Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Keskenmenosta apua, tietoja kaipailisin jos jollain olisi aiempaa kokemusta/tietoa näistä jutuista!

Eli mulla toissapäivänä tieto,että kesken mennyt raskaus, nyt vkoja olisi 7+3.
Hcg-arvo 84,joka otettu viikko sitten.

Vuotoa ilmeni mulla 19-23.1. todella vähäistä, ei kipuja..
Sitten käyty ultrassa 24.1. (6+2)huomattu sikiö,ei sykettä mutta ultrasta selvisi että siellä verta siksi jouduin HCG-arvon mittaukseen. Mikä nyt todella matala ja raskaus oli sitten tässä,ikävä kyllä.. vuotoa ei ole tullut tuon jälkeen ollenkaan ja ultrassa käyty.

Eli nyt sitten miten on?

Tuleeko se ns.keskenmenon takia oleva vuoto itsestään ja milloin sitä voisi odotella saapuvaksi? miten muilla ?

Vai onko tässä tilanteessa ainut mahdollisuus lääkkellinen keskeytys ?

Minulla siis lähete yksityisen kautta,että saisin lääkkeet keskeytykseen..Mutta voi mennä viikkokin kuulemma ajassa.

Mutta neuvola,kaupungin Terkkakeskus sanoo että voi alkaa vuoto ja yleensä poistuu itekseen,ettei välttämättä lääkkeitä tarttisi. Mutta milloin lähinnä se kiinnostaa..ja onko näin?

Siis heiltä en mitään lähetettä olisi edes saanut. aikakin olisi ollut eilen neuvolan kautta lääkärille, mutta eivät ota vastaan näillä viikoilla..Peruivat sen ajan siis..

Ketä uskoa? miten teillä muilla? apuja/kokemuksia kaipailisin.
Pompottelua paikasta toiseen ja yks sanoo toista ja toinen toista.
Tahtoisin niin tämän asian päätökseen..
 
Nyttynenä: Kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi. Ikävä kyllä tuossakin taisi olla vahvasti kateudesta kyse :( Jotenkin kauheaa ettei ihmiset sen vertaa tiedosta omaa kateuttaan, että pystyisivät hillitsemään käytöstään. Tämä ko. kollega on pimahtanut joka kerta, kun minulle on tapahtunut jotain erityisen kivaa tai positiivista. Joten ehkä mun ei pitäisi olla niin yllättynyt kuin nyt olen.

Piikikäs: Ihana uni :) Hymyilytti tuo; "mä olin ihan paniikissa että ei vauvan sänky voi olla noin iso, että eihän se mahdu mihinkään ja jos sänky on noin iso niin miten iso se vauva on" :) Mulla ei vielä ole ollut yhtään raskauteen liittyvää unta, eikä kyllä miehelläkään sen puoleen. Jännä juttu, koska yleensä kaikki isot asiat tulee täysillä mun uniin ja mies on vähän saman sorttinen. Ehkä tätä asiaa ei vielä ole ihan kunnolla tajuttukaan... No, se realisoituu ensi maanantaina kun pääsemme ultraan.

Misupai: Kiitos sullekin kommentista, olen samaa mieltä: kummallista. Tuo mummokateus onkin hauska, ehkä hänellä tosiaan on jotain sen kaltaista :) Mahdanko pystyä pitämään naaman peruslukemilla kun näen hänet ja mieleen tulee "kateellinen mummo" ;)

Hedelmät maistuu täälläkin - totesinkin miehelle, että taitaa meidän uuden tulokkaan työnimi löytyä sieltä hedelmätiskiltä, erityisesti mua kiinnostaa tällä hetkellä tuoreet omenat :) Tosin kaikki hedelmät houkuttelee, koska ennen kaikkea raikasta tekee mieli.

Oireista: Tänä aamuna otin vain yhden kupin kahvia, mikä on mulle outoa, koska yleensä juon vähintään puoli litraa aamulla... Tosin olen hieman muutenkin yrittänyt vähentää kahvinjuontia, mutta silti se on maistunut. Tänä aamuna lievää kuvotusta ja kahvi jäi siihen yhteen pikkukupposeen. Rinnat on edelleen arat ja iltaisin tosiaan tekee mieli syödä vain jotain kevyttä ja raikasta - eilen illalla söin luonnonjukurttia ja omenasosetta.

Neuvola-ajasta: olenkohan liian myöhässä liikkeellä jos varaan neuvolan tuon varhaisultran jälkeen esim. ensi tiistaina? Silloin raskausviikkoja on tasan 7. En viitsisi soitella nyt etukäteen ennen kuin varmistuu, että on joku syy soittaa. Vai onko se ihan tyhmää ajatella näin?

