Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

yeppee tulin vaan kommentoimaan tuota sun citroen kyssäriä. isällä on vankka kokemus niistä (automyyjä) niissä todellakin on paljon sähkövikoja,siis yleensäkkin sitikoissa,mitä vanhempi vuosimalli,sitä enempi vikoja. me harkittiin kerran xsaran ostoa ja isä tyssäs sen heti,siinä ei kans toiminu penkinlämmittimet.
joten kannataa harkita,ne on todellakin kalliita korjata.
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Iltaa kaikille!
kaktuspiikki: joo vähän vakavaksi kyllä veti sun uutiset mutta yritetään nyt pysyä rauhallisina ja toivotaan parasta!Jookos?kun minulla oli esikon aikaan rv 15-16 sanottiin että lapsivettä ois vähän liian vähän...mutta kaikki oli kuitenkin kunnossa ja raskaus kesti 40 viikkoon asti ja täysin terve tyttö on tuo minun rinsessa <3 ! eli älä heitä toivoa pois.Olisishan se aika jännä juttu jos täysin smama episodi nyt toistus...Onko se edes mahdollista?
No mut anyway, oon ainakin mukana hengessä!:hug:
Sekin että mitään hyvää ei saa helposti...

Hulivilipäivä ollut, oli tosi ihanaa käydä kaveria moikkaamassa!Tänään oon ollut taas energinen ja iloinen!
Tyttärelle keksin loru/runo pussin: Joka päivä luen hänelle sieltä uuden runon tai lorun.Osan keksin itse runoista ja osan otan netistä.Runoja ja loruja joka lähtöön :) Kaikkea rakkauteni ilmaisuista, leikkeihin, riimityksiin ja tyttäreni ylistystä kuinka upea tyttö hän on! Äiti rakastaa:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Heippa mammat!

Kyllä sitä on tullu halailtus ja pusuteltua tyttöä vielä enemmän kuin alussa kun hän oli hyvin hyvin pieni, nyt neiti on jo 8kk ja olevinaan isompikin tyttö, konttaa hirveää vauhtia ja nousee kaikkea mahdollista vasten seisomaan eikä aina hallitse tuota alas tuloa niin saa olla äitee silmä tarkkana :)

Elukat taas iskin"arestiin" oli tytöt (koirat, 2kpl seropi narttuja joista toinen 4v ja toinen 1.5) olleet reissun päällä missä lie kun olivat irrallaan, yleensä ovat aina pihassa ja lähistöllä :)

Ja tänään ratsastusretken päätteeksi tamma mammalle tuli joku ilkikurinen kohtaus kun olin palauttamassa varusteita satulahuoneeseen, tammuska repi riimut rikki ja paineli pitkin pihaa moikkaamaan kavereitaan yms. tyyliin ota mamma kiinni jos saat..ja lopuksi antaa samantien kiinni, että ei onneks tartte jahdata :)

Mutta on ne silti rakkaita nuo karvaisetkakaratkin :) Mutta mahtavaa että on kevät ja sen kyllä huomaa :)

Pidetään kaikki lippu korkealla! :)
 
Hip hei maaliskuuta ja uusille terveeksi tuloa!!


Mulle voi muuttaa lasketuksi 6.9.


Neiti ehdotteli eilen, että leivotaan äiti munkkeja. No, leivottiin sitten tänään ja hän halusi tehdä itselleen sydämenmuotoisen ;)) No, ne onnistui ja tuli paremman pehmeempiä kuin viimeksi vappuna. No, onpahan pakkasessa vierasvaraa. Tavan pullakin tökkii pidemmän päälle.

Citroenistä oli kyselyä. Ranskalaisia ei kannata ostaa kuin pakastealtaasta. Tää on toki makukysymys, mutta totuus vain on se, kun vikatilastoja katselee. Suosittelisin mieluummin kolmen lapsen perheelle VW Tourania, joka on muodoltaan tilavampi ja varmasti kestävämpi. Tai sitten Seat Alhambra (7paikkaa) tyylinen. Ystäviltä löytyy kumpaakin, ja hyvin menee kolmet penkit, Seatiin tietty useampikin (heille tulossa viides lapsi). Ja tietty riippuu, kuinka vanhan/paljon ajetun aikoo ostaa, niin sekin vaikuttaa, mitä on tarjolla. Toyota Avensis Versokin on aikasta näppärä. Meidän neidin molemmilla hoitajilla on kolme lasta ja niillä ollut sellaiset vuosia. Alkaa tosin olla jo ikääntynyt malli.


