Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Tulin vaan pyörähtämään, luen melkein joka päivä, mutta nyt ei ole jaksanut, kyennyt, pystynyt kirjottelemaan.. Kouluhommia ym, mie oon ihan finaalissa!! Päivät jotenkin pinnistän ja illat koomaan. Pahoinvointia edelleen vaihtelevasti, parempia ja huonompia päiviä.. (tänään huono :x )

Dopplerilla melkein joka päivä sydänäänet kuuntelen ja tosi äkkiä ne jo löytyy :heart:
Vähän vajaa 2 viikkoa nt-ultraan (joka täällä tehdään ilmeisesti vatsan päältä, koska tulee olla virtsaamatta paria tuntia ennen ultraa), eilen kävin viemässä/antamassa pissanäytteitä & verta.

Että semmosta.. Nyt suihkuun ja sitten unten maille..

hawwe & minipapu 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: jaana25
nt-ultra takana. mitta oli 1.1 ja sen ja seulan perusteella riski 1:6100 eli ei suuri. siitä ei lääkäri ollu huolissaan,vaan siitä että lapsivettä on niukasti. eli sama kun viimeksikin :(
mahan päältä ultras eka ja valitti huonoa näkyvyyttä,sitten koitti alakautta niin huomasi että istukka on edessä ja lisäksi sen että lapsivettä vähän. yli puoli tuntia,pyöritteli ja paineli että sai pikkuisen oikeaan asentoon kääntymään ja mitat otettua. kooltaan vastasi viikkoja,kaikki siis muuten ok.
3 viikon päästä uudestaan katsomaan onko lapsivesi lisinyt,jos ei niin luultavasti munuaisissa tai virtsarakossa vika,pikkuisella siis. eli edessä kesketys.taas. :'(

kaktuspiikki 12+5

ps. koira sai mahtavan uuden kodin meidän läheltä.
 
kaktuspiikki voi ei... Toivotaan, että olisi väärä hälytys, ja kolmen viikon päästä kaikki on kunnossa! Rankat viikot sinulla edessä, rutkasti voimia toivottelen! Ja ihanaa kuulla, että koira löysi mahtavan kodin.
 
Kaktuspiikille paljon tsemppiä, voimaa ja toivotaan koko foorumin voimin parasta!

(.) Pää ollut päivän kipeä, samoin kuin kaikilla muillakin illat menee siis koomassa. Dopplerilla kuulee äänet jo aika nopeasti, kohtu on vissiin alkanut jo nousta ylöspäin koska ihan häpyluun rajasta on noustu pari senttiä :heart: Meillä nt-ultra ens tiistaina.

Pipsis rv 11+3
 
NT- ultrassa käyty, ja sillä saralla kaikki oikein mallikkaasti. Nyt sain muuten vihdoin ja viimein neuvolakorttiin lasketun ajan, joka on 11.8

Kaktuspiikki Paljon voimia ja onnea seuraavaan 3 viikkoon. Toivotaan todella, että kaikki olisikin siellä hyvin!

Menhit ja Touho 12+2 :heart:
 
ei se alakauttakaan mikään huippu hyvä ollu,mutta sitä mustaa aluetta kyllä sikiön ympärillä näkyi,eli siis sitä vettä. kummastuttaa kun rv10+ näkyi paljon selvemmin kaikki,nyt kuva oli todella sumuinen. ja jos kerta nyt rv12+5 ei vettä paljon pidä vielä ollakkaan,miksi siis rv10 näkymät paremmat?ei kai sitä vettä sillonkaan paljoa ollu. ja jos vettä ei vielä pidä ollakkaan paljoa,niin mikä sitten on liian vähän?!

ihan sekasi tästä,eniten kyrsii se lääkäri. alko kyselemään oliko viime raskaudessa,josta kohta 4v(joka keskeytettiin siis sikiön munuaisvian takia) sikiöllä virtsarakko normaali ja millä viikoilla silloin kuva oli sumea ja mitä silloin oli sanottu! ihan niin kun enää muistasin ja sillon olin niin shokissa että ei paljo mieleen jääny. eikö nuo pirun lekurit voi ottaa asioista selvää,siksihän niillä on koneella kaikki tiedot!!
ja miks niitten pitää mumista yksinään? ja kätilön kans supatella? sitten kun oltiin lähössä niin kovin hymynaamalla toivotettiin hyvää raskausaikaa ja ajelkaahan varovasti! kyllä hirveesti lämmitti mieltä.
onhan nämä kaikenmaaliman komplikaatiot niille tuttuja ja varmaan melkein joka päivästä,mutta eikö ne vois olla vähä inhimillisempiäkin?

