Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Hello! Hetken parempi olo, sain syötyä äsken kunnolla :flower: Monta päivää ollut nyt kamala olo 24h/vrk, ja kotona ihan toimintakyvytön- onneks mies on siivonnut ja kokannut :rolleyes: Olin tänään töissä ja aamu meni juostessa välillä oksentamaan.. Onneks tosiaan päivemmällä vähän helpotti! Mutta mietin jo, että onko sitä työkykyinen ollenkaan. No, jos vielä huomisen jotenkin sinnittelis niin olis pari vapaata.

Mun mielihaluja on kaikki suolanen, makea ällöttää.. Toissayönä oksennellessa haaveilin makkaraperunoista :D Mandariinit ja appelsiinit on myös kova sana, ensimmäiseks aamulla pitää saada.

Sukupuolen haluaisin kyllä ehdottomasti saada sitten tietää, jos sinne asti pääsen.

Mutta nyt vaakataso kutsuu, ei hirveesti energiaa ole jäljellä..

hawwe & minipapu 6+6
 
Viimeksi muokattu:
salainen: vai olit ihan unta nähny siitä mun opettajasta, aika jännä :D
Rupes onneksi itsellä laantumaan jo ärsytys sitä kohtaan, päätin, että en stressaa sen käytöstä enää ja sairaslomailen hyvällä omalla tunnolla. Siinäpä kiristelköön ope hampaitaan jos huvittaa.

Ikäerosta: meillä tulee 5 vuotta.

Sukupuolen haluaisin tietää, kysyttiin esikoisenkin kohdalla.

Ostin muuten myös ne pahoinvointirannekkeet, joista jotkut aiemmin puhuivat. En vielä osaa sanoa onko auttaneet, mutta jee, en ole tänään oksentanut =) Muuten kyllä olo on aika huono aamusta iltaan.

Chizu 6+1
 
Helmikuu ja kevättä kohti :) Tosin vielä ei kovin keväiseltä tunnu, kun on -30 pakkasta. Meinaa käydä aika pitkäksi, kun täytyy olla vain sisällä. Tuntuu siltä, että pahin huonovointisuus alkaa olla jo voitettu. Iltaisinkin on ollut jo parempi olo.

Parasta ruokaa tällä hetkellä on appelsiinit, kaurapuuro ja ihanin juoma kylmä maito. Jännä, että liha ei houkuttele.. leivän päällekkään ei tee kinkkua mieli. Odottelen kutsua nt-ultraan, jonka pitäisi olla melko pian. Tietääkö kukaan koska se viimeistään tehdään? Vai onko siihen mitään aikarajaa.

Olo on vieläkin edelleen epätodellinen.. Tuleeko minusta oikeasti äiti. Luulisin, että sitten, kun vauvan liikkeet alkaa tuntea, niin se tulee jotenkin todellisemmaksi koko odotus.

murmeli ja matkustaja 10+2
 
Tuntuu jo teijän joidenkin viikot niin isoilta, kun itellä vasta nyt 6+1, eikä yhtään mitään oireita. Tuntuu ihan kummalliselta edes ajatella että on raskaana, kun olo ihan normaali. :D

Mies on aivan innoissaan. Koko aika on pussailemassa ja silittelemässä masua :)

sukupuolta ajateltiin kyllä mekin ultrassa sitten kysyä. :) oon jo kattonu vaunuja, että mitkä haluan jos tulee tyttö, ja mitkä jos tulee poika. :p

Mennään huomenna miehen vanhempien luokse, mutta voi olla ettei vielä kerrota. Tää on kuitenkin molemmille isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten saas nähdä millaisia reaktioita tuleville mummuille ja papoille tulee :) Mun siskolle tekis mieli kertoa, mutta en halua puhelimessa kertoa ja mun vanhemmat ja sisarukset asuu e-pohjanmaalla, joten saa nähdä nyt koska sinne mennään. :)

Tänään oltiin katsomassa meidän kaveripariskunnan vauvaa ja tuitui :heart: Oli se ihan mieletön pakkaus. Tuli niin kamala hinku saada oma maailmaan. :heart:

-mimianna & murunen <3
 
Hei! Vieläkö mahtuu mukaan listalle? Ikäni on 24, la nettilaskureiden mukaan 29.9 ja sairaala TAYS.