Kaktuspiikki,
me kaikki lähetetään sulle vähän lapsivettä, niin kaikki menee
hyvin!

Minuu niin ärsyttää, että jos lumi nyt sulaa, niin kohta uidaan kurassa! Haluaisin vielä hiihtää ja lasketella. Sorry talvenvihaajat ;(

Kun tosiaan ostatte niitä vaunuja, niin ostakaan isot pyörät! Me tänään rämmittiin neidin kanssa melkein kylä ympäri, kun hoideltiin asioita ja käytiin kaupassa. SOhjoa nillkkaan asti, mutta isoilla ilmarenkailla mentiin mainiosti. Neiti painaa 18 kiloa, rattaat varmaan vajaa 10 ja siihen kolme kassillista ruokaa, eikun menoksi. Ja hiki tulee ilmaiseksi, eikä niin tarvii kattoo mitä syö ;))

Onks täällä muita, jotka tykkää ostella lapselle vaatteita? Mie tunnustan. Tykkään, että vaatteet sointuu toisiinsa, ovat laadukkaita ja ehkä vähän sellaisiakin ettei kaikilla päiväkodissa ole = mun maku saa poiketa toisten mausta ;) Ostan usein alesta kalliimpia vaatteita jemmaan, sellaisia mitä voisin ostaa normihinnallakin. Ulkovaatteita meillä on aina jemmassa seuraavalle kaudelle, myös kenkiä. Olen säästänyt pitkän pennin, kun olen ennakoinut tulevaa. Tänään tein hyvän löydön oman kylän kenkäkaupasta, jossa ei yleensä ole kunnon alea. Sain neidlle ensi talveen Viking Goretexit puoleen hintaan ;) Tilaan myös ulkomailta ja tuotan esim. isovanhemmilla reissusta tai jos itse käydään, niin ostan mielelläni vaatteita. Käytän myös huutista ja kierrätetään kavereiden kesken.

Että tällaista, ei kovin syvällistä. Ei perjantai-iltana oikein jaksa, kun on puuhastellut kaikenlaista ja työviikko takana. Outoa ajatella, että enää maalis-huhti-toukokuu enää töitä ja sitten alkaa loma!! Just päiväkodilla ilmoitin ja sovittiin, että neiti jatkaa kesän alusta 3pvä vko (ei ole hoidossa kesä-heinä), mutta sitten oikeasti elokuussa. Meillä ei ole täällä seuraa päivisin, joten on reilua, että lapsella on kavereita jatkossakin. Huomenna mennään leikkimään yhden päiväkotikaverin luo - kutsuivat meidät ihan vartavasten. Tosin neiti ei vieläkään tiedä, että hänestä on kovaa vauhtia tulossa isosisko ;)

Misupai ja NiiloElsanen 13+2 kaiketi
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Helou! Kauanko Teidän pahoinvointi on kestänyt? Ajattelin eilen jo että alkaa helpottamaan mutta ei. Joka ikinen aamu oksennan ja näin niin kun tänään illalla mikään ei pysy sisällä. Huomenna hakemaan taas saikkua. Kyllä esimies tykkää kun oon kovasti poissa, mutta eipähän tätä voi itse valita :( Tiiän että en varmaan oo ainut jonka seläntakana puhutaan paskaa kun oon ollu paljon pois :( Jospa tämä kohta loppuisi.

Kusma ja hattivatti 10+3
 
Tulinpahan vain poksumaan... =) Eli 11. viikko alkoi tänään, jee.

Kaktuspiikille täältä myös lapsivettä :hug:

Nyt tyttösten kanssa pihalle, kun on taas niin mahtava kevätilma!!!

