Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Olenkin salamanteri vähän odotellut, että milloin uskaltaudut kirjoittelemaan tänne puolelle. Tervetuloa! Pakko vielä lisätä, että yritä olla rauhallisin mielin. Oireiden vahvuus voi vaihdella tosi paljon eri raskauksien välillä, ja sullahan on viivat tosi hienosti vahvistuneet! Eihän sille mitään voi, jos kaikki ei olekaan kunnossa, mutta sinulla ei mikään siihen viittaa, joten yritä olla vaan positiivisin mielin ja unohtaa pelokkuus :heart:

Tänään tuli digiin "raskaana 2-3 viikkoa". :D Huomenna vielä labraan, ja toivottavasti arvot ovat nousseet sen odotetun määrän ja saisin edes vähän itselleni mielenrauhaa. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Krumeluu sanoistasi, yritän ajatella juurikin noin, että eihän sille mitään voi jos ei kaikki olekaan hyvin ja henkisesti siihen mahdollisuuteen myös valmistaudun. Yritän kuitenkin myös olla huolehtimatta turhaan, kyllähän nuo viivat ovat selkeästi vahvistuneet eikä tässä nyt vielä kovin montaa päivää edes ole kulunut. Esikoisen kohdalla olin alusta asti niin varma, että kaikki menee hienosti loppuun asti, oliko se sitten vaistoa vai ihan pelkkää naiiviutta, sitä en tiedä. Nyt ehkä jotenkin tiedostaa paremmin sen, että ei koskaan voi ennustaa mitä tuleman pitää, varsinkin kun lähipiirissä on keskenmenoa ja kohtukuolemaa ollut. Eihän ne oireet tosiaan välttämättä samanlaisia ole, mutta väistämättäkin sitä miettii onko jokin vialla jos ei ihan samanlaiselta tunnu kun ei ole muuta vertailukohtaa kuin tuo esikoisen raskaus. Yritän täällä nyt olla rauhallisin mielin ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin jos niin on tarkoitettu!
 
Tänään tehty digi näytti raskaana 3+ =) Viikkoja olisi nyt 5+0, joten täsmäisi täysin. Ei tämä nyt hirveästi mieltä rauhottanut, mutta ehkä vähän kuitenkin :) Vähän ällötystä ollut tänään ja eilen, saattaa tosin johtua huonoista unista, täällä kun on lapset vuoron perään kipeinä, niin yöherätyksiltä ei olla vältytty. Mietityttää vaan se, että raskausväsymystä tämä ei ole koska en kuitenkaan saa iltaisin unta. Toista odottaessa ainakin tipahdin sänkyyn vaan heti alusta lähtien. Tämäkin pistää mietityttämään ja stressaamaan. Samoin kuin se, että silloin rinnat kipeytyivät kauttaaltaan, eikä vaan nännit.. Voi tätä stressin määrää!

Tervetuloa uudet :wave:

Liikunnasta olen kuullut sanottavan, että voi harrastaa niin kauan kun hyvälle tuntuu. Toisethan käyvät jumppa tunneilla ihan loppuun asti :) Mutta en ehkä suosittelisi aloittamaan mitään uutta raskasta liikuntalajia nyt, vaan aloittamaan vaikka ihan kävelyllä ja siitä pikkuhiljaa lisätä vauhtia.

Misupai: Kyselit pk-seudun varhaisulrien hintoja, minä kävin pari vuotta sitten femedassa ja se maksoi kela korvauksen jälkeen n. 85e. Varmaan se tuosta on kyllä noussut jonkin verran parissa vuodessa. Summa on lääkärikohtainen, joten aikaa varatessa kannattaa pyytää vähän huokeampaa ;)
 
Tervetuloa vaan taas uusille! Hienot viivat salamanteri85, eiköhän se ihan normaali raskaus ole, vaikka oireet onkin erit kuin viimeksi, ehkäpä vauva on tällä kertaa toista sukupuolta ;)

Moonchaser: Mullakin oli muistaakseni viimeksi rinnat kokonaan kipeät ja nyt vain nännit. Pitää vaan jaksaa toivoa, että kaikki on kunnossa. Kiitos noista liikuntaneuvoista, ehkäpä sitten uskallan hyvillä mielin ainakin säännöllisen kävelyn aloittaa.

