Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Mukaan olisin änkeämässä myö minä!
Olen tuolla ensimmäistä lasta odottavien ketjuss amyös mutta ajattelin että täälläkin voisi olla mukana, kun on myös uudelleensynnyttäjiä, joila vähän "tuntumaa" näihin hommiin.


LA 6.9.2012 Piikikäs, 27, ensimmäinen

Viikkoja taitaa olla siis takana 5 tai jotain :D
 
Tänäaamuna cb:n digiin tuli raskaana 2-3 viikkoa, ja sellaista tulosta mielestäni sieltä olisi pitänyt tullakin, joten ehkä uskaltaudun nyt vähän edes rentoutumaan. Soittelen maanantaina neuvolaan ja ilmoittelen sen jälkeen mikä laskettu aika siellä arvioidaan olevan ja sitten voi minutkin lisätä listoille.

Oireita on kyllä, väsyttää, tissit ovat todella kipeät ja nännejä aristaa edelleen ja jonkin verran tuntuu sellaista menkkamaista tuntemusta alavatsassa. Janottaa jonkin verran ja suuta kuivaa sekä nenän limakalvot tuntuvat kuivilta. Iso ero esikoiseen on kuitenki se, että silloin piti rampata pissalla koko ajan ja nälkä oli koko ajan. Nyt nuo oireet eivät tunnu kyllä yhtään niin voimakkailta ja se silti vähän jäytää takaraivossa. Mutta olen nyt tämän digitestin tehtyäni päättänyt, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan ja yritän olla stressaamatta liikaa oireiden erilaisuudesta. Jos menee kesken niin sitten menee, sille en voi mitään! Toivotaan nyt kuitenkin, että me kaikki saamme tuon pienen ihmeen syliin asti syksyllä :)
 
Huomenta vaan kaikille ja Tervetuloa uusille (hih, vaikka uusihan sitä olen miekiin)

Omanapaisesti selittelen,että voisin sanoa kaikkien oireiden kadonneen, eilenkään ei juuri mitään tuntunut. Mahaan ja selkään koskee ihan vietävästi koko aika, ihan samalla tavalla kuin juuri ennen menkkoja taikka menkkojen aikana. Tämä jos on normaalia niin kyllä on julmaa. Esikoisen kohdalla en todellakaan muista näin kovia kipuja olleen, vaikka siinäkin kivuista kärsin. Ne loppui onneksi ennen rv 8 muistaakseni.

Haluaisinkin kysyä heiltä joilla jo entuudestaan on lapsia,että Miten tämän hetkisen raskauden oireet eroaa edellisistä vai eroaako mitenkään?
Esikoista odottaessa miula on tämmösiä samoja selkä-ja mahakipuja, tissit (lähinnä nännit) arat ja sellasta 24/7 krapulaoloa ja lämmöt reilusti koholla.
Ja kuten jo mainitsin, tällä hetkellä ei muuta kuin kipuja. Ei edes lämmöt ole koholla :| Alkuviikosta vielä oli kuvotus,palelu ja tuntemukset etuvarustuksessa

Hyvää viikonloppua kaikille:wave:
 
Täällä yritetään kovasti tunnistaa oireita, mutta ei niitä kyllä juuri ole.. Välillä yskiessä vihlaisee vähän alavatsaa, eilen tuntui kuin rintoja olisi vähän aristanut, mutta sen saatoin kuvitella vaan. Esikoista odottaessaan ei ollut mitään merkittävää oiretta. Pahoinvointia en tuntenu silloin koko aikana, eli aika samanlaiset taitaa nää alkuraskauden oireet (tai oireettomuus) olla ainakin toistaiseksi. Esikoisen kanssa painonnousu heti alussa oli ihan hurja, siltä täytyy nyt koettaa välttyä. Vähän on epäuskoinen olo vielä, eikä neuvolaan uskalla soittaa. Ehkä sit viikon päästä. Noita testejä tein kaikkiaan 3. Semmoinen digitaalinen kiinnostaisi, mutta ehkä täytyy säästää rahat =)
 
Ilmoittaudun mukaan tähän.

Minulla yllätysraskaus. Siitä ihan iloisella mielellä kuitenkin. Lapsukaisia vilistää täällä ennestään jo kolme: tyttö 6-vuotta, poika 4-vuotta ja poikavauva 10 kk.

