Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Laitan kanssa piakkoin viestiä fb -ryhmästä. Tämä on niin alussa, ettei oikein itsekään uskalla antaa itselle kunnolla lupaa haaveilla ja uskoa todeksi! Varhaisultra on viikon 3 alussa, niin josko sitten, jos kaikki näyttää olevan hyvin.

Väsymys ja pahoinvointi on kyllä vaivana, vähän väliä täytyy jotain pientä syödä ettei kuvotus ylly liikaa...
 
Onnea kaikille uusille plussasta! Tänään on nyt ekaa kertaa väsyttäny, tiedä sitten mistä johtuu. Aamulla kyllä kiukuttelinkin turhaan ja ihme öllötystä tuli ruokailun yhteydessä. Silakoiden koostumus ei oikein kelvannut.. Mä jään kanssa toistaiseksi miettimään Fb-ryhmää.. En oo kauheen aktiivinen siellä ja joku rupeaisi pian ihmettelemään, jos yks kaks rupeenkin roikkumaan siellä. Ehkä myöhemmin, kun voi jo kertoa raskaudesta.
 
Kiva kuulla kaikkien tuntemuksia ja oloja :)

En varmaan itse lähde tuonne Facebookiin vaan jään vain tänne juttelemaan jos kaikki vain jatkuu hyvin. En vielä myöskään taikauskoudeltani uskalla ilmoittautua tuonne ketjun alkuun listattavaksi, odotetaan siihen np-ultraan :)

Tämä päivä on itselläni mennyt hyvin samaa rataa kuin eilinenkin, pientä vatsan nipistelyä ajoittain (sitä sattuu välillä ylempänäkin vatsassa, ei pelkästään alavatsassa - hmm?), muutoin ihan normaali olo.

Pohdin tässä edelleen, että menisinkö sinne varhaisultraan kuitenkin aiemmin kuin 7.viikolla.. Jostain luin että silloin saattaisi kuulla sydänäänet ja jos menisin aiemmin eikä niitä kuuluisikaan niin pelkään sen aiheuttavan turhaa stressiä. Toisaalta sitten taas pelkään odottaa vielä lähes kaksi viikkoa ja antaa toiveiden nousta jos sitten tuleekin huonoja uutisia.

Mikä siinäkin on, että vaikka kohdunulkoisen raskauden riski on jotain ihan muutaman prosentin luokkaa ja suurin osa raskauksista kuitenkin sujuu ihan hyvin niin miksi sitä tulee niin vainoharhaiseksi..?

Tällaisia täällä van pohdin sunnuntai-illan "ratoksi" :)

Mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Tervetuloa kaikille uusille! :):heart:

Itse liityin facebook-ryhmään ku sitä tulee muutenkin aika paljon käytettyä. Kolmosen ajoilta onkin tosi ihana ja aktiivinen ryhmä myös olemassa. Heitä on tullut myös jonkin verran livenä tavattua. :)

Varasin varhaisultran reilun viikon päähän, jolloin olis 8 viikko menossa.. jotenkin sitä haluaa varmistaa, että pieni on oikeassa paikassa ja muutenkin ok.

Pahoinvointi vaivaa aamupäivisin ja iltaisin hiipii jossain vaiheessa. Ehkä enemmän tekee mieli suolaisia ruokia ja jotain hiilihapollista juotavaa. Oon ollut keväästä asti juomatta light-limsoja, ni nyt pitäis vaan pysyä kivennäisvesissä etc.. ettei tulis liikaa sokerilitkuja, coca colaa kyllä tekee mieli. ;) Jännästi välillä on tosi kuuma ja hetkessä alkaa taas paleltaa. Vessaan joutuu yöllä heräilee ja nyt on vielä flunssa päällä, ni olo ei ole kovin hyvä muutenkaan. Nuorin lapsi(1v2kk) heräilee öisin ja syö maitoakin pullosta, ku helpommin nukahtaa uudelleen maitoon tai tuttiin. Vielä ei ole voimia vieroittaa yösyömisestä.

Tänään kävin jopa vaunulenkillä ihanassa pakkassäässä, täytyy yrittää liikkua päivittäin.. helpottaa vähän tätä pahaa oloakin.

ReiMaRi ja Rauha 6+1 :heart:
 
Huomenta

Tänään pitäs jaksaa palata arkeen ja jälkikasvu kiikuttaa hoitoon ja ite suuntailla opiskelujen pariin. Ei hirveästi innosta kun on 3 viiikon joululoma takana, olis vielä voinut vähän vetää lonkkaa:LOL:

Oma olo on edelleen oireeton. Olen tässä nyt odotellut pe asti, millon oireet tulee takas/tuleeko ne. Varhaisultraan menoa pohdin hyvinkin paljon, esikoisesta kävin.

