Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Huomenta!

Ei ois sit pitäny kattoo leffaa, mikä ei ees ollu kovin hyvä.. Pieni neiti päätti sitten nousta viideltä! Huoh.. Muutenkin meillä herätään yleensä viim. 6.30, yleensä jo kuudelta, mutta että viideltä.. Eli: Varsinkin esikoista oottavat nauttikaa nyt vielä kun saatte nukkua!! =)

Tinsq
Mulla sit taas ultra anto 5.9, mutta se ei oikeen millään voi pitää paikkaansa, tai sit mun miehellä on jotain supersiittiöitä, jotka säilyny mun kehos viikon ;) Eli aika varauksella noihin parin päivän heittoihin kannattaa suhtautua, koska saattaa taas antaa eriä rakenneultrassa. Mulla viimisimmässä raskaudessa anto np-ultrassa muutaman päivän enemmän ku kuukautiset ja rakenneultrassa taas muutaman päivän vähemmän. Yks mittaus 3D-ultrassa anto jopa niin paljon enemmän et lapsi ois saanu alkunsa ennenku mul oli sillon ees alkanu viimisimmät kuukautiset :D
Mut juu ei se välttämättä tarkota et menee yli vaik onkin esikoinen :) Se on vissiin aikalailla perinnöllistä miten menee la suhteessa synnytykseen. Ootteko muut huomannu tällasta? Tai miten teillä menny? Onko teillä synnytykset menny suurinpiirtein samoille viikoille, kun teidän omille äideille/siskoille? Mulla ainakin pitää aika hyvin paikkansa. Mä ja mun veli ollaan synnytty muutama päivä la:n jälkeen, samoin mun molemmat tytöt. Tosin mun pikkuveli (mua 8v. nuorempi) on syntynyt 2vk etukäteen, et saas kattoo miten mulla kolmosen kans käy :D Muutenkin täs lähipiiris tosi hyvin osunu kohilleen, siis et jos oma äiti/siskot on taipuvaisii esim. just synnytyksiin jo ennen laskettua aikaa, on myös nää mun kaverit synnyttäny muutaman viikon etukäteen.

Mulla on kahdet housut ja yks paita, siis varsinaisia äitiysvaatteita. Farkut, lökähousut ja ihan tollanen pitkähihanen t-paita, mitkä hommasin viime raskauteen. Enempää tuskin ostan, vaan mielummin sit sellasia mitkä on väljiä, mut voi käyttää myöhemminkin. Tää raskausaika on niin lyhyt. Tietty jos on kova kirppari- tai vastaava myyjä, niin sit tietenkin, kun saa laitettuu taas kiertoon. Mut ite oon niin huono tollasissa, et loppujen lopuks ne varmaan menee roskiin tai sit uffille..

Tää on jotenkin hassua. Tai siis jotenkin nyt vahvasti elää aikaa viime vuonna. Olin tähän aikaan vuodesta ihan viimisilläni (la 13.3, tyttö synty 16.3). Muutenkin sitä aikaa elää voimakkaasti, ja nyt ehkä vielä voimakkaammin kun taas raskaana. Anyway, meillä siis vietetään reilun viikon päästä 1v. synttäreitä, ja vitsi mikä kehitys täs vuodes on ollu! Nää kasvaa niin kauheeta kyytiä.. Ja aika menee niin nopeeta.. Liikaa ei siis voikaan korostaa et nauttikaa nyt joka sekunnista (mistä vaan pystyy..) =)

Nyt koittaa hetkeks lepäileen, ku sain ton neidin pikku päikkäreille hetki sitten..

kaarja 14+1
 
Tuntuu kyllä niin upealta tämä kevät! Koko viikonlopun yli ihan mielettömät ulkoilukelit ja tämä valon määrä jotenkin herättää talvihorroksesta ihan lopullisesti :)

