Heitänkö miehen ja exän luultavasti häälahjaksi saaneet pussilakanat roskiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Emmi";29761911]On mieheltäkin tullut muita vanhempia lakanoita, ja varmaan on seksiä harrastettu niissä, mutta kun nuo on niin selkeästi niiden häälahja...Ei mua huvita niissä nukkua sen takia.[/QUOTE]

Kysy mieheltäsi. Hänen lakanansa, hänen päätöksensä.

Jos oikeasti ovat kulahtaneet, niin sama kai se. Mitä jos kävisi ilmi, että esimerkiksi televisio tai kahvinkeitin tai matto tai pesukone ovat häälahjoja, pitäisikö nekin heittää pois vain siksi, että ne ovat häälahjoja?

Jos ne on selkeästi vaikkapa käsinkudottua pellavaa ja jonkun kirjomat, niin kysy mieheltäsi haluaako kysyttävän ex-vaimoltaan niiden kohtalosta. Siis että haluaako ne. Jos ovat kaupasta ostettuja, niin laitat kassiin ja auton takakonttiin ja sanot miehellesi, että viette ne kierrätykseen. Jos ne sinua häiritsevät, on sinulla siihen täysi oikeus mutta kerro nyt ihmeessä tuntemuksistasi miehellesi. Ja minä henkilökohtaisesti - en tasan varmana nukkuisi missään exien häälahjoissa.

Meillä on miehen kanssa tyynyliinat, joissa on kirjoitettuna onnentoivotuksia ja neuvoja avioliittoon. Jos mies joskus mut jättäis, en yhtään ihmettelis jos uus vaimo ei niissä haluis nukkua, pitäis kyllä olla jonkunsortin itsekiduttaja et halusi lukea toisten "ikuisesta rakkaudesta" muistutuksia tuossa muodossa.
Mutta, mä itse voisin ne haluta säilyttää, muistona, joten on ihan fiksua ap:lta tiedustella lakana-asiaa siltä ex-vaimolta, jos olette puheväleissä.

[QUOTE="Emmi";29762101]No mitä jos mies (mitä todennäköisimmin) vastaa, et heitä vaan meneen, mut sit ex ei oliskaan halunnu heittää, just siitä syystä kun joku edesmennyt sukulaismamma on ne kirjaillut...Pitäis ehkä kysyä siltä sitten seuraavaksi. Lakanaongelma :).
Ei mua ei-häälahjalakanat haittaa. Häälahjaksi saadut lakanat, joissa lukee jotain noin symbolista, ja jotka joku on JUST TUOLLE PARILLE väsännyt, on niin paljonb henkilökohtaisempi juttu. Ei niitä voi mun mielestä mihinkään astioihin verrata.[/QUOTE]

Siis kysyitkö tekstarilla/sähköpostilla/somessa, kun mies ei vastannut samantien? Aivan uskomatonta touhua, etkö osaa kasvotusten kysyä?

Ne ei oo mitään pellavaa tai arvokasta materiaalia, varmasti kaupasta ostetut normipussilakanat, mutta niihin on joku kirjaillut taitavasti usko, toivo, rakkaus.

Kysyin juuri vähän aikaa sitten tekstarilla mieheltä - on töissä. Itse asiassa jotenkin muistelen, et olisin kysyny niistä aiemminkin, heti kun ne huomasin...ja vastaus oli tosi epämääräinen "en muista", "ehkä äitini ostanut kirpparilta" (niin varmaan joo :) :)).

Kysyin nyt sitten vielä, että pitäiskö mun kysyä sun äidiltä, jos et muista. Taidankin soittaa hänelle ja kysyä. Olen niin satavarma, et äitinsä on ne kirjaillut, kun on käsityöihminen.

[QUOTE="Emmi";29762209]Ne ei oo mitään pellavaa tai arvokasta materiaalia, varmasti kaupasta ostetut normipussilakanat, mutta niihin on joku kirjaillut taitavasti usko, toivo, rakkaus.

Kysyin juuri vähän aikaa sitten tekstarilla mieheltä - on töissä. Itse asiassa jotenkin muistelen, et olisin kysyny niistä aiemminkin, heti kun ne huomasin...ja vastaus oli tosi epämääräinen "en muista", "ehkä äitini ostanut kirpparilta" (niin varmaan joo :) :)).

Kysyin nyt sitten vielä, että pitäiskö mun kysyä sun äidiltä, jos et muista. Taidankin soittaa hänelle ja kysyä. Olen niin satavarma, et äitinsä on ne kirjaillut, kun on käsityöihminen.[/QUOTE]
Siis oot heittämässä pois jonkun käsin kirjailemia lakanoita?

Voi luoja, tekee sellaista työtä, etten voi soittamalla häiritä, siksi tekstari! Ja ajattelin et jos nopeesti pystyy vastaamaan. Kyllä ny kasvokkainkin voisin kysyä. On täällä taas dramaattista porukkaa :). Kaikestako pitää yrittää tehdä ongelma?

[QUOTE="Emmi";29762209]Ne ei oo mitään pellavaa tai arvokasta materiaalia, varmasti kaupasta ostetut normipussilakanat, mutta niihin on joku kirjaillut taitavasti usko, toivo, rakkaus.

Kysyin nyt sitten vielä, että pitäiskö mun kysyä sun äidiltä, jos et muista. Taidankin soittaa hänelle ja kysyä. Olen niin satavarma, et äitinsä on ne kirjaillut, kun on käsityöihminen.[/QUOTE]

mitä sillä on väliä kuka ne on tehnyt? oletko ehkä vähän katkera sille ex vaimolle? tiedät ettei mies voi koskaan rakastaa sua niin paljon kuin ensimmäistä vaimoaan?

