Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No kyllä mun mielestä. Mies ny vain haluaa kaikkien olevan samasta muotista ja hän päättää mikä on kauneutta, naisellista ja seksikästä. Ketut muiden mielipiteillä.
Ja me muut olemme vain yksinkertaisia kun emme ole hänen kanssaan samaa mieltä. Kuinka paha narsisti pitää olla kyseessä jos ei pysty ymmärtään, että myös muiden mielipiteet voivat olla oikeita?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
[QUOTE="mies";27289781]Tämä oli hyvä teksti. Loistavaa, että venäläisistä naisista löytyy yksilöitä, jotka ovat kauniita, älykkäitä ja itseään arvostavia. Juuri tätä minäkin olen peräänkuuluttanut. Sellaisesta naisesta voisin olla ylpeä.

Minusta(kin) on aika ironista, että monet suomalaiset naiset kyllä kouluttautuvat aika korkealle, mutta ovat käytöksessään ja tapakulttuurissaan hyvin kritiikittömiä ja ajattelun tasoltaan ainakin internetissä kehnohkoja ja yksisilmäisiä. Tasa-arvotulkintoja ei kyseenalaisteta, koska ollaan ihan tyytyväisiä. Tämä ei vain yksinkertaisesti ole älykäs eikä hienostunut mindset näin laajemmin asioita tuntevan näkökulmasta. Pidän myös kerrassaan törkeän rasistisena joidenkin suomalaisnaisten asenteita ulkomaalaisia naisia kohtaan. Sellainen umpimielisyys on erittäin rumaa ja kolhoa.

Minun on vaikea ymmärtää, miksi naisellisuus on niin ikävä tai sanotaanko varottava asia suomalaisnaisille. Kärpäsen paskan verran naisia koko maailmassa ajattelee näin. Kuvitteletteko todella olevanne älykkäitä ajattelussanne? Ajattelusta paistaa läpi tolkuton yksinkertaisuus ja keskinkertaisuus, Niskavuoren Emäntä ja Justiina jatkavat elämäänsä aina vain, joka on lähes absurdia. Kukaan ei ilmeisesti ole opettanut teitä kritisoimaan tai radikalisoimaan suomalaisia naisasianaisia tai naisajattelua. :)

Asettakaa kyseenalaiseksi tämä vulgaari yksinkertaisuus, sovinistinen asennoituminen omaan ethokseenne, jossa kritisointi on kielletty, rasismi, jota tunnette ulkomaalaisia naisia kohtaan ja yleinen tapakulttuurinne ja ajattelutapanne. Tehkää vallankumous, joka alkaa yksilön valinnoilla ja halulla olla tottelematta yhteisöä. Vaikka yhteisönne painostaa teitä olemaan miesmäinen, kieltäytykää, olkaa rohkeita. Muuten jatkatte elämistä tässä samassa limbossa hamaan tulevaisuuteen.[/QUOTE]

Aloitusviestistä tulee mieleen:

Minusta(kin) on aika ironista, että monet suomalaiset miehet kyllä kouluttautuvat aika korkealle, mutta ovat käytöksessään ja tapakulttuurissaan hyvin kritiikittömiä ja ajattelun tasoltaan ainakin internetissä kehnohkoja ja yksisilmäisiä. Pidän myös kerrassaan törkeän rasistisena joidenkin suomalaismiesten asenteita suomalaisia naisia kohtaan. Sellainen umpimielisyys on erittäin rumaa ja kolhoa.
 
"vieras"
Mutta loppupelissä niinhän jokainen tässä(kin) ketjussa tekee, tuo esille omia mielipiteitään. On nimerkillä "mies" muutama hyväkin pointti, ja ainakin hän yrittää keskustella.
Joo, on sillä muutama hyväkin pointti, mutta mä en kyllä menis sanomaan, että hän yrittää keskustella. Mitä keskustelua on se, että sanotaan itsellä olevan ainoa oikea mielipide, jota tuetaan joillain järjettömillä salaperäisillä väitteillä työstä, jossa saa informaatiota mitä muut eivät tiedä ja kaikkien muiden mielipiteet sivuutetaan sillä, että he vaan ovat yksinkertaisia?
 