Tällaista olisin halunnut heti aluksi kysyä, että onko teillä muilla ollut inhottavaa "juilintaa" reisissä? Minulla oli ihan heti plussan jälkeen ja jo ennenkin kovat menkkamaiset kivut, jotka kestivät ehkä viikon. Nyt on tänään ja eilen juilinut kovasti reisiä ja myös lonkissa(?) tuntunut kipua. Pelottaa, että enteilee huonoa :(
 
Smoi!

Pahaa oloa ja väsymystä. Sitähän tänne.

Masutuubeista, mä jo tilasin sellaisen raskauskeijulta. Ihan tuntui hyvä laatuiselta, saa nähdä mitä käy kun pesee. Ostin sellaisen ihan mustan, ei ne printatut oikeen nappaa... Pakkohan sitä oli jo kokeilla ja tuntui nyt enemmän tyhmältä kun hyödylliseltä, viikkoja eteenpäin ja kunnon mahaa niin pääsee käyttöön. :LOL:

Poika/ tyttö olo, mä jo ostin pikkuruisia vaatteita ja hypistelin vaalenpunaisia mutta jätin ne kuitenkin ostamattta ja valitsin niitä valkoisia kuitenkin. Tytöltä siis tuntuu mutta saas nähdä.

Tekis mieli kaikkea suolaista, mutta kauppaan kun pääsee siellä vaan pyörii tyhmänä ja mitään tule ostettua. Katkarapu salaattia ostin tänään vähän ja väkisin söin sen. Nyt on sitten toista tuntia halailtu pönttöä kun se tulee ulos. :| Makeaa ei voi kuvitellakaan. Sitten kun pysyy sisällä jotain voi olla että menee kaikkea sekasin :D

Ikäeroa meillä, vanhin täyttää marraskuussa 11, seuraava huhtikuussa 9 ja kuopukset huhtikuussa 7. Lähes siis ensisynnnyttäjä :D Kaksoset syntyi sektiolla ja jännittää se synnytys..

Sukupuolta emme meinaa selvittää. Halutaan pitää salaisuutena loppuun saakka. :heart:

Kertomisesta, ei olla kerrottu vielä kenellekään, no okei kerroin parille kaverille kun en malttanut olla hiljaa. Koetetaan pitää salaisuutena vielä jonkun aikaa. Sitten kun maha pullahtaa kunnolla paljastuu viimeistään :D

Mukavaa lauantaita :wave:

Myssypingviini 6+4 (tulis nyt äkkiä noita viikkoja!)
 
NeliApina: Hienoa, että kaikki toistaiseksi ok. Pidetään kovasti peukkuja, että ei mitään vastoinkäymisiä tulisikaan. Onko tuossa kuinka suuri km riski olemassa?

Eda87: tervetuloa pinoon :) Itsellä ei ole reisiä juilinut, mutta olen kuullut, että aika monella tekee tuotakin. Voimakkaita menkkakipuja sen sijaan on löytynyt täältäkin ja semmoisia ikäviä "sähköisku"/juilinta tuntemuksia alamahalla ja munasarjojen tienoilla, jotka myös alaselkään säteilivät.

Täällä kunnon "krapulainen"pv takana. Onneksi kääntymässä jo iltaan ;)

Kerrottu
ei olla vielä kuin parille kaverille ja minun vanhemmille.
 
