Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Milla84 : Itse olisin veikannut aikaisempaa laskettua aikaa, ja n. 8+4 rv. Mutta tosiaan, mulla muutenkin niin pitkä kierto ja menkat olleet niin epäsäännölliset, ettei neuvolantäti oikein uskaltanut lähteä veikkauksia heittämään. Ultrassahan sen sitten tarkemmin näkee. :)

Huh, tämä päivä (pakko koputtaa puuta tässä vaiheessa) selvitty ilman suurempia pahoin vointeja. Ei jaksaisi enää käydä moikkailemassa posliinia. :s

Iltaa!

Osaakohan kukaan auttaa, kun tän päivän aikana on alaselkään, vasemmalle puolelle tullut outo "kipu". Suurinpiirtein munuaisten kohdalla (en kyllä tarkkaan tiedä missä ne on :D ), aina kun nousee tai muuten liikahtaa, niin tuntuu häijyltä. Sellainen vihlominen, tai miten sen nyt osaa selittää.. :) Samalla alkoi vihlomiset alavatsalla, mutta ne nyt on vissiin normaaleja kipuja kun kohtu kasvaa :)

Toivottavasti joku tajusi mitä yritin kirjoittaa, olen huono kirjoittamalla selittämään :D

Voih, :'( kauheasti surullisa uutisia :hug:

Onneksi jotain hyvääkin oli. kahta enemmän odotan sitä meidän ekaa ultraa, sitten joskus. Toivotaan että omalla matkalaisella on kaikki hyvin :heart:

Omaa napaa, ihan kauhea olo. viimesen kahden päivän aikana olen syönyt varmaan 4kg appelsiineja, mitään muuta ei ole sitten syötykään. Nuha on ja en maista mitään mutta mitään ei tee mieli. kun väkisin syö jotain muuta kun appelsiineja, hetken kuluttua tulee kaikki ulos. hyi! kai tää tästä..

Mukavaa viikkoa! huomena alkaa omassa projektissa kuudes viikko :flower:

Myssypingviini rv. 5+6

Niin no sehän voi olla yksi vaihtoehto.. :/ Täytyy huomenna kysellä. Meinaan muutenkin soittaa ja varata ajan alkuraskauden ultraan. Menkat aina ollut sekavat ja kestäny tokan synnytyksen jälkeen aina yli viikon..

Selkäkipu nyt vähän parani,kun pääsi kotiin, suihkuun ja rauhoittumaan. Eli ehkä sittenkin vaan väsymyksestä johtuvaa :)

Enkä vieläkään tiedä mistä löytyy se viestikenttä mistä saa viestit tummennettua yms.. :)

Viimeksi muokattu:
Voih.. Mullakin olo senkun pahenee :( tissikipu on vähentynyt ja tilalle tuli pahempi iltapahoinvointi :/ ei oikee mikään maistu. Mulla on ollu selkäkipua ekasta plussasta asti. Tosin mulla meni viime kesänä selkä ja iskias hermo on vaivannut sieltä asti aika useesti. Toivottavasti johtuu vaan siitä eikä mistään vakavammasta. Mille viikolle ootte saanu ekan lapsen kohdalla neuvolan? Ite ajattelin soitella vasta sen jälkeen kun oon käyny varhaisultrassa ens viikolla. Öitä ja hyviä vointeja kaikille! :)

Kusma ja hattivatti 5+5

Kiitos kaikille pahoittelijoille, ootte niin mukana tässä muiden "surussa" että jotain todella ihailtavaa teiltä,kiitos siitä.
Itse ihan herkisty kun luki näitä voima&tsemppiviestejä..
Eilinen päivä meni miettiessä tätä juttua ja muutamia itkujakin tuli tirauteltua pitkin päivää miehen kanssa.

Tänään aamupäivällä ultraan ja gynelle jossa selvinee mun jatkotilanne.
toivon että saisin pian asian päätökseen, voi sitten ajatella jos sitä joskus vaikka uudestaan lisääntyisi. Jos Luoja suo :) Onneksi lohduttaa se että on tuo yksi ihana lapsi minulla josta olen ikionnellinen..
Sintu74&Zuh jaksamisia teille ja muille myös joilla ollut harmeja tässä alkuraskaudessa!

Kaikille onnellista odotusta ja talven jatkoja :kiss:

Itsellä olo ollut ihmeen hyvä. Väsymys vain kova. Sen huomaa kodista ei ole jaksanut sille tehdä tässä reippaaseen viikkoon mitään :( :
Tuli tässä mieleen että tarvii varmaan autokin vaihtaa vaikka tuo ollut meillä vasta reilun kuukauden. TUossa liian pieni perä. Ei sinne mahdu rattaat ja laukkuja.
Nyt sit tarvis ruveta säästään sitä varten ja muitakin hankintoja varten. Ei ole mitään enää säästössä.