Tosi tosi kiva, kun te olette siellä piuhojen toisessa päässä! Ihanaa lukea muiden tuntemuksista ja saada vertaistukea <3

Vanilla Whip (6+1)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille! Jaksuja :hug:

SyyskuunOnni: Käytätkö samaa selainta sekä kotona että töissä? Niissäkin voi kai olla eroja. Tai sitten puuttuu tosiaan joku osa.

mihu: Pahoittelut keskenmenosta! Kun minulla oli km niin se huomattiin pienen vuodon takia tehdyssä ultrassa (viikkoja oli n. 8), alkio ei vastannut viikkoja ja sain viikon päähän uuden ultra-ajan, jolloin tilanne oli edelleen sama. Sain ajan kaavintaan muutaman päivän päähän. Ei ainakaan mulla se vuoto siinä parin viikon aikana alkanut vaikka oli kesken mennyt. Itse menisin keskeytykseen, koska henkisesti ois hirmu rankkaa odotella vuodon alkamista ja sitten lopulta jos ei alkaisi niin olisi kuitenkin keskeytys edessä. Toivottavasti saisit pian ajan lääkkeisiin tai vuoto alkaisi niin pääsisit toipumaan nopeammin!

Vanilla Whip: Minä varasin neuvolasta ajan viime torstaina, kun viikkoja oli 7+5, eikä tullut valituksia, että liian myöhään oisin ollut aikaa varaamassa. 6.2. on mulla ensimmäinen neuvola. Mutta riippuu varmaan siitä, onko teillä neuvoloissa miten täyttä. Jos myöhään varailee niin sitten voi olla, ettei ole ajoissa hirveesti valinnan varaa, vaan on otettava se mitä tarjoavat.

Ihanaa, kun on tullut jo tuo lokakuistenkin pino niin tuntuu, että vähän on sentäs edetty raskaudessa. Mutta pitkä matkahan tässä vielä syksyyn on.

Täällä ei hirveesti oireita edelleenkään, rinnat kasvaneet ja hieman arat, vatsa turvonnut hirveesti ja väsymys vaivaa. Pahaa oloa ei mulla juuri ole, nälkäisenä vähän kuvottaa. Mullekin maistuis hedelmät ja kaikki raikas, pitäisikin taas käydä kaupassa, kun alkaa ruuat loppua.

Nyt opiskelujen pariin! Hyvää alkanutta helmikuuta kaikille!

Teeu 8+4
 
MIHU

Mulla keskenmeno oli todella runsas ei meinannu tolpillaan pysyä ja ensiapuun menin ja sieltä osastolle ja nukutuksena saliin jouduin kaavintaan kun ei kaikki tullut pihalle. Soittelin eka Naisten polille ja kerroin tilanteen. Mutta kannattaisi soittaa polille ja kysyä et mitä nyt sun tapauksessa tehdään ja koska tuskin sitä kukaan haluaa pitkittää. Ne kyllä sieltä osaa ohjata oikeaan paikkaan taikka neuvoa mitä pitää tehdä.

Voimia :hug:
 
Onpas taas tullut tekstiä, ihanaa :)

SyyskuunOnni, mikä on Bolakoru?

).( mä yritän koota itseäni iltavuoroa varten. Eilen iltavuoron jälkeen olo oli aivan kauhea ja yrjöilin vaan.. :$ Pönttöä olen halaillut jo tällekin aamua ja toivon vaan että olo hieman edes helpottaisi. Kurkkukin vähän kipeä, toiv. ei mikään flunssa iske tähän kaveriksi.. Ei kovin loistokas olotila, mutta jospa se tästä..

hawwe & minipapu 6+3
 
Tuntuupa pahalta huonoja uutisia saaneiden puolesta :'( Sintu, voi itku! :(

Mulle taas tuli eilen varhaisultrassa oikea jymy-ylläri, kun ruudulla näkyikin kaksi pikku möllykkää ja tikuttavat sydämet. Nyt näitä uutisia on tässä ihmetelty pää sekaisin. Hirvittää, pelottaa, ahdistaa, jännittää....Pysyykö ne kyydissä? Meneekö kaikki hyvin? Miten ne MAHTUU kasvamaan mun sisälle (158 cm 50 kg)?? Voi apua :)

Polillakin kävin mutkan tarkistuttamassa etten ole ihan kuivunut. Perjantaina takaisin.

Tämmöstä täällä tänään. Hyviä vointeja kaikille.

-Marge, katkis & pätkis 8 +1
 
Hyvää alkanutta helmikuuta kaikille! Näin se aika menee eteenpäin.. Hitaasti mutta varmasti. :)

SyyskuunOnni Ihmettelin myös mikä Bolakoru? Kerro ihmeessä tarkemmin, alkoi kiinnostamaan.

Vanilla Whip Et varmasti ole liian myöhään liikkeellä.. Itse varasin neuvolan 7+3 ja ajan antoivat parin viikon päähän vaikkei ruuhkaa ollutkaan. Ja eikös täällä joku ollut varannut neuvolaa 8+ jotakin? :) Ihan miten itsestäsi tuntuu..

marmuli ja rääpäle 7+4
 

Yhteistyössä