Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Niinpä. Itsekin katselisin mielelläni nättejä ja kauniisti laittautuneita naisia, vaikka heteronainen olenkin. Olen vaan sellainen esteettinen sielu. Ei tulisi mieleenkään syyllistää toisia naisia ulkonäköön panostamisesta.
Vau, olet varmaan toinen suomalaisnainen, jolta kuulen tuollaisia mielipiteitä :) Eli kova voima tällä "agendalla" on, jossa pitää olla mahdollisimman tavallinen tai muiden kaltainen eikä myöskään saa olla perinteisesti kaunis (vrt. myös "elätti", "pikkuvaimo" ym. retoriikka). Jokin "kapinahenki" on päällä, joka kuitenkin pohjimmiltaan on jopa konservatiivinen ja hyvin rajoittava. Kätevä ikiliikkuja. :)

Meillä on kai sellainen sukupolvi nyt vallassa (jokainen naissukupolvikin tekee historiasta ja perinteistä omanlaisensa). Syitä löytyy myös Suomen historiasta ja kulttuurista. Niiden voima on lähes musertava tänäkin päivänä ja sitä jaksan hämmästellä.
 
[QUOTE="mies";27282804]Olen kanssasi aivan samaa mieltä ja tuo kuulostaa vain upealta (olen kade... ;))! :) Tarkoitin niitä naisia, joista ei välity se seksikkyys eli jotka eivät voi hyvin naisina ja seksuaalisesti (sen voi lukea ulkoa, vaatteilla ei ole ratkaisevaa osaa). Useimmiten, ei toki aina, nämä naiset ovat myös niitä, jotka eivät paljon mieti kauneutta tai satsaa siihen. Heille seksikkyys ja tunne-elämä eivät vain ole lähellä sydäntä, heitä ei kiinnosta koko aihe.

Ja tätä on itseni vaikea ymmärtää ja hyväksyä Suomessa. Kun tämä tuntuu muualla olevan lähes täysin vieras ajattelu naisilla. Onkohan naisten valta näissä tapauksissa mutatoitunut tällaiseksi "anti-feminiiniydeksi"?[/QUOTE]

Ai että kun en voi seksuaalisesti hyvin (en siis koe olevani seksuaalinen olento) niin se tekee musta ruman ja vastenmielisen tantan? :ashamed:
Mä kuiteskin haluaisin satsata itseeni sekä tuntea itseni kauniiksi ja haluttavaksi ja aihe todella on lähellä sydäntä :heart:
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27283375]Eli siis jos kaikilla naisilla olisi korkokengät ja rakennekynnet? Entä jos nainen haluaakin pukeutua farkkuihin ja t-paitaan? Liian yksilöllistä?[/QUOTE]

Ei. Eihän irtotakkia käyttävä mieskään ole kaavamainen, koska niissä on valtavasti variaatiota. Tarkoitan yleensä feminiiniä ilmaisua riippumatta muotokielestä.
 
"vieras"
Nimimerkki miehen ja ap:n kaltaiset miehet ovat juuri niitä, jotka ulkoistavat oman ikääntymisen tai kelpaamattomuuden tunteet muihin ihmisiin (miehinen piirre, naiset haukkuvat itseään). Eli koska minulle ei ole tarjolla sitä mitä haluan, niin se johtuu siitä, että jotkut ovat jättäneet laittautumatta. Ette osaa huomioida lainkaan sitä, että maailma on täynnä kaiken ikäisiä ja näköisiä miehiä ja naisia, jotka todella OVAT tyytyväisiä suhteisiinsa ja elämiinsä. Näiden ihmisten eikä sellaisten, jotka ovat nyt sinkkuja ja pariutuvat muiden kuin teidän kanssanne, ei tarvitse laittaa korkokengiä ja rakennekynsiä. Nämä ihmiset eivät tarvitse teitä yhtään mihinkään. Jos oma vaimo ei miellytä, niin siitä voi vetää omat johtopäätökset. Valitusosoite on joka tapauksessa se oma vaimo, eikä kaikki ne naiset, jotka kadulla meikaamattomina tuulipuvuissa liikkuvat.
 
"mies"
[QUOTE="...";27283432]On tainnut itseltäsi jäädä kirjat lukematta... Kuka sen äänioikeuden ja vallan yleensäkin väkivallan voimin omi itselleen?[/QUOTE]

Tuo nyt on vain oma narratiivisi :) Syö se suolan kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283453]Ei. Eihän irtotakkia käyttävä mieskään ole kaavamainen, koska niissä on valtavasti variaatiota. Tarkoitan yleensä feminiiniä ilmaisua riippumatta muotokielestä.[/QUOTE]

Entä jos nainen ei vain halua feminiiniä ilmaisua? Sinä käytät sanaa yksilöllisyys, mutta oikeasti tarkoitat vain naisellisuuttaa. Että jokaisen naisen pitäisi olla naisellinen.
 