Engla & herne 10+0 (*POKS*)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Aurinko!!! :cool:

Täällä tuntuu, että olo on jo ihan pikkiriikkisen parempi. Tai aamuisin/aamupäivisin vaivaa väsymys ja iltapäivisin ja iltaisin on sitten huono olo. Jos en oo saanut päiväunia nukuttua yhtään, niin kyllä sitten oon illasta jo tosi väsynyt. Eilen illalla taas oksensin, mutta en oo sitä lukuunottamatta oksentanut moneen päivään, vaikka paha olo onkin ollut.

Tervetuloa taas kaikille uusille! :flower:

Yeppee, aika moni kirjoittikin jo tuonne helmikuun pinoon, mitä eläimiä kullakin on. Meillä on siis sfinx-kissa, 2 kääpiöluppaa ja 3 rottaa. Sellanen eläintarha :D Toivotaan, että sullakin etenisi raskaus hyvin!

SyyskuunOnni, paranemisia teille! Oksennustauti on kamala :x

Misupai, mä rakastan ostella lapsille vaatteita!! Tykkään kyllä ihan perus Lindex jne. vaatteistakin :) Mun äiti on samanlainen ja hän onkin hankkinut suuren osan lasten ulkovaatteista! Mikä on ollut suuri apu meille myös.

kusma, pojista mulla kesti pahoinvointi (oksensin aamusta iltaan) viikoille 17 asti ja sen jälkeen oli vielä puoliväliin asti semmonen kuvottava olo. Tässä raskaudessa pahoinvointi on ollut paljon lievempää, vaikka jossain vaiheessa päivittäin oksentelinkin. Vielä jatkuu, mutta kuten alussa kirjoitin, tuntuu, että olisi jo vähän helpottamaan päin. Usein oon kuullut, että monilla helpottaisi viikon 12 tienoilla. Toisilla tietenkin rajumpaa ja toisillahan ei pahoinvointia ole ollenkaan. Aika yksilöllistä, tämäkin ja myös raskauskohtaistakin näköjään :) Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti alkaisi pian sullakin helpottaa.

Kerroinko jo aiemmin siitä, kun ollaan nyt kerrottu tulevasta vauvasta noille isoveljille (6v. ja tämän kuun lopussa 5v. täyttävä)? Esikoinenhan ei uskonut :D Ja kuopus sanoi, että hän aikoo silittää vauvaa, sitten kun se on syntynyt :heart: Aina silloin tällöin käy mahaa vähän silittämässä/painelemassa (tosi hellästi) ja kun kysyn, että mitä teet niin vastaa, että silittää vauvaa :) Jotenkin liikuttava. Nyt esikoinenkin vihdoin uskoo, että meille on vauva ihan oikeesti tullut. En tiedä, alkoiko uskoa sen jälkeen, kun olin ultrassa käynyt vai miten sitten rupesi uskomaan :D

Mulle voisi tohon etusivun lisään listata seuraavaa: Peppi85 (salainen), iäksi 26, ja synnytyspaikaksi NKL :attn:

"Salainen" 11+6.
 
Minäkin taidan liittyä syyskuisten joukkoon! Torstain np-ultra meni hyvin ja seulontatulokset olivat ok. Kaikille annankin vinkiksi, että kannattaa ottaa netposti käyttöön, seulontojen tulokset tulivat sinne kahdessa päivässä verikokeiden ottamisen ja ultran jälkeen =) Ei tarvinnut kauaa jännittää!

celinee, 32v., esikoinen, LA 11.9., KOS

celinee 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Mukaan ilmoittautuu uusi mamma, 2. lapsi tulossa, ikää 27v ja laskettu aika ultran mukaan 10.9., synnytyssairaalana NKL.

Olen seuraillut palstaa jo jonkin aikaa, mutta aikaisemman keskenmenokokemuksen myötä halusin odottaa nt-ultran yli ennen kuin uskaltauduin mukaan. Aikaisempia lapsia on 06/10 syntynyt tyttö. Eka raskaus sujui todella oireettomasti ja hyvin ja nyt on ollut ajoittaista kuvotusta ja suolaisenhimoa. Tästä syystä siis voi päivittääpoikaolon.

