Raskausaika on yhtä toosan ronkkimista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja itte ollu riskiraskaus:
Onhan tuo. Viikkoja hädin tuskin 18. ja kuusi kertaa takana. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki kuitenkin varmasti tarpeellisia. :)

tuo on vielä aika vähä, mietippä ku olisit riskiraskaus. määrät tuplaantuu. :(

Tiedä kuinka kaukana tässä itsekään riskistä mennään... Ja joo, tiiän kyllä, ettei mun ronkintani vielä tässä ole olleet. Valitettavasti.

Mut kyllähän tämä vähän siltä tuntuu, et kun lääkärille menee, rutiinina jo ottaa ekana pöksyt pois. (Paha juttu, jos sitten menon syy olikin joku toinen.. :xmas: )

niinmpä :D minäkin sinne mennessäni aina suoraan housut pois. ja ronkittavaksi. viimisilläni ollessani se vielä sattui kamalasti :/

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja itte ollu riskiraskaus:
Onhan tuo. Viikkoja hädin tuskin 18. ja kuusi kertaa takana. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki kuitenkin varmasti tarpeellisia. :)

tuo on vielä aika vähä, mietippä ku olisit riskiraskaus. määrät tuplaantuu. :(

No eihän se riskiraskaus ronkkimalla muuksi muutu. Kuten itse totesinkin, on ollut useammin lääkärikäyntejä mutta silti vain muistaakseni kaksi sisätutkimusta (ihan ensimmäistä en halunnut). Tai ainakaan mulla eivät alapäästä seuranneet mitään vaan ultralla vauvaa.. :)

minulla tutkittiin monesti kuukaudessa ronkkimalla ja ultraamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
no mitä luulet synnytyksen olevan? :-)

No mä tiedän että synnytyksessä työnnetään jotain ulospäin ;) ja se on eri asia..

kyllä siinä synntyksessä aika monta kertaa on se lääkärin käsikin siellä sun haarovälissä. Että näin:) ja synntyksen jälkeen sun alapäätä tutkitaan moneen kertaa osastolla. Tulee oikein opiskelijatkin kurkkimaan, kuinka reikä on revenny;) (ehkä ne tutkii muutakin ku reiäin venymistä..)

Lääkärin käsi ei todennäkösesti ole kertaakaan, mut kätilön kylläkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
no mitä luulet synnytyksen olevan? :-)

No mä tiedän että synnytyksessä työnnetään jotain ulospäin ;) ja se on eri asia..

kyllä siinä synntyksessä aika monta kertaa on se lääkärin käsikin siellä sun haarovälissä. Että näin:) ja synntyksen jälkeen sun alapäätä tutkitaan moneen kertaa osastolla. Tulee oikein opiskelijatkin kurkkimaan, kuinka reikä on revenny;) (ehkä ne tutkii muutakin ku reiäin venymistä..)

Jaa kattos vaan, mun synnytyksessä kyllä ei lääkäriä näkynytkään, kätilö toki kurkki välillä tilannetta ja synnytyksen jälkeen taisivat vilkaista sitä vasta ennen lähtöä..

Ja mun ekassa synnytyksessä oli 2 lääkäriä ja varmaan kaikki töissä olevat kätilöt.. Synnytykset kun on erillaisia.. :whistle:

Mä taas toivoisin että toosaa ronkittaisi enemmän :D ! Nimittäin vaan yksi lääkärintarkastus ollut rv 11 ja kiinnostaisi tietää, onko kohdunsuulla muutoksia ym.. ja rv on nyt jotain 27.

No kun tästä kerran kisa tuli, niin heitän päälle, että raskausaika on yhtä kipua. =) Kipua siellä, kipua täällä. :kieh: Ja kun entinen kipu laimenee, toinen kolkuttaa jo ovella.

:D Mulla on perse jumissa koko ajan, vaihtelee vaan puolta...ja häpyluu on niin kipee ettei saa istuttua pitkään :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja AdaAntony:
itellä oli riskiraskaus kanssa ja tonki ja tonki ja tonki

Mitähän se tonkiminen oikeesti auttaa jos vaikka supistelee alussa jo paljon, ärsyttää vaan muutenkin herkkiä paikkoja..

