Milloin huolestut jos vauvan liikkeet tuntuvat vähenevän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kääk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kääk"

Vieras
Rv 35, ja jonkin aikaa ollut sellainen tunne että vauva liikkuu vähemmän. Liikelaskentaa olen tehnyt joka tai joka toinen päivä, välillä parikin kertaa päivässä, ja aina saanut sen kymmenen viimeistään puolen tunnin kohdalla. Eilen ensimmäistä kertaa tunnin kohdalla tulos oli vähän kyseenalainen, mutta laskin toisen tunnin ja sitten tuli jo ihan selvästi 10 liikettä.

Muutaman päivän olen joutunut olemaan paljon liikenteessä ja kulkemaan ympäriinsä, enkä ehtinyt oikein kunnolla lepäämään, ennen kun sit illalla sohvalla ja yöllä sängyssä. Olen myös joutunut istumaan aika paljon, mikä ei tunnu kauhean hyvältä. Voiko äidin liika aktiivisuus vaikuttaa vauvan liikkeisiin? Ummetustakin on, ja siksi koko ajan vähän epämiellyttävä ja turvonnut olo vatsassa. Mietin että pitäiskö varmuuden vuoksi kuitenkin soittaa synnärille ja kysyä mielipidettä. Musta ohje oli kuitenkin se, että jos liikkeitä tulee se 10 joko ensimmäisen tai sitten viimeistään toisen tunnin aikana, ei pitäis olla syytä huoleen. Niin ja vauva on kyllä liikkunut päivän mittaan aina sillon tällöin, mutta ei tosiaan ollenkaan niin paljon kuin vielä vähän aikaa sitten. Toisaalta siellä alkaa varmaan jo tilakin käydä ahtaaksi...

Mitä tekisitte?

Mulla on 35+1 ja vauva on selvästi rauhoittunut,neuvolassa eilen oli napakat äänet kuuluvissa,jos huolestuttaa niin toki oman mielenrauhan takia kannattaa soitella. Mun vauva selvästi nukkuu yms kun olen itse kovasti liikkeellä,potkii yleensä vain kun kerkeän istahtamaan. Toisaalta ymmärtäähän sen että tila vähenee niin liikkeet muuttuu.

Kiitos vastauksesta. Musta kanssa tuntuu että toi on kyllä aika hiljaa paikallaan silloin kun olen liikenteessä, ja eilen tosiaan tuli oltua useamman tunnin. Ja toi ummetusturvotus sekottaa kanssa, kun tuntuu ettei välttämättä liikkeitä edes tunne niin hyvin. Nyt täällä potkittiin muutaman kerran, että ehkä en nyt sit ala vielä huolestumaan.

Yhteistyössä