äh,eihän tämä tietty ketään syyttelemällä parane.

Kiitos tuesta! :heart:
 
Salainen täällä omalla nimimerkillään :wave: Mulle voisi siis päivittää tohon etusivun listaan tämän oman nimimerkin ja jättää vaikka ainakin alkuun sen salaisen sulkuihin :)

Tänään käyty siis nt-ultrassa ja vauvauutiset heti kerrottiinkin facebookissa, on siis fb-virallista nyt :LOL: Ja voin vihdoin omalla nimimerkilläni kirjoittaa. Tähän asti oon halunnut pitää tämän salassa, eikä olla lähipiiriä kauemmas asiasta muutenkaan kerrottu. Nyt ultran jälkeen tuntui hyvältä kertoa, on saanut itse sulatella asiaa jne. Ja nyt varmistui, että kaikki on vauvallakin hyvin :heart: Vastasi täysin viikkoja, oli 47mm pitkä, tai pää-peppumitta. Niskaturvotus 0,7mm. Kädet, jalat, silmät, sisäelimet ja kaikki oleellinen näkyi ja olivat kunnossa. Rauhallinen kaveri, alkuun vähän liikkui, kunnes sitten nukahti, eikä meinattu hereille saada :D Kätilö hölskytteli ihan kunnolla vatsaa ja pyysi munkin tehdä vähän jumppaliikkeitä lantiolla, kun piti toi turvotus vielä saada mitattua. Kätilö totesi, että on hyvät unenlahjat ja minä toivoin perään, että olisipa sittenkin vielä, kun on syntynyt ;) Ainahan sitä toivoa saa! Puolisen tuntia kesti ultraus, tehtiin mahan päältä ja piti käydä pissalla ennen ultraa. Näin siis Naistenklinikalla.

Kommentointi on nyt varmasti niukanlaista, anteeksi! Tunnejutuista olitte puhuneet, mun tekee myös koko ajan pussailla, helliä, halia ja silitellä noita poikia, jotka onneksi ovat vielä "mammanpoikia", eivätkä vielä kiusaannu äitin suukotteluista :D Joka päivä sitä ajattelee, miten onkaan onnellinen noista kahdesta ihanasta lapsesta :heart: Herkistelen siis jatkuvasti! Mutta useinmiten ne on myös ns. hyviä herkistelyitä, itku meinaa tulla ihan vaan siitä, kun ajattelee, miten onnellinen olen ja miten ihana perhe mulla on :D Vähän väliä olis tippa silmäkulmassa! Eikä ole mitään väliä, että missä olet. Tuntuu, että bussimatkoilla ne ajatukset lentää ja vähän väliä itkettää mikä milloinkin :LOL: Muutenkin oon ollut aika tasainen ja tyyni, en kauheesti stressaile ja MINÄ olen saanut rauhoitella mun maailman rauhallisinta ja pitkäpinnaisinta miestäni, mikä on todella harvinaista :D Tänäänkin, kun ei meinattu heti löytää parkkipaikkaa, meinas mies jo hermostua ja mä vaan vieressä kiusoittelin, että meinaako verenpaine nousta, vaikka yleensä oon itse ollut se, joka olen raivonnut, jos ollaan jostain meinattu myöhästyä :whistle:

Ja läheisyyttä kaipaan myös ihan hirveesti, onneksi on noi pojat, joita voin halailla jatkuvasti :D Miehellekin annoin kyllä palautetta, että voisi ottaa mua vähän enemmän huomioon ja olla lähellä... Samana päivänä se toikin kukkia ja hieroi mun jalkoja ja pyysi sohvalle viereen makoilemaan :heart:

Ton kiinalaisen kalenterin mukaan esikoisen olis pitänyt olla tyttö (oli poika), kuouksen poika ja niin olikin ja tämä kolmas olisi tyttö. Tähän mennessä siis fifty-fifty. Saa nähdä, pitääkö nyt paikkansa, vai ei. Oireet mulla oli pojista noi, mitä tytöstä kirjoitettiin. Nyt on vähän sekalaiset. Alkuun teki mieli pelkästään suolaista, nyt makeakin maistuu. Pahoinvointi on kovaa, muttei kuitenkaan niin rajua, mitä pojista oli. Finnejä on rintakehässä ja välillä kasvoissakin, mitä pojista ei ollut missään vaiheessa. Mitäs muuta...