Tämän neljännen laskettu aika olisi 4.9. ja synnyttämään menisin Jorviin Espooseen.

Oireita ei viluntunteen ja flunssaoireiden lisäksi ole. Edellisessä raskaudessa minua vaivasi suunnaton pahoinvointi, sitä odotellessa :eek:

Mielelläni osallistun "kerhoon" vai mistä aiemmissa viesteissä olikaan puhetta..?
 
Viimeksi muokattu:
Huomio! :attn: Niinkuin Misupai sanoikin tuolla aiemmin, niin tuon meidän kerhon jutut näkyy kaikille. Eli sinne pääsee kuka vaan. Muistan, että eräässä kerhossa, jossa olen ollut aiemmin, oli ihan samaa ongelmaa, vaikka piti olla suljettu ryhmä. En tiedä miten perustaja sai sen silloin rajattua lopulta. Ihan sillä muistuttelen, ettei kukaan kirjoittele sinne hyvin henkilökohtaisia juttuja, joita ei halua kaikkien luettavaksi.
 
Rae kysyi oireista edelliseen raskauteen verrattuna..:) Esikoista odottaessa pahoinvointi oli tässä vaiheessa jo sitä luokkaa, että oksensinkin aamuisin. Tässä raskaudessa pahoinvointia oli heti plussauksen jälkeen, mutta jostain syystä se on helpottanut ainakin toistaiseksi (pelkäähän sitä välillä, että on merkki huonosta, mutta silti yritän toivoa oireiden vaihtelevuuden olevan normaalia). Välillä tulee ällöolo hetkeksi. Alavatsalla repäisyjä tuntuu ajoittain. Nännit on arat (ei niin arat kuin alussa). Mieliala herkempi, hiukset rasvoittuu nopeasti (yäk), atooppiset ihottumat ovat palanneet, onneksi melko lievänä.

Olen onnistunut aika hyvin unohtamaan keskenmenneen raskauden, vaikkei siitä pitkä aika olekaan. En saa oikein palautettua mieliin, oliko silloin oireita. Pahoinvointia kyllä, mutta en muista muuta.

Tänä aamuna testasin vielä viikkonäytöllisellä ja nopeasti ilmestyi "raskaana, 3+" Jee! Mukava nähä että hormoni nousee vähintään hyvin, mutta kyllähän se totta on, että keskeytyneessä keskenmenossakin nousi aivan yhtä hyvin ja näytti vielä pitkään sen jälkeenkin vahvaa plussaa, niin sen takia testaaminen on vähän turhaa. Toki jos alusta saakka kiinnittyminen on heikko pintaraapaisu niin saattaisi testit rueta haalenemaan nopeastikin.

Tervetuloa uusille, ihanaa kun meitä alkaa olla jo paljon ja juttua riittää! :)

LS 5+1
 
Oireista esikoista odottaessa pahoinvointi ja väsymys tulivat kuvioihin todella vahvana ja nopeasti heti plussauksen jälkeen. Mikään ei tahtonut maistua muutaman viikon ajan, ja itseä piti oikein psyykata syömään. Hajut etoivat. Rinnat myös turposivat.

Oireet olivat paljon vahvempia kuin nyt, ja tässä epävarmassa tilanteessani se jotenkin pelottaa, vaikka yritänkin lohduttaa itseäni ajatuksella, että eri raskaus, eri oireet.

Tässä raskaudessa vielä viikko sitten oli huono olo, nyt enää harvakseltaan. Päinvastoin, ruokahalu on ihan mieletön! Kokonaisvaltaista kaiken peittävää väsymystä on ollut, mutta sekin pysyy suht aisoissa päiväunia nukkumalla ja jos saa aamulla nukuttua pidempään. Onhan tilannekin nyt siinä mielessä eri, että esikkoa odottaessa olin töissä hyvin stressaavassa tilanteessa, nyt kotiäitinä. Olen myös nukkunut yöni ihan poikkeuksellisen sikeästi, vaikka normaalisti olen tosi huono nukkuja. Nenän limakalvot ovat kuivat ja aristavat, haavoittuvat helposti. Hetkittäin viluttaa. Alavatsalla tuntuu painetta ja lieviä repäisykipuja, menkkajomotteluja jo nyt aiempaa vähemmän. Rinnat ovat turvonneet, joskin nännit eivät ole enää yhtä arat kuin ennen plussausta.