"vieras"
Mä peräänkuulutan suomalaisten miesten käytöstapoja! Venäjällä tosiaan on miehen kunnia-asia huolehtia vaimostaan ja mahdollistaa vaimon kauneushoidot,vaatteet ym. Vaimoa pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Täällä Suomi-juntit olettavat sen tasa-arvon toteutuvan siinä että vaimo elättää itse itsensä,ostaa omat kuteensa ja korkkarinsa,maksaa itse kuntosalijäsenyytensä ja SILTI kuvittelevat että joku nainen haluaa tehdä näin ihan vain heitä miellyttääkseen. MITÄ SE NAINEN SIITÄ SAA? Venäjällä täyden ylläpidon,herrasmiesmäistä kohtelua ja miehen suojakseen,Suomessa uuden vaatimuslistan käteen.
 
@ nimim. mies: Itse en ole tässä ketjussa juurikaan havainnut suomalaisnaisten halveksuntaa eestiläis- tai venäläissisariaan kohtaan, kyllä se hämmästely on kohdistunut nimenomaan muutamaa ketjussa keskustellutta miestä ja heidän asenteitaan kohtaan.

Väitän, etteivät suomalaisnaiset yleisesti ottaen ole kateellisia idän naisten saamasta huomiosta. Vertailusta, joka asettaa meidät jatkuvasti negatiiviseen valoon suhteessa esim. Baltian maiden naisiin, olemme kyllä närkästyneitä. Mutta miten reagoimme siihen? Olemalla edelleen omia itsejämme ja ylpeitä siitä. Se kertoo emansipaatiosta. Meidän ei tarvitse kilpailla elättäjistä. Tämäntyyppistä keskustelua voidaan käydä keskustelupalstoilla ja eri medioissa, mutta sinne se jää; suomalaismiesten on edelleen tyytyminen Justiinaansa, joka osaa kantaa ostoskassinsa miehensäkin seurassa ja haluaa treffeillä maksaa oman osansa. Se on meidän kulttuuriamme, miksi meidän pitäisi hävetä sitä?
 
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko ja Khisu
"vieras"
Miksi ylipäätään pitää tehdä vertailuja eri kulttuureiden välillä? Miten venäläisten naisten käyttäytyminen ja ulkonäkö liittyy millään muotoa siihen miten me täällä Suomessa elämme? Miksi ei koskaan verrata vaikka suomalaista ja afrikkalaista kulttuuria,jossa nainen on sitä kauniimpi mitä lihavampi on? Eiköhän se ole niin että maassa maan tavalla,tuskin brititkään alkavat yhtäkkiä käyttäytyä kuin ruotsalaiset. Slaavilaisessa kulttuurissa on eroja skandinaaviseen verrattuna mutta so what? Jos ei kelpaa niin aina voi mennä muualle.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27289962]Mä peräänkuulutan suomalaisten miesten käytöstapoja! Venäjällä tosiaan on miehen kunnia-asia huolehtia vaimostaan ja mahdollistaa vaimon kauneushoidot,vaatteet ym. Vaimoa pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Täällä Suomi-juntit olettavat sen tasa-arvon toteutuvan siinä että vaimo elättää itse itsensä,ostaa omat kuteensa ja korkkarinsa,maksaa itse kuntosalijäsenyytensä ja SILTI kuvittelevat että joku nainen haluaa tehdä näin ihan vain heitä miellyttääkseen. MITÄ SE NAINEN SIITÄ SAA? Venäjällä täyden ylläpidon,herrasmiesmäistä kohtelua ja miehen suojakseen,Suomessa uuden vaatimuslistan käteen.[/QUOTE]

