Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Hei

Varovasti minäkin tänne pinoon nenuani tungen:D

Plussa tuli testiin 1.1.2012, tuolloin oli kp 28 ja nyt pitäs olla rv 4+4 ja LA 10.9, eilen tehty CB:n digitesti tukee tätä ajatusta, sillä siihen tuli raskaana 2-3. Tämä lapsonen olisi meille toinen, esikoinen on syntynyt 7/2010.

Hieman kuitenkin epävarmalla pohjalla mennään, sillä eilen havaittu hieman vuotoa ja alavatsa- ja selkäkivut on aikas kovat, erittäin menkkoja enteilevät. En muista esikoista niiden olleen näin vahvoja. Yksi kemiallinen raskaus on tullut koettua myös :'( Muutenkaan en hirveesti raskausoireita koe ja ne vähätkin ovat "laimentuneet" aika paljon. Ajattelin nyt kuitenkin roikkua mukana ja poistun sitten jos huonosti käy

T: Rae rv 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Kerho: Hyvä idea yksityisempiin asiohin! :) Toivottavasti tämäkin pino säilyy aktiivisena, minusta on jotenkin helpompi tulla tänne pikaisesti kuulumisia lukemaan. Mutta toki kerhossakin mielelläni käyn aina kun on paremmin aikaa...:)

Tervetuloa uudet!! :heart:

LittleStar POKS 5+0...:D
 
Tervetuloa uusille!

Huoh, täälläkin oireet kadonneet ja toivo mennyt... En yhtään enää luota tän raskauden jatkumiseen, kun hävis ihan kaikki oireet, rinnatkaan ei enää oo kipeet ja turvonneet. Oon ihan varma, että kesken meni.

No roikun mukana niin kauan, kun vuotoa ei näy...

Kiva, kun kerhokin perustettu :) Liityn mielelläni. Kirjoittelen kyllä tälläkin puolella, jos vaan raskaus jatkuu.

Teeu 4+6
 
Teeu: Tottakai jatkat mukana ja äläpäs vielä hätäile. Oireet voi mennä täysin aaltoilevasti. Minulla edellinen raskaus oli keskeytynyt keskenmeno, mutta silti pahoinvointia oli siihen tyhjennykseen saakka, eli voi mennä miten päin vaan. Minullakin on itseasiassa tänä aamuna olo tuntunut poikkeuksellisen normaalilta, jospa oireet palaisivat.

Ellamae: Tiedän tunteen! Eilen kuvittelin että suussa maistuu hajuvesi. Myöhemmin haistoin jonkun aivan oksettavan imelän hajun, aivan kuin sulanut suklaa...:LOL:
 
uusille tervetuloa minunkin puolesta! =)

Teeu olen samaa mieltä LittleStarin kanssa, vielä ei kannata hätäillä, minulla myös oli oireita keskeytyneessä keskenmenossa kaavintaan saakka,ravasin vessassa jatkuvasti ja painontunnetta ym vaikka pikkuinen ei enää edes kasvanut.

Täällä on hirmuisesti mietityttänyt onko kaikki hyvin. Jotenkin vaan tuntuu että voiko olla mahdollista että meille tämä onni suotais että näin helpolla saatais tämä lapsi.. En oikein osaa selittää mitä tarkoitan..Tärppi kävi heti kun otin ovistestit käyttöön,luulin että ovuloin kp15 kuten ennen edellistä raskautta mutta ainakin tässä tärppikierrossa ovisplussa tuli 5päivää myöhemmin ja se ehdittiin hyödyntää vain kerran ja toi toivotun tuloksen :heart: Pelko on kyllä junttautunut niin syvälle persuuksiin mutta jospa tää jossain välissä helpottais.

hih kuitenkin olen niin iloinen samaan aikaan kun pohdiskelen syntyjä syviä, ota mustaki nyt sitten selvää :LOL:

Mukavaa loppiaista kaikille! Huoh mun pitää alkaa laittaan joulu pois että saadaan lisää tilaa kun tulee yövieraita..ja kakkukin pitäis leipoa.. :p
 
LittleStar & ilon lapsi: Kiitos rohkaisusta, tuli heti parempi olo :) Toivotaan, että oireet palaisi. Pelottaa vaan niin tuo ettei rinnat oo enää kipeet. Ei mulla aiemmassakaan raskaudessa juuri oireita ollut kuin kipeät rinnat. Ja oon kans yhen keskeytyneen keskenmenon kokenut ja silloin oireet hävis, mutten osannut arvata mitään...