Muille kertomisesta olemme kertoneet tilanteesta parille kaverille. Veljelleni myös kerroin, koska plussapäivänä olimme sopineet menevämme heille kylään. Vuodon alettua minusta ei ollut kuitenkaan lähtemään mihinkään, vaan peruimme treffit, mutta olihan syy kerrottava, kun niin viime hetkellä emme heille menneetkään. Vanhemmillemme ja muille kerromme luultavasti vasta joskus nt-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin - olemme jopa nauraneet, että kerrotaan mahdollisimman myöhään, tai vasta sitten, kun raskaus näkyy jo päällepäin. Saas nähdä. Jos kaikki on hyvin, niin onhan kyseessä kuitenkin niin iloinen asia, että näinköhän maltan pitää tiedon itselläni. :)
 
Hups...Unohdin isoimmat oireeni, eli kamala väsymys ja palelu! Töissä täytyy tsempata, että saa pidettyä silmät auki. Toki voi olla siitäkin kun kahvi ei ole maistunut. Iltaisin paleltaa samalla tavalla kuin kuume olisi nousemassa. Peiton alla saa aina maata lämmittelemässä.

Muille kertominen Yksi ystävä tietää miehen lisäksi. Toiselle läheiselle ystävälle taidan kertoa myös lähiaikoina, hän tietää muutenkin ed keskenmenosta ja on elänyt kaikki asiat kanssani. Omille vanhemmille kerrotaan varmaan 12 vko ultran jälkeen.
 
Kertomisesta piti tulla vielä kommentoimaan,että yhdelle kaverille erään toisen asian yhteydessä vihjasin asiasta, mutta hän kieltäytyi kommentoimasta asiaa syyllä, että ei halua tuottaa huonoa onnea kun näin alussa vielä mennään :D Ja yhdessä ryhmässä olen myös tästä asiasta avoimesti kertonut, siellä on hyvä puhua kun tiedän,että ne asiat ei päädy kenenkään tuttuni korviin asti! Muille kertomisesta... Kerrotaan sitä mukaan kun hyvältä ja sopivalta tuntuu ja jos kesken menee ennen sitä ni sit tod. näk. en kerro kelleen mitään. Mies toki on kartalla asiasta
 
Ellamae
Marmartar kiva kuulla,että joku muukin on Jorviin menossa=)
Tosin mies haluaisi tämän muksun syntyvän tällä kertaa Lohjalla, itse olen aina tykännyt enemmän Jorvista:heart: Sieltä olen kotiutunutkin jo seur. aamuna!
Tämä raskaus vaan taitaa mennä tarkempaan syyniin, jopa Naistenklinikalle asti. Että saapi nähdä, miten käy:D

Rae89 mullahan on takana 5 raskautta ja jokainen on ollut erilainen. Niin myös tämä 6.
Pahoinvoinnit,väsymykset ja erinäiset kivut ovat aina kuuluneet asiaan mutta vaihdelleet voimakkuudeltaan tai kestoltaan.
Tässä odotuksessa uusi asia on kuumat aallot!!!:LOL:
Välillä on niin vilu,että hampaat kalisee, hetken päästä tuntuu kuin lieskat purkaantuis iholta.

Ja repäisykivuthan johtuu siitä, että kohdun kiinnikkeet rupeavat antamaan periksi eli pieni raivaa pesää itselleen:heart:

Ma:na varaan nla-ajan, kun otan ajat samalla noille pienemmille:)

Nyt pitäs saada kämppä taas kuntoon ja suunnata lahjaostoksille kaverin tytön synttäreille. Pääsee siis taas SYÖMÄÄN:popcorn::LOL:

Ellamae ja Onni 5+4
 
Tervetuloa uusille! Todella mukavaa, kun porukka kasvaa niin saadaan vilkkaat keskustelut aikaan, vaikka aika vilkastahan keskustelu on tähänkin asti ollut :)

Huojentavaa huomata, että monella muullakin oireet on vähäisiä ja osa oireista hävinnyt, kuten minullakin. Mulla oli myös alussa nännit kipeet, mutta muutama päivä sitten se hävis ja nyt vain ajoittain on vähän kipeät.

