Saatteko usein palautetta, että teidän sukunimenne on todella kaunis tai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on niin tavallinen sukunimi, ettei kukaan kommentoi mitenkään. Jos pitää sanoa lasten sukunimi, niin se pitää joka kerta sanoa kirjain kerrallaan, siinä kun ei ole kuin yksi vokaali.

niin sanotaan yleensä joka kerta kun johonkin menen. Kauheasti kysellään sukunimestäni. Minua itseäni alkaa jo vähitellen ärsyttämään ne kyselyt. En minäkään ole kiinnostunut Jos joku on esim. Häkkinen, että koko suvun historiaa aletan selvittelemään. Minulta kysyy aina kaikki sukuni historiasta, esi-isistäni jne. argggg....

myös kysymykset oletko saksalainen, ranskalainen, ruotsalainen vai mikä ottaa välillä aivoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Multa kysytään yleensä että:
- Mikä?
- Miten se kirjoitetaan?
- Miten tää lausutaan?
- Onks tää saksalainen nimi?
- Onks tää amerikkalainen nimi?
=)

multa kysytään samaa joka paikassa,välillä ärsyttävää ja välillä huvittavaa..no tätä sukunimeä ei taida olla kun n,15 .

- Mikä?
- Miten se kirjoitetaan?
- Miten tää lausutaan?
=)

sama juttu, mutta amerikkalaiseksi ei luulla, ruotsalaiseksi sitäkin useammin. Eikä osata lausua sitten millään, vaikka lausutaan niin, kuin luetaan.

- Voitko tavata sen sukunimen?
- Mikä se viimeinen kirjain oli?
- Mitä tää tarkottaa / Tarkottaako tää jotain?
- Mistä päin ootte?
- No ei sillä oikeinkirjoituksella niin väliä, tuskin tulee toista samannimistä samaan aikaan.

Harvemmin tulee siis taivasteluja kauniista nimestä, hankalasta kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sukahu:
- Mikä?
- Miten se kirjoitetaan?
- Miten tää lausutaan?
=)

multa kysytään samaa joka paikassa,välillä ärsyttävää ja välillä huvittavaa..no tätä sukunimeä ei taida olla kun n,15 .

Meitä on 19 kpl, joista neljä löytyy meidän perheestä.
Muutama vuosi sitten oli 11 kpl, eli väki on lisääntynyt =)

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
- Voitko tavata sen sukunimen?
- Mikä se viimeinen kirjain oli?
- Mitä tää tarkottaa / Tarkottaako tää jotain?
- Mistä päin ootte?
- No ei sillä oikeinkirjoituksella niin väliä, tuskin tulee toista samannimistä samaan aikaan.

Harvemmin tulee siis taivasteluja kauniista nimestä, hankalasta kylläkin.

Tää kuulostaa tutulta. Ja meilläkin nimessä vaan 6 kirjainta, kaikki ihan supisuomalaisia ja sanakin on itse asiassa eräs harvinaisempi suomen verbi taivutettuna yksikön ensimmäiseen persoonaan preesenssissä.

Mutta kun ei meitä ole kuin 3 Suomessa (kesällä/keväällä sitte toivon mukaan 4), niin ymmärtäähän sen.

Mulle kans todetaan joskus että "kiva" tai "nätti" tai "erikoinen" sukunimi. Ja vaikka ihan suomalaisesta nimestä on kyse, niin silti moni kirjoittaa sen väärin. Siis nimen alkuosa tyyliin "pitäs olla kissa, on kirjoitettu kisa". Sikäli ihmettelen, että mun mielestä se enempi kirjaimia sisältävä, eli oikein kirjoitettu versio, löytyy ihan sanakirjasta kun taas "puuttuvalla kirjaimella" se ei ole edes mikään sana!

Mun sukunimisiä on muistaakseni 24

Yhteistyössä