Tervetuloa kaikille uusille, rupeaa tosiaan syyskuisten pino olemaan aika iso jo, toivottavasti kaikki saisivat mieluisan lopputuloksen=)

Rae 5+0 (POKS!)
 
Huomenta ja mukavaa uutta viikkoa kaikille, tervetuloa uudet! :flower:

).( Tänään rv 4+0, viime kierrossa meni kesken (kemiallinen tuli ulos) 4+2.. Mikä hitto siinä on että mietin aika paljonkin sitä onko tämä nyt oikea raskaus vai ei.. ! Taidan hakea digitestin ja aamulla katsoa oisko hormoniarvot nousseet asianmukaisesti. Oireita on kyllä eikä mikään osoita ettei olisi raskaudesta kyse, plussat digillä dpo 11 ja davidilla dpo12-13.. kunhan märehdin. :$
 
Huomenet, soittelin neuvolaan tässä aamusella ja kerroin tädille pahoista aavistuksistani (eivät ikävä kyllä ole edelleenkään hellittäneet vaikka digitesti lauantaina sanoikin sitä mitä luultavimmin piti) ja pääsen 27. päivä käymään terveyskeskuksessa ultrassa. Pitkältä tulee tuntumaan tämä aika sinne asti, mutta saanpahan jonkinlaista lisätietoa viimeistään silloin.

Ja nyt luvassa erittäin raskasta omanapaista tilitystä...

Sanoin miehelle eilen, että jos pääsisi vierailemaan meikäläisen pään sisällä niin juoksisi varmaan kiljuen karkuun... minulla on niin vahva tunne siitä, että tässä on nyt kyseessä joko tuulimuna tai kohdunulkoinen vaikken kumpaakaan ole koskaan kokenut. Tänäaamuna oli mielessä jopa, että mitä tässä turhaan edes neuvolaan soittaa kun ei tästä vauvaa kuitenkaan tule. En todellakaan ole normaalisti näin pessimistinen ja sekin hirvittää nyt kun ei minkäänlaista luottoa ole siihen, että raskaus tulee jatkumaan normaalisti. Näitä ajatuksia tietysti vielä tukee se, että oireetkin tuntuvat hälventyneet entisestään. Koko ajan odotan, milloin vuoto alkaa. Esikoisesta kerrottiin suurinpiirtein koko maailmalle ensimmäisen testin tehtyäni ja silloin olikin niin vahva tunne siitä, että olen todellakin raskaana ja vauva tulee elokuussa ja niin kävikin. Testinkin tein vain muodon vuoksi, sillä tiesin jo olevani raskaana. Tällä kertaa ihmettelin krapulaista oloa jolle ei ollut mitään hyvää syytä ja siksi testasin enkä odottanut positiivista tulosta. Ei tee mieli kertoa kellekään, koska tuntuu turhalta. Kyllähän tässä selvästi jossain hormoonihuuruissa pyöritään kun tämmöisiä pyörii päässä... Mutta eipä se auta kuin odotella sinne kuun loppuun ellei muuta tapahdu ennen sitä.

Arkiahdistusta pukkaa, pitäisi jaksaa vääntyä kouluun (viimeinen vuosi parturi-kampaajaopintoja menossa). Jospa siellä kuitenki saisi edes vähän muuta ajateltavaa, kuin nämä synkät mietteet!

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Hei kaikille Täällä ilmoittautuu uusi mukaan;

kyseessä toinen lapsi; itsellä ikää 34v.
varhaisten laskujen mukaan tänään 4+0 ja LA siis 17.9.2012. Synnytyssairaalaksi toiveissa sama kuin esikoisella eli Helsingin Kättärin Haikaranpesä.

terkuin toistaiseksi 'oireeton' pähkynä 4+0
 
pipsapippuri; mitä tarkoitat tuolla että haet digitestin ja katsot onko hormonitasot nousseet asianmukaisesti?

täällä vielä koko homma niin alussa ja lähipiirissä on käynyt niin monella esikoisen jälkeen huonoa tuuria ja tullut keskenmenoja että tässä on itsekin ihan vainoharhainen tämän kaiken suhteen... ja sitten kun on itsellä takana yksi ns. kemiallinen raskaus niin avot...! vertaistukea tässä siis hieman kaipaa ;o)
 
