Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27282804]Olen kanssasi aivan samaa mieltä ja tuo kuulostaa vain upealta (olen kade... ;))! :) Tarkoitin niitä naisia, joista ei välity se seksikkyys eli jotka eivät voi hyvin naisina ja seksuaalisesti (sen voi lukea ulkoa, vaatteilla ei ole ratkaisevaa osaa). Useimmiten, ei toki aina, nämä naiset ovat myös niitä, jotka eivät paljon mieti kauneutta tai satsaa siihen. Heille seksikkyys ja tunne-elämä eivät vain ole lähellä sydäntä, heitä ei kiinnosta koko aihe.

Ja tätä on itseni vaikea ymmärtää ja hyväksyä Suomessa. Kun tämä tuntuu muualla olevan lähes täysin vieras ajattelu naisilla. Onkohan naisten valta näissä tapauksissa mutatoitunut tällaiseksi "anti-feminiiniydeksi"?[/QUOTE]

No, naisethan ovat Suomessa usein sitä mieltä, että laittautunut nainen on huono nainen. Ja muutenkin täällä ollaan sellaisia susia kanssasisarille, että oksat pois. Lyhyesti, menemättä yhtään syvälliseksi (en vaan jaksa tänään), täällä ei saa olla kaunis.

Se on syntiä ja tarkoittaa, että olet siideripissis.
 
"vieras"
Mä en oikein koskaan ole osannut käyttää meikkiä. Meikki ei pue mua,näytän jotenkin irvokkaalta jos mulla on luomiväriä tai raskaat rajaukset. Jopa häämeikissäni en tuntenut yhtään olevani oma itseni. Silti koen olevani seksikäs enkä pukeudu kulahtaneisiin rätteihin. Tykkään laittaa hiuksiani ja käyttää kivoja kenkiä. Alkoholista en tykkää,mutta kyllä mä nauran ihan selvinkinpäin jos on hauskaa,en tarvitse siihen siideriä että saan aikaan kihertävän kikatuksen.

Näin kolmeakymppiä lähestyessä voin todeta että mulla yksinkertaisesti tulee fysiikka vastaan. Jos notkut kapakassa neljään aamulla niin mä kärsin univeloista seuraavat kolme päivää ja se jos mikä näkyy naamasta vaikka olis kilo pakkelia. Mielummin olen seksikäs,huoliteltu ja terveen ja virkeän näköinen kuin kiehnään tissit tiskillä aamuyöllä esittelemässä mun seksikyyttäni.

Kysymys vielä aloittajalle: Miten saat darran aikaan sunnuntaiksi jos ei ole lupa ottaa kuin yksi saunakalja? Eikö siihen darraan tarvita nousuhumala?
 
[QUOTE="mies";27282720]Jälleen mustavalkoisuutta. Joudun kerta toisensa jälkeen pettyä palstanaisten ajattelun tasoon. :)

Se, että kulkee "vain niin hemaisevana kuin itse tunnen", ei kyllä tasan tarkkaan kerro mitään itsevarmuudesta tai aikuisuudesta kun taas tunteista se ei kerro ainakaan mitään kovin vastaanottavaista. Kyseessähän on enemmän pelkkää muilta opittujen kulttuurimeemien kierrätystä maustettuna itsekkyydellä ("v*tut muista, tässä mä oon!"). Alkeellista ja usein rumaakin.[/QUOTE]

Oi, mutta mullahan on kroppa hemmetin timmissä kunnossa ja olokin sen mukainen, eli yleistätköhän ihan vähän? :D
 
"heh"
Ihanaa että en ole aloittajan kanssa naimisissa.

Olen ollut tantta jo tutustuessamme, tykkään seksistä mutta en todellakaan pitkistä hiuksista, korkeista koroista enkä tekokynsistä enkä irtoripsistä. Lenkkarit ja farkut on enemmän mun juttu, ja joo, tarvittaessa tuulipukukin. Tämmöinen olin kymmenen vuotta sitten ja tämmöinen olen edelleen...
 
"mies"
No, naisethan ovat Suomessa usein sitä mieltä, että laittautunut nainen on huono nainen. Ja muutenkin täällä ollaan sellaisia susia kanssasisarille, että oksat pois. Lyhyesti, menemättä yhtään syvälliseksi (en vaan jaksa tänään), täällä ei saa olla kaunis.

