai en tiedä muutakaan syytä, että miksi herään siihen, että vatsa on kova, sattuu ja tarve käydä vessassa. Miten se rakko voisi muka koko ajan täyttyä :D. Nyt kun supistukset päivällä lisääntyneet, herään yölläkin enemmän. Viime yönnä heräsin tosi monta kertaa, kerran tunnissa ehkä.

Nyt alkaa supistuksetkin jo tuntumaan vähän "pahalta". Autolla kun olen käynyt kaupassa nopeasti, ei pääse edes penkistä ylös kun alkaa supistaa, tuntuu ettei saa henkeä, menee supistus kurkkuun asti ja vähän sattuukin. Pitää odottaa supistuksen loppuun ja nousta ylös. Onneksi noita tulee vaan satunnaisesti. Pysyisi vauva nyt vielä ainakin vähän aikaa sisällä. Alkaa kyllä olla jo aika turvalliset viikot. Tämä kotona löhöily on vaan todella puuduttavaa ja tekisi mieli koko ajan siivota ja ärsyttää kun ei voi. En ole edes mikään siivousfriikki, enemmänkin päinvastoin ja nyt tekisi mieli pestä koko talon lattiat, vaikka kahdesti ja tehdä suursiivous.

mona lisa ja pikkuneiti 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Joo supistuksia ne mullakin öisin enempi on...maha kovettuu usein, joka kyljen käännöllä. Päivisin myös tulee kovettumia ja onhan ne eri tuntusia, ehkä epämiellyttäviä, mut mulla ei kipeitä. Muistelen, että mulla on edellisissäki raskauksissa alkanu näillä viikoilla noi supistukset ja ne on muuttunut epämiellyttäviksi, muttei kipeiksi. Näillä mennään :D

Jotenkin omalla kohdalla ei osaa ajatella, et syntyis ennen aikojaan....kolme edellisintä raskautta mennyt laskettuun aikaan suunnilleen niin eiköhän tämäkin ;) vaikka eihän sitä koskaan tiedä.

Osalla meidän porukasta alkaa olla jo viikkoja sen verran et ei ihme vaikka syntyis.... hui että, täälä saa pian alkaa jännittämään toden teolla :D :heart: ihania nämä loppuviikot, vaikka ei ehkä niin fyysisesti, mutta jännittäviä aikoja kuitenkin kaikin puolin.
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikkelis!
Täälläki olis vielä uusi joukkoon tunkeutuja. :)
LA 20.9/mama91/22v/1.lapsi/OAS/Tyttölupaus

Mulla on tähän asti raskaus sujunut ilman suurempia ongelmia jos ei alkuraskauden äkäsyyttä lasketa! :D
Turvotusta on jokapaikassa, eritoten jaloissa ja kuuma on kokoajan!

Täälläki nukkumisen kans vaikeuksia, asentoa ei löydy, saa vessassa juosta ja ajatukset on kyllä muualla ku nukkumisessa! Väsynyt oon ollu, mutta puuskutan silti kotona kotitöiden parissa kun on esikoinen kyseessä (hössötän) ja en oo oikee ikinä hallinnu rauhoittumisen jaloa taitoa. :D

Oulaisiin olisi tosiaan tarkoitus mennä synnyttämään ja käytiinki viime viikolla tutustumassa paikkaan jo ja hyvältä vaikutti. :)

Välillä olen ihan onnesta soikeena, välillä taas hirvittää, pelottaa ja jännitys huipussaan!

Vauva muljuu mahassa jatkuvasti ja muistuttelee itsestään :)

mama91 rv33+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mama91! Lisäsin sut listaan. :)

Täällä poksui tänään 34+0. Kesälomailua reilut kuusi viikkoa takana ja viikon kuluttua alkaa äitiysloma. Viikon kuluttua on myös seuraava neuvola ja reilun kahden viikon kuluttua lääkärineuvola.