6+0

myssypingviini: itse asiassa sulla - ja mulla :) alkaa jo seitsemäs raskausviikko :) Kuudes viikko tulee täyteen tänään (poks!) :)

Ellamae: Ihanaa... ihan liikutuin tästä: Pituutta naperon alulla 16,6 mm, syke näkyi tiiviisti ja mikä parasta, näin yhden käden pienet sormen alut!! :)

Krumeluu: Kiitos kommentista. Siltähän se kieltämättä tuntuu, kateudelta :( Itse en oikein muuta selitystä moiselle purkaukselle keksinyt. Etenkin kun yritin tuossa tilanteessa vielä vihjata siihen suuntaan, että on tällä hetkellä niin hirveästi mietittävää ja isoja asioita omassa henk.koht. elämässä, että ne saattaa joskus häiritä keskittymistä. Ei kelvannut selitykseksi.

Sintu74, zuh ja mihu: kovasti voimia teille kaikille, tosi kurjaa joutua pettymään tällä tavalla :( Olen pahoillani ja toivon teille kaikille uusia iloisia uutisia pian!

Koetan täällä parhaani mukaan keskittyä töihin ja "toipua" eilisestä kollegani raivonpuuskasta.. Harmittaa tosi paljon, että joku ihminen reagoi näin positiiviseen asiaan tuolla tavalla, mutta ei voi mitään.. Kuten Krumeluukin tuolla totesi, kateutta se kai oli, mitä muutakaan.. Onko muut joutuneet kohtaamaan edellisissä raskauksissa missään vaiheessa muiden ihmisten kateutta?

Vanilla Whip (6+0)

Voimahalaus kaikille, joilla on ollut murheita raskauden kanssa! :hug:

Itse sain eilen hyviä uutisia varhaisultrassa, kun löytyi kooltaan viikkoja vastaava 1,1 cm alkio, jolla sydän sykki voimakkaasti! :heart: Yllättävää oli se, että ruskuaispusseja oli kaksi! Raskaus oli siis alkanut kaksoisraskautena, mutta toinen alkio ei ollut lähtenyt kehittymään. On kuulemma melko tavallista eikä ole mitenkään vaarallista tälle yhdelle alkiolle. Toinen ruskuaispussi vain häviää lähiviikkoina. Huokaistiin kyllä pari kertaa, kaksoset ois ollu sellainen ylläri, jota ois joutunu vähän sulattelemaan! :O

Omasta olosta: pahin väsymys on väistynyt, huonoa oloa tulee lähinnä iltapäivästä, kun on nälkä. Oksentaa ei oo onneksi tarvinu kertaakaan.

Viikon päästä lähtään koko perhe kaukomaille reissuun! Vähän jännittää lähinnä syömisten kanssa, että mitä siellä pystyy ja uskaltaa suuhunsa laittaa... Ihanaa kuitenkin päästä lämpimään täältä pakkasten keskeltä!

:wave:

Smurffiina84 Meilläkin tulee auton kanssa ongelmia pakkaamisen suhteen vaikka onkin 7 hengen auto.Nyt on voinut ottaa yhden penkin pois mutta syksyllä(jos) meitä on 7 niin ei rattaille ja kasseille paljoo tilaa jää :D Viime lokakuussa muutettiin vielä yhtä huonetta isompaan asuntoon ja taas käy ahtaaksi :LOL:

NeliApina ja 5+4

Voimia ja halauksia suru- uutisenkohdanneille

Täällä aletaan olemaan elävien kirjoissa. Kyllä tuo flunssa sitten osasi oikeaan aikaan tulla,no kyllä kait siellä masuasukilla on kaikki hyvin. Mulla on kokemusta Kateudesta esikoista odottaessa kohtasin silloiselta hyvältä ystävältäni melkoisia kommentteja ( itse ovat yrittäneet melko pitkäänkin saada lasta joten tässä syy) ja nykypäivänä ei minkäänlaista kiinnostusta lastani kohtaan kun tavataan. No nykyään me sitten tavataankin toooosi harvoin (johtuen paljon muistakin syistä)Tällä kaverilla on entuudestaan Yksi lapsi,mutta tiedän kuinka kipeästi ne toista haluavat. Ympärillämme moni ystävä jakaa melkeinpä koko ajan uusia raskausuutisia,mutta minua kohtaan käyttäytyi/tyy näin kylmästi. Oli niinkin rumia kommentteja että itkua tihrustin pitkään,sanoin hänelle jo tilanteissa suoraan,mutta hän ei nähnyt omassa käyttäytymisessään mitään ihmeellistä. ymmärsin tietenkin hänenkin tilannettaan paljon mutta kaikella rajansa. se sattui ja sattui vielä enemmän kun yksi hieno ja pitkä ystävyyssuhde on nyt tavallaan kuollut.