Guitar: mietin tuota aivan samaa kertomisasiaa viikonloppuna.. Meillä se ei vielä ole ajankohtaista, kun kerrotaan vasta yhdistelmäseulan tulosten jälkeen, mutta kyllä se mietityttää.. Ja tuo mitä kirjoitit, että toisaalta ihanaa, toisaalta jotenkin kiusallista.. musta tuntuu ihan samalta. Ehkä juuri hiukan vieraammille (kuten töissä) kertominen on kiusallisempaa.. Etenkin kun olen miesvaltaisessa työpaikassa.. Kahvipöydässäkö sen sitten täräytän? ;)

Yeppee: Kiitos noista linkeistä ja tiedoista. Toivon tosiaan että kaikki menee hyvin siltä osin..

Sushia täälläkin kaipaillaan.. Tein linjanvedon etten syö nyt raskausaikana sushia ja nautin sitten vauvan synnyttyä sitä kaksin käsin ;) Miten se onkin niin addiktoivaa ja suussasulavan ihanaa!

ei vielä: onnittelut hyvistä ultratuloksista. Uskomatonta että tiedätte jo nyt kumpaa sukupuolta odotat..! Siellä täytyy olla todella hyvät laitteet.. En ole koskaan aiemmin kuullut, että kukaan tietäisi sukupuolta näin pienillä viikoilla ultran perusteella.

Vartalon muuttumisesta: itseäni ei kyllä vatsan pyöristyminen haittaa, mutta noi rinnat... Ennestään jo D-kupin rinnat on kasvaneet nyt varmaan yhdellä kuppikoolla ja se kyllä ällöttää. Isot rinnat on muutenkin niin hankalat ja aina tiellä, aina on oltava "köyttämässä" niitä tukevilla liiveillä rintakehään ja ohuet olkaimet on ehdoton nounou. Mulla kuluu kirjaimellisesti puhki yhdet laadukkaat liivit per vuosi - ne vaan antaa periksi ja löystyy rintojen painosta. Vaikka olisin aivan ihannepainoni alarajalla niin rinnat on isot :( eli mun pitäis oikeasti olla alipainoinen jotta rinnat olisivat inhimillisen kokoiset (tyyliin c-kuppi). Ei kiva. Jostain luin vielä, että isot rinnat voivat olla hankalat imettäessä (maidon nousu tms.) eli sekin vielä..

Huomenna meillä onkin 11 viikkoa täynnä ja ensi viikolla nt-ultra. Kerrotteko vielä miten tuo NETPOSTI toimii? Vanilla Whip (10+6)
 
NETPOSTI menet vain netpostin sivuille ja kirjaudut sisälle. Siihen kannattaa laittaa sellainen sähköpostiosoite jota käy kattomassa joka päivä. Minulla tulee mm. Palkkakuitti netpostiin, eikä siitä tule paperista versiota kotiin. Kaikista laskuista tulee eka tieto netpostiin ja sitten vielä paperikirje. Kaikki saa itse valita haluaako vielä paperiversion kotiin. Itse en luota että muistan maksaa laskut tuota kautta. Nt-ultra aika minulle tuli myös netpostiin ja näköjään tulokset tulee myös :) ja vieläpä päivän pari aijemmin kuin että lappu tipahtaisi postiluukusta. Todella kätevää.

Synnytyksistä en tiedä miten äidillä on käynyt (minulla 4 sisarusta), mutta siskolla on kaksi lasta ja molemmat ovat keskosia :( olisiko viikolla 35 tjn syntyny. Selvinnyt siis molemmat. Tätä pelkään siis itsekkin ja aijon alottaa 50 päivää ennen la:ta äippäloman plus vielä kesäloman ennen sitä. Ei se minua haittaisi kunhan hän olisi terve lapsonen :) vielä olisi yksi piinaviikko jäljellä. Onneksi se sisältää vain neljä työpäivää :) siellä kun tätä masuasukkia tulee mietittyä enemmän kun kotona, että huomaako työkaverit masun pyöreyden. Kukaan ole vielä uskaltanut minulta sitä suoraan kysyä vaikka masuni on kyllä jo katseita saanut.