Se on syntiä ja tarkoittaa, että olet siideripissis.
Just näin :) Ja tähän toivoisin useamman heräilevän. Se on utopiani.

Vaikutat hienolta naiselta ja olen huomannut, että olen samoilla linjoilla usein mitä nyt olen lukenut kirjoituksiasi.
 
[QUOTE="mies";27282373]Elämästä on todella paljon pois, jos kauneudella ei ole suurta väliä, jota oma kehokin on, etenkin naisella (mutta miksei myös miehellä). Siitä tulisi pitää huolta. Käytännössä kukaan niin tekevä ei kadu sitä, mutta moni, mies ja nainen, tuntee olonsa huonoksi ja raskaaksi, jos ei hoida itseään kuin minimaalisesti. Kyse on siis onnesta ja viehättyvyyden tunteesta, joka nostaa myös omaa itsetuntoa ja näyttää toisillekin kauniilta ja säteilevältä. Sellainen ihminen koetaan miellyttävänä paljon helpommin.

Kyllä minusta toiset suomalaiset naiset helposti alkavat sättiä tai syrjiä, jos nainen panostaa liikaa ulkonäköönsä. Ei meillä Suomessa saa erottua muista laittautumalla tai ainakin pitää laittautua juuri kuten muutkin. Siis yleensä. Nainen ei vieläkään meillä saa tuoda omaa persoonaansa kovinkaan paljoa esiin. Itä-Euroopassa esimerkiksi tilanne on juuri toisinpäin. Siellä ruokkoamaton nainen on yksinkertaisesti kummajainen.[/QUOTE]

Mielestäni et ole niinkään puhunut persoonan kuin ulkonäön tuomisesta esiin. Ja nimenomaan tietyllä tapaa. Ehkä mun persoona on lyhyttukkainen ja matalakorkoinen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
"vieras"
[QUOTE="vieras";27282828]Mä en oikein koskaan ole osannut käyttää meikkiä. Meikki ei pue mua,näytän jotenkin irvokkaalta jos mulla on luomiväriä tai raskaat rajaukset. Jopa häämeikissäni en tuntenut yhtään olevani oma itseni. Silti koen olevani seksikäs enkä pukeudu kulahtaneisiin rätteihin. Tykkään laittaa hiuksiani ja käyttää kivoja kenkiä. Alkoholista en tykkää,mutta kyllä mä nauran ihan selvinkinpäin jos on hauskaa,en tarvitse siihen siideriä että saan aikaan kihertävän kikatuksen.

Näin kolmeakymppiä lähestyessä voin todeta että mulla yksinkertaisesti tulee fysiikka vastaan. Jos notkut kapakassa neljään aamulla niin mä kärsin univeloista seuraavat kolme päivää ja se jos mikä näkyy naamasta vaikka olis kilo pakkelia. Mielummin olen seksikäs,huoliteltu ja terveen ja virkeän näköinen kuin kiehnään tissit tiskillä aamuyöllä esittelemässä mun seksikyyttäni.

Kysymys vielä aloittajalle: Miten saat darran aikaan sunnuntaiksi jos ei ole lupa ottaa kuin yksi saunakalja? Eikö siihen darraan tarvita nousuhumala?[/QUOTE]

kaameeesta kapulasta.
 
mama the strange
Aika aikaansa kutakin... Mun mielestä on kyllä hiukan säälittävää, jos 30-vuotiaan ihmisen elämän tärkeimpiä asioita ovat edelleen baari-illta, tekoripset ja meikit.

En oo itse ikinä ollut siideripissis, en todellakaan. Tykkään kyllä edelleen kolmikymppisenä äiti-ihmisenä laittautua ja käydä silloin tällöin baariessakin, mutta ei se vaan enää ole samaa kuin ennen. Mukavampaa on istua iltaa ystävien kanssa syödä hyvin, juoda hyvin ja joo, vaikka saunoa. En jaksa enää sitä lärveilyä ja veikkaanpa, että jos oisin vaan dokannu viimeiset 12 vuotta niin en todellakaan näyttäisi näin hyvältä kuin nyt.

