Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="mies";27291094]Itsenäisyyden haluaminen on negatiivinen, uhmakas varaustila. Silloin heiluttaa status quo:a (mini-canthilaisuutta). On siis otettava riski, että menettää hyvän ja kohteliaan asennoitumisen itseen. Mitä kipakammin ja terävämmin vaatii ja uhmaa, sen isompi riski myös saada niskaansa kielteisyyttä ja toisaalta sitä huonompi ko. "ase" on älyllisesti tai sisällöllisesti punnitessa sitä kriittisesti ja rauhallisesti.

Tämän takia uskoakseni niin harva "oikea" eli akateeminen feministi (kuten Irigaray, Kristeva, Scott tai Cixous, joita itse tunnen parhaiten) uskoo, esimerkiksi, voivansa päästä eroon naisellisuudesta kuten mini-canthilaiset tekevät. He näkevät asian laajemmin ja rauhallisemmin, joka tekee heidän ajattelustaan ja väittääkseni myös maailmankuvastaan ja käyttäytymisestään vähemmän uhmakasta, terävää ja mustavalkoista, enemmän substanssia sisältävää ja hienostuneempaa. Toiminnan suoruus ja näkemysten mustavalkoisuus (linnakemeininki) on mielestäni suoraan verrannollinen paitsi ajattelun myös yleensä sivistyksen ja ihmistuntemuksen vähyyteen.[/QUOTE]

Tässäkään ketjussa ei kukaan ole halunnut päästä eroon naisellisuudestaan. Mutta kerro sä itselles mitä haluat, että voit sen keinolla haukkua naisia huoriksi. Ei kannata sitten ihmetellä mistä se johtuu, että naiset ei oo susta kiinnostuneita.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27291011]Eli koko ajan palataan siihen, että jos ei ole sinun kanssasi samaa mieltä, on vain yksinkertainen aivopesty ihminen. Mitenkään ei ole sellainen mahdollista, että on pohtinut ja kyseenalaistanut asioita, mutta tullut eri lopputulokseen kuin sinä.[/QUOTE]

En minä vaadi olemaan itseni kanssa samaa mieltä. En vain käytännössä ole tutustunut naiseen, joka näkisi nämä ongelmat estetiikan, ideologian ja olemassaolon tasolla. Koko näkemys siitä, mitä on olla moderni nainen, on melkeinpä aina ollut hyvin vajavainen ja jopa dogmaattinen. Siksi keskusteluyrityksetkin peittyvät useimmiten projektio (kun miehetkin...) ja sovinismi (muuta muualle...) -savuverhoihin, jotka esittäjälle itselleen ironista kyllä tuntuvat olevan ihan valideja vastaväitteitä. Käytännössä asia ei edes ole ollut keskustelun piirissä - mikä on absurdia.
 
[QUOTE="mies";27291094]Itsenäisyyden haluaminen on negatiivinen, uhmakas varaustila. Silloin heiluttaa status quo:a (mini-canthilaisuutta). On siis otettava riski, että menettää hyvän ja kohteliaan asennoitumisen itseen. Mitä kipakammin ja terävämmin vaatii ja uhmaa, sen isompi riski myös saada niskaansa kielteisyyttä ja toisaalta sitä huonompi ko. "ase" on älyllisesti tai sisällöllisesti punnitessa sitä kriittisesti ja rauhallisesti. [/QUOTE]

:p

Kuulostat eräältä "setämieheltä", joka vuonna miekka ja kivi huusi mulle pää punaisena ja naama norsunv*tulla älyllisestä epärehellisyydestäni sekä kuvaili mua itse pe*keleeksi, koska heittelin toisinaan varomattomasti leikitteleviä kommentteja enkä halunnut (siinä vaiheessa) ketään miestä itselleni. Hänen mukaansa suhtauduin miehiin epäkunnioittavasti.

:LOL:
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27291113]Tässäkään ketjussa ei kukaan ole halunnut päästä eroon naisellisuudestaan.[/QUOTE]

Älä viitsi. Tosi monelle tässäkin ketjussa naisellisuus on valtaisa ongelma. Se ei sovi kuvioon ongelmattomasti.
 