Mä en jotenki osaa stressata nt-ultraa. Miehen mukaan oon oksentanu niin paljon että kaikki on hyvin. Se vähän rauhoittaa mieltä :) ja ken vielä kärsii aamupahoinvoinnista niin kokeilkaa balancid novum närästyslääkettä. Tänäaamuna yökin ja pari tablettia pureskelin ja "vaiva" loppui samantien. Aamupalakin pysyi sisällä. En olis ikinä kuvitellut kokevani enää "normaalia" aamua. :)

Mukavaa päivää kaikille :)

Kusma ja hattivatti 10+6
 
Kävin aamulla ultrassa ja kyse on tuulimunaraskaudesta, just pistin keskenmeno-pillerit alakertaan ja nyt odotan vuotoja :(

Mut voi siis poistaa ketjusta. Toivon kaikille muille oikein ihanaa raskausaikaa ja hyvää kevään jatkoa!

arttuliina
 
Onpa jännää että nt-ultrassa jo sukupuoli näkyi ei vielän kohdalla! :) No kaikki on näemmä mahdollista.
Mulla on vähän sama, että olen jotenki aina ajatellut, että mulle tulee tyttö ja noh en tiedä ehkä ihan vähän enempi toivoisin tyttöä, mutta kyllä se poika on varmasti ihan yhtä rakas <3 Jotenki vaan olen aina ajatellut noin. Jänskättää vähän, jos rakenneultrassa sitten sen näkee et kumpi on, oloista en osaa sanoa vielä kumpaankaan suuntaan.

Onpas pikku myylläkin jo melkonen vauvamaha! samoilla viikoilla ku minä ja mulla ei kyllä tosiaan näy just mitään...millon lie alkaa sitten pullottaa. No vielä ei ainakaan sen takia tarvi kellekään kertoa kelle ei halua, kun ei maha herätä epäilyksiä.

Toivottavasti Millalla ei kyseessä mitään inhaa vaan menis hyvin!

Perjantaina se nt-ultra, jännittäääää....

Syrän 11+5
 
arttuliina:hug: paljon voimia ja jaksamista teille sinne! :heart:

milla tsemppiä!

äitiysvaatteita en oo ostanu,enkä varmaan ostakkaan,jos en jostain jotain yli-ihanaa paitaa tms kesäksi löydä. itellä on sen verran lököjä kaikki vaatteet että mahtuu päälle varmaan aika pitkään vielä. tosin housuja joutuu varmaan ostamaan,kun nyt ei ole kun yhet mustat "paremmat" housut ja sit kolitsit. farkut ei mee kiinni enää,niihin piti tehä sellanen jatkosysteemi sukkahousuista :D
toppiksetkaan ei oo menny kiinni pitkiin aikoihin,onnes niitä ei pahemmin enää tarvi.
vitamiineista oli joku kysyny. minä syön ladyvita mama tabletteja,niitä pitää ottaa 3xpvässä joten välillä meinaa unohtua. ajattelinkin vaihtaa ne multitabseihin kunhan loppuuvat. lisäksi juon valio+rasvatonta maitoa ja valion ananas/porkkana mehua,siinä on +kalsium ja niitä lgg-bakteereja ja se on sika hyvää! joka lämpimällä aterialla syön yleensäkkin paljo kasviksia tai salaattia niin muita vitamiineja en oo sitten raskinu ostaa kun muutenkin aika huono muistamaan ottaa niitä! :)

minusta vauva-lehti on parempi,siinä on ehkä enemmän juttua odotusajasta ja vauva-ajasta kuin meidän perheessä. muutenkin parempi lehti esikoista odottavalle kun sitä perhettä ei vielä ole. mutta eiköhän nekin ole makuasioita!

ilmat on kyllä ollu mahtavia nyt! kelpaa olla talvilomalla! paitsi että tämä räkis on jotain aivan kauheeta! nokka edelleen ihan tukossa!
sydänäänet kuulu neuvolassa hyvin,istukasta huolimatta. vois kokeilla joko ne kuulus dopplerilla kotonakin,en oo nyt pitkään aikaan koittanu. tietää sen kohdankin mistä vois kokeilla löytää.

tsempppiä tuleviin ultriin ja muihinkin koitoksiin kaikille!

kaktuspiikki 13+2
 
arttuliinalle voimia ja halauksia :hug:

Mäki tykkään enemmän vauvalehestä. Se ku tulee ni ihan saman tien melkein tulee luettua se kannesta kanteen.

