Ekassa ultrassa näkyi, toisessa ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan se olla että näkyvyys on ollut huono jostain syystä.
Mutta ei kun nyt vaadit uuden ultran ja niin pitkään makaat siellä että ne löytää
pikkuisen sieltä.
Varsinainen hippastelija sulle tulossa kun nyt jo kuurupiiloa leikkii :D

Onnittelut!

:o Uskomaton juttu kyllä, tosiiaan kannattaa pyytää toista lääkäriä tai sitten sinne yksityiselle että pääset nyt uudelleen ultraan... Ja kovasti onnea tämänpäibäisestä plussasta!!!! :heart: :flower:

Niin.. Kerroin tuosta pelostani maanantaina lääkärille, ja siis hän nimenomaan sanoi sillon, että sikiön on kohdun sisäpuolella. Ja tänään siis sanoi ettei ollu varma oliko se sikiö ;D Ota tuosta sitten selvää.. Huoh. Olen vaan tosi helpottunut nyt kun testi oli positiivinen. En siis kuvitellut oireitani ja kaikkea muuta :D

Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos...:
En halua pelotella, mutta oiskohan mahdollista, että se nähty "sikiö" olisi ollut jossain kohdun ulkopuolella?

Höpöhöpö. Kohdun ulkoisessa ei sikiö kyllä todellakaan kasva siellä "jossain" ja näy sydämensyke jne. Huhhu.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
Niin.. Kerroin tuosta pelostani maanantaina lääkärille, ja siis hän nimenomaan sanoi sillon, että sikiön on kohdun sisäpuolella. Ja tänään siis sanoi ettei ollu varma oliko se sikiö ;D Ota tuosta sitten selvää.. Huoh. Olen vaan tosi helpottunut nyt kun testi oli positiivinen. En siis kuvitellut oireitani ja kaikkea muuta :D

Joku tosi epäpätevä lääkäri kyseessä ja varmaan huono laitekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos...:
En halua pelotella, mutta oiskohan mahdollista, että se nähty "sikiö" olisi ollut jossain kohdun ulkopuolella?

Höpöhöpö. Kohdun ulkoisessa ei sikiö kyllä todellakaan kasva siellä "jossain" ja näy sydämensyke jne. Huhhu.

Juu, en mä näihin lähde enää mukaan :) Eiköhän olis jo tullu kovat kivut jos olis ulkopuolella.. Ja lääkäri jo tosiaan totes, että on sisällä.

eri lääkäri oli.. ja osas hommansa! tulos: kohdussa näkyy ruskuaispussi, nyt siis kysymysmerkiksi jäi, onko raskaus pysähtynyt vai onko vasta niin alussa, ettei terveyskeskuksen vanhoilla laitteilla näin. Sain sentään jo lähetteen sinne kättärille! Mutta NIIN PALJON rauhallisempi mieli nyt, kun tietää ettei asialle voi tehdä mitään, mutta ei ole mitään hätää. Jos raskaus on pysähtynyt, eikä kuukautiset ala ominpäin, ne aloitetaan lääkkeillä ja uutta vauvaa kehiin vaan parin kuukauden levon jälkeen! Pitää kuulemma antaa tulla parit kuukautiset, jotta kohdun limakalvo uusiutuu kunnolla.

No nyt on se kättärin ultrakin takana, kävin siellä tänään :)

Syke näkyi, pieni on vasta viikolla 6+4 eli ihan alussa ollaan! Lääkäri totesi sykkeen olevan hitaanlainen, joten aivan huokaisemaan en vieläkään pääse. 2viikon päästä kontrolliin, voi kuulemma hidas syke olla merkki suuremmasta keskenmenoriskistä, tai sitten sen ei tarvitse merkitä mitään.
Mutta nyt olen vain onnellinen!! :) Olen raskaana, pieni elää ja kasvaa <3 Voisin kyllä ampua sen lääkärin, joka teki nuo 2 ekaa ultraa, aivan epäpätevä näköjään...

No ei siellä ekalla kerralla kyllä mitään ole sitten voinut näkyä, jos kerran on tehty kolme viikkoa sitten ja nyt olisi 6+4. Eli tuskin olet itsekään silloin voinut mitään "selvää vauvaa" ja sykettä nähdä, jos viikot oli suunnilleen 3+jotain.

