Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nykyinen vaimo

Vieras
Miten teidän mielestänne pitäisi suhtautua tässä tilanteessa:

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa jo muutaman vuoden. Nyt saimme kaivatun vauvan, minun ekani, miehen neljäs. Miehen ex-vaimo suhtautuu nyt niin, että soittelee miehelle ja laittaa viestejä heidän lapsistaan. Olen aika herkkänä, kun ollollaan vasta kotiuduttu. Olen myös tosi onnellinen niin kuin mieskin.

Sitten tämä: kun olimme synnärillä, en päässyt irti ajatuksesta, että mieheni on kokenut saman tilanteen ex-vaimonsa kanssa jo kolme kertaa. Vauvamme syntymä ei siis ollut hänelle ainutlaatuista.

Emme ole väleissä ex-vaimon kanssa. Varmaankin siksi, että hän luulee, että minä olen syy heidän eroonsa. No, olin ihan lääpälläni mieheen jo ennen heidän eroaan, mutta meillä ei ollut suhdetta.

Miksi entisen vaimon pitää sekoittaa muut lapset nyt tähän. On jotain kouluunmeno-ongelmia ja on väsynyt hoitamaan asiaa yksin ja nyt vaatii miestä osallistumaan asiaan, vaikka ollaan juuri saatu vauva.

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa jo muutaman vuoden. Nyt saimme kaivatun vauvan, minun ekani, miehen neljäs. Miehen ex-vaimo suhtautuu nyt niin, että soittelee miehelle ja laittaa viestejä heidän lapsistaan. Olen aika herkkänä, kun ollollaan vasta kotiuduttu. Olen myös tosi onnellinen niin kuin mieskin.

Sitten tämä: kun olimme synnärillä, en päässyt irti ajatuksesta, että mieheni on kokenut saman tilanteen ex-vaimonsa kanssa jo kolme kertaa. Vauvamme syntymä ei siis ollut hänelle ainutlaatuista.

Emme ole väleissä ex-vaimon kanssa. Varmaankin siksi, että hän luulee, että minä olen syy heidän eroonsa. No, olin ihan lääpälläni mieheen jo ennen heidän eroaan, mutta meillä ei ollut suhdetta.

Miksi entisen vaimon pitää sekoittaa muut lapset nyt tähän. On jotain kouluunmeno-ongelmia ja on väsynyt hoitamaan asiaa yksin ja nyt vaatii miestä osallistumaan asiaan, vaikka ollaan juuri saatu vauva.

no on ne muut lapset kuitenki sen miehen omia..

Sitten tämä: kun olimme synnärillä, en päässyt irti ajatuksesta, että mieheni on kokenut saman tilanteen ex-vaimonsa kanssa jo kolme kertaa. Vauvamme syntymä ei siis ollut hänelle ainutlaatuista.Emme ole väleissä ex-vaimon kanssa. Varmaankin siksi, että hän luulee, että minä olen syy heidän eroonsa. No, olin ihan lääpälläni mieheen jo ennen heidän eroaan, mutta meillä ei ollut suhdetta.

Miksi entisen vaimon pitää sekoittaa muut lapset nyt tähän. On jotain kouluunmeno-ongelmia ja on väsynyt hoitamaan asiaa yksin ja nyt vaatii miestä osallistumaan asiaan, vaikka ollaan juuri saatu vauva
.

Ap, missään muualla ei nyt ole ongelmaa (vaan ihan tavallista normaalia elämää) kuin sun ajattelutavassasi... Johtuen varmasti osin hormonipiikistä jossa olet tällä hetkellä, mutta kuitenkin. Kun suhtaudut asiaan taas niin että miehen edelliset lapset ovat ihan yhtä tärkeitä miehelle kuin sinä ja uusi vauvakin niin ymmärrät että olet vetänyt hernettä nenään ihan turhasta...

minusta sinä teet asiasta ongelman... eiköhän miehesi ole kokenut jokaisen lapsensa syntymän ainutlaaituisena? en ymmärrä ajatustasti ettei kokisi ainutlaatuisena, se taidat olla sinä joka on nyt hieman herkillä synnytyksen jälkeen?

ja tokihan miehesi tulee hoitaa "muut lapset" myös, onhan he hälle omia lapsiaan, ja sinä olet heidän äitipuolensa, yhdessä teidän tulisi oikeastaan perheenä näitä asioita hoitaa..

ja tosiaan, kannattaa lukea uudelleen mitä olet kirjoittanut, josko itsekkin huomaisit?