Onnea muillekin, jotka ovat hyviä ultrakuulumisia saaneet!

Kaktuspiikki, voi ei :( Mä pidän peukut pystyssä, että kaikki menisi hyvin :hug: Koita jaksaa! Ja mahtavaa, että koira löysi hyvän uuden kodin!

Nyt pakko lopettaa tää kirjoittaminen jo! Kestänyt kauheen kauan.

Salainen 11+4.
 
Aina nää vähänkään huonot uutiset saa ihan itkun silmään :( Kaktuspiikille todella toivon et kaikki hyvin! :heart:

Tervetuloa kaikille uusille :wave: vaikka itsekin vielä melko uusi :)

Välillä iskee mulle todellinen epäusko tän raskauden suhteen, kun ei mitään oireita ole. Ainoot oireet on se ettei kahvia ja karkkia tee oikeestaan ollenkaan mieli ja normaalisti oon molempien suurkuluttaja. (Ja tietty suoraan sanottuna nää perkeleen finnit!!)
Hassu fiilis.. Jollen kävis täällä palstalla nykyään niin ahkerasti lueskelemassa, unohtaisin varmaan koko raskauden :O
Miten voi olla? kun viime raskaudessa olin kertakaikkiaan tietonen koko ajan jokaisesta asiasta, odotin, toivoin, pelkäsin ja kaikkea siltä väliltä. Ja nyt näin "neutraali" fiilis? Jotenkin oon tosi skeptinen,et voiko millään kaikki olla hyvin (vaikka siis np-ultrassa ei mitään havaittavissa) mut kuitenkaan en stressaa sitä. En ehkä osaa selittää itseäni, mut jotenkin ootan sitä hetkee et munkin tekis mieli hypistellä taas pieniä vaatteita, kattoo niitä tuplia ym.ym. Mut kaikki tuntuu niin vieraalta. Huomaa et mieskään ei oikeen tätä "tajua". Tai tietenkin hälle vielä vaikeempaa, ku muutenkin miehelle vaikeeta tajuta, ja nyt kun itekään en osaa asiasta puhua, ni hän sit vieläkin vähemmän. Toki joskus jotain nimiehdotuksia ollaan ilmoille heitetty ja sen sellasta, mut en osaa selittää..
Noh, tällanen avautuminen tälla kertaa ja nyt mua jostain syystä rupes itkettään? Ehkä mä tosiaan oon raskaana..

kaarja
 
Villaruusu: Mulla oli muistaakseni viime raskaudessa semmoinen kipeä patti kainalossa ja soitin siitä heti huolissani tutulle lääkärille. Se oli joku ihan vaaraton juttu. Kannattaa tarkistuttaa, että saat mielenrauhan. Yleensähän syöpäkasvaimet eivät ole kipeitä, mutta hyvin harvoin voivat olla.

Kaktuspiikki
: Jaksamista! :hug: Sullakin on piinaviikot...

Itselläkin on tunteet pinnassa. Helposti herkistyn esim. tänäänkin katsellessani jotain liikuttavaa ohjelmaa ja mielelläni paijaan varsinkin nuorempaa tyttöä.

Lemmikeistä.
Mitä teiltä löytyy? Meillä on 2 shetlanninlammaskoiraa. Vanhempi on jo 10v. ja toinenkin täyttää heinäkuussa 10v.

Jospa sitä huomenna ehtis autokaupoille tai ainakin katselemaan isompaa...
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti käyn moikkailemassa,
pitäisi kyllä olla jo sängyssä mutta sohvan pohjalta on niiiin pitkä matka tonne makkarin puolelle.. Pari päivää ollut niin kauhea olo töitten jälkeen että on jäänyt lukemiset väliin ja joutunu menee aikasin nukkumaan. Tänään jo onneksi vähän parempi ilta-olo ja kylläpä oli paljon tekstiä tullut, ja jopa uusi kuukausi korkattu!