Sitähän tässä just yritän selvittää, että haluaako joku ne. Meidän huushollissa ei miehen ja exänsä häälakanoita ole mitään syytä säilyttää. Mut kuka ihme -vaikka kuinka olis kirjailtu - haluaisi säilyttää exänsä ja itsensä häälakanoita? Siis en ymmärrä...en minä ainakaan. Ja kuka haluais sellasia vaikka kirpparilta ostaakaan? Mun mielessä häälahja on ainakin tosi henkilökohtainen, siis nimenomaan tuollainen jonkun kirjailema tms.

Jaa miksei vois rakastaa mua enemmänkin kuin ex-vaimoaan :)? Joku katkera ex, jonka mies iski ihanan naisen, johon korviaan myöten rakastunut, ilmeisesti taas linjoilla.

[QUOTE="vieras.";29762223]mitä sillä on väliä kuka ne on tehnyt? oletko ehkä vähän katkera sille ex vaimolle? tiedät ettei mies voi koskaan rakastaa sua niin paljon kuin ensimmäistä vaimoaan?[/QUOTE]

Typerin kommentti piiiiiitkän aikaan tällä palstalla.

[QUOTE="Emmi";29762233]Jaa miksei vois rakastaa mua enemmänkin kuin ex-vaimoaan :)? Joku katkera ex, jonka mies iski ihanan naisen, johon korviaan myöten rakastunut, ilmeisesti taas linjoilla.[/QUOTE]

pieleen meni, olen mun miehen ensimmäinen ja viimeinen vaimo :)
ja ehkäpä jotkut haluaa säilyttää noinkin tärkeitä muistoja. joten hyväksy se jos miehesi haluaa niin tehdä

Ja mun on hyvin vaikea kuvitella, että miehen ex ainakaan noita lakanoita haluaisi. Joten taitavat lähteä kierrätykseen. Kyllä niille varmasti jotain käyttöä vielä löytyy jossain.

[QUOTE="Emmi";29762229]häälakanoita?[/QUOTE]

Siis oikeastiko on olemassa termi "häälakanat"??? Kai joku on voinut kirjailla (tai ostaa kirpparilta) nuo ihan ilman häitäkin?
Ehkä miehellesi ne lakanat on ihan vain lakanat, ei mitään sen kummempaa. Harvemmin ukot varmaan sitä mietii minkälaiset lakanat sängyssä on :rolleyes:

Itse varmaan käyttäisin noita sitten esim. vierashuoneessa jos se nyt olisi niiiin kamalaa itse nukkua niissä.

Kyllä mä ymmärrän, että ne haluaa heittää pois. En edes ole mitenkään mustasukkainen. Mut älä roskiin heitä, vie uffille. Ihan normaaliahan se muutenkin on lakanoita joskus pois heittää. Sanot vaan miehelles, että heität ne pois.

Asian sivusta, mutta ei kannata koskaan ajatella noin varmasti, että tulee olemaan miehensä ensimmäinen ja viimeinen vaimo. Niin monet ovat ajatelleet, minä mukaanlukien, joskus. Mutta tosiaan, hyvin usein nykyiset ovat henkilölle paremmin sopivia kuin eksät, joiden kanssa on ruvettu olemaan joskus alle parikymppisinä oikeastaan ajattelematta asiaa yhtään sen tarkemmin.

> Ehkä miehellesi ne lakanat on ihan vain lakanat, ei mitään sen kummempaa. Harvemmin ukot varmaan sitä mietii minkälaiset lakanat sängyssä on

Ehkä tässä nyt ei olekaan kysymys siitä, mitä mies ajattelee, vaan siitä, miltä minusta tuntuu.
Joo, mies ei sitä todellakaan varmaankaan mieti.

Enkä tosiaankaan ole eksästä mustasukkainen, ei tarvi olla. Elää ihan omaa elämäänsä uuden miehen ja perheen kanssa ja me elämme tätä meidän elämää. That's it.

Kysyt mieheltä. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos muistaisit myöhemmin jonkin rakkaan esineen ja miehesi olisi sen heittänyt pois? Aivan samalla tavalla niillä asioilla voi olla miehelle arvoa. KYSY ensin!

MIES!, miehen exää ei tarvitse meillä muutenkaan katsella, lakanoita tarvii. Asuu kauempana, joten näemme todella harvoin. Ei hänestä mulle mitään harmia ole ollenkaan.

[QUOTE="Emmi";29761869]Mieheni ja minä muutimme vähän aikaa sitten yhteen, ja nyt sitten ilmestyi jostain pussista Usko, Toivo, Rakkaus -kirjaillut (varmaan häälahjaksi saadut) pussilakanat. Meillä on aivan riittävästi pussilakanoita ja TODELLAKAAN en ala nukkua samoissa lakanoissa, kun ex-vaimon kanssa mies on nukkunut.

Olenko ihan törkeä, jos heitän nuo lakanat vaan kylmästi roskiin, sanomatta miehelleni asiasta? Ovat kyllä kulahtaneetkin jo...ja enpä todellakaan miehen tuntien usko, että edes muistaa moisten lakanoiden olemassaoloa.

Mä en halua täällä meidän yhteisessä kodissa mitään häälahjalakanoita muistuttamassa miehen entisestä elämästä.[/QUOTE]

ei paniikkia, kyllä tuohonkin joku lääkitys löytyy. :D

Yhteistyössä