Edessä vielä uudelle työnantajalle raskaudesta kertominen... pelottaa vain kun olen vielä koeajalla että miten suhtautuu. Kohta ei pysty enää piilottelemaan vatsaa joten rohkeutta vaan kerättävä ja toivottava parasta. Välillä on ollut kyllä todella hankalaa pysyä iltapäivisin hereillä kun tuntuu että voisi nukahtaa istualleen. Onneksi väsymyksen ym. pitäisi alkaa hetkeksi pian helpottamaan.

syksyn taimi + papunen 12+5
 
Morjens! Lääkäri anto 4 päivää saikkua ja sanoi ettei anna enempää kun oon ollu jo niin paljon pois. Rennietä käski syömään... Miksihän kukaan muu ei ole aijemmin mun sitä käskenyt syödä? Ihmeellistä. Jospa se auttais asiaa.

Kusma ja hattivatti 10+4
 
Heips kaikille!

Minä kävin toissapäivänä neurologilla, koska minulla on ollut jo 3 vuotta päänsärkyä ja nyt raskaana ollessa panadol ei auta kipuun. Tämä lääkäri oli aivan mahtava ja taitava eläkeikäinen täti :) Diagnosoi vyyhtipäänsäryn sekä aurattoman migreenin. Lääkkeeksi panadolia pore muodossa. Synnytyksen jälkeen sitten magneettikuviin ym tutkimuksiin. Nyt yritettävä pärjätä näin :/ Tänään menossa jo 8. päivä päänsärkyä :( Lääkäri kirjoitti myös 1kk sairauslomaa. Eipä tarvi keikkailla nyt sitten. Lääkäri katsoi minua ja sanoi että sinä olet äärettömän väsynyt ja täysin työkyvytön. Osu ja uppos!

Eilen tunsin kun pikkunen potki kohdunsuulle, niin inha tunne, mutta silti ihanaa kun tuntui :)

Tänään miehen kanssa kahdestaan lähdetään rentoutumaan. Tämä on tapahtunut 5 vuoden aikana tasan 2kertaa aijemmin. Ei siis päästä edes kerran vuodessa kahdestaan halkoliiteriä pitemmälle :(

Milla 11+2
 
tulin poksumaan,rv13 lähtee tänään liikkeele! en tiijä,jotenkin on into menny tästä raskaudesta. tai en oo kyllä uskaltanu ollakkaan innoissaan koko aikana. ei ole tullu mitään hössötysvaihetta,että pitäs ostaa pikkuset sukat ja body jajajajaja. itsesuojelua?! kuudes aisti?! kenties.

kukaan ei ole uskaltanu puhua mulle mitään,äiti kävi yksi ilta tuomassa työpaikan palaverin matskuja kun en ollu paikalla,niin jätti vaan ne tohon eteiseen ja lähti itkukurkussa pois. nice. ihan kun mulla ois rutto tai jotain että pitää kiertää kaukaa.
onhan se toki hankala ulkopuolisen olla kun tällänen tulee,mutta ei se prkl ole helppoo meilläkään! eikä minun kans tarvii tästä puhua jos ei halua/pysty,jutellaan sit jotain muuta,ollaan niin kun ennenkin! kaikki ei näköjään siihen pysty.
kaikista eniten näissä huonoissa uutisissa just ärsyttää toisille kertominen. sieltä kun alkaa sitä sääliä,jeesustelua yms tulvimaan ja ne kaikista idioottisimmat sanat jää pyörimään päähän loppu elämäksi.

Mutta kiitos mammat kannustuksesta! :heart: lapsivesi lähetykset on vastaanotettu ja toivotaan että 3 viikon päästä sitä olisi enemmän!

kaktuspiikki 13+0
 
Aurinkoista päivää!!!

Tulin kans kommentoimaan tuosta citikka asiasta, me ollaan nyt sunnuntaina menossa hakemaan juuri kyseistä picasso mallista autoa vuosimallia 2004, mies sai oman autonsa vaihrettua päiksensä kyseisen auton kanssa joten meirän mielestä se on hyvä kauppa ja citikka on huolettu ja katsastettu juuri ja siis ihan yksityiseltä. Ja itse olen sitä mieltä autoista ylipäätänsä että mitään autoa et saa niin että se pelittäis aina, aina löytyy jotain vikaa, mutta kyllähän näitä peltilehmiä maailmas on ripakopallinen ja jokaises mallis on omat tyyppiviat.

