P
poikien äiti
Vieras
Haluaisin mielipiteitä ja apua tällaiseen järjestyksenpitotilanteeseen. Eli meillähän on neljä alle kouluikäistä poikaa, syntyneet vuodenvälein. Sääntö numero yksi on, että ketään ei saa satuttaa. Nyt on tullut kuitenkin tilanne, että minun on oikeasti vaikea erottaa, että koska pojilla on menossa muuten vaan rajuhkompi paini vai onko ns. tosi kyseessä. Olen koittanut sanoa, että leikin raja menee siinä, että jos toista sattuu niin se on osattava sanoa ja toisen on silloin lopetettava. Mitä muuta voin tehdä? Mitä te olette tehneet?
Aika pitkälle annan poikien itse selvittää välinsä ja nykyään olen puuttunut tilanteeseen sitten, kun kuuluu monta kertaa "ei" tai "lopeta" tai "ai" tai sitten itkua...kun toinen jatkaa vain, vaikka toista sattuu. Nyt mietin, pitäisikö tilanteeseen kuitenkin pyrkiä puuttumaan aikaisemmin?
Aika pitkälle annan poikien itse selvittää välinsä ja nykyään olen puuttunut tilanteeseen sitten, kun kuuluu monta kertaa "ei" tai "lopeta" tai "ai" tai sitten itkua...kun toinen jatkaa vain, vaikka toista sattuu. Nyt mietin, pitäisikö tilanteeseen kuitenkin pyrkiä puuttumaan aikaisemmin?