Krumeluu: Toivottavasti saat huomenna hienot arvot labrasta!

Minä en oo vielä uskaltanut varata neuvola-aikaa ehkäpä sitten reilun viikon päästä, vaikka joskus rv.6+. En halua liian aikasin varata ettei sitten tarvii perua...

Me (minä, mies ja tyttö 3v9kk) asutaan maalla omakotitalossa, lähinpään kaupunkiin 25km. Mies on töissä, minä opiskelen ja tyttö käy päiväkodissa. Tässä on onneks kuitenkin aika lähellä tuo päiväkoti+alakoulu vaan 3,5km samoin siinä vieressä on pieni kauppa. Mutta yleensä tehdään ostokset kaupungissa, kun mies on siellä töissä ja mun koulu on siellä.

Teeu 4+4
 
ON: Tänään ollu melko rankka päivä, alamahaa vihloo aika tavalla, varsinki oikeelta puolelta :| Mut ilokseni olen huomannut et etova olo on pysynyt tämän päivän poissa :) Päätä särki aamusta sen verta kans et oli pakko ottaa yks Panadol, sit vähän aamupalaa ja yläpää helpotti, mut tuo toinen pää ei niinkään :rolleyes:

Huomen aamusta meinasin neuvolaan soitella, katellaa sit mitä ne sieltä sanoo :)
Miten on muilla päivä mennyt?

lintetsa 5+0 (minipoks :) )
 
Meidän pikkulikka (1v) oli aamulla kuumeessa ja jäin kotiin hänen kanssaan. Melkoista huutoa on koko päivä ollut. Meillä on tutti ollut pois nyt kolmisen viikkoa, mutta oli pakko kaivaa se esiin.. johan vähän rauhoittui.

Tänään mua ei oo palellu niin paljon, kuin muina päivinä. Oon käyny saunassa joka ilta ja eilen paleli jopa siellä:O Uskaltauduin vaaállekin ja paino oli pudonnut 1,5 kg. VIELÄ ei ole mielitekoja.. Odottelen sitä kamalaa väsymystä, jota olen potenut edellisissä raskauksissa.. vielä ei väsytä.

Samalla, kun soitin saikun neuvolasta varasin äippänla ajan 3.2. Sitten on lähemmäs 9 viikkoa kasassa.

Anabela 4+5
 
kukkuu kaikille! :) Ja tervetuloa uusille =)

Krumeluulle myöskin täältä tsempit huomiselle labrareissulle =)

Viime postauksessa taisin valitella oireettomuutta, tänään onkin sitten taas ollut olo niin raskaana! Vessassa olen juossut vähän väliä ja tuo maha on kyllä ihan turvoksissa. Tänään on saanut ihan keskittyä syömiseen ettei muut huomaa kun teki pahaa :x Varasin myöskin varhaisultraan ajan jonka antoi jo 13.1 (perjantai!!!) Meinasi että viikot vois hyvinki olla jo se mitä menkoista laskettuna kerran digi näytti jo ma raskaana 3+. Hyvällä lykyllä siellä syke jo näkyy, tarkistin oppikirjasta että alkion sydän alkaa lyödä 25 päivää hedelmöittymisestä eli meidän tapauksessa n. 11-14.1, eri asia sitten havaitaanko sitä vielä ultrassa.

Mutta silti jotenkin mieltä huojentaa kurkata mitä siellä oikein näkyy, jotenkin niin jännä olo :whistle: Toivotaan että sieltä vauva löytyy ja vielä oikeasta paikasta ja kaikki niin kuin pitää:heart:

Minulle on kerran käynyt niin, että nt-ultrassa rv12+ alkio vastasi viikkoja 8-9 eikä sykettä siis löytyny :'( Kaavintareissuhan siitä tuli ja pitkät itkut. Silloin varhaisultrassa sydän sykki mutta ruskuaispussi näytti vähän keskivertoa pienemmältä mutta ultraaja vakuutteli kuitenkin kaiken olevan hyvin.