Jopas on nyt hyvä olo, kun käytiin kaverin kanssa sama 9,9km lenkki mitä ennen raskautta (ja sinne rv 25 saakka). Päälle vielä 7km pyöräilyt. Ei enää niin reippaasti taitu tuo matka kuin ennen, mutta alle 1,5h ja 10km on mun mielestä ihan ok. :)

Pitäis tehdä jotain inventaariota vauvan vaatteiden suhteen, lähinnä kokoja 56-62 ajatellen. Mitähän syysvauva tarvii? Poika syntyi huhtikuussa...

Sairaalakassiin pakkasin jo imetysliivit (eräästä brittiläisestä nettikaupasta sain Suomessa 50e maksavat liivit hintaan 27e, tilasin kahdet), kuivattuja luumuja pussillisen ja lakupussin. Vauvan kotiutumisvaatteita olen miettinyt. Näkee vasta sitten syyskuussa miten paljon tarvii päälle.

Huooh, tämmöistä tänne. :)

Empuuu rv 34+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heissan! Täällä haluaisi yksi liittyä porukkaan mukaan :)

LA 14.9 syys89 / 23v / 1. lapsi / PHKS

Ensimmäinen siis kyseessä. Raskausaika on sujunut mallikkaasti ja kovasti alkaa jo odottamaan ensi kuuta että saisi pikkuisen syliin. <3

Tiivistettynä:
Tyttö kuulemma tulossa. Kaikki tavarat on jo hankittu, enää puuttuu vaan vauva :D Selkä prakaa, ei saa housuja kunnolla aamuisin jalkaa, kenkien laitto ihan tuskaa. Synnytys ei pelota yhtään, enemmänkin vain odotan sitä innolla. Töistä olen ollut pois jo monta kuukautta (fyysistä työtä teen) kovien selkäkipujen takia. Pahenivat ihan sietämättömäksi töissä ollessa. Nyt alkanut sama vaiva pahenemaan entisestään.
Mies on innolla mukana ja kissa varmaan einiininnoissaan. Olemme olleet 2 vuotta yhdessä, ei ajateltu vielä mennä edes kihloihin. Ehkä joskus vielä. Kivuttomista supistuksista olen saanut nauttia jo rv 20-> lähtien ja nyt mukaan kaveriksi on tullut epäsäännölliset (ehkä kerran pvässä) oikeat supistukset. Nyt siis menossa rv 34+2 ja AAH, ihana loppusuora. Hyvä minä, hyvä me! Kohta meillä on kaikilla vauvat kainalossa :)
 
Jee, ihana neuvolan täti varasi ajan lääkärille perjantaiksi!:) Saan ehkä apua tähän unettomuuteen,jipiiiiiii! Tsemppiä ja unihiekkaa muillekkin kohtalon tovereille, "onneksi" on teitä muitakin samassa veneessä:D

Verenpaineet on ollu koholla tässä viime aikoina (tänään 155/95) ja nuita joutuu nyt seuraamaan kotona tarkemmin. Mullahan oli verenpainelääkityskin ennen raskautta, mutta se lopetettiin sitten,kun arvot pysyivät ihan hyvinä. Onneksi ei kuiteskaan proteiinia ole pissassa ja ei oo muitakaan raskausmyrkytysoireita, joten kattellaan...Baaby tuntuu olevan kyllä tosi alhaalla jo,pissarakkooon painaa mojovasti. Ite veikkaan,että syntyy kyllä ennen laskettua aikaa,mutta saas sitten nährä!!:)

-Moonan&Napura 35+3-
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täällä myös yöpyöriäinen. Aamulla lakanat on ihan rytyssä ja tuntuu että hikoiluttaa jopa kyljen kääntäminen. Yleensä olen vilukissa ja nukun paksulla peitolla kesät talvet. Parina yönä olen herännyt napakkaan supistukseen, mutta onneksi saanut nukuttua senkin jälkeen. Noita suopisteluja mulla on ollut joka raskaudessa, joten mistään ihmeellisestä ei todella ole kyse.