Moi pitkästä aikaa! Olen kyllä pyörinyt taustalla päivittäin, olen vain tosi laiska kirjoittelija. Te muut ootte ihailtavan ahkeria kirjoittelijoita, on ollut tosi mukava lueskella kaikkien kuulumisia :)

).( Oon nyt parin viikon ajan ollut todella väsynyt, mies on tehnyt pitkiä päiviä töissä joten mulle on jäänyt kodin hoitaminen kokonaan. Paljon en ole jaksanut tehdä, pakolliset pyykinpesut jne. vaan ja koti on ollut aikamoinen läävä. Normaalisti urheilen monta kertaa viikossa, mutta nyt en ole jaksanut urheillakaan. Nyt alan onneks vähän piristymään, ajattelin huomenna käydä vähän jumppailemassa ja onneks ens viikolle on luvattu vähemmän pakkasta niin jos sitä vaikka jaksais lähteä koirankin kanssa pitkille lenkeille.

Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, närästystä vähän ja menkkamaisia kipuja lähes päivittäin. Mua ei ällötä mikään ruoka, vaan kaikki ruoka maistuu vähän liiankin hyvin, voisin syödä kokoajan ja olla vaan sohvalla...

Sain vihdoin varattua neuvolan ja ultran, neuvola on 22.2. ja ultra 5.3. Ajanvaraus oli aikamoinen ruljanssi, piti mennä autoon soittamaan kun töissä ei ole mitään paikkaa josta vois soittaa rauhassa :D Olis niin kiva kertoa jo kaikille, en malttais millään odottaa. Oon kertonut yhdelle hyvälle kaverille töissä, mutta kukaan muu ei vielä tiedä.

Ei mulla tällä kertaa muuta, hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille :)

arttuliina 6+6
 
Iltoja kaikille ja tervetuloa uusille! :wave:

Mahatuubi vaikuttaa ihan kätevältä.. Kivahan se olisi käyttää omia vaatteita hieman pidemmälle. Te, jotka niitä jo tilaatte/tilasitte, kerrottehan kokemuksia myöhemmin? :)

Sukupuolen haluaisin tietää ehdottomasti etukäteen, heti kun vaan on mahdollista. Oon niin kärsimätön ja utelias että olisi vaan ittensä huijaamista edes yrittää muuta. Mieluiten tietysti haluaisin tietää myös koon, luonteen, ulkonäön, .... :D ;)

SyyskuunOnni Painiskelen ite ihan samassa tilanteessa.. Koko tän alkuraskauden tullut vaaleanpunaista vuotoa, nyt yltynyt ja on tummanruskeaa. Jännittää kovasti miten kaikki käy. Jotekin kuitenkin luottavainen olo tulevaan, tiedä sitten tulenko pettymään raskaasti. Tsemppiä meille molemmille ja voimia kohdata mitä eteen tuleekaan, toivottavasti vain kaikkea hyvää!! :hug:

arttuliina Joo, tunnistin itteni tosta tekstistäsi. Normaalisti urheilen useita kertoja viikossa, nyt ollut ihan nollassa. Ei vaan jaksa nostaa persettä ylös sohvalta muuten kun syömään ja pesulle. :ashamed: Katotaan kuinka monta kiloa ehin kerätä ennen syyskuuta.. Nyt tullut jo +4!! No, kunhan tää väsymys väistyy...

marmuli ja rääpäle 8+0 hip hip hurei! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään muulla turvonnut olo?
Itsellä maha kuin ilmapallo. Ei toivoakaan, että saisi vedettyä napaa sisään.
Maha on ihan mieletön. En ole ikinä ymmärtänyt että tämä ihan tämmöistä olisi jo tässä vaiheessa.

Nia88 ja Simppa 9+2
 
Nia88: Turvonnut olo! Näkisitpä...Mieheni ei voi uskoa, etä yhdeksännellä viikolla maha voi näytää tältä :ashamed: Aamuisin se on pienempi, mutta jo lounasaikaan iso kova pallo.