Pipsapippuri: Eikös noin pienillä viikoilla vois tuo tuhru olla peräisin alkion kiinnittymisestä? Oon lukenut useammastakin paikasta, että kiinnittymisessä hedelmöittynyt munasolu "kaivautuu" kohdun limakalvoon ja siinä menee rikki pieniä verisuonia, josta voi seurata pientä vuotoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Misupai vastauksesta, ehkä tässä uskaltaa vielä liikkua :)

Ellamae, mulla on kans ajoittain melko pistävänä toi metallin haju nenässä. Tyhjentelin eilen illal astianpesukonetta ni sieltä tuli kaamea metallin maku suuhun :$

Teeu, mullakin oli oireet kateissa, palasivat sitten eilen illalla takasin ja nyt taas kateissa. Mulla ainaki taitaa vaan iltasin nostaa oireet itsensä esiin.

Ootteko te vielä kertoneet kellekkään raskaudesta? Muille kuin omalle miehelle ja neuvolantädille :)
 
Lintetsa: ollaan kerrottu mun vanhemmille, kun tiedettiin, että lapsenlapsi on toivottu. Tosin osattiin myös arvata, että mun äiti alkaa murehtia mun työkuvioita samalla sekunnilla... Sen jälkeen mietin, et ois voinu odottaa sen kertomisen kanssa.
 
Ai niin, piti vielä kysymäni, että kannattaisiko sitä tehdä lisää raskaustestejä, niinkuin jotkut täällä on tehneet. Voiko uusi positiivinen testi kertoa, että masuasukilla on kaikki hyvin?

Tällainen newbie, kun olen :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! :) Jos nimenne ei vielä ole listalla, ja sinne haluatte, niin laittakaa tiedot punaisella kiitos, kun jää muuten helposti huomaamatta, kun tännekin tekstiä tulee ihan kiitettävää tahtia :)

Täällä ei vieläkään erityisemmin oireita. Ajoittaista lievää huonoa oloa, ja iltaisin aivan kaamea turvotus, mutta muuten ei oikeastaan mitään. Vähän huolestuttaa, vaikka esikoista odottaessa olin myös hyvin vähäoireinen, mutta silloin oli sentään alusta asti rinnat tosi kipeät, mutta nyt ei niin yhtään. No, toivottavasti siitä huolimatta kaikki olisi hyvin :)

äippä_88 5+1
 
Mantu82: en tiedä onko testaamisesta varsinaisesti mitään hyötyä ainakaan sen jälkeen, jos on jo kontrolliviivaa vahvemman testiviivan saanut. Kai se on enemmänkin omaksi iloksi testausta, tai uskon vahvistamista siihen, että on raskaana :) Mutta käsittääkseni se ei kyllä valitettavasti anna varmuutta siihen, että kaikki olisi hyvin.
 
Mua jotenkin vihloo vasemman munasarjan kohdalta? Tai polttelee mitä lie.. Kenelläkään muulla tällaista? Illalla vuosi vaalean ruskeaa vuotoa mikrotippa siteeseen asti (pyyhkiessä lähinnä huomasin kun kyttäsin), tänään joku 1/4 teelusikallista samaa vaaleanruskeaa limaa.. nyt ei taas mitään edes pyyhkiessä. Muilla vastaavia?

Pipsapippuri rv n. 4+4
 
Täällä yksi positiivisen testin uudenvuoden aattona tehnyt onnellinen jännittäjä miettii onko liian aikaista innostua =) Tiedot voi laittaa listalle Kilimanjaro- LA 5.9.2012 - 32 - toinen - JS. Lisää myöhemmin. Tuli kahvivieraita...
 
Pipsapippuri: Mulla on tullut paperiin muutamana päivänä iltaisin vähän vaaleanpunaista vuotoa, kun oon oikein kaivellut... Mutta mulla ei kyllä oo mitään oireita, että liekö tuokin viittaa mulla keskenmenoon (kuten näkyy oon edelleen hirmu epäilevä tän raskauden suhteen). Toivotaan, että loppuis pian nuo vuotelut molemmilla, eikä merkkaisi mitään huonoa.
 