Ilmeisesti sulla ei oo kovin säännöllinen kierto?

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
No ei siellä ekalla kerralla kyllä mitään ole sitten voinut näkyä, jos kerran on tehty kolme viikkoa sitten ja nyt olisi 6+4. Eli tuskin olet itsekään silloin voinut mitään "selvää vauvaa" ja sykettä nähdä, jos viikot oli suunnilleen 3+jotain.

Ja nyt kun luin ekan viestin niin olit vielä viikkoa ennen ekaa ultraa tehny positiivisen raskaustestin, sehän olisi silloin ollut viikoilla 2+jotain? Nyt on kyllä varmaan näppäilyvirhe noissa viikoissa?

Mulle tuli mieleen että onko sulla koskaan epäilty kaksiosaista kohtua, sekin kai on teoriassa mahdollista että sellaisessa tapauksessa voi odottaa "kaksosia" joilla on muutaman viikon ikäero. Tämä nyt oli ihan spekulaatiota ja varmaan todella harvinaista.

Ja nyt kun luin ekan viestin niin olit vielä viikkoa ennen ekaa ultraa tehny positiivisen raskaustestin, sehän olisi silloin ollut viikoilla 2+jotain? Nyt on kyllä varmaan näppäilyvirhe noissa viikoissa?

Mulle tuli mieleen että onko sulla koskaan epäilty kaksiosaista kohtua, sekin kai on teoriassa mahdollista että sellaisessa tapauksessa voi odottaa "kaksosia" joilla on muutaman viikon ikäero. Tämä nyt oli ihan spekulaatiota ja varmaan todella harvinaista.

Ei ole näppäilyvirhettä, eka lääkäri tulkitsi kohdussani näkyneen sikiön, joka olisi ollut 17mm pitkä ja näinollen 8. viikolla. Tokalla kerralla sama lääkäri ei sitten löytänyt enää edes kohtua... Eli olis mielenkiintoista tietää mitä hän silloin ekalla kerralla löysi ;) Eli haamu tuli jossain 3. viikolla...

Ei ole näppäilyvirhettä, eka lääkäri tulkitsi kohdussani näkyneen sikiön, joka olisi ollut 17mm pitkä ja näinollen 8. viikolla. Tokalla kerralla sama lääkäri ei sitten löytänyt enää edes kohtua... Eli olis mielenkiintoista tietää mitä hän silloin ekalla kerralla löysi ;) Eli haamu tuli jossain 3. viikolla...
Hän katsoi alakautta ultralla, ja pienen hakemisen jälkeen molemmat näimme selkeästi pienen vauvan alun <3 Sydän sykki ja vauva oli useasti näkyvillä ruudussa, mutta lääkäri myös tuntui kadottavan sen helposti, ja sai lopulta otettua vain yhden kuvan. Kuulin nopeaa hakkaavaa ääntä, jotka päättelin vauvan sydämen lyönneiksi (voivatko kuulua jo 8.viikolla??), mutta lääkäri ei niistä sanonut mitään. Oma sydämeni ei kyllä niin nopeasti lyö, vaikka olisin kuinka jännittänyt...
------
Onko kenellekään muulle koskaan sattunut tällaista?? Tuntuu aivan käsittämättömältä, että vauvani olisi kadonnut johonkin, kuin tuhka tuuleen? Ja että olisin kuvitellut näkeväni pienen sydämen sykkivän? Ja nämä raskausoireet, jotka saavat minut toisinaan yölläkin nousemaan oksentamaan? Kuvittelinko todella kaiken?
No lääkäri näki ensimmäisellä kerralla varmaan sen ihan saman asian kun sinäkin. Eikö sinua itseäsi enää ihmetytäkään mitä se lääkäri (JA SINÄ) silloin ihastelitte ja mittailitte?

Minä kyllä vaatisin nähdä sen ekan kuvan. Se kuuluu potilastietoihin ja sinulla on se oikeus nähdä.

[quote
Minä kyllä vaatisin nähdä sen ekan kuvan. Se kuuluu potilastietoihin ja sinulla on se oikeus nähdä.[/quote]

No kyllä kiinnostaa nähdä!!! Mitenköhän se oikein onnistuisi... Pitääpä soittaa terkkariin...

Yhteistyössä