Oisko täällä muuten innokkaita kerhon puolelle tulijoita? Edellisessä raskaudessa meillä oli pino myös siellä ja oli tosi kiva jutella porukan kans pintaa syvempiä asioita, tänne kun ainakaan minä en viitsi kovin kertoilla, joku kuitenkin heti tunnistaa :D Itsekin olen aika monta tuttuani ihan vahingossa täältä huomannut ja ainakaan itse en vielä haluaisi tästä julkista tietoa :)
 
Moikka Misupait ja ilon lapset ja muut tutut :wave:

Tänään dpo 11 ja väsyttelyn + yöllisten vihlaisujen kannustamana tein aamulla testin ja Raskaana 1-2 :heart: Viime kierrossa tosiaan kemiallinen raskaus joten yritän hillitä itseni ennen kuin purskahdan ilon kyyneliin mutta on tämäkin jo sentäs jotain!

Semmosta kyselen että millon teillä ketkä cb digillä testailette on näyttänyt viikkoja jo enemmän, esim 2-3 tai 3+? Ajattelin ens viikolla tsekata onko hormonitaso lähtenyt asianmukaisesti nousemaan, koska kemiallisessa sain dpo 15 ja vielä dpo 17 raskaana 1-2 vaikka luulisi näyttävän jo enemmän!?

p.s: mikä tuo kerho on? joku "yksityinen" pinkka?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kohtasin itsessäni totaalisen ja yllättävän hormoonimyrskyn. Kävin tänä aamuna hammaslääkärillä yhden hampaan tykyttelyn ja vihlomisen takia. Mun on käsketty aiemmin seurailla tuota hammasta, jotta selviäisi pitääkö tehdä juurihoito. Mulle annettiin oireitten perusteella päivystysaika. Vastaanotolla sitten hammaslääkäri alkoi alkuunsa puhua röntgenkuvista. Sanoin olevani raskaana ja että en mielelläni ottaisi kuvia. Lääkäri alkoi nuhtelemaan mua tyyliin "Mitäs sitten tuut hoitoon, jos ei saa kuvia ottaa". Kun selvisi, että en ole joutunut ottamaan särkylääkettä hampaan takia, sain nuhteita siitäkin, että olen tullut turhaan vastaanotolle. Silloin aukes itkupadot. Kerroin itkun seasta miten viime vuonna kaksi hammastani jouduttiin yllättäen juurihoitamaan, vaikka oireet olivat ihan pieniä. Silloinkin sain kuulla, että "Nooo, se oli vaan sun kokemus". No, niinhän se olikin mun kokemukseni. Itkeskelin siinä, eikä lääkäri pahoitellut mitään. Loppujen lopuksi mitään varsinaista hoitoa ei tarvinnut tehdä, mikä on tietenkin ihan hyvä. En vain olisi kaivannut nuhteita siitä, että olen tullut oireiden perusteella vastaanotolle.

Normaalissa tilassa olisin ollut varmaan vain ärsyynytynyt ja sanonut napakasti takasin. Nyt ei kyynelvirtoja pidätellyt mikään.

Nyttynenä ja katkis 6 + 0 (poks)
 
Nyttynenä, tosi ikävä kuulla, että tuollaista kohtelua sait hammaslääkärissä! Mun täytyy myöntää, et olisin itkenyt joka tapauksessa tuossa tilanteessa, raskaana tai ilman :) Mä oon itkeskelly viime aikoina kyllä paljon enemmän kuin normaalia. Oli sitten hyvä uutinen tai pienikin ikävä sana. Onneksi sen voi pistää raskauden piikkiin :)

Mä olen kans alkanut miettiä noita työkuvioita, kun opettajana työskentelen ja mulla olisi hyvä sauma saada eräästä koulusta pysyvä virka. Virkaa haetaan tässä lähikuukausina ja tuntuu kamalalta olla kertomatta raskaudesta. Virallisesti raskaus ei ilmeisesti saa olla este mutta kyllä se varmasti vaikuttaa, jos hakijoissa on muita sopivia.