SyyskuunOnni: Minulla oli ruskeaa vuotoa kahtena päivänä ja kolmantena päivänä verta. Sitä tuli kuitenkin vain pyyhittäessä, ei valumalla. Sisäkautta tehtävässä ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. Seuraava ultra on 10 päivän päästä. Olispa katkis vieläkin elossa! Ei huvittaisi kärsiä näitä alkuraskauksia kovin montaa kertaa turhaan....(Minulla ei ole ollut keskemenoa ja tämä on eka raskaus).

Tänään on ollut ihan kamala päivä. Tai no ei ihan kamala. Ihan kamala se olisi, jos pitäisi oksentaa, mutta onneksi olen tähän asti siltäkin välttynyt. Inhottavaksi päivän kuitenkin on tehnyt JÄRKYTTÄVÄ väsymys. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, kun pitää kävellä, hengästyttää, päätä jomottaa, raajat jopa tärisevät ja ovat makaronit. Ihan kamala väsymys! En tajua teitä, joiden täytyy jaksaa töissä! Minä saan olla kotona, enkä jaksa kuin maata sohvalla tai sängyssä. En kuitenkaan saa nukuttua.
Toivottavasti huomenna on parempi päivä. Ei näitä ennen ainakaan ole ollut kahta peräkkäin.

Niistä masutuubeista. Miten pitkiä ne ovat korkeussuunnassa? Ovatko ne kaksin- vai yksinkertaisesta trikoosta?

Nettitietojen mukaan katkis alkoi liikkua tänään:heart:

ei vielä ja katkis 8+4 (muistaakseni)
 
SyyskuunOnni: Unohdin sanoa, että minä sain progesteronivalmisteen, jonka pitäisi lopettaa vuoto ja jotenkin kiinnittää alkio paremmin sinne. Eikö Suomessa anneta mitään? Sanottiin myös, ettei saa nostaa mitään painavaa. Muuten normaalia elämää, eikä seksistä sanottu mitään.

Ja MISTÄ tämä kamala jano tulee? Tietääkö joku tieteellistä selitystä tälle? Ja miksi minun tekee mieli sitruunaa?

Onko ketään muuta, jonka täytyy jo nyt herätä kolme kertaa yössä pissalle? (rv 8+4)
 
Mulla on huono olo väistynyt¨suureksi osaksi, ihme kyllä. Mieli seikkailee missä tykkää sen sijaan ja väsymys pakottaa petiin illalla yhdeksältä. Ruoat alkaneet hiljalleen maistua, mutta esim kahvi ei vaan uppoa.

Onko kokemuksia millä välttää raskausarvet? Ajattelin hankkia jonkun voiteen, etanaseerumia vai mitä?

Kauhean paljon ramppaamista tk:ssa, eka neuvola (jossa ar-ultra) siis takana, 10.2 lääkäri joka tekee sisätutkimuksen ja "ultraa jos ultraa", 17.2 seulan verikokeet ja sitten 6.3 np-ultra...

Noh, huomenna poksuu. Jännittää eniten 10.viikko, koska siihen ajoittuisi kuukautiset "normaalisti" näin pitkäkiertolaisena..

Pipsapippuri rv 7+6 (en ole keksinyt mitään nimiä vielä..)
 
Pitäisköhän sitä tulla tänne vai mennä tuonne kuukautta myöhempien listalle. :)

Olen tuolta lapsettomuushoitojen konkaripuolelta ja tänä aamuna tein positiivisen testin. Suoraan sanottuna olen aivan järkyttynyt tästä koko jutusta!

Meillä taustalla neljä vuotta esikoisen yritystä ja niistä kolme vuotta hoidoissa. Meille on tehty kolme inseminaatiota ja neljä mikrohedelmöityshoitoa, niistä tuoresiirtoja ja pakastealkionsiirtoja - kaikki aina negatiivisia. Olin jo aivan todella masentunut ja luovuttanut.. Nyt aivan yllättäen sitten luomuplussa, jota luulin hormonihäiriöksi (siksi testasinkin, kun näistä häiriöistä on hyvä ilmoittaa klinikalle)! Olen harrastanut nyt tämän vuoden puolella ihan reippaasti liikuntaa ja luulin kiertoni menneen sekaisin siitä.