Mun on pakko tulla toivottamaan ihanaa odotusaikaa teille uusille syyskuulaisille! :heart: Itse aloin vuosi sitten kirjoittelemaan syyskuun ketjussa ja nyt tuossa vieressä naureskelee 3,5kk vanha, ihana tyttö! :)

Teille tulee olemaan aivan ihana kevät ja kesä, syksystä puhumattakaan! Nauttikaa joka hetkestä, aika menee niin kovin nopeasti!! :)

Ps. Näköjään teilläkin on harkinnassa tuo FB- ryhmä ja mä kyllä lämmöllä suosittelen sitä! Meillä vanhoilla syyskuulaisilla on semmoinen ja se on aivan loistava! Heti saa apua ja vastauksia jos joku huolettaa ja on helppo jutella ihan reaaliajassakin kun siellä on se chatti :) Ja se ryhmä on tosiaan täysin salainen, kukaan ei näe mitä siellä kirjoitatte! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Vaniljainen, kiitos kivoista sanoista :)

salamanteri85, tsemppiä ahdistuksen kanssa! Toivotaan että ultrasta tulee hyviä uutisia.

Soittelin äsken neuvolaan ja tosi ihana terveydenhoitaja varasi mulle onnittelujen jälkeen neuvola-ajan 25.1. Ultraan pääsee kuulemma nykyään jo viikoilla 10-12, eikä vkon 12 jälkeen niinkuin olin kuullut, ja Jorviin saan varata itse ajan jo ensi viikolla (jolloin torstaina lähtee vko 7 käyntiin) eikä tarvitse odottaa lähetettä. Menen siis varmastikin sinne ultraan sitten, vaikka en ole päättänyt vielä haluanko Jorviin muutoin vai Naistenklinikalle vai Kätilöopistolle. Onko teillä kokemuksia näistä?

Varasin myös alkuraskauden ultran tänään, mutta luulen että peruutan/vaihdan sen. Mehiläisessä (Espoossa) hintaa tulee nimittäin 85e (lääkärikäynti) + 103e (ultraus), joten menee hyvin lähelle paria sataa (vaikka otetaan Kela-korvauksetkin pois) kun taas olen lukenut että esim Femedassa saattaisi päästä alle satasella. Täytyy soitella sinne kun pääsen töissä johonkin nurkkaan rauhassa soittamaan ja kysymään hintoja.

Neuvolan terveydenhoitaja myös lisäsi päivän mun laskemiin viikkoihin, eli olen nyt tänään hänen mukaansa 5+4 :)
 
Huomenta kaikille, tervetuloa uusille ja onnittelut teillekin plussista!

Mä sain tänään ne labratulokset, ja tadaa:
rv 4+0 hcg n.100
rv 4+6 hcg 1366

!!!!!! Näinköhän tässä uskaltaisi jo alkaa kuvittelemaan olevansa raskaana ja nauttimaan siitä? Varhaisraskauden ultran ajattelin varata noin kahden viikon päähän viikolle 7+. Näin muuten viime yönä unta, että synnytin kaksoset. Oli híukan hämmentynyt olo herätessä :LOL:

salamanteri toivottavasti aavistat väärin, ja kaikki olisi kunnossa. Itsestäkin tuntuu, että realiteetit ovat ensimmäiseen raskauteen verrattuna paljon paremmin mielessä, eikä pilvissä oikein uskalla vielä leijua. Pitkää pinnaa sinne, toivottavasti oma epäluuloisuus helpottaa ja kuulet, että kaikki on kunnossa.

Muillekin oikein hyviä vointeja ja pikku salamatkustajan kasvatteluja!

Terveisin: hetken niissä pilvissä leijaileva Krumeluu rv 5+3
 
Tulin tännekin, kun tuo vauva-lehden ryhmä sivu tökki jonkinverran. Olen siis kolmatta ja varmaankin viimeistä kertaa raskaana. Olo on väsynyt, mutta hieman peloissani olen, koska elokuussa minulla oli keskenmeno varhaisilla viikoilla. Aikaisemmin en ole osallistunut keskusteluihin, mutta luin ainakin esikoisen aikaan toisten kertomuksia ja koin, että siitä saa paljon voimaa ja apuakin...
Mutta yritän tässä päästä kerhoon mukaan :)
rv 5+3
La laskujeni mukaan 7.9.2012. annakka. kolmas MKS.
 
