Voi että se on tosiaankin ELOKUU!!! HUIIII!!! Kohta syysvauvoja alkaa syntymään, ihanaa!
Onnea Sunshinelle kaksosista!
Täällä oli eilen neuvola ja vihdoin oli oma neukkutäti paikalla! Kaikki oli ok, sf-mitta oli pysyny samana, eli oli nyt sen 31cm, palattu siihen yläkäyrälle, viime kertaisen ylityksen jälkeen
Vauvan sydämensykkeet oli 140, niinkuin ennenkin... (sitä tässä vaan mietin, et pojista ollu 140-160 koko ajan, ja eikös tytöllä pitäis olla isompi Vai olenko ymmärtäny väärin? Verenpaine oli hyvä, hb oli 111, jos seuraavalla kerralla on alempi niin lisärautaa... Tosin nyt syön kyl noita monivitamiinitabuja (joissa siis rauta mukana), mutmut... No, katotaan nyt. Pääsin vauvaa kurkkimaan ultraankin, kun terkka epäili et vauva olis väärinpäin, ja niinhän hän sitten olikin... elikkäs nyt katotaan seuraavassa neuvolassa uudestaan, ja sitten lähetettä äippäpolille... Jonne joudun varmaan tuon korkean sf.mitan takia... (tosin voisko olla syynä tuohon korkeaan mittaan, se et vauva on perätilassa?) Meillä tuo nuorimmainen oli myös perätilassa pitkään, rv 35 on eka rt merkintä...
Täällä myös yks yökukkuja... Voi mennä puoltoista tuntiakin ennenkuin saan unen päästä iltaisin kiinni, ja sit klo 2-3 herään ja valvoskelen n 1-2tuntia... Ei kiva! Ja sit aamut alkaa tällä hetkellä klo 7-7.30, mut reilu viikon päästä pitäs saada esikko kouluun klo 8.25, eli herätys täytyy hoitaa varmaan klo 7 (viimeistään!) ja sit saada viel tuo toinen kiukkukalle mukaan... huoh! niin ja tietty aamupalat molemmille, kääk! Ja sit loppuyön käännän ja väännän ja pyörin hullunlailla, vaikkei mitään "vikaa" ookkaan...
kävelyt ei onnistu, paitti mummovauhtia... Alkaa ahdistaan ja supistaan herkästi ja olo tuntuu muutenkin kauhealta, jos kovempaa painelee...
käynnistys kakkosen kohdalla meinattiin käynnistää rv 37+6, mut vauva olikin "pienentynyt", joten sitä siirrettiin, no saman viikon pe hää päättikin ite tulla (rv 38+3) eli käynnistyksestä ei oo omakohtaista kokemusta, mut useat on siitä sanoneet, et tulee järkyttävät kivut, pahemmat kuin luomukäynnistyksessä... Mutta tiedä häntä, veikkaanpa et jokainen kokee kivut omalla tavallaan
siivous meillä mies hoitaa imuroinnin, koska mä INHOON imurointia ylikaiken! (mut sit taas tiskit ja pyykit on mun "alaa"...) Siivous on täällä ollu muutenkin "pannassa", kun en oo ton käden takia voinu mitään tehä, ensin siinä oli jännetuppitulehdus ja nyt ne ei enää tiedä mitä siinä on, mut särkee vaan niin pirusti!
kuumuus mä olin meidän terdellä tänään työkaverin kanssa noin puol tuntia istumassa ja sen jälkeen oli mentävä suihkuun, kun oli niiiin tukala olo... Mä en muutenkaan tykkää helteestä, joten viel nyt kun oon raskaana ärsyttää enemmän kuin koskaan toi lämpö!!!
Täällä alkoi miehellä kauan odotettu LOMA! (tosin ei oo kuin viikon, mut onpahan kuitenkin!) Ja huomenna olis tarkoitus lähteä reissaan itä-Suomeen, saapi nähä miten käy... Perjantaina pitäs olla kotona, kun ens viikonloppu on buukattu IHAN täyteen, on synttärii, messuja, illanistujaista, yleisurheilukisaa ja sit suiltana koulunsa aloittaville siunaustilaisuus... joten olis "kiva" olla pe kotona... (tosin voi olla et tullaan jo to-peyönä, riippuen miten reissussa menee, ja miltä musta tuntuu...)
Mut näin, piti vaan ihan pikaisesti laittaa jotain, mut...
tiggeri ja typy 31+4