Toivottavasti pahoinvointi ei just sopivasti ala kun töihin pitäisi mennä maanantaina!
 
Mantu82: Mulla on juuri sama tilanne. Olen määräaikaisena opettajana tällä hetkellä, ja paikkani tulee auki vakituisena virkana tässä lähikuukausina. Olen aikonut pitää raskauden salaisuutena, jos vain suinkin mahdollista. Jos eivät valitse minua, niin aion ainakin pyytää jotain selvitystä asiaan. Mun on ennen joulua annette ymmärtää, että olisin varteenotettava virkaan.
 
Ellamae: Mäkin harkitsen vielä kyllä testin ostoa, kaikki vanhat testit oon jo tuhlannu. Itekki haluisin nähdä et onko viiva vielä tummunu, mut toisaalta mietin et pitäisköhän sitä itekki sit ostaa digi. Viime viikon perjantaina tuli se 2-3 ni varmaan pitäis nyt tulla jos sit se 3+

Voi Nyttynenä, olipas ajattelematon lekuri : / Surkea asiakaspalvelija ihan selkeesti, ei ollut sussa vikaa :hug:

Itse soittelin tänään neuvolaan ja eka neuvola olisi sitten 23.1, kerroin että lähdetään 28.1 päivä etelään ni anto hieman aikaisemman ajan sitten :) Tosin niin tämäkin laski sitten viikot edellisten menkkojen mukaan eli 28.11 lähtien ja olisin nyt 5+3 vaikka hedelmöittymisen mukaan olis 5+1, ota näistä nyt sitten selvää :)

Aika paljon kyllä jännittää kun on esikoinen vasta tulossa. Hieman pelottaa myös koska oireet ovat mulla lakanneet.. mitään paikkaa ei särje, ei oo huono olo, ei mitään... Minne kaikki oireet voi kadota?

lintetsa 5+
 
Tervetuloa Pipsapippuri, toivottavasti pikkuinen tarrais tällä kertaa kunnolla kiinni!

Nyttynenä: kylläpä oli ikävä hammaslääkäri :(

lintetsa: Toivottavasti oireet palaa pian. Nehän voi välillä hävitä ja tulla sitten takaisin. Mulla oli eilen semmoinen olo etten ois ollenkaan raskaana, ei ollut mitään oireita ja olo tuntui niin normaalille, mutta tänään oli aamulla vähän pahaolo ja muutenkin tuntuu taas enemmän raskaana olevalta.

Täällähän on paljon opettajia, itselläkin siis siihen opiskelut kesken.

Kerhosta voin kyllä liittyä sinnekin jos perustetaan, mutta ei mitenkään välttämätön mulle :)

Teeu 4+5
 
Mun oli pakko tehdä vielä tänä aamuna yks viikkonäytöllinen digi, kun on niin vainoharhainen olo :D viime torstaina näytti 2-3 viikkoa, eli tänään sitten pitäisi olla 3+, ja niinhän siihen testiin onneksi tuli :) Josko sitä jo sitten vaikka maanantaina uskaltaisi soitella neuvolaan :)

Nyttynenä: olipa törkeää kohtelua! En voi käsittää ihmisiä, jotka tekevät asiakaspalvelutöitä, ilman että omaavat yhtään asiakaspalvelutaitoja..

Pipsapippuri: itse sain tosiaan viime torstaina 4+0 (dpo14) viikkonäytölliseen testiin 2-3 viikkoa ja tänään 5+0 tuli 3+ viikkoa.
Jos haluat listoille, niin laitatko tietosi, niin lisään sinut :)

äippä_88 5+0 (poks)
 
Hei kaikille!