Kerttu Inkeri: käyn Femedassa aina kun on gynekologille asiaa ja voin suositella kyllä todella lämpimästi! oma lääkärini on Fredrika Forsskåhl. Lisäksi tullut käytyä ensimmäisen raskauden aikana yksityisessä neuvolassa ja sekin oli aivan täydellinen ratkaisu omaan tilanteeseen esikon kanssa.

Olen saanut femedasta todella ihanaa palvelua aina lääkärien ja hoitavan henkilökunnan osalta, vastaanottovirkailijoita en niinkään ole tainnut noteerata ;o)
 
pähkynä, kiitos kokemuksistasi! :) Varasin nyt Femedaan alkuraskauden ultran 20.1. Fredrikasta olin lukenut hyvää, mutta häntä ei ollut saatavilla, joten menen nyt toiselle lääkärille, toivotaan että hän on hyvä myös. Ajanvaraus sanoi että hintaa tuolle tulisi n. 120e (ja kelakorvauksen saa jos on jotain syytä miksi haluaa ultraan, ns. "halusin vaan nähdä" ei kelpaa kelakorvauksen syyksi). Itse vähän pelkään noiden alavatsakipujen vuoksi, joten sillä haluaisin tarkistaa tilanteen ennenkuin alan leijumaan pilvissä.
 
Tervetuloa uusille!

Onnea Krumeluu! :)

salamanteri85 toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin, pahoista aavistuksista huolimatta :hug:

ON: noniin, tänään tuli sitten varattua neuvola-aika. Sain ajan jo ensi tiistaille, kun tuttu terkka halusi minut sinne, ennenkuin jää lomalle.
Vieläkin ajoittainen huono olo jatkuu, eli kai tässä sentään jotain oireita on :) välillä iskee myös kova väsymys, sekä iltaisin on maha kuin jalkapallo, mutta ei mitään sen kummempia oireita vieläkään.

äippä 5+4
 
Mäki nyt sitten innostuneena varasin kuitenkin sen varhaisultran vaikken meinannu.. No se on sitten ens viikon torstaina eli on joko 7+3 tai sitten 7+1, ehkä se siellä selviää :) Melko kallistahan se on, 110e maksaa toi lääkärin tekemä, tosin se vastaanottotäti sanoi et siitä saa kuitenki kelakorvauksen ni kannattaa ottaa toi. Saako ton korvauksen kuka vaa? Mä oon ihan pihal :D

Oireet ovat selkeästi pahentuneet, päivällä haukottelin ihan koko ajan ja väsy oli melko paha. Töissä meinasin kyllä kuukahtaa ihan kesken. Nyt illalla taas etova olo ja toooodella kylmä, hyyyrrrr!
 
lintetsa kelakorvauksen saa raskauden aikana kahteen ultraan, jotka useimmiten tehdään äitiyspolilla. Eli np-ultra (noin vk12) ja rakenneultra (noin vk20-22) Jos haluaa käydä yksityisellä ultrassa kelakorvauksen voi käyttää siihen, mutta sitten ei saa ilmaista ultraa enään äitiyspolilla. Kannattaa siis miettiä haluaako käyttää korvauksen näin aikaisessa vaiheessa, kun alkiosta/sikiöstä ei ole vielä mahdollista saada niin paljon tietoa kun viikolla 12. Kallista lystiähän se on!

Itsekin olisin halunnut mennä yksityiselle ultraan, mutta rahaanhan se kaatui :(
 
Käsittääkseni siitä lääkärimaksusta (?) saa sen pienen kelakorvauksen, 16 e siis joka tapauksessa, niin kuin kai aina yksityisellä käydessä. Mutta loput jää itselle maksettavaksi, eli Kela ei korvaa hoitoa enempää, ellei sitten havaita jotain selkeää ongelmaa raskaudessa. Näin minua opastivat tai näin ymmärsin Femedassa :) Eli tässä puhutaan varmaan kahdentasoisista Kelakorvauksista.
 
Viimeksi muokattu:
Ellamae
Kelakorvauksista mä oon nyt ihan pihalla. Olen aina käynyt äippäpolilla kahdessa perusultrassa ja aikaisultrassa tai 4D-ultrassa Brunon luona vko:lla 24-25 ja saanut kuitenkin Kela-korvauksen:O
Ota nyt näistä selvää...

Minäkin varasin tänään nla-ajan, sain sen 25.1 ja samalla on pienten 3 v. ja 2 v. nla:t=)
Kun th kysyi aiempien raskauksien määrää, totesi että mun käynnit tulee olemaan melko tylsiä, kun tiedän jo niin paljon.
No joo, onko se nyt aina niin hyväkään??