Mä en tajua miks kaikkien pitääs olla samasta muotista. Mä puen, meikkaan jne. niin kuin MÄ haluan. Silloon ku pukeutuu jne. kuten itte haluaa niin kyllä sen näkee ihmisestä koska silloon hän on luonnollinen ja sinut ittensä kans. Miks väkisin käyttää korkkareita jos ei tunne oloaan niis omaksi ittekseen? Tai miks käyttää tennareita jos ei tunne oloaan niis omaksi ittekseen. Se paistaa kilometrien päähän jos ihminen on pukeutunu vaatteisiin joissa ei viihdy.

Meikkaamattomuus ei tarkoota sitä ettei pitääsi ittestään huolta. Jos haluaa meikata joka päivä, niin sitten meikkaa. Mitäpä se muille kuuluu. En mä pidä joka päivä meikkaavaa naista mitenkään huonona asiana.

Siideripisseys on kyllä mun mielestä nykyajan teinien keskuudes oleva ilmiö, ei tuollaasta ollu mun teiniaikana. Ikää mulla 33v. En kyllä pidä siideripisseyttä mitenkää tavoottelemisen arvoosena asiana vaan ennemmin pidän luonnollisesta meikistä jne. kuin siitä jumattomasta pakkelikerroksesta mikä pissiksillä vaikuttaa aina olevan.
 
"..."
Jos nainen on sinut itsensä kanssa myös sipsutellessaan korkkareilla? (Ärsyttävää tuollaisen sanan käyttöä, niin kuin se olisi jotenkin huonompaa...)
Oma epävarmuutesi ja angstisi saavat sinut vain ylitulkitsemaan. Kuten kirjoitin, niin USEIMMAT, ei kaikki. Ikävä tosiasia vain on, että valtaosa suomalaisista ei osaa kävellä korkkareilla. (Siitä onko se hyvä vai huono asia, voidaan sitten olla montaa mieltä) Näin ollen niillä korkkareilla joko sipsutellaan ääliömäisen pienin askelin tai notkutaan eteenpäin polvet lonksussa.
 
rietas
Aika aikaa kutakin :)

Minusta hyvinkin monet naiset "uusiutuvat" ja oikein kukoistavat siinä neli-viisikymppisinä, kun lapset on kasvaneet järki-ikään ja on taas aikaa (ja rahaa) keskittyä ihan itseensä :)
 
"vieras"
Mitäs jos minä pidä ap:n valitusta ämmämäisenä ja miehen ylianalysointia säälittävänä vätystelynä? Alatteko te muokkaamaan käytöstänne siihen suuntaan, että MINÄ koen sen maskuliinisena? Teistähän voi paistaa akkamaisuus jo kadulla vastaantullessa, että alan epäilemään, että ette ole tyytyväisiä seksuaalisuuteenne ja että olette katkeria vanhenevia ukkoja ja MINUN päiväni menee pilalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
"mies"
[QUOTE="vieras";27283463]Nimimerkki miehen ja ap:n kaltaiset miehet ovat juuri niitä, jotka ulkoistavat oman ikääntymisen tai kelpaamattomuuden tunteet muihin ihmisiin (miehinen piirre, naiset haukkuvat itseään). Eli koska minulle ei ole tarjolla sitä mitä haluan, niin se johtuu siitä, että jotkut ovat jättäneet laittautumatta. Ette osaa huomioida lainkaan sitä, että maailma on täynnä kaiken ikäisiä ja näköisiä miehiä ja naisia, jotka todella OVAT tyytyväisiä suhteisiinsa ja elämiinsä. Näiden ihmisten eikä sellaisten, jotka ovat nyt sinkkuja ja pariutuvat muiden kuin teidän kanssanne, ei tarvitse laittaa korkokengiä ja rakennekynsiä. Nämä ihmiset eivät tarvitse teitä yhtään mihinkään. Jos oma vaimo ei miellytä, niin siitä voi vetää omat johtopäätökset. Valitusosoite on joka tapauksessa se oma vaimo, eikä kaikki ne naiset, jotka kadulla meikaamattomina tuulipuvuissa liikkuvat.[/QUOTE]

Olen eri mieltä. Kulttuurikritiikkiä tarvitaan aina. Tyytyväisyyttä ei kannata tavoitella, koska se merkitsee ajattelun ja kyseenalaistamisen loppumista. Vierivä kivi ei sammaloidu eikä moderni ihminen edes voi olla tyytyväinen (historioitsija Joseph Mali on tätä mieltä, mutta myös monet modernistit).

