Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Onpas meitä monta poksujaa tänään!
Eli 15+0, POKS :heart:

Mulla on ollut tänään vaikka mitä kipuja alamahassa, siis kohdussa vissiin. Tulee ja menee tuntemuksia ja koko ajan sellanen "hellän" tuntunen. Ei kovin mukavaa.. Mut vissiin ihan normaalia? Kai ne paikat venyy ja paukkuu.

Muuten sit onkin vaan ihan työviikonloppu, plaah.

Aurinkoista lauantain jatkoa kaikille masun kasvattajille! :)

hawwe & minipapu 15+0

olipas ihanaa käydä hankiaisilla kävelemässä ja järven jäällä,piti taas mökillä makkarat paistaa sen jälkeen! =)
Iskias varmaan illalla taas muistuttelee mutta oli sen verran mahtava keli että piti päästä ulos!
meillä neuvola maanantaina,kerran kuussa näköjään saa siellä käydä.
Mulla oli kohtu ja alavatsa viikolla sellanen hellä ja omituisen tuntunen,mutta nyt ei ole ollu mitään tuntemuksia tänään. Paino ei ole noussu vaikka ruoka maistuu hyvin!

Poksetta näkyy tänään riittävän! :)
Reilu pari viikkoa rakenneultraan...hhhrrr jännittää niin että ihan puistattaa kun ajattelee!

Kaapit ostettu suklaamunia ja tikkareita täyteen jos huomenna oven takana kiertää noitia! voi kun kävis edes yksi,ne on niin hellyttäviä,varsinkin ne ihan pienet! :D

Lauantain jatkoja!

kaktuspiikki 17+0

Täälläkin poksutaan - 16+0!

Tänään tuntui ihan selvästi vauvan liikkeitä, kivaa!

Tiesittekö muuten että äidin raskauden aikana syömät antibioottikuurit saattaa aiheuttaa vauvalle hampaiden kiillevaurioita?! Söin edellisessä raskaudessa lääkärin "varmuuden vuoksi" määräämän kuurin joskus raskauden puolivälissä (epäiltiin virtsatietulehdusta, ei ollut oireita edes).

Meidän 2,5-vuotiaalla on ollut etuhampaissa ikävän näköinen kiillevaurio oikeastaan siitä lähtien kun hampaat tuli ja syitä tähän ollaan miehen ym. sukulaisten kanssa mietitty. Hammaslääkärissä ollaan käyty puolen vuoden välein tämän takia, mutta kertaakaan ei kukaan ole sanonut että antibiootit voi aiheuttaa vaurion, huh huh... Lueskelin siis aiheesta juuri netistä, Terveyskirjasto jne.

Toivon syvästi ettei mun tässä raskaudessa tarvii syödä antibiootteja ja ettei vaurio meidän lapsen hampaissa ulotu myös pysyviin hampaisiin, tietääkö joku milloin rautahampaat muodostuvat?

Kiitos että sain purkaa, v******** tuo lääkäreiden huoleton suhtautuminen antibiootteihin etenkin raskausaikana.

pienisieni

• Tykkää
Reactions: Yeppee
Itse olen hyvin antibiootti-/lääkevastainen ja varmuuden vuoksi niitä en koskaan otakaan. Ei ole oikeasti tarvinnutkaan, kun hyvin on pystynyt "vanhoilla keinoilla" hoitamaan vaivat, mikäli niitä tulee. Ei kyllä ole tullutkaan. Olen monessa asiassa hyvin vanhanaikainen.
Uskon siis tosiaan, että varmasti voi vaikuttaa hammaskiilteeseen ja moneen muuhunkin asiaan lääkkeet, joita äiti syö.

