Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*



Meitä on yhteensä 126 odottajaa.

(LA, nimi, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala)

21.8
Nyttynenä ~ 30 ~ toinen ~ LKS ~ tyttöolo

28.8
Guitar ~ 27 ~ ensimmäinen ~ JS

29.8.
Murmis ~ 25 ~ toinen ~ KOS
Pieni riiviö ~ 34 ~ toinen ~ ?

30.8
murmeli ~ 25 ~ ensimmäinen ~ KYS ~ poikaolo
äippä_88 ~ 23 ~ toinen ~ KOKS ~ poikaolo
Wasabi ~ 25 ~ ensimmäinen ~ JS ~ tyttöolo

31.8
Henspu ~ 24 ~ toinen ~ PKKS

1.9.
ReiMaRi ~ 34 ~ neljäs ~ HYS
Minuli ~ 30 ~ ensimmäinen ~ HYS
Moonchaser ~ 25 ~ kolmas ~ Kät ~ poikaolo
rouva saga ~ 32 ~ toinen ~ KOS ~ tyttölupaus
NevaNeva ~ ? ~ kolmas ~ ? ~ poikaolo

2.9.
SoulSyndicate ~ 22 ~ toinen ~ EKKS
kaarja ~ 28 ~ kolmas ~ TYKS
Yeppee ~ 31 ~ kolmas ~ TAYS ~ poikalupaus

3.9
Minttura ~ 30 ~ neljäs ~ TAYS
Elvi Räppääjä ~ 36 ~ toinen ~ K-PKS
imppu-83 ~ 28 ~ toinen ~ NKL
ilon lapsi ~ 25 ~ kolmas ~ ?
Minnianna ~ 30 ~ ensimmäinen ~ ?
Teeu ~28 ~ toinen ~ PKKS
LittleStar ~ 27 ~ toinen ~ PKKS

4.9
Metku ~ ? ~ kolmas ~ K-SKS
Marmartar ~ ? ~ neljäs ~ JS
Shuri ~ 26 ~ toinen ~ OYS
lintetsa ~ 25 ~ ensimmäinen ~ PHKS
Ellamae ~ 34 ~ kuudes ~ LS
Kilimanjaro ~ 32 ~ toinen ~ JS ~ tyttöolo
Krumeluu ~ 26 ~ toinen ~ Kät/H

5.9
paukku83 ~ ? ~ toinen ~ TAYS
Piudude ~ 22 ~ ensimmäinen ~ HYS
Danjuska ~ ? ~ kolmas ~ OAS

6.9
rauha räppääjä ~ 39 ~ viides ~ HYS
Tirriäinen123 ~ 27 ~ ensimmäinen ~ ?
Tinsq ~ 28 ~ ensimmäinen ~ TYKS
Misupai ~ 30 ~ toinen ~ NKL

7.9
Sanzi ~ 28 ~ toinen ~ TAYS
Nia88 ~ 23 ~ ensimmäinen ~ SatKS
annakka ~ ? ~ kolmas ~ MKS
ei vielä ~ 37 ~ ensimmäinen ~ ulkomailla ~ poikalupaus

8.9
Tillu79 ~ 32 ~ ensimmäinen ~ KAKS ~ poikaolo
Anabela ~ ? ~ kolmas ~ TAYS
Juli05 ~ ? ~ toinen ~ ?
kaktuspiikki ~ 28 ~ toinen ~ KYS ~ poikaolo
KoKo2012 ~ ? ~ ensimmäinen ~ HYS

9.9
-Reelika- ~ 24 ~ toinen ~ K-SKS
Muumimammu83 ~ ? ~ kolmas ~ TAYS
Ikpi ~ 33 ~ neljäs ~ ?

10.9
Mantu82 ~ 29 ~ ensimmäinen ~ Kät/NKL
Rae89 ~ 22 ~ toinen ~ KYS
syksyn taimi ~ 27 ~ toinen ~ NKL ~ poikaolo

11.9
Marge77 ~ 34 ~ ensimmäinen & toinen ~ LKS
viuhutin ~ 31 ~ toinen ~ KOKS
Menhit ~ 23 ~ kolmas ~ PKKS ~ poikaolo
celinee ~ 32 ~ ensimmäinen ~ KOS
tinttamaaria ~ ? ~ kolmas ~ ?