Joo joo, mutta olkaa te hyvän käytöksen arvoisia. Tehän itse olette hyökänneet vanhan ajan tapoja ja ritarillisuutta vastaan. Te itse taotte rintaanne ja kailotatte omaa pärjäämistänne ja olette ylpeitä kun kahlasitte räntäsateessa kuravellissä 5 kilometriä. Nytkö te itkette kun ne on hylätty? Moni nainen ei pidä siitä että mies on kohtelias Suomessa. Sitä saa mitä tilaa. Olkaa nyt edes johdonmukaisia, jos kerran olette kuin miehet ja kaikki naiseus on vain kulttuurissa.

[QUOTE="vieras";27289799]Ime omaa munaasi, mies, me imemme omien Miestemme.[/QUOTE]

Haha! Vihasi sokaisee sinut ja saa sinut vaikuttamaan vain entistä typerämmältä. Sitä paitsi, minussa on takuulla enemmän munaa, lihasta ja tahtoa kuin useimpien teidän miehissä ;) Teräksisyys ja ankara sisu ovat kovasti laskussa Suomessa, se ei ole hyvä. Tästä syystä jätkämäinen nainen on itselleni ehdoton no-no. Eikä vain jätkämäinen vaan myös liian karkea.

Kyllähän Suomen naisskene on pahasti rajoittunut ja luutunut sekä oudosti vinksallaan paitsi ulkomaiden näkökulmasta, myös yhteiskunnasta ja kulttuurista korkealle lukeneen. Ei kahta sanaa. Ei missään muualla naiset ole tällaisia.

Minusta kaikki se, mitä Suomessa opetetaan naisille naiseudesta ja se, miten naisten verkostot toimivat, olisi syytä kyseenalaistaa paljon tiukemmin ja radikaalimmin kuin tällä hetkellä tapahtuu. Vain siten naisissa yleinen sovinismi eli nurkkakuntaisuus ja eriävien näkemysten täydellinen ylenkatsonta ja hylkiminen sekä myös avoin rasismi eli ulkomaalaisten naisten vihaaminen ja heidän käsittämätön halventamisensa voidaan estää. Tulkaa moderniin aikaan ja ottakaa etäisyyttä opittuihin ajattelutapoihin, heittäkää Canth ja Halonen alas jalustoiltaan.
 
"heh"
Mitä jos ap kannattajineen perustaisi oman puolueen ajamaan tätä kansallista elintärkeää asiaa. Voisit saada enemmän aikaan kuin narisemalla täällä keskustelupalstalla.
 
"mie"
Ketjun mies /miehet haluaa kolikon molemmat puolet. Jos hänelle on joku mennyt mainitsemaan isoista kulttuurieroista mitä miehen ja naisen rooleihin tulee tai siitä, että esim. Venäjällä mies todellakin maksaa vaimolleen käytännössä kaiken, hän jättää vastaamatta. Miksi? Koska ei pysty kumoamaan väitettä.

Olen niin läheltä seurannut uusrikkaiden ja ei-niin-rikkaidenkin venäläisten toimintamallia Lapin laskettelukeskuksissa, että en voi olla näkemättä eroa. Itäeurooppalainen nainen rakastaa shoppailua, kaunista ulkonäköä, hyvää ruokaa, kohteliasta tapaa elää. Ja mies mahdollistaa sen.

Suomessa sukupuolten tasa-arvo on (valitettavasti) viety niin pitkälle, että ravintolassa nainen maksaa oman osuutensa, kampaajakäyntinsä, kosmetiikan, "naisten vouhotukset" kuten ripispidennykset tai kalliit hajuvedet, vaatteet jne. Minä en ainakaan tunne miehiä, jotka mielellään kustantaisivat nikottelematta kaiken tuon. En myöskään tunne aikuista naista, joka kernaasti hassaisi kaiken rahan ulkoisen "temppelin" ehostamiseen. Nuorissa näitä on, laitetaan hiuslisäkkeet pikavippirahalla tai muuta lyhytnäköistä.