Ap ei nyt kykene ajattelemaan tilannetta selkeästi. Ihan ymmärrettävää vasta synnyttäneenä, mutta jos olet normaalistikin tuollainen niin AUTS! :O
Ettet vaan itsekin ole kohta miehesi ex...

Olen samassa tilanteessa kuin miehesi exä, joten sympatit enemmän hänen puolellaan. On upeaa että mies pitää huolta aiemmin syntyneistä lapsistaan, joskus käy niin että ne aiemmat lapset jää. :(
Miehesi on varmankin ennenkin osallistunut kaikkiin aiempien lapsiensa asioihin, eikä se ole sinusta tuntunut kovinkaan pahalta. Mutta nyt kun sinulla on oma lapsi, haluat että hänet nostetaan ykköseksi. Ei se mene niin.

Olisiko nyt niin, että olet itse vain herkkänä synnytyksen jälkeen? Aloituksesta ei nyt oikein käynyt ilmi, että miten se exä on nyt seonnut? Onko alkanut laittamaan huomattavasti enemmän viestejä, soitellut jatkuvasti, vaatinut miestä osallistumaan selkeästi enemmän kuin aiemmin? Vai onko niin, että exä on pyytänyt miestä osallistumaan siihen kouluun liittyvään ongelmaan?

Ole tyytyväinen, jos miehesi osallistuu lastensa elämään, he ovat ihan yhtä tärkeitä kuin se teidän vauvannekin.

Ja kyllä se lapsen syntymä on aina ainutlaatuista, ei kannata miettiä sitä että miehesi on kokenut sen ennenkin exän kanssa.

No, en vaan tajua sitä entistä. Olisi vaikka odottanut muutaman päivän! Me yritettiin lasta tosi kauan ja mua söi se, että eks sai vauvan paljon aiemmin kuin me, vaikka se on vanhempikin kuin minä. Itse asiassa se on kymmenen vuotta vanhempi eikä varsinaisessa synnytysiässä enää.

Mä olen tiennyt näistä muista lapsista ja ne on jo isoja, että ihan ok. Käyvät meillä ja silleen. Eksä myös kutsuu mut, jos on jotain juhlia lapsilla. Mä vaan en ole mennyt, koska ei olla väleissä.

mulla on vastaava tilanne toisinpäin, eli mun ex-mies sai hetki sitten lapsen uuden vaimonsa kanssa, uusi vaimo ei tajua, että miehellä on myös kaksi erittäin rakasta lasta meidän liitostamme, suuttuu jos mies soittelee lapsille useammin ja pyytää heitä luokseen muulloinkin kuin isäviikonloppuina, ex-miehelleni oli kova paikka aikoinaan joutua viikonloppu isäksi, enkä näe syytä miksi lapset eivät voisi viettää isänsä kanssa aikaa muulloinkin kuin jokatoinen viikonloppu. Tämä uusi nainen on soitellut minullekkin ja haukkunut minua, että mun pitäisi nyt ottaa päävastuu lapsistamme, koska he ovat juuri saaneet vauvan ja ovat väsyneitä... yritin hälle selittää, että helpollahan he pääsevät, kun lapset eivät kuitenkaan asu pysyvästi heidän tykönään, on paljon ihmisiä, joilla on isonmpia lapsia ja vauva perheessä, hekin joutuvat selviämään.. ja tuo miehen uusi vaimo ei edes joudu "hoitamaan" meidän lapsiamme, vaan ex-mies huolehtii siellä heidän tarpeistaan.

olenb exäni kanssa todella hyvissä väleissä, meillä ei ole koskaan ollut ongelmia lasten asioidn sopimisessa eikä muissa, ehkäpä tämä on sille uudelle vaimolle vaikea asia hyväksyttäväksi.

No, en vaan tajua sitä entistä. Olisi vaikka odottanut muutaman päivän! Me yritettiin lasta tosi kauan ja mua söi se, että eks sai vauvan paljon aiemmin kuin me, vaikka se on vanhempikin kuin minä. Itse asiassa se on kymmenen vuotta vanhempi eikä varsinaisessa synnytysiässä enää.

Mä olen tiennyt näistä muista lapsista ja ne on jo isoja, että ihan ok. Käyvät meillä ja silleen. Eksä myös kutsuu mut, jos on jotain juhlia lapsilla. Mä vaan en ole mennyt, koska ei olla väleissä.

hei oikeesti, me ei olla samanlaisia, ja ihan yhtä toivottuja ovat varmasti lapset olleet miehes eksälle kuin sulle, minusta sä oot nyt ilkeä?

já miksi ihmeessä miehen eksän olis pitäny odottaa muutama päivä, jos asia koskee miehesi lapsia!? kyllä mä ainakin sinun miehenä haluaisin tietää jos mun lapsilla on ongelmia..

sä taidat olla mustasukkanen eksälle?

