Saako vauvan sukupuolta kysyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysymys

Vieras
Jos jollain tutulla on vauva ja näen sen ensimmäistä kertaa, niin onko loukkaavaa kysyä, että onko hän tyttö vai poika? Pitäisikö se jotenkin osata nähdä?

Olen niin monta kertaa joutunut tällaiseen tilanteeseen, enkä ole ikinä kehdannut kysyä. Jos vauva on jo hieman isompi, niin olen kysynyt kiertäen, että onko hänellä jo nimeä.

Kertokaa te joilla on lapsia, loukkaannutteko, jos joku ei tunnista lapsenne sukupuolta??

mä kysyn kans aina epäselvissä tilanteissa, onko hällä vielä nimeä. jos on, eikä vastaus ole Kaino Vieno, niin asia hoituu sillä.

Jos tyypillä on pinkki rusetti päässä, niin vois olettaa että se on tyttö.

Mutta jos ikää on viikko ja potkuhousut vihreät, niin en lähtis arvaamaan.

tuli mieleen, että oltiin yksissä juhlissa kun mun nuorin oli 6kk. sillä oli kravattia myöten pienen miehen juhlavaatteet päällä. ja sitte tulee vanha setä kysymään, kumpi se on...

Voihan sitä vauvasta kysyä, mistäs niistä tietää. Sitten jos lapsi alkaa olemaan sellanen kävely ikänen, eikä vieläkään erota niin sitten onkin jo nolompaa kysyä, mutta sen pystyy sitten hoitamaan tuolla nimen kysymisellä.

voi kysyä.

Kerran ostoskeskuksessa kyllä vähän nauratti kun ulkomainen siivooja tuli ihastelemaan söpöä poikaa... tytöllä oli vaaleanpunainen tyttömäinen asu päällä.

saa kysyä,mutta turha alkaa kinastelemaan asiasta lapsen äidin kanssa,onko hänen lapsi tyttö vai poika :vampire: niin kävi mulle nimittäin kerran..tytöllä oli punaiset sandaalit,vaalean vihreä kesäpuku ja korvikset..joku mummo oli kovasti sitä mieltä,että tyttö on ihan selvästi poika..ja ikää tytöllä oli jo tuolloin kuitenkin 1.5 v

mä muistan, että ekaluokalla tuntui jotenkin nololta jos ei kuullut. ja meillä oli aina ollu likoilla pitkät hiukset ja pojilla lyhyet. kun näin elämäni ekaa kertaa lyhythiuksisen tytön, mietin, kumpi se on. kysyin nimeä ja kun en kuullut, kysyin: "ootko sä tyttö vai poika". istuttiin hiekkalaatikon reunalla... ja muistan sen katseen vieläkin tytön artikuloidessa erittäin vihaisesti: "olen tyt-tö" :D

mä muistan, että ekaluokalla tuntui jotenkin nololta jos ei kuullut. ja meillä oli aina ollu likoilla pitkät hiukset ja pojilla lyhyet. kun näin elämäni ekaa kertaa lyhythiuksisen tytön, mietin, kumpi se on. kysyin nimeä ja kun en kuullut, kysyin: "ootko sä tyttö vai poika". istuttiin hiekkalaatikon reunalla... ja muistan sen katseen vieläkin tytön artikuloidessa erittäin vihaisesti: "olen tyt-tö" :D

mulla kävi eskarissa sama, sillä oli lyhkäset takkuset ohuet hiukset ja se oli tosi laiha, kysyin mikä sun nimi on ja hän vastasi ella, en ollut ikinä kuullutkaan ella nimeä ja sitten kysyin oletko tyttö vai poika jahka kans vastasi vihasesti että tyttö, mutta meistä tuli hyvät eskari kaverit =) aikaa yli 20 v

Meiän esikoinen oli kovin hiukseton vielä puolivuotiaana ja vaikka vaatetus oli hyvin tyttömäinen, punaisia ja liiloja vaatteita niin hyvin useasti kaupassa tädit puhutteli pojasta. Kyllä siitä itelle tuli vähä ikävä olo kun ei omasta mielestä näyttäny pojalta ollenkaa:/ Mutta ehkä mä oon ollu sitte hyvin herkillä syntymän jälkeen kun oon itteeni ottanu noista. Oon kyllä korjannu isoon ääneen että se on tyttö eikä poika..:D

Saa kysyä.. mä ite puen meidän tytöt monesti hyvinki neutraalisti tai jopa poikamaisiin väreihin (esim. ruskea, tumma sininen). Minusta meidän 2v tyttö näyttää ihan pojalta :D Lisäksi neiti ei tykkää yhtään mekoista/hameista ja nyt vasta parinviimeisen kuukauden aikana on hiukset alkaneet kasvaa tosin niitä ei saa edelleenkään letille, pinnin saa juuri ja juuri

Tottakai saa :D. Enkä mä ainakaan ole erehdyksistä loukkaantunut. Mua on huvittanut mistä ihmiset tekevät päätelmänsä lapsen sukupuolesta. Pojalla on pitkät, tummat ripset (muuten perusvaalea) ja häntä on helposti oletettu tytöksi. Yksi pappa oli tiukasti sitä mieltä, että tyttö on kyseessä kun (äitiyspakkauksen) talvihaalarissa oli vihreällä pohjalla nalleja ja PUNAISIA omenoita. Tyttöä on sekoitettu pojaksi kun on tossa pihalla kirmannut isoveljen vanhassa haalarissa, yllättäen sinisessä.

Saa kysyä :) . Meillä pappi tuli ennen kastetta käymään ja totes "voi, kun on ihan pojan näköinen poika.. onhan se poika?" Oli kyllä poika, ja papin ilme näkemisen arvoinen :D . Nyt sitten moni kysellyt kumpiko on ja olen nimen kertonut ja et tyttö (istuu musta-v.pun vaunuissa, vaaleanpunaisessa makuupussissa v.pun haalarissa, vaaleanpunainen myssy päässä).

Ei ole yleensä loukkaavaa. Olettaminen on yleensä loukkaavampaa. Meidän esikoispoikaa luultiin yleensä tytöksi, syynä oli pitkät tummat silmäripset, vaatteista ei aina pystynyt päättelemään, hänellä oli vihreä haalari ensimmäisen talven. Poika leikkasi ne ripsensä muuten lyhyemmäksi joskus leikki-ikäisenä, kun ei tykännyt jatkuvia huomautteluja pitkistä tummista ripsistä.

Kakkosta sitten jostain syystä luultiin vauvana pojaksi, vaikka olikin tyttö. Kolmosen kohdalla sitten ihmiset enemmänkin kyselivät, kumpi on.

Yhteistyössä