Täällä oireet ovat jääneet uuden työpaikan aiheuttaman ressin taakse. Kyllä kuitenkin pientä nipistelyä alavatsassa tuntuu välillä. Tissit eivät ole enää kipeät. Olen ihmetellyt, että mihin se alkuraskauden väsymys on jäänyt? Ekassa raskaudessa muistan juuri väsymyksen olleen ensioireina. Olen toki väsynyt töistäni, mutta luullakseni ihan normaalilla tavalla. Palelua ei myöskään ole ilmennyt.

Mulla oli eka raskaudessa pahoinvointia viikolta 6 19 viikolle asti. Ympärivuorokautista oksentamista ja todella toivon, että pahoinvointi jäis tällä kertaa vain ellotuksen asteelle.

Haluan myös liittyä kerhoon, jotta voi kirjoitella vapaammin.

Hyvää loppiaista ja onnea kaikille uusille plussanneille!!! :)

t. Seedla ja raskaana jotain. (en muista :D)
 
Rae89 - LA 10.9 - 22 - toinen - KYS

Siinäpä olis miun tiedot :)

vuodoista kärsivät Samanlaista vaalenpunaista vuotoa ollut täälläkin ja toki huoli on suuri edellisen kemiallisen raskauden takia, mutta kait se vaan niin pitkään pitää mennä olettamuksella "olen raskaana" kunnes toisin todistetaan.
 
Teeu kiitos vastauksistasi! Parempihan se noin päin ettei ole kipuja sen kummemmin, joillain vuotelee pitkin raskautta ihan ilman että mikään vialla! Tarrasukkia meille :hug: Mulla kivut hellittäneet inasen, vielä tuntuu kuitenkin eikä tuhrua enää tule.
 
Ellamae
Mulla on joissakin raskauksissa ollut vuotelua, toisissa ei. Kohtu reagoi jokaiseen odotukseen aina eri tavalla, vaikka näitä mukuloita tekisi 10:D

Mulla oli esikkoa odottaessa kaikki vahvimmat oireet huonoine oloineen ja väsymyksineen.
Muiden raskauksien kohdalla kroppa jo ymmärtää, mistä on kyse eikä heti reagoikaan yhtä ärhäkkäästi.

Kahden viimeisimmän raskauden lopuvaiheessa ilmeni ikävä vaiva, tuntui kuin virtsarakkoa ois puukolla vedelty.
Sellainen terävä, viiltävä kipu.
Kaupassa oli pakko painaa rakkoa samalta kohdalta ja kumartua hetkeksi.
Ei edes lääkäri osannut veikata, mistä kyse.
Nyt sellainen viilto tuli töissä jo TÄNÄÄN!!
Kiva niistä viiltelyistä 9 kk:tta nauttia:O

Perhe huomas äsken ruokaillessa, että äidin ruokahalu on kasvanut äärettömiin mittoihin:LOL:
Jokainen kesken ruokailun pöydästä poistuva sai varoa, ettei lautaselta hävinnyt kanat ja riisit erään mamman suuhun:p
Noh, pitää nyt syödä, kun maistuu.
On Onnille sitten vararavintoa muutaman vko:n ajan, kun äidillä tekee pahaa ajatellakaan syömistä: /

Ellamae ja Onni 5+3
 
Sitäkö se, Ellamae, se kova ruokahalu tietääkin? Voi EI! Mä olen nyt syönyt kuin hevonen tällä viikolla, ja tuntuu, että koko ajan muutenkin suunnittelen, että mitähän hyvää sitä seuraavaksi suuhun laittaisi : / Viime viikon ällötykset ovat jääneet taakse, tosin lopetin kahvinjuonninkin. Tänään join taas monen päivän tauon jälkeen pari kuppia kahvia, ja tuli heti sellainen etova olo. Koirakaan ei enää haise niin pahalta. Tosin mielellään kärsin vaikka hirmuisista pahoinvoinneista, jos tietää, miten hyvän palkinnon sieltä sitten lopulta saa :)

Noista hajuista tuli mieleen, että esikoista odottaessa, aivan alkuraskaudessa, aloin yökkimään sadesäällä, kun edessäni käveli nainen vaunuja työnnellen. Vaunun kumirenkaat vaan haisi niin tuskaisen pahalle mun nenään. Yök.
 