12.9
miukkismau ~ 22 ~ toinen ~ ?
seedla ~ ? ~ toinen ~ KAKS ~ poikaolo
Aksuliina ~ ? ~ ? ~ ?
Kakaa ~ 22 ~ ensimmäinen ~ SeKS ~ poikaolo
elvina ~ 26 ~ ensimmäinen ~ ?

13.9
Scatty ~ 35 ~ kolmas ~ TAYS
Pau~ ~ 27 ~ kolmas ~ HYS

14.9
Nasu2012 ~ 22 ~ ensimmäinen ~ ?
Pipsapippuri ~ 26 ~ ensimmäinen ~ PHKS

15.9
Aadallesisar ~ 38 ~ toinen ~ TAYS
pienisieni ~ 30 ~ toinen ~ KAKS ~ tyttöolo

16.9
sania ~ 21 ~ kolmas ~ TAYS
FairyTale<3 ~ ? ~ neljäs ~ TYKS
crimson80 ~ 31 ~ ensimmäinen ~ TAYS
tattu ~ 24 ~ ensimmäinen & toinen ~ EKKS
Peppi85 (salainen) ~ 26 ~ kolmas ~ NKL ~ poikaolo
Piikikäs ~ 27 ~ ensimmäinen ~ HYS
inskun ~ 22 ~ toinen ~ KAKS ~ poikaolo
Minttu30 ~ ? ~ ensimmäinen ~ JS
Koski ~ ? ~ neljäs ~ KYS ~ tyttöolo

17.9
pähkynä ~ 34 ~ toinen ~ Kät/H
marmuli ~ 23 ~ ensimmäinen ~ ?
Cira- ~ ? ~ toinen ~ ?
masuilija. ~ ? ~ toinen ~ KSKS
Pikku Myy -85 ~ 26 ~ ensimmäinen & toinen ~ K-HKS
Riikka90 ~ 21 ~ toinen ~ MKS
Kuutyttö ~ 30 ~ viides ~ ?
Äiskä89 ~ 23 ~ kolmas ~ SatKs

18.9
Tupla_ ~ 28 ~ ensimmäinen ~ OYS
Villaruusu ~ 21 ~ ensimmäinen ~ TAYS ~ poikaolo

19.9
Milla84 ~ 27 ~ kolmas ~ KYS ~ poikaolo
Pikku myy<3 ~ 25 ~ toinen ~ Kät/H ~ poikaolo
UuMama ~ 30 ~ neljäs ~ OYS
cista ~ 20 ~ ensimmäinen ~ K-HKS
Syrän ~ 30 ~ ensimmäinen ~ KYS
-Kumiankka- ~ 40 ~ viides ~ JS

20.9
BiBa ~ 25 ~ toinen ~ KYS ~ poikaolo

21.9
mama_86 ~ 25 ~ kolmas ~ PHKS

22.9
BaByBliss ~ 29 ~ ensimmäinen ~ NKL ~ tyttöolo
misida ~ 28 ~ toinen ~ HYS
hawwe ~ 27 ~ ensimmäinen ~ KYS ~ poikaolo
Santra84 ~ 25 ~ toinen ~ ?

23.9
Kiki1 ~ 23 ~ toinen ~ JS

24.9
norppali ~ 22 ~ ensimmäinen ~ K-PKS

25.9
Vanilla Whip ~ 34 ~ ensimmäinen ~ SatKS ~ poikaolo
smurffiina84 ~ 27 ~ kolmas ~ SatKS
myssypingviini ~ 30 ~ viides ~ PHKS ~ tyttöolo