Siinä vaiheessa, kun supistelee ei saiskaan paljon ronkkia, kun se ronkkiminen vaan lisää supistelua. ...ne kerrat luokittelen omallakin kohdallani niiksi turhiksi kerroiksi. Mutta sitten niitä seuraavilla ronkinnoilla supistusten ja kipujen jälkeen tarkistetaan, oliko supistuksilla vaikutuksia (jotta osataan sitten edetä sen mukaan) ja ne taas luokittelen tarpeellisiksi. :)

Mitähän se tonkiminen oikeesti auttaa jos vaikka supistelee alussa jo paljon, ärsyttää vaan muutenkin herkkiä paikkoja..[/quote

niinpä, ite laattasin 20vkolle asti kaikki ulos, sit 20 vkolla alko supiostukset ja kohdunsuu oli pehmenny, sit laski hb 86, poika oli perätilassa, alkava raskausmyrkytys,poika paino johki hermoo, kädet ja jalat puutu oikeelta puolelta kokonaan, oli kivaa =)

No kun tästä kerran kisa tuli, niin heitän päälle, että raskausaika on yhtä kipua. =) Kipua siellä, kipua täällä. :kieh: Ja kun entinen kipu laimenee, toinen kolkuttaa jo ovella.

:D Mulla on perse jumissa koko ajan, vaihtelee vaan puolta...ja häpyluu on niin kipee ettei saa istuttua pitkään :saint:

Mulla on vetänyt nyt parin päivän sisään kanssa. Perse ja takareidet ihan juntturassa. Veikkaan syyksi alaselän nikamia. Itse asiassa eilen koitin saadakin tuon selän venymään ja vasen puoli helpotti hetkessä, oikea on sitkeämpi.

Mutta tuo vatsajuilinta ois saanu jäädä jo pois, pirulauta tuli takaisin. :/

Mitähän se tonkiminen oikeesti auttaa jos vaikka supistelee alussa jo paljon, ärsyttää vaan muutenkin herkkiä paikkoja..

Siinä vaiheessa, kun supistelee ei saiskaan paljon ronkkia, kun se ronkkiminen vaan lisää supistelua. ...ne kerrat luokittelen omallakin kohdallani niiksi turhiksi kerroiksi. Mutta sitten niitä seuraavilla ronkinnoilla supistusten ja kipujen jälkeen tarkistetaan, oliko supistuksilla vaikutuksia (jotta osataan sitten edetä sen mukaan) ja ne taas luokittelen tarpeellisiksi. :)

Mutta eikö sen tilanteen voisi tarkistaa vaikkapa ultralla? Olis vissiin hiukan hellempi vaihtoehto..

Joskus oli palstalla aiemminkin puhetta tästä asiasta ja selvisi, että muualla maailmassa odottavia äitejä ei tutkita "kronklaamalla". Olisi varmaan Suomessakin syytä miettiä, mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Mutta eikö sen tilanteen voisi tarkistaa vaikkapa ultralla? Olis vissiin hiukan hellempi vaihtoehto..

Multa on tässä raskaudessa katsottu kohdunsuu vain ultralla, koska lopetin neuvolalääkärillä käynnit ja käyn toisaalla. :)

Kyllä se ultrakin siinä vaiheessa ärsyttää. Aikaisemman gynen mukaan ei ois saanu tehdä sisätutkimusta laisinkaan, mut nla lekuri oli sitten eri mieltä.. paha siinä on itse sanoa, mikä se paras sit ois. Mut joo, mutsi avaa haaransa ihan auliisti, jos sillä papuska vaan pysyy kyydissä. :saint: :laugh:

öööö... en oo laskenu, että paljonko on ronkittu ekassa tai tässä raskaudessa kun eipä tuo minua häiritse. Eikös se ole ihan kiva tietää miten siellä massussa sujuu?

Niin mä ajattelen tota tutkimista ja mitä synnytykseen tulee musta on ihan kiva, että se kätilö seuraa tilannetta. Yksinään synnyttäminen olis kyllä mulle liian hurja juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja siru:
öööö... en oo laskenu, että paljonko on ronkittu ekassa tai tässä raskaudessa kun eipä tuo minua häiritse. Eikös se ole ihan kiva tietää miten siellä massussa sujuu?

Niin mä ajattelen tota tutkimista ja mitä synnytykseen tulee musta on ihan kiva, että se kätilö seuraa tilannetta. Yksinään synnyttäminen olis kyllä mulle liian hurja juttu.

Mutta se massun tilannehan selviää muutenkin kuin sormilla ronkkimalla...

Kyllä se ultrakin siinä vaiheessa ärsyttää. Aikaisemman gynen mukaan ei ois saanu tehdä sisätutkimusta laisinkaan, mut nla lekuri oli sitten eri mieltä.. paha siinä on itse sanoa, mikä se paras sit ois. Mut joo, mutsi avaa haaransa ihan auliisti, jos sillä papuska vaan pysyy kyydissä. :saint: :laugh:

No ei ehkä niin paljoa, kun mietin näiden meidän lääkärien tutkimisia ja se on aikalailla kaivamista..

kaiksita ällöin oli kun ekaa odotin. lääkäri tutki ja sano että sullapas on eritysen kaunis alapää!!!! hyi helevata miten se voi ees olla kaunis eikä tollasta pitäs mennä sanoo onnex eri lekuri ku poikaa ootin=)

Yhteistyössä