Viimeksi muokattu:

eli sinulla on ongelma! ei exällä!

Eli ex-vaimo käyttäytyy aikuismaisesti ja asiallisesti,kun kutsuu myös sinut juhliin.
Sillä nyt tuskin on mitään tekemistä minkään kanssa,milloin ex on saanut lapset.
Asiat hoidettava,kun ne ovat ajankohtaisia,eikä silloin kun isän uudelle sopii.

Olet ottanut itsellesi miehen,jolla jo lapsia.Joten tiedossasi on ollut,että on sellaisia asioita joita pitää hoitaa,myös silloin kuin yhteinen vauvanne syntyy.
Jotenkin tuntuu nyt siltä,että ei se olekaan ihan niin ok,että miehelläsi on lapsia muiden kanssa.

• Tykkää
Reactions: neakas ja Sanna80
älkää kivittäkää ap-ta! aina ennenkin ne ex-ämmät ovat sekoillt kun ex-mies jatkaakin elämää eikä roiku hirressä eron jälkeen! ja tottakai uusi vaimo haluaa kans lapsen! ja montakin! ja tottakai jokainen lapsi on oikeutettu isään mutta jos ex-ämmä pärjäsi ennenkin lasten kanssa niin nyt pitäisi pitää kans omista huolta! tai jos ei jaksaa,antakaa lapset ex-miehen kasvatettavaksi! kyllä mä ottaisin!

Onkohan tämä nyt provo? :D Siis jos se exä kutsuu sinutkin lasten juhliin niin miksi ihmeessä ajattelet niin että ette ole väleissä? Ei takuu varmasti kutsuisi sinua kotiinsa mikäli ette olisi väleissä! Mitä jos edes kerran kävisit noissa juhlissa? Voisit vaikka tutustua vähän enemmän siihen exään ja ehkä tuo mustasukkaisuutesi vähän laantuisi?

Ja ehkä se kouluun liittyvä juttu nyt oli vaan sellainen, että asialle pitää alkaa heti tehdä jotakin eikä odotella. Oikeasti, ole tyytyväinen jos miehesi osallistuu lastensa elämään.. Mitä enemmän osallistuu, niin sen parempi isä.

mulla on vastaava tilanne toisinpäin, eli mun ex-mies sai hetki sitten lapsen uuden vaimonsa kanssa, uusi vaimo ei tajua, että miehellä on myös kaksi erittäin rakasta lasta meidän liitostamme, suuttuu jos mies soittelee lapsille useammin ja pyytää heitä luokseen muulloinkin kuin isäviikonloppuina, ex-miehelleni oli kova paikka aikoinaan joutua viikonloppu isäksi, enkä näe syytä miksi lapset eivät voisi viettää isänsä kanssa aikaa muulloinkin kuin jokatoinen viikonloppu. Tämä uusi nainen on soitellut minullekkin ja haukkunut minua, että mun pitäisi nyt ottaa päävastuu lapsistamme, koska he ovat juuri saaneet vauvan ja ovat väsyneitä... yritin hälle selittää, että helpollahan he pääsevät, kun lapset eivät kuitenkaan asu pysyvästi heidän tykönään, on paljon ihmisiä, joilla on isonmpia lapsia ja vauva perheessä, hekin joutuvat selviämään.. ja tuo miehen uusi vaimo ei edes joudu "hoitamaan" meidän lapsiamme, vaan ex-mies huolehtii siellä heidän tarpeistaan.

olenb exäni kanssa todella hyvissä väleissä, meillä ei ole koskaan ollut ongelmia lasten asioidn sopimisessa eikä muissa, ehkäpä tämä on sille uudelle vaimolle vaikea asia hyväksyttäväksi.

no kuule blondi,jos sun lapset on sun ex-miehellä niin kyllä uusi vaimo hoitaa myös sun lapsia! kuka laittaa ruuat,leikkii niiden kaa,vie ulos ymym...

[QUOTE="joo";25004919]no kuule blondi,jos sun lapset on sun ex-miehellä niin kyllä uusi vaimo hoitaa myös sun lapsia! kuka laittaa ruuat,leikkii niiden kaa,vie ulos ymym...[/QUOTE]

öö, ex-mies laittaa ruuan ja vie niitä ulos ja leikkii heidän kanssaa.. luuletko, että lapset ovat siellä silloin kun exä on töissä? :D

Yhteistyössä