Mulla tuli eilen illalla vähän oireita takaisin, eli huimasi jonkin verran ja oli vähän pahaolo. Samoin tänä aamuna oli vähän huono olo. Jano mulla onkin ollut koko ajan oireena, mutta en oikein aiemmin tajunnut, että sekin voi olla raskauteen liittyvä oire. Samoin eilen illalla särki taas selkää, silleen menkkamaisesti...

Ero edelliseen raskauteen: Viimeksi oli muistaakseni rinnat paljon enemmän kipeät, mahaa jomotti ja tuntui repäisykipuja ja vihlontaa, mitä ei juuri nyt ole ollut kuin ihan muutamia kertoja. Viime kerralla taas en muista olleen näin kova jano koko ajan, eikä viimeksi särkenyt ollenkaan selkää. Mutta toisaalta ennen esikoista mulla ei menkkojen aikaan ollut ikinä selkäsärkyä eikä synnytykseenkään liittynyt selkäsärkyä, mutta esikoisen jälkeen menkkoihin on aina liittynyt selkäsärky, aika jännää.

Muille kertominen: Ei varmasti kerrota kenellekään pitkään aikaan. Nt-ultran jälkeen vasta voisin ajatella kertovani jollekin. Oon niin epäileväinen tän raskauden jatkumisen suhteen, ettei todellakaan uskalla kertoa kenellekään, koska en sitten halua joutua kertomaan keskenmenosta, jos semmoinen tulisi.

LittleStar: Mullakin on atooppinen ihottuma ja ajattelin ,kun oli jostain lukenut, että se on pahimmillaan menkkojen aikaan, että nyt raskaana olleessa se sitten olisi parempana, mutta ei kyllä siltä näytä... Maanantaina käytiin uimassa niin johan kohahti ihottumat sen jälkeen käsiin ja jalanpohjat kuivui ihan haavoille.

Teeu 5+0
 
Teeu: Tosi moni sanoo, että atooppinen iho oli hyvässä kunnossa raskausaikana. He saavat olla onnellisia. Minulla näin alkuraskaudessa ja keskiraskaudessa on alkanut vaivaamaan normaalit, hallinnassa pysyvät taive+kaulaihottuma/kuivuus. Esikoisen aikana loppuraskaudesta iho alkoi muuttua aivan kamalaan kuntoon. Alavatsalla, reisissä ja taipeissa oli ihottumaa. Mikä inhottavinta, kasvot meni ihottumaiseksi. Koko ajan sai olla rasvaamassa ja vain hydrokortison olisi auttanut, jota taas en halunnut paljoa käyttää raskauden takia. Sitten synnytyksessä kasvojen iho vielä paheni...:/ Pikku hiljaa alkoi sitten parantua, mutta palasi ennalleen vasta kun imetyskin väheni.

Ajattelin silloin, että tyttö vie äidin kauneuden ja tyttöhän sieltä tuli! :)
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave: Hauskaa myös huomata, että täällä on paljon muitakin opettajia.

Minäkin voisin liittyä kerhoon.

Oireettomuus näyttää mietittyvän monia, niin myös minua. Mulla on ollu pari päivää hyvin normaali olo. Ällötys on ollut vain ihan hetkellistä, ei ole kipuja eikä tissitkään enää kipuile :|. Vaikea olla hermoilematta, vaikka toisaalta oireettomuus on työnteon kannalta hyvä.

Toisaalta mulla on usein pissahätä :whistle: ja itku tulee herkästi vaikka vain The Voice of Finlandia kattoessa.

Salamanteri: Mukavaa, että raskaustesti näytti sen mitä pitääkin :). Kovasti sitä aiemmin huolehdit, jos oiken muistan.
 
Fb-ryhmä houkuttelisi kovasti, mutta minulla on jotenkin mennyt luotto koko paikan yksityisyyteen, vaikka olisikin suljettu ryhmä. En uskalla ainakaan ennen, kuin raskauteni on julkinen. Eli ei vielä vähään aikaan. Ja sekin harmittaisi, jos tämäkin menee kesken ja olisi jo monessa paikassa innoissaan.
 
