Saatteko usein palautetta, että teidän sukunimenne on todella kaunis tai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaunis on, lyhyt, pehmeä ääntää ja kivankuuloinen. Monesti on kysytty, että olenko ulkomaalaisen kanssa naimisissa...Kylläkin se kuullaan monesti väärin ja pitää tavata. Etunimeni ja sukunimeni nopeasti sanottuna kuulostaa ihan japanilta ;)

Yleensä kuulen että ompas kaunis ja erikoinen nimi, varmaan ruotsalainen. No, kun on ihan suomalainen. Sit sen saa tavata ja silti usein väärin. Ja alle 20kpl meitä on samalla sukunimellä.
Kauniilta näyttää ja kuulostaa, mutta luvattoman paljon aiheuttaa kirjoitus- ja kuulemisvirheitä, että puolensa ja puolensa.

venäläinen sukunimi, ihan helppo, mutta onpa vaikea tavata ja lausua! suomessa n. 200kpl. omaa sukua ihan tavallisen kuuloinen nimi, mutta vielä vaikeampi tavata, sen nimisiä suomessa 11kpl, kaikki tunnen.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Yleensä saan kuulla sukunimestäni "anteeksi mikä". Lähes jokainen kuulee sen väärin :D
Jos taas henkkareita täytyy näyttää niin monesti olen kuullut ihasteluja toisesta nimestäni. Viimeksi yhdessä paikassa olivat oikein porukalla ihastelleet sitä. Ja monesti multa on kysytty mikis en käytä sitä kutsumanimenäni.

Mikä sun toinen nimi on? :D Utelias :ashamed:

Auringonkukka :D

:)

Se olis kyllä hyvä kutsumanimi.

Mulla ei ole toista nimeä ollenkaan :|

Ei mun sukunimeä kauniiksi kehuta, mutta eipä tuota kukaan osaa oikeinkaan kirjoittaa. Olenkin jo oppinut sanomaan ensin nimeni ja samaan hengenvetoon tavaamaan sukunimeni.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
No enpä ole saanut.

Luulis kuitenkin et aika usein joudut tavaamaan tota sukunimeäs ja, että kysyttäis et onko tää englantilainen nimi ja miten se lausutaan. ;) (no joo ei kukaan varmaan ees tajua miun omituista huumoria...)

:D

mä tajusin. mut mul on kans aika omituinen huumorintaju :whistle:

Mun nimestä ei kysytä kuin joskus harvoin, että tuleeko kaksi K:ta. Mielelläni vaihtaisin miehen nimeen, joka on ihan supisuomalainen, mutta harvinaisempi, ainakin täälläpäin...

En.

Ei mun sukunimeä kukaan ole koskaan kommentoinut.Paitsi kaveri sillon kun olin just menny naimisiin ja se soitti mulle oudosta numerosta ja vastasin sit sukunimellä.Sillon kaveri oli hetken hiljaa ennenkun tajus että oli soittanu oikeeseen numeroon :D

Tänään lääkärin päivystysjonossa tuli terveydenhoitaja hakemaan jotain potilasta ja kysyi "Onko Prinssi?"
Aika ihana! Tosin siitä nousi sellainen about 120kilonen karvanaamajässikkä :D

Yhteistyössä