No ei tästä sen enempää,kipeetä tekee vieläkin kun eihän tuosta edellisestä raskaudesta kuin tovi ole. Mutta nyt jos saisi suuhun jotain ruokaakin kun täälläkin se rupeaa maistumaan pikkuhiljaa

Onnittelut vielä henoista ultrakuulumisista...mulla vielä kuukausi odotettava omaa ultraa

Ranskis ja herne 7+1 jibiii uusi viikko :)

Viimeksi muokattu:
Vanilla Whip, jätä sellaset ihmiset omaan arvoonsa. Harmi, että ihmisen epäkypsyys johtaa aina toisen loukkaamiseen tai mielen pahoittamiseen. Itsensä kanssa sinut olevalla ei nimittäin ole mitään tarvetta moiseen, mölyt voi pitää vatsassaan vaikka olisi aihettakin :) Ja muistakaa muutkin; säälin saa ilmaiseksi mutta kateus pitää ansaita...

Mun on varmaan pakko kertoa työpaikalla raskaudesta kohta, koska ollaan porukalla osallistumassa citymaratoniin johon pitäis nyt ilmottautua (ja maksaa..)... Tänään jostain syystä noin muuten ei ole huono olo ollut yhtä voimakas kuin esim eilen, johtuneeko siitä että nukahdin klo 20.30...(-06) eli hyvät unet. Mies on ollut aivan ihana, siis todella.. teki eilen illalla mulle vadelmakiisseliä aamuksi/töihin mukaan.

Tänään siis hyvä päivä. Ja jos joku haluaa isomman auton, mulla olis yks audin farmari myynnissä :D

Haleja kaikille!

Pipsis rv 7+1

Kiitos ihanista ultrakuvista ja onnea sydämmensykkeistä kaikille niitä saaneille!jospa sitä itekkin kävis siel varhais ultrassa :) Tänään meillä neuvola, aion kysyä yhtä ylimääräistä ultraa johtuen endometrioosistani
Paljon voimia niille keiden raskaus ei jatkunut <3 Plussa tuulia tulevaisuuteen ja oikein valoisaa tulevaakevättä!
Mitäköhän mun piti kommentoida...Öö:O Ainii, tää teille: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/396516_10150572420642760_747967759_8843075_1393803493_n.jpg :LOL:

Kateudesta pitikin myös mainita... En ole kokenut missää raskaudessa vaikka yksi ystävä yritti 4v ennen kuin sai lapsen ja meille tuo nelonen tuli parin kierron jälkeen (tutustuttiin vasta tässä muutama vuos sitte) ja eilen kun tää ystävä soitti mulle ja kerroin että kierukasta huolimatta oon raskaana niin olishan hän voinu vaikka olla kateellinan ja vaikka mitä muuta mutta ei,nauroi vaan et ei voi olla totta :) Ja he on yrittäny toista nyt ekan syntymästä eli 1v7kk... Varmasti on heille todella vaikeeta tuo "lapsettomuus" mutta ystävä on aina ollu avoin sen asian suhteen ja kertoi ihmisille niinku asia on jos joku uteli et millos lapsia teette?Siinä vaan moni hiljenee ku sanoo et kyllähän tässä on 4 vuotta yritetty :LOL: Heille kävi vielä niin ihanasti että poika syntyi samana päivänä kun jättivät ehkäisyn pois 4v aiemmin.

Ranskis: Tähän kateusaiheeseen liittyen. Minulla on siinä mielessä saman kaltainen tilanne, että ko. kollega on myös ystäväni, tai pidän / pidin häntä sellaisena. Yhteinen työhistoriamme on pitkä (lähes 7 vuotta). Olen aiemminkin saanut häneltä kyseenalaisia kommentteja, aina liittyen tilanteisiin, joissa olen menestynyt joko ammatillisesti tai saanut hyvää palautetta joltakin taholta. Mutta tämä purkaus oli jotenkin aivan omaa lukunsa ja tyrmistyin hänen raivostumisestaan - hänhän ei antanut minun tuossa tilanteessa edes puolustautua saati kertoa, että olen raskaana (minkä hän jo taatusti aavistaakin). Ts. hän ei halua "tietää" vaikka oikeasti jo tietää.