Venäläisten ja suomalaisten naisten vertaaminen on hiukan tyhmää, koska naisen rooli Venäjällä on avan eri, kuin Suomessa. Suomessa naiset ovat itsenäisiä ja elävät itseään varten, kun taas useimpien venäläisnaisten tärkein tehtävä on miellyttää aviomiestä. Samoin on tilanne esim. thai-naisilla. Ja tokihan kotirouvilla enemmän aikaa itsensä hoitamiseen on kuin työssäkäyvillä ja/tai lapsiperheen arkea pyörittävillä naisilla. Venäjällähän on todella harvinaista, että nainen hoitaa kotona lapsiaan, vaikka ei olisikaan töissä. Lapset ovat päiväkodeissa.

Tietysti jonkinlainen ulkonäöstä huolehtiminen on suotavaa kaikille, mutta ruuhkavuosien aikana elämässä voi olla kovin paljon muutakin, kuin kaunistautuminen.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27282840:
Oi, mutta mullahan on kroppa hemmetin timmissä kunnossa ja olokin sen mukainen, eli yleistätköhän ihan vähän? :D
Kyllä yleensä nainen, joka huolehtii kropastaan, miettii myös pukeutumistaan ja tykkää laittaa. Oma keho on osa kiinnostusta kauneuteen, joka suuntautuu yhteiskuntaelämään ja toisille ihmisille.
 
[QUOTE="mies";27282874]Kyllä yleensä nainen, joka huolehtii kropastaan, miettii myös pukeutumistaan ja tykkää laittaa. Oma keho on osa kiinnostusta kauneuteen, joka suuntautuu yhteiskuntaelämään ja toisille ihmisille.[/QUOTE]

Toki toki, enhän minä missään kirjoittanutkaan ettenkö hoitaisi itseäni ja ulkonäköäni. Vai kirjoitinko? :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27282855]kaameeesta kapulasta.[/QUOTE]

Aha? :D No en tietääkseni :) Enhän mä silloin olisi mitenkään seksikäs kissa jos krapulassa korahtelisin sohvanpohjalla.
 
"vieras"
Ap taitaa olla alle 25v? Ei muuten mutta huomaa vaan, että et todellakaan voi olla lähempänä 40 ;) Itse olen 32v ja voin sanoa, että mun nuoruudessa, silloin kun olin 18v siideripissis, niin eipä edes ollut hiuslisäkkeitä, rakennekynsiä, irtoripsiä. Ei ainakaan siinä määrin kun niitä nyt tuntuu nuoret aikuiset käyttävän. Enpä tuntenut ainuttakaan kellä olisi ollut silaritkaan vaikka nyt tunnen useammankin. Aika muuttuu, mutta tarviiko meidän muuttua mukana? Voin sanoa, että baariin laitan edelleen meikit viimeisen päälle, korkkarit ja hiukset mutta en todellakaan voisi kuvitellakaan laittavani mitään teko-osia. Tuntuisin itseni typeräksi. Vielä typerämmäksi tuntisin itseni viimeisen päälle laitettuna kaivamassa kakkaa kynsien alta, oksia hiuslisakkeestä, naama punasena karjumassa kun korkkareissa en saa kadulle juoksevaa 2v:tä kiinni ja pyytämässä anteeksi puiston penkillä istuvalta mummolla kun tuli sille pyllyä vilautettua kun hame ei pysy alhaalla. Jotain rajaa sentään. Meidän ikäiset, yli 30v "vanhat ämmät" osaa pukeutua siististi, jopa seksikkäästi mutta se miten me määritellään noi asiat on eri kuin se miten ne nyt 20v:t sen määrittelee.
 
"diu"
[QUOTE="vieras";27282828]Mä en oikein koskaan ole osannut käyttää meikkiä. Meikki ei pue mua,näytän jotenkin irvokkaalta jos mulla on luomiväriä tai raskaat rajaukset. Jopa häämeikissäni en tuntenut yhtään olevani oma itseni...[/QUOTE]

Ihan ot:ksi menee mutta pakko sanoa että ei meikatakseen tarvitse käyttää luomiväriä tai raiskaita rajauksia. Se tuntuu olevan jopa meikkaajilla yleinen tapa että tungetaan naama täyteen ruskeaa/sinistä luomiväriä vaikkei se sopisi meikattavalle :D
Mutta tietysti voit olla pitämättä meikistä ja olla ilman sitä, ei haittaa mutta kunhan huomautin :)
 
"heh"
[QUOTE="mies";27282874]Kyllä yleensä nainen, joka huolehtii kropastaan, miettii myös pukeutumistaan ja tykkää laittaa. Oma keho on osa kiinnostusta kauneuteen, joka suuntautuu yhteiskuntaelämään ja toisille ihmisille.[/QUOTE]

Mä olen kunnossa kyllä ja kroppa on jees. Mutta naamani kanssa en jaksa tuhertaa, ja hiukseni pidän lyhyinä, koska tukka on paksu ja pitkänä hiuspohja kipuilee, pitkiä kynsiä en halua työni vuoksi ja hygieniasyistä, ja inhoan sitä että jalkani sattuvat, joten kenkäni ovat aina matalat. Ja onneksi kelpaan miehelleni tällaisena...