Aloittajalta on jäänyt myös tajuamatta aikuistuminen. Kakskymppisenä ei vielä paina huoli taloudellisista asioista, asuntolainoista, remonteista, työpaikan yt-neuvotteluista, vastuu lapsista ja itsestäkin. Kyllä se vastuu ja velvollisuuksien määrä joskus laittaa suun mutruun, pistää kiukkuiseksi tai alakuloiseksija kumartaa ryhdin. Olisi hullua, jos näin ei olisi. Minun on kovin vaikeaa nähdä aikuinen, perheellinen henkilö silloin kuplimassa ja kikattelemassa siideripissiksenä. Ja jos rahaa on pari sataa loppukuuksi, sitä ei tasan käytetä omaan naamaan. Jos jonkin muun maan naiset tekevät noi, niin onnea vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Khisu
"mies"
Väitän, etteivät suomalaisnaiset yleisesti ottaen ole kateellisia idän naisten saamasta huomiosta. Vertailusta, joka asettaa meidät jatkuvasti negatiiviseen valoon suhteessa esim. Baltian maiden naisiin, olemme kyllä närkästyneitä.
Olen ainakin netissä törmännyt lukuisiin teksteihin ja esimerkkeihin siitä, mikä uskomaton halveeraus ja kielteinen jupina kohtaa ulkomaalaisia naisia suomalaisten naisten taholta. Onko se vain sattumaa? Jos suomalainen naiseus olisi älyllisesti kehittynyttä ja hienostunutta, se ei varmasti suhtautuisi niin torjuvasti kritiikkiin ja vaikutteisiin muualta maailmasta. Te varjelette 2010-luvulla kuin jotain Graalin maljaa sitä, mihin te uskotte! Se on yksinkertaisesti vulgaaria ajattelua ja ylipäänsä maailmankatsomusta kansainvälisesti ja kulttuurikeskusteluna, koska se ei edes OLE keskustelua. Te yksinkertaisesti uskotte, että teillä on totuus, että teidän ideologianne, yhteiskuntapolitiikkanne, estetiikkanne, jne. ovat hyviä ellei jopa parhaita. Ja juuri tämä absolutismi tekee teistä nurkkakuntaisia, sulkeutuneita. Minä en julista mitään näkemystäni absolutismin tavoin. Ainoastaan kaipaan erilaisuutta tähän väsyneeseen kaavaan. Esimerkiksi kauneuden kokemuksen lisääntymistä, joka on erittäin tärkeä arvo ihmiselle.

Mutta miten reagoimme siihen? Olemalla edelleen omia itsejämme ja ylpeitä siitä. Se kertoo emansipaatiosta. Meidän ei tarvitse kilpailla elättäjistä. Tämäntyyppistä keskustelua voidaan käydä keskustelupalstoilla ja eri medioissa, mutta sinne se jää; suomalaismiesten on edelleen tyytyminen Justiinaansa, joka osaa kantaa ostoskassinsa miehensäkin seurassa ja haluaa treffeillä maksaa oman osansa. Se on meidän kulttuuriamme, miksi meidän pitäisi hävetä sitä?
Aivan, menkää taas siilipuolustukseen, sitä ei ole onneksi koskaan nähty, sehän onkin kehittynyttä keskustelua ja kehittävää. Emansipaatio, pyhä emansipaatio. SAAN kävellä repaleisissa tennareissa, mitä tasa-arvoa! Meillä ei ole elättäjiä ja teemme itse työt, lälläslää!
 
äijämies
No kyllä mun mielestä. Mies ny vain haluaa kaikkien olevan samasta muotista ja hän päättää mikä on kauneutta, naisellista ja seksikästä. Ketut muiden mielipiteillä.
Tässä kiteytyy hienosti taas feministin sokea ajatusmaailma. Puhut nyt varmasti yhdestä nimimerkistä, mutta kuten tämä venäläinen nuori nainen taisi todetakkin niin kauneuskäsite on hyvin yleismaailmallinen.

