Vatsan nippailuista ja tuntemuksista: Olen kans huomannut että pitkään jalkeilla ollessa alkaa alavatsan seudulla tuntumaan painetta ja yskiessa tai nopeasti noustessa saattaa vähän vihlaista. Olen aina tykännyt nukkua pienessä sykkyrässä sikiöasennossa, mutta se ei tahdo enään onnistua kun vatsa tuntuu olevan tiellä kun vetää jalat koukkuun syliin. Vaikka ei tuo maha ole varsinaisesti ainakaan paljoa kasvanut, tuntuu siellä sisällä sellainen kova "möykky" joka ei anna periksi... uusia nukkumisasentoja pitää siis alkaa keksimään. Toinen suosikki nukkumisasentoni mahallaan olokaan ei tunnu enää hyvältä.
Ruokatottumuksista ja intohimoista: Mulla oli ensimmäisillä raskausviikoilla järjetön meetwurstin himo, mutta se laantui sitten joskus rv 7 tietämillä. Nyt mun "himoarsenaaliin" kuuluu maito (mieluiten kaakaona), kylmä vesi (niinkuin monella muullakin), jälkiuunileipä, edam, hedelmät ja marjat. Alkuraskaudessa söin ihan kauheesti nuudeleita ja pakastevihanneksin, mutta nekin on alkaneet tökkiä.
Herkut ei oikein maistu vieläkään, mikä on todella outoa mun kaltaiselleni herkkuperseelle. Välillä olen karkkia napostellut mutta siitä tulee ihan kauhea olo.
Meillä ruokavalio on jo ennen raskautta ollut luomupainotteinen ja lisäaineita pyritään välttämään. Monet sukulaiset asuvat maalla, heillä on eläimiä, metsästävät ja kalastavat, joten heidän avullaan pystytään varsinkin syksyisin elämään hyvinkin omavaraistaloudellista elämää...ei paljon kauppaan ole silloin asiaa. Nyt talvella on tilanne toki vähän eri, mutta pakkasesta löytyy vaikka mitä aarteita
Elämäntavoiltani voisin yleisesti ottaen sanoa olevani hyvinkin "vihreä". Toivonkin että mulla/meillä riittää jaksaminen kestovaippojen käyttöön sitten kun pieni syntyy.
Seksihaluista oli muuten myös ollut puhetta. Mua ihan harmittaa kun tuntuu että ei haluja ole ollenkaan. Alkuun pääseminen on jotenkin tosi hankalaa... ja ylipäänsä kuivuus haittaa aika paljon sitä tunnelmaan pääsyä. Päädyttinkin sitten ensimmäistä kertaa yhteiselomme aikana liukuvoideostoksille. Joku oli myös maininnut sen, että orgasmi ei tunnu samalta tai että sen saaminen on "vaikeampaa". Täällä tuo on tullut myös tutuksi. Normaalisti kun ei ole sillä saralla varsinkaan ollut vaikeuksia niin nyt tuntuu vähän ikävältä kun tuntuu välillä hommat jäävän kesken.
Tästä taisi tulla nyt hyvinkin suorasanainen kertomus... olisi ehkä sittenkin pitänyt vähän käyttää niitä "koodisanoja"...toivottavasti kenenkään korvat ei liikaa punehtuneet
Mun pitää myöntää että välillä ihan unohdan olevani raskaana. Täällä käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mutta muuten en pahemmin vauvajuttuja edes ajattele. Olin jotenkin odottanut että sen ekan ultran jälkeen (joka oli viime maanantaina) asia konkretisoituisi, mutta ei. Uusi yritys sitten ensi viikolla kun on nt-ultra...josko silloin jo tästäkin emännästä irtoaisi vähän enemmän tunnetta.
Tekeekö kukaan muuten kolmivuorotyötä ja miten se on onnistunut nyt raskausaikana? Mulla on tässä parhaillaan yövuorot menossa ja totesin että taitaapa olla meikäläisen viimeiset yövuorot raskaana ollessa. Normaalisti yövuorojen tekeminen on ollut mulle mukavaa hommaa ja valvominen helppoa. Nyt saan taistella pysyäkseni hereillä ja toimintakykyisenä koko yön. Pomollekin jo alustavasti laitoin viestiä ja ehdotin että jos ei ole ihan pakko niin en näitä öitä enää tee.
Piikikäs ja Korak 10+4