Lenkillä on parasta. Tai no, lenkin jälkeen, oikeestaan...

:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27282892]Aha? :D No en tietääkseni :) Enhän mä silloin olisi mitenkään seksikäs kissa jos krapulassa korahtelisin sohvanpohjalla.[/QUOTE]

"korahtelisin sohvan pohjalta"? sinä oot mies joka kirjotit noin! Joko otat muistiin mitä oon sanonut tai meitin jutut jää mieleen! Eikukaan sano noin muu kun minä? Vai... kerro itsestäs! se mtä kerrot huomaan ootko samalainen?
 
[QUOTE="vieras";27282901]Kuka ne lapset hoitaa jos äiti ja isi kikattaa baarissa seksikkäinä joka viikonloppu?[/QUOTE]

Tarvitseeko sen olla baari? Ja joka viikonloppu?

Miksei vaikka teatteria tai hyvää konserttia kerran kuussa, tai pitkän kaavan illallinen hyvässä ravintolassa? Tai piipahdus taidenäyttelyyn tai museoon ja sitten brunssi jossain ihanassa paikassa?

Miksi aina vedetään tämä ihan överiksi? Jos nainen saisi pitää vaikka inhimillisen näköiset tekoripsensä, kauniit kyntensä, hameensa ja nätit kenkänsä myös vaikka leikkarilla? Tai saisi vapaasti olla kotelomekossa perhekerhossa ilman, että siihen tarvitsee mitenkään kiinnittää huomioita?

Liitän tämän naisena olemisen nyt äitiyteen, koska olen kotona kahden pienen kanssa ja tätä elämäni nyt on. Työelämässä tai koulussa varmaan voi jo olla vapaammin nainen kuin mitä "pelkkänä" äitinä voi?
 
"mies"
Mielestäni et ole niinkään puhunut persoonan kuin ulkonäön tuomisesta esiin. Ja nimenomaan tietyllä tapaa. Ehkä mun persoona on lyhyttukkainen ja matalakorkoinen :D
Mutta on sääli, jos persoona koostuu tyylistä, joka on "antikaunis" eli eräänlainen subjektiivinen protesti trad. feminiiniyttä vastaan. Siinä on ihminen maalannut itsensä umpikujaan pahemman kerran (eikä edes minusta kovin älykkäästi sillä oikeat feministit eivät käy tällaisia ristiretkiä).

Usein nämä ihmiset ovat myös niitä kielteisiä ja hankalia naisia ja kumppaneita johtuen tästä elämänasenteesta eli ensi sijassa negatiivisesta kiinnittymisestä naista koskeviin normeihin. En löydä tästä juuri mitään myönteistä miltään osin.
 
"Lissu"
Parikymppisenä baareissa pyöriminen oli musta kivaa, nykyisin en vaan siitä enää nauti. Mä oikeasti nautin paljon enemmän siitä saunaillasta. Tarkemmin ajatellen niin olisin varmaan nauttinut parikymppisenä, mutta silloin "kuului" bilettää ja menin porukan mukana.

Sama juttu itsensä laittamisessa... parikymppisenä laitoin itseäni, nykyisin paljon vähemmän, koskaan se ei ole oikeastaan ollut mun juttu mutta nuorempana "kuului" laittautua.

Ehkäpä jutun juju on siinä nykyisin olen aikuisempi, itsevarmempi ja uskallan tehdä niinkuin itse haluan tehdä enkä niinkuin "kuuluu" tehdä. :) Uskallan olla oma itseni - homssuinen kotihiiri. :D

Lieventääkö asiaa yhtään että olen nykyisin paljon onnellisempi kuin parikymppisenä? :)
 
[QUOTE="heh";27282927]Mä olen kunnossa kyllä ja kroppa on jees. Mutta naamani kanssa en jaksa tuhertaa, ja hiukseni pidän lyhyinä, koska tukka on paksu ja pitkänä hiuspohja kipuilee, pitkiä kynsiä en halua työni vuoksi ja hygieniasyistä, ja inhoan sitä että jalkani sattuvat, joten kenkäni ovat aina matalat. Ja onneksi kelpaan miehelleni tällaisena...