Kerrottakoot sinulle selvennyksenä se, että heteromiehet ovat nimenomaan ne, ketkä määrittelevät naisellisen ulkonäön ja seksikkyyden. Homoseksuaaliset näkemykset ovat tietenkin vielä oma juttunsa. Halusitpa sinä sitä tai et, mutta miesten päästä tulee se, että mikä heitä kiihottaa, eli suomeksi sanottuna on seksikästä. Sitä ei päätetä demokraattisesti äänestämällä, eikä sitä päätetä naisasialiikkeen neulontailloissa.

Jokaiselle miehellä on omat fiksaationsa, mutta yleismallinen kauneuskäsitys on universaali. Sen näkee jo kuuromykkäkin pistekirjoitetun seiskapäivää-lehden kannesta. Seksikäs nainen on hyvin yhdenmukainen. Ja sinulla ei naisena ole mitään sanavaltaa asiaan. Deal with it!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äijämies;27290237:
Tässä kiteytyy hienosti taas feministin sokea ajatusmaailma. Puhut nyt varmasti yhdestä nimimerkistä, mutta kuten tämä venäläinen nuori nainen taisi todetakkin niin kauneuskäsite on hyvin yleismaailmallinen.

Kerrottakoot sinulle selvennyksenä se, että heteromiehet ovat nimenomaan ne, ketkä määrittelevät naisellisen ulkonäön ja seksikkyyden. Homoseksuaaliset näkemykset ovat tietenkin vielä oma juttunsa. Halusitpa sinä sitä tai et, mutta miesten päästä tulee se, että mikä heitä kiihottaa, eli suomeksi sanottuna on seksikästä. Sitä ei päätetä demokraattisesti äänestämällä, eikä sitä päätetä naisasialiikkeen neulontailloissa.

Jokaiselle miehellä on omat fiksaationsa, mutta yleismallinen kauneuskäsitys on universaali. Sen näkee jo kuuromykkäkin pistekirjoitetun seiskapäivää-lehden kannesta. Seksikäs nainen on hyvin yhdenmukainen. Ja sinulla ei naisena ole mitään sanavaltaa asiaan. Deal with it!
Mä en nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma. Siis katsele sitten niitä seiskassa olevia naikkosia. Mutta miksi meidän kaikkien naisten pitää olla sen näköisiä? Herranjestas, en mäkään ole vaatimassa että kaikki suomen miehet olisi jotain Johnnydeppejä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27290200] Minä en julista mitään näkemystäni absolutismin tavoin.[/QUOTE]

Sä olisit edes vähän uskottavampi jos olisit edes johdonmukainen. Ethän sä muuta ole tehnytkään 20 sivun ajan kuin julistanut omaa näkemystäsi naiseudesta absoluuttisen oikeaksi.
 
korenet
[QUOTE="mie";27290182]Ketjun mies /miehet haluaa kolikon molemmat puolet. Jos hänelle on joku mennyt mainitsemaan isoista kulttuurieroista mitä miehen ja naisen rooleihin tulee tai siitä, että esim. Venäjällä mies todellakin maksaa vaimolleen käytännössä kaiken, hän jättää vastaamatta. Miksi? Koska ei pysty kumoamaan väitettä.[/QUOTE]

En ole jatkuvasti täällä kommentoimassa, pahoittelut siitä. Tuohon (jo kuten todettua) rasistiseen väitteeseen en lähde sen syvemmälle. Tuon puoliksi venäläisen nuoren naisen kirjoituksen olisi pitänyt soittaa sinullakin jotain kelloja. Mies ei venäjällä ole porho-rikas-elättäjä. Varmasti niitäkin on, mutta hyvin yksipuolinen ja rasistinen näkemys tuo on.

