Sanna Ukkola kritisoi Iltalehdessä isosti Orpon hallituksen halun kieltää holokaustin kiistäminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aila outo tutkimis kun päätyy tulokseen, että tuhoamisleiritkin olo itse asiassa kivoja kesäleirejä työn parissa
Yksikään revisionisti ei päätynyt tuollaiseen lopputulokseen, mutta monia epäkohtia toivat esiin tutkimuksissaan. Mutta jos kouluissa on kymmeniä vuosia vain kerrottu yhtä totuutta niin se on usein niin syvällä alitajunnassa ettei kaikki suostu hyväksymään kun asiasta tulee jotain toisenlaisia faktoja esiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Vaikka juutalaiset ovat lähellä sydäntäni, niin olen samaa mieltä Ukkolan kanssa. Mutta vain 51 %:sesti.

Kieltäisin tässä yhteiskunnassa hyvin vähän kärkevää verbaalista ilmaisua. Kaikki vihapuhebotit ja sensuroinnit (varsinkin Vauvalla) ovat mielipiteenvapauden riistoa ja sitä, että ihmisiä pidetään ihan lapsina.
Tai että Usassa hyssytellään mus-tien tekemistä rikoksista, tai täällä mehmettien.
Mua ei haittaa jos joku sanoo mua vaikka idi-ootiksi, en ala itkeä siitä modelle.

Ja kansanmurhia on muitakin, kommunismi tappanut 30 milj.ihmistä.

Mutta sitten. Vanha Testamentti kieltää kiroamasta juutalaisia (siis aiheetta), ja Jumala kostaa kiroajalle.
Toki juutalaisten tekemistä törttöilyistä pitää voida puhua ja tuomita, ei Raamattukaan silittele heidän päätään. Mutta juutalaiset ovat kansana Jumalan silmäterä, joten kansana ei heitä saa sorsia.
 
vierailija
Vaikka juutalaiset ovat lähellä sydäntäni, niin olen samaa mieltä Ukkolan kanssa. Mutta vain 51 %:sesti.

Kieltäisin tässä yhteiskunnassa hyvin vähän kärkevää verbaalista ilmaisua. Kaikki vihapuhebotit ja sensuroinnit (varsinkin Vauvalla) ovat mielipiteenvapauden riistoa ja sitä, että ihmisiä pidetään ihan lapsina.
Tai että Usassa hyssytellään mus-tien tekemistä rikoksista, tai täällä mehmettien.
Mua ei haittaa jos joku sanoo mua vaikka idi-ootiksi, en ala itkeä siitä modelle.

Ja kansanmurhia on muitakin, kommunismi tappanut 30 milj.ihmistä.

Mutta sitten. Vanha Testamentti kieltää kiroamasta juutalaisia (siis aiheetta), ja Jumala kostaa kiroajalle.
Toki juutalaisten tekemistä törttöilyistä pitää voida puhua ja tuomita, ei Raamattukaan silittele heidän päätään. Mutta juutalaiset ovat kansana Jumalan silmäterä, joten kansana ei heitä saa sorsia.
Kommunisten, vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula kertoo olevansa kommunisti, lasketaan tappaneen jopa 100 miljoonaa ihmistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Yritän uudestaan, koska viesti jäi haaviin.
Sairaita ihmisiä kiehtoo ketjun puheenaiheena oleva asia.
Suomessa sallitaan kirjava hölinä laidasta laitaan. Ei tervepäinen ihminen halua tonkia päivänselvää asiaa. Saksa on tehnyt oikein kun on säätänyt tiukan lain.
 
vierailija
Yritän uudestaan, koska viesti jäi haaviin.
Sairaita ihmisiä kiehtoo ketjun puheenaiheena oleva asia.
Suomessa sallitaan kirjava hölinä laidasta laitaan. Ei tervepäinen ihminen halua tonkia päivänselvää asiaa. Saksa on tehnyt oikein kun on säätänyt tiukan lain.
Jos asia on päivänselvä mielestäsi niin mitä mieltä olet esim. tässä ketjussa esitettyyn Treblinkan kaivovesi asiaan? Jos haluaa selvittää totuuden historiasta niin missä mielessä se on sairasta? Itse olen kristitty ja siksi haluan pyrkiä totuuteen tässäkin asiassa, oli se sitten mikä hyvänsä. Revisionistit usein leimataan uusnatseiksi ja äärioikeistolaisiksi mikä ei useinkaan pidä paikkaansa.
 