Uskaltautuisinkohan minäkin tähän ketjuun.... Plussasin eilen aamulla ja illalla ja tänä aamuna (miten niin himotestaaja? :ashamed:). Raskauslaskurilla sain lasketuksi ajaksi 13.9.2012 ja nyt ois vissiin 4+0.

Oon 35-v ja odotan nyt kolmatta ja todennäköisesti myös viimeistä lasta! :heart: Aikaisemmat raskaudet on menneet hyvin, mutta täällä palstoilla on saanut lukea niin paljon keskenmenoista, että pieni pelko himmentää innostusta... Pitänee testailla vielä tuolla viikkonäytöllisellä, et mitä se näyttää.

Mä en edes tiedä, mikä tuo kerho on, mutta liityn miellellään, jos joku mulle sen neuvoo! :)

Toivottavasti meillä kaikilla sujuu raskausaika hyvin ja saamme ihunat nyytit kainaloon syyskuussa!

Missä vaiheessa kannattais soitella muuten neuvola-aikaa?

Scatty 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti kirjoittelen, minulla alkoi tänään kuvotus. Tänään myös raudan maku tuli suuhun, ja luulen että se ja huonosti nukutut yöt ovat suurimmat syyt siihen.

Neuvolaan en soita vielä, ehkä rv7 jos sinne asti päästään.

Minäkin voisin liittyä tuohon kerhoon, jos sellainen perustetaan :)

Pipsapippuri: Minä tein clearbluen digin dpo15 ja tulos raskaana 2-3 ja dpo21 (rv5+0) tuli raskaana 3+ :) Mutta sain edellisessä keskenmenneessä (oliko sitten kemiallinen vai mikä, en tiedä) dpo13 raskaana 2-3 ja vuoto alkoi dpo20 :( En halua tietenkään pelotella, mutta itse opin ettei sekään todellisuudessa kerro mitään : / Toivotaan parasta! =)

Nyt lähdemme kyläilemään loppuviikoksi, joten mukavaa loppiaista ja viikonloppua kaikille :wave: Palailen sitten maanantaina!
 
Hip hei! Nopsaan vain tässä muiden puuhien keskellä.

Täällähän on monta opea, niin minäkin ;)) Onneksi olen virassa, ollut jo vuodesta 2006 niin ei tarvii miettiä. VOin kertoa, että meidän koulussa on saanut viran raskaudesta (tosin siitä ei tiedetty kun ei näkynyt) huolimatta ;) EIkös hyvällä tuurilla virkaa hakevia haastatella jo helmi-maaliskuussa, niin ei vielä näy tai voi vaatteilla masun peittää ;) Ja pidemmälläkin ollessa. Mutta se ei saa olla syy.

Mie voin tulla kerhoon, meinasin sitä itsekin ehdottaa, koska tää julkinen kirjoittelu on vähän niin ja näin ja sit se, että tutut tosiaan voi saada tietoa yms. Meillä oli kerho viimeksi ja se oli musta tosi hyvä juttu! Oltiin oikeita ihmisiä kuvien kanssa, niin ei tullut mitään epäilyttävyyksiä tms. Ja sit oli helpompi sopia tapaamisia tms. Kun ei koko maailma pystynyt lukemaan.

Nyt nopsaan vielä pari kirjoitettavaa paprua, ja sitten hakemaan neiti päiväkodista ja kohti kauppaa käy tiemme. Usein kun pääsen ajoissa ja ei ole töissä mitään hommaa tehtävänä, tulen kotiin ja siivoan tms. hoidan asioita. Haen lapsen vasta kolmen jälkeen että saa leikkiä toisten lasten kanssa. Ainoana lapsena kun ei ole hänelle muuta leikkikamua kotona kuin vanhemmat ;)
 
Heippa!

Ihan nopsaa vaan, että kerho olis ihan kiva (sikäli, että ymmärrän sitten kuinka se toimii:D).

