Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="diu";27282920]Ihan ot:ksi menee mutta pakko sanoa että ei meikatakseen tarvitse käyttää luomiväriä tai raiskaita rajauksia. Se tuntuu olevan jopa meikkaajilla yleinen tapa että tungetaan naama täyteen ruskeaa/sinistä luomiväriä vaikkei se sopisi meikattavalle :D
Mutta tietysti voit olla pitämättä meikistä ja olla ilman sitä, ei haittaa mutta kunhan huomautin :)[/QUOTE]

Mulla on omat ripset melko pitkät,tosin vaaleat joten kestovärjään ne säännöllisesti. Sävyttävä kosteusvoide ja huulirasva kuuluu myös arkeen,juhliin laitan sit ripsiväriä ja poskipunaa. Mutta siinäpä ne oikeastaan onkin,mä käsitin että tässä aloituksessa tarkoitettiin just semmosta oikeen Meikkaamista isolla ämmällä,eli koko setti ja mahdollisimman näyttävänä vielä =)
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27283632]Ulkoistat taas omat ongelmasi. Jos sinulla olisi kainalossa se unelmanainen, niin ethän olisi täällä valittamassa. Aika paljon saa olla narsistisesti häiriintynyt, jos kuvittelee, että vastaantulevien ihmisten pitäisi olla laittautuneita sen takia, että itse saisi esteettistä nautintoa (salli minun nauraa). Suurin osa ihmisistä ajattelee käytännöllisesti lahtiessään ulos. Mikä syy jollakin satunnaisella ihmisellä on esimerkiksi kaupassa käydessä laittautua nätiksi?[/QUOTE]

Kyllä saattaisin olla, koska eihän kulttuurinen ongelma poistu naisella. :)

En sano että pitäisi olla, sanon, että tuota mahdollisuutta olisi hyvä pohtia, koska on kuitenkin nainen. Ei kyse ole niinkään minusta vaan ylipäätään naiskauneuden lisäämisestä katukuvassa. Kun jokainen nainen olisi vähän enemmän toisista poikkeava kuin nyt ja naisellisuus tekisi isomman comebackin, niin en keksi mitä haittaa siitä olisi nykytilanteeseen verrattuna, jossa naiset menevät paljon enemmän massan mukaan. Monet miehet tykkäävät katsella naisellisia naisia. Ei feminiiniys tai maskuliinius ole massan mukaan menemistä tai kaavamaisuutta koska nämä eivät ole diskursiivisia asioita.

Tuo käytännöllisyys on vain yksi meidän kulttuurin juttu. Muitakin tapoja on, jopa Suomessa (ainakin pk-seudulla).
 
[QUOTE="vieras";27283666]Totta. Mutta siitä voidaan olla montaa mieltä tarvitaanko kulttuurikritiikkiä sitä kohtaan miten naiset pukeutuvat.[/QUOTE]

No tarvitaanko sitä kohtaan, miten naiset kohtelevat hyvin pukeutuvia naisia? Joo, eri ketjun aihe ehkä.
 
[QUOTE="mies";27283804]Kyllä saattaisin olla, koska eihän kulttuurinen ongelma poistu naisella. :)

En sano että pitäisi olla, sanon, että tuota mahdollisuutta olisi hyvä pohtia, koska on kuitenkin nainen. Ei kyse ole niinkään minusta vaan ylipäätään naiskauneuden lisäämisestä katukuvassa. Kun jokainen nainen olisi vähän enemmän toisista poikkeava kuin nyt ja naisellisuus tekisi isomman comebackin, niin en keksi mitä haittaa siitä olisi nykytilanteeseen verrattuna, jossa naiset menevät paljon enemmän massan mukaan. Monet miehet tykkäävät katsella naisellisia naisia. Ei feminiiniys tai maskuliinius ole massan mukaan menemistä tai kaavamaisuutta koska nämä eivät ole diskursiivisia asioita.