Mulla enää kaksi päivää töitä niin viikko talvilomaa, että kun on odotettu. Kävin tänään meidän HRn puolella varmistamassa että löytyy mamma-housuja kun palaan lomalta, ei meinaa nappia saada kiinni enää :)

Minulle voi lisätä listaan: NKL ja tyttöolo

Hyvää yötä ja kauniita vauva-unia kaikille!

(psss. muita vauva unia en olekaan paljon nähnyt mutta nyt yksi yö oli yksi mikä jäi mieleen; Olin sairaalasta lähdössä jo kotia ja stressailin kun olin niin huonoja vaatteita vauvalle (tyttö) pakannut mukaan, oli yksi kämänen body ja tuulipuku(!) haalarit. Kaiken lisäksi stressas myös se että niin paljon jälkivuotoa oli ollut että kaikki sairaalahuoneen roskikset ja kaapit olin joutunut tunkemaan täyteen käytettyjä siteitä ja huoneeseen marssi ainakin neljä siivoojaa, hoitajia ja vaikka mitä porukkaa ihmettelemään mun touhuja.. Huhhuh, mutta ainakin pieni tyttövauva oli ihan tyytyväinen :)

Tällästa tällä kertaa

BaByBliss 10+5 (paitsi että 15 min päästä 10+6!)
 
  • Tykkää
Reactions: annikki82
Hui onpas Kakaalla jo iso massu :) Ite olen tosin pari viikkoa sua jäljessä, muttei näy kyllä vielä oikeen mitään, ehkä pikkasen jotenki paksumpi toi keskiosasto, mutta turvotuskin on alkanu tässä viimesen viikon aikana helpottaa kun maha on ruvennu taas toimimaan. IHANAA, kyllä sitä osaa olla ilonen suolentoiminnasta :D

Vois jossain vaiheessa masukuvan laittaa, kunhan ois jotain laittamista...

Kaktuspiikin tilanne on kyllä ikävä :( Tuo odottelu on kyllä ihan hirvittävää, että pitää epätietoisuudessa elellä. Kukahan mahtoi olla lääkäri, nimikirjaimet..?? Mutta tosiaan kuten muutkin täällä, toivon todella, että tilanne ratkeaa parhain päin. Ehkä se kuva nyt ei jotenkin vaan antanut hyvää käsitystä tilanteesta ja ensi kerralla sitten onkin jo selkeempää!
Jotenki niin inhottavaa, että tässä vaiheessa voi "vielä" tulla kaikenlaisia ongelmia, vaikka toki tiedän, että ainahan niitä voi tulla. En ole vaan koskaan tullu edes ajatelleeksi, että tuollanenkin ongelma voi olla...:( Alkaa vaan yhä enempi jännittää se oma nt-ultra :(

Täällä on oireina nykään oikeestaan vaan kipeet turvonneet tissit ja kauhee väsymys sekä mielialan vaihtelut...kahvikin menee jo aika mukavasti ja makeetakin on alkanu vähän menemään, tosin se tökkää aika äkisti jos tökkää.

Noista oloista mulla ei ole kyllä mitään hajua siitä, kumpi tuolla vois majailla. Joku laittoi sillon sen listan niistä, mitä pojat ja tytöt äidilleen teettää, mutta mulla löytyi oireita molempien listoilta :D Enempi tekee mieli suolasta kuten pojilta, mutta toisaalta taas näytän ihan kammottavalta niinku tytöiltä :D Että mene ja tiedä. Millon se raskaudenaikainen HEHKU alkaa muka näkymään :D Sitä odotellessa....