Voisin vähän avata tätä mun tilannettani, nyt kun on aikaa kirjoittaa:
Eli miehen kanssa oltiin suunniteltu, että aloitetaan esikoisen yrittäminen nyt vuodenvaihteen jälkeen. Ehkäisynä oltiin e-pillereiden lopettamisen jälkeen käytetty kondomia varmoina päivinä. marraskuussa aiemmin niin täsmällinen kuukautiskierto veteli sitten viikon ylipitkäksi ja todettiin että varmojen päivien laskeminen sen jälkeen on niin hankalaa että antaa ehkäisyn olla ja vauvan tulla jos on tullakseen.
Kovin paljoa ei joulukuussa ehditty petihommia harrastamaan ja oltiinkin täysin orientoituneita siihen että tammikuussa aletaan yrittämään ja siihen saattaa kulua useampi kuukausi että tärppää.
Lisäksi tuntemukset kropassa oli joulun jälkeen sellaiset, että odottelin kuukautisia saapuvaksi. Kun vuotoa ei sitten kuulunut ja 5.1. oli tarkoitus lähteä ystävien kanssa viettämään iltaa, tein varmuudeksi raskaustestin (tarkoituksena poissulkea raskauden mahdollisuus, että olisin hyvällä mielellä voinut muutaman tuopin ottaa). Yllättäen testi olikin sitten positiivinen, ja illanvietot jäi viettämättä. Loppiaisena 6.1 tein vielä digitestin joka näytti raskaana 2-3. Omien laskujen ja arvioiden mukaan hedelmöitys on tapahtunut 15-17.12, joten luultavasti olen nyt rv 6+2 ja 6+0 välillä. Mutta jos viimeisimmistä kuukautisista lasketaan niin nyt ois jo 7+1. Maanantaina sottelen neuvolaan ja katsotaan mitä ne siellä sanovat.

Vaikka lapsen hankinta oli suunnitelmissa aloittaa, olen silti vähän hämmentynyt siitä että tämä kävi näin puolivahingossa ja helposti. nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja syyskuussa saadaan oma pieni rakas syliin.

Yksi ystäväni tietää tällä hetkellä tästä raskaudestani (se jonka kanssa olin sopinut lähteä viettämään iltaa). Pääasiassa aiotaan kertoa vasta sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä. Eilen juteltiin miehen kanssa että kerrotaan ihmisille sitten kun siltä tuntuu. Nyt ollaan omien ajatusten kanssa vielä niin sekaisin että itse ainakin haluan hetken sulatella tätä ihan yksin /kaksin miehen kanssa.


Suljettu fb-ryhmä voi olla kiva. Toisaalta olen vähän samoilla linjoilla LittleStarin kanssa, että en koko feisbuukkiin enää kauheesti luota ja sinne mahdollisesti perustettavaan ryhmään olisin valmis tulemaan mukaan vasta sitten kun tämä raskaus on vähän pidemmällä.
 
Piikikäs onnea sinulle, välillä se vaan käy helposti! Jos jotain hyvää tästä pidemmästä kuumeilusta, niin se että sitten kun tärppää niin todella olo tuntuu palkiltulta!

Kävin tänään shoppailemassa ja heräsin siihen tosiasiaan että jos kaikki menee hyvin, mun on turha ostella mitään slimmejä paitoja eikä oikeastaan housujakaan, koska turvotus on melko voimakasta jo nyt eikä varmaan ole laantumaan päin. Mut ei siinä ainahan voi vuokrata lainapeitteeltä jonkun koltun sitten :D Vatsan juiliminen on laantunut hieman mutta viiltäviä tuntemuksia toisinaan kuitenkin. Huimailee toisinaan ja ei tee mitään makeaa mieli.. Sen sijaan sitrushedelmät voi nam!
 
Moikka!

Mä olen kertonut muutamille ihmisille, lähinnä niille joille jo kerroin aikaisemmin kun luulin olevani raskaana.. meillä siis kävi niin, että minulla oli oireet ja kuukautiset myöhässä, mutta en ollutkaan sitten raskaana. Kerroin muutamalle ystävälle kun hädissäni olin. Ja nämä samat nyt tietävät. Sukulaiset ym saavat sitten tietää ultran jälkeen.

Kannatan suljettua FB-ryhmää, mutta ehkä sitten hieman myöhemmin kun koko porukka on täällä kasassa. Tiedän, ettei minun tule kirjoiteltua kerhoon.. Meillä on suljettu FB-ryhmä joulukuussa 10 syntyneiden kanssa ja homma toimii tosi kivasti! Juttuja ei pääse kukaan lukemaan ja uusista tarinoista ja kommenteista tulee aina itselle ilmoitus.