26.9
Billabee ~ 33 ~ neljäs ~ NKL
annikki82 ~ 29 ~ kolmas ~ KAKS

27.9
Chizu ~ 24 ~ toinen ~ OYS ~ tyttöolo
Sinna78 ~ 33 ~ ensimmäinen ~ OYS

28.9
SyyskuunOnni ~ 28 ~ kolmas ~ VKS
NeliApina ~ 33 ~ viides ~ NKL
Piirto ~ 29 ~ neljäs ~ OYS
Sophie_84 ~ 27 ~ kolmas ~ K-SKS

29.9
ANNA123 ~ 27 ~ kolmas ~ KOS
neljä+yksi ~ 30 ~ kuudes ~ HYS
Sanmoc ~ ? ~ kolmas ~ ?
Eda87 ~ 24 ~ ensimmäinen ~ TAYS
Engla ~ 34 ~ kolmas ~ TYKS ~ tyttöolo
Jumppapallo ~ 24 ~ ensimmäinen & toinen ~ KOKS
nanna_83 ~ 28 ~ ensimmäinen ~ HUS

30.9
Bamboo81 ~ ? ~ kolmas ~ KOS
Jo ~ 30 ~ ensimmäinen ~ ulkomailla
memmiina ~ 20 ~ ensimmäinen ~ OYS
viinika ~ 31 ~ neljäs ~ KYS
memmu89 ~ ? ~ ? ~ ?

LA ?
syssy ~ ? ~ ?~ ?
Masu12 ~ ? ~ ? ~ ?



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Menetyksen kohdanneet :hug:

Rouva Rimpula
mie88
salamanteri85
Sintu74
Zuh
mihu
iitu85
mimianna
Siidulainen
Smindie
Ranskis
Helmihelmiina
puputytto
arttuliina
adora



Edelliset ketjut

Helmikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091665-syyskuun-sopoliinit-2012-helmikuussa/

Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2075650-syyskuun-sopoliinit-2012-tammikuussa-uusi-pino/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Kiitos äippä88 uudesta ketjusta!

Ajatella että nyt on jo maaliskuu - selkeästi jo kevätkuukausi, ihanaa :) Tuntuipa kivalta repäistä työpöydällä kalenterista helmikuu pois. Aika menee nopeasti, mutta toisaalta ihan hirvittävän hitaasti! Meillä nt-ultraan vielä kaksi viikkoa... ja yhdistelmäseulan tuloksia joudutaan odottelemaan kolme viikkoa :( Sen jälkeen voisi kuvitella edes jossain määrin rentoutuvansa, mutta että vielä 3 viikkoa odottelua ja hermoilua. No, ei auta kuin kärvistellä.

Teidän muiden hyviä ultrakuulumisia on kiva lukea odotellessa! :)

Vanilla Whip (10+2)
 
Heissan! Kun tässä alussa käydään antaa se veripurkki ultraa varten ja samalla piti kusta purkkiin, niin sanottiinko teille että se pitää ottaa keskvirtsasta? Mulle ei sanottu. Mitä siitä edes katsotaan? Pitääkö mun käydä nyt uudestaan kusemassa purkkiin? Ärsyttää tuollainen. Kysyn tän nyt uudestaan :)

Minä en löydy vielä listoilta mut katsellaan eka nt-ultra ennen kun siihen edes uskaltaudun :)

Kusma ja hattivatti 10+2
 
Maaliskuu korkattu!!
Aamulla piti taas leikkiä sen dopplerin kanssa ja ihan hetkeksi sain Hippusen tykytyksen kuulumaan.
Narahdus tuli sokerirasituksessa ja kotiseuranta meneillään. Jotenki vaan tuntuu,et meniköhän se rasitus ihan oikein, kun kotiseurannassa arvot olleet tosi mallikkaita(ei varmaan koskaan noin alhaalla olleet) tänäänki aamun paastoarvo oli 3,9 ja rasituksen yhteydessä 5,7, mistä narahdus kävi. No 6. päivä diabeteshoitajan kanssa treffit.

Tillu&Hippu 12+5
 
Se on maaliskuu!!