Todella absurdi tilanne! Ko. kollegalla on aikuiset lapset, joten mistään lapsettomuudesta tmv. ei tässä voi olla kyse.. olen kieltämättä aivan ällistynyt.

Onko kenelläkään muulla todettu endoa?
Kateudesta sen verran et olen törmännyt siihen edellisessä raskaudessa naiselta kuka oli juuri itse saanut km. Tässä raskaudessa olen aistivani sellaista omasta äidistäni (!).Aika ikävää.Hän on 45v ja hän sanoi heti kun sanoin olevani raskaana että hänkin on potenut kovaa vauvakuumetta ja halunnut vauvaa jo kauan...Ei edes onnitellut ja eikä ole pitänyt minkäänlaista yhteyttä sen jälkeen.Minähän kerroin hänelle tästä heti plussan tehtyäni..Kerran olen itse hänelle soittanut liittyen tyttäreni tuleviin synttäreihin (joihin ei kuulemma pääse ku oli sopinut työvuoron niiden päälle) ja hän kuulosti todella nihkeelle eikä kysynyt edes vointiani.Uskomatonta OMALTA ÄIDILTÄ! wtf...

Ihanan aktiivinen tää meidän ketju. :) Ei meinaa perässä pysyä ja kuitenkin haluan joka viestin lukea.. :D

Sintu, Zuh ja miuh Pahoitteluni huonoista uutisista! :/ Paljon voimia teille!

Vanilla Whip Onko kollegasi paljon vanhempi kuin sinä? Tuli mieleen että voisko kyse olla siitä että on kateellinen sun nuoruudelle? Ja katkera siitä että se mikä sulla on edessä sillä on jo takana ja omat lapset aikuisia. Monelle se on kova paikka kun tajuaa että se aika on jäänyt taakse..

En taaskaan muista että mitä ootte kirjoitellu, mitenkähän sitä saisi itsensä kirjoittelemaan useammin että perässä pysyisi.
Joskus teillä oli puhetta aiemmista synnytyksistä. Esikoinen pysyi koko raskausajan perätilassa kääntämisyrityksestä huolimatta ja syntyi sitten suunnitellulla sektiolla. Nyt jännittääkin miten tämän kanssa käy kun haluisin synnyttää alakautta.

Varhaisultra Ei ajateltu mennä, ei käyty esikoisen aikaankaan. Täällä neuvolassa ensimmäinen ultra on n. rv 10. Mulla se on 17.2 eli silloin on rv 9+6, ei sinne enää pitkä aika ole. :)

Ensimmäinen neuvola on 7.2. Sama th on kuin esikoisen aikaan joten ei jännitä mennä kun tiedän että se on mukava. :)

Sokerirasitus Mullakin tuota ylipainoa on jonkin verran joten sokerirasitus kutsuu niin kuin esikoisen aikaankin. Toivottavasti tässä raskaudessa ei tule senkään vertaa painoa lisää mitä esikoisen aikaan (9kg)...

Pahoinvointi jatkuu, samoin kuin väsymys.. Koti on hunningolla kun ei ole jaksanut tehdä mitään, onneksi mies on niin ihana että enimpiä siivoilee. Mulle kun ruuanlaittokin on pakkopullaa jo siksi että kaikki hajut ällöttää ihan kamalasti.. :/
Syödä pitäis varmaan koko ajan että pahaolo pysyis pois mutta kun mitään ei tee mieli, aamullakin jouduin väkisin pari leipää syömään..huoh..
Kaiken lisäksi meinaa flunssaa pukata, nenä on tukossa ja kurkku kipeä.. :/ Ei ois tätä enää tarvinnu..

Inskun 7+3

Pahoittelut surun kohdanneille!

Ja onnittelut hyvistä ultratuloksista ja muista hyvistä uutisista!

Itse en oo menossa varhaisultraan, en oo aiemmissakaan raskauksissa käynyt ja itseasiassa esikoisen raskauden aikaan asuin Oulussa, jossa oli tuolloin vaan rakenneultra, joten silloin eka ultra oli vasta tuolloin. Mutta nt-ultra on sit se eka, ainakin täällä Helsingissä se on kait kohtuuaikaisin jo, joskus 10+ tai 11+ viikoilla muistaakseni. Eka neuvola on mulla joskus viikolla 7+jotain.