Tuosta kaktuspiikin viestistä kun hän kertoi muiden reaktiosta uutisiin tuli mieleen kans. Jotta itseäni ärsyttää myös muutamat läheiset ihmiset jotka eivät ole tästä raskaudesta pahemmin noteeranut millään tavalla ja itse vielä olisin toivonut ja ajatellut että nämä ihmiset juuri hyppelisivät pilviin asti, eli kyseessä ovat meirän molempien vanhemmat äitini kommentoi asiaan vain että toivottavasti kaikki menee hyvin! ei mitään muuta ja ei sen kummemmin koko raskaudesta olla puhuttu.... isältä en oo saanu mitään kommenttia. Ja miehen äiti vaan oli tokaissut että jaa tuleeko teille perheenlisäystä, toki onnitteli puhelimessa minua .... miehen isä ei vissiin asiasta vielä tierä ei olla pahemmin tekemisissä kun asuukin niin kaukana ja miehellä on isänsä kanssa huonot välit... Nämä ihmiset olisin halunnut että olisivat innoissaan tästä raskaudesta mutta ei, monet tuntemattomatkin ihmiset ovat enemmän innoissaan kun omat vanhempamme... Mutta onneksi sitten on muutamia kavereita jotka ovat innoissaan varsinkin miehen sisko joka on niin onnessa tästä asiasta jotta on jo ostanut vauvalle vaikka mitä lahjoja :)

calinee ja syyskuun taimi tervetuloa!!!

(.) eileen lährettiin kaverin työ katsomaan elokuvaa ja voi luoja kun meinasin nukahtaa pystyyn kesken elokuvan, ja sitten tuntui ikuisuudelta ajaa 20 km matkaa kotia joskus 12 jälkeen yöllä kun ajattelin vain sänkyyn pääsyä... Sitten puolessa välissä matkaa minulle tuli maha kkipiäksi ja sellainen ällö olo ja ajattelinkin että nyt pitää päästä vessaan, välillä tuntui että maha olisi ihan tyhjä ja olisi kauhea nälkä vaikka juuri olin syönyt.. onneksi sain nukahdettua aika nopeaa niin olo oli helpottunut aamulla, paitsi olin nukkunut huonossa asennossa kun paikat olivat aivan kipiänä ja nyt päätäkin jomottanut aamusta asti :/

Nyt siskon työ hakemaan laiva tuliaisia kun ei niitä eileen ollut muistanut tuoda :) ja sitten syömään vähän kebab eläintä :p

Kakaa ja Toukka 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Heipsan taas pienen palstatauon jälkeen :wave: Oltiin anoppilassa nauttimassa täyshoidosta hiihtoloman kunniaksi.

Päällimmäisenä pinon lukemisesta jäi mieleen Ihanan positiiviset viestit :) Selvästi alkava kevät ja auringonpaiste saa ihmiset heräilemään talviuniltaan ja mieln täyttää positiiviset ajatukset. Nautitaan mammat :heart:

Pahoinvointi on helpottanut ihan tosissaan täällä. rv 9 loppui jo se pahin, mikä kaatoi sohvalle koulupäivän päätteeksi. Sen jälkeen ollut lähinnä hitusen kuvotusta jos syömisväli venyy jonnekkin neljään tuntiin. Mikään ruoka ei kuvota enää, päinvastoin himoitsen ylipäätään syömistä :p Parhaillaan napsin lounaalta jääneitä karjalanpaisti lihoja suoraan liemestä sormin suuhun :D Mulle uppoo kaikki ruoka! Etenkin juuri se lämminruoka, hampparilla ja pitsallakin on tullut käytyä. Karkkia ja suklaata tekee normaalia vähemmän mieli.

Väsymys on helpottanut myös huomattavasti. Joskus kuuden aikaan illalla tekee mieli hieman levähtää sohvalla, muuten touhuilen normaalisti. Myös isommat siivousprojektit on jo mielessä (ah, se ihana keskiraskauden pesänrakennusvietti!). Vaatehuone on saanut jo uudistuksen ja parvekkeen siivosin kevät kuntoon tänä aamuna. Myös lumityöt on mukavaa hyötyliikuntaa.