Mä niiiin rrr-rakastan :flower: kevättä!! :flower: Maaliskuusta se alkaa ja toukokuu on kuukausista parhain, talvi on mennyt ja kevät vaihtuu kesäksi. Miettikääpäs 61 yötä ja ollaan ah niin ihanassa toukokuussa!! :heart: ihanaaihanaa ihanaa! :heart: aika imelää ja ylipirteää mutta ei voi minkään :D

Muutenkin ihan loistofiilis, pahoinvointi on taittunut ja nyt se muutamien viikkojen järkyttävä pahoinvointi alkaa jo kultaantumaan mielessä, aika ihanaa olla raskaana. Aamuisin saan jo syötyä hapankorppuja kera teen. Ruoka ei vielä maistu mutta viikko kaksi eteeenpäin ja syön taas kun hevonen, hope not! ;)

Kukaan ei ilmeisesti tohtinut kokeila punakaalitestiä, en minäkään :D
Mutta mitäs sanotte tästä
Chinese Lunar Calendar
Ittelllä se pitäis edellisten osalta paikkaa, tosin kaksosten kohdalla näyttää poikaa ja ja tuli sitten se tyttökin. Nyt näyttäis tyttöä ja sellainen kutina onkin. Minulle vois siis lisätä tyttöolon sekä iäksi 30, jäi sitten ne hulpeat pilheet pitämättä. Mä en ole mikään juhlien järkkääjä joten tämä sopi minulle paremmin kun hyvin :kieh:

Nyt kun päästiin näiden huuhaajuttujen makuun. Tässäpä teille vielä vähän lisää:

Odotat tyttöä kun
Vatsasi leviää sivuille.
Sinulla on himo makeaan.
Sinulla on pahoinvointia etenkin raskauden alussa ja olo on muutenkin nuutunut. (Tyttö kohtelee äitiä huonosti ja varastaa äitinsä kauneuden.)
Sinulla on jatkuvasti salaperäinen lempeä ilme.
Sinua närästää.
Vauvan syke on tiheä.
Vauvan potkut eivät ole kovin rajuja.
Vauva on kova hikkaamaan.
Ikenesi verestävät raskauden aikana.
Sormustestissä hiukseen pujotettu sormus alkaa pyöriä vimmatusti vatsasi päällä, sen jälkeen kun sitä on ensin hangattu ranteeseesi.


Poika tulossa jos
Vatsa on napakasti pystyssä, eikä odotus juuri näy takaapäin.
Sinulla on himo happamaan ja suolaiseen ruokaan.
Ihosi hehkuu ja kaunistut jatkuvasti. (Poika kohtelee äitiään hyvin.)
Sinulla on terävä ilme.
Vauvan sydämen syke on hidas.
Poikavauva potkii paljon ja napakasti.
Sinulla on navan yläpuolella nk. poikaviiru.
Tee sormustesti. Jos heiluri heiluu pitkittäistä liikettä, tulokas on poika.


Tassa vaiheessa, ikenet verestää näytän ihan suohirviöltä vaikka koetan tehdä pärställe mitä, pahoinvointi jep! Sormustesti täytyykin mennä tekemään ;)
hih, kyllä mä olen taikauskoinen, kuuhullu, hippi, höhlä hörhö ja pikkuisen uskonkin näihin. Saa nähdä pitääkö paikkaansa :p

Hyvin hauskaa päivää Ladyt! :wave:

Myssypingviini (10+2 )
 
******POKS**** 13+0*****POKS****

Maaliskuu maata näyttää, toivottavasti sanonta pitää paikkansa ja lämpöset kelit tulevat tai uus sanonta mikä sopii meille Maaliskuu ja masut kasvaa!!

Maaliskuu alkaakin mukavasti viikolla 14 :) apuva ku tuntuu jo niin ihanan isoilta nuo luvut :D Ja masu kasvaa, eilen tuli vähän pömppistä peilailtua ja ei sitä saa enään verettyä litteäksi kuin ennen :) Mutta kyllä se tästä sitten kun se oikein rupeaa näyttämään kunnon vauvamasulta niin awwwwwwww:heart: sitä odotan innolla, nyt vaan tuntuu niin ettei se vauvamasu ole.