Nyt pitäs löytyä tsemppiä ja motivaatiota ruveta tekemään lääkehoidon tehtäviä.
Mutta hukassa on...
Pakko kuitenkin aloittaa, kunhan pienet nukahtaa.
Rankkaa tulee, kun viime yönä ei tullut nukuttua LAINKAAN!
Netta kiukutteli ja tinttaili koko yön, varsinainen emäntä tuo meidän kohta 3 v:ashamed:
Niillä silmillä sitten aamuvuoroon ja hymyilemään papoille iloisesti...ja kun olen entisen kahden kahvikupin sijasta/pvä tottunut nyt juomaan 3-5 ja nyt pitäs palata taas mielellään kahteen, niin voi hyvä ihme sentään.
Mitähän tästä tulee?:LOL:

Digitetin aion tehdä vielä vaikkei se mitään osviittaa annakaan, sykkiikö sydän mutta onpahan nyt joku syy tuhlata rahaa:LOL:

Isäntä lipsautti, mitä saan synttärilahjaksi, ke:na kun tulee 34 v. täyteen:flower:
KUIVAUSRUMPU!!!!
Mulla on kuin toinen joulu.
7 hengen pyykkirumba on täysin käsittämätön ja nyt saa sitten pienenkin vaatteet ihanan pehmeiksi ilman silittämistä:heart:
On tuo mies ihana!
Normisti haluan lahjaksi jotain naisellista mutta tämä tulee tarpeeseen.
Suunnittelin jo ostavani sitten kesän stipendirahoilla kuivurin mutta eipä tarttekaan...voin hommata niillä sitten jotain muuta mukavaa...tai tuhlata vauvaan:wave:

Pienet huhuilee kylvystä, joten täytyypi rientää kuivauspuuhiin.

Ellamae ja Onni 5+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami
).( Tänään töitä muutaman päivän tauon jälkeen ja sen huomasi; maha tuli vähän kipeäksi aikalailla "menkkamaisesti" vatsan sivusta, myös vihlas välillä keskeltä..
Mutta hyvä fiilis, mies haki mulle digitestin huomisaamua varten, ja kysyi ettenkö mitenkään voisi tehdä sitä jo nyt. Epäröin koska oli vain ehkä 45min pidätys takana, kuitenkin tein. Annoin testin miehen käteen (joka ei tunne näitä testejä) ja mies sanoi että "tossa välkähtelee välillä joku 3+".. välkähteleekö se aina?

Lopullinen vastaus; Raskaana 2-3, dpo 15 :heart:
 
Tervetuloa uusille, onnittelut plussista!

Krumeluu: Onnea hienoista arvosta!

Ellamae: Hienoa, että mieleinen lahja tulossa :) Ja onnittelut etukäteen, kun kerkeen varmaan ke mennessä unohtaa :)

Eilen ei juuri näkynyt vaaleanpunaista vuotelua, mutta tänään on taas ollut tai oranssia väriltään, huolestuttaa koko ajan vaan enemmän. Nyt särkee taas selkääkin. Tuun varmaan hulluks ennen sitä kunnallista ultraa... Nyt sitten oireita on kuitenkin tullut lisää eli rinnat vähän taas kipeet, palelee ja väsyttää hirveesti. Päivällä mulla oli kahdet pitkät housut ja kaksi hupparia päällä (tietysti myös villasukat) että tarkenin ja meillä kuitenkin 23 astetta sisällä lämmintä.

Teeu 5+2
 
Sain tiedon kelakorvauksista yksityiseltä lääkäriasemalta ja neuvolasta. ellamae on voinut vahingossa saada useamman korvauksen jos ei ole ylimääräisistä ultristä turhaa meteliä pitänyt :D Eli jos käytte yksityisellä niin älkää huudelko sitä neuvolassa ja äippäpolilla ;)

teeu jos vuoto ei ole kirkasta verta ja siinä ei ole hyytymiä niin en olisi huolissani.... tai siis tottakai olisin, koska olen neuroottinen :LOL: mutta siis vuoto voi olla ihan normaaliakin.

krumeluulle
paljon onnea hyvistä uutisista ja pipsapippurille myös!

Ellamae
kyllä se kuivuri helpottaa elämää todella paljon ja meitä täällä vaan kolme.... toistaiseksi :)
 

Yhteistyössä