Olo siis kaiken kaikkiaan ihanan autuas ja seesteinen :heart: Mahassa on ihana sievä kumpu, ei jää kyllä epäselväksi enää kenellekkään.
Mies on ihana, hakeutuu poikkeuksellisen paljon läheisyyteeni, halailee ja pussailee. Seksielämäkin kukoistaa erityisellä tavalla :p

Olipas hehkutusta kerrakseen. Johtunee myös osaksi siitä että on parhaillaan hiihtoloma meneillään ja olen saanut rentouduttua. Viikko sitten loppui kolmivuotisen opiskelu urani teoria opinnot *huokaus*. Maanantaina alkaa viimeinen harjoittelu vielä.

Lisäksi hyvää mieltä lisäsi se että pomo soitteli että haluanko tehdä harjoitteluni palkallisena ! No totta mooses. Samasta paikasta oli jo luvattu keväästä-syksyyn töitä, joten nyt pääsin aloittamaan luultua aikaisemmin.

Lapsille kerrottiin raskaudesta pari päivää sitten. Esikoinen 10v ei meinannut ensin uskoa millään. Kun uskoi, on ollut ylisuojelevainen mua kohtaan ja paljon on halunnut keskustella erilaisista riskeistä tässä vaiheessa raskautta. Olen rehellisesti kertonut että nt-ultrassa esim. voi tulla huonoja uutisia. Pienempi neiti 4v on suunnitellut antavansa omat vauvavaatteensa uudelle vauvalle ja miettinyt mihin laitetaan pinnasänky. Esikoistyttö toivoo poikaa ja pienempi tyttöä, molemmat miettii ahkerasti nimiä. Myös massu on saanut haleja ja silityksiä :heart:

Tulipas omaa napaa nyt. Mutta vaikea kommentoida mitään, kun lukee kerralla 4 sivua tekstiä. Kaktuspiikille haleja! Toivotaan parasta, pidän peukkuja!

Adora ja Pikku-Ruu *jonka viikot on nyt hukassa* ehkä 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Noniin, nyt on lista taas päivitetty :) Täällä oltu kipeänä, joten ei oikein ole muuta voinut kuin sohvalla maata. Ei tässä vieläkään ihan terveitä olla, mutta vähän on jo kuume alkanut laskea :)

Tervetuloa kaikille uusille!

kaktuspiikki tsemppiä, toivottavasti kolmen viikon päästä sitä lapsivettä on jo enemmän!

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta pää on niin tukossa, ettei ajatus oikein kulje. Josko menisi vaan sohvalle taas makoilemaan ja katsomaan telkkua :)

äippä 14+2
 
Tervetuloa uusille!

On kyllä ollut tosi ihanat pari päivää sään suhteen, aurinko paistanut ja ollut niin keväinen ilma. Saatinkin elilen ja tänään pitkästä aikaa ulkoiltua kunnolla, eilen pari tuntia ja tänään puolitoista tuntia, on tuo tyttö ollut sairaana pari viikkoa ja sitä ennen olin itse sairaana pari viikkoa ja sitä ennen melkein olikin ne kovat pakkaset.

Mun oli tarkoitus keskeyttää opinnot tässä jo helmikuun aikana ja lähtee töihin, kun oisin saanut tuon kandin työn valmiiksi, mutta nyt näitten sairastelujen johdosta se ei oo vieläkään valmis, huoh! En nyt varmaan kerkeä olla tarpeeks töissä ennen äitiyslomaa, jotta saisin parempaa äitiysrahaa :( No jos edes vähän kerkeisi säästöön saamaan rahaa niin ois kiva.

Me ei olla vieläkään kerrottu raskaudesta kenellekään, mutta ei me kyllä viimeksikään kerrottu kun vasta joskus rv17. Pitää varmaan kuitenkin kertoa ensin tytölle se, kun on jo melkein 4-vuotias, niin kertoo varmasti sitten eteenpäin kaikille hoidossa yms. Niin kerrotaan varmaan vasta sitten, kun ollaan valmiita siihen, että kaikki saa tietää. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä kyllä asiat leviää silmänräpäyksessä koko kylän tietoon ;)

adora: Onnittelut palkallisesta harjoittelupaikasta!