Raskauslaskurikoneet sanoo, että nyt on jo 6+3 ja minä tein vasta ihan tänään testin - kun luulin koko juttua hormonihäiriöksi. Voi apua. :D Rinnat on ollu kipeät jo sen 2,5 viikkoa. On myös tuhrutellut vähän. Toivon, että tuhruttelu loppuu - se on kuitenkin ollut vähäistä.

Kävi, miten kävi. Iloisena liityn viimeinkin tällaiseen ketjuun! :)


syssy ja "hormonihäiriö" rv 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Sylin täydeltä onnea, syssy! :)

Pipsapippuri, raskausarpia tulee jos on tullakseen. Minä en oikein usko mihinkään rasvoihin (vaikka oishan se lohduttavaa jos jollain voiteella ne pystyis estämään). Arpien tuloon vaikuttaa ensisijaisesti oma kudostyyppi ja se kuinka paljon iho joutuu venymään.

Täällä laatta lentää edelleen, eli ei sikäli mitään uutta.

-Marge + Katkis & Pätkis 8+5
 
Iloinen uutinen Syssy, että olet raskautunut! Tervetuloa myös muille uusille.

Turvotusta on reippaasti täälläkin. Toisaalta maha tuntuu aika höllyvältä, joten voi siinä olla ehtaa läskiäkin, jota alkoi kivasti pikkujoulun jälkeen kerääntyä.

Olen kuullut katkiksen sydänäänet päivittäin dopplerilla. Kummasti rauhoittaa mieltä :heart:.

Asutaan tällä hetkellä kolmihenkisellä perheellämme 56m2 asunnossa. Ollaan aateltu asua tässä samassa asunnossa ekat 4kk senkin jälkeen, kun katkis on maailmassa. Ahdasta tulee, mutta ollaan suunniteltu vuokraavamme pienen vaavisängyn( Vaavisänky - Vuokrattava vauvan ensisänky tuodaan suoraan kotiin!), joka on pieni, kevyt ja helppo liikutella eri huoneisiin. Meidän makkariin ei pinnasänky mahtuiskaan. Ensi vuoden alusta, miehen valmistumisen jälkeen, ollaan suunniteltu muuttavamme toiselle paikkakunnalle.

Nyttynenä ja katkis 10+3
 
Voi syssy onnea aivan mielettömästi!!!!!!! En voi edes kuvitella millainen olo sulla on kun noin pitkä yrittäminen takana, epäonnistuneet hoidot ja yhtäkkiä luomuplussa, UPEAA!!! :flower:

ei vielä Pissalla muuten ramppaan minäkin, ehkä sen kolme kertaa yössä..
 
Syssy: Tervetuloa! Varmasti aika epätodellinen tunne! :heart:

Ikäeroa lapsille tulisi meillä 2v 1kk. Josta tulikin mieleen, hankitteko tuplarattaat jos ikäeroa on kuitenkin tuollainen pari vuotta? Tuskin esikoinen jaksaa vielä kävellä/seisoa seisomalaudalla esim.kaupungilla käydessä. Phil&tedsejä aattelin katsella sitten vähän myöhemmin, jos kaikki menee hyvin. Mutta tuleekohan niille olemaan sitten käyttöä, sitä pitää miettiä. Toinen asia, jonka hankin loppuraskaudesta, kunhan sinne pääsis: katosta roikkuva riippukehto. Se ois tosi kiva tähän olkkari/keittiö yhdistelmään. Vauva sais siinä nukkua turvallisesti kun esikoisen kanssa touhutaan muita juttuja. Onko kenelläkään ollut, osoittautuiko hyväksi hankinnaksi?