Syrän 11+2
 
Verikokeissa jälleen käyty. Mulla siis seurataan veren anti-D vasta-aineita ihan parin viikon välein. Tulin tänään siihen tulokseen, että vauvalla on mahdollisuuksia selvitä, jos arvot nousee samaa tahtia 64,128... rv20 asti on ns. piinaviikot. Silloin voidaan vasta aloittaa punasolusiirrot suoraan kohtuun. Siihen asti ei voida kuin seurata tilannetta verikokein ja ultralla. Mulla on siis riskiraskaus kyseessä tämän takia kun kehoni hylkii vauvaa. :( Mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, kun toivoa on. :)

äippä88: Mulle voi siis lisätä listaan vauvan syntymäpaikaksi TAYS ja tyttöolo

Yeppee ja Pikkuinen 13+4
Mistä tuollainen hylkiminen oikein johtuu? Ymmärrän tuon miinus/plus veriryhmän, mutta miksi tällainen ongelma ilmenee joillakin odottajilla mutta ei toisilla? Onko sinulla jäänyt aiemmassa raskaudessa saamatta se anti-D piikki? Tosi pelottavaa, olen itsekin negatiivista veriryhmää :( Onko siis mahdollista, että myös minulle saattaa käydä noin?

Kiitos jos viitsit valaista asiaa tarkemmin vielä.

Vanilla Whip (10+3)
 
Huomenta kaikille!
Pitkästä aikaa jos kirjoittelisi. Olen kyllä lueskellut joka päivä juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Me käytiin nt ultrassa pari viikkoa sitten ja kaikki näytti olevan pienellä hyvin. Oli niin ihana se kätilö, joka ultrasi kun jutteli pienestä kaikkea että "kiltti vauva, kun antaa näin hyvin mittailla ja kääntyy aina sinne minne halutaan". No alussa se kaveri olikin yhteistyökykyinen, mutta sitten ei suostunutkaan enään kääntymään, kun nukahti, eikä meinattu saada hereille millään. Nukkui sillain hauskasti jalat kohti kattoa. :) Pituutta oli päästä peppuun 5,4cm ja tuolloin muistaakseni 12+4. Ultra tehtiin vatsan päältä.

En tiedä voiko olla vielä mahdollista, mutta olen muutamana päivänä tuntenut alavatsalla jännän tunteen, vähän kuin elohiiri ja ajatellut että pieni siellä liikkuisi. Ennen ei ole tuollaista tunnetta vatsassa ollut..tiedä sitten.

Töissä olen nyt kertonut esimiehelle ja lähimmille työkavereille. Ovat ottaneet kaikki uutisen niin ihanasti vastaan, että ihan turhaan jännitin kertomista etukäteen. Olen suunnittellut aloittavani kesäloman heinäkuun alussa ja sen jälkeen sitten alkaisikin mammaloma suoraan. Eli ei tässä töitä ole enää kuin 4kk! Aloin jo suunnitella mitä kaikkea sijaiselle pitää muistaa opettaa.

Niin ihanaa, että talvi tuntuu vihdoin hellittävän! Tänään oli ihan huippua, kun linnut lauloi, kun aamulla heräsi :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille ja hyviä vointeja :)

murmeli 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Huomenta päivää kaikille :)

Eileen illalla satoi etelä-pojanmaalla vettä :/ ja nyt sitte on joka paikka ihan peilikirkaassa jäässä :S saa varovasti tipsutella ettei vaan kaaru! isoot tiet nyt onneksi on sulia mutta kaikki pihat ja pikkutiet on jääs, ei kivaa....

Ootta puhunu tunteista lapsia kohtaan itsellä nyt ei ole vielä kuin noita karvaasia kakaroota :D mutta tässä nyt tällä viikolla on ollut sellaista että oon kokoajan halailemassa koiria :D Pari viikkoa sitten mua rupes ärsyttämään se kun Juuso (Tibsu) vinku kokoajan syliin ja sitä sai kanniskella, mutta nyt sitten otan sen ilomielin syliin ja halailen sitä :D hih:ashamed:

Eli Yeppee meiltä löytyy noita karvakakaroita rutkasti :) 1v 9kk ikäinen tiibetinspanieli Juuso, 7kk ikäinen sekarotuinen Juju-tyttö (husky-bordercollie-pystykorvan sekoitus) 2 kissaa ninja ja vili molemmat noin 1,5 vuotiaita ja sitten 6 pupua joista 3 parin viikon ikäistä vauvaa :D Näissä riittää tekemistä ja mukava seurata niiden touhuja ikinä ei oo kyllä tylsää!