Teeu 13+5
 
Täällä ollaan ärripurrina!

Mua siis vituttaa suorastaan kaikki. Väsymyskin iski uudelleen. Olen kolme päivää ollut ihan koomassa. Flunssa ei kokonaan ole vielä poistunut ja astma kiusaa.

Täytyy myös myöntää, että mua on nyt viime päivän ahdistanut tää raskaus aika paljon :ashamed: . Tottakai siis olen onnellinen ja iloinen. Mutta silti mua jotenkin ärsyttää muuttuva kroppa. Ennen mielestäni nätti tiimalasivartalo alkaa muuttua tasapaksuksi pötköksi turvotuksen ja mahan kasvun myötä. Rinnat turpoaa niin että sattuu. Iho kutiaa vaikka rasvaisin kuinka.

Eilen tuli postissa vauva-lehti, jonka tilasin ystävänpäivätarjouksesta ja en pystynyt sitä lukemaan. Selasin sen läpi ja alkoi raivostuttamaan koko lehti. Kaupassa en halua katsoakaan mitään lastentarvikkeita tai vaatteita.

Onkohan tämä nyt joku vaihe kun pitää hyväksyä se, että oma keho ei enää olekaan niin oma?

Haluaisin olla vaan onneni kukkuloilla ja nauttia tästä. Sen sijaan olen ihan kauhea kiukkupussi ja koen vaivaannuttavaksi kun muut intoilee tästä mun raskaudestani.

Huoh...anteeksi tämä purkaus.
Nytkin väsyttää niin että taidan mennä jo yöpuulle (minä, entinen yökukkuja, menen ennen kahdeksaa nukkumaan....ei oo normaalia.)

Huomenna sentään rikotaan maaginen 12 raskausviikon raja.

Piikikäs ja Korak 11+6
 
Piikikäs kyllä tuo on ohi menevä vaihe. itsellä tuo vaihe oli aivan raskauden alussa, siis oikeasti suorastaan itkin ja sulkeuduin "omaan kuplaani", miehelle tuli tiuskittua ja vittuiltua melkeinpä kokoajan... en halunnut aluksi ajatella raskautta ollenkaan ja olinkin ihan maansa myynyt. Ärsytti se kun mies oli niin täpinöissään tästä raskaudesta eikä häntä pelottanut se asia ollenkaan kun itse taas olin kauhusta kankeana.. ensimmäinen neuvola sai jonkun ihanan kolahduksen ja asiat muuttui silmissä totaalisesti, tällähetkellä pelkään menettäväni tämän ihanuuden mutta välillä kun peiliin katson niin tekisi mieli kyyneleet tiputtaa kropan muutoksen takia kun juuri aloin olemaan sinut itseni kanssa pari vuotta sitten ja nyt se asia tulee muuttumaan.... Jotta älä huolehdi kyllä tää tästä muuttuu, voi olla että ens kuussa tai jopa ennemmin on eri ääni kellossa :D anna itsellesi vaan aikaa!

(.) tuli sitten vedettyä pieni muotoset päikkärit sohvalla miehen kainalos, ja yleensä nukun päikäreitä todella harvoon.. nyt on ihan että hoOOO mitähän sitä tekis:whistle: ja maha tuntuu niin täyteen umpatulta, voi ku mahassa olisi jonkinmoinen korkki jonka sais auki ja sais mahan tyhjennettyä ensin kävin siskon kasn syömäs kebab eläintä ja molemmat vedettiin lautaset tyhjiksi ja täälä nuo annokset on suhkot suuria ja ennen jaksoin syörä vain puolet, sitten kun tulin kotiin mies kokkaili riisiä ja kanaa no enhän mä nyt voinut pahoittaa miehen mieltä niin pakko oli syörä ja HYI SE voin sanoa että tuli syötyä 10 erestä ruokaa pläääähhh

Kakaa ja Toukka 13+2
 
Yeppee toivottavasti kaikki menee hyvin! Mulla myös - veriryhmä, ja ensimmäinen raskaus, niin toistaiseksi ei ongelmaa, vasta-aineet ei koholla, mutta saa nähdä kuin käy myöhemmissä raskauksissa. Ja nytkin seurataan tarkemmin.