Tänne saapui kunnon flunssa...: / Ei onneksi kuumetta, mutta nenä tosi tukossa, lievä yskä. Alkoi kurkkukivulla. Yleisvointi surkea. Välillä pelottaa ettei tauti vaan koidu tämän raskauden kohtaloksi.

pipsapippuri: Viime raskaudessa käytin weledan öljyä, joka on tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn, arpia ei tullut (liekkö oikeasti ollut apua? :) ). En vaan tykännyt sen voimakkaasta hajusta...Nyt ajattelin jos ostais Body shopin kaakaopuikon. Ei noista haittaakaan ole. Mukavampi olo oli tällaisella kuiva ihoisella kun mahanahka ei kiristänyt tai kutissut venyessään...:)
 
Syssy tiedän tunteesi :) meillä takana esikoisen yritystä 3,5 vuotta joista vajaa vuosi lapsettomuushoitoja. Aukiolotutkimus tehtiin marraskuussa mutta mitään syytä ei löydetty. Clomi resepti odottaa kaapissa ja oli tarkoitus aloittaa ne seuraavassa kierrossa mutta kappas, plussa tuli :)

Täällä ollaan herätty jo ysiltä leipomaan runebergin torttuja ja pari kakkupohjaa. Huomenna pitäs kokeilla prinsessakakkua :) vaikka paha olo välillä onkin niin tekee hirveesti mieli tehä kunnon kotiruokaa. Me kokkaillaan kotona aika harvoin koska työvuorojen menee meillä miten menee. Tänään täytys käydä kaupassa kävellen kun auto ei lähde käyntiin :/ lämmintä päälle ja menoksi.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

Kusma ja hattivatti 6+4
 
Hui kun on taas ulkona kylmä!! -33 näytti mittari aamulla, mut lupashan tuo jo ens viikolla vähän lauhempaa..

Joku kyseli turvotuksesta Täällä ilmoittautuu yksi turvonnut!!! Siis iltapäivisin maha turpoo ihan palloksi ja on kipee..Ei voi kovin tiukkoja paitoja voi pitää töissä ettei näytä ihan viimesillään raskaana olevalta :D Muutenkin mulla on tossa mahan seudulla on pikku pömppis ni turvotuksen kanssa tosi kiva : /

Pahoinvointia on välillä ja mut tää väsymys on nyt pahinta!! Työmotivaatio on kyllä ihan nollassa..ei huvita/jaksa käydä töissä , mut pakko : /

Minä rasvailin esikoisen aikaan mahaa ahkerasti, mutta enpä säästynyt arvilta. Onneksi arvet on vaaleita eikä kirkuvan punaisia. Nyt ostin apteekista Vichy merkkistä raskausarpi voidetta jota sitten 4kuukaudesta eteenpäin koitan käyttää ahkerasti. Jos vähän ehkäisis uusien arpien syntymistä eikä vanhat vahvistuis.

Biba 6+6
 
Huomenta :) Me ollaan saatu nukkua tänään pitkään, kun lapset oli mummolassa yökylässä. Heräsin kyllä ensimmäisen kerran joskus ennen klo 8, käväisin pystyssä ja jotain suuhunikin laitoin, ettei tulisi paha olo, ja tietenkin vessareissu tuli tehtyä myös. Sain onneksi uudestaan unta ja herättiin joskus lähempänä 10.30. Nukuin siis varmaan kellon ympäri :O

Kotitöistä sen verran, että enpä niitä kauheesti ole jaksanut tehdä :ashamed: Eilen tuli mun äiti täällä käymään ja yhdessä siivoiltiin, tai äiti se enimmäkseen siivoili :D Kiitollisina otettiin apu vastaan!

Kahvia en oo voinut juoda moneen päivään, lähes viikkoon :(

Sukupuolen selvittämisestä en nyt tiedä. Alunperin ajattelin, että ei selvitettäis, mut nyt tosiaan en tiedäkään... Esikoisesta ei tiedetty, kuopuksesta käytiin 4 D ultrassa.