Eilen kävin pyörähtämässä neuvolassa. Hempparin olin saanut nousemaan sen ollessa nyt 118 (edellinen 104). Matala hb on mulla olut aina riesana, kun maha ei oikein kestä rautavalmisteita. Nyt vaihdoin Obsidanista Retaferin debottablettiin, hyvin näyttää nostavan vaikken joka päivä pysty tablettia ottamaankaan.
Sain neuvolasta liiketarkkailukaavakkeen ja eilen jo merkkailin ekat liikkeet ihan paperille asti. Seitsemässä minuutissa tuli 12 liikettä täyteen :)
Meillä oli neuvolatädin kanssa puhetta, että toivomuksenani olisi lyhytjälkihoitoinen synnytys (jos nyt kaikki menisi vauvan syntymän suhteen hyvin). Hän kirjoitti muitilapun neuvolakortin väliin, kun itse unohdin viime äitipolikäynnillä asiasta puhua. Mulla on epäilty raskausdiabetesta, tosin sokeriarvot on olleet hyvät koko raskauden ajan. Saa nähdä mitä mieltä ovat minun toiveesta.

Muruski rv 34+4 Ikä 30 ja sairaala PKSSK
 
Muruski liiketarkkailulomake kuulostaa mielenkiintoiselta, meillä ei ole mitään tuollaisia. Täällä on kova huoli, kun poju ei juurikaan liiku, ja taas herätessä huonosti nukutun yön jäljiltä puoli tuntia kuulostelin ja meinaa epätoivo tulla, kun ei mitään tunnu. Sydänäänet sentään Dobblerilla kuuluu, niin jotta hengissä kaveri sentään on. Vatsa on kokoajan kova kuin kivi, ja kipeä :| ja olo sen mukainen. No torstaina on neuvola, jotta jos siellä sitten kyselisi onko kaikki niinkuin pitää.

Taas näyttää hellepäivältä, uuh! Aurinkoista päivää teille kaikille!

Plamsu75 ja Pienimies 33+5
 
Täällä on myös katkonaiset yöt tuttua... Huomaan olevani sen takia päivisin sekaisin kuin seinäkello. Eilen kävin aamusta pankissa lunastamassa lahjakortin ja meinasin unohtaa puolet rahoista tiskille. Aivoni käyvät nyt niin hitaalla...:saint:

Luulin eilen illalla, että taju lähtee ja saan raskausmyrkytyksen tai jotain. Ensin alkoi oloni heikkenemään ja aivan puskista tuli järkyttvä päänsärky. Oksensin sen takia.
Selkäranka tuntui aivan puutuneelta kokonaisuudessaan ja oli kipeä.
Kohtuunkin pisti todella ilkeästi eilen ja edellispäivän, oikealta kylkiluiden alapuolelta. Onneksi sitä pistävää kipua ei ole enää, eikä muitakaan kipuja.

Ensi viikolla olisi nla-lääkäri ja toivon kuulevani, että paikat olisivat sen verran kypsät, jotta voisin odotella pojan syntyvän hiukan ennen la:ta. Syyskuun alku olisi hyvä aika syntyä. :)

Huns rv 34+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Täällä ei unettomuus vaivaa, vois nukkua vaan kaiket päivät :D Vauvalle on nyt hankittuna itkuhälytintä lukuunottamatta kaikki. Sairaalakassi ja vauvan kotiutumisvaatteet valmiina. Itse pakkasin vauvalle puolipotkarin, pitkähihaisen bodyn, sukat, tumput, kypärälakin, fleeseasun (paita ja housut), lakin, villasukat ja vanuhaalarin. Vanuhaalari vain varalla mikäli sattuu olemaan viileämpi ilma, muutoin varmasti vielä tarkenee tuolla fleeseasulla viltin alla kun kuitenkin lämpimään autoon siirrytään suoraan laitokselta.
LYSYsynnytyksestä, itse olen ajatellut ihan samaa, en hirveästi pidä sairaalaympäristöstä ja se saa mut vaan stressaamaan, varsinkin maidonnoususta. Esikoisesta alkoi maito nousemaan vasta kun kotiin päästiin, eli uskon näin käyvän tämänkin kohdalla, siitäkin huolimatta että maitoa tulee jo nyt.
Torstaina olisi edessä äitipolin aika, jossa tarkastellaan, onko ne mun tosi kipeät supistukset ja alavatsa- alaselkäkivut pehmentänyt paikkoja.
Vauva tuntuu pysyttelevän hyvin tuolla pää alaspäin, ainoastaan kun makaan kyljelläni, vauva nousee vähän ja kääntyy poikittain ja aloittaa sambaamisen.
Vasemmalla kyljellä en edelleenkään voi nukkua. Eilen illalla koitin hetken olla, mut tuli niin huono olo että oksentamaan joutui =(
Muutama viikko vielä, niin sitten saisi tämä vauva mun puolesta syntyä =)
Onko muilla muuten synnytys kuin paljon mielessä? Musta tuntuu et mietin sitä ihan koko ajan. En siis pelkää, mutta mietin vaan että miten ja milloin ja kun tuntuu et sehän on ihan kohta ja joutuu tästä ihanasta mahasta luopumaan :D

