Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
öhöm oletko käynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27295700:
Siten että tuulipuku on naamiaisasuste jolla peitetään se todellinen minä. On niin helppoa olla tuulipukumamma, vaikka aikaisemmin kiinnitikin huomiota siihen mitä puki päällensä. Missään mussa maassa äidit eivät naamioidu tuulipukuihin. Se on täysin suomalainen ilmiö.
Jaa. Norjassa ja Kanadassa aika lailla vastaavaa vaatetusta kyllä ainakin...
 
[QUOTE="mies";27283435]Vau, olet varmaan toinen suomalaisnainen, jolta kuulen tuollaisia mielipiteitä :) Eli kova voima tällä "agendalla" on, jossa pitää olla mahdollisimman tavallinen tai muiden kaltainen eikä myöskään saa olla perinteisesti kaunis (vrt. myös "elätti", "pikkuvaimo" ym. retoriikka). Jokin "kapinahenki" on päällä, joka kuitenkin pohjimmiltaan on jopa konservatiivinen ja hyvin rajoittava. Kätevä ikiliikkuja. :)

Meillä on kai sellainen sukupolvi nyt vallassa (jokainen naissukupolvikin tekee historiasta ja perinteistä omanlaisensa). Syitä löytyy myös Suomen historiasta ja kulttuurista. Niiden voima on lähes musertava tänäkin päivänä ja sitä jaksan hämmästellä.[/QUOTE]

En olekaan toinen, koska en ole syntyperäinen suomalainen ;)
 
tervemenoa
Ehkä tuo liittyy vähän säähänkin. Toppatakkisia ja muihinkin epäpukeviin vaatteihin pukeutuvia miehiäkin täällä näkee aika lailla enemmän, kun taas esimerkiksi Italiassa miehet ovat varsin miehekkäitä ja tyylikkäitä. Jos ei kelit kelpaa niin mars sinne Kreikkaan esim. koska siellä on kaikki paremmin, naiset naisellisempia ja miehet miehisempiä, eikä tartte maksaa verojakaan...
 
"mies"
En olekaan toinen, koska en ole syntyperäinen suomalainen ;)
Arvasin! :) Noin avarakatseista näkemystä en nimittäin ole vielä keltään suomalaisnaiselta tavannut. Yksikään tapaamani nainen ei, vain esimerkiksi, käytä edes sanaa estetiikka kuin ehkäpä taidemuseossa. Ei voi kuin hämmästellä sitä aika alkukantaista yhdenmukaisuuden ruohonjuuritason rintamaa, joka suominaisten keskuudessa vallitsee näistä kuvioista. Vähän koomista, elleivät he olisi niin tosissaan... ;)

Väitän että käytännössä kokemuksen ja luetun kautta tunnen suomalaisnaisen koko ajattelun, koska se on niin yksinkertainen ja ehkä vähän karkeakin. Se ei näköjään kinastelulla muuksi muutu valitettavasti enkä taida jaksaa toistella sanomaani. Mutta ehkä joku naispuolinen lukija alkaa ajatella asioita uudelleen. Siinä on jo muutoksen alku.
 
rietas
Anteeksi vain, että jankkaan samaa asiaa, mutta mua edelleen hiertää tämä asia kovasti. Siis jos ongelma on se, että vaimo on kovasti muuttunut lasten tulon jälkeen, niin eikös se valittava mies sitten tavallaan ole itse pysynyt kuta kuinkin samanlaisena lasten tulosta huolimatta? (Voiko valittaa toisen muutoksesta jos olisi itsekin muuttunut?)

Ja jos niin on, niin onhan se aika selvä juttu, miksi vaimo on muuttunut niin kovin. Pakkohan edes toisen on ottaa vastuu lapsista, ja sitä raskaampaa se on, jos se toinen puolisko, lasten toinen vanhempi, jatkaa eloaan kuten lapsettomat. Vähän niinkuin olis yksi lapsi vielä lisää huolehdittavana.
 
"hmmm"
[QUOTE="mies";27295821]

Väitän että käytännössä kokemuksen ja luetun kautta tunnen suomalaisnaisen koko ajattelun, koska se on niin yksinkertainen ja ehkä vähän karkeakin. Se ei näköjään kinastelulla muuksi muutu valitettavasti enkä taida jaksaa toistella sanomaani. Mutta ehkä joku naispuolinen lukija alkaa ajatella asioita uudelleen. Siinä on jo muutoksen alku.[/QUOTE]

Jos kerran tunnet suomalaisnaisen koko ajattelun, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sunhan pitäisi tietää mitä ne haluamasi naiset haluaa ja pystyä tarjoamaan juuri sitä heille.

Muutoksen alku olisi siinä jos narsisti tajuaisi olevansa väärässä, mutta se lienee mahdottomuus.
 