Ikäerot tulee olemaan esikoisen kanssa 6v9kk ja keskimmäisen ja vauvan välillä 5,5v. Esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa 1v2kk2vko. Ja pakko sanoa, että se kuopuksen vauva-aika oli kyllä rankkaa. En muista, missä vaiheessa helpotti, mutta ainakin nyt on jo hyvinkin helppoa lasten kanssa :LOL: Ranskiksella taitaa ainakin tulla sama ikäero tämän tulevan vauvan ja esikoisen kanssa, mitä meillä oli :wave: On siinä paljon hyviäkin puolia. Lapsista on aina ollut seuraa toisilleen yms. Nyt isompinakin leikit sujuu useinmiten tosi kivasti, vaikka tappeluitakin/riitoja tietenkin myös riittää :D Ja siis ihan itse silloin halusin lapset lyhyellä ikäerolla ja kolmas olikin jo ajateltu sitten isolla ikäerolla edellisiin. Jos suunnitelmien mukaan olisi menty, olis esikoisen ja vauvan välille tullut ikäeroa lähes 10v., mutta eihän tämä elämä aina suunnitelmien mukaan mene :)

Tervetuloa kaikille uusille! Syssy, aivan mahtavaa! Onnea :heart: Tervetuloa vaan tänne meihin syyskuisiin! :D

Ulkona on niin ihanan näköistä, mutta ei mua sinne kyllä saa menemään :D Kiva ihailla ikkunan takaa täältä lämpimästä :D -21 näyttää mittari, jotenkin vaikea uskoa, että huomenna olisi vaan -6, niinkuin on luvattu. Ei kyllä haittaa yhtään, jos noinkin paljon vaan laskisi!

Salainen 7+6.
 
Viimeksi muokattu:
Syssy:paljon Onnea plussasta :flower:
Ikäerosta ootte puhunut: Meille tulee ikäeroksi 3v8kk.Ei ollut toiveissa raskaus tätä ennen.Et ihan tyytyväinen oon.
Raskausarpiin käytin esikoisen aikana jotakin body shopin tuotetta.Ei ollut apua siitä.
Turvonnut olo täälläkin ja ihan tajuton väsymys.Viikonloppu on mennyt maatessa.Edelleen tulee oksennettua harvase päivä.
Pakolliset siivoukset jaksan tehä.En muuta.

Juli 9+1
 
Enpä ole aikoihin jaksanut kirjoitella, lueskellut vaan ketjut innolla läpi :)

Kotityöt jäänyt täälläkin miehen harteille, onneksi on hyvin ymmärtäväinen, kova väsymys vaivaa. Varsinkin kun työviikolla ei meinaa saada tarpeeksi nukuttua, niin pe iltana ja la oon ihan naatti...

Sukupuolen haluan ehdottomasti tietää heti kun mahdollista, milloin sen muuten näkee, ei kai vielä sentään np-ultrassa? Kertokaas aiemmin odottaneet.

SyyskuunOnni minullakin oli tuhruttelua, olisko ollut viikoilla 7-8, mutta meni ohi ja ultrassa kaikki oli ok, niin suht luottavaisin mielin kuitenkin.

viuhutin minullakin on kyseinen lääkitys, mutta se yritetään nyt lopettaa, kun olen voinut jo pidemmän aikaa hyvin, voihan siihen taas palata, jos huonommalta alkaa tuntua. Minullekin moni lääkäri sanoi, että tärkeintä on äidin hyvinvointi, eli lääkkeitä ei arastella käytettävän, jos niitä tarvitaan.

Turvotus alkaa lounaan jälkeen ja on ihan kamalaa, maha on ihan pallo. Läskiä on kyllä tullut myös, sillä pahoinvointiin on auttanut jatkuva napostelu ja se näkyy, vaikka hoikka olenkin, ei sitä ylimääräistä tarvis ihan tätä tahtia tulla. Neuvolassa oli tullut jo pari kiloa...

syssy suuret onnittelut! :heart:

Guitar 9+6, jei huomenna jo 10!
 

Yhteistyössä