T: Pieni riiviö, joka myöskin on ope:) Sopivaan saumaan tulee vauvakin, kun heti kesäloman perään voi jäädä sitten äitiyslomalle ja loppuraskaudessa ei tarvitse olla töissä!
 
ON: Kyllä ne oireet on mulla taas tullut takasin, alamassu on tosi kipee, semmosta menkkamaista kipua ja etova olo on ollu koko illan.. tuorekurkkua imeskelen ni helpottaa :)

Harrastaako joku muukin kuntosaliharjoittelua? Mietin että ootteko jotain liikkeitä jättänyt tekemättä? Ite jätin nyt noi vatsalihakset mut mietin et pitäiskö jättää jotain muutakin.. Yritin netistä ettiä mutta aika heikosti on ainakaan ammattilaisten vastauksia jaos : /

lintetsa 5+
 
Mukava kuulla rohkaisevia kommentteja muilta opeilta! Niinkuin joku jo sanoikin, niin ollaan kyllä aika sopivaan aikaan hankkiuduttu raskaaksi, kun tuo kesäloma asettuu sopivasti loppuraskauteen :whistle: Kunhan nyt kunnialla päästään sinne saakka.

En tiedä, miten tuo kerhojuttu toimii, mutta voisin tulla myös mukaan!
 
Lintetsa, en käy salilla, mutta kotona teen lihaksia omalla ruhollani ja Gymstickillä. Juuri äsken tein vatsoja (ja ylävartaloa) ja esikoisesta tein niin kauan että masu ei haitannu, ehkä vajaaseen puoliväliin. Käsiä yms. ajattelin tehdä niin kauan kuin pystyy. En siis tee mitään hulluja painoja yms. vaan ihan siks ettei allit ala roikkua ja kun koko ikänsä antanut kilpaurheilulle, niin jotain pitää puuhastella ;)) Mun ymmärryksen mukaan 15 vkon jälkeen pomppimista ei suositella ja puolivälin jälkeen vatsojen tekemisestä ei paljon taida iloa olla, paitsi syvistä...

Opeille, että hyvä sauma on jäädä lomailemaan, jos sinne asti pääsee. Esikoinen on syntynyt helmikuussa, jolloin olin vain kolme viikkoa joulun jälkeen töissä ja sit 1,5 vuotta kotona. Sekin toimi kivasti, kun sattui kaksi palkallista lomaa siihen ajalle ja hoitovapaalla vain 6kk. Syysvauvastahan voisi mennä töihin vaikka tammikuussa, kun lapsi on reilun vuoden, elokuussa ei ehkä raaskisi. Mutta turhan aikaista pohtia sellaisia, katellaan sitten keväällä, kun pitää sijaista alkaa metsästää!!! Ja kiva on vetää oma luokka kevääseen asti, eikä jäädä kesken. Omaani olen vetänyt ykkösestä asti ja nyt mennään kolmosella ;) Ajattelin joskus että olisi yritetty kakkosta jo aiemmin, että oisin tehnyt vaan 1-2-luokat, mutta työ vei mukanaan...

Olipas napaileva. Pöh.Iltoja!
 
Nyt on kerho perustettu, tässä linkkiä kerholistaan:Kaikki kerhot - Kaksplus

Kerhon nimi on Syyskuun sydänkäpyset 2012

listasta löytyi toinenkin syyskuisten kerho, mutta se on ilmeisesti jonku muun porukan kerho.
Yritin tehdä tuon nyt niin että voitte hakea kerhoon ja minä sitten hyväksyn hakijat, näin kerho on siis yksityinen eikä ulkopuoliset voi sitä lukea :) Pyrin päivittelemään tulijat päivittäin. ja toki tietysti tälläkin puolella voidaan jutusteluja jatkaa samaan malliin mutta kerhon puolella voidaan sitten puida yksityisempiä juttuja :)

Täällä pieni ällötys kokoajan matkassa..

Ilon lapsi ja nöttönen 4+5 tai 5+4 :heart:
 

Yhteistyössä