Tuo käytännöllisyys on vain yksi meidän kulttuurin juttu. Muitakin tapoja on, jopa Suomessa (ainakin pk-seudulla).[/QUOTE]

Mitä haittaa siitä nykytilanteesta on? Muuta kun että sun esteettistä silmää itkettää?
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283804]Kyllä saattaisin olla, koska eihän kulttuurinen ongelma poistu naisella. :)

En sano että pitäisi olla, sanon, että tuota mahdollisuutta olisi hyvä pohtia, koska on kuitenkin nainen. Ei kyse ole niinkään minusta vaan ylipäätään naiskauneuden lisäämisestä katukuvassa. Kun jokainen nainen olisi vähän enemmän toisista poikkeava kuin nyt ja naisellisuus tekisi isomman comebackin, niin en keksi mitä haittaa siitä olisi nykytilanteeseen verrattuna, jossa naiset menevät paljon enemmän massan mukaan. Monet miehet tykkäävät katsella naisellisia naisia. Ei feminiiniys tai maskuliinius ole massan mukaan menemistä tai kaavamaisuutta koska nämä eivät ole diskursiivisia asioita.

Tuo käytännöllisyys on vain yksi meidän kulttuurin juttu. Muitakin tapoja on, jopa Suomessa (ainakin pk-seudulla).[/QUOTE]
Miten itse toteutat omassa käytöksessäsi ja ulkoisessa olemuksessasi sitä mitä naiset haluavat?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27283666]Totta. Mutta siitä voidaan olla montaa mieltä tarvitaanko kulttuurikritiikkiä sitä kohtaan miten naiset pukeutuvat.[/QUOTE]

Ilman muuta, koska se on osa kulttuuria ja identiteettiä.
 
"vieras"
No tarvitaanko sitä kohtaan, miten naiset kohtelevat hyvin pukeutuvia naisia? Joo, eri ketjun aihe ehkä.
Sitä kohtaan kyllä, jos oikeasti tuollaista käytöstä on olemassa mistä puhut. Mutta silloin kyse on ihan eri asiasta. Jokainen pukeutukoon niinkuin itse haluaa, siihen ei kenenkään tarvitse puuttua. Mutta jos taas toisia kiusataan, syrjitään, haukutaan jne. pukeutumisen takia niin totta kai siihen pitää puuttua.
 
"vieras"
Tarvitaanko kritiikkiä siitä, että miten niin moni mies netissä tuntuu olevan nykyisin pillittäjä? Että pitäisikö palata perinteiseen, jossa ei koko ajan nurista jostakin olemattomasta, vaan ollaan vanhanaikaisesti miehekkäitä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27283804]Kyllä saattaisin olla, koska eihän kulttuurinen ongelma poistu naisella. :)

En sano että pitäisi olla, sanon, että tuota mahdollisuutta olisi hyvä pohtia, koska on kuitenkin nainen. Ei kyse ole niinkään minusta vaan ylipäätään naiskauneuden lisäämisestä katukuvassa. Kun jokainen nainen olisi vähän enemmän toisista poikkeava kuin nyt ja naisellisuus tekisi isomman comebackin, niin en keksi mitä haittaa siitä olisi nykytilanteeseen verrattuna, jossa naiset menevät paljon enemmän massan mukaan. Monet miehet tykkäävät katsella naisellisia naisia. Ei feminiiniys tai maskuliinius ole massan mukaan menemistä tai kaavamaisuutta koska nämä eivät ole diskursiivisia asioita.

Tuo käytännöllisyys on vain yksi meidän kulttuurin juttu. Muitakin tapoja on, jopa Suomessa (ainakin pk-seudulla).[/QUOTE]
Tämä pitää varmasti paikkansa. Näidenkin miesten kuitenkin olisi hyvä muistaa, että on olemassa naisia, jotka eivät halua olla heidän katseidensa kohteina. Jos ei halua, niin pitäisikö silloin pukeutua burkhaan? Vai laittaa kaulaan kyltti: "älä töllää, ääliö!"?
 