Kakaa ja Toukka 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku myy<3
Kiitos uudesta pinosta äippä_88! :flower:

kusma:aika jännä, että tuossakin on ihan päinvastaisia ohjeita. Meillä, kun oli ohjeena että rakon pitää olla tyhjä :) Mutta saahan sen rakon täyteen, kun vaikka tuntia ennen juo kovasti, kun eihän sillä virtsan vahvuudella ultrassa väliä ole. Niin ja tuosta virtsanäytteestä, sain ihan semmosen kirjallisen ohjeen sen ottamiseen ja siinä oli, että aluks pitää laskea virtsaa hukkaan ja vasta sitten ottaa näyte pysäyttämättä virtsaamista ja loput sitten taas lasketaan hukkaan.

On kyllä ihanaa, kun vihdoinkin alkaa kevät lähentyä :) Maaliskuu, joskus on täälläkin itärajalla ollut jo maaliskuun lopussa lumet sulaneet, harvinaista kyllä... mutta eikös tänä vuonna pitänyt olla aikainen ja lämmin kevät.

Teeu 13+3
 
Myssypingviini ja kakaa: Saitte mut hymyilemään:)Ootte hauskoja tyyppejä:heart:

Täältä hyvät ultra kuulumiset!=)
Vauva voi oikein hyvin ja kaikki oli normaalia:heart: Siellä se pötketteli, venytteli, viuhto käsillä ja kääntyi välillä toiselle kyljelleen :kiss:pienet varpaatkin näin! Voi että:heart: Tulitikkuaskin verran pituutta löytyi.
Vatsan päältä ultrattiin Kättärillä!
Myy ja vauveli 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh kun on täyteen umpattu olo :p söin jälkkäriksi ropsua nam nam nam :p
Ja ruokailun jälkeen alkoikin kauhea mapitus voi apua mikä homma, ensin jakaa paperit omiin pinoihin, sitten laittaa ne aakkos järjestykseen 100 kertaa tuli lueteltua aakkosia päässään abcd....hijkl... PLÄÄÄH ja nyt just ku sain kaikki laitettua järjestykseen ja viimeisenkin kansion takaisin arkistoon niin eiköhän työkaveri tuonut uuden pinkan mapitettavaa eli taas hoilaamaan abcd...opqrst.....:kieh: rupiaa silmät jo meneen solmuun......:headwall:
Hyvä puoli on se että aika kuluu nopiaa ja enään ei ole montaa tuntia töitä :D

Ja isoo kiitos äippä88 tästä uuresta pinosta =)

Kakaa ja Toukka 13+0
 
Sophie huh huh, mikä ultrakertomus, varmasti säikäyttänyt pahan päiväisesti! Onnea kuitenkin hyvistä ultrakuulumisista! Mulla tosiaan oli viime raskaudessa ja myös tässä taaksepäin kallellaan oleva kohtu, mutta nyt nt-ultrassa olikin kiepsahtanut eteenpäin kallelleen.

Kättärillä tosiaan neuvotaan, että rakko tyhjänä ultraan. Jännä kyllä, miten käytännöt vaihtelevat niin paljon. Voisiko tuossa olla ratkaisevaa se, ultrataanko sisäkautta vai mahanpäältä?

Onnea myös PikkuMyylle<3 hyvistä ultrauutisista! Ja muillekin tietysti, nimet vaan tahtovat unohtua...

Tervetuloa uusille mukaan joukkoon valtaisaan!

Minäkin olen sitä mieltä, että ei jakauduta. Eiköhän kirjoittelu väkisinkin vähene viikkojen edetessä ihan luonnollisesti, ja palsta hiljenee. Ja musta se on vain hauskaa, että juttua tulee niin reilusti. Jotkut tietyt nimimerkit jäävät selvästi mieleen (aktiiviset ja osittain myös fb:n puolella olevat), mutta yhtä lailla kaikkien muidenkin jutut ja kuulumiset ovat aina aivan yhtä tärkeitä ja kiinnostavia! Lisäksi olen huomannut, että avattaret (kuvat nikkien yhteydessä) auttavat ainakin minua luomaan jonkinlaisen mielikuvan kirjoittelijasta, ja yhdistämään jutut toisiinsa.