Tänään tuli postissa verikokeiden tulos ja se oli "puhdas" niin ku joku muukin kirjotti! Kyllä helpotti! Ihan meinas itku tulla ku näin sen tuloksen!

Äitiysvaatteita mulla on vielä muutamat housut ainakin jäljellä tosta edellisestä raskaudesta. Tuttavalta sain ison pinon vaatteita joten eiköhän niillä aika pitkälle pääse. Varmaan tulee jotain sitte kesällä ostettuaki. Kertokaas te jotka ootte ostanu esim. tunikoita, ei siis äitiysvaatteita, et mistä ootte niitä löytäny? Iteki vois sellasia katella jos ne sit menis vaikka raskauden jälkeenki.

Täällä nyt haisee jonku kakkavaippa... paree lähtee nyt vaihtaa se ja äkkiä! :x

Ai niin, onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisesta! Ja ihan uskomatonta että ei vielä sai tietää jo sukupuolen. Mäki haluisin...

Aksuliina 12+5
 
Heipä hei:wave:

Nyt täytyy heti ensimmäisenä hehkuttaa (.) aamulla käytiin nt-ultrassa ja kaikki hyvin ja terveen paperit saatiin niin ultra kuvista ja verikokeiden tuloksista :heart: Alakautta tutkimus tehtiin..
En oikein tiedä onko niin helpottunut olo tai mikä olo on nyt ylipäätänsä on, olin vähän öö aapisen laidalla koko ultra käynnin ajan ja tuijotinkin Toukkaa monttu auki. :O Mutta ihanasti Toukka sielä köllötteli ja kaikki oli hyvin, ja antoi kaikki mitat sun muut ottaa, sydän ääniä kun kuunneltiin meinas siinä kokoajan pötkiä pakoon:) Viikot heitti 6 päivällä mikä tuntuu kyllä aika hurjalta ja laskettu aikakin muuttui 12.9 eli mun tietojani voi päivittää LA 12.9
Nyt joudutaankin odottamaan 7.5 asti rakenne ultraa. Niin ja tultiin miehen kans siihen tulokseen jotta otetaan selville kumpiko nassikka sieltä on tulossa=)

ei vielä pakko kysyä että missä päin maailmaa te asutte?
Ja vähän hienoa kun saitta jo selville kumpi on tulossa. Itse toivon poikaa, ja kokoajan ajattelenkin että sielä on poika toki tytölle nimi onkin jo valmiina :) Tuo kun kerroit noista vieraistasi ja 3 vuotiasta pojista ja tunteista että voisiko tämän "tilauksen" peruuttaa, niin täälä välillä sama tunne kun sisko tulee kylään 5 vuotiaan tyttönsä kanssa niin tunne on että APUAAA, mutta uskon että sellaiset tunteet kyllä muuttuu ajan mittaan ja sitten kun saamme ne omat kääröt syliimme niin tilanne on aivan toisin! Anna itsellesi aikaa!

Sinna täälä kans selkä kivut vaivasi aika lailla samoilla viikoilla kun nyt olet, ja vaivaa vieläkin aina välillä ja on joskus tosi kivuliasta, itselläni on skolioosi joka todettiin vasta viime vuoden puolella ja öö olikohan se vuonna 2008 alkuvuodesta auto törmäsi minuun ja siitä asti selkä vaivannut mutta ei enään niin pahoin kun silloin mutta vaivaa vieläkin ja täälä tk:ssa ei osata mitään sille tehdä ja ärsyttääkin siitä asiasta mennä lääkäriin kun joka kerta pitää sama tarina kertoa vaikka näkisivät tietokoneelta kaikki..... kans pelottaa että kuinka selkä kestää kun maha kasvaa...