mammamammutti ja tirppana 32+5
 
Mammamammutti, et todellakaan ole yksin, joka miettii, miettii ja miettii synnytystä. Muakaan se ei pelota, vaan ajattelen sitä hyvillä mielin. Mulle tämä raskaus siis psyykkisesti niin helvettiä, että mun puolestani vauva saisi syntyä heti, kun 34 viikkoa tulee täyteen - eli ylihuomenna. Samaa toivoo terapeuttini (terapia jatkui eilen kesätauon jälkeen, ja siellä käynkin kolmesti viikossa). Toki olisi ennenaikainen, mutta silti olisi parempi niin itselleni kuin muille tässä perheessä. Niin ahdistunut ja tuskainen olen.Mutta eipä tule tämä haave tapahtumaan: kaksi edellistäkin on mennyt käynnistykseen ja vauva vaihtelee tilaansa tuon tuostakin. Eilen tosin tuntui lantioisa omituista kipua - olisiko käynyt kiinnittyminen pienellä mielessä =).

Kun olisikin jokin maaginen keino, jolla voisi itse vaikuttaa vauvan kiinnittymiseen ja synnytyksen kännistymiseen, niin alkaisin heti toimiin. Iltaisin supistelee jonkun verran, mutta ei erityisen kipeästi. Plaah.

Pesukone huristaa vauvan vaatteita. Niitä onkin monta koneellista, kun on valkoiset, värilliset, villaiset, lakanat... On ihanaa laittaa hänen tavaroitaan valmiiksi, mutta toisaalta näissä puuhissa ahdistukseni ja kauhu vauvan menettämisestä nousee entisestään.

Voi vauva, synny pian :heart:.

Helmitoivo, 33+5
 
Heipssan!

Tyttö täytti maanantaina kuukauden!

Lisää painoa on saatu 300g!! Ja pituutta 1,5cm. Mutta muita surullisia asioita on, tyttö on sairastellut taas aika paljon. 4pv sitte tuli infektio johon menee nyt antibioottia.

Sydänkoneesta ei olla vieläkään päästy :/ Tytöllä välillä sydän jättää lyömättä tai joko niin että se lyö minuutin satoja kertoja.
Hemoglobiinin vähenemine luuötavasti edessä on verensiirti tämän viikon perjantaina. Veriarvot laski kun infektio iski.
Keuhkokoneesta pääsimme eroon!!! se oli iso helpotus. Tosiaan tyttö saa nasaalista happea. Viikon päästä kuulemma pitäisu kokeilla happiviiksiä.

Raskasta aikaa tämä on, mutta joka päivä olen onnellinen siitä että minulla on lapsi :) Vaikka öisin ei tahdo saada nukuttua kun.miettii mitä tytölle kuuluu.
Aivan ihana lääkäri ja hoitaja on ollut suuri apu! Kerrankin voin sanoa, että.parhaimmar joita olen tavannut.
Syyskuussa kotiin? välillä on puhuttu jos tavoite olisi syyskuun lopulla toivon sitä paljon. Mutta kaikki tytön voinnista ym. Riippuen.

Lähden tästä nyt tytön luo 13.00 tulee silmälääkäri vilkasemaan onko tällä hetkellä jotakin poilkeavaa.

Voikaa hyvin! Ja haleja.

Gilda ja tyttö 1kk2pv
 

Yhteistyössä