Tässä ketjussa moni on nähnyt naisellisuuden pukeutumista ja koristautumista melkoisesti laajempana kokonaisuutena, irrallaan pukeutumisesta ja koristautumisesta, kuitenkin nähden ja hyväksyen myös hyvin naisellisen pukeutumisen yhtenä tapana ilmaista naisellisuutta. Osa keskustelijoista taas on ilmaissut naisellisuuden olevan tosiasiassa suppeampi käsite ja tehnyt selväksi, että naisellisuuden laajemmin näkevät naiset ovat oman tasa-arvonsa sumentamia ja tosiasiassa halveksivat naisellisuutta.

Mielenkiintoista :xmas:

Minä todella toivon, että miehetkin joskus vapautuvat miehisyyttä säätelevistä normeista edes lähelle sitä tilaa, johon naiset ovat päässeet :) on jo monta hyvää tapaa olla nainen, mutta vain muutama tapa olla mies.
 
"mies"
[QUOTE="mie";27291024]Kuinka muka? Itse kehut itäeurooppalaiset naiset maasta taivaisiin ja haukut suomalaiset. Eri kulttuuri, eri käsitys naisellisuudesta. Oikeasti, mikä on ongelmasi? Henkinen jälkeenjääneisyys, vajavaisuus vai ääretön narsismi?[/QUOTE]

Olkiukkoilet. Etkä sinä voi kulttuuriin pohjata mitään väittämää enää nykyisin tautologiana. Emme näet elä umpiossa. Vielä vähemmän ajattelevan ja koulutetun naisen pitäisi niin tehdä - jos hän oikeasti on näitä asioita. Mitä enemmän ihminen lukee, ajattelee ja tutustuu, sitä vähemmän häntä ohjaa oma kulttuuri ja sen sympaattisempi hän on vieraalle ja sen epäluottavaisempi (epäsovinistisempi) omien arvojensa, yhteiskuntanäkemystensä, kauneuskäsitystensä, jne. absoluuttiudesta. Ja juuri tässä pirstaloitumisessa on oma toivoni siitä, että naisellisuuden määrä lisääntyisi meilläkin kuten muissakin kulttuureissa on.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27291151]Älä viitsi. Tosi monelle tässäkin ketjussa naisellisuus on valtaisa ongelma. Se ei sovi kuvioon ongelmattomasti.[/QUOTE]

Ei halua olla naisellinen sinulle sopivalla tavalla = Naisellisuus on valtaisa ongelma.

Noh, ehkä sinäkin vielä joku päivä aikuistut ja ymmärrät, että et ole maailman napa :)
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27291205]Ei halua olla naisellinen sinulle sopivalla tavalla = Naisellisuus on valtaisa ongelma.

Noh, ehkä sinäkin vielä joku päivä aikuistut ja ymmärrät, että et ole maailman napa :)[/QUOTE]

Kyökkiä :p Nyt nukkumaan :)
 
"mie"
Minusta aloittaja kuuluu itse kastiin outo. On aika pelottavaa ajatella, että aikuisella heteromiehellä ei ole parempaa tekemistä kuin vatvoa päivästä toiseen naiseuden olemusta Kaksplus-keskustelupalstalla.
 
"hehe"
[QUOTE="mie";27291228]Minusta aloittaja kuuluu itse kastiin outo. On aika pelottavaa ajatella, että aikuisella heteromiehellä ei ole parempaa tekemistä kuin vatvoa päivästä toiseen naiseuden olemusta Kaksplus-keskustelupalstalla.[/QUOTE]

Kyseessä on mies joka on varmaan yrittänyt lukea paljon ja oppinut monia sanoja, osan melkein oikeinkin. Mutta ehkä siihen analyysiin ei ole sitten riittänyt rahkeita. Eikä naisiinkaan. Noh, täälläpä sitten saa näköjään huomiota rumakin olkiukko...
 
