Ekassa ultrassa näkyi, toisessa ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en enää pahemmin luota noihin tk lääkärien ultriin. Mulla kävi niin et neuvolalääkäri ei ensin meinannu löytää sikiötä ja kun löysi, niin ei löytäny sykettä. Laitto meidät sit suoraan naistenklinikalle jossa löytyi ympäri kohtua uiskenteleva täysin kunnossa oleva sikiö :whistle: ja näillä ultrilla oli 2h väliä. En kyllä sen jälkeen neuvolalääkärillä käynykään :kieh:

Juuh, inhottavaa tollanen turha huolestuttaminen! Onneks pääsit noin nopeesti sillon, voin kertoa et on tuskaa odottaa useita päiviä saadakseen varmuus asioista :(

Ajattelin palata kertomaan, että tämä onneton tarina päättyi kuin päättyikin onnellisesti!! 16.4. Rv 40+0 syntyi terve poikavauva <3 tossa tuo tuhisee vieressäni :) joskus nää tarinat siis päättyy näinkin..

Niin, ja pyysin aikanaan sada nähdä sen ensimmäisen iltaan kuvan, mutta sitä ei löytynyt mistään. Lääkäri oli siis tuhonnut sen..? Uskomatonta. Jäi ikuiseksi arvoitukseksi!!

Voi ap, tarinasi kuulosti niin tutulta!!
Mullakin oli 2005 raskaustesti plussaa, oireet ja kaikki. Into piukkana menin yksityiselle (rv en enää muista) ja siellä sykki pieni sydän :)
Np-ultarassa olikin yllätystä kerrakseen, kun lääkäri (eri kuin ekalla kerralla) ei löytänyt mitään! Ei siis yhtään mitään :O Käänteli ja väänteli, kyseli vuodoista jne ja vastasi, ettei hän löydä kyllä mitään sikiöön viittaavaa koko kohdusta. Ja tippaakaan en ollut vuotanut! Haki sitten kokeneemman kolleegan paikalle, joka älysi ottaa kuvaa myös vastanpeitteiden päältä: vaavi tallessa :) Tämä kokeneempi sanoi, kohdun/sikiön nousseen jo niin korkealle, että siksi sitä ei alakautta saatu enää näkyviin. Mutta voi luoja, että mä säikähdin :(

Poju on nyt kohta uhmakas 5v ;)

mulla kävi vähän samalla tavalla. rv 8+ ei lääkäri löytänyt sisäkautta mitään edes etäisesti kohtuun viittaavaa ja ultrasi päältä ja sieltä löytyi kuin löytyikin vauva. ultran mukaan tosin viikkoa pienempi kuin pitäisi olla ja uudelleen kun yritti niin sitten jo löysi mutta ei saanut kunnolla näkyvyyttä sikiöön. rv 12+ sikiö vastasi jo viikkoja (oli pari päivää pienempi) ja erittäin vilkas. tuolloin lääkäri ultrasi suosilla päältä ja sisältä ei saanut enää mitään näkyviin.

Onnea vauvalle/vauvasta! Minulla myös ekassa ultrassa terveydenhoitaja päästeli sammakoita että onkohan mennyt kesken. Pääsin pihalle ja soitin siskolleni että mitä näkyy ultrassa viikolla 8, ei kuulemma paljon mitään, jonkin näkönen voi hyvällä ultralla nähdä, no toi keskenmennyt lapsukainen on jo 5v.

mitä jos se oli kaksosraskaus ja toinen meni kesken huomaamattasi???
eikö sitten koko tarina olisi loogisempi?
Muuten aika mahdotonta että kohdussa on nähty jotain,ja sitten se onkin hävinnyt sieltä!?

Mun on ihan pakko kans sanoa tuosta arvauskeskukseta sen verran,että kävin vähäisen vuodon takia lääkärillä tarkistuttamassa tilannetta.
Lääkäri ei löytänyt kohdusta mitään ja sanoi,etä keskenmeno on tapahtunut. Kuunteli sydänääniä ja ei mitään ja katsoi alakautta ja pääli puolelta ultralla ja ei nähnyt mitään. itse oli näkevinäni kyllä skiön liikkeet ) No mutta laittoi sitten kontrolliin seuraavaksi päiväksi äitiyspolille.

Itse epäilin asiaa ja menin kotia ja onneksi olin ostanut itselleni dopplerin ja sain sydänäänet hyvin kuulumaaan. ( en siis tuossa vaiheessa tuntenut lapsen liikkeitä vielä )

Äitipolilla ultrassa kaikki siis hyvin ja lapsi kasvanut niin kuin pitikin.

Eli kyllä niillä sattuu ja tapahtuu tk:ssa. Ikinä en mene enään moiseen paikkaan ultraan.

Rv tuolloin siis jo 17 ja raskaus todettu kaksi kertaa verikokeella.

Olen käynyt ultrassa viikolla 9+2 ja silloin kyllä näkyi jo semmonen ihan "vauvanalku", jolla oli pää, vartalo ja pienet kädentyngät. Ei sitä voi luulla miksikään muuksi.

Tosi outo juttu. Varsinkin, jos näit kuvan jo. Menisin käymään yksityisellä.

[QUOTE="Alkup.";22625872]Ajattelin palata kertomaan, että tämä onneton tarina päättyi kuin päättyikin onnellisesti!! 16.4. Rv 40+0 syntyi terve poikavauva <3 tossa tuo tuhisee vieressäni :) joskus nää tarinat siis päättyy näinkin..[/QUOTE]

Aa, tämä olikin jo näin vanha. :D

Onnea!

Yhteistyössä