Milla tsemppiä! ja toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa mukana!!

Arttuliinalle voimia:hug:

Vitamiineista ootte jutelleet itse söin beroccaa aamuisin mutta jätin ne sitten pois kun luin tuote selostuksesta että ei suositeltavaa ja vain lääkärin suositeltavana, nyt en siis käytä mitään vitamiini lääkettä, ainoastaan ihan siis appelsiinia,sitruunaa,banaania,omenaa tulee joka päivä syötyä.

Kakaa ja Toukka 12+5 (nyt melkein viikolla tippui noh keskiviikkona poksutaan)
 
Hei kaikki, täällä uusi ilmoittautuu mukaan!

rouva saga, 32 v., LA 1.9., KOS ja tyttöä odotellaan

Meillä todellakin siis jo tiedossa, että tyttö on tulossa. Np-ultrassa kättärillä kätilö sai niskapoimuksi 3,4 mm ja sain heti mahdollisuuden jatkotutkimuksiin. Nyt on sitten saatu jo tuloksetkin istukkaverinäytteestä, ja tytöllä ei ole Downia tai muitakaan trisomioita. Kaktuspiikki, pahoittelen kovasti piinaavaa tilannettasi ja jaan kokemuksesi huonosta käsittelystä ultrassa silloin, kun kaikki ei sitten ollutkaan vain hyvin. Itse sain mielestäni aivan luokattoman kohtelun ultrassa, kun niskapoimu oli mitattu raja-arvon ylittäväksi. Onneksi naapurini oli ollut vastaavan tilanteen edessä, ja hänen neuvoistaan ymmärsin mennä yksityiselle parantamaan oloani. Np-ultasta tulosten saamiseen kesti minulla 1,5 vkoa ja aika oli todellakin piinaavaa, sinä joudut odottamaan tuplasti. Kaikki mahdollinen jaksaminen asian kanssa!

Sitä hieman ihmettelin, että minut passitettiin veriseulaan silloin ultran jälkeen, vaikka istukkaverinäyteaika oli jo tiedossa, ja nyt ei sitten kuulu tuloksia siitä seulasta. Ei sillä, että nillä tuloksilla enää mitään merikystä olisi, mutta mielenkiinnosta odottelen niitä kuitenkin. Tuohon paksuun niskapoimuun liittyy myös hieman suurentunut sydänvian todennäköisyys, ja siksi rakenneultrani siirrettiinkin lääkärille. Vielä en tiedä menenkö siihen kättärille vai yksityiselle.

Ei vielä, minulla on ennestään reilu 1,5 v ikäinen poika ja häntä odottaessani halusin myös tietää sukupuolen juuri siksi, että voisin asennoitua, jos tulokas ei olekaan tyttö. En mitenkään pysynyt näkemään itseäni pojan äitinä, mutta totuin ajatukseen silloin kyllä nopeasti ja en nykyään vaihtaisin pikkumiestäni tyttöön mistään hinnasta. Ensimmäistä odottavalle mysö noi isommat uhmaikäiset lapset vaikuttavat helposti aika pelottavilta ja kauheilta :) Onneksi ne eivät tunnu siltä enää kun käytökseen ja persoonaan on saanut totutella pikkuhiljaa.

Kaarla, esikoiseni syntyi heinäkuussa ja viime kesänä 1-v. synttäreiden aikoihin elin hyvin vahvasti vuoden takaisia tapahtumia, joten eiköhän tuo liene aika ylesitäkin.
Facebook-ryhmään haluaisin liittyä. Kenelle voisin laittaa siitä viestin?

rouva saga, 14+3
 
arttuliina: Voi, miten ikävää! Jaksuja kovasti sinulle :hug:

Milla84: Toivottavasti ois vaan harmitonta supitelua, tai sitten jokin tulehdus voi aiheuttaa myös supistelua ja on ihan hoidettavissa antibiooteilla. Hyvä että tutkivat! Jaksuja!

ei vielä: Ihania ultrakuulumisia ja hienoa, että sait jo tietää sukupuolenkin! Onnittelut siis pojasta.