Maha on kasvanut jo sen verran, ett tosi löysillä vaatteilla saa vähän peitettyä, mutta on jo tullut onnitteluita, jos on tiukemmat vaatteet vaikkei nämä ihmiset ole mistään muualta tietäneet. Töissä en ole kertonut kuin esimiehelle, saa nähdä, koska muut huomaa! Onko teistä ollut ihan helppoa kertoa raskaudesta? Musta se on, vaikka ihanaakin sanoa, jotenkin kiusallista. Kakaa, mullakin muutama ihminen, joiden oletin olevan ihan innoissaan, ottanut tosi laimeasti. Jotkut ei edes onnittele, on vaan, että aijaa, sepäs kiva... Olen näistä vähän loukkaantunutkin. Sitten taas vieraammat sukulaiset on yllättäin ollut ihan, että vuoden paras uutinen :)

Kaktuspiikille paljon tsemppiä!

Piikikäs tutulta kuulostaa, oon välillä tosi ärtynyt, tunnen itseni niin turpeaksi vatsan ja rintojen kanssa, että ihan ärsyttää! Sellanen sisäänpäin kääntynyt olo tän suhteen, ja saattaa alkaa kiukuttaa, jos joku intoilee tai höpöttelee raskaudesta ilman. Tavallaan haluaa, että se huomioitaisiin, mutta sitten kun niin käy, niin haluis vaan se loppuvan ja että sais olla omissa oloissaan. Että helppo olen =)

Guitar 14+4
 
pikku myy oooooooiii ihana masu <3 vähän on iso jo :) ja siis paljon paljon enemmän näyttää vauvamasulta kun omani, mutta eiköhän se tästä ala pian kasvamaan :)

Guitar itse koin jotenkin kiusalliseksi töissä pomolle kertoa raskaudesta tai se oikeastaan pelotti yli paljon mutta onneksi pomo otti asian erittäin hyvin vastaan ja en tykkää niin töissä puhua raskaudesta varsinkaan jos yksi työkaveri on lähellä kun hänen käytös muuttui tosi paljon uutisen kuultuaan ei oikeen tykännyt ja se tuntuu tosi kurjalta ja vaivaudun hänen seurassaan..Muille sitten esim ystäville raskauden kertominen oli sellainen että se vain tuli suusta niin innokkaana neuvola käynnin jälkeen jotta ei ehtinyt miettimään muuta, ja saatiin ihania reaktioita. Mutta jotenkin tunnen oloni tosi kiusalliseksi siinä kun monet kaverit heti kun nähdään kysyvät raskaudesta. ja yksi kaveri heti holhoaa siitä mitä saan tehdä,syödä ja juoda se menee omasta mielestäni jo niin ärsyttäväksi...:mad:

Nyt jatkamaan elokuvan katsomista ja herkuttelemaan laivalta saatuja tuliaisia :p

Kakaa ja Toukka 13+2
 
Huomentaa:wave:

(.)Täälä jo herätty ennen seittemää ja HYI IE pakkasta on 11 astetta:|tuntuu niin kylmältä ku oli niin ihanan aurinkooset kelit...
Aamu ei alkanu täälä kovin hyvin muutenkaan, paikat vieläki ihan yli lujaa kipiänä varsinki olkapäät tuntuu ettei puettua saa ja sitte koko aamun tissejä särkeny niin lujaa jotta tuntuu että nännit haluaas hypätä karkuun, sekin rupesi ärsyttämään:kieh:

Mies rupes paisteleen pekonia hyi mikä halju:x
Jospa sitä itte menis suihkuun ja reilun tunnin päästä saaraan lähtiä maakunta matkailulle ja hakeen autoa =)

Kakaa Ja Toukka 13+3 (jeeeeee huomenna nt-ultra)
 

Yhteistyössä