[QUOTE="mie";27290182]Olen niin läheltä seurannut uusrikkaiden ja ei-niin-rikkaidenkin venäläisten toimintamallia Lapin laskettelukeskuksissa, että en voi olla näkemättä eroa. Itäeurooppalainen nainen rakastaa shoppailua, kaunista ulkonäköä, hyvää ruokaa, kohteliasta tapaa elää. Ja mies mahdollistaa sen.[/QUOTE]

Ja tuo kaikenkattava empiirinen tutkimuksesi on täyttä faktaa? Onko mielestäsi kaikki somalit myös raiskaajia tai rikollisia? Ei nyt lähdetä tähän rasistiseen heittelyyn millään muotoa! Jookos?

[QUOTE="mie";27290182]Minä en ainakaan tunne miehiä, jotka mielellään kustantaisivat nikottelematta kaiken tuon.[/QUOTE]

Varakas mies varmasti maksaa ja köyhempi ei. En usko että vaikkapa Venäjän 143 miljoonasta asukkaasta jokainen mies olisi kovin rahoissaan. Varakas mies maksaa varmasti vaimolleen paljon kaikenlaista hänen haluamaansa, ihan kulttuuritaustaan riippumatta.

Ps. Jos luit alkupään kirjoituksiani, niin itse vieläpä kerroin kuuluvani tähän ostavaan ryhmään. Siitä ei ainakaan meillä ole kysymys.
 
@ mies: En minä ole tässä siilipuolustuksessa, en edes ohuesti närkästynyt :D Sinua tuntuu jollakin tapaa nyt harmittavan se, että me suomalaisnaiset todella yleisesti ottaen koemme saavuttaneemme jotakin tärkeää siinä, että normi sallii meille haluamamme tavan pukeutua. Me olemme itse asiassa siinä suhteessa vapaampia kuin suomalaismiehet; Helsingissä "hintahtava" fruittari voi rauhassa ilta-aikaan kulkea, mutta kaikissa Sumen kaupungeissa ja kolkissa saa todella pelätä oman turvallisuutensa puolesta. Miehet jos ketkä ovat ryhmänä hyvin ankaria oman sukupuolensa edustajien ulkoista habitusta kohtaan siinä missä naiset ovat hyvinkin sallivia.
Minä voin sanoa tuntevani naisten maailman. Ei meillä ole ongelmaa sen suhteen, ettemme monessakaan suhteessa muistuta esim. virottaria. Monella tässäkin ketjussa keskustelleella miehellä taas tuntuu olevan ongelma asian suhteen. Onneksi he ovat kuitenkin melko marginaalissa, valtaosa suomalaismiehistä on vallan sinut sen asian suhteen, että akka kulkee arkena tennareissa ja farkuissa ja juhlana mekossa ja korkkareissa. Tai vaikkapa puvussa kuten Annie Hall B) Koetapa nyt sinäkin kömpiä sieltä poterostasi, ei tässä ole järin vakavista asioista kyse...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äijämies;27290237:
Tässä kiteytyy hienosti taas feministin sokea ajatusmaailma. Puhut nyt varmasti yhdestä nimimerkistä, mutta kuten tämä venäläinen nuori nainen taisi todetakkin niin kauneuskäsite on hyvin yleismaailmallinen.

Kerrottakoot sinulle selvennyksenä se, että heteromiehet ovat nimenomaan ne, ketkä määrittelevät naisellisen ulkonäön ja seksikkyyden. Homoseksuaaliset näkemykset ovat tietenkin vielä oma juttunsa. Halusitpa sinä sitä tai et, mutta miesten päästä tulee se, että mikä heitä kiihottaa, eli suomeksi sanottuna on seksikästä. Sitä ei päätetä demokraattisesti äänestämällä, eikä sitä päätetä naisasialiikkeen neulontailloissa.

