masukin liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippyli

Vieras
Olen raskausviikolla 36+1 ja minua häiritsee todella paljon,kun vauvan liikkeet on niin vähäiset ja ei todellakaan tule liikelaskennoissa 10 täyteen. Olen käynyt tämän vuoksi jo kerran sydänkäyrässä,mutta siinä ei mitään vikaa. Vauva liikkuu todella vähän päivän aikana. Onko kellään muulla samanlaista kokemusta,kun tuntuu et kaikki hokee vain et kyllä sen pitäs liikkua jne...

Noilla viikoilla liikkeitä alkaa tuntuakin yleensä vähemmän, kun vauvalla on vähemmän tilaa liikkua. vai kauanko tuota on jatkunut? Onko istukka missä kohti? Etuseinämässä oleva istukka voi myös vaimentaa liikkeiden tuntemista.
Liikkeitä pitäisi kuitenkin sen verran tuntua, että liikelaskennassa niitä on tarpeeksi.

No tämän viimisen kolmanneksen aikana on ollut aika laiskanpuoleinen ja joka kerralla olen neuvolassakin asiasta maininnut, mutta syke aina ollut ok kuitenkin. Eikäne ossaa sielläkään sanoa juuta eikä jaata asiaan ja ultraan ei pääse vaikka kuinka yrittäs. Istukka on takaseinämässä. On mulla onneks 20.10 syn.tapa arvio. mut huolettaa kkuiten, vaikka liikkeitä päivän aika tuntuu tai yleensä illasta, mut tosiaan liikelaskennassa mie olen jo luovuttanut.

Mulla on takana kaksi raskautta ja molemmissa liikkeet tuntuneet todella vähän. Vauvat ovat koko ajan voinneet hyvin ja ultrassa liikkuneet jopa vilkkasti (meillä on neuvolassa ultra niin ultrataan joka käynnillä) . Ekalta oikein odotin niitä kamalan kipakoita potkuja, joista kaikki kertoivat, mutta ei ikinä vauvan potkut kipeää tehneet tai olleet edes kipakoita. Mulla on urheilijatausta ja th sanoi, että siksikin kohtu sekä lihakset ovat piukat. Tässä jotain syytä, miksi liikkeet tuntuivat niin vähän. Toisessa raskaudessa opein liikkeitä tulkitsemaan paljon paremmin ja liikelaskennat onnistuivat. Myöskin muksut kääntyneet rt:n rv 18-22 ja olleet matalalla , joten kylkiin eivät ole ylettyneet.

Yhteistyössä