Kaktuspiikki vietät ilmeisesti hiljaiseloa... :( Oletko kuitenkin taustalla? Tulehan kertomaan kuulumisia, kun se tuntuu hyvältä.

Ihanaa, kevät tekee tosiaan tuloaan, niinkuin useat ovat täällä kovaan ääneen hehkutelleet! Tai en mä niinkään keväästä hullaannu, vaan siitä, että talvi loppuu... Talvi on ihan hyi yäk. Yhhyh. Ja sitä rataa. :D

Kysyisin teiltä muilta, joilla on jo aiemmin lapsi tai lapsia, että oletteko huomanneet muutoksia tunteissa lasta kohtaan? Mä rakastan tyttöäni enemmän kuin mitään ikinä, ja silti nyt raskaana ollessa tunne on jotenkin syventynyt ja vahvistunut. Haluaisin vain koko ajan pusutella ja halailla pientä murusta :heart: Kun olin tänään laittamassa tytölle ulkovaatteita päälle ennen päiväunia, aivan yhtäkkiä neiti kääntyi sylissäni, tarrasi oikein kunnolla kaulasta kiinni, silitteli ja pusutteli, ja sanoi "äitistä kiinni". Siinä pitkän aikaa syliteltiin ja halailtiin, ja minä olin ihan tippa linssissä liikutuksesta. Ihana.

Krumeluu rv 13+2

Ps: kakaa: mitä ihmettä on ropsu? :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Heippa!
Ehkä minäkin tänne uskaltaudun kirjoittelemaan... Olen enimmäkseen kirjoitellut tuolla Comifenien avulla plussanneissa. Se kertookin jo jotain tästä raskaudesta. Tänään olis menossa jo 13+4 ja np- ultra oli viikolla, jossa kaikki oli hyvin :) Esikoinen olisi tiedossa.

äippä88: Mut vois lisätä listaan eli LA 6.9 Tinsq ~ 28 ~ ensimmäinen ~ TYKS

Tsemppiä teille ketkä ootatte np-ultraan menoa. Itse laskin päiviä ja lopussa tunteja että pääsee näkemään pikkuisen. Se palkitsee kyllä jos vaan kaikki on ok.
Tilasin kanssa tuossa viimeviikolla dopplerin ja on kyllä tullut joka ilta kuunneltua kyytiläisen sydämmen sykettä. On vaan kiva tietää että kaikki on kunnossa.

Tinsq ja vielä nimetön 13+4
 
Tervetuloa Tinsq!!!:flower: muutes meillä on sama laskettu aika =)
Tuo laskettu aika minulla on menkkojen mukaan arviotu ja nyt sitten maanantaina olisi np-ultra niin saa nährä pitääkö paikkaansa!

Kakaa ja Toukka 13+0
 
Kakaa: Mullakin tuo La on neuvolan ekan käynnin mukaan, Np-ultra sanoi että la ois 2.9, mutta kun erotus ei ole 5 päivää ei la:ta siirretä kuulemma.

Heh! myssypingviini laittoi tuon listan että kumpi olo on... Menee kyllä mulla melko tasan, voisi kuitenkin kaatuu poika oloon, tän hirveen suolan syönnin perusteella ;) Onneks verenpaine on ollut vielä ok. Ikenet on kunnossa, mutta kasvot, rinnukset ja selkä täynnä pieniä ja ei niin kovin pieniä finnejä... ei kivaa... :(
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Verikokeissa jälleen käyty. Mulla siis seurataan veren anti-D vasta-aineita ihan parin viikon välein. Tulin tänään siihen tulokseen, että vauvalla on mahdollisuuksia selvitä, jos arvot nousee samaa tahtia 64,128... rv20 asti on ns. piinaviikot. Silloin voidaan vasta aloittaa punasolusiirrot suoraan kohtuun. Siihen asti ei voida kuin seurata tilannetta verikokein ja ultralla. Mulla on siis riskiraskaus kyseessä tämän takia kun kehoni hylkii vauvaa. :( Mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, kun toivoa on. :)