En mitenkään ole puuttunut tyytyväisyyden kokemukseen sinänsä, eikä ongelmani ole myöskään kelpaamattomuus (kehnoa psykologiaa). Ongelmani on yhtäältä kulttuurinen ja toisaalta esteettinen. Minua häiritsee konformisuus, koska itse kokisin sen hyvin tukahduttavana eikä sellainen ihminen voi edes olla minun nähdäkseni itsenäinen. Minua häiritsee myös merkit maskuliiniudesta naisessa esteettisesti. Kirjoitusteni tarkoitus on herätellä ihmisiä keskustelemaan näistä teemoista. Ymmärrän hyvin, että monella miehellä ei tätä ongelmaa ole. Mutta on myös niin, että erilaiset parisuhdeongelmat lienevät kasvussa ja kenties myös miehet ovat tulleet hivenen kriittisemmiksi suomalaisia naisia kohtaan lähivuosina (nettikeskusteluiden pohjalta).
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27283463]Nimimerkki miehen ja ap:n kaltaiset miehet ovat juuri niitä, jotka ulkoistavat oman ikääntymisen tai kelpaamattomuuden tunteet muihin ihmisiin (miehinen piirre, naiset haukkuvat itseään). Eli koska minulle ei ole tarjolla sitä mitä haluan, niin se johtuu siitä, että jotkut ovat jättäneet laittautumatta. Ette osaa huomioida lainkaan sitä, että maailma on täynnä kaiken ikäisiä ja näköisiä miehiä ja naisia, jotka todella OVAT tyytyväisiä suhteisiinsa ja elämiinsä. Näiden ihmisten eikä sellaisten, jotka ovat nyt sinkkuja ja pariutuvat muiden kuin teidän kanssanne, ei tarvitse laittaa korkokengiä ja rakennekynsiä. Nämä ihmiset eivät tarvitse teitä yhtään mihinkään. Jos oma vaimo ei miellytä, niin siitä voi vetää omat johtopäätökset. Valitusosoite on joka tapauksessa se oma vaimo, eikä kaikki ne naiset, jotka kadulla meikaamattomina tuulipuvuissa liikkuvat.[/QUOTE]
Aivan totta. Mä sain nuorena loppuelämäni kiintiön täyteen tuntemattomien miesten - joista suurin osa oli mun silmissäni kaikkea muuta kuin puoleensavetävän näköisiä - vislailuja ja ehdotuksia, vaikken edes meikannut enkä pukeutunut erityisen seksikkäästi. Yksi ihanimmista asioista tässä tanttautumisessa onkin ollut se, ettei enää tarvitse moisia kuunnella. Seksikäs tarvitsee mun mielestäni olla vain oman puolison silmissä, ei muiden. Tuntemattomien miesten katseet ja kommentit ovat vastenmielisiä ja ahdistavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27283592:
Aivan totta. Mä sain nuorena loppuelämäni kiintiön täyteen tuntemattomien miesten - joista suurin osa oli mun silmissäni kaikkea muuta kuin puoleensavetävän näköisiä - vislailuja ja ehdotuksia, vaikken edes meikannut enkä pukeutunut erityisen seksikkäästi. Yksi ihanimmista asioista tässä tanttautumisessa onkin ollut se, ettei enää tarvitse moisia kuunnella. Seksikäs tarvitsee mun mielestäni olla vain oman puolison silmissä, ei muiden. Tuntemattomien miesten katseet ja kommentit ovat vastenmielisiä ja ahdistavia.
Jotkut miehet luulee, että on naiselle suuriki kohteliaisuus ja mieltä ylentävää ku tullaan sanomaan, että sulla on isot tissit. Jotkut ei sano mitää, mutta kyllä sen huomaa mihin vahdataan. Pahimpia on ne jotka kuvittelee kännises mielessään, että noihin saa koskia.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283562]Olen eri mieltä. Kulttuurikritiikkiä tarvitaan aina. Tyytyväisyyttä ei kannata tavoitella, koska se merkitsee ajattelun ja kyseenalaistamisen loppumista. Vierivä kivi ei sammaloidu eikä moderni ihminen edes voi olla tyytyväinen (historioitsija Joseph Mali on tätä mieltä, mutta myös monet modernistit).

