Pahoittelut surun kohdanneille!
Ja onnittelut hyvistä ultratuloksista ja muista hyvistä uutisista!
Itse en oo menossa varhaisultraan, en oo aiemmissakaan raskauksissa käynyt ja itseasiassa esikoisen raskauden aikaan asuin Oulussa, jossa oli tuolloin vaan rakenneultra, joten silloin eka ultra oli vasta tuolloin. Mutta nt-ultra on sit se eka, ainakin täällä Helsingissä se on kait kohtuuaikaisin jo, joskus 10+ tai 11+ viikoilla muistaakseni. Eka neuvola on mulla joskus viikolla 7+jotain.
Sokerirasituksessa en oo koskaan ollut, jostain syystä en oo aiemminkaan joutunut, vaikka painoa silloin on pikkasen liikaa ollut, painoindeksi siis jotain 27 luokkaa silloin. Nyt on painoa tippunut ja ollaan normaalipainoisten puolella eli en kyllä varmaankaan nytkään siihen joudu, enkä kyllä meniskään vaikka terkka sitä mieltä ois, kun ei oo aiemminkaan ongelmia tässä asiassa ollut.
Oma olo alkaa olla pikkasen hutera, pientä pahaa oloa havaittavissa. Jotkut ruuat yököttää jo. Söin viikonloppuna ravintolassa yhden äyriäisruuan ja nyt ei tarvii kun sitä ajatella, niin alkaa yököttää. Eli ei mitään semmosta kiitos... Roskaruuat himottaa ja erityisesti kaikki suolainen ja oon myös syönyt, eli painoa on varmaan kyllä pari kiloa nyt tullut ihan varmasti. Jos aikaisempien raskauksien tapainen paha olo tulee, niin silloin kyllä pari kiloa sit lähtee varmasti. Jotkut ruuat myös himottaa kauheasti ja tänään meinaan syödä nötköttiä ja makaronia. Oon nyt yrittänyt tasaisesti syödä, ettei nälkä yllätä, juonut vissyä ja napostellut. Viime pahoinvoinnissa nimenomaan helpotti suolaisen syönti, joten siinä oon nyt pitäytynyt kanssa. Ja väsymys vaivaa myös, tosin se on yleinen vaiva mulla, jotenkin en ehdi ikinä ajoissa nukkumaan. Flunssassa oon myös nyt ollut.
Tänään myös tuli vähän veristä vuotoa, hyvin vähän, ei mitään kipuja, mutta silti tietty huolettaa. Muistaakseni mulla oli vuotoja alkuraskaudessa molemmissa aiemmissa raskauksissa myös, mutta kyllä se silti huolettaa. Toisaalta paha olo alkaa hiipiä päälle, joten en nyt kauheasti pelkää. Tein myös yhden raskaustestin viime viikon lopulla vielä, kun aiemmin sain vain hailakan plussan ja nyt testiviiva oli, jos mahdollista, kontrolliviivaakin vähän vahvempi.
Nyt taas työn touhuun jos tässä huonossa olossa siihen kykenen, nyt just on aika vellova olo kyllä.
Bamboo 5+2