Anabela 5+2
 
Hei vaan kaikille syyskuisille ja rutkasti onnea plussista!

Plussasin ennen joulua ja nippanappa mahduin elokuisiin mukaan. La olis näillä näkymin 29.8. Esikoinen syntyi viikolla 42+1 joten en todellakaan odota tämänkään tapauksen tulevan ennen syyskuun puoltaväliä. Niinpä ajattelinkin, että olisi mukavampi kirjoitella teidän pinossa, etten jää yksin roikkumaan mahani kanssa pinoon, josta muut katoavat synnärille. Täällä on muutenkin enemmän tuttua porukkaa meidän pikkukakkosista <3 Taustailin vielä plussataan ennen joulua pinossa, mutten koskaan avannut siellä suutani. Eli mielelläni tulisin mukaan jos vaan huolitaan.

Mulla siis ikää 25, toinen tulossa ja synnärinä olis Kät tai Kos miten sen nyt haluaakaan lyhentää. Niin ja La ennen ultraa siis 29.8

murmis ja maha-asukki 6+3
 
FB-ryhmästä piti sanoa, että omat kokemukset siitä on ollut todella hyviä. On paljon helpompi kirjoittaa ikävistäkin tuntemuksista, kun tietää, etteivät ne ole koko maailman nähtävillä. Itse ainakin mieluummin kirjottaisin siellä.

Voisin perustaa ryhmän nyt ja lähettämällä mulle täällä yksityisviestillä oman nimen ja kuvauksen siitä mitä fb-kuvassa on päällä tai tuntomerkkejä niin lisäilen teitä sitten sinne. Antaisin yksityisviestillä oman nimeni, mutta työni takia olen joutunut salaamaan fb profiilini. Ne joita fb:n puolelle kirjoittaminen vielä epäilyttää, voivat sitä rauhassa miettiä ja hypätä sitten mukaan kun siltä tuntuu. Miltäs kuulostaa?
 
Ellamae
Voi että, meillä on isännälle iskenyt selvästi pesänrakennusvaihe:LOL:
Ikeaan siis kohta mennään isomman kärryn kanssa ja minä kun olen täysin hurahtanut maalaisromanttiseen sisustukseen, niin olen tietenkin aivan innoissani:D
Rahaa se tosin vaatii..mikä tarkoittaa kummallekin muutamaa ylipitkää työpvä:ää mutta sitten voi mammalomalla ihastella sohvalla imettäessään kaunista olohuonetta;)

Täällä on nyt iskenyt jonkinlainen epäusko, että olenko tosiaan raskaana?:O
Mulla on nuo enneunet ja muut vastaavat vahva osa elämää ja aina sanon muille, että aavistuksiin kannattaa luottaa.
Mutta itsellä on nyt hiukan hölmö olo.
Tod.näk. tämä on vain sitä, että tieto lisää tuskaa ja sitä tietää jo monesta asiasta liikaakin.

Huomenna on vielä vapaapvä ja sitten alkaa armoton työputki koulupäivineen.
Kesäkuun voi sitten huoletta olla vaikka sairaslomalla:whistle:

Minäkin olen Fb:ssä, joten sielläkin voin kirjoitella toki.
Tämän ryhmän oma kerho-sivu tosiaan hämäsi minuakin, kun pääsinkin samantein liittymään ja lukemaan toisten juttuja mutta omaa tekstiä en tosin päässyt lisäämään.

Kohta sitä poksuu uusi vko lisää.
Ja aikaisultran ajan varaaminen lähestyy:D

Ellamae ja Onni 5+4:heart:
 
Tervetuloa Murmis, tietysti huolitaan mukaan :) Tervetuloa myös muille uusille!

Tänään on taas tullut tuota vaaleanpunaista/oranssia vuotoa, joten tein sitten äsken sen toisen raskaustestin, mikä tuosta pakkauksesta oli vielä jäljellä. Testiviivasta tuli vahvempi kuin kontrollista, mikä hyvä, ettei ainakaan ollut haalenemaan ruvennut. Testiviiva siis vielä vahvempi kuin edellisessä testissä.Tässä kuva, jos osaan liittää:



Teeu 5+0
 

Yhteistyössä