(.) Mies sai eileen myytyä autonsa tai siis tarjottiin vaihtoa farmariin ja mies sitten aikansa mietittyä kauppaan suostui ja hyvä kauppa tulikin, miehellä nyt ollut työautona semmoinen kuorma autoksi rekistöröity ducato ja nyt on sitten päättänyt sen myyrä ja ostaa farmarin, kun minun autoni on semmoinen pieni kauppakassi jotta sinne ei oikeen vaunuja saa mahtumaan. Nyt sitten sunnuntaina olis luvassa vähän maakunta matkailua ja suuntana kohti kyyjärvi :)

Kakaa ja Toukka 13+1
 
Syrän ja Pipsapippuri masu on kyllä kivan kokoonen jo, eikä saa enään piiloon. Mutta uskon että vielä vähän varmasti turvotusta kun muutenkin sellainen kroppa jotta kun tarpeeksi paljon tullut ahmittua ruokapöyrässä niin maha on tuollainen muutaman päivän mutta nyt se ei sitten ookkaan enään tuosta pienentynyt :) tästä se lähtee

Kakaa 13+1
 
kaktuspiikki halauksia ja paljon voimia! Täällä kanssa peukut ja varpaat pystyssä että kaikki oliskin hyvin!

tunteista lapsia kohtaan hmm... mitenhän tän nyt kauniisti sanois mutta huomasin tän jo sillon ku tota nuorinta odotin et mä haluisin olla sellasessa kuplassa raskauden ajan. Missä kukaan ei puhuis mulle, ei koskis muhun ja saisin olla ihan rauhassa, omissa oloissani täysin yksin. Noista isommista en kyllä muista oliko samanlaista. Totta kai tota pienintä tulee halittua ja suukoteltua vähän väliä mut ei oikeen meinais noita isompia jaksaa. Varsinki jos ne yrittää tunkee viereen ni aika äkkiä tulee sanottua et nonni, nyt vois jo siirtyy vähän kauemmaks. Tää meiän keskimmäinen sillon muutama vuosi sitte sanoki et mulla on ollu äiti sua ikävä. Vaikka kotona olinki ni olin omissa maailmoissani ja oloissani. Sillon oli niin järkyttävän pahaoloki koko ajan etten halunnu kenellekään mitään puhuakaan ku tuntu et jo se puhuminen saa aikaan oksennuksen. Toki siitä sit ku pahin meni ohi ni alko olee enemmän lasten kanssa. Toivottavasti nytki ku tää järkky väsymys menee ohi ni jaksais taas olla ja kuunnella noita isompiaki vähän paremmin ku nyt. Mies tekee pitkää päivää joten sen ku illalla näkee ni ei montaa sanaa jaksa enää vaihtaa.

Mullahan ei tässä raskaudessa oo ollu ku sellasta satunnaista kuvotusta ni tällä viikolla on ollu niin paha olo joka päivä ja iltaa kohti tuntuu et pahenee. Luulis et nyt ei enää tuliskaan ku viikkoja jo kuitenki 12+2. Tän viikon oonki siis halunnu viettää vielä enemmän omissa oloissani. :( Eipähän se vaan oikeen meinaa onnistua!! Tästä väsymyksestäkin olisin jo niin valmis luopumaan! Ärsyttää olla näin vetämätön!!! :kieh:

Jaahas, se on lähettävä päiväunille!

Mukavaa viikonloppua!

Aksuliina rv 12+2
 
Aurinkoista päivää kaikille :wave:

Tulin oikeastaan vaan poksumaan, tänään tasan 10+0. :heart: Muuta hyvää tässä ei sit olekkaan, alkuviikon oksensi poika ja eilen alotettiin tytön kanssa molemmat :$
Raskauspahoinvoinnin takia olo on kokoajan etova ja syödä pitäisi vähän jotain tietyin väliajoin ettei muutu huonommaksi. Nyt sitten kun on koko eilisen oksentanu ja maha tyhjä, niin olo entistä huonompi... Tänään ei ole tarvinnu oksentaa, mutta paha olo jatkuvasti ja veto aivan pois..
Pihalla paistaa ihanasti aurinko ja minä makaan sohvalla :( Onneksi töihin vasta tiistaina, jos siihen mennessä sais kerättyä voimia?
Ja seuraavan kerran kun kirjottelen, tulis vähän positiivisempaa tekstiä :xmas:

SyyskuunOnni 10+0
 
Moikka kaikki!
Olen uusi tulokas täällä.. Ikää 30.v. ja viides lapsi ja LA 17.9 eli mut voi lisätä listan :) OOn kyllä lueskellut teidän juttuja mutta nyt vasta uskallan itse mukaan. Tiistaina oli eka ultra ja kaikki hyvin, siellä se pikkunen polskutteli, ihanaa! Oon kärsinyt kauheesta pahastaolosta ja yhä jatkuu ja tää väsymys on kova.. Mutta jospa nää kohta helpottaa :)

Kuutyttö ja vielä nimetön pieni rv 11+4
 
Tervetuloa Kuutyttö ja muut uuret jos en ole havaannut tervehtiä :wave:

(.) Tänään oli yli rauhallinen päivä töis ja ei oikeeastaan ollut paljoa hommaakaan kun sain kaikki rutiinit eileen tehtyä valmiiksi :) Mutta onneksi silti aika meni nopiaa, on aivan yli ihanan keväinen ilma ja tuli sitten oltua pihallakin ja tehtyö lumityöt, meinas vaan olla aika raskasta tuo märkä lumi onneksi mies tuli sitten auttamaan... Nyt odottelen siskoa ja kummilikkaa niin saan kuulla 5 vuotiaan kokemusen laiva reissusta. voi kun itsekkin pääsisi laivalle, eihän se kallista oo mutta ei vaan oo tullu lähdettyä. Kerran oon laivalla ollut mutta silloin olin varmaan sen 5 wee ja siitä ei ole muuta muistikuvaa kuin se että sisko oksensi koko reissun :LOL:

Jaahas nyt ne sitte tulikin =)

Kakaa ja Toukka 13+1
 
"Mistä tuollainen hylkiminen oikein johtuu? Ymmärrän tuon miinus/plus veriryhmän, mutta miksi tällainen ongelma ilmenee joillakin odottajilla mutta ei toisilla? Onko sinulla jäänyt aiemmassa raskaudessa saamatta se anti-D piikki? Tosi pelottavaa, olen itsekin negatiivista veriryhmää Onko siis mahdollista, että myös minulle saattaa käydä noin?

Kiitos jos viitsit valaista asiaa tarkemmin vielä.

Vanilla Whip (10+3)"


Olen saanut molempien lasteni syntymän jälkeen kyllä sen anti-D piikin. Olisin vaan tarvinnut sen jo toisen lapsen raskauden aikana. Eli toinen pistos annettiin mulle liian myöhään. Lääkäri epäili, että jostain tuntemattomasta syystä lapsen (+) verta oli joutunut mun verenkiertoon loppuraskaudessa ja siksi immunisoiduin. Tämä on siis nykyään hyvin harvinaista anti-D suojauksen ansiosta, mutta mahdollista.

Vaaranahan tuossa on sikiön hemolyyttinen tauti, jolloin punasolut hajoaa ja sikiö anemisoituu. Pahimmillaan siihen voi menehtyä tai voi aiheuttaa sydämen vajaatoiminnan ja keskushermoston vaurioita.

Alla lisää juttua aiheesta, jos kiinnostaa.

SPR Veripalvelu - Raskaudenaikaisten veriryhmävasta-aineiden seulontaohjelma Suomessa

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - ARKISTO

Meillä on tarkoitus, että tämä kolmas jää myös viimeiseksi. Haluan suunnitellun sektion, (koska repesin niin pahasti toisessa synnytyksessäni, että jouduttiin tekemään korjausleikkaus) ja siinä samalla sterilisaation.

Sitten vielä autoasiaa. Kävimme tänään autoliikkeessä katsomassa Citroen Xsara Picassoa. Siihen mahtuisi kolme turvaistuinta rinnakkain. Siinä oli vaan yks vika. Penkinlämmittimet ei toimineet... Mitä olette kuulleet kyseisestä autosta? Kuulin jo kaverilta, että niissä on paljon sähkövikoja jotka tulevat kalliiksi korjata...

Yeppee ja Pikkuinen 13+5
 

Yhteistyössä