vierailija
Jos asia on päivänselvä mielestäsi niin mitä mieltä olet esim. tässä ketjussa esitettyyn Treblinkan kaivovesi asiaan? Jos haluaa selvittää totuuden historiasta niin missä mielessä se on sairasta? Itse olen kristitty ja siksi haluan pyrkiä totuuteen tässäkin asiassa, oli se sitten mikä hyvänsä. Revisionistit usein leimataan uusnatseiksi ja äärioikeistolaisiksi mikä ei useinkaan pidä paikkaansa.
Laitapa joku linkki siihen kaivovesiasiaan
 
vierailija
Ei nyt ole kyse mistään linkistä vaan siitä että eikö ihmetytä miksi Treblinkan kaivovedestä ei kukaan valittanut yhtään?
Siis mitä vittua? Pitääkö minun nyt itse lähteä aikamatkalle ja mennä tutkimaan sitä kaivovettä? Kivoissa on yleensä puhdas vesi jos siitä pidetään huolta, mutta jos se päästetään saastumaan niin paskaahan se silloin on.
 
Kommunisten, vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula kertoo olevansa kommunisti, lasketaan tappaneen jopa 100 miljoonaa ihmistä.
Anna Kontula on itseasiassa älyttömän fiksu ihminen. Kannattaa joskus perehtyä häneen ja hänen aatemaailmaan.👍

Esim. Jari Sarasvuo haastattelee häntä tässä.
Olin melko varma, että Sarasvuo saa puhuttua Annan solmuun, mutta kuinkas sitten kävikään!😁

 
vierailija
Siis mitä vittua? Pitääkö minun nyt itse lähteä aikamatkalle ja mennä tutkimaan sitä kaivovettä? Kivoissa on yleensä puhdas vesi jos siitä pidetään huolta, mutta jos se päästetään saastumaan niin paskaahan se silloin on.
Olet siis tutustunut asiaan ainoastaan koulukirjojen perusteella, mutta silti arvostelet niitä jotka haluavat totuuden historiasta selvittää. Treblinkan kaivon viereen oli väitetysti haudattu satoja tuhansia ruumiita joukkohautoihin, mutta silti kukaan ei valittanut kaivoveden laadusta. Eikö herätä mitään kysymyksiä?
 
vierailija
Olet siis tutustunut asiaan ainoastaan koulukirjojen perusteella, mutta silti arvostelet niitä jotka haluavat totuuden historiasta selvittää. Treblinkan kaivon viereen oli väitetysti haudattu satoja tuhansia ruumiita joukkohautoihin, mutta silti kukaan ei valittanut kaivoveden laadusta. Eikö herätä mitään kysymyksiä?
Ei kai ne pohjaveteen asti ollut kaivettu? Oliko paikkakunnalla vain yksi ainoa kaivo josta kaikki joivat?
 
vierailija
Ei kai ne pohjaveteen asti ollut kaivettu? Oliko paikkakunnalla vain yksi ainoa kaivo josta kaikki joivat?
Mieti nyt hetki itsekin, jos kaivon viereen on haudattu satoja tuhansia mätäneviä ruumiita ja silti kaivoveden laadusta ei kukaan valittanut. Satojen tuhansien ihmisten joukkohauta on myös kooltaan melkoinen. Myöskään ruumiiden jäänteitä ei ole vieläkään Treblinkasta löydetty.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Mieti nyt hetki itsekin, jos kaivon viereen on haudattu satoja tuhansia mätäneviä ruumiita ja silti kaivoveden laadusta ei kukaan valittanut. Satojen tuhansien ihmisten joukkohauta on myös kooltaan melkoinen. Myöskään ruumiiden jäänteitä ei ole vieläkään Treblinkasta löydetty.
Siis jäikö tuonne leirille sitten joku vielä nauttimaan sitä kaivovettä? Eikä kukaan valittanut? Kuka tämän kaivojutun keksi ja milloin? Et suostunut mitään linkkiä laittamaan. Ja juu Wikipedia ei ole mikään luotettava tietolähde
 