"Sanna"
[QUOTE="mies";27289781]Tämä oli hyvä teksti. Loistavaa, että venäläisistä naisista löytyy yksilöitä, jotka ovat kauniita, älykkäitä ja itseään arvostavia. Juuri tätä minäkin olen peräänkuuluttanut. Sellaisesta naisesta voisin olla ylpeä.

Minusta(kin) on aika ironista, että monet suomalaiset naiset kyllä kouluttautuvat aika korkealle, mutta ovat käytöksessään ja tapakulttuurissaan hyvin kritiikittömiä ja ajattelun tasoltaan ainakin internetissä kehnohkoja ja yksisilmäisiä. Tasa-arvotulkintoja ei kyseenalaisteta, koska ollaan ihan tyytyväisiä. Tämä ei vain yksinkertaisesti ole älykäs eikä hienostunut mindset näin laajemmin asioita tuntevan näkökulmasta. Pidän myös kerrassaan törkeän rasistisena joidenkin suomalaisnaisten asenteita ulkomaalaisia naisia kohtaan. Sellainen umpimielisyys on erittäin rumaa ja kolhoa.

Minun on vaikea ymmärtää, miksi naisellisuus on niin ikävä tai sanotaanko varottava asia suomalaisnaisille. Kärpäsen paskan verran naisia koko maailmassa ajattelee näin. Kuvitteletteko todella olevanne älykkäitä ajattelussanne? Ajattelusta paistaa läpi tolkuton yksinkertaisuus ja keskinkertaisuus, Niskavuoren Emäntä ja Justiina jatkavat elämäänsä aina vain, joka on lähes absurdia. Kukaan ei ilmeisesti ole opettanut teitä kritisoimaan tai radikalisoimaan suomalaisia naisasianaisia tai naisajattelua. :)

Asettakaa kyseenalaiseksi tämä vulgaari yksinkertaisuus, sovinistinen asennoituminen omaan ethokseenne, jossa kritisointi on kielletty, rasismi, jota tunnette ulkomaalaisia naisia kohtaan ja yleinen tapakulttuurinne ja ajattelutapanne. Tehkää vallankumous, joka alkaa yksilön valinnoilla ja halulla olla tottelematta yhteisöä. Vaikka yhteisönne painostaa teitä olemaan miesmäinen, kieltäytykää, olkaa rohkeita. Muuten jatkatte elämistä tässä samassa limbossa hamaan tulevaisuuteen.[/QUOTE]

Hei haloo, sinulta taisi mennä jotain pahasti ohi. Tämän tekstin kirjoittaja oli vasta 24 v, joten hänellä tuskin on vielä liutaa lapsia jaloissa pyörimässä, eikä näinollen pysty antamaan kovinkaan objektiivista näkökulmaa. Varmasti tämäkin nuori nainen muuttuu melkolailla 15 vuoden ja kolmen lapsen jälkeen.
 
"Sanna"
Tämän 'miehen' jutuissa on aika paljon tuttua: Liian täydellinen mies on palannut palstailemaan. Jiihaa!

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2065814-olenko-liian-taydellinen-mies/
 
"hmmm"
Eli venäläistä naista jos haukkuu huoraksi, se on erittäin loukkaavaa ja rasismia, mutta jos suomalaista naista haukkuu suohirviöksi tai tantta-akaksi, jonka seksuualisuus on paskaa, se on keskustelua.
 
"mie"
[QUOTE="Sanna";27291850]Tämän 'miehen' jutuissa on aika paljon tuttua: Liian täydellinen mies on palannut palstailemaan. Jiihaa!

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2065814-olenko-liian-taydellinen-mies/[/QUOTE]

"...ja erittäin laajasti lukenut kulttuurialaa (etenkin historia, filosofia, estetiikka, kielitiede ja kirjallisuus)."

Tuohan selittääkin pakkomielteisen vääntämisen estetiikan parissa. Hyi mikä napsu, akkamainen mies.
 