äippä88: Mulle voi siis lisätä listaan vauvan syntymäpaikaksi TAYS ja tyttöolo

Yeppee ja Pikkuinen 13+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Menhit
Pitkästä aikaa minäkin tänne kirjoittelen! Onnea kaikille ihanista ultra uutisista! :heart:

Meilläkin oli eilen nt-ultra, ja meillä lääkäri katto eka mahan päältä ja sitten alakautta.. (enkä saanut ohjetta ollenkaan, pitäisikö rakon olla täysi taikka tyhjä.. ) Ja näin teki myös silloin rv7. Ja molemmilla tapaa näkyi ihan yhtä hyvin, paitsi pikkuinen näkyi selin, kun katsottiin mahan päältä. Oli rauhallinen kaveri, kerran hetken jumppas pidemmän aikaa :heart: Ja syke oli jotain 166.. Tyyppi oli 4,4cm pitkä, joten la aikaistui ja on nyt 18.9.2012

Mulla sattuu kainaloon.. Soitan kyllä huomenna lääkärille, pelottavaa tuo on. Eilen sattui vasempaan ja nyt oikeaan. Liekö johtuu siitä että on hartiat ja varsinkin rintalihakset ihan jumissa, mutta huomasin tuolla vasemmassa kainalossa sellaisen patin.. Rinnatkin on hullu arat, mutta ne laitan kasvukipujen piikkiin.. Voiko tuo kipu jotenkin laajeta kainaloihin asti?

Villaruusu ja Mušu 11+2
 
Krumeluu: Kiitos onnitteluista!:)Ymmärrän nuo sinun voimistuneet tunteesi..itsellä oli viimeraskaudessa (joka meni kyllä kesken) niin että tuntui että tunteet voimistuivat tytärtä kohtaa ja kokoajan oisin voinu vaa halailla ja pusutella häntä:D Tässä raskaudessa sellainen oli raskauden alussa ja olenkin nyt ollut ihmeissäni/pettynyt kun näitä ihania tunteenvoimistumisia ole jatkunut-Johtuen varmaankin(?) tästä syvästä uupumuksesta ja väsymyksestä!Olen päinvastoin tosi kiukkuinen ja välillä aika ignore:'( no toivottavasti tämä väsymys väistyy ja tulisin paremmalle mielelle taas ni ei tarvis pullottaa noita kyyneleitä kokoajan...nytkin oon ollu 2 päivää taas todella uupunut, todella kiukkunen ja itkettää kokoajan.: /
Sit taas menee pari päivää et oon tosi rauhallinen ja seesteinen ja jopa ILOINEN!:whistle:

Hullujen huoneelle ois varmaa miehen mielestä asiaa mulla...en edes viitti kertoa täällä mitä kaikkea on tullut sanottua ja tehtyä nytten tässä....:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Mahtuuko mukaan vielä? :) Olen tuolla keskenmenneiden puolella mutta ajattelin tulla myös tänne. :)

Meillä kohta kaksi vuotias tyttö entuudestaan. Toista odotellaan ja joulukuussa meni viime raskaus kesken. Tulin heti uudelleen raskaaksi ja kaikki mennyt toistaiseksi hyvin. Ensi viikolla nt-ultra.

Eli voisi päivittää 17.9, Riikka90, 21v., toinen, MKS.

Riikka&Niisku 11+3
 
Viimeksi muokattu:
mahtuu mukaan Riikka, tervetuloa!

Runo äitiydestä:


Ennen kuin minusta tuli äiti,
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Nukuin niin myöhään, kuin halusin enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu
kakattu
syljetty
pureskeltu
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla

Ennen kuin minusta tuli äiti,
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
- ajatuksieni
ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit
voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.
Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi
palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi
vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakaistaisin olla äiti.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan
itseni niin tarpeelliseksi.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.
 
Huh, saankohan huomen aamulla silmiä auki turvotukselta, söin vuorokauden aikana purkillisen pestoa suolan himoissani :LOL: Muutenkin niin nälkä koko ajan, että voisin syödä hevosen jokaisella aterialla!