Sokerirasituksessa en oo koskaan ollut, jostain syystä en oo aiemminkaan joutunut, vaikka painoa silloin on pikkasen liikaa ollut, painoindeksi siis jotain 27 luokkaa silloin. Nyt on painoa tippunut ja ollaan normaalipainoisten puolella eli en kyllä varmaankaan nytkään siihen joudu, enkä kyllä meniskään vaikka terkka sitä mieltä ois, kun ei oo aiemminkaan ongelmia tässä asiassa ollut.

Oma olo alkaa olla pikkasen hutera, pientä pahaa oloa havaittavissa. Jotkut ruuat yököttää jo. Söin viikonloppuna ravintolassa yhden äyriäisruuan ja nyt ei tarvii kun sitä ajatella, niin alkaa yököttää. Eli ei mitään semmosta kiitos... Roskaruuat himottaa ja erityisesti kaikki suolainen ja oon myös syönyt, eli painoa on varmaan kyllä pari kiloa nyt tullut ihan varmasti. Jos aikaisempien raskauksien tapainen paha olo tulee, niin silloin kyllä pari kiloa sit lähtee varmasti. Jotkut ruuat myös himottaa kauheasti ja tänään meinaan syödä nötköttiä ja makaronia. Oon nyt yrittänyt tasaisesti syödä, ettei nälkä yllätä, juonut vissyä ja napostellut. Viime pahoinvoinnissa nimenomaan helpotti suolaisen syönti, joten siinä oon nyt pitäytynyt kanssa. Ja väsymys vaivaa myös, tosin se on yleinen vaiva mulla, jotenkin en ehdi ikinä ajoissa nukkumaan. Flunssassa oon myös nyt ollut.

Tänään myös tuli vähän veristä vuotoa, hyvin vähän, ei mitään kipuja, mutta silti tietty huolettaa. Muistaakseni mulla oli vuotoja alkuraskaudessa molemmissa aiemmissa raskauksissa myös, mutta kyllä se silti huolettaa. Toisaalta paha olo alkaa hiipiä päälle, joten en nyt kauheasti pelkää. Tein myös yhden raskaustestin viime viikon lopulla vielä, kun aiemmin sain vain hailakan plussan ja nyt testiviiva oli, jos mahdollista, kontrolliviivaakin vähän vahvempi.

Nyt taas työn touhuun jos tässä huonossa olossa siihen kykenen, nyt just on aika vellova olo kyllä.

Bamboo 5+2

inskun: kollegani on yli 5-kymppinen nainen, jonka aikuiset lapset ovat lähteneet jo muutamia vuosia sitten kotoa. Tuo olikin uusi pointti, että kyse voisi olla ns. tyhjästä pesästä.

Pipsapippuri: kiitos tsemppauksesta :) ja kyllä, niin aion tehdäkin. Käsittämätöntä ja ala-arvoista käytöstä häneltä ja päätin jättää sen omaan arvoonsa keskittyä positiivisiin ja ihaniin asioihin elämässäni. Mieheni sanoikin, että noin ala-arvoinen käytös ansaitsee totaalisen huomiotta jättämisen ja koko henkilön ingnoorauksen. No, tässä tapauksessa se ei ikävä kyllä ole mahdollista, koska teemme yhdessä töitä lähes päivittäin, mutta päätin että kaikki kanssakäyminen liittyy vain työasioihin, kaikki muu jää ikävä kyllä nyt pois. Sanoinkin miehelle, että tässä tilanteessa musta tuntuu, että meidän ystävyydelle ei ole tulevaisuutta. Tuntuu kurjalta, mutta jos ihminen toimii tuolla tavalla tietäen että toinen on raskaana, niin...

Sintu, Zuh ja miuh :hug: Pahoittelut huonoista uutisista ja voimia.

Tosiaan ihanan aktiivinen tämä meidän ketju on ja koko ajan täytyy käydä kattomassa, mitä uutta tänne on ilmestynyt.
Eka neuvola olis tunnin päästä ja hiukka jännittää, kun on ihan uusi kokemus. Ei olla aiemmin näin pitkälle päästykään. Huono-olo on hävinnyt lähes kokonaan ja hiukka huolettaa, mut muuten oireita löytyy kyllä. Paleltaa hirvittävästi, turvottaa infernaalisesti varsinkin illalla ja päikkärit on tän hetken must juttu.
Tsemppiä kaikille ja palailen varmaan iltapäivällä kertomaan mitä neuvolantäti jutusteli.

Tillu&Hippu 8+3

Yhteistyössä