En mitenkään ole puuttunut tyytyväisyyden kokemukseen sinänsä, eikä ongelmani ole myöskään kelpaamattomuus (kehnoa psykologiaa). Ongelmani on yhtäältä kulttuurinen ja toisaalta esteettinen. Minua häiritsee konformisuus, koska itse kokisin sen hyvin tukahduttavana eikä sellainen ihminen voi edes olla minun nähdäkseni itsenäinen. Minua häiritsee myös merkit maskuliiniudesta naisessa esteettisesti. Kirjoitusteni tarkoitus on herätellä ihmisiä keskustelemaan näistä teemoista. Ymmärrän hyvin, että monella miehellä ei tätä ongelmaa ole. Mutta on myös niin, että erilaiset parisuhdeongelmat lienevät kasvussa ja kenties myös miehet ovat tulleet hivenen kriittisemmiksi suomalaisia naisia kohtaan lähivuosina (nettikeskusteluiden pohjalta).[/QUOTE]
Ulkoistat taas omat ongelmasi. Jos sinulla olisi kainalossa se unelmanainen, niin ethän olisi täällä valittamassa. Aika paljon saa olla narsistisesti häiriintynyt, jos kuvittelee, että vastaantulevien ihmisten pitäisi olla laittautuneita sen takia, että itse saisi esteettistä nautintoa (salli minun nauraa). Suurin osa ihmisistä ajattelee käytännöllisesti lahtiessään ulos. Mikä syy jollakin satunnaisella ihmisellä on esimerkiksi kaupassa käydessä laittautua nätiksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
[QUOTE="vieras";27283632]Ulkoistat taas omat ongelmasi. Jos sinulla olisi kainalossa se unelmanainen, niin ethän olisi täällä valittamassa. Aika paljon saa olla narsistisesti häiriintynyt, jos kuvittelee, että vastaantulevien ihmisten pitäisi olla laittautuneita sen takia, että itse saisi esteettistä nautintoa (salli minun nauraa). Suurin osa ihmisistä ajattelee käytännöllisesti lahtiessään ulos. Mikä syy jollakin satunnaisella ihmisellä on esimerkiksi kaupassa käydessä laittautua nätiksi?[/QUOTE]
Tai "laittautua nätiksi".
 
"hmh"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27283592:
Aivan totta. Mä sain nuorena loppuelämäni kiintiön täyteen tuntemattomien miesten - joista suurin osa oli mun silmissäni kaikkea muuta kuin puoleensavetävän näköisiä - vislailuja ja ehdotuksia, vaikken edes meikannut enkä pukeutunut erityisen seksikkäästi. Yksi ihanimmista asioista tässä tanttautumisessa onkin ollut se, ettei enää tarvitse moisia kuunnella. Seksikäs tarvitsee mun mielestäni olla vain oman puolison silmissä, ei muiden. Tuntemattomien miesten katseet ja kommentit ovat vastenmielisiä ja ahdistavia.
Siis niin totta.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283562]Kulttuurikritiikkiä tarvitaan aina.[/QUOTE]

Totta. Mutta siitä voidaan olla montaa mieltä tarvitaanko kulttuurikritiikkiä sitä kohtaan miten naiset pukeutuvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27283592:
Aivan totta. Mä sain nuorena loppuelämäni kiintiön täyteen tuntemattomien miesten - joista suurin osa oli mun silmissäni kaikkea muuta kuin puoleensavetävän näköisiä - vislailuja ja ehdotuksia, vaikken edes meikannut enkä pukeutunut erityisen seksikkäästi. Yksi ihanimmista asioista tässä tanttautumisessa onkin ollut se, ettei enää tarvitse moisia kuunnella. Seksikäs tarvitsee mun mielestäni olla vain oman puolison silmissä, ei muiden. Tuntemattomien miesten katseet ja kommentit ovat vastenmielisiä ja ahdistavia.
Lisäisin tähän vielä, että seksikäs saa olla silloin kun itse haluaa. Tai siis seksikkyyttään saa korostaa tai olla korostamatta siten ja silloin kun tahtoo.

Tärkeintä on, että on tietoinen itsestään ja omista valinnoistaan, eikä muovaa ulkonäköään sen kummemmin oletetun miehisen katseen kuin oletetun paheksuvan naisen katseen mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Keittiönoita
Lisäisin tähän vielä, että seksikäs saa olla silloin kun itse haluaa. Tai siis seksikkyyttään saa korostaa tai olla korostamatta siten ja silloin kun tahtoo.