Kakaa: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Onnittelut kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja verikokeiden tuloksista, ei nyt jäänyt kaikkien nimet mieleen!

Vaatteista: Mulla ei viime raskaudessa ollut kuin yhdet äitiysfarkut, joilla pärjäsin hyvin. Mutta maha kasvoi viimeksi melko myöhään ja sitten jouduinkin jo ensin viikoksi sairaalaan lepoon ja sitten täyslepoon kotiin, joten kotona ollessa ei hirveesti ihmeempiä vaatteita tarvinnut, vaan pärjäsin verkkareilla, noilla farkuilla ja vanhoilla T-paidoilla + huppareilla. Nyt ajattelin kesällä sitten hommata jotain semmoisia paitoja, jotka kävis sitten imetyspaitoinakin. Nuo yhdet äitiysfarkut on edelleen kaapissa, joten ne sitten kohta otan käyttöön, kun en enää tavan housuihin mahdu.

Vitamiineista: syön tällä hetkellä semmoista D-vitamiinin ja kalsiumin yhdistelmää, mutta kunhan ne loppuu ostan seuraavaksi vain noita D-vitamiineja, mitä oon aiemminkin syönyt. Noissa nykyisissä on D-vitamiinia vähemmän ja ne on kauheen isoja ja inhottavia pureskella... Pitää yrittää lisätä maitotuotteita ruokavalioon.

Nyt takaisin opiskelujen pariin...

Teeu 14+0
 
Moikka moi täältäkin!

Pahoittelut Arttuliina :hug:
Perjantaina oli jotenkin sellainen paha olo etten tahtonut tulla hekuttamaan omaa onneani ja nyt taas... jotenkin onko reilua iloita omastaan kun toiselle sattuu huonosti :|
Jotenkin kamalan raskaasti ottaa toisen menetyksen tai huonot uutiset, vaikka ollaan aivan ventovieraita. Taidan olla raskaana ja tunteet pinnassa :p

Me käytiin perjantaina neuvola lääkärissä, ja ultralla katsoi. Siellä oli pikkuinen pötkylä. Pitutta 45,3mm ja mittojen mukaan olisi ollut viikkoja 11+2 ja menkkojen mukaan oli 10+3. Saa nähdä muuttuuko sitten siellä np-ultrassa aikaisemmaksi.

miten lisään kuvan?? osaako kukaan jeesata :O

No vitamiineista vielä, syön multivitaa ja calcichew 500mgpurutabletteja 2/pvä. En käytä juurikaan maitotuotteita ja suositeltiin ottamaan kaksi. joskus tulee himo justiin tai lasilliseen matoon mutta aika harvoin.

Käytiin koirien kanssa pitkällä lenkillä ja nyt jos menis päivää palvomaan aurinkotuoliin viltin alle :D

Myssypingviini 10+ 6 tai 11+5
 
Viimeksi muokattu:
rouva saga tervetuloa:wave: mulle voit laittaa yksityisviestinä nimes ja vähän tunnistusta profiilikuvaan (jos saman nimisiä ihmisiä usieta) niin laitan sulle kutsua tunne facebook ryhmään tulemaan!!

Täälä piinaa kauhea päänsärky taas, lauantaista asti nyt vaivannut, eileen ei meinannut millään helpottaa, ja nyt tuntuu taas siltä että alkaa samanlainen päänsärky tulemaan:/ ei kivaa yhtään. pitää pyytää jos mies hierois illalla vähän niskoja se yleensä on auttanut.