Jokaiselle miehellä on omat fiksaationsa, mutta yleismallinen kauneuskäsitys on universaali. Sen näkee jo kuuromykkäkin pistekirjoitetun seiskapäivää-lehden kannesta. Seksikäs nainen on hyvin yhdenmukainen. Ja sinulla ei naisena ole mitään sanavaltaa asiaan. Deal with it!
Mä olen kyllä käsittänyt että siihen seksikkyyteen ja miesten päiväuniin mahtuu melkoinen määrä erilaisia variaatioita. On totta,että tietyt asiat ovat ja pysyvät kuten hoikkuus,hyvä iho ja hyvät hampaat mutta esim. hiusten pituus,väri,malli,silmien väri yms. ovat melko yksilöllisiä makuasioita. Et voi tosissasi väittää että KAIKKI miehet pitävät ENITEN pitkähiuksista blondeista joiden tukka on kiharrettu laineille? Veikkaan että ihan yhtä suuri määrä miehiä saa kiksinsä sirosta lyhyttukkaisesta ja ruskeasilmäisestä brunetesta. Edes tissien kokoa ei voi mitenkään määritellä "standardiksi", eivät kaikki syty F-kupin lolloista tai AA-kupin kiinteistä pikkutisuista.
 
"vieras"
Varakas mies varmasti maksaa ja köyhempi ei. En usko että vaikkapa Venäjän 143 miljoonasta asukkaasta jokainen mies olisi kovin rahoissaan. Varakas mies maksaa varmasti vaimolleen paljon kaikenlaista hänen haluamaansa, ihan kulttuuritaustaan riippumatta.
Niin ja niiden köyhien miesten naiset eivät käytä turkiksia ja tekokynsiä. Luuletteko te tosissanne, että jokaikinen venäläinen ja virolainen nainen näyttää samalta? Kyllä sieltäkin löytyy niitä vaatimattomammin pukeutuvia.
 
Vielä yhden asian lisätäkseni: Oletko nimim. mies kiinnittänyt huomiota siihen, miten me suomalaisnaiset pukeudumme juhlaan? Osaamme olla hyvinkin naisellisia ja arvostamme sitä, todella panostamme juhlapukeutumiseen ja ihastelemme toistemme asuja ja asusteita. Kyse ei olisi siitä, että tasa-arvo olisi saanut meidät halveksumaan naiseutta ja naisellisuutta. Me emme täällä vain harrasta koreaa ja seksikästä juhlapukeutumista arkena, koska heräämme kuudelta aamulla, viemme lapset päiväkotiin, pyöräilemme työpaikalle ja kaupan kautta kotiin ja näillä leveysasteilla ja näissä päivän toimissa käytännöllisyys on valttia. Mielestäni erittäin järkevää :)
 
äijämies
Vielä yhden asian lisätäkseni: Oletko nimim. mies kiinnittänyt huomiota siihen, miten me suomalaisnaiset pukeudumme juhlaan? Osaamme olla hyvinkin naisellisia ja arvostamme sitä, todella panostamme juhlapukeutumiseen ja ihastelemme toistemme asuja ja asusteita. Kyse ei olisi siitä, että tasa-arvo olisi saanut meidät halveksumaan naiseutta ja naisellisuutta. Me emme täällä vain harrasta koreaa ja seksikästä juhlapukeutumista arkena, koska heräämme kuudelta aamulla, viemme lapset päiväkotiin, pyöräilemme työpaikalle ja kaupan kautta kotiin ja näillä leveysasteilla ja näissä päivän toimissa käytännöllisyys on valttia. Mielestäni erittäin järkevää :)
Siitä miehet pitävätkin, kun laittaudutte. Eikä arkena tarvitsekaan olla juhlapuvussa. Ei niin tehdä tietääkseni missään päin maailmaa. Ja kyllä suomessa on naisia, joille aamuherääminen ja lapset eivät ole esteenä huolitellulle ulkonäölle. Leveysasteetkin ovat aika samat, kun tässä ketjussa jo esilletulleissa naapurikansoissa.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27290297]Sä olisit edes vähän uskottavampi jos olisit edes johdonmukainen. Ethän sä muuta ole tehnytkään 20 sivun ajan kuin julistanut omaa näkemystäsi naiseudesta absoluuttisen oikeaksi.[/QUOTE]

En ole. Naisellisuuden lisäämisen ja feminiinin estetiikan toivominen on kokonaan eri asia kuin naisellisuuden näkeminen absoluuttisen oikeana tai tämän korottaminen kategoriseksi laiksi.