Sophie: Järkyttävä ultrakokemus sinulla! :( Minä varmaan olisin nostanut metelin tuollaisesta turhasta säikyttelystä. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :)

kusma: Minun saamassa virtsanäyte ohjeessa luki että ensin vähän pissaa pönttöön ja sitten vasta purkkiin. Ja rakko tyhjänä piti mennä ultraan :)

Tervetuloa Yeppee, Reelika, Pikku Myy 85, Riikka 90 & Tinsq :wave:

Nyt oli taas useampi käynyt ultrassa, joten onnea kaikille ultrassa käyneille tasapuolisesti :heart:

Krumeluu: Minulla ei ole nyt ollut erityisiä hellyyden tunteita lapsia kohtaan, tuntuu että olen niin väsynyt huonosti nukutuista öistä ja sen myötä vaan kiukkuinen :( Kuopus on muutenkin niin vilkas, tuhoileva ja sotkeva tapaus, niin totisesti tuntuu että äksyilen enemmän kun halailen :ashamed: Muutenkaan en mieheltäkään kaipaile yhtään ylimääräistä hellyyttä, tuntuu suorastaan oudolta, mutta ehkä se tästä helpottaa kun vaan saisi nukuttua vähän paremmin..

Villaruusu: Minulla ainakin rintakipuilu ulottuu lähes kainaloihin, mutta jos siellä jokin pattikin on niin parempi se on varmasti tutkia varmuuden vuoksi.

myssypingviini: Hih, minulla menee molemmat väärin tuossa kiinalaisessa kalenterissa :D Eli jos miettisi että sen mukaan nyt tulisi poika, niin voisi kääntäen ajatella että nyt tulisikin tyttö. Minulla on kyllä niin poika olo että mene ja tiedä :D Nuo on kyllä ihan hauskoja.

Ai niin, se jakautumis juttu lähti varmaan minun heittämästäni vitsistä :LOL: Kun tuossa edellisessä pinossa oli puhetta siitä että meitä on niin monta että ei muista nimimerkkejä, niin naureskelin siihen että meitä tosiaan on niin monta että voitaisiin melkeen jakautua :D En siis heittänyt sitä minään ehdotuksena, onhan noissa muissakin pinoissa yli sataa odottajaa :D


Moonchaser 13+5
 
Heips!
Minulle tuli ihan yllätyksenä tuon veriryhmän mahdollinen vaikutus. Itselläni A- veriryhmä ja siksi joudun raskauden aikana ainakin 3 kertaa verikokeisiin. Tuli kyl ihan puskista koko homma. Nyt ekalla kerralla ne vasta-aineet tms oli ok, eli ei sen puoleen huolta, mutta ihme, etten moisesta asiasta ollut ennen kuullutkaan. Kuulemma aika harvinaista kuitenkin, että jokin menee pieleen... Kyl täs odottaessa kummasti viisastuu kehon eri osa-alueista ja toiminnasta ainakin!

Samalla poksahtelen eli 14+0! HUIJUIJUI!

Wasabi ja masukki 14+0
 
Täällä poksutaan tänään 11+0 :wave:

Eilen tuli kerrottua esimiehelle raskaudesta, kun suunniteltiin kesälomia ni sanoin sitten, että jään elokuun lopulla äippälomalle. Onnitteli ja sanoi, että onpa ihana asia. Sijaisiakin on kuulema jonoksi asti, että työlle on tekijöitä =) Hoitoalalla siis olen..

Välillä tuntuu,että onkohan tuolla masussa kaikki hyvin..vielä kaksi viikkoa ultraan! On kyllä ollut kasvukipuja kohdun seudulla ja olo tuntuu joka päivä vähän enempi turvonneelta joten toivotaan, että siellä pikkuinen olisi vielä kunnossa ja kasvaa :heart:

Ihanaa, kun on tullut iloisia ultrakuulumsia!

Mulla on muuten POIKAOLO En oikein tiiä miksi, mutta siltä vaan tuntuu..ja ton kiinalaisen testin mukaan ois poitsu :)

Terkuin Biba ja pikkunen 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa

Yhteistyössä