Huomenna 17+0 ja maanantaina ultraan :)

• Tykkää
Reactions: Yeppee
Ikpi Oon sun kanssa paljolti samoilla linjoilla lääkeasioissa, eli en halua niihin koskea ellei ole aivan pakko. Mua peloteltiin silloin viime raskaudessa että mahdollinen tulehdus voi levitä kohtuun jos sitä ei hoida. Mä en usko et mulla oli edes tulehdusta, mutta uskoin hölmö lääkäriä että varmuuden vuoksi kannattaa syödä antibioottikuuri ja tässä tulos. Onko sulla Ikpi jotain "vanhan kansan neuvoja" virtsatiehommeleihin - itse olen luottanut aiemmin karpalomehuun, se ihan oikeasti auttaa!

pienisieni 16+0

Tetrasykliini aiheuttaa vaurioita sikiön hampaille. Muista saman sivuvaikutuksen omaavista en ole kuullut. Kyllä antibioottikuurit kannattaa syödä raskeudenkin aikana, infektiot aiheuttavat sikiölle vaurioita tai jopa keskenmenoja. Nykyisin antibiootteja sitäpaitsi määrätään äärimmäisen nihkeästi mihinkään vaivaan - eli turhien antibioottikuurien mahdollisuus on äärimmäisen pieni.

Minä liityn tähän iloiseen odottajien joukkoon. :)

Laskettuaika olisi 26.9 ja paikkana KAKS. Kolmas olisi tulollaan ja odottajalla ikää 29 (vielä pari kk!!) :)

Alkuraskauden pahoinvointi alkaa olla taakse jäänyttä elämää, mutta tilalle olen saanut ummetuksen ja päänsäryn. :/ Teen 3-vuorotyötä, joten tuo päänsärky ei ole todellakaan kiva esim. yövuoron aikana. Toivottavasti menee piakkoin ohi ja pääsisi vihdoin ja viimein nauttimaan tästä raskaudesta!!

Hassua, että jotkut puhuu edelleen np-ultrasta (itselleni edelleen tutumpi ja helpompi käyttää), koska täälläpäin on ko operaatio saanut uuden nimikkeen: niskaturvoketutkimus. :D Kaikkee ne muuttelee. Ei silloin, kun toisen sain, tunnettu noin hienoa nimikettä. Saatikka olisi vaatinut niin paljon verikokeita, virtsanäytteitä, ym.. Rankkaa se on alku, kun muutenkin väsymys painaa.

Liikkeitä on alkanut tuntumaan pikku hiljaa. :) Mies jo kyselee, että milloin hän saa tuntea ne. Hänelle lapsi ensimmäinen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja Kakaa
Tervetuloa annikki 82! :)

Tänään on 18+0. Huomenna vasta-aineverikokeeseen. 11.4 on rakenneultra ja ACM-mittaus (vauvan aivoverenkierronmittaus). Se onkin meille jo kolmas ultra. Ihana kun näkee taas Pikkuisen. =)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! =) Meillä on käynyt jo kolme pikkunoitaa ja omatkin lapset 2- ja 4-vuotiaat tytöt kävivät tänään ekaa kertaa virpomassa naapurissa. Vielä pitäis käydä tyttöjen mummulla ja vaarilla sekä isomummulla.

Yeppee ja Pikkuinen 18+0

meillä on käyny jo neljä pikku noitaa! =)

Tervetuloa annikki82! :wave:

Mahtava keli taas,käytiin appiukon haudalta lapioimassa lumia ja vietiin narsisseja,käppäiltiin siellä sitten aikamme kuluksi ympäri hautuumaata.

Milläköhän viikolla vauva alkaa kuulla ääniä? Aamulla mies höpötteli masulle sängyssä ja siellä alko kunnon liikehdintä! :heart: tuli vaan mieleen että jokohan vauva kuulee?
selkää on taas jomotellu tänä päivänä,ei onnes kovin pahasti,mutta aloilleen kun rupee niin tuntuu jomotus.

Aurinkoista sunnuntaita mammoille ja maha-asukeille!

kaktuspiikki 17+1

Yhteistyössä