Eileen jouduttiin sitten armahtamaan yksi pupun pentu:'( itse mietin ja pähkäilin sitä asiaa vaikka kuinka monta kertaa ja lauantai iltana sitten mieheltä kysyinkin tekisiköhän palveluksen itse en pysty, mutta nyt on itse asiassa parempi ja helpottunut olo, ei se pupu olisi ikinä saanut elää kunnolla, sen molemmat silmät tulehtui haavan myötä ja eivät enään auenneet ja sitten toinen etutassukin oli kasvanut väärin, ei tämmöiset helppoa ole mutta silti pakko joskus on näitäkin ratkaisuja tehdä. Nyt kaksi pupun pentua sielä vielä kasvaa kovaa vauhtia ja niitä onkin ihana käydä seuraamassa.

Kakaa ja Toukka 12+5
 
Tervehdys taas, kamalasti tekstiä tullut tänne :)

Huono olo tuli takaisin, kun viime viikolla jo intoilin pahoinvoinnin loppuneen... Jospa se tällä viikolla loppuisi, kun ollaan jo 12+3! Kaveri tulee meille kohta syömään tai siis yhdessä kokataan, mutta en tiedä mitä siitäkin tulee kun kaikki taas ällöttää.

Vitamiineista Mä syön Lifestä ostamiani Solgarin raskausvitamiinejä ja lisäksi D3-vitamiinia tippoina reilusti yli suomalaisten suositusten. Raskaanaolevalle sopiva annostus olisi huimat 125 ug joidenkin asiantuntijoiden mukaan, mutta en ihan noin paljon ole ottanut. Suomessa suositus on naurettavat 10 ug. Kalaöljykapseleita ja maitohappobakteereja söin alkuraskaudesta, mutta ovat nyt päässeet loppumaan. Tilaan tällä viikolla iHerb.comista uudet mömmöt :)

Kertomisesta Olen kertonut jo lähes kaikille tutuille, mutta töissä en kenellekään. Aloitin vasta kuukausi sitten uudessa työssä ja ei ihan heti tekisi mieli kertoa tätä ilouutista. Kuten Vanilla Whipillä mun työpaikka on hyvin miesvaltainen, ja kertominen tuntuu siksikin niin hankalalta. Maha pallottaa jo aika paljon, että joudun varmaan kohta kertomaan vaikkei niin huvittaisikaan.

Kaksi päivää NT-ultraan, can´t wait!

pienisieni 12+3
 
Ja minä hölmö olin luullut, että palsta on hiljentynyt kunnes tajusin että uusi ketju on tehty :D

Meillä ollut kovaa haipakkaa tässä reilun viikon, eikä millään jaksa lukea kaikkia viittä sivua. Mutta päälimpiä tosta luvin. Nyt kyllä vain hieman omaa napaa.

Täällä väsymys on hiukan helpottanut ja jotenkin en oikeen tajuu olevani raskaana. Ei ehdi samalla tavalla paneutua tähän raskauteen kun esikoisen kohdalla. Eilen illalla sängyssä maatessani tajusin, että hei oikeesti mun sisällä on taas toinen pieni elämän alku <3 Vaikka ultrassakin on jo käyty. Meillä perjantaina uusi ultra jossa katsellaan sikiöseulonnan tuloksia ja niskapoimua. Kovasti täällä on kyllä jo kummeja mietitty, kun niitä ei oikeen ole. Koska haluttaisiin molempien puolilta sisarukset ja niiden miehet, mutta meillä on esikoisella jo mun ainut sisko kummina joka kuuluu kirkkoon :( Jotenkin toi asia painaa mua ihan hirveeesti.

Masuilija. ja nöppönen 12+0 <3
 
Täällä saatiin veriseulan tulokset tänään. Down riskiluku 1:18 000 Ikäriski 1:670 ja 18 trisomiariski 1:100 000, että normaalit olivat onneksi.
Arttuliinalle pahoittelut ja haleja. :hug:

Ilmeisesti toi öklötys mikä ruokaa kohtaan on viimeset 3kk ollu alkaa pikkuhiljaa häviämään, kun tänään sain syötyä pottumuusia ja uunimakkaraa hyvällä ruokahalulla, eikä ees pahaa tehny. Jes.
Huomenn Diabeteshoitajan kans treffit ja tutkaillaan noita mun verensokeri jutskia.