"vieras"
En ole epävarma enkä angstaa. Ja moni, hyvin moni osaa kävellä korkkareilla, ainakin omasta kaveripiiristä. Ei se vaadi, kuin harjoitusta (tosin joiltakin se käy luonnostaan), joten korkkareita vaan kauniisiin jalkoihin ja menoks muista välittämättä!
Mä kyllä mielummin tälleen 175cm naisena jätän ne korkkarit pois liikkuessani 185cm mieheni kanssa. Tahdon näyttää mieheni rinnalla naiselliselta ja pienemmältä kuin hän,en 190cm lyhtypylväsamatsonilta jonka mies kävelee kainalosauvana siinä vieressä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283804] Ei kyse ole niinkään minusta vaan ylipäätään naiskauneuden lisäämisestä katukuvassa. Kun jokainen nainen olisi vähän enemmän toisista poikkeava kuin nyt ja naisellisuus tekisi isomman comebackin, niin en keksi mitä haittaa siitä olisi nykytilanteeseen verrattuna, jossa naiset menevät paljon enemmän massan mukaan.[/QUOTE]

Siinä olisi se haitta, että naisten jotka eivät halua pukeutua tuohon tyyliin pitäisi pukeutua tyyliin, joka ei ole osa heidän identiteettiään. Tästä taas tulisi monia ongelmia, kun nainen pakotetaan muottiin johon hän ei tunne kuuluvansa.
 
Tämähän on vallan kiinnostavaa.
Mutta mitäs jos sanon että osasyy siihen että pukeudun nykyään korkeisiin korkoihin ja (joku voisi sanoa liian hutsahtaviin) pintaanuoleviin vaatteisiin on se että nautin miesten ihailusta? Ei sillä että asiasta välittäisin mutta muut naiset kyllä automaattisesti sillon rankkaavat mut siihen mauttomimpaan ja alimpaan törkysakkiin joka meille naisille on varattuna. Se että joskus noin pukeudun ei tarkoita sitä että olisin valmis hyppäämään kenen tahansa miehen kanssa sänkyyn. Mulla on periaatteeni ja tunteeni, kriteerini, ajatukseni eikä niitä voi päätellä ulkomuodosta.
Tajuan kyllä että miehet kyttää kauniita naisia ja joku voisi pitää sitä esineellistämisenä. Ehkä se on, en tiedä enkä oikeastaan edes enää välitä. Niin kauan kun saan hyvää ja kunnioittavaa kohtelua niin siinähän kyttäävät. katselen minäkin miehiä joilla on se jokin, ei ehkä ulkomuoto mutta "se jokin".
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27283795]Sinä saat valita oman naisesi ihan millä kriteereillä haluat. Mutta se ei tarkoita, että kaikkien maailman naisien pitäisi noudattaa sinun kriteereitäsi.

Se, että mä en käytä korkokenkiä enkä hameita eikä mulla ole rakennekynsiä tai hiuslisäkkeitä ei tarkoita että yrittäisin jotenkin nollata oman sukupuoleni. Mä olen ihan 100% nainen vaikka kuljenkin farkuissa ja bändipaitoissa. Mä olen silti myöskin tunteellinen, olen empaattinen, itken ja nauran. Ja kyllä olen löytänyt miehiäkin joiden mielestä olen kaunis ja seksikäs.[/QUOTE]