Te itse pelkäätte, että feminiiniyden näyttäminen vie teiltä yhteiskunnallisen vallan, jonka olette saavuttaneet, tai että se kahlitsee teitä, tai että se on epäkäytännöllistä, tai että se on epäeettistä. End of story. Tässä oli koko ajattelunne ja modernisaatioteorianne lyhykäisyydessään. Ontto kuin pystyyn lahonnut kelopuu. Tätä te kutsutte moderniksi ihmisyydeksi tai koulutetuksi ihmiseksi tai tasa-arvoisuudeksi.

Näin ollen "kuin mies" on alkanut korvata "naista", koska "kuin mies" on vallankäyttäjä, vapaa ja itsenäinen. Te uskotte tähän dogmaan aivan kuin fundamentalisti pyhään kirjaan ettekä enää näe että se on pelkkä rakennelma, fiktio, ideologia. Vaaditte muita hyväksymään "kuin miehen", koska se kuulemma on teidän oma ja luonteva tapanne olla nainen.

Juuri tämä on niin silmiinpistävän räikeää ja naiivia. Asioita täytyy kyseenalaistaa ja suhteuttaa, niin miehetkin tekevät. Se ja samoin avoin keskusteleminen on aina tervettä. Te sen sijaan ainakin netissä torjutte arvostelun, analyysin, keskustelun sekä vertailun omasta identiteetistänne, sen rakenteesta, historiasta, olettamuksista... Etenkin nykyisessä läntisessä maailmassa on jopa melkoinen muinaisjäänne, että on olemassa näin iso joukko naisia, joille koko aihe mahtuu edellisen kappaleen ajatuksiin. Pidän naisia älykkäinä, siis "miehen kaltaisina" ajatteluprosesseissa. Juuri siksi on hämmentävää, miten koulutettukin nainen voi ajatella noin yksinkertaisesti näistä kysymyksistä.
 
"mies"
[QUOTE="hmmm";27290439]No kai se nyt oli kun se oli sun kirjoittama.[/QUOTE]

Ei ollut, kirjoitan vain omalla nimimerkilläni, pari poikkeusta on ollut koko aikana. Erittäin järkevää, kiihkotonta ja omien näkemysteni kanssa samansuuntaista tekstiä tältä venäläissyntyiseltä nuorelta yliopisto-opiskelijalta.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27290470]

Te itse pelkäätte, että feminiiniyden näyttäminen vie teiltä yhteiskunnallisen vallan, jonka olette saavuttaneet, tai että se kahlitsee teitä, tai että se on epäkäytännöllistä, tai että se on epäeettistä. End of story. Tässä oli koko ajattelunne ja modernisaatioteorianne lyhykäisyydessään. Ontto kuin pystyyn lahonnut kelopuu. Tätä te kutsutte moderniksi ihmisyydeksi tai koulutetuksi ihmiseksi tai tasa-arvoisuudeksi. [/QUOTE]

Ei kun me ollaan yksinkertaisesti sitä mieltä, että jokainen ihminen, niin nainen kuin mies, saa ihan itse päättää millä tavalla pukeutuu ja kuinka paljon laittautuu. Me, toisin kuin sinä, uskomme siihen tieteellisestikin todistettuun faktaan, että ihmiset ovat erilaisia, pitävät erilaisista asioista ja ovat joko enemmän tai vähemmän naisellisia tai maskulillisia.
 

Yhteistyössä