Tillu&Hippu 13+2
 
onko mulla sitten jotenkin hälyttävä toi riskisuhde kun ikäriski on 1:1100 ja downin riskisuhde 1:6100? trisomiariskiä en edes tiijä! :O olis kait se lääkärin tollo sanonu jos nuo jotenkin hälyttävät on?!
voi vee,rueta nyt tätäkin miettimään!!
 
Siis pakko nyt kysyä noista veriseulan tuloksista että eikö ne hyvänen aika soita jos niissä jotain on vai kirjeelläkö se ilmotetaan??? Mietin vaan, kun ite kävin viikko sitten ja nyt olen lomalla muualla, että voiko postilaatikossa odottaa joku hemmetin kirje, että riski olis olemassa...??? Olen koko ajan ymmärtänyt, että sieltä soitetaan jos ne hälyttää..???
 
Syrän multa ainaki neuvolassa kysyttiin et jos niissä on jotain hälyyttävää ni haluunko et soitetaan vai et kerrotaan kirjeessä. Halusin et soitetaan jos jotain on. Tänään tuli sitten se kirje joten kaikki ok!

Mulla ei kyllä oo kerrottu noin tarkasti ku tillu79 ja kaktuspiikillä. Kirjeessä oli vaan ettei lisääntynyttä riskiä ole todettu ja et tää tutkimus antaa arvion ainoastaan down syndroomaan. Oliko teillä siis siinä kirjeessä kerrottu noin tarkasti vai mistä saitte tietää?? On kyllä niin erilaisia tapoja ja käytäntöjä näköjään monessa asiassa.
 
Ei mullakaan siinä kirjeessä lukenu, ku et tulokset normaalit ja lisätutkimuksiin ei ole aihetta. Itseä vaan kiinnostivat, niin soitin synnärille ja kysyin.
Ja mulle sanottiin,et jos tuloksissa on jotakin häikkää,niin heti niistä soitetaan ja hyvät tulokset tulee sit postissa.
Joten Kaktuspiikki voit olla ihan huoletta ja toi sun ikäriski lukuhan on parempi, kun mulla.( siis pienempi riski,et jotaki menee vikaan iän takia)
 
Ei vielä, mulla kans aina tuntunu, että en osaisi olla pojan äiti. Näin unta, et meille tulikin poika ja olin ihan kauhuissani, oli niin todentuntuinen uni. Ja todellaki ihan yhtälailla poikakin on tervetullut! :) Ainiin, meillä se katto kans sukupuolta tos nt-ultras, ja näytti kuulemma pojalta. Mutta sitten se lääkäri tähdensi, et kaikki näyttää näillä viikoilla pojilta.! Eli meillä on vielä "toivoa", että voisikin olla tyttö. Mies odottaa enempi, että esikoinen olis poika. Ja ollaankin vain pojan nimiä mietitty. (mää salaa tytön nimiä :D)

Mulle voi lisätä poikaolon.. Nyt en osaa enää edes ajatella että tulee tyttö, jotenkin vaan tuntuu et tulee poika. (kun nuo vanhankansan viisaudetkin viittaa siihen poikaan..)

Niin, ja joku kyseli selkävaivoista. Mulla on alaselkä ihan hirveen kipee välillä. Oonki jo maalaillu kauhukuvia, että oon loppuraskauden pyörätuolissa... Mulla on tosi löysät nivelet, lantio lonksuu, kuin myös polvet.. Issiaskipuja myös, tulee heti kun makaa vähän kauemmin selälleen. (hyvä et pääsin ultranjälkeen liikkeelle...) Aloitin selkälihaksia jumppaamaan, ja liikuntaa oon yrittäny voimien mukaan lisätä.

Villaruusu ja Mušu 11+6
 

Yhteistyössä