Onko jalkojen turpoaminen rv 37 jokin myrkytys oire, myös sokeri koholla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Raskausmyrkytyksessä turvotusta on kaikkialla tasaisesti. Jalkojen tai käsien turpoaminen on ihan normaalia raskaudessa. Sokerin löytyminen pissasta ei liity myrkytykseen vaan proteiinin.

No se VOI olla. Mutta varmuuden saat kun käyt antamassa pissanäytteen. Mulla ei ollut turvotusta ollenkaan vaikka oli paha raskausmyrkytys, valkuainen oli +++. Mutta tuo sokeri ei siihen liity millään lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Raskausmyrkytyksessä turvotusta on kaikkialla tasaisesti. Jalkojen tai käsien turpoaminen on ihan normaalia raskaudessa. Sokerin löytyminen pissasta ei liity myrkytykseen vaan proteiinin.

Mulla oli turvotusta vain jaloissa ja käsissä ja mulla oli toksemia...eli ei välttämättä ole koko kropassa.

Mutta periaatteessa siis turvotus kuuluu joillakin raskauteen. Ekassa mulla sitä oli (tosin siinä oli toksemia), tokassa ei ollut ja nyt tässä kolmannessa taas on, eikä ole myrkytystä.

no mä kyllä ainakin huomasin, kun se turvotus muttui sellaiseksi poikkeavaksi. toki turvotusta oli ollut jo pidempään, mutta yhtäkkiä se lisääntyi ihan selvästi, ja parin päivän päästä olikin proteiinit plussalla yms, eli myrkytys oli.

mulla oli ni turvonneet jalat ettei kengät mahtunu jalkaan, onneksi oli kesä ku viimeisilläni olin ja pystyi avojalkasin tepsuttaan. verenpaineet oli 150/jotain, mutta ei missään reagoitu niihin, ei äitipolillakaan.
tosin sain luvan kulkea taksilla viimeiset kerrat äitipolilla, ku kompuroin isot tossut pikkusen varpaanpäässä keikkuen (kävin sokeiren takia äitipolilla, matkaa 100km)

Yhteistyössä