"mie"
[QUOTE="hmmm";27296177]Jos kerran tunnet suomalaisnaisen koko ajattelun, niin miksi ihmeessä olet sinkku? Sunhan pitäisi tietää mitä ne haluamasi naiset haluaa ja pystyä tarjoamaan juuri sitä heille.

Muutoksen alku olisi siinä jos narsisti tajuaisi olevansa väärässä, mutta se lienee mahdottomuus.[/QUOTE]

Tämä ketju on ihan turha juuri tuosta syystä. Jos keskustelun lähtökohta on "minä olen aina oikeassa eikä ajattelussani ole mitään muutettavaa", on turha edes yrittää. Hyvä keskustelija on myös hyvä kuuntelija, hyvä neuvottelija näkee asian molemmat puolet eikä jumitu omaan näkemykseen.

Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma. Liika lukeneisuus voi oikeastikin kyllä sekoittaa pään. Minun entinen tuttuni luki jonkin aikaa avaruustiedettä, sekosi, oli hetken jossain mentaalien hoitopaikassa ja kuluttaa nykyään aikansa pyöräilemällä jopollaan pitkin kylänraittia. Jee jee.

Väitti tämä itse täydellisyys mitä hyvänsä, minä uskon hänen olevan tosielämässä omaan käteeen turvautuva nössö. On saanut niin monet pakit (hmm, miksiköhän), että projisoi omaa katkeruuttaan haukkumalla suomalaiset naiset. Niin, ja tietenkin anonyymisti eri nimimerkkien suojassa.

Son moro tästä "keskustelusta". Mies menköön itseensä.
 
"ilmarinen"
[QUOTE="mie";27296285]Tämä ketju on ihan turha juuri tuosta syystä. Jos keskustelun lähtökohta on "minä olen aina oikeassa eikä ajattelussani ole mitään muutettavaa", on turha edes yrittää. Hyvä keskustelija on myös hyvä kuuntelija, hyvä neuvottelija näkee asian molemmat puolet eikä jumitu omaan näkemykseen.

Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma. Liika lukeneisuus voi oikeastikin kyllä sekoittaa pään. Minun entinen tuttuni luki jonkin aikaa avaruustiedettä, sekosi, oli hetken jossain mentaalien hoitopaikassa ja kuluttaa nykyään aikansa pyöräilemällä jopollaan pitkin kylänraittia. Jee jee.

Väitti tämä itse täydellisyys mitä hyvänsä, minä uskon hänen olevan tosielämässä omaan käteeen turvautuva nössö. On saanut niin monet pakit (hmm, miksiköhän), että projisoi omaa katkeruuttaan haukkumalla suomalaiset naiset. Niin, ja tietenkin anonyymisti eri nimimerkkien suojassa.

Son moro tästä "keskustelusta". Mies menköön itseensä.[/QUOTE]


Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
'
Sivistys--pseudo..
 
"mie"
[QUOTE="ilmarinen";27296976]Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
Aloittajan tyyli "keskustella" on nakkoa väliin sivistyssanoja, joista syntyy tosiasiassa vain kummallinen pseudotieteellinen vaikutelma
'
Sivistys--pseudo..[/QUOTE]

Kyllä sä ainakin tuon kopioi ja liitä -toiminnon hallitset! Muuten en ihan tajunnut pointtiasi. Vai oliko sitä ensinkään? Jotain kommenttia aiheeseen?
 
"hmmm"
[QUOTE="mie";27297897]Kyllä sä ainakin tuon kopioi ja liitä -toiminnon hallitset! Muuten en ihan tajunnut pointtiasi. Vai oliko sitä ensinkään? Jotain kommenttia aiheeseen?[/QUOTE]

Se oli vaan se "mies" taas eri nimimerkillä. Suuttui kun joku muukin (karkeasti ajatteleva yksinkertainen suominainen) osasi käyttää sivistyssanoja.
 
"Vieras"
Kuinkamonta kertaa olet nähnyt tällaisen "kauniin" naisen tekemässä pullataikinaa, luuttuamassa lattiaa tai laittamassa puutarhaa? piiskaamassa mattoja, pesemässä kakkapyllyä tai kuuraamassa vessaa? Et varmasti kovinkaan montaa kertaa...

Jos sä haluat itsellesi edustusvaimon niin ota sellainen, mutta älä oleta että sen jälkeen enää asutaan omakotitalossa tai tehdään lapsia.
En lukenut pidemmälle kuin tähän, joten varmaan olet jo saanutkin vastauksia? Mutta mä olen 28 vuotias, kahden lapsen 3v ja 1,5v kotona oleva äiti.
Mulla on rakennekynnet, hiuslisäkkeitä en tarvii koska oma tukka pitkä ja paksu, meikkaan lähes joka päivä, olen samoissa mitoissa kuin ennen lasten syntymää ja käytän samoja vaatteita.
Ja siltikin, mä leivon viikottain usein useamminkin, me käydään lasten kanssa päivittäin puistoissa, retkeillään koiran kanssa metsässä, hoidetaan takapihaa jne. Ja tietenkin pesen pyykkiä ja kakkapyllyjä, teen ruokaa ja siivoan, ja teen kaikkea sitä mitä nyt muutkin kotiäidit tekevät.