LA 9.9., mie88, 23, kolmas ja PKKS

oireina miulla ollu vaan kauhee väsymys, edellisissä raskauksissa ei näin kovasti ole väsyttäny, ja kovat liitoskivut. onneks pahoinvointiakaan ei ole tullu, edellisissä kuitenkin oksentelin jatkuvasti.
 
mie88 Millasia sun liitoskivut on? Millon alkoi? Tänään nykäsin farkut kaupungille jalkaan, ja kun istuuduin ravintolaan syömään niin housut painoi sen verran että viiltävää kipua/epämiellyttävää painetta tuntui alavatsalla -> ei muuta ku pökät auki :D Turvotus on ihan järkkyä, eikä vatsaa oikeen pysty vetämään sisäänkään.
 
Kerhosta vielä, että se näyttää mulle kaikki tekstit, ja ihan kuin olisin jo kerhon jäsen, mutta ei kysele mitään kirjautumista, mitä vaatii mihin tahansa muihn kerhoihin. Onkohan siellä jokin asetus, jossa salasanaa vaaditaan ja ilon lapsi sitten sen meille lähettää? Sillai oli ainakin ennen, kun meillä oli kerho.

Kiva, että täällä on muitakin, jotka pohtivat tätä raskautta, että onko todellista. Inhoan tätä alkua, koska ei ole muuta todistetta kuin testin viivat (viimeksi testasin maanantaina enkä testaa enää), kipeät rinnat, rasvoittuva tukka, näppylöitä tulee välillä hiusrajaan, masu tuntuu turpealta, jos kumartuu ja välillä vihloo sivuilta tai tuntuu joskus harvoin muljahduskin??!?!?!? Esimerkiksi bussissa jos istuu huonosti, niin on pakko istua kunnolla, koska muuten masu on jotenkin tiellä... Viimeksi aloin pitää mammahousuja vasta rv20 jälkeen ja toivon että nytkin päästään mahdollisimman pitkälle ilman niitä. Hiuslenkit kunniaan kun aika koittaa ;))

Esikosta tein vain yhden testin ja se oli siinä. Tieto lisää tuskaa ja ei vaan kannata lukea kaikkia keskenmenoketjuja, joissa kerrotaan viivojen väristä yms. Luontoäiti päättää miten tässä käy ja tämä kortti katsotaan loppuun asti. Paljon tarroja kaikille pienille matkustajille, että päästään maaliin asti!

Näläntunne tulee tosi selkeästi, ei välttämättä ole kova nälkä, mutta nälän todella tuntee!!! Mulla on suklaata kaapissa ja normitilassa olisin sen jo syönyt, nyt ei himota yhtään, vaikka sitä vähän olen napsinut!

Mun lähikollega tietää ja sit yks ystävä, joka sattui soittamaan ja tarjoamaan niiden 6kk vauvan sitteriä ja kaukalopussia, joista "varaus" oli jo aiemmin vetämässä ajatuksella, että jos nyt joskus tärppäisi ja eivät enää itse tarvii. Niin oli pakko tunnustaa ;) Omille vanhemmille en viitti kertoa vielä, kun isä oikein odottaa kakkosta... kyseli jo jouluna, että joko jo!!!?? Jos vaikka ens viikolla kertoisi kun tuleva teatteriin ja meille yöks. Mut pitää kertoo niin että neiti ei kuule, koska en halua että koko kylä tietää vielä.

Nyt lehtien kimppuun ja lepäilemään!

Misupai ja NiiloElsanen 5+0 kai.
 
Hei kaikille :)
Ajattelin liittyä mukaan joukkoon. rv 5+4 kun kierto laskurissa 25.
LA3.9.2012, Minttura, 30, neljäs, TAYS
Meillä on ennestään kolme poikaa 9,8 ja 5 vuotiaat. Plussa tuli yllätyksenä, mutta äkkiä on yllätys muuttunut iloksi :) Itsellä oireina selkäkipua ja iltapahoinvointia, mikä on ihan uutta minulle. Raskausviikot alussa ja toivon kovasti että kaikki menee hyvin.
Kokoajan tekee mieli syödä jotain... pitäisi vaan pysyä terveellisellä linjalla ja muistaa liikkua... lähtöpainoakin kuitenkin on jonkin verran ja diabetestä en itselleni tässä raskaudessa toivoisi.

Näillä fiiliksillä Minttura 5+4
 

Yhteistyössä