Lenkillä on parasta. Tai no, lenkin jälkeen, oikeestaan...

:D[/QUOTE]

Minullakaan ei ole rakennekynsiä - en osaa soittaa niillä kitaraa :D Minulla on vahva, paksu hius ja pidän sen mieluiten pitkänä jolloin laittaminen on helppoa ja hoitaminen myös. Minulla on paljon matalakorkoisia kenkiä samasta syystä, mutta ne ovat kauniita kenkiä. Meikkaan vähän, mutta pidän muuten ihostani niin hyvän huolen niin luonnollisesti kuin osaan.

Ihmettelen itsekin heitä, jotka antavat juurikasvun kasvaa ja pitävät hiukset rumina. Niitä, jotka eivät tee enää mitään itsensä eteen koska ovat joko liian vanhoja tai ovat äitejä ja eivät siksi muka ehdi.
 
"vieras"
Miksi ap olettaa että kaikkien persoonallisuuteen ja ulkonäköön tulee kuulua hiuslisäkkeet,tekokynnet,korkokengät jne..? Eihän sillä ole enää mitään tekemistä sen henkilön itsensä kanssa jos toiveena on vain että näyttää samalta kuin kaikki muutkin? Eikö lyhyttukkainen,vähän meikkiä käyttävä nainen voi siis olla seksikäs? Vaaditaanko siihen automaattisesti jotain keinotekoista?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27282887:
Toki toki, enhän minä missään kirjoittanutkaan ettenkö hoitaisi itseäni ja ulkonäköäni. Vai kirjoitinko? :)
Mutta vain niin paljon kuin itse tunnet. Yleensä tämä tarkoittaa suhteellisen vähäistä hoitamista. Sävysi oli sellainen, että olisit jotenkin vapaampi niin. Ja tätä pidän aika naiivina näkemyksenä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27282934]Mutta on sääli, jos persoona koostuu tyylistä, joka on "antikaunis" eli eräänlainen subjektiivinen protesti trad. feminiiniyttä vastaan. Siinä on ihminen maalannut itsensä umpikujaan pahemman kerran (eikä edes minusta kovin älykkäästi sillä oikeat feministit eivät käy tällaisia ristiretkiä).

Usein nämä ihmiset ovat myös niitä kielteisiä ja hankalia naisia ja kumppaneita johtuen tästä elämänasenteesta eli ensi sijassa negatiivisesta kiinnittymisestä naista koskeviin normeihin. En löydä tästä juuri mitään myönteistä miltään osin.[/QUOTE]

Mun mielestä julkkisten joukossa on moniakin erittäin näyttäviä lyhythiuksia naisia. Miksi vaadit naiselle juuri korkokengät? Eikö se ole vielä kamalamman näköistä jos niillä ei osaa kävellä ja hoippuu kuin haavoittunut hirvi pitkin Prisman pakastekäytävää?
 
"..."
En ymmärrä tätä kulahtaneen kotiäiti-lookin raivokasta puolustamista :O
En tiedä kotiäiti lookista, mutta itse olen pukeutunut farkku-tennari-t-paita-lookkiin niin ennen kun jälkeen lasten, ja se sopii minulle. Ja uskallan väittää, että näytän silti monta kertaa seksikkäämmältä kuin useimmat korkokengissä ja minihameessa sipsuttelijat. Seksikkyys on enemmän asenteesta kuin vaatteista kiinni.
 
[QUOTE="...";27282975]En tiedä kotiäiti lookista, mutta itse olen pukeutunut farkku-tennari-t-paita-lookkiin niin ennen kun jälkeen lasten, ja se sopii minulle. Ja uskallan väittää, että näytän silti monta kertaa seksikkäämmältä kuin useimmat korkokengissä ja minihameessa sipsuttelijat. Seksikkyys on enemmän asenteesta kuin vaatteista kiinni.[/QUOTE]

Jos nainen on sinut itsensä kanssa myös sipsutellessaan korkkareilla? (Ärsyttävää tuollaisen sanan käyttöä, niin kuin se olisi jotenkin huonompaa...)
 

Yhteistyössä