"hmmm"
[QUOTE="mies";27290495]Ei ollut, kirjoitan vain omalla nimimerkilläni, pari poikkeusta on ollut koko aikana. Erittäin järkevää, kiihkotonta ja omien näkemysteni kanssa samansuuntaista tekstiä tältä venäläissyntyiseltä nuorelta yliopisto-opiskelijalta.[/QUOTE]

Eli keskustelupalstalle, jossa kirjoittelee 90% naisia on nyt yhtäkkiä tullut kasa miehiä, jotka kirjoittavat täysin identtisellä tyylillä ja ovat samaa mieltä toisten kanssa.. Eli siis ainakin nimimerkit korenet (eli ap), mies, miehen mieli ja pukumies.

Nämä miehet vielä kirjoittavat jokseenkin miehelle epätyypillisesti jos vertaa niitä kirjoituksia pituudeltaan ym. esim. vaikka päättömän ja ruutiukon kirjoituksiin.

Todella uskottavaa teiltä naiset (ei kun siis miehet)!
 
"hmmm"
[QUOTE="mies";27291151]Älä viitsi. Tosi monelle tässäkin ketjussa naisellisuus on valtaisa ongelma. Se ei sovi kuvioon ongelmattomasti.[/QUOTE]

Höpö höpö. Naisellisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Ehkä sinun haluama naisellisuus on ongelma, mutta ainoa tapa olla naisellinen ei ole kikattaa ympäripäissään stringit minihameen alta vilkkuen.
 
"hmmm"
[QUOTE="mies";27291192] naisellisuuden määrä lisääntyisi meilläkin kuten muissakin kulttuureissa on.[/QUOTE]

Siis Itä-Euroopalaisissa kulttuureissa? Nimittäin esimerkiksi Etelä- ja Keski-Euroopassa pukeutuminen (Italia, saksa) on kovin samanlaista kuin Suomessa.
 
"Sanna"
[QUOTE="mies";27290116]Joo joo, mutta olkaa te hyvän käytöksen arvoisia. Tehän itse olette hyökänneet vanhan ajan tapoja ja ritarillisuutta vastaan. Te itse taotte rintaanne ja kailotatte omaa pärjäämistänne ja olette ylpeitä kun kahlasitte räntäsateessa kuravellissä 5 kilometriä. Nytkö te itkette kun ne on hylätty? Moni nainen ei pidä siitä että mies on kohtelias Suomessa. Sitä saa mitä tilaa. Olkaa nyt edes johdonmukaisia, jos kerran olette kuin miehet ja kaikki naiseus on vain kulttuurissa.

.[/QUOTE]

Ei täällä yksikään nainen ole itkenyt sen perään, etää pitäisi olla riippuvainen miehestä. Paljon mielummin kävelen itse omillani sen 5 kilometriä tuulipuvussa kuin että odottaisin korkkareissani, koskahan MIES suvaitsee saapua paikalle ja vie minut autolla haluamaani paikkaan (jos miestä ylipäätän sattuu huvittamaan sillä hetkellä palvella minua). Tämä tuntuu olevan ongelma vain sinulle, ei meille naisille.
 
"Sanna"
[QUOTE="mies";27289781]

Minun on vaikea ymmärtää, miksi naisellisuus on niin ikävä tai sanotaanko varottava asia suomalaisnaisille. Kärpäsen paskan verran naisia koko maailmassa ajattelee näin. Kuvitteletteko todella olevanne älykkäitä ajattelussanne? Ajattelusta paistaa läpi tolkuton yksinkertaisuus ja keskinkertaisuus,[/QUOTE]

Täällä on moneen kertaan yritetty vääntää sinulle rautalangasta, että ihan käytäntö sanelee sen, millaisessa vaatetuksessa lähdetään ulkoilemaan räntäsateeseen lasten kanssa. Sinä et ainakaan ole kovin älykäs, jos lähdet korkkareilla hiekkalaatikolle. Mielestäni juuri sinun ajattelusta paistaa läpi tolkuton yksinkertaisuus.
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27290363]Niin ja niiden köyhien miesten naiset eivät käytä turkiksia ja tekokynsiä. Luuletteko te tosissanne, että jokaikinen venäläinen ja virolainen nainen näyttää samalta? Kyllä sieltäkin löytyy niitä vaatimattomammin pukeutuvia.[/QUOTE]

Näinpä. Minulla on ollut useita venäläisiä ja virolaisia työkavereita, ja on edelleen. Kas kummaa, mutta kukaan heistä ei ole poikennut normisuomalaisnaisen muotista. Yhdellä heistä oli karvahattu, mutta muuten hän pukeutui hyvin arkisesti. Muutama heistä oli perheenäiti ja muutama on ollut nuori sinkku. En todellakaan olisi tunnistanut heidän kansallisuuttaan ulkomuodon tai naisellisuuden perusteella.