Mä en kyllä käy ulkona bilettämässä, tän reilun kolmen vuoden aikana, oon vissiin ollut ulkona alle 5 kertaa(?) ja lapset ollut hoidossa muutamia tunteja koko elämänsä aikana, kun ole käynnyt mm. pankissa tai autokoulussa.
Yötä eivät ole olleet hoidossa ikinä, muutamasti äitini laittanut heidät täällä kotona nukkumaan, kun miehen kanssa ollaan oltu jossain.

Että silleen, itsestään voi pitää huolta ja näyttää "hyvältä", vaikka ei juoksisikaan ulkona ja bilettäisi. Kaikki kuvailemasi tyyppiset naiset, eivät välttämättä ole pinnallisia ja lapsistaan välittämättömiä primadonnia. Uskallan väittää, että olen aika osallistuva ja huolehtiva äiti, en täydellinen mutta kuitenkin enempi lapsille omistautuva kuin välinpitämätön, vaikka mulla ne muoviset kynnet, pitkät hiukset, meikit ja kivat vaatteet onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: A-H ja Erina
"Vieras"
Mun "äitikaveri-piirissa" ( vai, miksi sitä nimittäisi) on 6 äitiä itseni mukaanlukien, kolmella on/on ollut rakennekynnet, yhdellä jolla ei ole rakennekynsiä on hiusten- ja ripsienpidennykset, eli jää kaksi jolla ei ole tälläisiä turhuuksia. Toinen heistä on tatuoitu ja meikkaa, muttei ole sen tyylinen että käyttäisi/haluaisi pitkiä kynsiä jne ja yksi on sitten enempi luonnollinen, on ollut tälläinen jo ennen lapsia.

Kaikki me eletään aika normaalia lapsiperhe-arkea, siis siivouksineen, leipomisineen ja ulkoiluineen. Eniten ulkona/juhlimassa käy itseasiassa tää vähiten ulkonäköönsä panostava ja hänkin kuitenkin harvemmin kuin kerran kuukaudessa tai kahdessa.

Kun miettii noita puistoja, muskareita ja perhekerhoja, joissa käydään lasten kanssa niin valtaosa siellä olevista äideistä on hyvänäköisiä, kivasti pukeutuneita ja "nuorekkaita" äitejä, jotka kuitenkin lasten kanssa paljon touhuavat. Eli nää yleistykset on mielestäni vähän hassuja. En sitten tiedä missä päin näitä joko pinnallisia ja välinpitämättömiä äitejä tai sitten homssuisia kotirouvia on, ei ainakaan täällä helsingissä niitäniin suuressa mittakaavassa ole, jotta voisi koko maan kattavan yleityksen tehdä ;(
 
Ja saakin olla. Mutta tuossahan oli kyse siitä, että sinä haluat laittautua näyttää naiselliselta ja sitten välillä et jaksanut. Ja hyvä että nyt taas jaksat :)

Mutta aapee ei tuntunut ymmärtävän että joillain naisilla se laittautumattomuus on se, mikä parhaiten itseä kuvastaa, eikä mikään merkki vääristyneestä minäkuvasta.
Jep :)

Ihmisiä on erilaisia.
 
"Sanna"
[QUOTE="mies";27295821 Yksikään tapaamani nainen ei, vain esimerkiksi, käytä edes sanaa estetiikka kuin ehkäpä taidemuseossa. Ei voi kuin hämmästellä sitä aika alkukantaista yhdenmukaisuuden ruohonjuuritason rintamaa, joka suominaisten keskuudessa vallitsee näistä kuvioista. Vähän koomista, elleivät he olisi niin tosissaan... ;)

Väitän että käytännössä kokemuksen ja luetun kautta tunnen suomalaisnaisen koko ajattelun, koska se on niin yksinkertainen ja ehkä vähän karkeakin. [/QUOTE]

Mielestäsi siis suominaiset ovat alkukantaisia, yksinkertaisia ja karkeita, kun eivät käytä sanaa estetiikka. Jos joku tässä on yksinkertainen, niin sinä.

Nämä miehen kommentit ovat olleen mitä parasta viihdettä. Vedet silmissä olen naureskellut, kun mies yrittää erittää älykästä hienoilla sivistyssanoilla. Tilannetaju ainakin puuttuu kokonaan, jos ei ymmärrä, että tällä palstalla niitä on turha käyttää. Asia tulee paremmin ymmärretyksi, kun selittää sen selvällä suomenkielellä. Tosin kyllä meille on jo moneen kertaan valjennut, miten putkiaivoinen tämä narsisti on.
 

Yhteistyössä