Tärkeintä on, että on tietoinen itsestään ja omista valinnoistaan, eikä muovaa ulkonäköään sen kummemmin oletetun miehisen katseen kuin oletetun paheksuvan naisen katseen mukaan.
Juuri näin :)
 
[QUOTE="...";27283512]Oma epävarmuutesi ja angstisi saavat sinut vain ylitulkitsemaan. Kuten kirjoitin, niin USEIMMAT, ei kaikki. Ikävä tosiasia vain on, että valtaosa suomalaisista ei osaa kävellä korkkareilla. (Siitä onko se hyvä vai huono asia, voidaan sitten olla montaa mieltä) Näin ollen niillä korkkareilla joko sipsutellaan ääliömäisen pienin askelin tai notkutaan eteenpäin polvet lonksussa.[/QUOTE]

En ole epävarma enkä angstaa. Ja moni, hyvin moni osaa kävellä korkkareilla, ainakin omasta kaveripiiristä. Ei se vaadi, kuin harjoitusta (tosin joiltakin se käy luonnostaan), joten korkkareita vaan kauniisiin jalkoihin ja menoks muista välittämättä!
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27283487]Entä jos nainen ei vain halua feminiiniä ilmaisua? Sinä käytät sanaa yksilöllisyys, mutta oikeasti tarkoitat vain naisellisuuttaa. Että jokaisen naisen pitäisi olla naisellinen.[/QUOTE]

Kyllä, miehenä haluan, että naiseni on naisellinen. Feminiiniyteen, mutta ehkä jossain määrin myös koko ihmisyyteen, liittyvät kauneus ja tunteet. Mutta toteutustapojahan on miljoonia. Emme voi miehinä tai naisina "nollata" omaa sukupuoltamme. Poikkeukset vahvistavat säännön. Mies hyvin usein haluaa naiselta kauneuden kokemuksia ja hellyyttä. Ja myös nainen haluaa mieheltä, vaikka ehkä vähemmän korostuneesti, samantapaisia asioita.
 
[QUOTE="mies";27283726]Kyllä, miehenä haluan, että naiseni on naisellinen. Feminiiniyteen, mutta ehkä jossain määrin myös koko ihmisyyteen, liittyvät kauneus ja tunteet. Mutta toteutustapojahan on miljoonia. Emme voi miehinä tai naisina "nollata" omaa sukupuoltamme. Poikkeukset vahvistavat säännön. Mies hyvin usein haluaa naiselta kauneuden kokemuksia ja hellyyttä. Ja myös nainen haluaa mieheltä, vaikka ehkä vähemmän korostuneesti, samantapaisia asioita.[/QUOTE]

Ja "naisellinen nainen" on sitten millainen?
 
Hieman mustavalkoinen kommentti ap:ltä. Poikkeuksia on ja itse kuulun niihin. En osaa sanoa otanko takaisin "menetettyä ja kadotettua" nuoruuttani mutta iän myötä mulla korot ja hiukset pidentyneet, asenteet löystyneet ja vaatteet seksikkäämpiä. Lapset kuuluu mun elämään mut ne ei ole elämän koko tarkoituis ja sisältö. Tunnen itseni paremmin.
Peesi. Minä en ainakaan ole muuttunut tantta-akaksi. Vartalo nyt muuttuu, välillä olen pullea, välillä taas normaali. Lasten jälkeen olen paljon itsevarmempi kuin ennen ja tätä myötä myös paljon seksikkäämpi.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283726]Kyllä, miehenä haluan, että naiseni on naisellinen. Feminiiniyteen, mutta ehkä jossain määrin myös koko ihmisyyteen, liittyvät kauneus ja tunteet. Mutta toteutustapojahan on miljoonia. Emme voi miehinä tai naisina "nollata" omaa sukupuoltamme. Poikkeukset vahvistavat säännön. Mies hyvin usein haluaa naiselta kauneuden kokemuksia ja hellyyttä. Ja myös nainen haluaa mieheltä, vaikka ehkä vähemmän korostuneesti, samantapaisia asioita.[/QUOTE]

Sinä saat valita oman naisesi ihan millä kriteereillä haluat. Mutta se ei tarkoita, että kaikkien maailman naisien pitäisi noudattaa sinun kriteereitäsi.

Se, että mä en käytä korkokenkiä enkä hameita eikä mulla ole rakennekynsiä tai hiuslisäkkeitä ei tarkoita että yrittäisin jotenkin nollata oman sukupuoleni. Mä olen ihan 100% nainen vaikka kuljenkin farkuissa ja bändipaitoissa. Mä olen silti myöskin tunteellinen, olen empaattinen, itken ja nauran. Ja kyllä olen löytänyt miehiäkin joiden mielestä olen kaunis ja seksikäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava

Yhteistyössä