Nämä palstan marginaalimiehet ovat todella typeriä, jos kuvittelevat sen perinteisen stereotyyppisen kuvan olevan ainoa oikea totuus venäläisistä ja virolaisista naisista.
 
"Sanna"
Mies: Muista, että me olemme vasta vapautuneet. Siitä ei ole järin kauan, kun me todella olimme pakotettuja tiettyyn muottiin ja lainsäädäntö ja normisto saneli meille, millaisia me saamme olla, miten pukeutua ja mitä tahtoa ja ajatella. Me emme vielä hetki sitten olleet Suomessa yhdenvertaisia miesten kanssa vaan holhouksenalaisia ja jonkun omistuksessa. Meille sallittiin pitkä hame ja hillitty mieli, vaatimaton käytös ja nöyryys. Naisen malli oli vain hetki sitten hyvin kapea. Vapautuessa on tanner jyskänyt ja aitaa kaatunut, kuten aina kun sorrettu ryhmä kurottautuu kohti oikeuksiaan.

Onko sinusta jollakin tavalla merkillistä historiamme huomioonottaen, että meidän suhtautumisemme naisellisuuteen ja sen ilmentymiin on aiksin saatossa ollut hyvinkin ristiriitaista ja on sitä tietyllä tapaa yhä?
Näinpä. Äitini muisteli, että vielä hänen ammattikouluaikanaan tytöt eivät saaneet pukeutua housuihin Suomessa. Hameissa ja sukkanauhoissa reisin yläosa paljaana tarvottiin korkeissa lumihangissa ja hirmupakkasissa yli 5 kilometrin matka kouluun. Tällaisia aikoja ei kukaan nainen kaipaa takaisin. Vain jotkut ääliömiehet, jotka ovat romantisoineet koko historian.
 
"hmmm"
Mä en ymmärrä sitäkään, että joku näistä miehistä kritisoi collegehousuja häissä, mutta silti leikkipuistossa pitäisi istua hiekkalaatikolla minhameessa ja korkkareissa. Leikkipuistossa mulla on ihan syystä "tuulipuku" eli kosteussuojattu takki ja housut. Etenkin näin syksyllä penkit on lähes aina vähän märkiä ja jos mulla olisi joku minihame päällä niin peppu kastusi ja kyykistellessä pikkarit villkkuisi. Enpä muuten ole nähnyt leikkipuistossa yhtään isääkään puvut päällä vaan kyllä siellä ihan niissä samoissa "tuulipuvuissa" on niin miehet kuin naiset.
 
"Sanna"
[QUOTE="mies";27290914] Monelle naiselle, ei toki jokaiselle, on vain joko se "trendikäs pissistyyli" tai sitten *helpotuksen huokaus* tanttamainen tyyli. Eli nämä kaksi poolia vuorottelevat. Muu kauneuskeskustelu on aika marginaalista. Eli selvästi huomaa, mikä vetovoima rakennelmalla on. Sen ytimessä on tanttamaisuus ja sen etujoukko osaa olla vain pissistyylisesti. Nainen voi olla nainen vain tanttamaisena, muuten hän on kasvottomampi kappale massaa. Karua.

[/QUOTE]

Älä viitsi. Missähän todellisuudessa sinä oikein elät. Asut ilmeisesti jossakin peräkylällä, jossa keski-ikä on 60 v ja netistä tiirailet näitä himoitsemiasi pissiksiä.

Tosiasia on, että suurin osa ihmisistä seuraa muotia ja uusimpia trendejä jonkin verran eli pukeutuu ajan mukaisesti ja silti oman tyylisesti.
 

Yhteistyössä