vierailija
Mieti nyt hetki itsekin, jos kaivon viereen on haudattu satoja tuhansia mätäneviä ruumiita ja silti kaivoveden laadusta ei kukaan valittanut. Satojen tuhansien ihmisten joukkohauta on myös kooltaan melkoinen. Myöskään ruumiiden jäänteitä ei ole vieläkään Treblinkasta löydetty.
No huh. Ruumiithan poltettiin. Osa laitettiin monttuun, mutta niistäkin osa kaivettiin takaisin ja poltettiin
 
vierailija
Siis jäikö tuonne leirille sitten joku vielä nauttimaan sitä kaivovettä? Eikä kukaan valittanut? Kuka tämän kaivojutun keksi ja milloin? Et suostunut mitään linkkiä laittamaan. Ja juu Wikipedia ei ole mikään luotettava tietolähde
Henkilökohtaisesti unohtaisin sen kaivoveden, vaikka sekin tietenkin mielenkiintoinen yksityiskohta on. Lähtisin ihan ensiksi niistä sadoista tuhansista ruumiista, joista ei ole jäänyt mitään jälkeä. Se on mielenkiintoinen seikka. Kuka ne sieltä vei?

Toinen mielenkiintoinen asia ruumiisiin liittyen on saksalainen krematoriotekniikka, joka oli niin edistynyttä, että vastaavaa ei ole vieläkään kehitetty missään muualla. Auschwitzissa tuhkattiin jopa 2000 ruumista päivässä neljässä polttouunissa. Tavallisesti yhden ruumiin tuhkaaminen vie n. 2 tuntia. Saksalaisten on täytynyt kehittää joku uusi tekniikka uunien lämpötilan nostamiseksi ja toisaalta myöskin uusia materiaaleja kestämään vaadittava lämpötila.

Voisin kuvitella, että näitä teknologioita olisi hyödynnetty jossain yhteydessä (avaruuslennot?), mutta ihmettelen miksei niitä ole julkistettu laajemmin. Kyllähän esimerkiksi saksalaisten innovaatiot rakettimoottoreiden ja sukellusveneiden kohdalla ovat yleisessä tiedossa.
 
Holokausti on yks dokumentoiduimpia massamurhia koskaan, silminnäkijätodistuksia myöten. Se on tapahtunut keskellä Eurooppaa ja ei ne juutalaiset vanhuuteen kuolleet, vaan junalastit veivät päätepisteeseen.

Holokaustin kieltäminen on vaan äärettömän tyhmää - sillä ei ole asian kanssa merkitystä kuoliko 6 vai 3 miljoonaa, mutta kuoli kuitenkin.

Ja juu, maailmassa on juutalaiseliitti jne jne, mutta se ei tarkoita että holokaustia tarttee lähteä mitätöimään.
 
vierailija
No huh. Ruumiithan poltettiin. Osa laitettiin monttuun, mutta niistäkin osa kaivettiin takaisin ja poltettiin
Niin joo, totta, monestihan ruumiit poltettiin ihan avokuopissa yhdessä isossa kasassa. Sekin on vaatinut todella edistynyttä teknologiaa. Jokainen, joka on yrittänyt joskus polttaa vaikka lihanpalaa tuhkaksi tietää miten vaikeaa se on avotulella. Käytännössä liha vaan hiiltyy pinnalta ja jää suurimmaksi osaksi kiinteäksi möykyksi. Saksalaiset osasivat polttaa ruumiit hyvin vähällä polttoaineella kokonaan tuhkaksi. Vallitsevan teorian mukaan naisia käytettiin sytykkeinä koska heidän suurempi rasvakerroksensa toimi kuin bensa.
 
vierailija
Siis jäikö tuonne leirille sitten joku vielä nauttimaan sitä kaivovettä? Eikä kukaan valittanut? Kuka tämän kaivojutun keksi ja milloin? Et suostunut mitään linkkiä laittamaan. Ja juu Wikipedia ei ole mikään luotettava tietolähde
Vangit ja leirin henkilökunta joi sitä vettä päivittäin eikä missään ole tullut vastaan mainintaa että vedessä olisi mitään vikaa. Joku revisionisteista on tuon kaivojutun joskus nostanut esille. On myös ihmetelty kun leirin pohjapiirustuksissa ei ole yhtään todella isoa puuliiteriä mihin se valtava määrä puuta olisi varastoitu kuivumaan, kun väitettiin saksalaisten polttaneen 700-800 tuhatta ruumista avotulella ulkona.
 

Yhteistyössä