Farkut + bändipaita on suht jätkämäinen asuste. Mutta sinun olemuksesihan voi näistä huolimatta olla feminiini ja seksikäskin, jos miehet puhuvat totta. Pointtini oli, että usein tuntuu, että miesmäisesti pukeutuvat naiset myös ovat muutenkin miesmäisiä eleiltään, olemukseltaan jne. enemmän kuin naisellisia tai tyttömäisiä. Vaatteet kertovat kantajastaan aina jotain, mutta naisellisuutta ja seksikkyyttä voi siis olla niistä huolimatta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27283859:
Tämä pitää varmasti paikkansa. Näidenkin miesten kuitenkin olisi hyvä muistaa, että on olemassa naisia, jotka eivät halua olla heidän katseidensa kohteina. Jos ei halua, niin pitäisikö silloin pukeutua burkhaan? Vai laittaa kaulaan kyltti: "älä töllää, ääliö!"?
Niin, entä jos nainen ei halua, että miehet katselevat häntä? Pitäisikö siltikin pukeutua naiselliseksi vain miellyttäkseen täysin tuntemattomia miehiä, jotka kävelevät kadulla vastaan? Sitäkö "mies" tässä yrittää meille kertoa, että naisen tehtävä on vain miellyttää miehiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
Mua on alkanut iän myötä kuvottaa ne tuntemattomien miesten katseet ja elehtimiset. Jossain baarissa se ehkä nousuhumalan aikana nostaa itsetuntoa mutta jos menen kauppaan tekemään ruokaostoksia niin en todellakaan kaipaa yhtään mitään huomiota keneltäkään,haluan vain äkkiä ne tavarat autoon ja takaisin kotiin. Jos lähden lenkille niin mä todellakin lähden lenkille niin että hiki virtaa,en todellakaan mieti pukeutuessani että mikähän treenitoppi nyt toisi bosat parhaiten esiin. Toisin sanoen,mulla on omassa elämässäni ihan tarpeeksi elettävää ilman että joutaisin miettimään muiden mieltymyksiä ja vaatimuksia. Tälläydyn silloin kun siltä tuntuu ja lähinnä miellyttääkseni OMAA miestäni. Se mitä joku lähipubin Pera musta ajattelee on mulle ihan täysin yhdentekevää.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27283883]Farkut + bändipaita on suht jätkämäinen asuste. Mutta sinun olemuksesihan voi näistä huolimatta olla feminiini ja seksikäskin, jos miehet puhuvat totta. Pointtini oli, että usein tuntuu, että miesmäisesti pukeutuvat naiset myös ovat muutenkin miesmäisiä eleiltään, olemukseltaan jne. enemmän kuin naisellisia tai tyttömäisiä. Vaatteet kertovat kantajastaan aina jotain, mutta naisellisuutta ja seksikkyyttä voi siis olla niistä huolimatta.[/QUOTE]

Siihen mä en osaa vastata kuinka naisellinen mä muuten olen eleiltäni tai olemukseltani. En mä kyllä ainakaan omasta mielestäni mitenkään miehekäs ole, enkä yritä mitenkään peittää naiseuttani. Mutta mä luulen, että ne miehet ketkä minusta ovat olleet kiinnostuneita ovat niitä, jotka ylipäätänsä ovat kiinnostuneita enemmän niistä bändipaita-naisista kuin rakennekynsi-naisista.
 
"..."
[QUOTE="mies";27283468]Tuo nyt on vain oma narratiivisi :) Syö se suolan kanssa.[/QUOTE]
Kerro ihmeessä se omasi. Mikä oli syynä siihen, että naiset saivat äänioikeuden niiiin paljon miesten jälkeen?
 
"mies"
Mitä haittaa siitä nykytilanteesta on? Muuta kun että sun esteettistä silmää itkettää?
No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.
 
dgjod
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]

Naiset eivät ole olemassa vain silmäniloksi miehille.
 
"..."
En ole epävarma enkä angstaa. Ja moni, hyvin moni osaa kävellä korkkareilla, ainakin omasta kaveripiiristä. Ei se vaadi, kuin harjoitusta (tosin joiltakin se käy luonnostaan), joten korkkareita vaan kauniisiin jalkoihin ja menoks muista välittämättä!
Hmmm, mitenhän tämän nyt vääntäisi rautalangasta... En puhu sinusta tai kavereistasi. Puhun siitä, että kun menen vaikka huomisaamuna manskulle pällistelemään, niin siitä ohi "sipsuttaa" varsin moni epävarmoin askelin korkkareilla.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]
Miksi sitten panostat ruikuttamiseen, jos tasapainoinen ja normaali myönteisyys viehättää sinua ja naisiakin enemmän?
 
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]

Jokaanen nainen päättää itte miten hän tuntee ittensä naiseksi. Ei naiset oo täs maailmas vain sen takia, että miehillä on mukavampi olla.
 

Yhteistyössä